Τι μας φέρνει νέο πλαίσιο για την Οδική Ασφάλεια

Στην προσέγγιση του ασφαλούς συστήματος που περιλαμβάνει τον καθορισμό σαφών στόχων που σχετίζονται άμεσα με την πρόληψη των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών όλων των χρηστών του οδικού δικτύου και την παρακολούθηση της προόδου βασικών δεικτών επιδόσεων (KPI) που σχετίζονται με την Οδική Ασφάλεια, βασίζεται το νέο πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ για την Οδική Ασφάλεια για την περίοδο 2021-2030. Στόχος του νέου πλαισίου η δραστική μείωση των θανάτων από τα τροχαία ατυχήματα.

της Ελενας Ερμείδου

Λεπτομέρειες για τις αρχές για την οδική ασφάλεια αναμένεται να δώσει η ΕΕ το δεύτερη τρίμηνο του 2019. Σύμφωνα, ωστόσο με τα όσα έχουν διευκρινιστεί μέχρι σήμερα το νέο πλαίσιο θα περιλαμβάνει την:

  • κατάρτιση σε στενή συνεργασία με τα κράτη μέλη καταλόγου βασικών δεικτών επιδόσεων (KPI) που θα συνδέονται με στοχευμένα αποτελέσματα.
  • ενισχυμένη εντολή της ομάδας υψηλού επιπέδου για την οδική ασφάλεια (απαρτιζόμενη από υψηλόβαθμους εκπροσώπους των εθνικών διοικήσεων) ώστε να περιλαμβάνεται η παροχή στρατηγικών συμβουλών και τακτικών παρατηρήσεων και
  • νέο ρόλο Ευρωπαίου Πρεσβευτή Οδικής Ασφάλειας —μιας προσωπικότητας αναγνωρισμένου κύρους— για να συντονίζει τις προσπάθειες που καταβάλλουν τα κράτη μέλη για την οδική ασφάλεια και να διαδίδει τις καλές πρακτικές τόσο εντός της ΕΕ όσο και διεθνώς.

Στην Ελλάδα σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών παραμένει χαμηλό, εμφανίζοντας αυξημένους δείκτες επικινδυνότητας με 69 νεκρούς / 1 εκατομμύριο κατοίκους με τον μέσο όρο στην Ευρώπη να διαμορφώνεται στους 49 νεκρούς / 1 εκατομμύριο κατοίκους. Στην Ελλάδα ιδιαίτερη προσοχή χρήζουν οι οδηγοί μοτοσυκλετών και οι πεζοί. Σύμφωνα με τα στατιστικά μεταξύ των θανάτων το 36% των θανατηφόρων είναι οδηγοί μοτοσυκλετών, ενώ το 16% πεζοί.

Κατά το υπουργείο Μεταφορών για την εφαρμογή του νέου πλαισίου απαιτείται συντονισμός και συμμετοχή όλων των συναρμοδίων φορέων. Στόχος η μείωση των θανατηφόρων κατά 50%.

Η ΕΕ εκτιμά ότι με την υιοθέτηση των νέων δεικτών που μελετά και πρόκειται να εφαρμόσει, όπως  η ταχύτητα, η χρήση ζώνης και κράνους ασφαλείας, η χρήση των μέσων συγκράτησης για παιδιά, οι οδικές υποδομές, η παρακολούθηση των στόλων  οχημάτων, ο τρόπος περίθαλψης μετά το ατύχημα θα συμβάλλουν σημαντικά.

Στο πλαίσιο το υπ. Μεταφορών  έχει ξεκινήσει σειρά συνεργασιών με συναρμόδιες υπηρεσίες άλλων Υπουργείων και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και επιστημονικούς φορείς. Παράλληλα δίνει προτεραιότητα στην ανάπτυξη της κουλτούρας για την οδική ασφάλεια στα σχολεία.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*