Ανακατατάξεις από τη νέα τροπολογία για την οδική βοήθεια

Σε πλήρη ανατροπή του νόμου για την οδική βοήθεια που ψήφισε η κυβέρνηση ένα περίπου χρόνο πριν, οδηγεί η τροπολογία που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για την «ταυτοποίηση των κατόχων και χρηστών εξοπλισμού και υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας». 

Η τροπολογία που κατατέθηκε από τρεις βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, τους κ.κ. Αδάμ Ρεγκούζα, Αναστάσιο Καραμάριο και Ηλία Φωτιάδη, ψηφίστηκε από την κυβερνητική πλειοψηφία και προβλέπει ότι, οι συνεργάτες οδικής βοήθειας οχημάτων, θα πρέπει να συνεργάζονται με μία και μόνο μικτή επιχείρηση οδικής βοήθειας οχημάτων. Μικτή εταιρεία σύμφωνα με τη διάκριση που εισήγαγε ο νόμος 3651/2008, είναι αυτή που δραστηριοποιείται υποχρεωτικά στους νομούς της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και μπορεί σε περίπτωση που δεν διαθέτει ίδια μέσα, να συνεργάζεται με τοπικούς συνεργάτες, που έχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές.

Υποχρεώνοντας τους συνεργάτες οδικής βοήθειας να συνεργάζονται με μία μόνο εταιρεία, η επίμαχη ρύθμιση ακυρώνει ουσιαστικά τον τρόπο λειτουργίας του χώρου της οδικής βοήθειας τον οποίο μετατρέπει σε κλειστό επάγγελμα με λίγους μόνο παίκτες. Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι, η εξέλιξη αυτή έρχεται να ανατρέψει το νόμο που ψηφίστηκε πέρυσι το Μάρτιο, βάσει του οποίου τέθηκαν συγκεκριμένα ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια στους συνεργάτες οδικής βοήθειας, προκειμένου να τους δοθεί η άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος. 
Ο χώρος των συνεργατών υποχρεώθηκε να προχωρήσει σε σοβαρές επενδύσεις, προκειμένου να καλύψει τα κριτήρια που επέβαλε ο νόμος, ενώ αρκετοί ήταν εκείνοι που εγκατέλειψαν το επάγγελμα, αδυνατώντας να ανταποκριθούν στις συγκεκριμένες απαιτήσεις. 

Τα κριτήρια αυτά αφορούν στο ελάχιστο τεχνικό προσωπικό που υποχρεούνται να απασχολούν και τις υποδομές που πρέπει να διαθέτουν και να συντηρούν, όπως οι σταθμοί παραμονής και μεταφόρτωσης, τα οχήματα κ.λ.π. Θα πρέπει μάλιστα να σημειωθεί ότι η κατάθεση του σχετικού νόμου πέρυσι, είχε προκαλέσει πολυήμερο κλείσιμο κεντρικών δρόμων και αντιδράσεις από τους συνεργάτες οδικής βοήθειας, οι οποίοι έκαναν λόγο για έξοδο από το επάγγελμα 400 επαγγελματιών, εγείροντας μάλιστα θέμα μονοπωλίου στον κλάδο.


Η ψήφιση τελικώς του νόμου το Μάρτιο του 2008, υποχρέωσε το σύνολο της αγοράς να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να πραγματοποιήσει τις αναγκαίες συγχωνεύσεις και επενδύσεις, προκειμένου να λάβει τη σχετική άδεια. Ο σχετικός νόμος έδινε 6μηνη προθεσμία στις εταιρείες να προσαρμοστούν και ενεργοποιήθηκε τελικώς το Δεκέμβριο του 2008, ενώ το Μάρτιο του 2009, γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους αποσαφήνιζε το δικαίωμα του συνεργάτη να συμβάλλεται με παραπάνω από μία εταιρείες. 
Η βιωσιμότητα του κλάδου είναι συνάρτηση του αριθμού των εταιρειών με τον οποίο κάθε συνεργάτης, μπορούσε να συνάψει συμβάσεις, προκειμένου να καλύπτει το αυξημένο λειτουργικό κόστος που δημιουργεί η συντήρηση των υποδομών σε έμψυχο και τεχνικό υλικό. 

Η απαγόρευση συνεργασίας με περισσότερες εταιρείες, μέσα από την υποχρέωση να συνάψουν σύμβαση με μία και μόνο, στερεί από τον κλάδο σημαντικά έσοδα και καθιστά τη συντήρηση αυτών των εταιρειών ασύμφορη, χωρίς μάλιστα προφανή αιτιολογία. 

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σήμερα στον κλάδο απασχολούνται πανελλαδικά πάνω από 250 περίπου συνεργάτες, ενώ η δραστηριότητα ασκείται κυρίως από ασφαλιστικές εταιρείες που έχουν άδεια για τον κλάδο ή από εταιρείες οδικής βοήθειας, όπως η ΕΛΠΑ και η Express Service. Η αύξηση των τιμών στις υπηρεσίες οδικής βοήθειας, θα μπορούσε να είναι η άμεση αντίδραση του κλάδου, ο οποίος πάντως προς το παρόν δεν έχει καθορίσει τη στάση του, αναμένοντας συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη.

 
 
EAEE :Σκανδαλώδης η τροπολογία για την οδική βοήθεια
 
Οργισμένη ανακοίνωση εξέδωσε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ)για την τροπολογία που κατατέθηκε στην Βουλή εν κρυπτώ , όπως αναφέρει , και με στόχο την σκανδαλώδη εύνοια μονοπωλιακών εταιριών από τις επιχειρήσεις οδικής βοήθειας.
Όπως είναι γνωστό η τροπολογία τροποποιεί τον προηγούμενο νόμο για την οδική βοήθεια και εξαναγκάζει τις ασφαλιστικές εταιρίες να συνάψουν μονοπωλιακές συμβάσεις με συγκεκριμένες εταιρίες παροχής οδικής βοήθειας και σε βάρος των καταναλωτών αφού θα εκλείψει ο ανταγωνισμός, με συνέπεια να αυξηθεί το κόστος για την παροχή της οδικής βοήθειας.
Παράλληλα η Ένωση αναφέρει ότι αν η τροπολογία δεν αποσυρθεί θα προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με ορατό το κίνδυνο καταδίκης της χώρας. Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΕΑΕΕ που καταχωρήθηκε και σε εφημερίδες έχει ως εξής:
 
 «Με οργή και αγανάκτηση πληροφορηθήκαμε κατά τυχαίο τρόπο ότι προωθείται προς άμεση ψήφιση στο θερινό τμήμα της Βουλής σκανδαλώδης τροπολογία στον υπό ψήφιση νόμο για την «ταυτοποίηση των κατόχων και χρηστών εξοπλισμού και υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας», με την οποία ανατρέπεται ο πρόσφατα εφαρμοσθείς νόμος για την οδική βοήθεια 3651/2008.
Η σκανδαλώδης ρύθμιση η οποία έρχεται εν κρυπτώ και παραβύστω, χωρίς να έχει προηγηθεί διαβούλευση, ούτε καν ενημέρωση των άμεσα θιγομένων ασφαλιστικών επιχειρήσεων και συνεργατών, προωθεί απροκάλυπτα συγκεκριμένα συμφέροντα και δημιουργεί μονοπώλιο σε αντίθεση με τη διακηρυγμένη πολιτική της Κυβέρνησης για άμεση και αναγκαία κατάργηση των κλειστών επαγγελμάτων.
 
Συγκεκριμένα με τη ρύθμιση θίγονται :
 
·        ενώπιον μιας δραματικής αύξησης του κόστους της υπηρεσίας της οδικής βοήθειας ως συνέπεια της κατάργησης του ανταγωνισμού,
·        οι καταναλωτές υπέρ των οποίων υποτίθεται ότι θεσπίζεται η τροποποίηση, οι οποίοι θα βρεθούν χωρίς εναλλακτικές λύσεις και πληρώνοντας φόρους και εισφορές εξαναγκάζονται ή σε υποχρεωτική συνεργασία με το υπό δημιουργία μονοπώλιο, κατά ευθείαπαράβαση της κοινοτικής νομοθεσίας, ή σε αποχώρηση από τον κλάδο,
·        οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις που ασκούν τον κλάδο της οδικής βοήθειας, οι οποίες ενώ λειτουργούν απολύτως υγιώς και νομίμως
·        οι απανταχού της χώρας εκατοντάδες συνεργάτες οι οποίοι οδηγούνται σε επαγγελματικό αφανισμό.
 
 
Πέραν της προφανούς παρανομίας λόγω της ενσωμάτωσης της εν λόγω τροπολογίας σε άσχετο σχέδιο νόμου, η συγκεκριμένη διάταξη εισάγει ρυθμίσεις ευθέως αντιβαίνουσες στην ευρωπαϊκή και εθνική ασφαλιστική νομοθεσία, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε καταδίκη του ελληνικού κράτους από τα ευρωπαϊκά δικαστήρια.
Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος θλίβεται βαθύτατα και διαμαρτύρεται εντονότατα για το γεγονός αυτό και ζητά την άμεση απόσυρση της σκανδαλώδους ρύθμισης, η οποία για προφανείς λόγους αιφνιδιασμού και εξυπηρέτησης συγκεκριμένων συμφερόντων προωθήθηκε με πλήρως αδιαφανείς διαδικασίες.»

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*