Αυξήσεις των ασφαλίστρων βλέπουν οι Βρετανοί ασφαλιστές

Περί το 92% των ασφαλιστών του Ηνωμένου Βασιλείου προβλέπουν αύξηση των ασφαλίστρων αυτοκινήτου στη χώρα, στο πρώτο τρίμηνο του 2009, σύμφωνα με τον δείκτη «Σφυγμός της Αγοράς», που προσφάτως καθιέρωσε η Αon.
Ο δείκτης καταγράφει τις προβλέψεις των ασφαλιστών όσον αφορά στα ασφάλιστρα για καλύψεις ζημιών επί περιουσίας τρίτων, αστικής ευθύνης και στόλου εταιρικών οχημάτων. Οι ερωτηθέντες ασφαλιστές σύναψαν συμβόλαια για λογαριασμό βρετανικών ασφαλιστικών εταιριών, τα συνολικά ασφάλιστρα των οποίων ανήλθαν το 2008 σε 23,5 δις. στερλίνες.
Οι μεταβολές στα ασφάλιστρα στόλου εταιρικών οχημάτων αποτελεί ισχυρή ένδειξη σχετικά με το πώς θα κινηθούν οι χρεώσεις και σε άλλες κατηγορίες ασφαλειών. Η έρευνα της Αon επιβεβαίωσε αυτή τη θεωρία, αφού 74% των ερωτηθέντων ασφαλιστών αναμένει αύξηση των ασφαλίστρων ζημιών επί περιουσίας στο επόμενο τρίμηνο, ενώ το 69% προβλέπει ότι και τα ασφάλιστρα κάλυψης αστικής ευθύνης επίσης θα αυξηθούν.
Οι ασφαλιστές προσπαθούν να εξισορροπήσουν τα τρία-τέσσερα τελευταία χρόνια, στη διάρκεια των οποίων πρόσφεραν ανταγωνιστικά ασφάλιστρα. Σήμερα, λοιπόν, ο συνδυασμός χαμηλής κερδοφορίας, αύξησης του κόστους αποζημιώσεων και γενικότερου δυσμενούς οικονομικού περιβάλλοντος οδηγεί στην πεποίθηση ότι θα επέλθουν αυξήσεις στα ασφάλιστρα μέσα στο 2009.
Ο Steve Redgwell, επικεφαλής διαμεσολάβησης της Αon, διευθυντής του τομέα μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε: «Λαμβάνουμε ισχυρά μηνύματα από τους ασφαλιστές, περί επικείμενων αυξήσεων στα ασφάλιστρα, όμως ακόμα δεν έχουμε δει να γίνονται πράγματι αυξήσεις.
Διακρίνουμε, πάντως, δυνατότητες που υπάρχουν σε διάφορους τομείς της αγοράς, όπως π.χ. στον κλάδο των τροφίμων. Οι ασφαλιστές λαμβάνουν, επίσης, σοβαρότερα υπόψη τους την σημασία που οι επιχειρήσεις αποδίδουν και τη συνέπεια που επιδεικνύουν στο ζήτημα της διαχείρισης κινδύνου, ιδιαίτερα σε κλάδους όπου συνήθως προκύπτουν ζημίες μεγάλης κλίμακας, όπως π.χ. στο λιανεμπόριο.
Ωστόσο, ο κ. Redgwell υπογράμμισε επίσης ότι οι ασφαλιστές πάντα χρειάζονται νέους πελάτες, καθώς και ότι είναι πιθανό επιχειρήσεις να κατορθώσουν να εξασφαλίσουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικά ασφάλιστρα, υπό την προϋπόθεση ότι θα επιδείκνυαν ιστορικό καλής διαχείρισης κινδύνου.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*