back to top
26.7 C
Athens
Πέμπτη 28 Αυγούστου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 42

Σε συνομιλίες για τα MGAs ΕΕΑ και ΕΑΔΕ, για την ασφάλιση των ΜμΕ

0

Ελενα Ερμείδου

Συνομιλίες για να αποσαφηνιστεί το νομικό πλαίσιο των MGAs στην Ελλάδα, όπως έχει γίνει με τα Lloyds διεξάγει η Επιτροπή Μεσιτών του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΕΑ) και η Ενωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος (ΕΑΔΕ).

Στόχος, μεταξύ άλλων των δύο θεσμικών φορέων να αυξηούν οι δυνατότητες ασφάλισης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων έναντι των φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρα, φωτιά σεισμός.

Τα MGAs έχουν διττή λειτουργία συνεργάζονται με ασφαλιστικές δίνοντας capacity για την έκδοση συμβολαίου και ως αντασφαλιστές. Ανάλογα με τις ανάγκες δύνανται να συνεργαστούν και με τα Lloyds.

Η αποσαφήνιση του νομικού πλαισίου λειτουργίας των MGAs στην Ελλάδα θα αυξήσει τις δυνατότητες ασφάλισης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που σήμερα δεν έχουν την ικανότητα να ασφαλιστούν λόγω χρονολογίας ανέγερσης του ακινήτου, γεωγραφικής περιοχής και αντικειμένου εργασιών.

Παράλληλα όπως δήλωσε σε συνέντευξη του,Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Kώστας Κατσαφάδος στο περιθώριο του INCO25 η κυβέρνηση εξετάζει τρόπους συνασφάλισης οι οποίοι θα επιτρέψουν στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να ασφαλιστούν για τους δύσκολους κινδύνους που σήμερα δεν ασφαλίζουν οι ασφαλιστικές.

Τα MGAs είναι ειδικές ασφαλίσεις τα δίνουν οι μπροκερς και περιλαμβάνουν την παροχή καλύψεων, την αναδοχή των κινδύνων, την διαχείριση απαιτήσεων και την διαπραγμάτεση των συμβολαίων.

 

Εconomia NET: Αυτές είναι οι μακροοικονομικές τάσεις και η κατανάλωση σε Ευρώπη-ΗΠΑ

0
eu-usa containers, source: Shutterstock

Υποτονικότερο αναμένεται το β΄ εξάμηνο του 2025, με περιορισμένη ζήτηση και επιφυλακτικότητα στην αγορά, ύστερα από ένα α΄ εξάμηνο όπου παρατηρήθηκε αυξημένη εμπορική κινητικότητα, καθώς οι επιχειρήσεις έσπευσαν να κλειδώσουν τιμές πριν από την επιβολή των νέων δασμών (σε ισχύ από 09/07/2025).

Τα παραπάνω επισημαίνει σε ενημέρωσή της η εταιρεία διαχείρισης κινδύνου Economia NET, βασιζόμενη μεταξύ άλλων στις αναλύσεις των οίκων Moody’s και Fitch.

Ευρωπαϊκή Ένωση & Ηνωμένο Βασίλειο

  • Αποκλιμάκωση τιμών καταγράφεται στα καταναλωτικά αγαθά, ενώ οι τιμές στις υπηρεσίες διατηρούνται σε αυξημένα επίπεδα.
  • Η βελτίωση των επιτοκίων προσφέρει ανακούφιση στα νοικοκυριά, ειδικά σε σχέση με το κόστος διαβίωσης.
  • Οι πραγματικοί μισθοί σημειώνουν θετική πορεία, με πρόβλεψη για επιβράδυνση της αύξησης στο προσεχές διάστημα.
  • Παραμένουν οι προκλήσεις στην αγορά κατοικίας, λόγω περιορισμένης προσφοράς και υψηλού κόστους απόκτησης.
  • Η πτώση στη μεταπωλητική αξία των οχημάτων επηρεάζει δυσμενώς τόσο τους καταναλωτές όσο και τον κλάδο της μεταποίησης και πρώτων υλών (μέταλλα).

Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής

  • Η οικονομική αβεβαιότητα εντείνεται, λόγω μεταβαλλόμενου πολιτικού περιβάλλοντος και πιθανών μεταρρυθμίσεων.
  • Η αγορά εργασίας παρουσιάζει σημάδια επιβράδυνσης, με σχετική μείωση στην ισχύ των εργαζομένων.
  • Οι δασμοί έχουν αρχίσει να επηρεάζουν το κόστος βασικών καταναλωτικών αγαθών, με την τάση να επιδεινώνεται.
  • Το κόστος στέγασης αποτελεί πλέον το σημαντικότερο βάρος στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
  • Περαιτέρω αυξήσεις στις τιμές οχημάτων αναμένονται κατά το Β΄ Εξάμηνο του 2025.
    Ο τομέας των οικονομικών αερομεταφορών προβλέπεται να δεχθεί σοβαρές πιέσεις, με μειώσεις στη ζήτηση και λειτουργική δυσχέρεια.

Η διαχείριση πιστωτικού κινδύνου καθίσταται ακόμη πιο κρίσιμη σε αυτό το περιβάλλον, καταλήγει η Economia NET, επισημαίνοντας ωστόσο πως αποτελεί στρατηγική της λειτουργία, «με τεχνογνωσία και συνεχή παρακολούθηση των μακροοικονομικών και μικροοικονομικών παραμέτρων».

Ξένοιαστο καλοκαίρι με δωρεάν τεχνικό έλεγχο από τη SUZUKI

0
suzuki drive 'n smile free check promo

Πιστή στη δέσμευσή της για ασφάλεια και άνεση των οδηγών και επιβατών των οχημάτων της, η SUZUKI ανακοινώνει την έναρξη του προγράμματος δωρεάν τεχνικού ελέγχου αυτοκινήτου Drive ‘N Smile Summer Edition 2025.

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας αυτής, όλοι οι κάτοχοι αυτοκινήτων SUZUKI –ανεξαρτήτως μοντέλου ή έτους κυκλοφορίας– μπορούν να επωφεληθούν από δωρεάν Καλοκαιρινό Τεχνικό Έλεγχο 12 σημείων, που θα πραγματοποιείται από το εξειδικευμένο και πιστοποιημένο δίκτυο τεχνικών της εταιρείας.

Η ενέργεια θα βρίσκεται σε ισχύ από την 1η Ιουλίου έως και την 31η Αυγούστου 2025. Με την ολοκλήρωση του ελέγχου, οι συμμετέχοντες θα λαμβάνουν αναλυτική φόρμα με την καταγραφή των ελεγχθέντων σημείων, καθώς και τυχόν παρατηρήσεις για προτεινόμενες επεμβάσεις.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δωρεάν τεχνικό έλεγχο αυτοκινήτου στα εξής 12 σημεία:

  1. Έλεγχος στάθμης: λαδιού κινητήρα, ψυκτικού υγρού, υγρών φρένων, υγρών πλυστικής, υγρών υδραυλικού τιμονιού (εάν εξοπλίζεται)
  2. Έλεγχος φίλτρου αέρα και φίλτρου καμπίνας (A/C)
  3. Οπτικός έλεγχος εξαρτημάτων συστήματος ψύξης για τυχόν φθορές / διαρροές (ψυγείο, κολλάρα, σωληνώσεις)
  4. Οπτικός έλεγχος για τυχόν φθορές εξαρτημάτων συστήματος διεύθυνσης και ανάρτησης
  5. Οπτικός έλεγχος για τυχόν φθορές εξαρτημάτων συστήματος εξάτμισης
  6. Οπτικός έλεγχος για τυχόν διαρροές από το σύστημα μετάδοσης (κιβώτιο ταχυτήτων, διαφορικά)
  7. Οπτικός έλεγχος για τυχόν φθορές των δίσκων φρένων / τακάκια / σιαγόνες
  8. Έλεγχος λειτουργίας συστήματος κλιματισμού (A/C)
  9. Έλεγχος κατάστασης και απόδοσης μπαταρίας
  10. Έλεγχος φωτισμού (φώτα, φλας, προβολείς) και υαλοκαθαριστήρων
  11. Έλεγχος κατάστασης και πίεσης ελαστικών, περιλαμβανομένης της ρεζέρβας
  12. Έλεγχος ηλεκτρονικών συστημάτων μέσω διαγνωστικής συσκευής

Επιπλέον SUZUKI προσφορές για το καλοκαίρι

Στο πλαίσιο της καμπάνιας, η SUZUKI παρέχει επιπλέον προνόμια για όσους επισκεφτούν το δίκτυο εξουσιοδοτημένων συνεργείων της:

  • Απολύμανση και έλεγχο A/C μόνο με 30€
  • 20% έκπτωση στο φίλτρο καμπίνας SUZUKI
  • 20% έκπτωση σε όλα τα γνήσια αξεσουάρ SUZUKI
  • 20% έκπτωση στα είδη Lifestyle SUZUKI

Χάρη στο πρόγραμμα δωρεάν ελέγχου Drive ‘N Smile Summer Edition, οι κάτοχοι αυτοκινήτων SUZUKI έχουν τη δυνατότητα να προετοιμάσουν κατάλληλα το όχημά τους για τις καλοκαιρινές μετακινήσεις.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προγραμματίσουν το ραντεβού τους και να ενημερωθούν αναλυτικά για τις παροχές, τις εκπτώσεις και τους όρους συμμετοχής μέσω της επίσημης ιστοσελίδας https://auto.suzuki.gr/.

Διαβάστε επίσης:

Εμπορική απαξίωση ενός οχήματος: Μια σημαντική λεπτομέρεια που αγνοούν πολλοί στη σημερινή αγορά μεταχειρισμένων

 

ΕΣΑΠΕ: Επιτυχημένη εκδήλωση για την IDD και την Κανονιστική Συμμόρφωση

0

Ο ρόλος του Συντονιστή στο επίκεντρο – Πολύτιμα εφόδια για τους επαγγελματίες της διαμεσολάβησης

Με μεγάλη επιτυχία και εντυπωσιακή συμμετοχή συναδέλφων πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 25 Ιουνίου η θεματική εκδήλωση της ΕΣΑΠΕ για την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονιστικού πλαισίου IDD στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση, με έμφαση στη συμμόρφωση των συνεργαζόμενων Ασφαλιστικών Πρακτόρων.

Ο Νομικός Σύμβουλος του Σωματείου κος Στυλιανός Κόκιος,  ανέλυσε με σαφήνεια και πρακτικό προσανατολισμό τις απαιτήσεις του Νόμου, ενώ παρουσίασε τις τυπικές υποχρεώσεις που πρέπει να πληρούνται σε κάθε επίπεδο συνεργασίας. 

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα απαραίτητα έγγραφα που πρέπει να επιδεικνύονται κατά τους ελέγχους, διασφαλίζοντας την τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών και την ενίσχυση της επαγγελματικής αξιοπιστίας.

Η εκδήλωση ανέδειξε τον καθοριστικό ρόλο του Συντονιστή ως θεματοφύλακα της κανονιστικής συμμόρφωσης, αλλά και της διαρκούς επιμόρφωσης των δικτύων του. 

Η ΕΣΑΠΕ, πιστή στην αποστολή της, συνεχίζει να στηρίζει ουσιαστικά τα μέλη της, προσφέροντας ενημέρωση, καθοδήγηση και εφόδια που ενισχύουν τον επαγγελματισμό και την ποιότητα στον κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

Online διάλεξη με τον «γκουρού της διαμεσολάβησης» K. Cloke

0

Σε διαδικτυακή διάλεξη του «γκουρού της διαμεσολάβησης» Kenneth Cloke προσκάλεσε η Ελληνική Ένωση Διαμεσολαβητών, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Προώθησης Εναλλακτικών Μεθόδων Επίλυσης Διαφορών.

Η διάλεξη πραγματοποιήθηκε μέσω Zoom, με θέμα «Πολιτικές Συγκρούσεις, Διάλογος και η Εξέλιξη της Δημοκρατίας – Τι Μπορεί Να Κάνει η Διαμεσολάβηση».

Ο σύνδεσμος για την είσοδο στην πλατφόρμα ZOOM και την παρακολούθηση της διάλεξης είναι:

https://us06web.zoom.us/j/89904572692?pwd=RHrDCoQSrsEj1JtkbxzKelVic3ucdR.1

Meeting ID: 899 0457 2692

Passcode: 494240 

Η συμμετοχή ήταν δωρεάν, ενώ σύντομα αναμένονται να ανακοινωθούν περισσότερες διαλέξεις.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΕΔ:

Ευχαρίστως σας  ανακοινώνουμε  ότι, μετά από την διοργάνωση, κατά τη χρονική περίοδο από την 14η Σεπτεμβρίου 2020 μέχρι την 29η Μαΐου 2023, σαράντα οκτώ (48) Διαδικτυακών Διαλέξεων σχετικά με την Διαμεσολάβηση, τις οποίες μας χάρισαν Έλληνες και αλλοδαποί Διαμεσολαβητές διεθνούς κύρους και φήμης, συνεχίζουμε αυτή την δραστηριότητα οργανώνοντας ξανά Διαδικτυακές Διαλέξεις με πρωτότυπα θέματα, που αφορούν, στην Διαμεσολάβηση και αυτές. Η πρώτη Διάλεξη του Πέμπτου Κύκλου Διαδικτυακών Διαλέξεων, που διοργανώνει η «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ – Ε.Ε.Δ.» σε συνεργασία με τον «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ -Ο.Π.Ε.Μ.Ε.Δ.», έλαβε  χώρα την Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025, στις 6.30 μμ μέσω της πλατφόρμας ZOOM, με ομιλητή τον κύριο Ross W. Stoddard, III, ο οποίος κατοικεί και εργάζεται στο Dallas του Texas των ΗΠΑ και δραστηριοποιείται  ως επαγγελματίας πλήρους απασχόλησης διαμεσολαβητής επι πλέον των 35 ετών.

Η δεύτερη Διάλεξη αυτού του Κύκλου -η 50η Διάλεξη του συνόλου των Διαδικτυακών μας Διαλέξεων- έγινε μέσω της πλατφόρμας ΖΟΟΜ και αυτή, την Τετάρτη 28 Μαΐου 2025, με ομιλήτρια την κυρία Ευγνωσία Ραφτοπούλου, δικηγόρο παρ’ Αρείω Πάγω και διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια, η οποία ασκεί στην Θεσσαλονίκη,  εδώ και πλέον των 35 ετών, με αγάπη τη δικηγορία, με αγάπη και τη Διαμεσολάβηση εδώ και πλέον των δέκα ετών.

Η τρίτη  Διαδικτυακή Διάλεξη αυτού του Κύκλου ελαβε  χώρα την Τετάρτη 4 Ιουνίου 2025,στις 6:30 μμ, με ομιλήτρια την  καθηγήτρια κυρία  Χαρούλα Απαλαγάκη, η οποία  κατέχει, από τον Μάρτιο του 2017, τη θέση της Γενικής Γραμματέως της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΈΝΩΣΗΣ ΤΡΑΠΕΖΩΝ (ΕΕΤ). Ήδη, από τον Ιούλιο του 2022, ασκεί στην ΕΕΤ καθήκοντα Acting Γενικής Διευθύντριας. Είναι, επίσης, Καθηγήτρια στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Μέλος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης από το έτος 1984.

Η τέταρτη Διάλεξη αυτού του Κύκλου θα λάβει χώρα την Τετάρτη 2 Ιουλίου 2025 μέσω της πλατφόρμας ΖΟΟΜ στις 7:00 μμ, με ομιλητή τον… Guru της Διαμεσολάβησης, κύριο Kenneth  Cloke. 

Ο Kenneth Cloke κατοικεί στο Los Angeles της California, είναι Διευθυντής του Κέντρου Επίλυσης Διαφορών  καθώς και διαμεσολαβητής, διαιτητής, συντονιστής,  coach, σύμβουλος και εκπαιδευτής με ειδίκευση στην επικοινωνία, στις διαπραγματεύσεις και στην επίλυση περίπλοκων πολυμερών διαφορών, συμπεριλαμβανομένων οικογενειακών διαφορών, παράπονα και εργατικές διενέξεις, συλλογικές διαπραγματεύσεις, σχολικές διενέξεις και διενέξεις πολλών άλλων ειδών, σχολικές διενέξεις, διενέξεις δημόσιας πολιτικής. Δραστηριοποιείται, επισης, με τον σχεδιασμό συστημάτων αποφυγής διενέξεων.

Είναι διεθνώς αναγνωρισμένος ομιλητής και συγγραφέας πολλών έργων οπως:

Mediation: Revenge and the Magic of Forgiveness; Mediating Dangerously: The Frontiers of Conflict Resolution; The Crossroads of Conflict: A Journey into the Heart of Dispute Resolution; Conflict Revolution (1st and-2nd Editions); and The Dance of Opposites: Explorations in Mediation, Dialogue and Conflict Resolution Systems Design; Politics, Dialogue and the Evolution of Democracy; Words of Wisdom; Ordinary Ecstasy: A Meditation Home Companion; Mediation in a Time of Crisis and The Magic in Mediation.

Είναι και συγγραφέας από κοινού με την Joan Goldsmith των έργων Thank God It’s Monday! 14 Values We Need to Humanize the Way We Work; Resolving Personal and Organizational Conflict; The End of Management and the Rise of Organizational Democracy; The Art of Waking People Up: Cultivating Awareness and Authenticity at Work; Resolving Conflicts At Work: Ten Strategies For Everyone On The Job (1st – 3rd Editions); and Resolving Organizational Conflicts: A Course in Mediation and Systems Design.

Υπήρξε Δικαστής Διοικητικού Δικαίου στην Επιτροπή της California για της Αγροτικές Εργατικές Σχέσεις και στην Επιτροπή Σχέσεων Δημόσιας Απασχόλησης και προσωρινός Δικαστής στο Ανωτaτο Δικαστήριο του Los Angeles. Υπήρξε Διαιτητής και Διαμεσολαβητής για περισσότερα από σαράντα έτη σχετικά με την διαχείριση εργατικών διαφορών και είναι μέλος πολλών διαιτητικών δικαστηρίων.

Ο Kenneth ελαβε το Πτυχίο του από το Πανεπιστήμιο της California, Berkeley, Διδακτορικό Νομικής από την Νομική Σχολή του Berkeley’s, Διδακτορικό Δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο της California στο Los Angeles, μεταπτυχιακό από την Νομική Σχολή του ίδιου Πανεπιστημίου και πραγματοποίησε μεταπτυχιακή εργασία στην Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Yale. Είναι πτυχιούχος του Εθνικού Νομικού Κολλεγίου και έχει λάβει και παρακολούθησε μαθήματα μεταπτυχιακού επιπέδου σε διαφορά θέματα.

Η πανεπιστημιακή του διδασκαλία περιλαμβάνει την Διαμεσολάβηση, το Δίκαιο, την Ιστορία, τις Πολιτικές Επιστήμες, μελέτες περί των συγκρούσεων, μελέτες σχετικά με αστικά θέματα και άλλα θέματα σε διάφορα Κολέγια και Πανεπιστήμια. Είναι η πρόσφατα έγινε Επικουρος Καθηγητής στην Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου του Pepperdine,  στο Νότιο Πανεπιστήμιο Μεθοδιστών, στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια, στο Ινστιτούτο Παγκόσμιων  Διαπραγματεύσεων,  στο Ινστιτούτο της Νομικής Σχολής του Harvard, στο Ινστιτούτο Omega, στο Κολλέγιο Ιατρικής Albert Einstein, στο Ινστιτούτο Cape Cod, στο Ινστιτούτο ADR του Πανεπιστημίου του Amsterdam, στο Πανεπιστήμιο του Massey (Νέα Ζηλανδία). Έχει πραγματοποιήσει επίλυση διαφορών σε Armenia, Australia, Austria, Bahamas, Brazil, Canada, China, Cuba, Denmark, England, Georgia, Greece, India, Ireland, Japan, Mexico, Netherlands, NewZealand, Nicaragua, Pakistan, PuertoRico, Scotland, Slovenia, Spain, Switzerland, Thailand, Turkey, Ukraine, USSR και Zimbabwe. Είναι συνιδρυτής και πρώτος Πρόεδρος της Οργάνωσης Mediators Beyond Borders. 

Η θεματική της Διάλεξης είναι: «Πολιτικές Συγκρούσεις, ,Διάλογος και η Εξέλιξη της Δημοκρατίας – Τι Μπορεί Να Κάνει η Διαμεσολάβηση» 

Βρισκόμαστε τώρα εν μέσω μίας παγκόσμιας πολιτικής κρίσης, κάθε μέρα είναι γεμάτη με αντιπαλότητα,μίσος  και προσωπικές επιθέσεις. Το πρόβλημα είναι ότι δεν έχουμε υπολογίσει πως να  μιλάμε ο ένας τον άλλον σχετικά με τις πολιτικές ιδέες και πεποιθήσεις μας ή πως να συζητάμε τις κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές διαφωνίες μας, με τρόπους οι οποίοι μπορούν να οδηγήσουν σε αντίληψη, λύσεις win/win, αυξημένη ενσυναίσθηση, αμοιβαία κατανόηση και συνεργατική επίλυση των προβλημάτων. Εν τουτοις, όλοι είμαστε πολίτες των ίδιων των χωρών, του ίδιου πλανήτη, του ίδιου περιβάλλοντος και όλοι προβληματιζόμαστε σχετικά με το μέλλον μας.

Πως λοιπόν μιλάμε ο ένας τον άλλον σχετικά με  δύσκολα και επικίνδυνα θέματα; Πως ασκούμε την ευθύνη μας ως πολίτες χωρίς να χάνομε ο,τι μάθαμε ως διαμεσολαβητές, διαπραγματευτές και άτομα, που επιλύουν διάφορες; Πως υποστηρίζουμε όσα πιστεύουμε, χωρίς προκαταλήψεις και εχθρότητες; Ποιο είναι το είδος πολιτικής ομιλίας, που βασίζεται στα συμφέροντα; Και δεξιότητες ανωτέρου  επιπέδου χρειαζόμαστε προκειμένου να λειτουργήσει η Δημοκρατία; Πως σχεδιάζουμε, οργανώνουμε και διευκολύνουμε τους διαλόγους επί πολιτικών θεμάτων; Πως διεξάγουμε συζητήσεις με νόημα και υψηλό περιεχόμενο, θέματα αξιών χωρίς να ολισθαίνουμε σε ανούσιες διατριβές. Ποια είναι τα όρια συνεργασίας και δημοκρατίας σε πολιτικές συγκρούσεις; Πως αντιδρούμε δημοκρατικά και ανθρωπιστικά σε απολυταρχικές και απάνθρωπες πράξεις; Πως δημιουργούμε εμπιστοσύνη μεταξύ αντιπάλων σε δύσκολες συνθήκες όπου ο χρόνος είναι περιορισμένος, η ιστορία μεγάλη και οι θέσεις έχουν σκληρύνει; Τι μπορούν να μας διδάξουν προσεγγίσεις σε διενέξεις βασιζόμενες στα συμφέροντα σχετικά με τις πολιτικές συγκρούσεις; Ολισθαίνουμε  προς τον φασισμό, πως μπορούμε να το ξέρουμε και αν πράγματι ολισθαίνουμε, τι μπορούμε να κάνουμε σχετικά με αυτό εμείς οι διαμεσολαβητές; Τόσο πολλές ερωτήσεις, τόσο λίγες απαντήσεις.

Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πόσο βαθειά ενδιαφέρουσα και επίκαιρη είναι αυτή η Διάλεξη, που μας χαρίζει απλόχερα ο Guru της Διαμεσολάβησης όπως διεθνώς επαξίως τον αποκαλούν για την σοφία και τις γνώσεις τους, αλλά και για την αφοσίωση του στην Δημοκρατία και στην επίλυση των διαφορών κάθε είδους, ειρηνικά και εποικοδομητικά.

Είναι, λοιπόν, αυτονόητο ότι έχετε κάθε λόγο να παρακολουθήσετε αυτή την Διάλεξη, που  είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να προβληματιστείτε σχετικά με επίκαιρα θέματα και να αντλήσετε εργαλεία για την αντιμετώπιση και επίλυση  τους με τον πιο ανθρώπινο τρόπο. 

Ολοκληρώθηκε η πώληση της AXA IM στην BNP Paribas

0
bnp paribas and axa im facades

Η AXA ολοκλήρωσε την πώληση της AXA Investment Managers (AXA IM) στην BNP Paribas έναντι ποσού 5,1 δισ. ευρώ και παράλληλα την πώληση της Select στην AXA IM έναντι 0,3 δισ. ευρώ, ανεβάζοντας τη συνολική αξία της συναλλαγής στα 5,4 δισ. ευρώ.

Η πώληση είχε ανακοινωθεί αρχικά το προηγούμενο έτος και ακολούθως AXA και BNP Paribas ξεκίνησαν μακροπρόθεσμη συνεργασία, στο πλαίσιο της οποίας η BNP Paribas θα παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης επενδύσεων στην AXA. Η AXA θα διατηρήσει τον πλήρη έλεγχο στον σχεδιασμό προϊόντων, στην κατανομή περιουσιακών στοιχείων και στη διαχείριση ενεργητικού-παθητικού.

Η εξαγορά της AXA IM από την BNP Paribas δημιουργεί έναν κορυφαίο ευρωπαϊκό διαχειριστή περιουσιακών στοιχείων, με υπό διαχείριση κεφάλαια ύψους 1,5 τρισ. ευρώ.

Ο Thomas Buberl, Διευθύνων Σύμβουλος της AXA, δήλωσε: «Η σημερινή μέρα σηματοδοτεί την αρχή ενός νέου κεφαλαίου για την AXA IM. Η ένωση με την BNP Paribas τοποθετεί την AXA IM σε προοπτική επιτυχίας, αξιοποιώντας συνδυαστικά τα πλεονεκτήματα και τις δυνατότητες των δύο οργανισμών. Ανυπομονούμε για τη συνεργασία με την BNP Paribas, προκειμένου να συνεχίσουμε να προσφέρουμε κορυφαίες επενδυτικές λύσεις για την AXA και τους πελάτες της.

»Θα ήθελα να εκφράσω την ειλικρινή μου ευγνωμοσύνη σε όλους τους εργαζομένους της AXA IM για την αφοσίωση και τη σταθερή δέσμευσή τους, που συνέβαλαν σημαντικά στην επιτυχία αυτής της εταιρείας, που ήταν γέννημα θρέμμα της AXA, τα τελευταία 25 χρόνια.»

Photo credits: Shutterstock / Maison Moderne

Από το Burnout στην Ευημερία: Δωρεάν Webinar για Ασφαλιστικούς Πράκτορες από το Ε.Ε.Α.

0

 

Η Επιτροπή Ασφαλιστικών Πρακτόρων του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών διοργανώνει ένα ιδιαίτερα επίκαιρο και χρήσιμο δωρεάν διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο: «Από το Burnout στην Ευημερία – Στρατηγικές Επιβίωσης για τον Σύγχρονο Ασφαλιστικό Πράκτορα». Το webinar θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 9 Ιουλίου 2025 στις 16:00 μέσω της πλατφόρμας Zoom, με εισηγήτρια την Κατερίνα Μόσχου, Σύμβουλο Ψυχικής Υγείας και Coach.

Σε μια εποχή αυξημένων απαιτήσεων και έντονων ρυθμών εργασίας, το σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης – γνωστό και ως burnout – αποτελεί πλέον μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες, και ειδικότερα οι ασφαλιστικοί πράκτορες. Το σεμινάριο φιλοδοξεί να προσφέρει πρακτικά εργαλεία και ουσιαστικές απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα: Τι είναι το burnout και ποιες μορφές μπορεί να πάρει; Πώς μπορούμε να το αναγνωρίσουμε στον εαυτό μας ή στους συνεργάτες μας; Ποιες είναι οι πιο αποτελεσματικές στρατηγικές για να το διαχειριστούμε, και κυρίως, με ποιους τρόπους μπορούμε να σπάσουμε τον φαύλο κύκλο του στρες, της θλίψης και της μειωμένης απόδοσης, ώστε να επανέλθουμε με ανανεωμένη ενέργεια και ψυχική ανθεκτικότητα στην επαγγελματική καθημερινότητα;

Η Κατερίνα Μόσχου, με πολυετή εμπειρία στην υποστήριξη επαγγελματιών, θα καθοδηγήσει τους συμμετέχοντες μέσα από ένα δυναμικό και διαδραστικό σεμινάριο, το οποίο υπόσχεται όχι μόνο να ευαισθητοποιήσει αλλά και να ενδυναμώσει όσους βρίσκονται στην πρώτη γραμμή ενός απαιτητικού κλάδου.

Η συμμετοχή στο webinar είναι δωρεάν, με απαραίτητη την προεγγραφή στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://us06web.zoom.us/webinar/register/WN_WAR_yBOkTmaUG4JQ_iQZ0g

Εμπορική απαξίωση ενός οχήματος: Μια σημαντική λεπτομέρεια που αγνοούν πολλοί στη σημερινή αγορά μεταχειρισμένων

0
car value calculation

Άρθρο του Μιχάλη Μάρκου, MBA, Διευθυντικό Στέλεχος-Σύμβουλος Επιχειρήσεων & Καθηγητής Διοίκησης Επιχειρήσεων/Marketing

 

Η εμπορική απαξίωση των αυτοκινήτων είναι ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα που απασχολούν τόσο τους αγοραστές όσο και τους πωλητές οχημάτων εδώ και πολλά χρόνια, ιδιαίτερα μετά την οικονομική κρίση που βίωσε η χώρα. Σε κάθε περίπτωση, είτε πρόκειται για καινούργια είτε για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, η αξία τους τείνει να μειώνεται με την πάροδο του χρόνου, καθιστώντας την αγορά ή την κατοχή ενός οχήματος μια οικονομική απόφαση που χρειάζεται προσεκτική σκέψη. Η απαξίωση, που απορρέει από τη μείωση της εμπορικής αξίας ενός οχήματος, δεν είναι απλώς ένα στατιστικό γεγονός, αλλά είναι ένα πολυπαραγοντικό φαινόμενο που συνδέεται με την προσφορά και τη ζήτηση, την τεχνολογία, τις εκπομπές ρύπων, την ψυχολογία των καταναλωτών και τα πρότυπά τους  αλλά και με τις πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που επικρατούν σε κάθε χώρα.

Από τη στιγμή που ένα καινούργιο αυτοκίνητο βγαίνει από την αντιπροσωπεία και τίθεται σε κυκλοφορία, χάνει άμεσα ένα σημαντικό ποσοστό της αξίας του. Υπολογίζεται ότι κατά το πρώτο έτος κυκλοφορίας μπορεί να προκληθεί απώλεια έως και 20-30% της αρχικής του τιμής. Αυτό το φαινόμενο συχνά αποκαλείται και ως «απαξίωση στην πρώτη στροφή», μιας και το όχημα, αν και ουσιαστικά άθικτο από την ώρα που βγήκε από την έκθεση, θεωρείται πλέον μεταχειρισμένο. Αυτό που ενισχύει το φαινόμενο είναι η αντίληψη των αγοραστών πως ένα όχημα, ακόμα και λίγων μηνών, φέρει τον κίνδυνο χρήσης και φθοράς, ακόμη και αν βρίσκεται σε άριστη κατάσταση.

Η απαξίωση δεν σταματά στο πρώτο έτος. Κατά κανόνα, η αξία ενός αυτοκινήτου μειώνεται κατά 10-15% ετησίως για τα επόμενα 4-5 χρόνια. Πέραν της 5ετίας, ο ρυθμός απαξίωσης του οχήματος συνεχίζεται, με αποτέλεσμα κάθε επιπλέον χρόνο να χάνει ένα ποσοστό της τάξης του 3,5-5%, έως ότου συμπληρωθεί η 12ετία. Μετά τη 12ετία, η απαξίωση ενός αυτοκινήτου συνεχίζει με χαμηλότερους ρυθμούς και περιορίζεται περίπου στο 2% ανά διετία. Φυσικά, υπάρχουν εξαιρέσεις, ωστόσο η πλειοψηφία των οχημάτων ακολουθεί αυτή την πορεία. Η μείωση αυτή εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως το μοντέλο και η μάρκα του αυτοκινήτου, η χώρα προέλευσης, η φήμη της αξιοπιστίας του, το επίπεδο εξοπλισμού, καθώς και οι εξελίξεις στον τεχνολογικό τομέα ή οι οικολογικές απαιτήσεις της αγοράς.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα αυτοκίνητα πολυτελείας και τα πιο «premium» μοντέλα, παρά το υψηλό αρχικό κόστος αγοράς, συχνά απαξιώνονται πιο γρήγορα σε σχέση με τα πιο φθηνά και μαζικής παραγωγής αυτοκίνητα. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι το κόστος συντήρησης και επισκευών αυξάνεται σημαντικά μετά τα πρώτα χρόνια, κάτι που αποθαρρύνει τους μελλοντικούς αγοραστές. Παράλληλα, η ραγδαία πρόοδος στην τεχνολογία ασφαλείας, την αποδοτικότητα και την κατανάλωση καυσίμου καθιστά τη  νέα γενιά αυτοκινήτων πιο προηγμένη και επιθυμητή, μειώνοντας έτσι τη ζήτηση για παλαιότερα μοντέλα.

Τα τελευταία χρόνια, η απαξίωση των οχημάτων επέρχεται λόγω και των πολιτικών  που υιοθετούνται σχετικά με τις εκπομπές ρύπων και την κλιματική αλλαγή. Τα αυτοκίνητα που κινούνται με ντίζελ έχουν υποστεί σημαντική μείωση στη μεταπωλητική τους αξία λόγω των περιορισμών σε πολλά μεγάλα αστικά κέντρα και της σταδιακής στροφής προς την ηλεκτροκίνηση. Σε χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία, τα παλιά ντιζελοκίνητα οχήματα υφίστανται περιορισμούς στην κυκλοφορία ή βαριά φορολόγηση, γεγονός που μειώνει τη ζήτησή τους και κατά συνέπεια και την τιμή τους. Παρόμοια πορεία ακολουθούν και τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα με υψηλές εκπομπές CO2.

Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση προσθέτει μια νέα διάσταση στην απαξίωση των οχημάτων. Αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θεωρούνται το μέλλον της αυτοκίνησης, ακόμα και αυτά αντιμετωπίζουν το φαινόμενο της απαξίωσης για διαφορετικούς λόγους. Οι τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των μπαταριών είναι μεγάλες, με αποτέλεσμα οι πρώτες γενιές ηλεκτρικών οχημάτων να έχουν ήδη ξεπεραστεί από νεότερα μοντέλα με μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερους χρόνους φόρτισης. Επίσης, οι καταναλωτές εξακολουθούν να ανησυχούν για τη μακροχρόνια αξιοπιστία των μπαταριών, την υποδομή φόρτισης και το κόστος αντικατάστασης, γεγονός που οδηγεί σε συγκρατημένη ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα.

Στην περίπτωση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, η απαξίωση είναι ακόμη πιο εμφανής και πολλές φορές πιο απρόβλεπτη. Όταν κάποιος αγοράζει ένα μεταχειρισμένο όχημα, θα πρέπει να γνωρίζει ότι η τιμή αγοράς του έχει ήδη υποστεί τη σημαντική μείωση των πρώτων ετών, ενώ η περαιτέρω μείωση εξαρτάται από παράγοντες όπως η συνολική κατάστασή του, το ιστορικό συντήρησης, ο αριθμός των χιλιομέτρων, η ύπαρξη ατυχημάτων και φυσικά η φήμη του μοντέλου. Ένα αυτοκίνητο που έχει συντηρηθεί σχολαστικά, με πλήρες ιστορικό service, χαμηλά χιλιόμετρα και ελάχιστη φθορά μπορεί να διατηρήσει την αξία του ευκολότερα. Ωστόσο, ακόμα και τα πιο προσεγμένα οχήματα βλέπουν την αξία τους να μειώνεται σταθερά, χρόνο με τον χρόνο.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που συμβάλλει στην απαξίωση είναι η ψυχολογία των αγοραστών και η εικόνα του αυτοκινήτου στην αγορά. Κάποια μοντέλα, για παράδειγμα, φέρουν τη φήμη ότι είναι «κακοσυντηρημένα» ή «ιδιότροπα» στη χρήση ή την επισκευή. Άλλα πάλι έχουν αρνητική φήμη λόγω βλαβών σε συγκεκριμένες γενιές ή κατασκευαστικά προβλήματα. Αυτά τα χαρακτηριστικά επηρεάζουν την αντίληψη των αγοραστών σε σχέση με την  αξία τους, ακόμη και αν το συγκεκριμένο μεταχειρισμένο όχημα δεν έχει εμφανίσει ποτέ τέτοια προβλήματα. Η αντίληψη, δηλαδή, υπερισχύει της πραγματικότητας.

Επιπλέον, ο γρήγορος ρυθμός κυκλοφορίας νέων μοντέλων οδηγεί σε ταχύτερη γήρανση των υπαρχόντων οχημάτων. Οι κατασκευαστές, προκειμένου να διατηρήσουν το ενδιαφέρον του κοινού, ανανεώνουν πολύ συχνά τα μοντέλα τους ή κυκλοφορούν νέες γενιές με αισθητικές ή τεχνολογικές διαφοροποιήσεις. Αυτό ενισχύει την αίσθηση του «παλαιού» και μειώνει την ελκυστικότητα των παλαιότερων οχημάτων, ανεξαρτήτως κατάστασης.

Το κόστος της απαξίωσης είναι ιδιαίτερα σημαντικό για όσους σκέφτονται το αυτοκίνητο όχι μόνο ως μέσο μεταφοράς, αλλά και ως επένδυση (που είναι λάθος σαν τρόπος σκέψης). Παρόλο που το αυτοκίνητο δεν θεωρείται επένδυση με τη στενή έννοια του όρου, πολλοί καταναλωτές ελπίζουν να το διατηρήσουν για αρκετά χρόνια χωρίς μεγάλες απώλειες στην αξία του. Δυστυχώς, αυτή η προσδοκία σπανίως ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Οι περισσότεροι οδηγοί διαπιστώνουν ότι, ανεξάρτητα από το πόσο καλά συντηρούν το όχημά τους, η μεταπώληση είναι οικονομικά ασύμφορη συγκριτικά με την αρχική τιμή αγοράς.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η πτώση της αξίας του αυτοκινήτου πάντα υπολογίζεται με βάση την τρέχουσα τιμή του ως καινούργιου την ώρα της πώλησης (ή, αν πλέον δεν κυκλοφορεί, με βάση την τιμή του αντικαταστάτη του κάποιες φορές) και όχι με βάση το ποσό με το οποίο πιθανόν  είχε αγοραστεί το αυτοκίνητο. Η εμπορική απαξίωση ενός μοντέλου βέβαια επηρεάζεται και από τα έξτρα αξεσουάρ που μπορεί να έχει ή τις ειδικές εκδόσεις που μπορεί να έχουν βγει κατά καιρούς για το συγκεκριμένο μοντέλο. Βέβαια, στην εξίσωση της απαξίωσης δεν πρέπει να παραγνωρίζονται και διάφοροι εξωγενείς παράγοντες, όπως το πολιτικό περιβάλλον, το οικονομικό περιβάλλον σε όλο το φάσμα των διεργασιών του (δάνεια, χρηματοδότηση ιδιωτών, φορολογικό καθεστώς, κ.ά.), το κοινωνικό περιβάλλον (ανεργία, καταναλωτικές συνήθειες), κτλ.

Με τις τωρινές συνθήκες, αυτοκίνητα στα 2000 κ.εκ. θεωρούνται αντιεμπορικά και χάνουν πολύ γρήγορα την αξία τους. Αυτοκίνητα πάνω από 2000 κ.εκ. θεωρούνται πανάκριβα στη χρήση και συντήρηση, οπότε και η εμπορική αξία τους είναι πεσμένη πολύ. Αυτοκίνητα με κινητήρα 1400-1600 κ.εκ. θεωρούνται πιο εμπορικά μιας και έχουν θεωρητικά μικρά κόστη χρήσης και συντήρησης.

Στην αγορά των μεταχειρισμένων, μάρκες όπως η Fiat, η Opel και η Toyota έρχονται πρώτες στις προτιμήσεις των αγοραστών. Το Fiat Punto, το Opel Corsa και το Toyota Yaris θεωρούνται από τα πιο εμπορικά αυτοκίνητα στην αγορά των μεταχειρισμένων, συνεπώς κρατούν την εμπορική τους αξία ψηλά. Ως εμπορικά μοντέλα θεωρούνται τα αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί σε μεγάλες ποσότητες ως καινούργια (είτε μέσω λιανικής είτε μέσω των εταιρειών leasing) και υπάρχει αυξημένη ζήτηση αυτών ως μεταχειρισμένων. Παραδείγματα εμπορικών μοντέλων είναι ενδεικτικά):  η Guillieta και η Milano για την Alfa Romeo, το Α3, Α4, Q3, και Q5 για την Audi, η σειρά 3 και Χ3/Χ5 για την BMW, το C3, C3 & C5 Aircross για την Citroen, το Duster για την Dacia, το Tipo,  500 και Panda για τη Fiat, το Fiesta και το Focus για τη Ford, το Renegade για την Jeep, η σειρά Α class και C class για τη Mercedes, το Qashqai για τη Nissan, το Astra και το Corsa για την Opel, το 208, 308, 2008 και το 3008 για την Peugeot, το i10 και i20 για την Hyundai, το Picanto για την KIA, το Clio και Megane για τη Renault, το Ibiza για τη Seat, το Octavia για τη Skoda, το Vitara για τη Suzuki, το Yaris και Corolla για την Toyota, το Golf και Polo για τη VW, και το XC90 και XC40 για τη Volvo.

Αντιεμπορικά μοντέλα θεωρούνται τα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν σε μικρές ποσότητες ως καινούργια και υπάρχει μικρή έως ανύπαρκτη ζήτηση αυτών ως μεταχειρισμένων. Μερικά ενδεικτικά παραδείγματα είναι το Fiat Albea, Freemont και Chroma, το Seat Exeo και Tarraco, το Renault Koleos, το Lancia Thesis, το VW Arteon, Lupo, και Phaeton, η σειρά R Class για τη Mercedes, το Nissan Tiida, το Peugeot 1007 και 4008, το Hyundai Veloster, το KIA Magnentis και Venga, το Toyota Urban Cruiser και παλιότερα το SsangYong Actyon και το Chevrolet Epica.

Φυσικά, υπάρχουν και εξαιρέσεις στον κανόνα της απαξίωσης. Ορισμένα σπάνια ή συλλεκτικά μοντέλα διατηρούν ή και αυξάνουν την αξία τους με την πάροδο του χρόνου. Αυτή η περίπτωση όμως αφορά ένα πολύ μικρό ποσοστό της αγοράς και προϋποθέτει ιδιαίτερη γνώση στο χώρο της αυτοκίνησης. Αυτοκίνητα όπως τα κλασικά Porsche (911), ειδικές εκδόσεις Alfa Romeo (8c), Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, Maserati, ή παλαιά μοντέλα (+30 έτη) με ιστορική σημασία, αποτελούν εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα.

Συνοψίζοντας, η εμπορική απαξίωση των αυτοκινήτων είναι ένα αναπόφευκτο φαινόμενο, το οποίο καθορίζεται από ποικίλους εξωτερικούς και εσωτερικούς παράγοντες. Από την τεχνολογική πρόοδο και τις ρυθμιστικές απαιτήσεις, μέχρι την ψυχολογία του καταναλωτή και τις μεταβαλλόμενες τάσεις της αγοράς, όλα συντελούν στη σταθερή και συχνά ραγδαία μείωση της αξίας των οχημάτων.

Η σωστή πρακτική που πρέπει να ακολουθείται στις ημέρες μας από την πλευρά των έμπορων στην αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, είναι «Αγοράζω φτηνά, για να πουλήσω φτηνά». Από την πλευρά των ιδιωτών θα πρέπει να κατανοήσουν (μιας οι ιδιώτες πωλητές είναι οι πιο ανίδεοι/άσχετοι στο να ορίσουν μια σωστή και αποτελεσματική τιμή πώλησης του μεταχειρισμένου οχήματός τους) ότι η αγορά (προσφορά & ζήτηση) και η εμπορική απαξίωση ορίζουν τις τελικές τιμές πώλησης των μεταχειρισμένων οχημάτων.

Η συνειδητοποίηση ότι η κατοχή ενός αυτοκινήτου, όσο χρήσιμη κι αν είναι στην καθημερινή ζωή, εμπεριέχει και την έννοια της σταθερής οικονομικής απαξίωσης, μπορεί να βοηθήσει στη λήψη πιο ορθολογικών αποφάσεων και στην κατανόηση το πώς λειτουργεί η εμπορική απαξίωση στην αγορά των μεταχειρισμένων οχημάτων.

Εσείς ρωτάτε, εμείς απαντάμε: «Τι αντηλιακό να χρησιμοποιήσω ανάλογα με την επιδερμίδα μου»;

0

 

Από τη Μυρτώ Χιονά, Ιδιοκτήτρια Massaha Wellness, χώρου εναλλακτικών θεραπειών

Οι ακτίνες UVA και UVB επηρεάζουν την επιδερμίδα μας καθημερινά, ανεξάρτητα από τον καιρό. Οι UVA, που ευθύνονται για τη γήρανση του δέρματος, είναι παρούσες όλο τον χρόνο, ενώ οι UVB, που προκαλούν ηλιακά εγκαύματα, γίνονται πιο έντονες την άνοιξη και το καλοκαίρι. Γι’ αυτό, η χρήση αντηλιακού από νωρίς προστατεύει το δέρμα από την πρόωρη γήρανση, τις πανάδες και τον κίνδυνο καρκίνου του δέρματος.

Πώς να επιλέξουμε το σωστό αντηλιακό ανάλογα με την επιδερμίδα μας

Η επιλογή αντηλιακού πρέπει να βασίζεται στον τύπο δέρματος και τις ανάγκες του:

Τι να προσέξουμε στην επιλογή αντηλιακού για ξηρές επιδερμίδες

Η ξηρή επιδερμίδα έχει ανάγκη από αντηλιακή προστασία που να προσφέρει και βαθιά ενυδάτωση, ενισχύοντας τον επιδερμιδικό φραγμό. Ένα κατάλληλο αντηλιακό μπορεί να αποτρέψει την αφυδάτωση, την πρόωρη γήρανση και τον ερεθισμό που προκαλεί η έκθεση στον ήλιο.

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο περιοδικό Pharma PLUS Link ΕΔΩ

ΓΣΕΕ κατά νέου εργασιακού ν/σ: “Κυνική παρέμβαση υπέρ εργοδοτών”

0
gsee entrance

Για κυνική παρέμβαση υπέρ πολύ συγκεκριμένων εργοδοτικών συμφερόντων και απορρύθμιση του εργατικού δικαίου κατηγορεί το Υπουργείο Εργασίας η ΓΣΕΕ, με αφορμή την παρουσίαση του νέου νομοσχεδίου, που προβλέπει μεταξύ άλλων απασχόληση έως 13 ώρες την ημέρα στον ίδιο εργοδότη.

Όπως αναφέρει στη σχετική της ανακοίνωση:

Εν μέσω θέρους και συγκρότησης προανακριτικών επιτροπών για βαρύτατες υποθέσεις διασπάθισης κοινοτικού χρήματος, η κυβέρνηση και η ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας επέλεξαν να παρουσιάσουν ένα σχέδιο νόμου το οποίο διαφημίζεται ως νομοθέτημα «για την προστασία των εργαζόμενων», αποτελεί όμως την πιο κυνική παρέμβαση υπέρ πολύ συγκεκριμένων εργοδοτικών συμφερόντων.

Η περαιτέρω απορρύθμιση του πλαισίου της εργασίας και η εναπόθεση της διευθέτησης του χρόνου εργασίας και αναψυχής στην ατομική διαπραγμάτευση, όπου η σχέση εργοδότη-εργαζόμενου είναι ετεροβαρής, οδηγεί επί της ουσίας σε ναρκοθέτηση κάθε προσπάθειας αποκατάστασης του πλαισίου των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων. Η διάρκεια του χρόνου εργασίας, του χρόνου ανάπαυσης και της άδειας για την αναψυχή των εργαζομένων δεν μπορεί να ρυθμίζονται με κρατική παρέμβαση, αλλά μόνο με κοινωνικό διάλογο, μόνο με συλλογική διαπραγμάτευση.

Ζητούμε από την κυβέρνηση και από το Υπουργείο Εργασίας να αποσυρθεί άμεσα το σχέδιο νόμου και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την αποκατάσταση του πλαισίου των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Η ΓΣΕΕ και ο κόσμος της μισθωτής εργασίας θα είναι απέναντι σε οποιαδήποτε απόπειρα διάλυσης του εργατικού συλλογικού δικαίου και αντικατάστασής του από τον μεσαίωνα της ατομικής διαπραγμάτευσης. Δεν θα επιτρέψουμε, σε όλες τις «πρωτιές» που απολαμβάνει η χώρα σε σχέση με τις συνθήκες ζωής και εργασίας των μισθωτών, να προστεθεί και το πιο απορρυθμισμένο εργατικό δίκαιο σε επίπεδο Ε.Ε.

Διαβάστε επίσης:

Αλλαγές σε 7+1 άξονες φέρνει το νέο εργασιακό νομοσχέδιο