back to top
28.6 C
Athens
Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1485

Ειδικό επιμορφωτικό σεμινάριο πυρασφάλειας στο Porto Carras

0
SAMSUNG CSC

Ειδικό επιμορφωτικό σεμινάριο πυρασφάλειας στο προσωπικό του Porto Carras Grand Resort πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 12/5/2017 ενόψει της νέας σεζόν που ξεκινά και της ιδιαίτερης ευαισθητοποίησης και προσοχής που δείχνει το ιστορικό ξενοδοχειακό συγκρότημα στην πρόληψη και αντιμετώπιση έκτακτων φυσικών γεγονότων όπως οι πυρκαγιές.

Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε από ειδικό πυροσβεστικό κλιμάκιο του παραρτήματος της πυροσβεστικής Νέου Μαρμαρά Σιθωνίας Χαλκιδικής με χρήση προβολικών multimedia μέσων και επεκτάθηκε λεπτομερώς πάνω σε όλα τα θέματα πυρασφάλειας και πυρόσβεσης.

Η επιμόρφωση του προσωπικού του Porto Carras Grand Resort σε διάφορα ζητήματα του ευρύτερου τομέα της ασφάλειας, όπως είναι και η πυρασφάλεια, αποτελεί διαρκή μέριμνα της ιδιοκτησίας του ξενοδοχειακού συγκροτήματος διότι θωρακίζει τις συνθήκες εργασίας τους όπως επίσης εμπεδώνει και στους φιλοξενούμενους και πελάτες του φημισμένου θερινού προορισμού διακοπών και αναψυχής το αίσθημα της ασφάλειας

Διορθωτικό για τα PRIIP’s στην εφημερίδα Ε.Ε.

0
σημαία ΕΕ

Στην εφημερίδα της ΕΕ δημοσιεύτηκε χτες διορθωτικό στον κατ’ εξουσιοδότηση Κανονισμό (Ε.Ε> ) 2017 / 653 για την συμπλήρωση του Κανονισμού (Ε.Ε.) 1286 / 2014 για την θέσπιση ρυθμιστικών προτύπων (RTS) όσον αφορά την παρουσίαση, το περιεχόμενο, την επανεξέταση και την αναθεώρηση των εγγράφων βασικών πληροφοριών και τις προϋποθέσεις για την εκπλήρωση της απαίτησης για την παροχή των εν λόγω εγγράφων για τα προϊόντα PRIIPs.

Η διόρθωση βρίσκεται στις σελίδες 7 και 8 παράρτημα ΙΙ, στημείο 13 και σημείο 17 αντίστοιχα και αφορά την αντικατάσταση του μαθηματικού τύπου που υπολογίζει την μεταβλητότητα (VEV) για τους σκοπούς της αξιολόγησης του κινδύνου της αγοράς.

Περισσότερες πληροφορίες: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32017R0653R(01)&from=EN

Το πρώτο αποτύπωμα του Solvency II στην Ελλάδα

0
Μαργαρίτα Αντωνάκη

Άρθρο της κ. Μαργαρίτας Αντωνάκη που δημοσιεύτηκε στο Broker’s Time 48*

* Η κ. Αντωνάκη είναι Γενική Διευθύντρια της ΕΑΕΕ

Το Solvency II αποτελεί ένα σύγχρονο, ενισχυμένο σύστημα κανόνων χρηματοοικονομικής λειτουργίας, και κατ’ επέκταση εποπτείας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, που στόχο έχει την ακόμη μεγαλύτερη προστασία του καταναλωτή σε σχέση με το προηγούμενο σύστημα του Solvency I.

Η αρχιτεκτονική του Solvency II, παρεμφερής με αυτήν της Βασιλείας ΙΙ για τις τράπεζες, είναι σύνθετη και αναπτύσσεται πάνω στην έννοια του ολιστικού κινδύνου, της διαχείρισης των πάσης φύσεως κινδύνων στους οποίους εκτίθεται -ή μπορεί να εκτεθεί- η ασφαλιστική επιχείρηση καθώς και σε ποιοτικές προδιαγραφές διακυβέρνησης. Επιπλέον, εισάγει μια νέα δέσμη απαιτήσεων διαφάνειας, εποπτικών αναφορών και δημοσιότητας προς το κοινό, η οποία θεσπίζεται, για πρώτη φορά, μέσω της υποβολής της ετήσιας έκθεσης χρηματοοικονομικής κατάστασης και φερεγγυότητας.

Φυσικό επακόλουθο της πολυπλοκότητας του συστήματος του Solvency II ήταν το υψηλό κόστος συμμόρφωσης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων σε αυτό. Για τις ελληνικές ασφαλιστικές επιχειρήσεις η πρόκληση ήταν μεγαλύτερη, με την έννοια ότι έπρεπε να κάνουν άλματα σε αντίθεση με άλλες αγορές, οι οποίες είχαν αναβαθμίσει εδώ και χρόνια τις εθνικές τους νομοθεσίες προσεγγίζοντας το μοντέλο του Solvency IΙ.

Ήδη όμως με τα Μέτρα Ενδιάμεσης Εφαρμογής, τα οποία εισήγαγε πανευρωπαϊκά η ΕΙΟΡΑ, κατά τη μεταβατική περίοδο 2014-2015, σε συνδυασμό με τις δράσεις της τοπικής εποπτικής αρχής (Τράπεζας της Ελλάδος-ΤτΕ), οι δραστηριοποιούμενες στην Ελλάδα ασφαλιστικές επιχειρήσεις «δοκιμάστηκαν» σε περιβάλλον Solvency II, με έναν, βέβαια, πιο ήπιο τρόπο. Ιδίως σε επίπεδο διακυβέρνησης, οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις, με τη συστηματική εποπτική καθοδήγηση της ΤτΕ προχώρησαν σε εσωτερικές ανακατατάξεις και σε εμπλουτισμό διαδικασιών, πολιτικών, ανθρώπινου δυναμικού και μηχανογραφικών συστημάτων, έτσι ώστε να συμμορφωθούν με επάρκεια στις ρυθμίσεις διακυβέρνησης.

Επιπλέον, ορισμένες από αυτές προχώρησαν σε ενδιάμεσες εποπτικές αναφορές.

Ο ασφαλιστικός κλάδος, εξάλλου, λόγω της ανάγκης αναδιοργάνωσης των επενδυτικών του χαρτοφυλακίων, σύμφωνα με το Solvency II, ενίσχυσε τη θέση του ως του μεγαλύτερου θεσμικού επενδυτή της χώρας, αυξάνοντας τις επενδύσεις σε 13 δισ. ευρώ το 2015 από 12 δισ. ευρώ το 2014.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Μάιος θα είναι ένας μήνας σημαντικός για τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις, καθώς θα κληθούν να υποβάλουν για το 2016 -πρώτη χρονιά εφαρμογής του Solvency II- τις προβλεπόμενες από τον Νόμο ετήσιες αναφορές. Οι ελληνικές ασφαλιστικές επιχειρήσεις εργάζονται ήδη από σήμερα εντατικά πάνω σε αυτό.

Το Solvency II είναι αναμφίβολα μια μεγάλη πρόκληση για την ελληνική ασφαλιστική αγορά. Συγχρόνως όμως είναι ένα ουσιαστικό εχέγγυο αξιοπιστίας, μέσω του οποίου θα ενισχυθεί η εμπιστοσύνη των Ελλήνων πολιτών στον θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης και το οποίο θα επιτρέψει στον κλάδο να διεκδικήσει τον ρόλο που η πλειοψηφία των κοινοτικών ασφαλιστικών επιχειρήσεων έχει διαδραματίσει στις ευρωπαϊκές οικονομίες και κοινωνίες.

Το πρώτο αποτύπωμα του Solvency II στην Ελλάδα

0
Μαργαρίτα Αντωνάκη

Άρθρο της κ. Μαργαρίτας Αντωνάκη που δημοσιεύτηκε στο Broker’s Time 48*

* Η κ. Αντωνάκη είναι Γενική Διευθύντρια της ΕΑΕΕ

Το Solvency II αποτελεί ένα σύγχρονο, ενισχυμένο σύστημα κανόνων χρηματοοικονομικής λειτουργίας, και κατ’ επέκταση εποπτείας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, που στόχο έχει την ακόμη μεγαλύτερη προστασία του καταναλωτή σε σχέση με το προηγούμενο σύστημα του Solvency I.

Η αρχιτεκτονική του Solvency II, παρεμφερής με αυτήν της Βασιλείας ΙΙ για τις τράπεζες, είναι σύνθετη και αναπτύσσεται πάνω στην έννοια του ολιστικού κινδύνου, της διαχείρισης των πάσης φύσεως κινδύνων στους οποίους εκτίθεται -ή μπορεί να εκτεθεί- η ασφαλιστική επιχείρηση καθώς και σε ποιοτικές προδιαγραφές διακυβέρνησης. Επιπλέον, εισάγει μια νέα δέσμη απαιτήσεων διαφάνειας, εποπτικών αναφορών και δημοσιότητας προς το κοινό, η οποία θεσπίζεται, για πρώτη φορά, μέσω της υποβολής της ετήσιας έκθεσης χρηματοοικονομικής κατάστασης και φερεγγυότητας.

Φυσικό επακόλουθο της πολυπλοκότητας του συστήματος του Solvency II ήταν το υψηλό κόστος συμμόρφωσης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων σε αυτό. Για τις ελληνικές ασφαλιστικές επιχειρήσεις η πρόκληση ήταν μεγαλύτερη, με την έννοια ότι έπρεπε να κάνουν άλματα σε αντίθεση με άλλες αγορές, οι οποίες είχαν αναβαθμίσει εδώ και χρόνια τις εθνικές τους νομοθεσίες προσεγγίζοντας το μοντέλο του Solvency IΙ.

Ήδη όμως με τα Μέτρα Ενδιάμεσης Εφαρμογής, τα οποία εισήγαγε πανευρωπαϊκά η ΕΙΟΡΑ, κατά τη μεταβατική περίοδο 2014-2015, σε συνδυασμό με τις δράσεις της τοπικής εποπτικής αρχής (Τράπεζας της Ελλάδος-ΤτΕ), οι δραστηριοποιούμενες στην Ελλάδα ασφαλιστικές επιχειρήσεις «δοκιμάστηκαν» σε περιβάλλον Solvency II, με έναν, βέβαια, πιο ήπιο τρόπο. Ιδίως σε επίπεδο διακυβέρνησης, οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις, με τη συστηματική εποπτική καθοδήγηση της ΤτΕ προχώρησαν σε εσωτερικές ανακατατάξεις και σε εμπλουτισμό διαδικασιών, πολιτικών, ανθρώπινου δυναμικού και μηχανογραφικών συστημάτων, έτσι ώστε να συμμορφωθούν με επάρκεια στις ρυθμίσεις διακυβέρνησης.

Επιπλέον, ορισμένες από αυτές προχώρησαν σε ενδιάμεσες εποπτικές αναφορές.

Ο ασφαλιστικός κλάδος, εξάλλου, λόγω της ανάγκης αναδιοργάνωσης των επενδυτικών του χαρτοφυλακίων, σύμφωνα με το Solvency II, ενίσχυσε τη θέση του ως του μεγαλύτερου θεσμικού επενδυτή της χώρας, αυξάνοντας τις επενδύσεις σε 13 δισ. ευρώ το 2015 από 12 δισ. ευρώ το 2014.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Μάιος θα είναι ένας μήνας σημαντικός για τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις, καθώς θα κληθούν να υποβάλουν για το 2016 -πρώτη χρονιά εφαρμογής του Solvency II- τις προβλεπόμενες από τον Νόμο ετήσιες αναφορές. Οι ελληνικές ασφαλιστικές επιχειρήσεις εργάζονται ήδη από σήμερα εντατικά πάνω σε αυτό.

Το Solvency II είναι αναμφίβολα μια μεγάλη πρόκληση για την ελληνική ασφαλιστική αγορά. Συγχρόνως όμως είναι ένα ουσιαστικό εχέγγυο αξιοπιστίας, μέσω του οποίου θα ενισχυθεί η εμπιστοσύνη των Ελλήνων πολιτών στον θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης και το οποίο θα επιτρέψει στον κλάδο να διεκδικήσει τον ρόλο που η πλειοψηφία των κοινοτικών ασφαλιστικών επιχειρήσεων έχει διαδραματίσει στις ευρωπαϊκές οικονομίες και κοινωνίες.

Αστική Ευθύνη Λειτουργίας Χώρου για Επιχειρήσεις

0

άρθρο του: Πάνου Νικολάου, Εμπορικού Διευθυντή, Υδρόγειος Ασφαλιστική

Οι κανόνες που διέπουν τις έννομες σχέσεις και τις ευθύνες των προσώπων καθορίζονται από τον Αστικό Κώδικα. Ειδικότερα, το άρθρο 914 προβλέπει την υποχρέωση ενός προσώπου να δώσει αποζημίωση σε κάποιον άλλον, εάν με παράνομη και υπαίτια πράξη του, του προκάλεσε ζημιά.

Οι ευθύνες αυτές δεν περιορίζονται στους ιδιώτες. Στο πλαίσιο της λειτουργίας τους, οι επιχειρήσεις επίσης είναι εκτεθειμένες σε ευθύνες έναντι των επισκεπτών – πελατών τους ή του προσωπικού τους.

Για τις επιχειρήσεις, η αποζημίωση που θα κληθούν να δώσουν για ζημιά που προξένησαν σε τρίτο από αμέλεια μπορεί να αποτελέσει μια σημαντική δαπάνη η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει ακόμα και σε οικονομική κατάρρευση.

Καθημερινά συμβάντα αποδεικνύουν πόσα εύκολα μπορούν να συμβούν ατυχήματα, ένας πελάτης που θα τραυματιστεί από πτώση σε ένα κατάστημα ή ένα γραφείο, ένας τουρίστας που θα χτυπήσει στις εγκαταστάσεις ενός ξενοδοχείου, μιας πανσιόν ή σε ενοικιαζόμενα δωμάτια, ένας υπάλληλος που θα τραυματιστεί την ώρα εργασίας του.

Σε περίπτωση όπου η επιχείρηση φέρει ευθύνη για το ατύχημα είναι υποχρεωμένη να αποζημιώσει τον παθόντα.

Η Υδρόγειος Ασφαλιστική, προσφέρει λύσεις για την αποκατάσταση των ζημιών που προέρχονται από τη λειτουργία του χώρου των επιχειρήσεων, εξειδικεύοντας τα προϊόντα της ανά επαγγελματική δραστηριότητα, ώστε να καλύπτονται κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι ανάγκες των επιχειρήσεων.

Κατά συνέπεια υπάρχουν προϊόντα που αφορούν γραφεία, άλλα που αφορούν καταστήματα, προϊόντα για επιχειρήσεις εστίασης όπου μπορεί να καλυφθεί και η τροφική δηλητηρίαση, ή για ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια.

Τέλος η Υδρόγειος Ασφαλιστική παρέχει προγράμματα Αστικής Ευθύνης για ιδιώτες, αλλά και προγράμματα Επαγγελματικής Αστικής Ευθύνης για συγκεκριμένες επαγγελματικές κατηγορίες όπως ιατρούς, φαρμακοποιούς, ηλεκτρολόγους, ψυκτικούς, συντηρητές καυστήρων ή υδραυλικούς.

Τα προγράμματα αυτά μπορούν να συνδυαστούν και με άλλες παροχές που επιτυγχάνουν πιο προσιτά ασφάλιστρα και πληρέστερη κάλυψη.

Ενδεικτικά Προγράμματα της Υδρογείου Ασφαλιστικής

Αστική Ευθύνη από τη Λειτουργία Επαγγελματικών Χώρων

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ιδιοκτήτες επιχειρήσεων εμπορίου διαφόρων κατηγοριών (π.χ. καταστήματα πώλησης ενδυμάτων, ειδών δώρων, ανθοπωλείων, κρεοπωλείων, κ.α.) αλλά και χώρων εστίασης (π.χ. εστιατόρια, καφετέριες, snack bar, κ.α.). Προσφέρει κάλυψη της Αστικής Ευθύνης της επιχείρησης για ατυχήματα που θα συμβούν σε πελάτες ή επισκέπτες της, κατά τη διάρκεια της παραμονής στους χώρους της.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΛΥΨΕΙΣ ΟΡΙΑ ΚΑΛΥΨΗΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Β
Σωματικές Βλάβες / Θάνατος κατ’ άτομο €30.000 €45.000
Υλικές Ζημίες €6.000 €9.000
Ομαδικό Ατύχημα €90.000 €100.000
Σύνολο Ευθύνης Εταιρείας €90.000 €100.000

 

ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΚΑΛΥΨΕΙΣ
Αστική Ευθύνη από Τροφική Δηλητηρίαση
Αστική Ευθύνη από Πυρκαγιά – Έκρηξη Λέβητα
Εργοδοτική Αστική Ευθύνη

 

Αστική Ευθύνη από τη Λειτουργία Ξενοδοχείων & Ενοικιαζόμενων Δωματίων

Καλύπτεται η Αστική Ευθύνη προς τρίτους (πελάτες / επισκέπτες) για ατυχήματα εντός των ασφαλισμένων χώρων (περιλαμβάνονται οι αθλητικές εγκαταστάσεις) για τα οποία ευθύνεται ο ασφαλισμένος. Περιλαμβάνεται η κάλυψη τροφικής δηλητηρίασης και κλοπής από τα δωμάτια των πελατών.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΛΥΨΕΙΣ ΟΡΙΑ ΚΑΛΥΨΗΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Β ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Γ
Σωματικές Βλάβες / Θάνατος κατ’ άτομο Περιλαμβάνεται και η Αστική Ευθύνη από τροφική δηλητηρίαση €30.000 €60.000 €90.000
Υλικές Ζημίες €15.000 €30.000 €50.000
Ομαδικό Ατύχημα €90.000 €120.000 €180.000
Σύνολο Ευθύνης Εταιρείας €90.000 €180.000 €240.000
Αστική Ευθύνη Κλοπής €500/δωμάτιο, με ετήσιο όριο ευθύνης €6.000

 

ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΚΑΛΥΨΕΙΣ
Εργοδοτική Αστική Ευθύνη

Αστική Ευθύνη από τη Λειτουργία Σχολείων / Σχολών / Εκπαιδευτηρίων

Απευθύνεται σε ιδιοκτήτες (νομικά ή φυσικά πρόσωπα) ιδιωτικών ή δημόσιων σχολείων/ σχολών /εκπαιδευτηρίων (παιδικοί σταθμοί, νηπιαγωγεία, σχολεία, φροντιστήρια, διάφορες σχολές). Προσφέρει κάλυψη Αστικής Ευθύνης του εκπαιδευτηρίου για ατυχήματα σε μαθητές / σπουδαστές ή και πελάτες/επισκέπτες τους, εντός των ασφαλισμένων χώρων. Περιλαμβάνεται και η αστική ευθύνη για ατυχήματα από πυρκαγιά ή έκρηξη.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΛΥΨΕΙΣ ΟΡΙΑ ΚΑΛΥΨΗΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Β
Σωματικές Βλάβες / Θάνατος κατ’ άτομο €15.000 €30.000
Υλικές Ζημίες €6.000 €9.000
Ομαδικό Ατύχημα €60.000 €90.000
Σύνολο Ευθύνης Εταιρείας €75.000 €100.000

 

ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΚΑΛΥΨΕΙΣ
Τροφική Δηλητηρίαση
Εργοδοτική Αστική Ευθύνη

 

Μην παίζετε με την πώληση της Εθνικής Ασφαλιστικής

0
Ανασφάλιστος cover image

Η πώληση της Εθνικής Ασφαλιστικής θα αλλάξει σε μεγάλο βαθμό την εικόνα της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς.  Ουδείς γνωρίζει εάν θα είναι προς το καλό ή προς το κακό και ούτε θέλουμε να γίνουμε μάντεις καλών ή δεινών.  Το βέβαιο είναι ότι η διαδικασία πώλησης έχει αρχίσει να αφήνει τα σημάδια της και στην παραγωγική διαδικασία καθώς όπως λένε κάποιοι στο δίκτυο υπάρχουν ερωτηματικά -και στους συνεργάτες και στους πελάτες-  για την επόμενη ημέρα.  Εάν παραταθεί η διαδικασία πώλησης επί μακρόν ίσως φρενάρει τον έντονα ανοδικό ρυθμό πωλήσεων που είχε τα τελευταία χρόνια η εταιρεία  τόσο στις ασφαλίσεις ζωής και υγείας όσο και στις Γενικές Ασφαλίσεις.  Για το 2017, οι εκτιμήσεις  της ευρύτερης ασφαλιστικής αγοράς είναι ότι στην καλύτερη περίπτωση θα υπάρξει μικρή άνοδος παραγωγής. Θα είναι μία θετική εξέλιξη για την Εθνική Ασφαλιστική να καταφέρει να ξεπεράσει αυτή την άνοδο.  Θα έχει ξεπεράσει ταυτόχρονα και τα ερωτηματικά της μετεξέλιξής της.

Μιάς και αναφερθήκαμε για την Εθνική Ασφαλιστική, μάθαμε ότι αναφέρθηκε κάπου στην ομιλία του στη Βουλή ο κ. Τσακαλώτος, ζητώντας να ακυρωθεί η πώληση;  Μεταφέρουμε ότι ακούσαμε και δεν γνωρίζουμε εάν αληθεύει.   Εάν όντως συνέβη αυτό, είναι λάθος από τον υπουργό οικονομίας να ζητά την ακύρωση της πώλησης  κατά την τελική φάση της διαδικασίας.  Μπορεί να ικανοποιεί τις πολιτικές προσδοκίες κάποιων στο κυβερνών κόμμα αλλά δεν προσφέρει στην διαδικασία.

Στο επικοινωνιακό παιχνίδι της ασφαλιστικής αγοράς, οι περισσότερες ασφαλιστικές εμπιστεύονται τις διαφημιστικές με τις οποίες συνεργάζονται.  Το γεγονός αυτό τους οδηγεί σε λάθη τακτικής και σε τάσεις απομόνωσης.  Μπορεί να θέλουν πλέον την αναγνωρισιμότητα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας αλλά το γεγονός ότι έχουν αποστασιοποιηθεί από τα πραγματικά ασφαλιστικά και επιχειρηματικά δρώμενα (πιθανότατα θεωρώντας ότι τους γνωρίζουν εκεί)  αποτελεί στρατηγικό λάθος.

 

Πολυνομοσχέδιο: «Όλα σε ένα» και στην Υγεία

0

από το virus.com.gr

Προμήθειες υγείας, ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ, γενόσημα, διαδικασίες αποζημίωσης νέων φαρμάκων, κλειστοί προϋπολογισμοί, μισθολογικά θέματα ιατρών, κάποια θέματα της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ). Αυτό το πολυνομοσχέδιο (επισυνάπτεται) φαίνεται πως περιλαμβάνει σχεδόν κάθε νομοθετική εκκρεμότητα που αφορά στο χώρο της Υγείας, επιβεβαιώνοντας κάθε πληροφορία και …ανησυχία.

Το σχέδιο νόμου κατατέθηκε το Σάββατο στη Βουλή και οδεύει προς τις αρμόδιες επιτροπές για συζήτηση, πριν τεθεί στην ολομέλεια του σώματος. Περιλαμβάνει σειρά ρυθμίσεων για ζητήματα που, όπως αναφέρει και η αιτιολογική έκθεση, «συναρτώνται άμεσα με την εφαρμογή του τρέχοντος προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής και την ολοκλήρωση της β΄ αξιολόγησης αυτού». Το τρίτο κεφάλαιο του αφορά την κεντρικοποίηση των προμηθειών υγείας (διαβάστε εδώ), το έβδομο είναι αφιερωμένο στην Υγεία και τα … «κακά μαντάτα» στο Φάρμακο, ενώ λόγος γίνεται και για τη μείωση της συμμετοχής των οικονομικά ασθενών στα φάρμακα. Παράλληλα, με το άρθρο 85 ρυθμίζεται η αδειοδότηση, διοικητική εποπτεία και έλεγχος λειτουργίας ιδιωτικών φορέων παροχής υπηρεσιών ΠΦΥ, ενώ με το άρθρο 95 εισάγεται, από 1η Ιουνίου, ο κανόνας τιμολόγησης ιατροτεχνολογικών προϊόντων βάσει του οποίου οι τιμή θα προσδιορίζεται κατ’ανώτατο όριο από το μέσο όρο των τριών χαμηλότερων τιμών αγοράς σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Με τις διατάξεις του άρθρου 138 καθορίζεται ο βασικός μισθός του βαθμού του Συντονιστή Διευθυντή (€1.903), ο οποίος αποτελεί τη βάση για τον καθορισμό του βασικού μισθού και όλων των υπόλοιπων βαθμών των ιατρών και ιατροδικαστών ενώ με τις διατάξεις του άρθρου 139 καθορίζονται επιδόματα και παροχές. Ακόμη, θεσπίζονται και οικονομικά κίνητρα για την επιλογή και παραμονή σε προβληματικές και άγονες περιοχές για ειδικευμένους ιατρούς Ε.Σ.Υ και οδοντίατρους, ενώ πλέον οι μόνιμοι αγροτικοί ιατροί και οι ιατροί υπηρεσίας υπαίθρου θα αμείβονται με τις διατάξεις του ειδικού μισθολογίου των ιατρών και όχι με του ενιαίου μισθολογίου.

Μείωση συμμετοχής ασθενών

Το νομοσχέδιο εισάγει, παράλληλα, μια σειρά αντιμέτρων που, όπως υποστηρίζουν οι συντάκτες του, ενισχύεται το κοινωνικό κράτος. Μεταξύ αυτών είναι η «μείωση συμμετοχής στη φαρμακευτική δαπάνη» (άρθρο 9). Η διεύρυνση του εν λόγω μέτρου, πέραν των συνταξιούχων, είχε γίνει γνωστή μερικές εβδομάδες πριν, αλλά με το εν λόγω άρθρο διευκρινίζονται τα εισοδηματικά κριτήρια που εισάγονται (διαβάστε εδώ).

Συγκεκριμένα, καθορίζονται απαλλαγές από τη φαρμακευτική δαπάνη για πρόσωπα με ατομικό εισόδημα έως 1.200 ευρώ, ενώ διευκρινίζεται ότι τα χρήματα θα εισρέουν από τον προϋπολογισμό του Υπ. Εργασίας.

Όπως αναφέρει, λοιπόν, η αιτιολογική έκθεση, δημιουργείται «μια σταθερή ροή χρηματοδότησης ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ κατ’ έτος από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εργασίας, ενισχύοντας τις κοινωνικές δαπάνες του προϋπολογισμού για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, το ύψος των οποίων υστερεί σημαντικά σε σχέση με μέσο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και, συγκεκριμένα, ανέρχεται σε 6,7% του ΑΕΠ σε σχέση με 10,1% για τα κράτη-μέλη της ΕΕ».

«Με την προτεινόμενη ρύθμιση παρέχεται μείωση στο μισό της συμμετοχής στη φαρμακευτική δαπάνη έως και συνολική κατάργηση, σε ανέργους, συνταξιούχους, εργαζόμενους κ.τ.λ ανάλογα με τα εισοδήματά τους (ποσοστό ανέρχονται σε 0%, 10% ή 25%)», ενώ διευκρινίζεται ότι «η διάταξη τυγχάνει εφαρμογής μόνο για τις περιπτώσεις όπου δεν προβλέπεται μηδενική συμμετοχή σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις».

Αποσαφηνίζεται, μάλιστα, πως «η επιπρόσθετη δαπάνη που προκύπτει για τον ΕΟΠΥΥ από την εφαρμογή της προτεινόμενης διάταξης επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, το οποίο και οφείλει να την αποδώσει στον ΕΟΠΥΥ».

Οι λεπτομέρειες θα αποσαφηνιστούν με ΚΥΑ των Υπουργών Υγείας, Εργασία και Οικονομικών.

Φαρμακευτική Δαπάνη και Νέα Φάρμακα

Στο 7ο κεφάλαιο εντάσσονται όλες οι υπόλοιπες «διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υγείας». Σε αυτές εντάχθηκαν και οι νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν στη φαρμακευτική δαπάνη

Με τις νομοθετικές ρυθμίσεις θεσπίζεται «τιμή κοινωνικής ασφάλισης», για κάθε φαρμακευτικό ιδιοσκεύασμα που συνταγογραφείται από ιατρό και το τίμημα του οποίου καλύπτεται από τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (Φ.Κ.Α.) και  ΕΟΠΥΥ. Η τιμή αυτή «συνίσταται επί της τιμής παραγωγού και εισαγωγέα, όπως αυτή ορίζεται στην εκάστοτε ισχύουσα Υπουργική Απόφαση που καθορίζει τον τρόπο τιμολόγησης των φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων, μειωμένη κατά τα ποσοστά επιπρόσθετης έκπτωσης», που προβλέπει το άρθρο.

Το άρθρο 87 είναι αφιερωμένο στη φαρμακευτική δαπάνη ΕΟΠΥΥ και ουσιαστικά φέρνει στη επιχειρηματική καθημερινότητα των φαρμακευτικών επιχειρήσεων το ενοποιημένο rebate, σε μια εξίσωση, το γνωστό πλέον ως «πολυώνυμο Μπερσίμη». Όπως διευκρινίζεται ενοποιείται ο υπολογισμός των βασικών rebate, 9% (με το πρόσθετο 2% και 5%, 50-50%) και των rebate τριμηνιαίου όγκου πωλήσεων τόσο των φαρμάκων από ιδιωτικά φαρμακεία όσο και φαρμακεία ΕΟΠΥΥ. Εκεί έχει τρυπώσει και το 25% έξτρα rebate που επιβάλεται στα νέα φάρμακα, το οποίο συνυπολογίζεται μόνο για τα πρώτα 2 έτη της κυκλοφορίας τους.

Η διάταξη έχει αναδρομική ισχύ από τις αρχές του έτους.

«Τα φαρμακεία του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., τα νοσοκομεία του ΕΣΥ και των αποκεντρωμένων μονάδων αυτών, το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου καθώς και όλα τα νοσοκομεία του Δημοσίου οποιασδήποτε μορφής προμηθεύονται τα φαρμακευτικά προϊόντα με ποσοστό έκπτωσης 5% επί της νοσοκομειακής τιμής», προβλέπει το άρθρο 87, που υπολογίζεται επί του τιμολογίου αγοράς των νοσοκομείων.  Βέβαια, «εξαιρούνται τα φαρμακευτικά προϊόντα που θα ενταχθούν στη διαγωνιστική διαδικασία εφόσον η τιμή με την οποία θα κατακυρωθούν στο διαγωνισμό είναι μικρότερη από αυτήν που προκύπτει από την προηγούμενη επιστροφή επί της νοσοκομειακής τιμής. Το ποσοστό αυτής της έκπτωσης συνυπολογίζεται και αφαιρείται κατά τον τελικό υπολογισμό του συνολικού ποσοστού επιστροφής (rebate)».

Από τις επιστροφές απαλλάσσονται οι ΚΑΚ για τα εμβόλια του Εθνικού Προγράμματος εμβολιασμών και τα φάρμακα που εισάγονται μέσω ΙΦΕΤ. Διατηρείται παράλληλα η υποχρέωση του ασθενούς να καταβάλλει το μισό της διαφοράς μεταξύ τιμής αποζημίωσης και της λιανικής τιμής του φαρμάκου, όταν επιλέγει φάρμακο χωρίς γενόσημα.

Στο εν λόγω άρθρο εισάγονται και οι κλειστοί προϋπολογισμοί «σε επίπεδο φαρμάκου, δραστικής ουσίας (ATC5) ή θεραπευτικής κατηγορίας (ATC4)». Σκοπός της ρύθμισης είναι η δυνατότητα εφαρμογής κλειστών προϋπολογισμών και ανά γεωγραφική περιοχή, βάσει επιστημονικών κριτηρίων, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο, αλλά και η σύνδεση της αποζημίωσης με την πρωτόκολλα προϋποθέσεων συνταγογράφησης. Στην παρ.4 προτείνεται η διασύνδεση της Επιτροπής Θετικής Λίστας με την Επιτροπή Διαπραγμάτευσης, ενώ με την παράγραφο 6 προστίθεται «η νομική κάλυψη και το ακαταδίωκτο των μελών (τακτικών και αναπληρωματικών) του Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ, της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης, της Κατάρτισης Θετικού Καταλόγου και του προσωπικού του Οργανισμού», ανοίγοντας το δρόμο για την ανακοίνωση του αποτελέσματος της επιτροπής διαπραγμάτευσης για την Ηπατίτιδα C (διαβάστε εδώ).

Νέα Κριτήρια Αξιολόγησης Φαρμάκων Θετικού Καταλόγου

Τις προϋποθέσεις με τις οποίες θα αποζημιώνονται από την κοινωνική ασφάλιση τα φαρμακευτικά σκευάσματα που εισάγονται στην ελληνική αγορά προσδιορίζει το άρθρο 89, επιβεβαιώνοντας όσα ανέφερε στο συνέδριο HIC17, ο επικεφαλής της Επιτροπής Θετικής Λίστας, Δ. Κούβελας (διαβάστε εδώ).

Συγκεκριμένα, θα πρέπει να:

1) Αποζημιώνονται τουλάχιστον στα δύο τρίτα (2/3) των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που κυκλοφορούν, τα κράτη στα οποία κυκλοφορούν  δεν μπορεί να είναι λιγότερα από εννέα (9) και από τα ανωτέρω κράτη που αποζημιώνουν το φάρμακο, τουλάχιστον τα μισά  περιλαμβάνονται στα κάτωθι ειδικώς αναφερόμενα κράτη-μέλη που διαθέτουν μηχανισμό Αξιολόγησης Τεχνολογιών Υγείας για τα φάρμακα ανθρώπινης χρήσης, ήτοι:  η Αυστρία, το Βέλγιο, η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία, η Ισπανία, η Ολλανδία, η Πορτογαλία, η Σουηδία και η Φινλανδία και

2) Λαμβάνουν θετική αξιολόγηση από την Επιτροπή της περίπτωσης γ) της παρούσας παραγράφου, δυνάμει κριτηρίων τεχνολογιών υγείας, εφαρμοζόμενων σε συνδυασμό μεταξύ τους, τα οποία είναι: α) Η ανεκπλήρωτη ιατρική ανάγκη, β) Η προστιθέμενη θεραπευτική αξία του υπό αξιολόγηση φαρμακευτικού προϊόντος σε σχέση με τις υφιστάμενες θεραπείες, γ) Η αξιοπιστία και η αντιπροσωπευτικότητα των στοιχείων κλινικής τεκμηρίωσης και δ) Η σχέση κόστους-οφέλους ή αποτελεσματικότητας μετά από συνεκτίμηση των δημοσιονομικών επιπτώσεων στη δημόσια φαρμακευτική δαπάνη σε συνάρτηση με τα φαρμακοεπιδημιολογικά και φαρμακοοικονομικά δεδομένα της χώρας.

Ωστόσο, τα νέα δεδομένα για την ένταξη νέων σκευασμάτων στη Θετική Λίστα δεν θα ισχύσουν αναδρομικά.

Γενόσημα και ΜΗΣΥΦΑ

Με την προτεινόμενη ρύθμιση του νόμου εισάγονται και τα κίνητρα στους Φαρμακοποιούς με στόχο αύξηση του ποσοστού διείσδυσης των γενοσήμων στην ελληνική αγορά. Έτσι, «τα φαρμακεία που χορηγούν γενόσημα φάρμακα συνταγογραφούμενα και αποζημιούμενα από τον ΕΟΠΥΥ, ή τους Φ.Κ.Α., τα οποία υπερβαίνουν μηνιαίως, κατ’ όγκο πωλήσεων, το 25%, των φαρμάκων που περιλαμβάνονται στις συνταγές που εκτελούνται σε αυτά, λαμβάνουν υποχρεωτική έκπτωση από τις φαρμακευτικές εταιρείες».Η υποχρεωτική αυτή έκπτωση, αντιστοιχεί σε ποσοστό 3% για τις πρώτες δέκα ποσοστιαίες μονάδες άνω του ελάχιστου ποσοστιαίου στόχου και αυξάνεται κλιμακωτά για κάθε επόμενη δεκάδα ποσοστιαίων μονάδων κατά 3%, Υπολογίζεται επί της αξίας, σε τιμή παραγωγού, των συνολικών μηνιαίων πωλήσεων στο φαρμακείο των εν λόγω γενόσημων φαρμάκων.

Σε ό, τι αφορά τα ΜΗΣΥΦΑ, στόχος της νομοθετικής ρύθμισης είναι να αποσαφηνίσει όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες που θα επιτρέψουν την ορθή εφαρμογή της πλήρους απελευθέρωσης των τιμών τους, η οποία έχει τεθεί σε ισχύ από τις αρχές του έτους (διαβάστε εδώ). Βέβαια και πάλι θα χρειαστεί ΥΑ για την εφαρμογή της νέας διαδικασίας, έως τότε προβλέπεται μεταβατική διάταξη.

Έτσι, διευκρινίζεται πως από την απελευθέρωση εξαιρείται η τιμή που προβλέπεται ως νοσοκομειακή, ενώ δίνεται νομοθετική εξουσιοδότηση στον Υπουργό Υγείας για τον καθορισμό των κανόνων διαμόρφωσης ενδεικτικής τιμής των ΜΗΣΥΦΑ, η οποία θα πρέπει να αναγράφεται στη συσκευασία. Όπως εξηγείται, ο τρόπος υπολογισμού της ενδεικτικής λιανικής τιμής θα βασίζεται την βασική τιμή που θα λαμβάνουν τα ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ.. Αυτή η βασική τιμή θα ορίζεται, με τη σειρά της, βάσει  του μέσου όρου των 3 χαμηλοτέρων της Ε.Ε.. Οι τιμές ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ. εμπεριέχονται σε χωριστό κατάλογο, εκτός του δελτίου τιμών. Τέλος, ιδρύεται και το Παρατηρητήριο Τιμών στον ΕΟΦ, το οποίο όμως δεν θα δημοσιεύεται .

Ειδική αμοιβή για τους γιατρούς, φυσικούς ιατρικής – ακτινοφυσικούς, ψυχολόγους, φαρμακοποιούς και νοσηλευτές, οι οποίοι είναι  μέλη Δ.Ε.Π., Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π. και που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες, εγκατεστημένες σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. ή των νοσοκομείων που ανήκουν σε Πανεπιστήμια. Παράλληλα, καθορίζονται οι κάθε είδους αποδοχές των Ιατρών και Οδοντιάτρων του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.), των Ιατρών και των  Οδοντιάτρων Δημόσιας Υγείας Ε.Σ.Υ., των έμμισθων ειδικευόμενων ιατρών, των Επικουρικών Ιατρών, των μόνιμων αγροτικών ιατρών, των ιατρών υπηρεσίας υπαίθρου, των Ιατρών  Γενικής Ιατρικής και Βιοπαθολογίας  που υπηρετούν στη Διεύθυνση Κ.Ε.Δ.Υ. του Υπουργείου Υγείας ή στις Διευθύνσεις Υγείας των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και Περιφερειών, καθώς  και των Ιατροδικαστών του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Σχεδιο_Νόμου_Συνολικό

Ο ΣΕΜΑ στο Money Show Θεσσαλονίκης

0

Για τρίτη συνεχή χρονιά ο Σύνδεσμος Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ) θα συμμετάσχει στο Money Show Θεσσαλονίκης, που φέτος διοργανώνεται 19-21 Μαΐου στο ξενοδοχείο Hyatt Regency Thessaloniki.

Φέτος, ο ΣΕΜΑ επέλεξε να παρουσιάσει το θέμα: «Ομαδική ασφάλιση – Σχέση εμπιστοσύνης & πίστης στην επιχείρηση». Η σχετική εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 19 Μαΐου και ώρα 17:00 – 20:00, με την υποστήριξη και υψηλόβαθμων στελεχών ασφαλιστικών εταιριών.

Από την πλευρά του Συνδέσμου, στη σημασία της Ομαδικής Ασφάλισης, τόσο στον τομέα της Υγείας, όσο και στις Συντάξεις, θα αναφερθεί η πρόεδρος, κ. Θεοδώρα – Ιωάννα  Οικονομοπούλου.

Ανάλογες αναφορές θα γίνουν και από εκπρόσωπους ασφαλιστικών εταιρειών και ειδικότερα από τον κ. Νίκο Χαλκιόπουλο, Αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου και Γενικό Διευθυντή Χαρτοφυλακίου της Ευρωπαϊκής Πίστης και τον κ. Γιάννη Χατζηκωνσταντίνου, Προϊστάμενο Τομέα Ανάληψης Εργασιών της Διεύθυνσης Ομαδικών της Εθνικής Ασφαλιστικής.

Στην εκδήλωση θα συμμετάσχει με αντίστοιχη παρουσίαση και η κ. Βενετία Κουσία, Πρόεδρος της Επιτροπής Απασχόλησης του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου.

Οι εισηγητές θα απευθυνθούν στα μέλη του Συνδέσμου, στους συνεργάτες τους, γενικότερα στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές της Βόρειας Ελλάδος, καθώς επίσης στους επιχειρηματίες και τα υψηλόβαθμα στελέχη τους, στους οποίους θα επισημανθεί η σημασία των ομαδικών ασφαλίσεων για το επιχειρείν, την οικονομία και την κοινωνία.

Σημειώνεται ότι, το Money Show Θεσσαλονίκης, επί 28 χρόνια διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στα επιχειρηματικά δρώμενα, δίνοντας την ευκαιρία σε φορείς, επιχειρηματίες, ελεύθερους επαγγελματίες, φοιτητές και σπουδαστές να γνωρίσουν τις τάσεις της αγοράς, νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες, καθώς και καινοτόμες επενδυτικές ή άλλες πρωτοβουλίες.

«Στα σκαριά» portal υπηρεσιών υγείας για τον πολίτη

0

Τα ψηφιακά σχέδια της Αριστοτέλους περιέγραψε από το βήμα του Health Innovation Conference (#hic17 – hic.ethosevents.eu), ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Υγείας (ΔΔΔΥ), Γιάννης Μπασκόζος, αναγνωρίζοντας την απουσία ψηφιακών μητρώων όπως κι ενός σοβαρού Εθνικού Συνόλου Δεδομένων, με αποτέλεσμα ελάχιστα συστήματα στη χώρα να «μιλούν» με τα υπόλοιπα. «Τα τελευταία δύο χρόνια γίνεται μια εργώδης προσπάθεια ανασύστασης του Εθνικού Συστήματος Υγείας» τόνισε ο κος Μπασκόζος, ο οποίος ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός κεντρικού portal υπηρεσιών υγείας για τον πολίτη. Ο τελευταίος θα έχει τη δυνατότητα να ενημερώνεται για το συνταγογραφικό του προφίλ και για τις εξετάσεις που έχει εκτελέσει ο ασθενής στη βάση του συνοπτικού ιστορικού υγείας. «Στην πλατφόρμα εντάσσονται και τα Ηλεκτρονικά Ραντεβού για τις δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας (ΠΕΔΥ και ΚΥ), ενώ θα μπει μπροστά και η χρήση των Ηλεκτρονικών Ραντεβού τόσο για τα Πρωινά και Τακτικά Απογευματινά Ιατρεία των Νοσοκομείων. Το σύστημα θα επεκταθεί και για την κάλυψη των αναγκών των νέων μονάδων ΤΟΜΥ που προβλέπεται να ανοίξουν μέχρι το τέλος του έτους» ανέφερε σχετικά.  Παράλληλα, ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Υγείας ενημέρωσε πως εντός της εβδομάδας θα υπογραφούν οι συμβάσεις για τις 4 πρώτες εκτελεστικές που καλύπτουν τη διασύνδεση 75 Νοσοκομείων με τον κεντρικό Σταθμό του Υπουργείου. Παράλληλα, το σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ μπαίνει σε «τροχιά» διασύνδεσης με το σύστημα ελέγχου εκτέλεσης των εξετάσεων του ΕΟΠΥΥ (eΔΑΠΥ), ενώ συνεχίζει η ανάπτυξη του Άτλαντα Υγείας και του Εθνικού Δικτύου Τηλεϊατρικής.

Η Αριστοτέλους έχει καταθέσει προτάσεις στη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Πολιτικής (ΓΓΨΠ) για τα εξής έργα: 1) Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα για την Υποστήριξη του νέου μοντέλου εφαρμογής της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας της Υγείας, 2) Εθνικό Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας για την Ηλεκτρονική Υγεία, 3) Συστήματα RIS-PACS  για τη διαχείριση, αρχειοθέτηση  των αποτελεσμάτων των απεικονιστικών εξετάσεων στα Δημόσια Νοσοκομεία, 4) Σύστημα Vein to Vein του Εθνικού Κέντρου Ελέγχου Αιμοδοσίας, 5) Επέκταση του Κεντρικού Νεφοϋπολογιστικού Συστήματος Αρχειοθέτησης των Απεικονιστικών Εξετάσεων της Κνωσού και διασύνδεση όλων των Νοσοκομείων με αυτό.

Την ίδια ώρα, κοινό τόπο των ομιλητών στο HIC17, αποτελεί η διαπίστωση ότι η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στα δημόσια νοσοκομεία αποτελεί διαχρονικό ζητούμενο.  «Έχουμε έλλειψη κτηματολογίου ιατρικής τεχνολογίας. Κανείς δεν ξέρει τι έχουμε στα νοσοκομεία» τόνισε ο Xρήστος Καζάσης, Εμβιομηχανικός, Εμπειρογνώμονας Αξιολόγησης & Διάχυσης Ιατρικής Τεχνολογίας, κάνοντας λόγο για πολλές και διαχρονικές στρεβλώσεις, έλλειψη κανόνων, πελατειακά και συντεχνιακά χαρακτηριστικά του συστήματος υγείας. Ο ίδιος πρότεινε μεσοπρόθεσμα την επιλογή της «ενοικίασης» μηχανημάτων (leasing), είτε το σύστημα να πάει σε καινοτόμες λύσεις, μακροπρόθεσμα, αντί για κατά πράξη. Όπως εκτίμησε, πάντως, η ανατρεπτική καινοτομία και η αδιαμφισβήτητη πρόοδος στους τομείς της υγειονομικής περίθαλψης μάλλον δύσκολα θα περιορίσει το υπεριπτάμενο κενό της ελληνικής πραγματικότητας, «όταν η πρόσβαση στην καινοτομία “κλασική” και “ανατρεπτική” κινείται σε ένα ανομοιογενές και μεταβλητό περιβάλλον».

Για τον Μανόλη Κουταλά, Πρόεδρο Δ.Σ. & Κοινό Διοικητή, ΓΝ Σισμανόγλειο-Αμαλία Φλέμιγκ & Παίδων Πεντέλη, όταν έχεις ένα σοβαρό πρόβλημα χρειάζεται να προτεραιοποιήσεις τι θα κάνεις. «Αυτό που μπορεί να γίνει είναι διασπορά κόστους μίας συγκεκριμένης τεχνολογίας, με ένα διαγωνισμό που θα έχει τα πάντα, ώστε τα χρήματα να αποδώσουν» εκτίμησε.

Από την πλευρά του ιδιωτικού τομέα, ο Κωνσταντίνος Καρούνης, Διευθυντής πωλήσεων, Τμήμα Διαγνωστικής Απεικόνισης Ελλάδα & Κύπρος, GE Healthcare, ξεκαθάρισε πως χρειάζεται οι διαγωνιστικές διαδικασίες να έχουν διαφάνεια. Παραδέχθηκε, ακόμη, ότι γίνονται φιλότιμες προσπάθειες να αξιοποιηθούν κονδύλια. «Οι νέες αγορές θα μπορούσαν να γίνουν μαζί με τη συντήρηση κι ενδεχομένως να βάλουμε και την Ευρώπη μέσω ΕΣΠΑ να συμβάλλει» πρότεινε, προειδοποιώντας για την επικινδυνότητα λειτουργίας και την επισφάλεια των αποτελεσμάτων ενός μηχανήματος που δεν συντηρείται. Όπως ανέφερε, μάλιστα, ο ΕΟΠΥΥ αποζημιώνει το ίδιο παλαιά και νέα μηχανήματα, οδηγώντας τελικά όλους στα μεταχειρισμένα. «Έτσι πώς θα ανταγωνιστεί το δημόσιο νοσοκομείο τον ιδιωτικό τομέα;» αναρωτήθηκε.

Στο μεταξύ, όπως αναδείχθηκε στο HIC17, σε περίπου ένα χρόνο αναμένεται να εισαχθεί νέος Κανονισμός για την Προστασία της Πληροφορίας, ο οποίος αναμένεται να επηρεάσει και τη διαχείριση των ψηφιακών δεδομένων στην Υγεία.

Για τον Ελευθέριο Θηραίο, Διευθυντή ΕΣΥ στο Κέντρο Υγείας Βάρης και Γενικό Γραμματέα της Ιατρικής Εταιρείας Αθηνών, το ηλεκτρονικό σύστημα δεν είναι πανάκεια. «Τα πρωτόκολλα συνταγογράφησης πρέπει να λειτουργούν ως οδηγός» τόνισε, «ακόμη κι αν δεν είναι ψηφιοποιημένα». Όπως εξήγησε, η ΕΕ μόλις πέρυσι ενέκρινε τις οδηγίες που πρέπει να δοθούν στα κράτη για τα information protection και πρότεινε σε πρώτη φάση οτιδήποτε κινείται από το φαρμακείο, ακόμη και ιδιωτικά, να καταγράφεται στο σύστημα «ασχέτως τι αποζημιώνεται».

Τις δυσκολίες πρακτικής εφαρμογής στην καθ’ ημέρα χρήση του πληροφοριακού συστήματος του ΓΝ Αλεξάνδρας περιέγραψε ο Δρ. Αθανάσιος Χαλαζωνίτης, Συντονιστής Διευθυντής Ακτινολογικού Εργαστηρίου και Διευθυντής Ιατρικής Υπηρεσίας στο νοσοκομείο. «Έχουμε το τελειότερο πληροφοριακό σύστημα αλλά δεν μπορούμε να επικοινωνήσουμε με αυτό έξω από το νοσοκομείο. Στο Ιπποκράτειο, αντίθετα, οι γιατροί βλέπουν στο κινητό τους τις εξετάσεις. Άρα στο Αλεξάνδρα προσποιούμαστε ότι έχουμε σύστημα» εκτίμησε. Αναφορικά με τα πρωτόκολλα, σημείωσε ότι φτιάχτηκαν για τους κλινικούς γιατρούς για να ζητούν τις σωστές εξετάσεις. «Όχι για εμάς. Στο τέλος της ημέρας εμείς βιώνουμε το clawback» πρόσθεσε.

«Θα πρέπει να αποφασίσουμε τι διασύνδεση θέλουμε να κάνουμε» τόνισε από την πλευρά του ο Σωτήρης Παπασπυρόπουλος,  Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, ACCURATE Health Auditing & Consulting S.A. «Μέχρι σήμερα ο καθένας λέει κάνω αυτό, αλλά το πώς γίνεται και εάν διασφαλίζεται η ασφάλεια δεν το ξέρει κανείς» επισήμανε, τονίζοντας πως ο νέος κανονισμός περί προστασίας προσωπικών δεδομένων που θα έρθει σε ένα περίπου χρόνο, θα έχει πολύ μεγάλα πρόστιμα.

Σύμφωνα με το Γιώργο Κακουλίδη, Διευθύνων Σύμβουλο της Apollo AE και Πρόεδρο του Ελληνικού Συνδέσμου Πληροφορικής Υγείας (ΕΣΠΥ), ο κανονισμός αφορά σε information security και όχι data security. «Θεωρώ ότι είναι απίθανο να εφαρμοστεί του χρόνου στα δημόσια νοσοκομεία. Ούτε στα ιδιωτικά θα εφαρμοστεί» εκτίμησε, τονίζοντας πως ο κανονισμός ευνοεί την έρευνα (big data), αλλά χρειάζεται ασφάλεια. «Αποτελεί χρυσή ευκαιρία τα δημόσια νοσοκομεία να πιστοποιηθούν» συμπλήρωσε.

«Όλοι έχουν στοιχεία. Το θέμα είναι τι τα κάνουμε» σημείωσε ο Βασίλης Καρκαλής, Διευθυντής Κλάδου Ιατρικής Απεικόνισης της AGFA Healthcare Ελλάδας & Κύπρου. Όπως εξήγησε όποιος δεν τα χρησιμοποιεί δεν είναι ανταγωνιστικός στην αγορά. «Χρειάζονται για λόγους αξιολόγησης και ανταγωνισμού. Εμείς βελτιώνουμε συνεχώς τα συστήματά μας. Κάνουμε επενδύσεις με αυτή την αγωνία». Εξέφρασε, παράλληλα, την απογοήτευσή του για το γεγονός ότι δεν υπάρχει ούτε μία έγκριση κονδυλίου για μια επιτυχημένη εγκατάσταση σε επίπεδο λογισμικού στη χώρα. «Δεν γίνεται να αναμορφωθεί η υγεία μέσα από το ΕΣΠΑ μόνο. Χάνουμε πολύ χρόνο περιμένοντας» πρόσθεσε.

Στις δυνατότητες που προσφέρουν οι τεχνολογικές εξελίξεις στη διαχείριση των νοσοκομείων αναφέρθηκε ο Κωνσταντίνος Δεληγιάννης, Γενικός Διευθυντής της GE Healthcare Southeastern Europe. «Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και η ασφάλεια των ασθενών, είναι τα μεγάλα ζητούμενα για τα Νοσοκομεία που λειτουργούν σε συνθήκες υψηλής πληρότητας. Οι αιτίες των προβλημάτων είναι ποικίλες, σύνθετες και αλληλοεξαρτώμενες. Οι λύσεις έρχονται, όμως, μέσα από τη διαρκή τεχνολογική πρόοδο, η οποία καθιστά εφικτή τη δημιουργία ειδικών Κέντρων Διοίκησης, Διαχείρισης και Ελέγχου εντός των Νοσοκομείων (Command Centers)». Τα Κέντρα αυτά, όπως εξήγησε ο κος Δεληγιάννης, παρέχουν εικόνα της κατάστασης στο σύνολο του νοσοκομείου, σε πραγματικό χρόνο. Με τον τρόπο αυτό, οι αποφάσεις μπορούν να προσαρμόζονται στις ανάγκες και να προλαμβάνουν τη δημιουργία προβλημάτων. Όλες οι ενέργειες πραγματοποιούνται σε συνεργασία όλων των κρίσιμων τμημάτων της Διοίκησης, βασίζονται σε πληροφορίες πραγματικού χρόνου και εντάσσονται σε έναν συνολικό σχεδιασμό. «Η εμπειρία απέδειξε ότι με το νέο αυτό μοντέλο λήψης αποφάσεων επιτυγχάνεται μείωση του κόστους και βελτιστοποίηση της απόδοσης της λειτουργίας, με το υπάρχον προσωπικό και υλικό, προς όφελος της υγείας αλλά και της ψυχολογίας των ασθενών», κατέληξε ο Γενικός Διευθυντής της GE Healthcare Southeastern Europe.

Τη σημασία του σχεδιασμού στην αντιμετώπιση των επιδημιών γρίπης υπογράμμισε από την πλευρά του ο Διευθυντής του τομέα Τεχνολογίας της QuintilesIMS Ελλάδας και Βαλκανίων, Γιώργος Κλέτσας. «Οι επιδημίες γρίπης είναι από τις πιο σημαντικές ασθένειες παγκοσμίως. Ο δημόσιος και ιδιωτικός τομέας δαπανούν σημαντικούς πόρους για τον περιορισμό των επιπτώσεων τους. Ειδικά για τις επιδημίες γρίπης, η έγκυρη πρόβλεψη μπορεί να βοηθήσει σημαντικά την αποτελεσματική διαχείριση και περιορισμό της ασθένειας» ανέφερε. Παρά ταύτα, ο σχεδιασμός σπανίως είναι ακριβής, καθώς για την επόμενη χρονιά βασιζόμαστε στο τι έγινε την προηγούμενη οδηγώντας σε μακροπρόθεσμες προβλέψεις με μικρή ακρίβεια, εξήγησε ο κος Κλέτσας. Σε αυτό το ζητούμενο απαντά η QuintilesIMS, η οποία έχει αναπτύξει μια μεθοδολογία που αποσκοπεί στην αποτελεσματικότερη πρόβλεψη των επιδημιών γρίπης σε χρονικό και τοπικό επίπεδο. «Η πρόβλεψη γίνεται πιο αποτελεσματική συνδυάζοντας ιστορικά στοιχεία κατανάλωσης φαρμάκου, στοιχεία καιρού και στοιχεία από τα κοινωνικά δίκτυα. Αποτέλεσμα είναι η αυξημένη δυνατότητα να προβλεφθούν και διαχειριστούν οι επιδημίες γρίπης πιο αποτελεσματικά» τόνισε καταλήγοντας ο Διευθυντής του τομέα Τεχνολογίας της QuintilesIMS Ελλάδας και Βαλκανίων.

Για αναλυτικές πληροφορίες αναφορικά με το Health Innovation Conference μπορείτε να επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα του συνεδρίου http://hic.ethosevents.eu καθώς επίσης και τα social κανάλια Facebook, LinkedIn, twitter και YouTube.

 

 

 

Ενας βετεράνος αναλαμβάνει τα ηνία της AIG ;

0

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

H αναζήτηση για τον επόμενο διευθύνοντα σύμβουλο της AIG μετά την παραίτηση του Peter Hancock φαίνεται να έλαβε τέλος και αν ισχύουν οι πληροφορίες της Wall Street Journal, την θέση θα την αναλάβει ένας βετεράνος της ασφαλιστικής βιομηχανίας των ΗΠΑ που….αρνείται να παροπλιστεί. Ο λόγος για τον 70χρονο Brian Duperreault, πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της AIG και νυν επικεφαλής της Hamilton Insurance Group, ασφαλιστικό και αντασφαλιστικό όμιλο με έδρα τις Βερμούδες.

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Hancock ανακοίνωσε την παραίτησή του αφότου η AIG ανακοίνωσε ζημίες 3 δισ. δολ. για το δ’ τρίμηνο του 2016. Η εταιρεία επέστρεψε σε τροχιά κερδοφορίας φέτος, ανακοινώνοντας κέρδη 1,19 δισ. δολ. για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2017.

Οι φήμες ότι ο κ. Duperreault θα επέστρεφε στην AIG για να αναλάβει τα ηνία της άρχισαν να κυκλοφορούν τον περασμένο μήνα, καθώς το ΔΣ αναζητούσε ένα στέλεχος εγνωσμένης εμπειρίας στον κλάδο γενικών ασφαλίσεων για να καθησυχάσει τους επενδυτές. Ο κ. Duperreault που ξεκίνησε την καριέρα του ως αναλογιστής πέρασε πάνω από 20 χρόνια στην AIG, φτάνοντας έως την θέση του επικεφαλής της  American International Underwriters που περιλάμβανε τις δραστηριότητες του ομίλου στο εξωτερικό/

Αφησε την AIG  για την Ace Ltd το 1994, όπου ηγήθηκε του μετασχηματισμού της εταιρείας από μια εξειδικευμένη ασφαλιστική των Βερμούδων σε έναν πολυσχιδή, διεθνούς εμβέλειας (αντ)ασφαλιστικό όμιλο. Κατά τη θητεία του κ. Duperreault στην Ace, η εταιρεία προχώρησε σε πολλές εξαγορές, με κυριότερη αυτή του κλάδου περιουσίας/ατυχημάτων της Cigna που προσέφερε στην Ace μια διεθνή πλατφόρμα.

Συνταξιοδοτήθηκε από την Ace το 2004 και διάδοχός του ορίστηκε ένα άλλο πρώην στέλεχος της AIG- o  Evan Greenberg, γιος του πρώην CEO Maurice Greenberg που ολοκλήρωσε πέρυσι την μεγα-συγχώνευση της Ace με την Chubb. Τέσσερα χρόνια αργότερα, εν μέσω της παγκόσμιας χρηματοοικονομικής κρίσης, ο κ. Duperreault επέστρεψε στην ενεργό δράση για να αναλάβει την εταιρεία μεσιτών ασφαλίσεων  Marsh & McLennan, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην εξυγίανσή της. Συνταξιοδοτήθηκε (πάλι…) στο τέλος του 2012 και λιγότερο από ένα χρόνο αργότερα, επέστρεψε πάλι στο προσκήνιο για να  αναλάβει την Hamilton.