Διαφωνία με τις ασφαλιστικές διαφωνίες…

Σε πεδίο μάχης μετατρέπεται η αγορά με αφορμή τις προθέσεις της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή να θέσει νέους κανόνες – διαφάνειας – στα συμβόλαια των ασφαλιστικών εταιρειών και, ταυτόχρονα, να ρυθμίσει και μια ακόμη σειρά θεμάτων που κρίνει ότι απαιτούν παρέμβαση.

Η πολιτεία, όπως υποστηρίζεται αρμοδίως, είναι υπέρ της ασφαλιστικών εταιρειών και αναγνωρίζει τον ρόλο τους. Ωστόσο, εκτιμάται ότι για καλό των εταιρειών θα πρέπει ο καταναλωτής να νιώθει σίγουρος ότι γνωρίζει αυτό που αγοράζει, θα πρέπει να είναι ενημερωμένος καλά για όλα τα χαρακτηριστικά του προϊόντος, θα πρέπει να ξέρει τι πληρώνει. Και αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό. Ποιός καταναλωτής δεν επιθυμεί να έχει διασφαλισμένα όλα τα προαναφερθέντα και να σταματήσει να πηγαίνει εκ των υστέρων να παραπονιέται για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει με τις εταιρείες; 

Την ίδια άποψη έχουν και οι καθημερινοί ασφαλιστές που η δουλειά τους είναι να πουλάνε προγράμματα, καθώς πιστεύουν ότι όσο πιο «καθαρό» είναι ένα πρόγραμμα, τόσο λιγότερα προβλήματα θα τους δημιουργήσει στο μέλλον. Διότι και αυτοί δεν είναι ικανοποιημένοι όταν οι πελάτες τους ακυρώνουν συμβόλαια, «σπάνε» πριν από τη λήξη τους προγράμματα και, γενικώς, αποχωρούν με καχυποψία από τον θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης. Ποιός διαφωνεί με την ιδέα της διαφανούς αγοράς, όπου οι πελάτες γνωρίζουν τί αγοράζουν και οι πωλητές επαινούν το προϊόν τους για την σαφήνειά του και τα ξεκάθαρα πλεονεκτήματα που διαθέτει; Προφανώς κανείς.

Ωστόσο, οι εκπρόσωποι των ασφαλιστικών εταιρειών θορυβούνται όταν πληροφορούνται τις προθέσεις της πολιτείας να ξεκαθαρίσει κάποια πράγματα. Και αναλύουμε ότι οι εταιρείες μέσω της ΕΑΕΕ συμφωνούν να υπάρχει φερεγγυότητα και διαφάνεια σε όλα τα προγράμματα υγείας και να βελτιωθεί η επικοινωνία μεταξύ εταιρειών και καταναλωτών. Ακόμα συμφωνούν στη διαφάνεια της πληροφορίας για την προστασία του καταναλωτή αλλά και τη διαμόρφωση αντικειμενικών δεικτών, οι οποίοι θα παρακολουθούν και θα ενημερώνουν τον καταναλωτή αξιόπιστα και αντικειμενικά για την σχέση παροχών – τιμής των συμβολαίων υγείας. 

Αντίθετα, διαφωνούν με τιμολογιακές παρεμβάσεις στην πολιτική των ασφαλιστικών εταιρειών. Διαφωνούν σε κάθε τιμολογιακή παρέμβαση που διαστρεβλώνει τον ελεύθερο ανταγωνισμό και διαφωνούν σε κάθε τιμολογιακή παρέμβαση, που δεσμεύει μονομερώς τη διαχείριση μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας και καταστρατηγεί τον αρχικό σχεδιασμό παλαιών προγραμμάτων υγείας. Μάλιστα η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών εκτιμά ότι οι διαφωνίες της αποβλέπουν στο να ενημερωθεί το υπουργείο ότι παρόμοιες παρεμβάσεις ελλοχεύουν σημαντικούς κινδύνους για την προστασία του καταναλωτή οι οποίοι -κίνδυνοι- είναι: 

1. η διάλυση του κλάδου υγείας ή συρρίκνωση της ανταγωνιστικότητάς του (που αναλύεται σε συγχωνεύσεις εταιρειών και απόσυρση θεσμικού επιχειρηματικού ενδιαφέροντος για τον κλάδο υγείας) και περιορισμός της επιλογής σε μικρότερο εύρος των προϊόντων

2. η αναξιοπιστία της πληροφόρησης, διότι, παρά την όποια τιμολογιακή δέσμευση των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας, ο θεσμός της Solvency που παρακολουθεί τη μεταβλητότητα των απαιτήσεων των προγραμμάτων υγείας, ακυρώνει στην πράξη αυτόματα κάθε προηγούμενη δέσμευση, αφού διαμορφώνει βάσει του πραγματικού τρέχοντος κόστους των προγραμμάτων υγείας τις προϋποθέσεις βιωσιμότητας του κλάδου. Αποκαλυπτικές διαφωνίες με τις οποίες, όμως, η πολιτεία διαφωνεί…

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*