Groupama ΦΟΙΝΙΞ : Ισχυρή παρουσία στην ασφαλιστική αγορά

Ισχυρός παίχτης στην ελληνική ασφαλιστική αγορά αποδείχτηκε η Groupama Φοίνιξ για το 2009, καθώς πέτυχε αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 6,5% και παρουσίασε καθαρό αποτέλεσμα 1,083 εκ. ευρώ, παρά τις αντιξοότητες που αντιμετώπισαν οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις λόγω της οικονομικής και χρηματοπιστωτικής αστάθειας. 

Τα θετικά αποτελέσματα της Groupama Φοίνιξ αποτυπώνουν την αναπτυξιακή στρατηγική που ακολουθεί η εταιρεία, καθώς και τις προσπάθειες που κατέβαλε  για την εσωτερική αναδιοργάνωση της, ακολουθώντας απαιτητικά επαγγελματικά πρότυπα. Το περιθώριο φερεγγυότητας, στις 31 Δεκεμβρίου 2009, διαμορφώθηκε στο 157%.

Ο ετήσιος κύκλος εργασιών (μεικτά ασφάλιστρα συμπεριλαμβανομένων και των δικαιωμάτων συμβολαίων) της Groupama Φοίνιξ ανήλθε το 2009 στα 186,9 εκατ. ευρώ , έναντι 175,5 εκατ. ευρώ για το 2008. 

Αναλυτικότερα: 

• 123,4 εκατ. ευρώ αφορούν στις γενικές ασφαλίσεις και,
• 63,6 εκατ. ευρώ στις ασφαλίσεις ζωής
 
Το 2009, η Groupama Φοίνιξ ξεπέρασε το μέσο όρο ανάπτυξης της αγοράς. Σύμφωνα με την εταιρεία αυτό ήταν αποκύημα της ανταγωνιστικότητας των προγραμμάτων της, της υπογραφής περισσότερων από 80 νέων συμβάσεων συνεργασίας με σημαντικούς ασφαλειομεσίτες της αγοράς, αλλά και της ενδυνάμωσης των σχέσεων με το αποκλειστικό δίκτυο συνεργατών της.
 
Πιο συγκεκριμένα, η αύξηση στις γενικές ασφαλίσεις  ανήλθε στα 10,7% έναντι 3,7%, για την υπόλοιπη αγορά. Ο κλάδος πυρός, που κατέχει εξέχουσα θέση στις δραστηριότητες της Groupama Φοίνιξ, παρουσίασε αύξηση 4%.
 
Στον κλάδο αυτοκινήτου, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας σημείωσε αύξηση 18% και διαμορφώθηκε στα 65,7 εκατ. ευρώ. Αυτή η σημαντική αύξηση οφείλεται κατά κύριο λόγο στην εμπορική επιτυχία του “Anesis Αυτοκίνητο”, του νέου πακέτου 7 δωρεάν υπηρεσιών της εταιρείας. Οι υπηρεσίες αυτές αποτελούν μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική προσφορά, χωρίς προηγούμενο στην ελληνική αγορά, και ανταποκρίνονται στις προσδοκίες και των πιο απαιτητικών πελατών.
 
Στις ασφαλίσεις ζωής, τέλος, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας κατέγραψε μείωση κατά 0,6%, συγκριτικά με το μέσο όρο μείωσης κατά 2,9% της υπόλοιπης αγοράς. Αυτή η σχετικά καλή αντοχή του χαρτοφυλακίου ζωής στο δυσμενές οικονομικό περιβάλλον οφείλεται στη δυναμική ανάπτυξη των ομαδικών συμβολαίων, ειδικότερα των ομαδικών συμβολαίων σύνταξης, καθώς και στην ανταγωνιστικότητα της σειράς Safe Life, η οποία και εμπλουτίστηκε το 2009, με δυο νέα προϊόντα :
 
• Το Safe Life Pass, ένα πολύτιμο σύμμαχο της υγείας, που διατίθεται στην τιμή των 60 ευρώ ετησίως, δίνοντας πρόσβαση σε απεριόριστο αριθμό ιατρικών επισκέψεων και σε ευρύ φάσμα ειδικοτήτων στις άρτια εξοπλισμένες κλινικές του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών.
• Το Safe Life Premium, ένα νοσοκομειακό πρόγραμμα που επιτρέπει στους ασφαλισμένους να επιλέξουν όποιο νοσηλευτικό ίδρυμα επιθυμούν στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, παρέχοντας τους κάλυψη έως και 1 εκατ. ευρώ
 
Βελτίωση παρουσιάζουν και τα τεχνικά αποτελέσματα της χρήσης 2009, με ιδιαίτερα θετική μεταβολή στους γενικούς κλάδους, σε σχέση με το 2008, που σημαδεύτηκε από σειρά έκτακτων γεγονότων (σεισμός, ταραχές Δεκεμβρίου). Στη θετική αυτή μεταβολή συνέβαλε και η βελτιστοποίηση των διαδικασιών διαχείρισης των ζημιών. 

Ωστόσο το τεχνικό αποτέλεσμα του κλάδου Ζωής επηρεάστηκε έντονα από τη χρηματοοικονομική κρίση και από τις εξαγορές από τους πελάτες πολλών συμβολαίων Unit Linked

Η αύξηση του κύκλου εργασιών σε συνδυασμό με τη βελτίωση των τεχνικών αποτελεσμάτων, αλλά και τη μείωση των γενικών εξόδων της εταιρείας επέτρεψαν στην Groupama Φοίνιξ να παρουσιάσει καθαρό αποτέλεσμα 1,083 εκατ. ευρώ, εξαιρουμένων μάλιστα, των έκτακτων προβλέψεων, το καθαρό αποτέλεσμα της Groupama Φοίνιξ διαμορφώνεται στα 6,5 εκατ. ευρώ.

 Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της χρήσης 2009, ο Γενικός Διευθυντής της Groupama Φοίνιξ, κ. Bertrand Woirhaye, δήλωσε πως “σε διάστημα δύο ετών, η Groupama Φοίνιξ κατέβαλε σημαντικές προσπάθειες προκειμένου να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις για την αποδοτική της ανάπτυξη σε βάθος χρόνου. 

Η εταιρεία ανανέωσε πλήρως τη σειρά προϊόντων της, με καινοτόμες και ανταγωνιστικές προσφορές,  κινητοποίησε τα δίκτυα πωλήσεών της και περιόρισε τα γενικά της έξοδα, με αποτέλεσμα το 2009 να επιστρέψει στην ανάπτυξη και την κερδοφορία,  ενώ παράλληλα  προτεραιότητα δόθηκε στη συνετή διαχείριση και την πελατοκεντρική προσέγγιση. 

Οι επιλογές μας άρχισαν να αποφέρουν καρπούς και σήμερα αντιμετωπίζουμε τη δύσκολη οικονομική συγκυρία από ισχυρότερη θέση. Συνεχίζουμε τη προσπάθειά μας με στόχο να κατακτήσουμε μία από τις 5 κορυφαίες θέσεις στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά, έως το 2012. Οι στρατηγικοί άξονες της εταιρείας παραμένουν η διατήρηση της πελατειακής της βάσης, η κατάκτηση νέων μεριδίων αγοράς και η αύξηση της αποδοτικότητάς της. 

Προς την κατεύθυνση αυτή, η Groupama Φοίνιξ θα συνεχίσει το έργο βελτιστοποίησης των οργανωτικών της δομών και εσωτερικών διαδικασιών, επενδύοντας περαιτέρω στην ποιότητα των υπηρεσιών της,  στη διάθεση καινοτόμων ασφαλιστικών προϊόντων, που ανταποκρίνονται στις διαφοροποιημένες ανάγκες των πελατών, καθώς και στην ανάπτυξη των δικτύων της.
 
O όμιλος Groupama διεθνώς στο διαδίκτυο και στα οικολογικά προγράμματα

Αντίβαρο στην αστάθεια των αγορών σε παγκόσμιο επίπεδο και ταυτόχρονα καθοριστικός παράγοντας ανάπτυξης αποδείχτηκε η προώθηση καινοτομιών από τον όμιλο της Groupama διεθνώς σε επίπεδο ηλεκτρονικού “επιχειρείν” αλλά και “οικολογικών” προγραμμάτων. Ο ασφαλιστικός όμιλος πέτυχε το στοίχημα της ανάπτυξης για το 2009 και απέδειξε ότι η επιχειρηματικότητα μέσα από νέες δράσεις είναι η απάντηση στην κρίση.

Διεκδικώντας ηγετική θέση στην ιντερνετική ασφαλιστική αγορά η Groupama επιδιώκει να γίνει η διαδικτυακή ασφαλιστική εταιρεία της νέας γενιάς, αναγνωρισμένη ως το σημείο αναφοράς στην αγορά, με μία εταιρία εξ’ ολοκλήρου αφιερωμένη στις πωλήσεις μέσω διαδικτύου.
 
Ο όμιλος επέδειξε δυναμική παρουσία στην προώθηση καινοτόμων δράσεων προβαίνοντας στη δημιουργία της Amaguiz.com στη Γαλλία, της Clickseguros.com στην Ισπανία και της Clickinsurances.com στη Μεγάλη Βρετανία. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Groupama η Amaguiz υπερέβη κατά πολύ τους εμπορικούς της στόχους με 43.000 συμβόλαια αυτοκινήτου, δηλαδή πάνω από το 40% των νέων συμβολαίων ασφάλισης αυτοκινήτου που συνήφθησαν στη Γαλλία το 2009 και 6.000 συμβόλαια κατοικίας πολλαπλών κινδύνων στο χαρτοφυλάκιό της. 

Στην Ισπανία η Clickseguros είναι η πρώτη 100% διαδικτυακή ασφαλιστική εταιρία στην ισπανική αγορά με 30.000 συμβόλαια στο χαρτοφυλάκιό της και 25% αύξηση σε νέα συμβόλαια. Στη Μεγάλη Βρετανία η Groupama Insurances δοκιμάζει επίσης ένα διαδικτυακό κανάλι πωλήσεων ασφάλισης κατοικίας πολλαπλών κινδύνων με την Clickinsurances. 

Επίσης από τον Οκτώβριο του 2009 η Groupama Sigorta αποτελεί τη μεγαλύτερη ασφαλιστική εταιρεία στην Τουρκία η οποία δεσμεύεται να καταβάλλει τις αποζημιώσεις στον κλάδο αυτοκινήτου εντός 5 ημερών το πολύ μετά από την παραλαβή του πλήρους φακέλου, προσφέροντας μάλιστα ένα χρόνο δωρεάν ασφάλισης στην περίπτωση που δεν τηρήσει τη δέσμευση αυτή, καθώς και τρία χρόνια κάλυψη με την οποία εγγυάται την αξία αγοράς για τα καινούργια οχήματα που ασφαλίζει. 

Η Groupama Seguros (Ισπανία) και η Groupama Φοίνιξ (Ελλάδα) υλοποίησαν καινοτομίες τις οποίες ανέπτυξαν χάρη στην ανταλλαγή τεχνογνωσίας εντός του ομίλου. Οι δύο εταιρίες προσφέρουν πλέον νέα υψηλά πρότυπα και μία νέα προσέγγιση στην ασφάλιση αυτοκινήτου με τα προγράμματα Auto Presto και Anesis αντίστοιχα. Οι νέες υπηρεσίες (δημιουργία δικτύου συνεργείων, ταχεία επέμβαση, αυτοκίνητο αντικατάστασης, κ.α.) είναι συγκρίσιμες με την υπηρεσία Auto Presto που προσφέρει με επιτυχία η Groupama στη Γαλλία.

Στη Γαλλία η εταιρία προώθησε το πρώτο “πράσινο” πρόγραμμα αντικατάστασης συσκευών με καινούργιες. Στόχος του προγράμματος είναι να ενθαρρύνει την εξοικονόμηση ενέργειας στα σπίτια, παρέχοντας τη δυνατότητα κάθε ελαττωματική συσκευή που δεν είναι δυνατόν να επισκευασθεί να αντικαθίσταται χωρίς επιβάρυνση με συσκευή ενεργειακής κλάσης A ή A+. Πάνω από 400.000 ασφαλισμένοι της Groupama διαθέτουν την κάλυψη αυτή μέσω του συμβολαίου ασφάλισης κατοικίας Privatis.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*