Καινοτόμες λύσεις λογισμικού από τη SAS

Η SAS παρουσίασε καινοτόμες λύσεις λογισμικού για την καταπολέμηση της απάτης, αλλά και για την καλύτερη κατανόηση της συναισθηματικής διάστασης του πελάτη απέναντι στην εταιρεία από την οποία προμηθεύεται προϊόντα και υπηρεσίες. 

Η λύση SAS Social Network Analysis και SAS social media analysis βοηθά τους οργανισμούς να αποκαλύπτουν τις κρυφές σχέσεις μεταξύ ανθρώπων και δεδομένων, να εντοπίζουν πρότυπα και τάσεις και να αντλούν κείμενο και άλλα αδόμητα δεδομένα.

Οι ολοένα αυξανόμενες και συνεχώς εξελισσόμενες τεχνικές, από το «ψάρεμα» προσωπικών δεδομένων (με διαδικασίες τύπου phishing και skimming) μέχρι απάτες και ξέπλυμα χρήματος, προκαλούν τεράστιες απώλειες και ασφαλώς βλάπτουν τις σχέσεις με τους πελάτες. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τα αρνητικά online σχόλια που διαδίδονται ταχύτατα μέσα από Web sites, blogs, το Twitter και άλλα κανάλια. 
Η ταχύτατη εξάπλωση της κοινωνικής δικτύωσης έχει ουσιαστικά δώσει στο ευρύ κοινό μια πλατφόρμα έκφρασης και έχει δημιουργήσει τεράστιο όγκο δεδομένων και σχολίων σχετικών με τις συμπάθειες και τις αντιπάθειες των πελατών. 

Οι οικονομικές συναλλαγές δημιουργούν επίσης τεράστιες ποσότητες δεδομένων που ενδεχομένως κρύβουν πιθανότητες απάτης. Σε τέτοιου είδους σχέσεις που περιβάλλουν τη σημερινή εποχή, τα ίδια επιχειρηματικά analytics που «κοσκινίζουν» μεγάλους όγκους δεδομένων για να ανιχνεύσουν πιθανές απάτες, μπορούν επίσης να ισχυροποιήσουν τις εμπορικές επωνυμίες αποκαλύπτοντας πληροφορίες σχετικές με τις αντιδράσεις των πελατών.

«Ο σημερινός διασυνδεδεμένος κόσμος δημιουργεί απίστευτα μεγάλους όγκους δεδομένων», τονίζει ο κ. David Hughes, Αντιπρόεδρος της SAS για την περιοχή της Άπω Ανατολής. 

«Το 2008, η ποσότητα των δεδομένων από Web sites, emails, RFID chips, δίκτυα, βίντεο του YouTube και άλλες πηγές έφτασε τα 487 exabytes, δηλαδή περίπου 500 δις gigabytes. 

Με δεδομένη τη συνεχή αύξηση αυτής της ποσότητας, οι οργανισμοί χρειάζονται μια έξυπνη στρατηγική για να ανακαλύψουν την αξία των δεδομένων, τα οποία είναι ένας πραγματικός θησαυρός πληροφοριών σχετικών με τον τρόπο που αντιδρούν οι πελάτες και επηρεάζει ο ένας τον άλλον, αλλά και σχετικών με τις επιχειρηματικές λειτουργίες, τα οικονομικά, την ποιότητα των προϊόντων, κ.λπ. Οι οργανισμοί που θα χρησιμοποιούν έξυπνα αυτά τα δεδομένα θα επιβιώσουν και θα ευημερήσουν, οι υπόλοιποι απλά θα αποτύχουν».

 
Data mining στα κοινωνικά δίκτυα
 
Η λύση SAS Social Network Analysis εφαρμόζει ουσιαστικά την ανάλυση μεταξύ των διασυνδέσεων στην ανίχνευση και πρόληψη της απάτης, στο marketing, στην κατηγοριοποίηση των πελατών, κ.λπ. Χρησιμοποιώντας την μαζί με το SAS Fraud Framework, οι ασφαλιστικές εταιρείες και οι κυβερνητικές υπηρεσίες μπορούν να εντοπίσουν ύποπτα άτομα και συναλλαγές, προλαμβάνοντας περιπτώσεις απάτης. 
Τα στελέχη που ασχολούνται με το marketing στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών και στις τράπεζες, μπορούν να μετρήσουν και να προβλέψουν την επιρροή των διαφορετικών πελατειακών κατηγοριών όσον αφορά στην απόκτηση και διατήρηση των πελατών, αλλά και στις αναβαθμιζόμενες πωλήσεις. Αξιοποιώντας αυτήν την ευφυΐα, οι επιχειρήσεις μπορούν να ενισχύσουν νέες προσφορές στοχεύοντας στις κατηγορίες των πελατών με την υψηλότερη επιρροή.
«Το λογισμικό ανάλυσης κοινωνικών δικτύων μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να εξετάσουν λεπτομερέστερα τα δεδομένα των πελατών και συναλλαγών τους, για να ανακαλύψουν τα πρότυπα, τις διασυνδέσεις και τις σχέσεις» επισημαίνει η κα. Avivah Litan, Αντιπρόεδρος και Διακεκριμένη Αναλύτρια της Gartner. 

«H αποτελεσματική ανάλυση των κοινωνικών δικτύων βασίζεται σε πολύ ισχυρά analytics όπως τα εργαλεία data mining και η εξελιγμένη τεχνολογία οπτικοποίησης. Έχοντας σα στόχο να καταστήσει το αόρατο ορατό, η ανάλυση των κοινωνικών δικτύων αποτελεί ένα αποτελεσματικό και αναδυόμενο εργαλείο για την καταπολέμηση της απάτης, αλλά και για την καλύτερη κατανόηση των πελατών». 

Για την καταπολέμηση της απάτης, η λύση SAS Social Network Analysis βοηθά τους ερευνητές, πέραν των συναλλαγών και της εικόνας των πελατών, να αναλύσουν όλες τις δραστηριότητες και τις σχέσεις εντός ενός δικτύου: κοινές διευθύνσεις, αριθμούς τηλεφώνων, πληροφορίες για την επαγγελματική τους δραστηριότητα, κατοχές λογαριασμών και άλλα δεδομένα. 

Οι δυνατότητες οπτικοποίησης του λογισμικού επιταχύνουν την πρόσβαση στο σύνολο των λεπτομερειών που αφορούν τον πελάτη και όλα τα συνδεδεμένα μέρη και δίκτυα, με αποτέλεσμα πληρέστερα στοιχεία και ταχύτερες εκτιμήσεις. 

Η γραφική ανάλυση των δικτύων καθιστά ευκολότερο τον προσδιορισμό των βασικών διαμορφωτών της κοινής γνώμης και των σχετικών κοινοτήτων ενδιαφέροντος, καθώς και την αποκάλυψη άγνωστων, μέχρι πρότινος, σχέσεων.

Η λύση SAS Social Network Analysis περιλαμβάνει την τεχνολογία Net-CHAID (που αναμένει την κατοχύρωσή της ως πατέντα), που βοηθά τους ερευνητές της απάτης και τους διευθυντές marketing να εξετάσουν και να χειριστούν πολύ μεγάλες ομάδες για ευκολότερη ανάλυση. Ακόμα και ο CEO της SAS κ. Goodnight βοήθησε στη συγγραφή κώδικα για αυτήν την τεχνολογία.
«Από τη στιγμή που προσδιορίζουν ένα ύποπτο άτομο, οι ερευνητές χρειάζονται ένα γρήγορο και ακριβή τρόπο για να ανακαλύψουν τα δίκτυα αυτού του ατόμου. 

Η λύση SAS Social Network Analysis παρέχει αυτή τη σημαντική δυνατότητα», δήλωσε ο κ. John Brocklebank, Αντιπρόεδρος των OnDemand λύσεων της SAS και επικεφαλής του SAS Advanced Analytics Laboratory. «Συνδέονται με άλλα επικίνδυνα άτομα; Είναι ο οργανισμός έκθετος οικονομικά, ως αποτέλεσμα; Η γνώση για το αν πρόκειται για ένα μεμονωμένο άτομο ή μέλος μιας σπείρας, είναι ζωτικής σημασίας».

 
Αναλύοντας τα κοινωνικά δίκτυα
 
H λύση SAS -διαθέσιμη το τέταρτο τρίμηνο του έτους- βασίζεται στο εργαλείο Sentiment Analysis Manager του τμήματος Teragram της SAS. Μέσω τεχνολογιών επεξεργασίας της φυσικής γλώσσας και text mining, το λογισμικό «συλλαμβάνει» τις παρατηρήσεις και τα σχόλια των πελατών για τα προϊόντα αλλά και την ίδια την εταιρεία από σημαντικά sites όπως το Amazon, πίνακες ανακοινώσεων και κοινωνικά διαδικτυακά μέσα όπως τα blogs και το Twitter. 
Το εργαλείο Sentiment Analysis Manager εντοπίζει αυτόματα και αναλύει ψηφιακό περιεχόμενο σε πραγματικό χρόνο για να προσδιορίσει τα αισθήματα του συγγραφέα του περιεχομένου, να εντοπίσει μεταβαλλόμενες τάσεις και να αποκαλύψει πιθανά ελαττώματα των προϊόντων σε πρώιμο στάδιο. 

Το λογισμικό αναζητά και αξιολογεί θετικές, συνδυασμένες και αρνητικές φράσεις στο κείμενο, συμπεριλαμβανομένων «φράσεων-παγίδων», του τύπου: «αυτή δεν είναι η καλύτερη διαθέσιμη κάμερα». 

«Το να αφήνουν οι χρήστες σχόλια και παρατηρήσεις σχετικά με υπολογιστές, βιβλία και πολλά άλλα προϊόντα, γίνεται ολοένα και πιο σύνηθες. Εξίσου συνήθης είναι η χρήση του Facebook, του Twitter και άλλων sites κοινωνικών δικτύων. 

Η τάση αυτή προσελκύει πλέον και την προσοχή των marketers που αναζητούν τρόπους να περιλάβουν τα κοινωνικά δίκτυα στη συνολική τους προωθητική στρατηγική», δηλώνει η αναλύτρια της IDC, Sue Feldman. 

«Χρησιμοποιώντας τεχνικές «εξόρυξης» κειμένου, επεξεργασίας της φυσικής γλώσσας και άλλες εξελισσόμενες τεχνολογίες όπως αυτή του Sentiment Analysis Manager, οι marketers μπορούν να ‘συλλέξουν ευφυΐα από αυτά τα sites και να αποκτήσουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα όσον αφορά τη φήμη της εταιρείας και τα αισθήματα των πελατών απέναντι σ’ αυτήν».

 
Καινοτομία στην Έρευνα & Ανάπτυξη
 
Υπεύθυνο για την ανάπτυξη της λύσης SAS Social Network Analysis είναι το Εργαστήριο Εξελιγμένων Analytics της SAS, μια επιλεγμένη ομάδα συμβούλων ανάλυσης που δημιουργήθηκε το 2007.
 
«Λειτουργώντας σε στενή συνεργασία με τους πελάτες και το τμήμα Έρευνας & Ανάπτυξης της SAS, το Εργαστήριο Εξελιγμένων Analytics αποτελεί ένα από τα πολλά κέντρα καινοτομίας της εταιρείας. Αξιοποιεί την τεχνογνωσία της SAS στο χώρο των analytics για να εφαρμόσει τις πλέον σύγχρονες στατιστικές και μαθηματικές τεχνικές με στόχο την επίλυση των προβλημάτων των πελατών» επισημαίνει ο κ. Brocklebank.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*