Πάνω από μισό δις ευρώ κοστίζει η πλημμελής εποπτεία

Ξεπερνά μέχρι σήμερα τα 500 εκατ. ευρώ, το κόστος από την πολιτική της πλημμελούς εποπτείας του ασφαλιστικού κλάδου τα τελευταία χρόνια. Σε αυτό το ύψος φτάνουν οι αποζημιώσεις που έχει πληρώσει το Επικουρικό Κεφάλαιο την τελευταία δεκαετία, αναλαμβάνοντας τις ζημιές των εταιρειών που έκλεισαν, αλλά και τις ζημιές που προκάλεσαν τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα.
Τα απολογιστικά στοιχεία για την προηγούμενη οικονομική χρήση, ανεβάζουν το ύψος των ζημιών που πληρώθηκαν μόνο για λογαριασμό των εταιρειών ASTRA, Αργοναυτική, Γαλαξίας, Οικονομική, Εγνατία και Le Monde – αυτών δηλαδή που ανακλήθηκαν από το 2006 και μετά – στα 152,7 εκατ. ευρώ, ενώ το πλήθος των ζημιών που τακτοποιήθηκε, φθάνει τις 1.406. Ο μεγαλύτερος όγκος των ζημιών προήλθε όπως είναι φυσικό από την Εγνατία, η άδεια της οποίας ανακλήθηκε τον Απρίλιο του 2007 και έχει συσσωρεύσει μέχρι στιγμής ζημιές 54,2 εκατ. ευρώ και 9.789 περιπτώσεις αποζημιώσεων.
Η διοίκηση του Επικουρικού Κεφαλαίου, εμφανίζεται καθησυχαστική για την ικανότητα του φορέα να ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του απέναντι στους ασφαλισμένους, επιτυγχάνοντας μέχρι σήμερα τον ισοσκελισμό των εξόδων, που πληρώνονται με τη μορφή αποζημιώσεων και των εσόδων της. Σημειώνεται ότι τα κύρια έσοδα του φορέα, προέρχονται από την εισφορά που καταβάλλουν οι ασφαλιστικές εταιρείες και η οποία επιβαρύνει σε ποσοστό 5‰ τα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου, ενώ ένα μέρος προέρχεται από την ασφαλιστική τοποθέτηση των εταιρειών, των οποίων ανακαλείται ή άδεια.
Το γεγονός ότι το ποσοστό των επανεισπράξεων από την εκκαθάριση της ασφαλιστικής τοποθέτησης, υπολείπεται του 10%, επιβεβαιώνει την υπο-αποθεματοποίηση των εταιρειών που έκλεισαν και οι οποίες, σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία, από το 1995 μέχρι σήμερα, έχουν επιβαρύνει το Επικουρικό Κεφάλαιο, με 521,5 εκατ. ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι επανεισπράξεις την ίδια περίοδο, ήταν μόλις 33,6 εκατ. ευρώ, ενώ πρόσθετα έξοδα της τάξης των 26 εκατ. ευρώ, καταβλήθηκαν με τη μορφή αμοιβών και υπέρ τρίτων.
Τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα αποτελούν επίσης σταθερή πηγή αιμορραγίας, καθώς σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία, οι ζημιές που προκάλεσαν μαζί με τα άγνωστα αυτοκίνητα, το 2008 έφτασαν τις 1.974, ενώ το κόστος τους ανήλθε σε 16,8 εκατ. ευρώ. Οι ζημιές από τα άγνωστα αυτοκίνητα, έχουν μάλιστα το υψηλότερο μέσο κόστος αποζημιώσεων, που το 2008 έφτασε τα 31.127 ευρώ, ενώ στα 7.585 ευρώ ήταν το μέσο κόστος των αποζημιώσεων από τα ανασφάλιστα οχήματα. 

Η απουσία συγκροτημένης πολιτικής από την πλευρά της πολιτείας για τον έλεγχο των ανασφάλιστων αυτοκινήτων, έχει πάντως μέχρι στιγμής επιβαρύνει το Επικουρικό Κεφάλαιο, με κόσοτς 156,3 εκατ. ευρώ από το 2004 μέχρι σήμερα, ενώ στα 31 εκατ. ευρώ, ανέρχεται το κόστος από τις ζημιές που έχουν προκαλέσει την τελευταία 15ετία, τα άγνωστα αυτοκίνητα. Η μεγαλύτερη πληγή παραμένει φυσικά η αφερεγγυότητα των εταιρειών, που οδηγούνται σε κλείσιμο και η οποία έχει στοιχίσει 334,1 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο. Αν μάλιστα επαληθευθούν και οι εκτιμήσεις για επιπλέον έλλειμμα της τάξης των 500 εκατ. ευρώ, γίνεται σαφές ότι το κόστος της πλημμελούς εποπτείας, προσεγγίζει πλέον το 1 τρισ. ευρώ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*