Εντυπωσιακές είναι οι αποκλείσεις στο κόστος επισκευής των ζημιών που προκλήθηκαν σε οχήματα μετά από τροχαίο ατύχημα. Η κρίση φαίνεται ότι έχει περιορίσει αισθητά τα τιμολόγια των ελεύτερων επισκευαστών, όχι όμως και των επίσημων αντιπροσωπειών.
Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα όσα δηλώνουν στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς στο IW, τονίζοντας οι αποκλείσεις αυτές δρουν καθοριστικά στη διαμόρφωση του συνολικού κόστους το οποίο επωμίζονται οι ασφαλιστικές εταιρείες σε ετήσια βάση από τον κλάδο ασφάλισης Αστικής Ευθύνης Οχημάτων.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν αν θεωρήσουμε ότι για την επισκευή ενός οχήματος η επίσημη αντιπροσωπία ορίζει το κόστος σε εργατικά και ανταλλακτικά στο 100 (δείκτης – μονάδα βάσης), ο δείκτης κόστους αποκατάστασης της ίδιας ζημιάς του ελεύθερου συνεργείου στο οποίο θα απευθυνθεί ο κάτοχος του οχήματος περιορίζεται στο 40.
Όμως, αν το όχημα, τελικά, επισκευαστεί σε συνεργείο συνεργαζόμενο με την ασφαλιστική εταιρεία, τότε ο δείκτης κόστους επισκευής περιορίζεται περαιτέρω, φθάνοντας στο 25.
Τα ίδια στελέχη τονίζουν ότι οι εν λόγω διάφορες οφείλονται σε τρεις βασικές παραμέτρους:
– Η πρώτη έχει να κάνει με τις αποκλείσεις που παρουσιάζουν οι τιμοκατάλογοι των επίσημων και των ελεύθερων συνεργείων με τους πρώτους να μην έχουν διορθώσει σε μεγάλο βαθμό τις τιμές τους από τότε που ξέσπασε η κρίση,
– Η δεύτερη με το γεγονός ότι οι επίσημες αντιπροσωπείες χρησιμοποιούν μόνο γνήσια ανταλλακτικά και
– Η τρίτη, ιδιαιτέρως σημαντική παράμετρος, με το γεγονός ότι τα ελεύθερα συνεργεία προκειμένου να κατεβάσουν το κόστος αποκατάστασης των της ζημιάς επισκευάζουν ότι ανταλλακτικό επισκευάζεται, ενώ τα επίσημα συνεργεία προτείνουν στους πελάτες την αντικατάσταση όλων των ανταλλακτικών με νέα.
Κύκλοι της ασφαλιστικής αγοράς χαρακτηρίζουν τις προαναφερόμενες αποκλείσεις ως υπερβολικές και προσθέτουν ότι αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο προτρέπουν τους κατόχους ΙΧ οχημάτων να απευθύνονται για την επισκευή των ζημιών σε ελεύθερα συνεργεία, είτε της επιλογής τους, είτε συνεργαζόμενα με ασφαλιστικές εταιρείες.