Αυτοκίνητο: Ασκήσεις ισορροπίας σε συνθήκες έντονων προκλήσεων

Ασκήσεις ισορροπίας με φόντο τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου, ένα κλάδο ασφάλισης που κατέχει ένα πολύ μεγάλο όγκο εργασιών στο κλάδο Ζημιών και ο οποίος βίωσε όλα αυτά τα χρόνια σημαντικές μειώσεις λαμβάνουν χώρα σήμερα στην ασφαλιστική αγορά.

Χαρακτηριστικό είναι πως σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων οδηγήθηκαν όλα αυτά τα χρόνια σε μία σταδιακή κάμψη που άγγιξε ως και το 50%

Πλέον, οι πολύ ισχυρές πληθωριστικές πιέσεις οδηγούν σε σημαντική αύξηση στο κόστος επισκευής, ανταλλακτικών κλπ.

Υπό αυτό το πρίσμα, το ύψος των αποζημιώσεων στο κλάδο – συναρτήσει πάντα της σφοδρότητας, της συχνότητας και του είδους των ζημιών – κινείται ανοδικά, φέρνοντας στο προσκήνιο νομοτελειακά υψηλότερα ασφάλιστρα.

Δύσκολες αποφάσεις

Παρά το γεγονός πως ως τώρα οι μεγάλοι όμιλοι με ισχυρούς δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας και αποθεματικά μπορούσαν να διατηρήσουν τις σταθερές – χαμηλές τιμές στα ασφάλιστρα, πληθαίνουν εκείνοι πως τονίζουν ότι η αναπροσαρμογή στα ασφάλιστρα είναι αναγκαία και απαραίτητη, για να καλυφθεί το κόστος των ζημιών.

Σε κάθε περίπτωση, οι αποφάσεις αυτές έρχονται σε μια στιγμή έντονων οικονομικών πιέσεων και νοικοκυριά – επιχειρήσεις, απόρροια της μειούμενης αγοραστικής δύναμης: Μία συνθήκη, δηλαδή, κατά την οποία οι τόσο οι αυξήσεις στα κόστη είναι δεδομένες όσο και η οικονομική δυστοκία σε καταναλωτές – ασφαλισμένους.

Ανοδικά η παραγωγή στο κλάδο

Σημαντικό στοιχείο το γεγονός πως το πρώτο τρίμηνο του 2022 – παρά τη συνολική πτώση κατά 1,3% στο σύνολο της παραγωγής – ο κλάδος του αυτοκινήτου καταγράφει ανοδικές τάσεις ύστερα από καιρό, απόρροια του αυξημένου στόλου ΙΧ για την ίδια περίοδο και της μερικής ανακοπής – σταθεροποιήσης των τιμών στα ασφάλιστρα, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ, η παραγωγή στο αυτοκίνητο τη περίοδο Ιανουάριος – Μάρτιος κινήθηκε ανοδικά κατά 1,6% με 184,1 εκατ. ευρώ. Χαρακτηριστικό είναι επίσης πως για το μήνα Μάρτιο (σε σχέση με το Μάρτιο του 2021) καταγράφεται άνοδος στη παραγωγή κατά 3%.

Άξιο αναφοράς είναι επίσης πως για το μήνα Απρίλιο ο κλάδος σημειώνει άνοδο 4,2% και παραγωγή 63,48 εκατ. ευρώ.

Αυξάνονται τα τροχαία

Την ίδια ώρα, σημαντικό στοιχεία στην εικόνα που διαμορφώνεται είναι και αύξηση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων σε όλη τη χώρα. Από την άλλη πλευρά καταγράφεται μικρή μείωση των θανόντων και των σοβαρά τραυματιών σύμφωνα με τα στοιχεία Μαρτίου της ΕΛΣΤΑΤ.

Ειδικότερα, για τον Μάρτιο, τα οδικά τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν σε ολόκληρη τη χώρα που προκάλεσαν τοv θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων ήταν 762, αυξημένα κατά 21,5% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021 (627 τον Μάρτιο του 2021). Ο αντίστοιχος αριθμός τον Μάρτιο του 2020, με τη λήψη των πρώτων μέτρων για τον κορωνοϊό, ήταν 518 ατυχήματα.

Όσον αφορά τους παθόντες, καταγράφηκαν 31 νεκροί, 27 βαριά τραυματίες και 874 ελαφρά τραυματίες, έναντι 35 νεκρών, 30 βαριά τραυματιών και 682 ελαφρά τραυματιών τον Μάρτιο του 2021. Παρατηρείται δηλαδή μείωση -11,4% σε νεκρούς, μείωση -10% στους βαριά τραυματίες και αύξηση +28,2% στους ελαφρά τραυματίες. Μόνο ο αριθμός των βαριά τραυματιών είναι μειωμένος σε σχέση με τον Μάρτιο του 2020, όταν είχαν καταγραφεί 26 νεκροί, 29 βαριά τραυματίες και 574 ελαφρά τραυματίες.

Σε κάθε περίπτωση, οι εταιρείες χαράσσουν τη πολιτική τους γύρω από τις πωλήσεις, τη τιμολόγηση, τη συνεργασία με πλατφόρμες (ή ακόμη και τη δημιουργία) είτε επιλέγοντας να στηρίξουν περαιτέρω τα ανθρώπινα δίκτυα.

Το 2022, όπως και να έχει, αποτελεί έτος δύσκολων προκλήσεων και αποφάσεων για όλους τους κλάδους ασφάλισης, σύμφωνα με τα στελέχη της αγοράς.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*