Αφιέρωμα στο κλασικό αυτοκίνητο από την ΦΙΛΗΣGlass®

Η ΦΙΛΗΣGlass®, με την πολύχρονη εμπειρία της στο χώρο του κρυστάλλου οχημάτων αλλά και την αγάπη της στο αυτοκίνητο, σε συνεργασία με το newsbomb.gr, επιλέγουν αυτό το μήνα να σας παρουσιάσουν το BMW 700 του 1967:

 

Στην δεκαετία του 1950 η κατάσταση για την οικογενειακή (ως τότε) BMW δεν ήταν καλή. Όπως όλα έδειχναν, η Βαυαρική Εταιρία κατασκευής Κινητήρων, τα αρχικά της BMW, πλησίαζε ταχύτατα προς την τελική κατάρρευση και τον αφανισμό της. Παράλληλα και το κομμάτι των μοτοσυκλετών είχε σημαντική πτώση και έτσι το διοικητικό συμβούλιο αποφάσισε την κατασκευή ενός μικρού αυτοκινήτου με κινητήρα 600 κ.εκ. Όμως τα κεφάλαια για την δημιουργία και εξέλιξη δεν υπήρχαν και το project «πάγωσε».
Fast Forward στο 1954 και την Isetta. Το τρίτροχο bubble car, έβαλε την BMW στα μικρά αυτοκίνητα αλλά ήταν μικρό για το τότε αναπτυσσόμενο «Γερμανικό οικονομικό θαύμα». Ψάχνοντας απεγνωσμένα για μια μοντέρνα (για την εποχή) λύση, το Development Division προσπάθησε αρχικά για οικονομικούς λόγους να χτίσει ένα συμβατικό μικρό αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας πολλά μέρη από το BMW 600 (η τετράτροχη Isetta) για να δημιουργήσουν κάτι νέο: Το BMW 700. Το νέο μοντέλο κράτησε τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και την ανάρτηση του 600 και τα προσάρμοσε σε ένα νέο αμάξωμα, με επίσης νέο εσωτερικό.
Αισίως έχουμε φτάσει στα τέλη του 1957 και το νέο διοικητικό συμβούλιο της BMW βιαζόταν να μπει στην αγορά. Όμως έπρεπε να περιμένουν ως τον Ιούλιο του 1958 όπου ο Wolfgang Denzel, πρώην μηχανικός αυτοκινήτων και εισαγωγέας της BMW στη Βιέννη, παρουσίασε με υπερηφάνεια το νέο μοντέλο που σχεδιάστηκε από τον Michelotti στο Starnberg ακριβώς νότια του Μονάχου. Η απόφαση για την παραγωγή αυτού του concept μοντέλου ελήφθη τον Οκτώβριο του 1958, επιτρέποντας την BMW να δημιουργηθούν ένα Coupé και ένα Saloon μοντέλα. Εκτός από την ολοκαίνουργια σχεδίασή του, το 700, ήταν η πρώτη BMW, με αυτοφερόμενο αμάξωμα. Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί ήταν ιδιαίτερα περήφανοι και συνεπής στις δηλώσεις τους για το βάρος του αυτοκινήτου (κάτι λιγότερο από 600 κιλά).
Στο εσωτερικό τα καθίσματα, για τον οδηγό και τους επιβάτες, είχαν μια ασυνήθιστα καλή ισορροπία με τις εξωτερικές διαστάσεις. Μάλιστα οι σχεδιαστές ακολούθησαν την λογική των coupe των τρένων. Ο υπεύθυνος του σχεδιασμού Helmut Werner Bönsch ζήτησε από τους συνεργάτες του να ταξιδεύσουν με τρένα για να αντιληφθούν την κατανομή και την εκμετάλλευση του χώρου και το πέτυχαν.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό του 700 ήταν ότι ο οδηγός είχε σε σαφή θέα τις τέσσερις γωνίες του αυτοκινήτου, επιτρέποντας του να ελιχθεί εύκολα ακόμα και σε στενούς χώρους στάθμευσης. Επιπλέον οι πλάτες των καθισμάτων ήταν ανατομικά σχεδιασμένες ρυθμίζονταν σε 4 θέσεις ενώ η ταπετσαρία τους ήταν διάτρητη για να «αναπνέει» το καλοκαίρι.

Το 700, όπως διαβάσαμε παραπάνω, δανειζόταν πολλά μηχανικά μέρη αλλά και αναλώσιμα από το 600. Όμως αυτό δεν ήταν πάντα η οικονομικότερη λύση. Σύμφωνα με το site BMW chronicles οι εκδόσεις Coupe και Convertible είχαν μικρότερα πλευρικά πίσω κρύσταλλα από αυτά του 600. Έτσι οι υπεύθυνοι συναρμολόγησης προτίμησαν να απασχολούν τρεις εργάτες σε κάθε βάρδια για να κόβουν τα πλευρικά κρύσταλλα του 600 στο… χέρι κάτι που δεν ήταν πάντα επιτυχημένο. Αυτό (ευτυχώς για το ταμείο της εταιρίας και την ψυχική ηρεμία των εργατών) κράτησε ένα… χρόνο. Τότε οι ιθύνοντες της εταιρίας έκαναν παραγγελία για νέα πλαϊνά κρύσταλλα.
Το μικρό βάρος και η ισχύς (30 ίπποι) από τον δικύλινδρο κινητήρα έφερναν την τελική ταχύτητα στα 125 χλμ / ώρα και έκαναν τους δημοσιογράφους να συγκρίνουν το 700 με τον θρυλικό BMW 327 touring.
Συνολικά, οι πωλήσεις της BMW 700 ανήλθαν σε 190.000 μονάδες μέχρι το 1965. Και το αυτοκίνητο ήταν μια μεγάλη επιτυχία σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο. Από αυτά ήταν τα Saloon: 154.557, τα Coupé: 31.062 και τα Convertible: 2.592. Ως τα 190.000 (περίπου) τα 1.789 ήταν τα αγωνιστικά.
Οι συνολικές πωλήσεις έφεραν πολλά κέρδη για ένα μοντέλο που δημιουργήθηκε με γνώμονα την οικονομία στην κατασκευή. Οι ιστορικοί, που ασχολούνται με την BMW σε κείμενά τους υποστηρίζουν πως ως το τέλος της παραγωγής του μοντέλου χρησιμοποιούσαν ανταλλακτικά και τμήματα από το 600.
Αυτό έκανε την πρώτη σειρά του 700 LS Coupé της χρονιάς του 1964 συλλεκτική. Το αυτοκίνητο έπρεπε να έχει μεγαλύτερο πίσω κρύσταλλο και αυτό του 600 ήταν πολύ μικρό. Χωρίς πολύ σκέψη οι μηχανικοί προσάρμοσαν ένα παρμπρίζ από 600. Μάλιστα για να καλύψουν το κενό στην κατασκευή πρόσθεσαν ένα χρωμιωμένο περίγραμμα. Όταν τα παρμπρίζ του 600 τελείωσαν αναγκάστηκαν να παραγγείλουν ένα διαφορετικό (χωρίς καμπύλες) ίσιο πίσω κρύσταλλο…
Τα 15 λεπτά δημοσιότητας
Όπως ήταν φυσικό το 700 είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στις Γερμανικές, όχι τόσο γνωστές παραγωγές. Ως αγωνιστικό όχημα κατέχει ξεχωριστό ρόλο στο φιλμ / ντοκιμαντέρ Adrenalin για τον αγωνιστική ιστορία της BMW.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*