Αναδημοσίευση από το περιοδικό Insurance world
Πριν 50 χρόνια περίπου, ο Νικόλαος Βελλιάδης, Πρόεδρος, Blue Aigaion Insurance Solutions, ξεκίνησε και αυτός μετανάστης στην Ευρώπη για ένα καλύτερο μέλλον, όπως κάνουν πολλοί νέοι σήμερα.
Μετά από τρεις ημέρες ταξίδι, έφτασε στο Λονδίνο και έπιασε δουλειά στο εφοπλιστικό γραφείο του κυρίου Χανδρή ενώ, ταυτόχρονα, ξεκίνησε τις ναυτιλιακές του σπουδές στο πανεπιστήμιο του Λονδίνου, από το οποίο και αποφοίτησε.
Σύντομα, του δόθηκε η ευκαιρία να ανοίξει το δικό του γραφείο, ασχολούμενος πάντα με τη ναυτιλία, τόσο στον εμπορικό όσο και στον ασφαλιστικό τομέα.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι πληρώνονταν περίπου 6 δισ. δολ. σε ασφάλιστρα ετησίως από τους Έλληνες εφοπλιστές, αποφάσισε να δημιουργήσει μια ασφαλιστική εταιρεία, την Αιγαίον Ασφαλιστική ΑΕ.
Τα έτη 2013-2014, άρχισε πλέον να γίνεται εμφανές ότι θα επιβληθεί το Solvency II και, αξιολογώντας τη στάση των πολιτικών και ελεγκτικών αρχών, αλλά και την προηγούμενη εμπειρία που είχε (ότι παρέμεναν αδιάλλακτοι σε θέματα που δεν ήταν δυνατόν να εφαρμοστούν μέσα στα οριζόμενα χρονικά πλαίσια), έπρεπε να πάρει αποφάσεις και για την Αιγαίον.
Το καλοκαίρι του 2014, λαμβάνοντας υπόψη του τους κανονισμούς του Solvency II, πήρε την απόφαση να μην προχωρήσει στο εγχείρημα που λέγεται Solvency II και να προχωρήσει σε run-off της εταιρείας.
Μετά την εξασφάλιση της αποπληρωμής και της μελλοντικής εξυπηρέτησης των ζημιών προς τους ασφαλισμένους, θεώρησε πλέον καθήκον του τη διατήρηση της συνεργασίας με τους συνεργάτες και τους ασφαλισμένους, αλλά με διαφορετικό σχήμα, καθώς δεν ήθελε να υποβληθούν στην ταλαιπωρία να ψάχνουν να βρουν ίδιο ασφάλιστρο, ίδια προμήθεια κ.λπ.
Οπότε, ο Νικόλαος Βελλιάδης επιχείρησε το επόμενο βήμα χρησιμοποιώντας την εταιρεία της οικογένειας, τη Velos Insurance, με έδρα το Λονδίνο, και τη συνεργασία με τα Lloyd’s επί 40 συνεχόμενα έτη, η οποία ανέλαβε να δημιουργήσει συμβόλαια κάτω από το σύστημα MGA, με διάφορες ασφαλιστικές εταιρείες, κυρίως συνδικάτα των Lloyd’s, για την εξυπηρέτηση του χαρτοφυλακίου. Έδωσε, επίσης, την πολιτική underwriting την οποία συμφωνεί το συνδικάτο, ώστε να μπορούν να προχωρήσουν σε ασφάλεια χωρίς τη διαμεσολάβηση του συνδικάτου, αλλά μόνο με τακτικούς ελέγχους ότι τηρείται η πολιτική την οποία συμφώνησαν τα δύο μέρη.
Έτσι, εξασφάλισε στους συνεργάτες τη συνέχεια των ανανεώσεων με τα ίδια ασφάλιστρα και τις ίδιες προμήθειες, απλώς με διαφορετικό πάροχο της ασφάλισης του κινδύνου.
Με αυτόν τον τρόπο μεταφέρθηκαν οι παραγωγές για τα πλοία, τα σκάφη, οι αστικές ευθύνες καθώς και οι ασφαλίσεις φορτίων χωρίς καμία ταλαιπωρία για τους συνεργάτες και τους ασφαλισμένους της Αιγαίον Ασφαλιστικής.
Επίσης, η εταιρεία έλαβε το δικαίωμα διεκπεραίωσης ζημιών, δηλαδή να ετοιμάσει όλο τον φάκελο της ζημίας και να τον αποστείλει στα Lloyd’s για να συμφωνηθεί και να πληρωθεί.
Όλο αυτό το πακέτο το έλαβε η νεοσυσταθείσα εταιρεία Blue Aigaion, όπως επίσης και όλη τη μεταφορά παραγωγής των ναυτιλιακών κινδύνων από την Αιγαίον Ασφαλιστική. Τελευταία δε, η Blue Aigaion έχει επεκτείνει τη δραστηριότητά της και στις αντασφάλειες, προσλαμβάνοντας εξειδικευμένο προσωπικό. Δημιούργησε, ακόμη, ένα τμήμα μεγάλων αστικών ευθυνών, καθώς και ασφάλισης προϊόντων, και έτσι το νέο έτος η εταιρεία θα μπει σε έναν μεγάλο κύκλο ασφαλίσεων.
Επειδή έπρεπε να εξυπηρετήσει και τον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτων, όπως και των γενικών ασφαλίσεων, ο Νικόλαος Βελλιάδης ανέπτυξε και τη μεσιτική εταιρεία Brokers Union. Σε αυτή μεταφέρθηκε η παραγωγή του αυτοκινήτου και οι υπόλοιπες γενικές ασφάλειες, μετά από συμφωνία με ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες, έτσι ώστε κανείς από τους συνεργάτες και ασφαλισμένους να μην ταλαιπωρηθεί. Απλώς έγινε η μεταφορά σε άλλη ασφαλιστική εταιρεία, με τα ίδια ασφάλιστρα για τον ασφαλιζόμενο και την ίδια προμήθεια για τον συνεργάτη.
Η εταιρεία κεφαλαιοποιήθηκε με 1 εκατ. ευρώ, για να αντεπεξέλθει στις μελλοντικές προκλήσεις της αγοράς και των νέων οδηγιών IDD (Insurance Distribution Directive) και GDPR (General Data Privacy Regulation) –που θα εφαρμοστούν και στην Ελλάδα–, και στελεχώθηκε με 45 κατάλληλα εκπαιδευμένα άτομα, με στόχο την παροχή υψηλού επιπέδου εξυπηρέτησης στον συνεργάτη. Επιπλέον, αναβαθμίστηκε το μηχανογραφικό της σύστημα, ώστε και πάλι ο συνεργάτης να μπορεί να εργάζεται αυτόνομα, χωρίς να απαιτούνται επιπλέον διαδικασίες από την Brokers Union.
Οι προκλήσεις για το μέλλον είναι μεγάλες, και όχι μόνο λόγω των νέων κανονισμών και νόμων που σύντομα θα εφαρμοστούν –όπως η προστασία τον προσωπικών δεδομένων–, προκλήσεις στις οποίες κάθε μεσιτική εταιρεία πρέπει να ανταποκριθεί.
Ο Νικόλαος Βελλιάδης κατάφερε, πάντως, τα τελευταία χρόνια, όλοι στην Brokers Union να ετοιμάζονται ταχύτατα για τη νέα εποχή, έχοντας την ισχυρή πεποίθηση ότι, με οδηγό τη φιλοσοφία «η ισχύς εν τη ενώσει», θα διαφυλαχθεί το μελλοντικό εισόδημα και, γενικότερα, η περαιτέρω ανάπτυξη όλων.