Άλυτα εισπρακτικά ζητήματα απειλούν τις εταιρείες

Με τα προβλήματα των τελευταίων ετών να παραμένουν άλυτα εισήλθε η ασφαλιστική αγορά στο 2015, μια χρονιά ορόσημο λόγω της τελικής ευθείας στην οποία βρίσκονται οι εταιρείες για την εφαρμογή του Solvency II.

Κρίσιμο τεστ για τον κλάδο θα αποτελέσει η πορεία του στις ασφαλίσεις αυτοκινήτων, όπου, κατά κοινή ομολογία υψηλόβαθμων στελεχών της αγοράς, βασικοί “παίκτες” επιμένουν στο να μην εφαρμόζουν το ν. 4261/2014 για τις ασφαλίσεις αυτοκινήτων και τις πράξεις 30 και 31 του Διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος.

Ανεφάρμοστα πεδία, από μερίδα της αγοράς, παραμένει η προείσπραξη των ασφαλίστρων, η κατάργηση της αυτόματης ανανέωσης των ασφαλιστηρίων συμβολαίων, καθώς και η εγκατάλειψη του πτωχευτικού ασφαλίστρου.

Στην αγορά συνεχίζουν να “κυκλοφορούν” μεταχρονολογημένες επιταγές τις οποίες ορισμένες εταιρείες εκλαμβάνουν ως μετρητά προκειμένου να ξεπεράσουν το σκόπελο της προείσπραξης των ασφαλίστρων, άλλες εταιρείες παρέχουν στα δίκτυά τους πίστωση 15 ημερών και άλλες δηλώνουν αδυναμία εφαρμογής του νέου πλαισίου λόγω μη επαρκούς χρόνου για την προσαρμογή των μηχανογραφικών τους συστημάτων.

Σε όλα αυτά προστίθεται το ζήτημα των ανασφάλιστων οχημάτων, που μετά και την προσφυγή της χώρας σε πρόωρες εκλογές φαίνεται πως η επίλυσή του μετατίθεται για το μέλλον, όπως και το γεγονός ότι πάνω από 150.000 κάτοχοι οχημάτων κατέθεσαν έως και την εκπνοή του 2014 τις πινακίδες τους δηλώνοντας αδυναμία να συντηρήσουν τα αυτοκίνητά τους, αλλά και να καλύψουν τα πάγια έξοδά τους, που δεν είναι άλλα από τα τέλη κυκλοφορίας και το σήμα ασφάλισης

Στο πλαίσιο αυτό οι συνθήκες είναι προφανώς σκληρές με τα απρόοπτα να απειλούν την ομαλή λειτουργία των εταιρειών που παρά την επιδεικτική συνδρομή της εποπτικής αρχής παραμένουν “γραναζωμένες” σε ένα παλιό και επικίνδυνο πλέον καθεστώς.