Η πρωτόγνωρη συγκυρία που διανύουμε σε υγειονομικό και οικονομικό επίπεδο αποτελεί καταλύτη σπουδαίων αλλαγών. Μια αφορμή για επαναπροσδιορισμό στόχων, αντίληψης, διοίκησης και πρακτικών με σκοπό την επίτευξη στόχων τόσο σε επίπεδο αποτελέσματος όσο και απόδοσης.
Τι ρόλο έχει η Ηγεσία σε όλα αυτά; Είμαστε οι Ηγέτες που θα ήθελαν οι άνθρωποι μας;
Το παραπάνω ζήτημα βρέθηκε στο επίκεντρο του χθεσινού virtual event που διοργάνωσε ο ΣΕΣΑΕ σε μια συζήτηση του κ. Νότη Βαγιακάκου, επικεφαλής της HDI Global SE στην Ελλάδα, μέλος του ΔΣ του ΣΕΣΑΕ και του κ. Δημήτρη Παπανικητόπουλου, President Linkage, Greece, Cyprus.
Όπως αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, το ανθρώπινο κεφάλαιο αποτελεί ο πιο κρίσιμος παράγοντας στην αλυσίδα εξυπηρέτησης – κέρδους, ένας παράγοντας που καθορίζει εν τέλει τις πετυχημένες επιχειρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό μέσω της απόκτησης πιστών και ικανοποιημένων πελατών.
Σε αυτό το πλαίσιο η ηγεσία μιας εταιρείας καλείται να εμπνεύσει, να δώσει όραμα και νόημα σε στελέχη και υπαλλήλους δίνοντας την δυνατότητα σε όλους να πετύχουν τους στόχους και τα όνειρα τους, δηλαδή: “Η ικανότητα να επηρεάζουμε τους άλλους ανθρώπους απελευθερώνοντας τις κρυμμένες δυνάμεις τους προκειμένου να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτελέσμα, πείθοντας τους να κινηθούν μας προς την σωστή κατεύθυνση”
Η παραπάνω διαδικασία φαίνεται πως είναι ιδιαίτερα επίκαιρη εν μέσω της τρέχουσας πανδημίας και των τεράστιων αλλαγών που λαμβάνουν χώρα υπό το πρίσμα ότι αναζητάται πλέον η μέγιστη απόδοση και προσφορά. Σύμφωνα με έρευνες:
-Οι εργαζόμενοι που έχουν εργάζονται και επικοινωνούν συχνά και ποιοτικά με τους προϊστάμενους τους, έχουν πολύ υψηλότερη Δέσμευση
-Οι εργαζόμενοι δεν φεύγουν από τις επιχειρήσεις, φεύγουν από τους προϊσταμένους τους
-Η απόδοση των ανθρώπων δεν εξαρτάται απο το πόσο καλοί είναι, αλλά από το πόσο καλοί ΘΕΛΟΥΝ να είναι
Επίσης, μεταξύ των συμπερασμάτων – όπως ειπώθηκε – εν μέσω της ραγδαίας ανόδου της τηλεργασίας το καθημερινό micromanagement από την ηγεσία ίσως αποτελέσει αρνητική μέθοδο, καθώς δεν θα επιτρέψει την ποιοτική επικοινωνία στη συνέχεια. Σε συνέχεια όλων των παραπάνω, είναι άξιο αναφοράς το γεγονός πως στην Ελλάδα οι εργαζόμενοι νιώθουν σε πολύ χαμηλό ποσοστό δεσμευμένοι στην εταιρεία, κάτι που θα πρέπει να απασχολεί ιδιαίτερα την ηγεσία.
Βάιος Κρόκος