back to top
30.1 C
Athens
Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2025

Βαρόμετρο 2019: Επιθετικοί και ενίοτε απρόσεκτοι οι Ευρωπαίοι οδηγοί

Μια ενδιαφέρουσα έρευνα διεξήγαγαν από κοινού η Ipsos και η γαλλική Vinci Autoroutes για την οδηγική συμπεριφορά των Ευρωπαίων πολιτών το τρέχον έτος.

Το τελικό συμπέρασμα της μελέτης μαρτυρά πως οι Ευρωπαίοι οδηγοί είναι συχνά αρκετά επιθετικοί, απρόσεκτοί, ενώ επιδεικνύουν υπερβολική βεβαιότητα κατά την οδήγηση, ακόμη και υπό αντίξοες συνθήκες.

- Advertisement -

Η έρευνα – ευρωβαρόμετρο τιτλοφορείται «Baromètre de la conduite responsable 2019» (σ.σ. Βαρόμετρο για την υπεύθυνη οδήγηση 2019) και μεταξύ των συμπερασμάτων που απορρέουν είναι τα εξής:

-Η χρήση gadgets όπως smartphones, GPs, Bluetooth κ.ο.κ. έχουν καταστήσει εντελώς διαφορετική την οδηγική συμπεριφορά συγκριτικά με παλαιότερα.

- Advertisement -

– Μπορεί μεν οι οδηγοί να έχουν συνειδητοποιήσει πως οι κίνδυνοι στον δρόμο είναι μεγάλοι, παρόλα αυτά η κακή συμπεριφορά στους δρόμους εξακολουθεί να αποτελεί «μάστιγα». Ενδεικτικά, σχεδόν στο σύνολό τους, οι συμμετέχοντες στην έρευνα δήλωσα πως γνωρίζουν ότι το να γράφει κάποιος sms ενώ οδηγεί είναι επικίνδυνο. Ωστόσο ένα ποσοστό της τάξης του 24% το πράττει. Επιπρόσθετα, το 11% των ερωτηθέντων αποκάλυψαν ότι γλίτωσαν στο «παρά πέντε» από ατύχημα εν ώρα οδήγησης, καθώς έγραφαν μήνυμα στο κινητό.

-Ως Νο1 κίνδυνος για θανατηφόρα ατυχήματα αναδείχθηκε η απροσεξία στο τιμόνι (54%), ενώ ακολουθούν η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών καθώς και οι υπερβολικές ταχύτητες.

– Ελάχιστοι παραδέχονται ότι είναι αγχωμένοι ( μόλις το 10%), επιθετικοί (3%)ή ανεύθυνοι (1%) κατά την oδήγησή τους.

Εν αντιθέσει εύκολα μπορούν αποδώσουν αυτούς τους χαρακτηρισμούς σε άλλους οδηγούς. Ενδεικτικά, το 46% των ερωτηθέντων απαντούν ότι οι άλλοι οδηγοί είναι «ανεύθυνοι», «αγχωμένοι» (36%), «επιθετικοί» (30%) και «επικίνδυνοι» (28%).

-Ένα μεγάλο ποσοστό (85%) δηλώνει ότι κοιμούνται πιο αργά από ό,τι πρέπει ή ξυπνούν πιο νωρίς, πρoτού ξεκινήσουν ένα μεγάλο ταξίδι.

Η μελέτη στα γαλλικά

Σχετικές δημοσιεύσεις

Eπικίνδυνη και παραβατική η οδήγηση στην Ελλάδα

Οι Έλληνες οδηγούν και περπατούν με το κινητό, το 67% παραβιάζει κόκκινο σηματοδότη.

“Καμπανάκι” Ευρωπαίων ασφαλιστών για την φορολογική πολιτική

Η Insurance Europe μοιράστηκε τις ανησυχίες της σχετικά με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για ένα «Business in Europe: Framework for Income Taxation (BEFIT)»

Groupama: “Keep calm and drive safely!”

Ένα ακόμη βίντεο που δημιουργήθηκε από τη Groupama Ασφαλιστική σε συνεργασία με την Continental Tires, και την Νέα Οδό-Κεντρική Οδό, έχει ως

ΑΧΑ Drive 2: «Όποιο κι αν είναι το ταξίδι, είμαστε συνοδηγοί»

Η εφαρμογή που αξιολογεί τον τρόπο οδήγησης και παρέχει εξατομικευμένες συμβουλές εμπλουτίστηκε και είναι διαθέσιμη δωρεάν για συσκευές iOS και Android

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Γκρίζα σύννεφα πάνω από τα cat bonds

Παρέμβαση της ESMA φέρνει τα πάνω κάτω στις αγορές, αυξάνοντας τον κίνδυνο των ρευστοποιήσεων

Ειδική εξόρμηση της τροχαίας για τον νέο ΚΟΚ – Άνω των 14.000 ελέγχων στην Αττική

Η εντατικοποίηση των ελέγχων αποκτά ειδική σημασία για τον ασφαλιστικό κλάδο

Ασφάλιση πυρηνικής ενέργειας, η ειδοποιός διαφορά του RVS 2025

Ένα νέο και διαρκώς εξελισσόμενο τοπίο κινδύνου περιγράφει η Swiss Re

Οι ΕΕΑ διαπιστώνουν σταθερή πρόοδο στη δημοσιοποίηση κύριων δυσμενών επιπτώσεων

Γενική βελτίωση της ποιότητας των πληροφοριών και ενσωμάτωση προηγούμενων συστάσεων διαπιστώνει η νέα έκθεση των ευρωπαϊκών εποπτικών αρχών

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Vivian Lab: Με νέα χρηματοδότηση, δημιουργεί τον πρώτο AI Coach για την εμμηνόπαυση και τη μακροζωία

Το Vivian Lab συγκέντρωσε €850.000 σε έναν νέο γύρο χρηματοδότησης, με επικεφαλής την Eleven VC και τη συμμετοχή καταξιωμένων επενδυτών

THE NEW ERA OF LEADERSHIP: Το 12ο Ετήσιο Συνέδριο της GAMA Hellas – Cyprus έρχεται ανανεωμένο

Σε συνεργασία με την ΕΣΑΠΕ, η εκδήλωση υπόσχεται να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο που οι επαγγελματίες του κλάδου σκέφτονται, ηγούνται και εμπνέουν τις ομάδες τους

Ασφάλεια αυτοκινήτου: 6 καλύψεις που μπορούν να σε γλιτώσουν από χιλιάδες ευρώ

Η Pricefox αναλύει πόσο θα κόστιζαν χωρίς ασφάλεια αυτοκινήτου διάφορες συχνές επισκευές

Ενισχύει τη διοικητική της ομάδα η Εθνική Ασφαλιστική

Ο Α. Αϊλαμάκης αναλαμβάνει Chief Strategy & Transformation Officer και ο Α. Δένδης Διευθυντής Ομαδικών Ασφαλίσεων

Πώς και γιατί από Τραπεζικός έγινα Ασφαλιστής

Απόσπασμα από την αυτοβιογραφία του κ. Μελά Γιαννιώτη, στο υπό έκδοση βιβλίο «Καπνέμποροι και Καπνασφαλιστές»