back to top
15.3 C
Athens
Τετάρτη 2 Απριλίου 2025

Τι περιμένει τους ασφαλιστές στην «μετα-ψηφιακή» εποχή;

Ο ασφαλιστικός κλάδος εισέρχεται σε μια νέα «μετα-ψηφιακή» εποχή όπου η επιτυχία συνάδει με την ικανότητα έκαστου οργανισμού να εξειδικεύεται στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) και σε άλλες νέες τεχνολογίες.

Η «μετα-ψηφιακή» εποχή δεν συνεπάγεται ότι το «digital» σταματά εδώ, αλλά πλέον δεν θα αποτελεί «συγκριτικό πλεονέκτημα» αναφέρει η Accenture στην έρευνά της που τιτλοφορείται «Technology Vision for Insurance 2019».

- Advertisement -

Το επόμενο μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην ασφάλιση θα δημιουργηθεί από την ικανότητα αξιοποίησης των «στιγμιαίων αγορών» ή μέσω εξατομικευμένων real time προσφορών συμβολαίων και υπηρεσιών, προσαρμοσμένων σε μεμονωμένες στιγμές της ζωής των πελατών, εκτιμά η Accenture.

Η έκθεση που δημοσιεύει το insurancejournal.com επισημαίνει ότι οι ασφαλιστές μπορούν τώρα να αξιοποιήσουν τα ψηφιακά δημογραφικά στοιχεία των πελατών για να «προσφέρουν εξατομικευμένες υπηρεσίες κατ ‘απαίτηση» που να ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένες ανάγκες τους.

- Advertisement -

Περισσότεροι από τέσσερις εκ των πέντε ερωτηθέντων (84%) που συμμετείχαν στην έρευνα της Accenture πιστεύουν ότι τα «ψηφιακά δημογραφικά στοιχεία» δίνουν στους ασφαλιστικούς ομίλους έναν νέο τρόπο εντοπισμού των ευκαιριών που ανοίγονται, σε συνάρτηση με τις ανεκπλήρωτες ανάγκες των πελατών.

Την ώρα που ένας μέσος πελάτης ασφάλισης εμπλέκεται με τον ασφαλιστή μόνο μία ή δύο φορές το χρόνο, οι ασφαλιστές επιχειρούν να ενισχύσουν αυτή τη διάδραση μέσω real – time υπηρεσιών προστασίας και μετριασμού κινδύνoυ. Τρεις στους πέντε ασφαλιστές (60%) χρησιμοποιούν ήδη τεχνολογία για την κατασκευή προϊόντων ή υπηρεσιών που ενισχύουν το “customer engagement”, ενώ ένα 35% σχεδιάζει να το πράξει το επόμενο έτος.

“Υπάρχει μια ευκαιρία για τους ασφαλιστές να αυξήσουν και να βελτιώσουν τα σημεία επαφής τους με τους πελάτες και να δημιουργήσουν μια ισχυρότερη, πιο εξατομικευμένη εμπειρία αξιοποιώντας τα ψηφιακά αποτυπώματα των πελατών τους. Ωστόσο θα πρέπει πρώτα να ψηφιοποιήσουν τον πυρήνα και στη συνέχεια να προωθήσουν αυτές τις νέες εξελίξεις”, δήλωσε ο Daniele Presutti , επικεφαλής της πρακτικής στην Ασφάλιση της Accenture στην Ευρώπη.

Ο Presutti υποστηρίζει ότι οι περισσότεροι παραδοσιακοί ασφαλιστές βρίσκονται αρκετά πίσω από τον “μετα-ψηφιακό” κόσμο, με μεγάλη εξάρτηση από την τεχνολογία mainframe. “Αυτό καθιστά δύσκολο για αυτούς να διερευνήσουν ευκαιρίες από τεχνολογίες όπως η AI προκειμένου να αλλάξουν τις δραστηριότητές τους, να επιταχύνουν το χρόνο τους στην αγορά και να βελτιώσουν την ασφάλεια”, δήλωσε ο Presutti. “Τους καθιστά επίσης ευάλωτους συγκριτικά με τους πρώτους που υιοθετούν αυτές τις τεχνολογίες” πρόσθεσε.

Σχετικές δημοσιεύσεις

ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ: Καινοτόμο Σύστημα Αυτοματοποιημένης Διαχείρισης Αιτημάτων με RPA & GenAI

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ κάνει ένα ακόμα βήμα προς τον πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό, εφαρμόζοντας ένα πρωτοποριακό σύστημα αυτοματοποίησης

«Φοβάται ο Γιάννης το θεριό και το θεριό τον Γιάννη»

Ό,τι έχει πει ο λαός και έχει αντέξει στον χρόνο δύσκολα κανείς το αμφισβητεί: «Φοβάται ο Γιάννης το θεριό και το θεριό τον Γιάννη».

Η ΑΙ θα έχει σημαντικό αντίκτυπο και στη Διαμεσολάβηση

Deloitte & ICC Hellas διοργάνωσαν ημερίδα με θέμα Διαμεσολάβηση, Οικονομική Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα

Οι κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ για την εφαρμογή του Κανονισμού AI Act

Στο πλαίσιο της ενημέρωσης για τις ευρωπαϊκές εξελίξεις όσον αφορά στον ψηφιακό μετασχηματισμό του χρηματοπιστωτικού τομέα

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Κ. Μακέδος: Iσχυρή δέσμευση η επένδυση στην ασφάλεια και στην υποστήριξη των μελών του ΤΜΕΔΕ

Σε ισχύ έχουν τεθεί από χθες 1η Απριλίου 2025 οι νέες εξειδικευμένες ανταποδοτικές ασφαλιστικές καλύψεις, που προσφέρει το Ταμείο Μηχανικών

Δ. Γαβαλάκης: Προχωρά περαιτέρω η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών για τους διαμεσολαβούντες

Προχωρά περαιτέρω η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών προς τους ασφαλιστικούς και αντασφαλιστικούς διαμεσολαβητές

ΤΜΕΔΕ: Νέες ασφαλιστικές καλύψεις σε συνεργασία με την Allianz και Generali

Από σήμερα 1η Απριλίου 2025 τίθενται σε εφαρμογή οι νέες εξειδικευμένες ανταποδοτικές ασφαλιστικές καλύψεις,

Κ. Σεμερτζόγλου: Η HDI κλείνει 30 χρόνια στην Ελλάδα, προετοιμάζει δράσεις

Στο πλαίσιο της επετείου, η HDI σχεδίαζει σειρά από δράσεις με στόχο να ευχαριστήσει τους ανθρώπους που συνέβαλαν στην επιτυχία της αλλά και για να ενισχύσει περισσότερο τις σχέσεις της  με την επιχειρηματική κοινότητα

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ερώτηση σφήνα: Πώς περιμένουν να αυξήσουν τα μερίδια τους οι ασφαλιστικές;

Η απάντηση στην ερώτηση σφήνα του Ανασφάλιστου για πως περιμένουν να αναπτυχθούν οι ασφαλιστικές  δεν μπορεί να είναι μόνο μία, είναι πολλές

Αυξάνεται η δυσαρέσκεια των πολιτών για το ΕΣΥ-Τι δείχνει έρευνα της GPO για τον ΠΙΣ

Παρά τις εξαγγελίες και τις προσπάθειες του Άδωνι Γεωργιάδη και της κυβέρνησης, αυξάνεται η δυσαρέσκεια των πολιτών για το δημόσιο σύστημα υγείας

«Να ξαναγίνουμε ο εθνικός πρωταθλητής στην Ιδιωτική Ασφάλιση» το μήνυμα που Δ. Μαζαράκη από το βήμα της Επιθεώρησης Χρυσολόγου

«Δημιουργώντας… αστέρια»! Αυτό τον τίτλο επέλεξε φέτος η Επιθεώρηση του κ. Χρήστου Χρυσολόγου, δεδομένης της σταθερής δυναμικής της

H EUROINS Ελλάδος μέγας χορηγός του «13ΟY KALLITHEA RUN»

Για 13η συνεχόμενη χρονιά, η Ασφαλιστική Εταιρεία Euroins Ελλάδος στηρίζει έναν θεσμό που φέρνει κοντά τους κατοίκους της Καλλιθέας

Brokers Union: € 36 εκατ. παραγωγή, 15% αύξηση, ισχυρή ανάπτυξη στον κλάδο Ζωής & Υγείας

Η Brokers Union επιβεβαιώνει τη σταθερή της ανάπτυξη, κλείνοντας το 2024 με 36 εκατ. € καθαρή παραγωγή (συν δικαίωμα) και 15% αύξηση ασφαλίστρων.