back to top
17.7 C
Athens
Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025

Τι περιμένει τους ασφαλιστές στην «μετα-ψηφιακή» εποχή;

Ο ασφαλιστικός κλάδος εισέρχεται σε μια νέα «μετα-ψηφιακή» εποχή όπου η επιτυχία συνάδει με την ικανότητα έκαστου οργανισμού να εξειδικεύεται στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) και σε άλλες νέες τεχνολογίες.

Η «μετα-ψηφιακή» εποχή δεν συνεπάγεται ότι το «digital» σταματά εδώ, αλλά πλέον δεν θα αποτελεί «συγκριτικό πλεονέκτημα» αναφέρει η Accenture στην έρευνά της που τιτλοφορείται «Technology Vision for Insurance 2019».

- Advertisement -

Το επόμενο μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην ασφάλιση θα δημιουργηθεί από την ικανότητα αξιοποίησης των «στιγμιαίων αγορών» ή μέσω εξατομικευμένων real time προσφορών συμβολαίων και υπηρεσιών, προσαρμοσμένων σε μεμονωμένες στιγμές της ζωής των πελατών, εκτιμά η Accenture.

Η έκθεση που δημοσιεύει το insurancejournal.com επισημαίνει ότι οι ασφαλιστές μπορούν τώρα να αξιοποιήσουν τα ψηφιακά δημογραφικά στοιχεία των πελατών για να «προσφέρουν εξατομικευμένες υπηρεσίες κατ ‘απαίτηση» που να ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένες ανάγκες τους.

- Advertisement -

Περισσότεροι από τέσσερις εκ των πέντε ερωτηθέντων (84%) που συμμετείχαν στην έρευνα της Accenture πιστεύουν ότι τα «ψηφιακά δημογραφικά στοιχεία» δίνουν στους ασφαλιστικούς ομίλους έναν νέο τρόπο εντοπισμού των ευκαιριών που ανοίγονται, σε συνάρτηση με τις ανεκπλήρωτες ανάγκες των πελατών.

Την ώρα που ένας μέσος πελάτης ασφάλισης εμπλέκεται με τον ασφαλιστή μόνο μία ή δύο φορές το χρόνο, οι ασφαλιστές επιχειρούν να ενισχύσουν αυτή τη διάδραση μέσω real – time υπηρεσιών προστασίας και μετριασμού κινδύνoυ. Τρεις στους πέντε ασφαλιστές (60%) χρησιμοποιούν ήδη τεχνολογία για την κατασκευή προϊόντων ή υπηρεσιών που ενισχύουν το “customer engagement”, ενώ ένα 35% σχεδιάζει να το πράξει το επόμενο έτος.

“Υπάρχει μια ευκαιρία για τους ασφαλιστές να αυξήσουν και να βελτιώσουν τα σημεία επαφής τους με τους πελάτες και να δημιουργήσουν μια ισχυρότερη, πιο εξατομικευμένη εμπειρία αξιοποιώντας τα ψηφιακά αποτυπώματα των πελατών τους. Ωστόσο θα πρέπει πρώτα να ψηφιοποιήσουν τον πυρήνα και στη συνέχεια να προωθήσουν αυτές τις νέες εξελίξεις”, δήλωσε ο Daniele Presutti , επικεφαλής της πρακτικής στην Ασφάλιση της Accenture στην Ευρώπη.

Ο Presutti υποστηρίζει ότι οι περισσότεροι παραδοσιακοί ασφαλιστές βρίσκονται αρκετά πίσω από τον “μετα-ψηφιακό” κόσμο, με μεγάλη εξάρτηση από την τεχνολογία mainframe. “Αυτό καθιστά δύσκολο για αυτούς να διερευνήσουν ευκαιρίες από τεχνολογίες όπως η AI προκειμένου να αλλάξουν τις δραστηριότητές τους, να επιταχύνουν το χρόνο τους στην αγορά και να βελτιώσουν την ασφάλεια”, δήλωσε ο Presutti. “Τους καθιστά επίσης ευάλωτους συγκριτικά με τους πρώτους που υιοθετούν αυτές τις τεχνολογίες” πρόσθεσε.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Swiss Re: Αυτό που θα κάνει τη διαφορά στις ασφαλιστικές

Σημαντικός παράγοντας αλλαγών η γήρανση του πληθυσμού - Οι επενδύσεις σε ΤΝ συνεχίζονται, χωρίς ακόμη απτά αποτελέσματα

Η Euroins Χρυσός Χορηγός στο 3ο Alexandroupoli Insurance Conference

Στο πλαίσιο του συνεδρίου η Γενική Διευθύντρια Αγγελική Μουρατίδου θα πραγματοποιήσει ομιλία με θέμα: «Η τεχνητή νοημοσύνη στην ασφαλιστική αγορά»

The Fair Five: Η Eurolife FFH μεταμορφώνει τη διαδικασία των αποζημιώσεων οχήματος με ΤΝ

Το προηγμένο σύστημα σημαίνει «λιγότερη γραφειοκρατία και περισσότερο χρόνο για ουσιαστική, ανθρώπινη εξυπηρέτηση»

Allianz Partners: Αντικαθιστά το 8% των εργαζομένων της με μηχανήματα AI

Η απόφαση οφείλεται στην αυξανόμενη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και των αυτοματοποιημένων συστημάτων υποστήριξης πελατών

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Swiss Re: Αυτό που θα κάνει τη διαφορά στις ασφαλιστικές

Σημαντικός παράγοντας αλλαγών η γήρανση του πληθυσμού - Οι επενδύσεις σε ΤΝ συνεχίζονται, χωρίς ακόμη απτά αποτελέσματα

Στατιστικά οδικής ασφάλειας 2024: Παραμένει μακριά ο ευρωπαϊκός στόχος για 50% μείωση των θανάτων

Ποιες χώρες έχουν τον χαμηλότερο δείκτη θνησιμότητας και ποιες τον υψηλότερο - Πού κατατάσσεται η Ελλάδα

Προειδοποιήσεις από τα Lloyd’s, σκέψεις για νέο επιχειρηματικό μοντέλο

Ιδιαίτερη έμφαση δίνουν στην τιμολόγηση ατυχημάτων, στον κυβερνοχώρο και στα ασφάλιστρα περιουσίας

Allianz SΕ: Δωρίζει 200.000 σε πληγέντες από φυσικές καταστροφές

Το 50% θα κατευθυνθεί στον Ερυθρό Σταυρό προς ανακούφιση των πληγέντων και το υπόλοιπο 50% σε ενέργειες πρόληψης

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Σεμινάριο ασφαλίσεων κινδύνων φυσικών καταστροφών από το ΕΙΑΣ

Στις 10 και 11 Δεκεμβρίου 2025, σε περιβάλλον webinar και φυσικής τάξης

Swiss Re: Αυτό που θα κάνει τη διαφορά στις ασφαλιστικές

Σημαντικός παράγοντας αλλαγών η γήρανση του πληθυσμού - Οι επενδύσεις σε ΤΝ συνεχίζονται, χωρίς ακόμη απτά αποτελέσματα

Ολοκληρωμένη προστασία από ατυχήματα με τα νέα προγράμματα «Personal Accident Protect» της ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική

Τα νέα προγράμματα προσφέρουν ευελιξία στους πελάτες της ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική και σημαντικό πλεονέκτημα στους συνεργάτες της

Η Euroins Χρυσός Χορηγός στο 3ο Alexandroupoli Insurance Conference

Στο πλαίσιο του συνεδρίου η Γενική Διευθύντρια Αγγελική Μουρατίδου θα πραγματοποιήσει ομιλία με θέμα: «Η τεχνητή νοημοσύνη στην ασφαλιστική αγορά»

The Fair Five: Η Eurolife FFH μεταμορφώνει τη διαδικασία των αποζημιώσεων οχήματος με ΤΝ

Το προηγμένο σύστημα σημαίνει «λιγότερη γραφειοκρατία και περισσότερο χρόνο για ουσιαστική, ανθρώπινη εξυπηρέτηση»