«Μετέωρες» οι μεικτές εταιρείες οδικής βοήθειας

Σύγχυση επικρατεί στο κλάδου της οδικής βοήθειας, καθώς ένα ακριβώς χρόνο μετά την ψήφιση του νόμου 3651/2008 του υπουργείου Μεταφορών, που έθεσε συγκεκριμένες προδιαγραφές για τα μέσα που χρησιμοποιούν οι εταιρείες, η εφαρμογή του προσκρούει σε ερμηνείες, αντιφατικές προσεγγίσεις και εν τέλει σύγκρουση των αρμοδίων αρχών.
 Το σκηνικό της σύγκρουσης περιλαμβάνει ανταλλαγή επιστολών σε αυστηρό ύφος, με το υπουργείο Μεταφορών να πρωτοστατεί στην επιχείρηση ξεκαθαρίσματος της αγοράς. Γνωστοποιεί την απόφασή του να ανακαλέσει τις άδειες λειτουργίας των μικτών επιχειρήσεων οδικής βοήθειας, που έχουν χορηγηθεί από τις διευθύνσεις μεταφορών Νομαρχιών και την ΕΠΕΙΑ, εφόσον δεν διαθέτουν τα μέσα που προβλέπει ο νόμος!
Κάνοντας λόγο για μικτές εταιρείες το υπουργείο φωτογραφίζει ουσιαστικά τις ασφαλιστικές εταιρείες AXA Assistance, (Γαλλία), Europ Assistance (Γαλλία), Mapfre Asistencia (Ισπανία) και Mondial Assistance (Βέλγιο), που δραστηριοποιούνται πανελλαδικά στην ελληνική αγορά.
Το σίριαλ των επιστολών, εμπλέκει ουσιαστικά τις άδειες λειτουργίες των εταιρειών, με τις άδειες κυκλοφορίες των οχημάτων, που θα πρέπει να διαθέτουν οι εταιρείες για να ασκούν τον κλάδο και οι οποίες χορηγούνται από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις και το υπουργείο Μεταφορών.
 Η απάντηση της ΕΠΕΙΑ
Η απόφαση για ανάκληση των αδειών λειτουργίας, που κοινοποιήθηκε στην Επιτροπή Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης, στις 12 Φεβρουαρίου, προκάλεσε την αντίδραση της εποπτικής αρχής, η διεύθυνση της οποίας, σε επιστολή απάντηση, κάνει σαφές ότι την αρμοδιότητα χορήγησης και ανάκλησης αδειών έχει η ίδια και κανείς άλλος. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά την «ευθύνη για τον έλεγχο και την τήρηση των σχετικών διατάξεων φέρει η ΕΠΕΙΑ». 

Στην ίδια επιστολή και με αυστηρό τόνο το αρμόδιο εποπτικό όργανο διευκρινίζει ότι οι προϋποθέσεις του νόμου 3651, αφορούν τις τεχνικές προδιαγραφές και ως εκ τούτου η προσαρμογή των ασφαλιστικών επιχειρήσεων στο νόμο, δεν προϋποθέτει εκ νέου τη χορήγηση άδειας για τον κίνδυνο που καλύπτει η εταιρεία και για τον οποίο μάλιστα έχει λάβει άδεια. Ως εκ τούτου καταλήγει η ΕΠΕΙΑ δεν έχει χορηγήσει εκ νέου στις εταιρείες τις οποίες εποπτεύει άδειες λειτουργίες μικτών επιχειρήσεων οδικής βοήθειας και επομένως δεν μπορεί και τις ανακαλέσει.

Η σύγχυση εντείνεται και κορυφώνεται με την επιμονή του υπουργείου για ανάκληση των αδειών λειτουργίας των μικτών επιχειρήσεων οδικής βοήθειας, θέτοντας εκτός νομιμότητας εταιρείες, που λειτουργούν χρόνια στη χώρα μας, ασκώντας αποκλειστικά αυτή τη δραστηριότητα. 

Η ΕΠΕΙΑ επανέρχεται στο θέμα, με αφορμή αυτή τη φορά παρέμβασή της προς τις κατά τόπου Νομαρχίες, υπέρ της εταιρείας Mondial Assistance, για την οποία διευκρινίζει ότι, η άδεια για την άσκηση των κλάδων έχει χορηγηθεί από την αρμόδια εποπτική αρχή της επιχείρησης στο Βέλγιο και καταλήγει ότι στη βάση αυτή, «καμία ελληνική υπηρεσία ή αρχή δεν δύναται να χορηγήσει ή να αναζητήσει άλλη άδεια ή έγκριση, που σχετίζεται με την ασφαλιστική δραστηριότητα της συγκεκριμένης επιχείρησης». Το θέμα συνεχίζει να απασχολεί τους δύο φορείς, ενώ την σκυτάλη των παρεμβάσεων αναλαμβάνει πλέον και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, η οποία, αναμένεται να συναντηθεί με το γενικό γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*