Στόχος η σταθεροποίηση της ηγετικής θέσης στον κλάδο Ζωής

Με «χειρουργικές» κινήσεις η Εθνική Ασφαλιστική κατόρθωσε να προχωρήσει το πρόγραμμα μείωσης των διοικητικών υποκαταστημάτων της και βρίσκεται πλέον σε αναζήτηση νέων ισορροπιών στην λειτουργία της απαλλαγμένη πλέον από κόστη και διαδικασίες που μέχρι πρότινος αποτελούσαν βάρος στην εξέλιξή της.
Δεκαετίες πριν ο κυρίαρχος της ασφαλιστικής αγοράς είχε στήσει τα περίπου 80 διοικητικά υποκαταστήματα εκ των οποίων τα 50 στην περιφέρεια και τα 30 στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Τότε ο ρόλος τους ήταν καθοριστικά σημαντικός για την εξέλιξη της εταιρείας με τις ανάγκες της εποχής οπότε και επί σειρά ετών εξυπηρέτησαν την επέκταση της εταιρείας και τους πελάτες της. Σταδιακά όμως ήλθε η ανάπτυξη των δικτύων πωλήσεων και ταυτόχρονα άρχισαν να δημιουργούνται και τα παραγωγικά υποκαταστήματα της εταιρείας που πραγματοποιούσαν πωλήσεις. 
Για πρώτη φορά τα διοικητικά κέντρα είδαν να χάνουν τον ρόλο τους ενώ προς την ίδια κατεύθυνση συνέτεινε και η πρόοδος της τεχνολογίας όπου τα στοιχεία των πελατών ηλεκτρονικά πλέον έφθαναν ταχύτατα στα κεντρικά γραφεία της Εθνικής από τα γραφεία Ζωής και τα συνεργαζόμενα πρακτορεία. Τότε έγινε πραγματικά εμφανές ότι τα διοικητικά υποκαταστήματα δεν μπορούσαν να συμβάλλουν στην νέα εποχή οπότε και άρχισαν να θεωρούνται βάρος οικονομικό και λειτουργικό για τα σχέδια της εταιρείας.
Έτσι και σταδιακώς ξεκίνησε η προσπάθεια μείωσής τους η οποία και κορυφώθηκε πρόσφατα.
Ο Γενικός Διευθυντής της Εθνικής κ. Σπύρος Λευθεριώτης ανέλαβε να «τρέξει» το πρόγραμμα της αναδιάρθρωσης και αναφέρει στο IW το πώς εξελίχθηκε το εγχείρημα.
 
ΕΡ. Πόσα διοικητικά υποκαταστήματα έμειναν σε λειτουργία;
ΣΛ. Δώδεκα σε όλη την Ελλάδα, 2 στο λεκανοπέδιο ενώ και από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα έκλεισαν 27.
ΕΡ: Οι εργαζόμενοι αντέδρασαν στο πρόγραμμα μείωσης των διοικητικών υποκαταστημάτων;
ΣΛ. Όχι διότι από των πρώτη στιγμή μεριμνήσαμε να μη θιγούν οι εργαζόμενοι που είναι χρόνια στελέχη της εταιρείας και έχουν προσφέρει πολλά μέχρι σήμερα.
ΕΡ: Και πώς έγινε η διαδικασία;
ΣΛ. Αξιοποιήθηκε το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου στο οποίο εντάχθηκαν περίπου 60 εργαζόμενοι. Επίσης δώσαμε την εναλλακτική λύση σε όσους δεν επέλεξαν την λύση της εθελουσίας να μετακινηθούν και να ενταχθούν στο δυναμικό υποκαταστημάτων εν λειτουργία στις περιοχές που διαμένουν και παράλληλα θα λαμβάνουν εφ΄όρου ζωής ένα ποσό το οποίο θα αναπροσαρμόζεται με βάση τον ετήσιο πληθωρισμό. Αυτή την λύση την επέλεξαν περίπου 25 άτομα.
Ακόμα δώσαμε και τρίτη λύση όπου όποιος ήθελε μπορούσε να μετακινηθεί σε υποκατάστημα της Εθνικής Τράπεζας που βρίσκεται κοντά στην περιοχή που μέχρι σήμερα εργάζονταν στελεχώνοντας πλέον την τράπεζα.
ΕΡ: Ποια τα οφέλη από την μείωση των διοικητικών υποκαταστημάτων σας;
ΣΛ. Πετύχαμε σημαντική μείωση στο κόστος λειτουργίας της εταιρείας καθώς το ποσό που υπολογίζεται ότι κερδίζεται από το κλείσιμο των υποκαταστημάτων ανέρχεται σε περίπου 4 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
ΕΡ: Η εθελουσία που έχετε ξεκινήσει θα συνεχιστεί;
ΣΛ. Ναι και θα ολοκληρωθεί το 2010 όπου υπολογίζουμε ότι μέχρι τότε θα έχουν αποχωρήσει ακόμα περίπου 200 άτομα. Στοχεύουμε η εταιρεία να λειτουργεί από εκεί και ύστερα με περίπου 1000 άτομα προσωπικό.
 
ΕΡ: Μέσα από τις κινήσεις των τελευταίων ετών τι έχετε κερδίσει;
ΣΛ. Η παραγωγικότητα στην εταιρεία την τελευταία τετραετία ανά υπάλληλο αυξήθηκε κατά 60%.
ΕΡ: Πώς φάνηκε αυτό στην παραγωγή;
ΣΛ. Ισχυροποιήσαμε τον κλάδο ζωής και το μερίδιο μας στην αγορά ανέβηκε αισθητά από 14,6% το 2004 σε 17.7% το 2008 και συνεχίζουμε δίδοντας έμφαση και στον κλάδο αυτοκινήτων προκειμένου να ανακτήσουμε τον στόλο των οχημάτων που είχαμε στο παρελθόν. Σήμερα στο αυτοκίνητο έχουμε σταθεροποιήσει τη θέση μας και προχωράμε δυναμικά.
ΕΡ: Πως βλέπετε τον ανταγωνισμό στην αγορά;
ΣΛ. Υπάρχει ακόμα ανισορροπία στον κλάδο αυτοκινήτου, σε πολλές εταιρείες θέλουν αναπροσαρμογή τα ασφάλιστρα, βελτίωση τα αποθεματικά τους και γενικώς απαιτείται να προχωρήσει η εξυγίανση.
ΕΡ: Ποια είναι τα επόμενα βήματα που σχεδιάζετε για την εταιρεία;
ΣΛ. Έχουμε βάλει στόχο την άνοδο της παραγωγής και στους γενικούς κλάδους κάτι που θα το πετύχουμε με τον διευρυμένο αριθμό των συνεργαζόμενων πρακτορείων και τον προσανατολισμό του εταιρικού δικτύου και σε πωλήσεις προϊόντων εκτός της Ζωής. Έχουμε ένα πρόγραμμα ανάπτυξης των συνεργατών και στους άλλους κλάδους με σύστημα «σταυροειδών» πωλήσεων.
ΕΡ: Σχετικά με τις σχέσεις που έχετε αναπτύξει με την τράπεζα που βρίσκονται;
ΣΛ. Προχωράμε πολύ καλά και δημιουργούμε στενότερους δεσμούς καθώς η τράπεζα είναι ένα ακόμα κανάλι πωλήσεων. Το 2004 η ασφαλιστική παραγωγή της τράπεζας ήταν κάτω από 120 εκατ. ευρώ και σχεδόν αποκλειστικά στον κλάδο πυρός. Σήμερα το 30% της παραγωγής της Εθνικής δηλαδή περίπου 240 εκατομμύρια ευρώ προέρχεται από την τράπεζα.
 
ΕΡ: Ποιο είναι το άμεσο στοίχημα που βάζετε για το επόμενο διάστημα;
ΣΛ. Η σταθεροποίηση της ηγετικής θέσης στον κλάδο Ζωής και η ενίσχυση του μεριδίου αγοράς στον κλάδο αυτοκινήτου.
ΕΡ: Διακρίνετε αλλαγές στην Εθνική με το πέρασμα του χρόνου και ποιες;
ΣΛ. Η εταιρεία έχει περισσότερο πελατοκεντρικό προσανατολισμό και αναπτύσσεται και σε νέες εργασίες ωστόσο δεν έχει χάσει τα χαρακτηριστικά της που είναι το «ανθρώπινο πρόσωπο», οι συνεργάτες, η φιλοσοφία προσέγγισης των πελατών, οι άμεσες αποζημιώσεις, συνιστούν το «πακέτο» προνομίων της Εθνικής.
ΕΡ: Πιστεύετε ότι μέσα σε ένα τόσο σκληρό ανταγωνισμό η εταιρεία χάνει κάτι από το ισχυρό της προφίλ;
ΣΛ. Όχι καθόλου. Αντίθετα ενισχύει το μερίδιό της δείχνει καθημερινά τη διαφορά της, δεν ανησυχούμε από τον ανταγωνισμό αλλά θέλουμε αυτός να είναι υγιής και όχι όπως σήμερα με τα πολλαπλά προβλήματα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*