Η αύξηση φορολογίας “χτυπά” τον κλάδο αυτοκινήτου

[starbox]

 

Νέο πλήγμα στην ασφαλιστική παραγωγή στον κλάδο αυτοκινήτου θα επιφέρουν οι φορολογικές αυξήσεις , άμεσες ή έμμεσες που προωθεί η κυβέρνηση για να κλείσει την Αξιολόγηση.  Το αυτοκίνητο (μαζί με τα ακίνητα) είναι ο πλέον εύκολος στόχος  για την κυβερνητική πολιτική αλλά εκτός από τον κλάδο εμπορίας αυτοκινήτου  ο οποίος έχει μειωμένες κατά 70% περίπου τις ταξινομήσεις του κατά το α’ τρίμηνο , πλήττεται άμεσα και η ασφαλιστική αγορά.

Ήδη στα στοιχεία Ιανουαρίου  καταγράφεται μηνιαία μείωση παραγωγής της τάξης του 20%  στο αυτοκίνητο σε σχέση με τον Ιανουάριο 2015 εξαιτίας της ανυπαρξίας πωλήσεων νέων αυτοκινήτων.  Αυτό μπορούν να το επιβεβαιώσουν καλύτερα οι μεσίτες που μέχρι πρόσφατα οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων ήταν οι καλύτεροι πελάτες τους.  Η επιβολή νέων αυξημένων τελών κυκλοφορίας, η αύξηση της άμεσης φορολογίας στο αυτοκίνητο  και η αύξηση της βενζίνης δημιουργούν νέες τάσεις στην αγορά αυτοκινήτου με συμβόλαια μειωμένης χρονικής διάρκειας  (30 ημερών,  1 μήνα, 3 μηνών , 6μηνών ) ενώ πρόσφατα η Interamerican με το Buy the Mile καθιέρωσε την ασφάλιση με το χιλιόμετρο.  Η ΑΧΑ   πραγματοποιεί δημοσκόπηση μέσα από το site της για να δει  πόσο χρήση κάνουν του αυτοκινήτου της οι πελάτες και ενδιαφερόμενοι  προκειμένου να προχωρήσει και αυτή σε αντίστοιχες κινήσεις.

Καθυστέρηση στην αξιολόγηση

Η καθυστέρηση στο κλείσιμο της Αξιολόγησης έχει δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερες αναταραχές στον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτου επιβεβαιώνοντας πρόσφατη έρευνα της Hellas Direct  στην  οποία αναφέρεται ότι   όσο πιο έντονα και σοβαρά είναι τα κοινωνικοπολιτικά γεγονότα, τόσο λιγότερα χρήματα θα διαθέσουν οι καταναλωτές στην ασφάλισή τους, επιλέγοντας μικρότερη διάρκεια συμβολαίου. Το 2015, που αφορά και η έρευνα «The Greek Sentiment Index» της Hellas Direct, οι διακυμάνσεις υπήρξαν πολύ έντονες. Τον Ιανουάριο οι επικείμενες εκλογές και το αίσθημα αισιοδοξίας που δημιουργήθηκε γύρω από αυτές ώθησαν τους καταναλωτές να αγοράσουν μεγαλύτερης διάρκειας ασφαλιστήρια: το κύμα αισιοδοξίας αύξησε τον μέσο όρο της κατά 28%.  Στο διάστημα των διαπραγματεύσεων του α’ εξαμήνου 2015  η πτώση στη διάρκεια των ασφαλιστηρίων έγινε αισθητή, αντικατοπτρίζοντας τη μετέωρη ψυχολογία και την αβεβαιότητα των καταναλωτών.