Επιβάλλεται και λίγο βελτίωση για να σταματήσουν τα παράπονα

Σίγουρα δεν είναι ευχάριστο για κανένα -εταιρείες, πολίτες, εποπτικές αρχές- να μαθαίνει από επίσημα στοιχεία ή και από φήμες, ότι οι καταναλωτές παραπονούνται για τον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης ο οποίος βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των καταγγελιών. 

Η διαπίστωση αυτή γίνεται συχνά τα τελευταία χρόνια από ενώσεις καταναλωτών ή εποπτικούς φορείς. Αυτό δείχνει ότι τα παράπονα των καταναλωτών παραμένουν  που σημαίνει  πως τα πράγματα δεν βελτιώνονται –αλλάζουν-. Εδώ -στην μη βελτίωση- εντοπίζεται το ακόμη πιο σοβαρό θέμα. Και θα πρέπει να προβληματιστούν οι διοικήσεις των εταιρειών και ο φορέας εκπροσώπησής τους η ΕΑΕΕ ως προς τι θα πρέπει να κάνουν για να μειωθούν ή να σταματήσουν τα παράπονα (εκτός και αν τα θεωρούν αδικαιολόγητα).

Βέβαια ο καθένας αναζητώντας άλλοθι, μπορεί να σκεφτεί ποιος κλάδος είναι αυτός που δεν έχει δυσαρεστημένους πελάτες –συνεργάτες. Και είναι αλήθεια ότι πάντα και παντού υπάρχει και κάποια διαμαρτυρία. Σημασία όμως για τις ασφαλιστικές, έχει η ποσόστωση της διαμαρτυρίας, ο κλάδος ασφάλισης στον οποίο εντοπίζεται η πλειονότητα, όπως σημασία έχει και  το πόσοι από αυτούς που δεν διαμαρτύρονται είναι ευχαριστημένοι επειδή δεν χρειάστηκε να κάνουν χρήση του ασφαλιστικού τους συμβολαίου.

Σε κάθε περίπτωση το μείζον είναι πώς: η ασφαλιστική αγορά δεν είναι το ίδιο με τους άλλους κλάδους. Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προσφέρει διαφέρουν, έχουν σημαντική κοινωνική διάσταση και κυρίαρχα «πουλάνε ασφάλεια». Και κανείς δε μπορεί να παίρνει χρήματα, να πουλάει «μέλλον» και να μην προσφέρει απόλυτη σιγουριά. Δε μπορεί να δίνει αφορμές για να κλονίζεται η εμπιστοσύνη και να χαλάει μια σχέση «βεβαιότητας» η οποία και πρέπει να χτίζεται μεταξύ εταιρειών και πελατών.  Η πραγματικότητα όμως δείχνει άλλα από αυτά που θα έπρεπε να έχουν πλέον επιτευχθεί. 

Οι ασφαλιστικές παραμένουν χρόνια στις πρώτες θέσεις των παραπόνων-καταγγελιών- των καταναλωτών. Κάτι λοιπόν από όσα  κάνουν δεν «περπατάει» καλά και σίγουρα οφείλουν να το διορθώσουν για να γίνουν –απλά- καλύτερες. Θα είναι προς όφελός τους επιχειρηματικά κοινωνικά και αναπτυξιακά. Αλλάζουν οι καιροί!

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*