Η Mercedes-Benz αναλαμβάνει 100% την ευθύνη ατυχημάτων με αυτόνομα 

Θυμάσαι τότε που έβλεπες ταινίες με ιπτάμενα αυτοκίνητα και έκανες εικόνα τον εαυτό σου να οδηγεί κάποιο από αυτά στο μέλλον! Ε ναι, μπορεί να μην έφτασε αυτή η ώρα ακόμη, αλλά πώς θα σου φαινόταν να μπορούσες να οδηγήσεις ένα αυτόνομο αυτοκίνητο; Ξέρεις, από εκείνα που μπαίνεις μέσα και δουλεύουν μόνα τους. Γιατί δεν ξέρουμε αν το ήξερες, αλλά κάτι τέτοιο υφίσταται και μάλιστα σε διαφορετικές εκδοχές.

Ναι, πολλές εταιρίες ξεκινούν πια να βγάζουν αυτόνομα οχήματα τα οποία ξεκινούν σταδιακά να είναι διαθέσιμα προς το κοινό. Και κάπου εδώ αναρωτιέσαι, επειδή ουδείς αλάνθαστος -και αυτό ισχύει και για τα «ρομπότ»- σε περίπτωση ατυχούς γεγονότος ποιος πληρώνει τα σπασμένα; Στο ερώτημα αυτό έρχεται να δώσει έξυπνα και δίκαια την απάντησή της η Mercedes, η οποία υποστηρίζει ότι θα έχει 100% την ευθύνη, σε περίπτωση ατυχήματος με αυτόνομο όχημά της. Πάμε όμως να το αναλύσουμε και περισσότερο το θέμα για να καταλάβεις περισσότερα!

Mercedes: Την πλήρη ευθύνη στα ατυχήματα με αυτόνομα θα την έχει η ίδια

Επειδή εύκολα μπορεί κανείς να βγάλει συμπεράσματα μέσα από αυτή την φράση, θα πρέπει αρχικά να διευκρινίσουμε ότι αυτό δεν θα συμβαίνει σε όλες τις περιπτώσεις, μιας και η παραπάνω δέσμευση της εταιρίας ισχύει μόνο εφόσον αποδειχθεί ότι το ατύχημα δεν οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος. Δηλαδή, πιο συγκεκριμένα η ανάληψη της ευθύνης από την εταιρία θα γίνεται μόνον εφόσον αποδειχθεί ότι το συμβάν προκλήθηκε λόγω σφάλματος του συστήματος Drive Pilot, που είναι το αυτόνομο σύστημα της που επιτρέπει αυτόνομη οδήγηση Level 3 (το αυτόνομο σύστημα οδήγησης που επιτρέπει την οδήγηση χωρίς χέρια).

Ωστόσο, όπως καταλαβαίνεις προς το παρόν υπάρχουν αρκετοί περιορισμοί όσον αφορά το παραπάνω, αφενός για να είναι ασφαλές και αφετέρου για να μην δημιουργεί πρόβλημα στον οδηγό αλλά και στα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Παραδείγματος χάριν, η λειτουργία του περιορίζεται κάτω από τα 64 χιλιόμετρα την ώρα σε αυτοκινητόδρομο -με διάζωμα στην μέση και χωρίς εμπόδια- ενώ από την ίδια την εταιρία η χρήση του επιτρέπεται μόνο σε καλές καιρικές συνθήκες και κατά την διάρκεια της ημέρας.

Επίσης κάτι πολύ ενδιαφέρον είναι ότι το σύστημα Drive Pilot μπορεί να αναγνωρίσει την ανάγκη να αναλάβει και πάλι τον έλεγχο ο οδηγός, ειδοποιώντας τον να το κάνει άμεσα και δίνοντάς του περίπου 10 δευτερόλεπτα ώστε να προλάβει να είναι έτοιμος, στρέφοντας την προσοχή του στον δρόμο. Χωρίς απότομες αλλαγές, με ασφάλεια και προσοχή γιατί η οδήγηση όπως ξέρεις δεν θέλει απότομες κινήσεις! Πολύ ωραία φάση αν μας ρωτάς!

Για την ώρα, το σύστημα Drive Pilot λειτουργεί μόνο σε δρόμους που έχει χαρτογραφήσει η Mercedes, είτε στην Αμερική, είτε την Γερμανία. Πρόσεχε όμως, στη Γερμανία ακόμη δεν είναι διαθέσιμο σε όλους τους δρόμους αφού ακόμη δεν έχουν χαρτογραφηθεί όλοι. Υπολογίζεται όμως ότι σύντομα, αυτό θα αποτελεί παρελθόν γιατί  η Mercedes βρίσκεται σε διαδικασία χαρτογράφησης όλων των δρόμων της τελευταίας -και μάλιστα είναι πολύ κοντά στην ολοκλήρωση αυτού του έργου! Το «θαύμα» αυτό έχει πάρει ήδη την άδεια για χρήση στους δρόμους της Γερμανίας, ενώ υπολογίζεται ότι η τεχνολογία αυτή θα κάνει δυναμικό entrance και στις ΗΠΑ μέχρι τα τέλη της χρονιάς – πρώτα στην Καλιφόρνια και τη Νεβάδα.

Ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο για τα αυτόνομα οχήματα στην Ελλάδα;

Δυστυχώς, προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιο. Στην Ελλάδα ειδικότερα, είμαστε σε πολύ πρώιμο στάδιο. Ωστόσο, έχουν ξεκινήσει να γίνονται συζητήσεις ώστε να ξεκινήσουν να λύνονται σημαντικά ζητήματα καθώς και ερωτήματα που προκύπτουν με τον Δρ. Λεωνίδα Κανέλλο -δικηγόρο με εξειδίκευση στα θέματα τεχνολογίας- να αναφέρει ότι το νομικό πλαίσιο γύρω από τα αυτόνομα οχήματα θα πρέπει να προσαρμόζεται στις συνθήκες της εποχής.

Περισσότερα στο hellasdirect.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*