back to top
27 C
Athens
Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1518

Συνέντευξη Β. Χριστίδη / Euler Hermes για την Ελλάδα, τα insolvencies, non payments

0

Δύο τοις εκατό (2%) αύξηση του ΑΕΠ –βασισμένο σε προϋποθέσεις– και πιθανή μείωση των αφερεγγυοτήτων, ως αποτέλεσμα μιας πιθανής περαιτέρω χαλάρωσης των capital controls, καθώς και της προοδευτικής ενίσχυσης της δραστηριότητας των τραπεζών για το 2017, προβλέπει για την Ελλάδα η Euler Hermes. Σε συνέντευξη που παρέθεσε στο περιοδικό IW  ο διευθύνων σύμβουλος της Euler Hermes Hellas, Βασίλης Χριστίδης, τονίζει ότι η ασφαλιστική είναι προσηλωμένη στον στόχο της να διασφαλίζει τις εμπορικές δραστηριότητες μέσα από το τρίπτυχο πρόληψη, αποζημίωση και διαχείριση απαιτήσεων.

Αναφερόμενος στα capital controls, επισημαίνει πως η διαδικασία δυσχέρανε την κατάσταση, αλλά σύντομα επιτεύχθηκε σταδιακή βελτίωση, «λόγω της εμπιστοσύνης του ομίλου μας στη διοίκηση και στο έμπειρο προσωπικό της εταιρείας μας». Σε ό,τι αφορά την παροχή ορίων κάλυψης, εξηγεί πως η πιστοληπτική ικανότητα των αγοραστών, η οποία εξετάζεται μέσα από πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές πληροφόρησης, καθώς επίσης και από τα στοιχεία συναλλακτικής συμπεριφοράς μέσα από την εκτενή βάση δεδομένων, αποτελεί το κριτήριο λήψης ορίων κάλυψης.

Συνέντευξη στην Έλενα Ερμείδου

– Κάθε χρόνο, επί επτά συνεχόμενα έτη, λέμε ότι η Ελλάδα ξεπέρασε τον κίνδυνο, και μετά από λίγο ο κίνδυνος χρεοκοπίας βρίσκεται πάνω από την Ελλάδα. Ποιο είναι σήμερα το country risk της Ελλάδας και πόσο επηρεάζει τα όρια που δίνετε ως ασφαλιστές πιστώσεων;

Η ελληνική οικονομία, έχοντας καταγράψει μια πορεία ύφεσης αρκετών χρόνων και όντας παράλληλα επιβαρυμένη από τα capital controls και την αδυναμία του εγχώριου τραπεζικού κλάδου να παρέχει ουσιαστική χρηματοδότηση στον ιδιωτικό τομέα, έχει επιστρέψει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης το 2016, στο επίπεδο του 0,6%, ενώ για το 2017 ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ εκτιμάται στο 2%, βασισμένος, φυσικά, σε κάποιες προϋποθέσεις.

Όλα αυτά τα χρόνια, η Euler Hermes Hellas παραμένει προσηλωμένη στον στόχο της να προστατεύει και να διασφαλίζει τις εμπορικές δραστηριότητες (εγχώριες και εξαγωγικές) των ελληνικών επιχειρήσεων, ανταποκρινόμενη στις ανάγκες τους, διατηρώντας μια μακροχρόνια σχέση συνεργασίας και στηρίζοντάς τες σε ένα δυσμενές επιχειρηματικό περιβάλλον, μέσα από το τρίπτυχο πρόληψη, αποζημίωση και διαχείριση απαιτήσεων. Μέσα στην κρίση, όχι μόνο δεν μειώσαμε την παρουσία μας, αλλά αντίθετα την ενισχύσαμε, έχοντας τη μεγαλύτερη έκθεση στην ελληνική αγορά, ανάλογη της ηγετικής θέσης του ομίλου μας στην παγκόσμια αγορά της ασφάλισης πιστώσεων.

-Σε τι βαθμό κινήθηκαν τα insolvencies/non payments των ελληνικών επιχειρήσεων μέσα στο 2016; Προβλέπεται βελτίωση μέσα στο 2017 και από τι θα εξαρτηθεί;

Με βάση τις εκτιμήσεις της Euler Hermes, o Παγκόσμιος Δείκτης Αφερεγγυότητας των επιχειρήσεων προβλέπεται να αυξηθεί κατά +1% το 2017. Για την Ελλάδα, οι εταιρικές επισφάλειες αναμένεται να καταγράψουν αύξηση κατά 3% το 2016, ενώ το 2017 προβλέπεται ότι μπορεί να μειωθούν, ως αποτέλεσμα πιθανής περαιτέρω χαλάρωσης των capital controls, καθώς και της προοδευτικής ενίσχυσης της δραστηριότητας των τραπεζών.

-Ο συνδυασμός του ΟΑΕΠ με τον κλάδο ασφάλισης πιστώσεων της ιδιωτικής ασφάλισης μπορεί να δουλέψει αποτελεσματικά;

Ο ΟΑΕΠ διαδραματίζει ενεργό ρόλο στην ανάπτυξη των μικρών εξαγωγικών επιχειρήσεων, ιδιαίτερα σε χώρες με υψηλό πολιτικό κίνδυνο. Η έλλειψη όμως φυσικής παρουσίας στις χώρες που προσφέρει τις υπηρεσίες του καθώς επίσης και η μη κάλυψη των εγχώριων εμπορικών πιστώσεων είναι παράγοντες που δεν αφήνουν πολλά περιθώρια άμεσης σύγκρισης με ιδιωτικές εταιρείες ασφάλισης πιστώσεων, όπως η Euler Hermes.

-Έχει δυσκολία στο να δίνει όρια ασφάλισης η Euler Hermes (εξωτερικό) σε επιχειρηματίες-εμπόρους που εξάγουν προς την Ελλάδα; Με τι κριτήρια δίνονται αυτά τα όρια;

Η Euler Hermes δεν έχει κάποια ιδιαίτερη δυσκολία, καθώς προβαίνει στην παροχή ορίων με γνώμονα την πιστοληπτική ικανότητα των αγοραστών, τόσο μέσα από πρωτογενείς πηγές πληροφόρησης μέσα από τα 50 έμπειρα και εξειδικευμένα στελέχη μας (το οποίο αποτελεί ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα) –όπως άμεση επικοινωνία και συναντήσεις με στελέχη των εταιρειών και της αγοράς– όσο και μέσα από δευτερογενείς πηγές (π.χ. οικονομικά στοιχεία, βάσεις δεδομένων) καθώς και με στοιχεία συναλλακτικής συμπεριφοράς μέσα από την εκτενή βάση δεδομένων μας, λαμβάνοντας φυσικά υπόψη και το εκάστοτε μακροοικονομικό περιβάλλον της χώρας και τις συνθήκες των επιμέρους κλάδων της οικονομίας.

Τα capital controls δυσχέραναν φυσικά τη διαδικασία, αλλά πολύ γρήγορα καταφέραμε τη σταδιακή βελτίωση της κατάστασης, λόγω της εμπιστοσύνης του ομίλου μας στη διοίκηση και στο έμπειρο προσωπικό της εταιρείας μας. Πλέον, έχουμε μια ομαλοποίηση της κάλυψης των ορίων για την Ελλάδα, πάντα με αίσθηση ευθύνης, αφού συνήθως, και λόγω θέσης, η Euler Hermes αποτελεί το βαρόμετρο για όλη την αγορά.

-Πώς ασφαλίζονται τα μεγάλα έργα διάρκειας άνω των δύο ετών;

Η Euler Hermes Hellas δεν παρέχει τέτοιου είδους καλύψεις, λόγω του ότι η ασφάλιση εμπορικών πιστώσεων είναι εξ ορισμού βραχυχρόνια. Υπάρχει όμως εταιρεία του ομίλου στο εξωτερικό που προσφέρει αυτήν την υπηρεσία για μεγάλα έργα υποδομών, ή αλλιώς τέτοιες ανάγκες μπορούν να καλυφθούν μέσα από την παροχή εγγυήσεων.

-Τι τζίρους ζητάτε από τους Έλληνες επιχειρηματίες ώστε να δώσετε όρια, τι άλλο εξετάζετε;

Κριτήριο για την παροχή ορίων αποτελεί η πιστοληπτική ικανότητα των αγοραστών, η οποία εξετάζεται, όπως αναφέραμε προηγουμένως, μέσα από πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές πληροφόρησης, καθώς επίσης και από τα στοιχεία συναλλακτικής συμπεριφοράς μέσα από την εκτενή βάση δεδομένων μας. Αξίζει να τονίσουμε σε αυτό το σημείο ότι η Euler Hermes έχει επενδύσει σημαντικά σε μια εξειδικευμένη ομάδα αναλυτών κινδύνου –στο τμήμα διαχείρισης κινδύνων, που αποτελείται από 20 άτομα– η οποία προβαίνει στην έγκαιρη και άμεση αξιολόγηση του κινδύνου του πελατολογίου των ασφαλισμένων μας, το οποίο αποτελεί και αξεπέραστο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

-Τι αποζημιώσεις καταβάλατε στην Ελλάδα;

Κατά τη διάρκεια των περασμένων χρόνων, και ιδιαίτερα από την αρχή της κρίσης, το ύψος των αποζημιώσεων που έχουμε καταβάλει κυμάνθηκε σε αρκετά υψηλά επίπεδα κάποιες χρονιές. Όμως η ισχυρή κεφαλαιοποίηση, οι άρρηκτες σχέσεις με τους αντασφαλιστές μας, η υψηλότατη πιστοληπτική αξιολόγηση του ομίλου μας (ΑΑ-), όπως και το μέγεθός του, αποτέλεσαν την εγγύηση που χρειάζεται μια ασφαλισμένη επιχείρηση ότι όταν θα έρθει κάποια μεγάλη ζημιά, θα είμαστε πάντα δίπλα της.

-Τι εργαλεία παρέχετε ως Euler Hermes Hellas στους συνεργάτες-ασφαλιστές σας;

Εκτός από τη συνεχή επικοινωνία μας και την υποστήριξή μας από το πρώτο μέχρι το τελευταίο στάδιο της σύμβασης ασφάλισης, παρέχουμε επίσης στους συνεργάτες μας, χωρίς κόστος, πρόσβαση όλο το 24ωρο στο online σύστημα πληροφοριών της Euler Hermes EOLIS, το εύκολο εργαλείο παρακολούθησης και διαχείρισης των συμβάσεων, ενώ δεν έχουμε σταματήσει να επενδύουμε σε νέα συστήματα, βελτιώνοντας συνεχώς τα επίπεδα της συνεργασία μας.

– Ποια είναι τα επιχειρηματικά σας πλάνα για το 2017;

Οι συνεχείς προσπάθειές μας για την αναβάθμιση των προϊόντων και υπηρεσιών που παρέχουμε στους Έλληνες επιχειρηματίες, η στήριξη των ασφαλισμένων μας και η διατήρηση της μακροχρόνιας (πάνω από 20 χρόνια πλέον) σχέσης εμπιστοσύνης και συνεργασίας, αλλά και η ευρύτερη αναγνώριση της ασφάλισης πιστώσεων ως απαραίτητου χρηματοοικονομικού εργαλείου για τις επιχειρήσεις, θα συνεχίσουν να αποτελούν τον οδηγό μας στα επιχειρηματικά μας πλάνα και το 2017.

Μέτρησε πόσο καλός οδηγός είσαι με το app Hellas Direct και κέρδισε ένα ταξίδι στo Grand Prix της Monza!

0

Η νέα εφαρμογή από την Hellas Direct που βοηθάει τους χρήστες να βελτιώσουν την οδηγική τους ικανότητα και επιβραβεύει τους πελάτες της Hellas Direct με gift cards βενζίνης και ένα ταξίδι στη F1 στη Μόνζα Ιταλίας είναι πλέον διαθέσιμη.

Πώς λειτουργεί το app;
Η εφαρμογή καταγράφει τον τρόπο με τον οποίο στρίβεις, τη χρήση του τηλεφώνου κατά την οδήγηση, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα και αξιολογώντας όλα τα παραπάνω, σε βαθμολογεί.
Η εφαρμογή είναι δημιουργία της Cambridge Mobile Telematics, μίας πρωτοποριακής εταιρίας που ξεκίνησε από το πανεπιστήμιο ΜΙΤ και χρησιμοποιεί υπάρχουσες λειτουργίες του τηλεφώνου, όπως το GPS, ώστε να μην καταναλώνει μπαταρία από το κινητό.

Πώς θα σε βοηθήσει;
Μία έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Virginia Tech Transportation Institute έδειξε ότι το 30% όλων των ατυχημάτων θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί εάν αφαιρούνταν όλοι οι περισπασμοί από το αυτοκίνητο. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έχει (δυστυχώς) η χρήση του κινητού κατά την οδήγηση. Η ίδια έρευνα έδειξε ότι όταν πληκτρολογείς έναν αριθμό στο κινητό ενώ οδηγείς, έχεις 12 φορές περισσότερες πιθανότητες να εμπλακείς σε κάποιο ατύχημα ενώ το texting πιθανολογείται ότι είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας στην αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στον κόσμο τα τελευταία χρόνια, γιατί αποσπά την προσοχή από το δρόμο για 23 δευτερόλεπτα κατά μέσο όρο. Η εφαρμογή χρησιμοποιείται ήδη σε αρκετές χώρες του εξωτερικού και υπόσχεται να βελτιώσει τις οδηγικές ικανότητες των οδηγών κατά 20% τις πρώτες 3 μέρες.

Μέτρησε την οδηγική σου συμπεριφορά και κέρδισε!

Χρησιμοποίησε το app “Hellas Direct” και γίνε εσύ ο τυχερός που θα δει το Grand Prix στη Monza μαζί με τους φίλους του!

Όχι μόνο αυτό!

Για κάθε διαδρομή στην οποία συγκεντρώνεις 70 πόντους μπαίνεις στην κλήρωση για δωροεπιταγές σε πρατήρια Shell συνολικής αξίας 5.000 ευρώ.

To app διατίθεται σε Android και iOS, από την ασφαλιστική εταιρία Hellas Direct.
Μπορείς να διαβάσεις περισσότερες πληροφορίες για το app εδώ.

Η ΑΧΑ στηρίζει τη 10η Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας

0
AXA λογότυπο πινακίδα

Με κεντρικό μήνυμα «Υπεύθυνη οδήγηση σημαίνει σεβασμός στη ζωή!», η φετινή 10η Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» (18/3 – 24/3) δίνει προτεραιότητα στην ενίσχυση της κυκλοφοριακής αγωγής, της υπεύθυνης οδήγησης και της ευγένειας στους ελληνικούς δρόμους.

Η ΑΧΑ ως Μέλος της Συμμαχίας που έχει δημιουργήσει το Ι.Ο.ΑΣ. για την ασφάλεια και τον πολιτισμό στο δρόμο, στηρίζει το έργο του Ινστιτούτου. Μέσα από τη συνεργασία των δύο οργανισμών, το Ι.Ο.ΑΣ. έχει εκπαιδεύσει μέχρι σήμερα 30.000 μαθητές ηλικίας 13 – 18 ετών σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, άνθρωποι της Εταιρείας έχουν συμμετάσχει ενεργά σε δράσεις ενημέρωσης των πολιτών για θέματα ασφαλούς μετακίνησης, όπως: αλκοόλ και οδήγηση και σωστή συντήρηση οχημάτων.

Οι δράσεις της Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας υλοποιούνται υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, του Δήμου Αθηναίων και της Συμμαχίας για την Ασφάλεια και τον Πολιτισμό στο Δρόμο. Περισσότερες πληροφορίες για την Εβδομάδα μπορείτε να βρείτε εδώ: http://www.ioas.gr/teleutaia_nea/

Η βελτίωση της οδικής ασφάλειας στους δρόμους της χώρας μας και η πρόληψη των τροχαίων, αποτελεί πάγια στρατηγική προτεραιότητα της ΑΧΑ.

Ανατροπές στα επαγγέλματα υγείας της Ε.Ε.

0
σημαία ΕΕ

από το virus.com.gr

«Σε αναμμένα κάρβουνα» βρίσκονται οι Φαρμακοποιοί σε Ελλάδα και Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), λόγω της πρότασης της Commission επί σχεδίου Οδηγίας, για την εισαγωγή της διαδικασίας ελέγχου αναλογικότητας και σε νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν το πλαίσιο λειτουργίας των επαγγελμάτων.

Κατά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τα νέα μέτρα θα διευκολύνουν επιχειρήσεις και επαγγελματίες στην παροχή υπηρεσιών σε 500 εκατομμύρια άτομα στην ΕΕ, προς όφελος καταναλωτών και επιχειρήσεων, αλλά και όσους αναζητούν εργασία, οδηγώντας σε οικονομική ανάπτυξη.

Εν ολίγοις, εισάγει ένα κοινό, για όλα τα κράτη-μέλη, αναλυτικό πλαίσιο για την αξιολόγηση της ανάγκης μίας ρύθμισης πριν την εισαγωγή της.

Το εργαλείο του εν λόγω πλαισίου είναι ο έλεγχος αναλογικότητας, που σύμφωνα με την Commission, θα εφαρμόζεται στους εθνικούς κανόνες περί επαγγελματικών υπηρεσιών. Μεταξύ των επαγγελμάτων που αναφέρονται ως παράδειγμα όσων απαιτούνται συγκεκριμένα προσόντα ή τίτλος και τα οποία απασχολούν το 22% του εργατικού δυναμικού της Ε.Ε., είναι και οι φαρμακοποιοί.

Όπως καθίσταται σαφές, η ΕΕ δεν ρυθμίζει ούτε απορυθμίζει επαγγέλματα, καθώς αυτό εξακολουθεί να αποτελεί εθνικό προνόμιο.

Αλλά αν και κανονιστική ρύθμιση υπάρχει συνήθως για ορισμένα επαγγέλματα, όπως όσα συνδέονται με την υγεία και την ασφάλεια, αναφέρεται πως υπάρχουν και «πολλές περιπτώσεις όπου αναίτια επαχθείς κανόνες μπορούν να καταστήσουν υπερβολικά δύσκολη την πρόσβαση σε αυτές τις θέσεις εργασίας για τους κατάλληλους υποψηφίους», κάτι που λειτουργεί και εις βάρος και των καταναλωτών.

«Στο πλαίσιο όμως της νομοθεσίας της ΕΕ, τα κράτη μέλη πρέπει να καθορίζουν κατά πόσο είναι απαραίτητες και ισορροπημένες νέες εθνικές επαγγελματικές απαιτήσεις. Για να εξασφαλιστεί μια συνεκτική και συνεπής προσέγγιση, η Επιτροπή προτείνει τον εξορθολογισμό και τη διασαφήνιση του τρόπου με τον οποίο τα κράτη μέλη θα πραγματοποιούν εκτενή και διαφανή δοκιμή αναλογικότητας πριν από την έκδοση ή τροποποίηση των εθνικών κανόνων για τις επαγγελματικές υπηρεσίες» σημειώνεται.

Σύμφωνα με όσα συζητήθηκαν στη Γενική Συνέλευση και την Εκτελιστική Επιτροπή της PGEU, του ευρωπαϊκού οργάνου των Φαρμακοποιών, το «τεστ αναλογικότητας», επί της ουσίας επανεκτιμά, με ποιοτικούς και ποσοτικούς στόχους, τη θέσπιση περιοριστικών κανόνων σε όλα τα επαγγέλματα, με την κατάργηση κάποιων, τη διατήρηση άλλων ή τη θέσπιση νέων.

Αν και η Οδηγία Περί Αναγνώρισης των Επαγγελματικών Προσόντων εξαιρεί τα επαγγέλματα υγείας, η ένταξη της Δημόσιας Υγείας στο Σχέδιο της Οδηγίας βάζει και τα επαγγέλματα υγείας στην ίδια βάσανο αξιολόγησης. Κριτήρια που αναμένεται να εξεταστούν είναι το είδος του επαγγέλματος, ο σκοπός τους, ο βαθμός αυτονομίας και το οικονομικό αποτέλεσμα, όπως εξηγεί ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου.

Η οδηγία και ο έλεγχος αναλογικότητας θα συζητηθούν από τους αρμόδιους υπουργούς στην Επιτροπή Ανταγωνισμού στις 29 Μαΐου, ενώ η ψήφιση υπολογίζεται τον Νοέμβριο, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής των παρατηρήσεων τα μέσα Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με τον Κ. Λουράντο «ελλοχεύει ένας μεγάλος κίνδυνος ανατροπής των όποιων περιοριστικών κανόνων ισχύουν για τα επαγγέλματα υγείας συμπεριλαμβανομένων και της υποχρεωτικότητας εγγραφής στους Συλλόγους, άρα και η ύπαρξη των πρωτοβαθμίων και δευτεροβαθμίων οργάνων».

Την αντίθεση τους στα σχέδια της Commission είχαν εκφράσει τόσο το ευρωπαϊκό όργανο των Φαρμακοποιών, όσο και τον Οδοντιάτρων και των Γιατρών.

Αλλά οι αξιωματούχοι της Ε.Ε. δεν φαίνονται να πείθονται για την ανάγκη εξαίρεσης των επαγγελμάτων υγείας από την Οδηγία.

Παρόν στην ΓΣ της PGEU ήταν ο Επικεφαλής του Τμήματος Επαγγελματικών Ικανοτήτων και δεξιοτήτων της Γενική Διεύθυνσης Ανάπτυξης της Ε.Ε., Martin Frohn, ο οποίος εκτίμησε πως δεν υπάρχει λόγος εξαίρεσης, παρότι τίθεται θέμα δημόσιας υγείας.  «Υπάρχουν και άλλα επαγγέλματα που με το πρόσχημα αυτό μπορούν να ζητήσουν να εξαιρεθούν», υποστήριξε ο κ. Frohn, σύμφωνα με τον κ. Λουράντο και δεν κάμφθηκε η στάση του ούτε όταν η αυστριακή αντιπροσωπεία χαρακτήρισε πολιτικές όπως αυτές λόγω να βγει η χώρα τους από την Ε.Ε….

Στο πλαίσιο της ΓΣ αποφασίσθηκε να επικαιροποιηθεί το Ψήφισμα που είχαν συντάξει τρεις Ευρωπαϊκοί Σύλλογοι, ως υποστηρικτικό έγγραφο για τις τροποποιήσεις που αναμένεται να ζητήσει η PGEU για το θέμα του «τεστ αναλογικότητας».

Παράλληλα, στη ΓΣ εκφράστηκε η αντίθεση για την αναμενόμενη αναθεώρηση της στάσης της ΕΕ για τα κτηνιατρικά φάρμακα, το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, με έγκριση της διάθεσης των «μη συνταγογραφούμενων» κτηνιατρικών φαρμάκων και από τα σούπερ μάρκετ. Ήδη επιτρέπεται η πώληση τους μέσω διαδικτύου.

Σε ό,τι αφορά το θέμα του ΦΠΑ, τα μέχρι τώρα δεδομένα δείχνουν ότι θα επιβάλλεται ανάλογα με την χώρα προορισμού, ενώ για τις μικρές επιχειρήσεις όταν ο ετήσιος τζίρος είναι κάτω των 10.000 ευρώ θα μπορούν να επιβαρύνουν τον ΦΠΑ από την χώρα προέλευσης. Όπως αναφέρει ο κ. Λουράντος, οι οδοντιατρικές υπηρεσίες δεν υπάγονται στον ΦΠΑ, ενώ οι υπηρεσίες των φαρμακείων δεν είναι σε αυτές που θα μπορούσαν να εξαιρεθούν. Μέχρι το 2021 θα ολοκληρωθεί το σύστημα για την εξέταση του ΦΠΑ .

Τέλος, η Ελλάδα θα προταθεί μαζί με άλλες πέντε χώρες για την ανάληψη της προεδρίας της PGEU για το 2018. Οι υποψηφιότητες θα ανακοινωθούν στην Γενική Συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο.

Διαβούλευση Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων

0

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει αναρτήσει σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος «Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων». Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη 23.3.2017 και ώρα 15:00. Το σχέδιο του Κανονισμού περιλαμβάνει διατάξεις για την ταξινόμηση των κτιρίων και τα αντίστοιχα μέσα πυροπροστασίας αυτών.

Το υπουργείο και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος καλούν όλους τους ενδιαφερόμενους να καταθέσουν απόψεις και προτάσεις με σκοπό τη βελτίωση του σχεδίου. Το σχέδιο έχει τεθεί σε διαβούλευση στη Διαύγεια και στη θέση: http://www.opengov.gr/minenv/?p=8497

Επισυνάπτεται η εγκύκλιος της ΕΑΕΕ: 331780_2017 – 204786 – Εγκύκλιοι

Ενθαρρυντικά τα αποτελέσματα της Καμπάνιας “Γίνε Ζωικός

0

Μετά από σχεδόν ένα μήνα που η Εταιρία μας έτρεξε την Καμπάνια Ανάπτυξης “Γίνε Ζωικός σε λίγες μέρες” , τα αποτελέσματα είναι πολύ ενθαρρυντικά.

Ήδη αρκετά άτομα εκδήλωσαν ενδιαφέρον , από αυτούς 5 εκπαιδεύτηκαν και 3 έχουν επιλέξει πλέον να συνεργάζονται με το Δίκτυο μας, χωρίς να στερούνται τίποτα από όσα είχαν μέχρι σήμερα. Αντιθέτως τα οφέλη είναι πολλαπλασιαστικά, διότι κάθε τι που συζητάμε μαζί είναι από αυτά που είτε δεν γνωρίζουν , είτε από αυτά που έχουν ξεχάσει να εφαρμόζουν , λόγω συνεχούς ενασχόλησης με τον Κλάδο Αυτοκινήτου.

Η Ασφάλεια Ζωής , η Ασφάλεια Υγείας , η Αποταμίευση , η Επένδυση σε προϊόντα Unit Linked στις Παγκόσμιες Αγορές , η Κάλυψη Ατυχημάτων και Ανικανότητας , είναι μερικά από τα Βασικά Στοιχεία που αναπτύσσουμε στην εβδομάδα εκπαίδευσης και γνωριμίας με την ΖΩΗ.

Όπως έχουμε δεσμευθεί η δυνατότητα ένταξης θα συνεχισθεί μέχρι 30 Απρίλη .

Επαναλαμβάνουμε την πρόταση μας για όσους δεν την έχουν ήδη προσέξει :

Η Εταιρεία FARANTOURIS Insurance & Financial Advisors, θέλοντας να προσφέρει κάτι διαφορετικό στα Πρακτορειακά Δίκτυα ή σε Ανεξάρτητους Συμβούλους που ασχολούνται κυρίως στο χώρο των Γενικών Ασφαλίσεων, προσφέρει ΔΩΡΕΑΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ – ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ στο χώρο Ζωής & Υγείας όλων των Ασφαλιστικών Εταιρειών, χωρίς καμία δέσμευση.

Πιο συγκεκριμένα η Εταιρεία τηρώντας το moto της «Έλα μαζί μας» προσκαλεί όλα τα αξιόλογα Στελέχη της Ασφαλιστικής Αγοράς που θέλουν να γνωρίσουν το μαγικό χώρο Ζωής, Υγείας, Αποταμίευσης, Επένδυσης, μέσα από πρακτική εκπαίδευση και εξάσκηση από καταξιωμένους επαγγελματίες, να αξιοποιήσουν αυτή την ευκαιρία!

Η διαδικασία περιλαμβάνει:

– Επικοινωνία & δήλωση συμμετοχής στο farantourisd@yahoo.com ή 6944 010001 ή 210 7473750 εσωτ. 102

– Προσωπική συνέντευξη συζήτηση στην οποία θα συμφωνηθεί από κοινού η διαδικασία

– Τρίωρη καθημερινή εκπαίδευση σε ειδικό χώρο με multimedia (έως 8 άτομα), ξεχωριστά για κάθε ενδιαφερόμενο. Θα αναλυθούν όλα τα προγράμματα των μεγαλύτερων εταιρειών

-Test αξιολόγησης & Προγραμματισμός ενεργειών

Οι εκπαιδευόμενοι δεν θα έχουν καμία υποχρέωση ή δέσμευση μετά το πέρας της εκπαίδευσης – παρακίνησης.

Η Εταιρεία πιστεύει ότι η επί 28 χρόνια παρουσία της στον Ασφαλιστικό Κλάδο, εγγυάται την αξία και την αποτελεσματικότητα του προγράμματος, το οποίο θα λειτουργήσει έως 30 Απριλίου 2017.

Ενθαρρυντικά τα αποτελέσματα της Καμπάνιας “Γίνε Ζωικός

0

Μετά από σχεδόν ένα μήνα που η Εταιρία μας έτρεξε την Καμπάνια Ανάπτυξης “Γίνε Ζωικός σε λίγες μέρες” , τα αποτελέσματα είναι πολύ ενθαρρυντικά.

Ήδη αρκετά άτομα εκδήλωσαν ενδιαφέρον , από αυτούς 5 εκπαιδεύτηκαν και 3 έχουν επιλέξει πλέον να συνεργάζονται με το Δίκτυο μας, χωρίς να στερούνται τίποτα από όσα είχαν μέχρι σήμερα. Αντιθέτως τα οφέλη είναι πολλαπλασιαστικά, διότι κάθε τι που συζητάμε μαζί είναι από αυτά που είτε δεν γνωρίζουν , είτε από αυτά που έχουν ξεχάσει να εφαρμόζουν , λόγω συνεχούς ενασχόλησης με τον Κλάδο Αυτοκινήτου.

Η Ασφάλεια Ζωής , η Ασφάλεια Υγείας , η Αποταμίευση , η Επένδυση σε προϊόντα Unit Linked στις Παγκόσμιες Αγορές , η Κάλυψη Ατυχημάτων και Ανικανότητας , είναι μερικά από τα Βασικά Στοιχεία που αναπτύσσουμε στην εβδομάδα εκπαίδευσης και γνωριμίας με την ΖΩΗ.

Όπως έχουμε δεσμευθεί η δυνατότητα ένταξης θα συνεχισθεί μέχρι 30 Απρίλη .

Επαναλαμβάνουμε την πρόταση μας για όσους δεν την έχουν ήδη προσέξει :

Η Εταιρεία FARANTOURIS Insurance & Financial Advisors, θέλοντας να προσφέρει κάτι διαφορετικό στα Πρακτορειακά Δίκτυα ή σε Ανεξάρτητους Συμβούλους που ασχολούνται κυρίως στο χώρο των Γενικών Ασφαλίσεων, προσφέρει ΔΩΡΕΑΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ – ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ στο χώρο Ζωής & Υγείας όλων των Ασφαλιστικών Εταιρειών, χωρίς καμία δέσμευση.

Πιο συγκεκριμένα η Εταιρεία τηρώντας το moto της «Έλα μαζί μας» προσκαλεί όλα τα αξιόλογα Στελέχη της Ασφαλιστικής Αγοράς που θέλουν να γνωρίσουν το μαγικό χώρο Ζωής, Υγείας, Αποταμίευσης, Επένδυσης, μέσα από πρακτική εκπαίδευση και εξάσκηση από καταξιωμένους επαγγελματίες, να αξιοποιήσουν αυτή την ευκαιρία!

Η διαδικασία περιλαμβάνει:

– Επικοινωνία & δήλωση συμμετοχής στο farantourisd@yahoo.com ή 6944 010001 ή 210 7473750 εσωτ. 102

– Προσωπική συνέντευξη συζήτηση στην οποία θα συμφωνηθεί από κοινού η διαδικασία

– Τρίωρη καθημερινή εκπαίδευση σε ειδικό χώρο με multimedia (έως 8 άτομα), ξεχωριστά για κάθε ενδιαφερόμενο. Θα αναλυθούν όλα τα προγράμματα των μεγαλύτερων εταιρειών

-Test αξιολόγησης & Προγραμματισμός ενεργειών

Οι εκπαιδευόμενοι δεν θα έχουν καμία υποχρέωση ή δέσμευση μετά το πέρας της εκπαίδευσης – παρακίνησης.

Η Εταιρεία πιστεύει ότι η επί 28 χρόνια παρουσία της στον Ασφαλιστικό Κλάδο, εγγυάται την αξία και την αποτελεσματικότητα του προγράμματος, το οποίο θα λειτουργήσει έως 30 Απριλίου 2017.

18η ημερίδα insuranceforum.gr στην Λάρισα: Έμφαση στα φλέγοντα ζητήματα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης και στις προοπτικές ανάπτυξης

0

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται η 18η ημερίδα του insuranceforum.gr και της Insurance Innovation σε συνεργασία με το Σύλλογο Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ν. Λάρισας, στην Λάρισα, την Τρίτη 28 Μαρτίου 2017, στο Ξενοδοχείο Divani Palace Hotel και ώρες 17.00-21.00.
Κατά την διάρκεια της ημερίδας θα συζητηθούν σημαντικά θέματα που απασχολούν τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές απέναντι στις προκλήσεις των τελευταίων ετών, το επάγγελμα τους και τις προοπτικές που παρουσιάζονται μελλοντικά στον ασφαλιστικό κλάδο.

Οι συζητήσεις θα κινηθούν σε 3 κύριους άξονες:

1. Οδηγία IDD. Οι αλλαγές που επέρχονται στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση από την κα. Μυρτώ Χαμπάκη, Senior Manager Risk Management Services CROWE SOL Consulting.

2. Ο Ρόλος και η Ευθύνη των Οργανωμένων Πανελλαδικών Δικτύων. Η συμβολή τους στην διαμόρφωση της αγοράς και του επαγγέλματος του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή από τον κ. Νίκο Κλήμη, Οικονομολόγο.

3. Φορολογία και Ασφαλιστικές Εισφορές στην Πράξη. Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, από τον Τηλέμαχο Μαλγαρινό, Οικονομικό Σύμβουλο.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ομιλία της κας Χαμπάκη, η οποία θα μας αναλύσει ποιες είναι οι βασικές νομοθετικές ρυθμίσεις που φέρνει η IDD, ποιες είναι επιπτώσεις στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση αλλά και στις πρακτικές αλλαγές που επιφέρει στην καθημερινότητα του επαγγέλματος.
Επίκαιρη και σημαντική είναι η εισήγηση του κ. Μαλγαρινού όπου θα μεταφέρει την εικόνα για το ποιες είναι οι επιλογές που έχουν οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές εν όψει των τελευταίων φορολογικών αλλαγών με τις υπέρογκες εισφορές που ζητείται να καταβάλλουν.
Δεκάδες ερωτήματα που απασχολούν καθημερινά τον διαμεσολαβητή, για το πως θα ανταπεξέλθει και πως θα προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και το αν θα πρέπει να συμπράξει με συναδέλφους ώστε να επιβιώσει στο υπάρχον περιβάλλον, θα απαντηθούν από τον κ. Μαλγαρινό.
«Αποτελεί λύση για έναν διαμεσολαβητή η “δημιουργία δικτύου;” Είναι ένα από τα ερωτήματα που θα κληθεί να απαντήσει ο ο κ. Κλήμης κατά την διάρκεια της παρουσίασής του.
Ο κ. Κλήμης θα προσεγγίσει το θέμα των δικτύων, του ρόλου που καλούνται να διαδραματίσουν την αγορά, αλλά και των ευθυνών που αναλαμβάνουν έναντι του θεσμού της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

Την Ημερίδα θα χαιρετίσουν ο κ. Δημήτρης Αδάμ, Πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ασφαλιστών Λάρισας, κ. Μωυσής Μανουάχ, Μέλος Συλλόγου Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ν. Λάρισας και η κα Δήμητρα Λύχρου, Πρόεδρος ΠΟΑΔ, ΕΑΔΕ, ΕΕΑΕ.

Στην ημερίδα θα παρευρεθούν και θα μιλήσουν οι κ.κ. Ιωάννης Βοτσαρίδης, CEO INTERLIFE Ασφαλιστική, Γεώργιος Τσακατούρας, Διευθυντής Εκπαίδευσης & Ανάπτυξης ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστική, Γιώργος Καραβίας, Chief Executive Officer Karavias Underwriting Agency Coverholder at Lloyd’s, Περικλής Καραμυτιλιός, Account Manager GLASSDRIVE.

Χορηγοί Ημερίδας
Ασφαλιστικές εταιρείες: ARAG, INTERLIFE ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, ΟΡΙΖΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ
Μεσιτικές εταιρείες: KARAVIAS UNDERWRITING AGENCY COVERHOLDER AT LLOYD’ S
Εταιρείες αντικατάστασης παρμπρίζ: GLASSDRIVE
Συμβουλευτικές εταιρείες: CROWE SOL ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ

Χορηγοί Επικοινωνίας
Κλαδικά sites: Asfalisinet.gr – insuranceworld.gr – insurance-eea.gr – undewriter.gr
Κλαδικά περιοδικά: insuranceworld
Οικονομικά sites: Euro2day.gr – sofokleousin.gr – marketnews.gr – reporter.gr – dikaiologitika.gr
Τοπικά μέσα επικοινωνίας: Radio Polis 99,4, Larissanet.gr, Thessaliaeconomy.gr, Onlarissa.gr

Η Ημερίδα θα διεξαχθεί υπό την Αιγίδα των παρακάτω φορέων
Επιμελητήριο Λάρισας
Πανελλήνια Ομοσπονδία Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών (Π.Ο.Α.Δ)
Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος (Ε.Ε.Α.Ε)
Σύνδεσμος Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (Σ.Ε.Μ.Α)

Για το πλήρες πρόγραμμα και περαιτέρω πληροφορίες για την ημερίδα δείτε εδώ 

ΕΥ: Η διαδοχή και η εξασφάλιση της βιώσιμης ανάπτυξης στο επίκεντρο των οικογενειακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα

0
Λογότυπο EY, Ernst & Young

Οι προκλήσεις, τα συστατικά της επιτυχίας, οι αξίες και οι ευκαιρίες που κρύβουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις για τη νέα γενιά τονίστηκαν σε συζήτηση που διοργάνωσε η ΕΥ Ελλάδος σε πάνελ με τίτλο «Οικογενειακές επιχειρήσεις: Προκλήσεις και ευκαιρίες», στο πλαίσιο του 7ου Πανοράματος Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας.

Το πάνελ συντόνισε ο κ. Βασίλειος Καμινάρης, Εταίρος, Επικεφαλής του Ελεγκτικού Τμήματος της ΕΥ Ελλάδος και Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ενώ συμμετείχαν οι κ.κ. Θεόδωρος Δούρος, Διευθύνων Σύμβουλος της Δούρος Α.Ε. (Dur), Νίκος Καυκάς, Πρόεδρος Δ.Σ. της Β. Καυκάς Α.Ε., Ελένη Πολυχρονοπούλου, Αντιπρόεδρος της Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε., και Γιάννης Τσερέπας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Lariplast S.A.
Όπως τόνισε ο κ. Καμινάρης κατά την εισήγησή του, η οικογενειακή επιχείρηση δεν έχει συγκεκριμένο ορισμό μια επιχείρηση μπορεί να χαρακτηριστεί ως οικογενειακή όταν περνάει από τη μια γενιά στην άλλη, δημιουργώντας οικογενειακή κληρονομιά και οικονομική αξία για τη συνέχιση της επιχειρηματικής δραστηριότητας. «Οι οικογενειακές επιχειρήσεις αποτελούν βασικό κύτταρο της επιχειρηματικότητας σε όλο τον κόσμο, ενώ αναδεικνύονται ως η ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας», σημείωσε ο κ. Καμινάρης. Οι οικογενειακές επιχειρήσεις ξεπερνούν το 80% του συνόλου των επιχειρήσεων στις περισσότερες δυτικές οικονομίες, ενώ μόλις το 3% αυτών παγκοσμίως παραμένει στα χέρια της οικογένειας για περισσότερες από τρεις γενιές, σύμφωνα με στοιχεία από έρευνες που έχει διεξάγει η ΕΥ για τις οικογενειακές επιχειρήσεις.
Οι προκλήσεις της διαδοχής των οικογενειακών επιχειρήσεων
Η μετάβαση της επιχείρησης στην επόμενη γενιά αποτελεί το βασικό «γρίφο» που καλούνται να λύσουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις. Το σχέδιο μετάβασης ποικίλει ανάλογα με το χαρακτήρα τόσο της επιχείρησης, όσο και της ίδιας της οικογένειας, όπως επισημάνθηκε μέσα από τη συζήτηση, ενώ η επόμενη γενιά θα πρέπει να κερδίσει τη θέση της στην επιχείρηση, επιδεικνύοντας έμπρακτα το ενδιαφέρον της. Έρευνες της ΕΥ σημειώνουν πως η αξιοποίηση των ικανοτήτων πιθανών διαδόχων αποτελεί το σημαντικότερο παράγοντα μιας επιτυχούς μετάβασης, ενώ ακολουθούν η εξασφάλιση της συνέχειας της επιχείρησης, η έγκαιρη έναρξη της διαδικασίας διαδοχής και η εφαρμογή μιας δομημένης διαδικασίας. Το βάρος, όμως, της μετάβασης πέφτει κυρίως στη γενιά που ήδη διοικεί την επιχείρηση, όπως τονίστηκε κατά τη συζήτηση.
Ωστόσο, η διοίκηση της οικογενειακής επιχείρησης φαίνεται πως απασχολεί ιδιαίτερα τους ιδιοκτήτες, καθώς, συχνά, επιλέγουν επαγγελματίες εκτός του οικογενειακού τους κύκλου, προκειμένου να συνεχιστεί η ανάπτυξη της εταιρείας, παρά το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία σκοπεύει να παραδώσει στην επόμενη γενιά. Η επιλογή ενός διοικητικού στελέχους εκτός της οικογένειας απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, καθώς, όπως τόνισαν οι συμμετέχοντες του πάνελ της ΕΥ, θα πρέπει να είναι ένα άτομο που θα σέβεται τις αξίες της επιχείρησης και θα είναι άξιος συνεχιστής του οράματος του επιχειρηματία.
Οι γυναίκες στην οικογενειακή επιχείρηση
Η συμμετοχή των γυναικών στην οικογενειακή επιχείρηση αποτελεί μία ακόμα σημαντική πρόκληση, καθώς, συχνά, κατά την είσοδό τους στην επιχείρηση, οι γυναίκες μέλη των οικογενειών καλούνται να αντιμετωπίσουν όχι μόνο τις δυσκολίες του νεαρού της ηλικίας τους, αλλά και του φύλου τους, ιδιαίτερα όταν πρόκειται να αναλάβουν θέσεις παραδοσιακά ανδροκρατούμενες. Ωστόσο, όπως αποδεικνύει και η περίπτωση της κας Πολυχρονοπούλου, η σκληρή δουλειά, η αφοσίωση και η διαρκής εκπαίδευση στο εκάστοτε αντικείμενο μπορούν να εξασφαλίσουν την ανάδειξη και αναγνώριση των γυναικών μέσα στην οικογενειακή επιχείρηση. Όπως αναδεικνύεται και μέσα από έρευνες της ΕΥ, το 70% των οικογενειακών επιχειρήσεων παγκοσμίως έχουν υπόψη τους μια γυναίκα για τη θέση του επόμενου Διευθύνοντος Συμβούλου.
Ενότητα και εμπιστοσύνη μεταξύ των μελών της οικογένειας
Η συμμετοχή μελών της οικογένειας στην ίδια επιχείρηση μπορεί να προκαλέσει εντάσεις εντός της οικογένειας, αλλά και της επιχείρησης. Όπως υπογραμμίστηκε μέσα από τη συζήτηση, ο διαχωρισμός των αρμοδιοτήτων του κάθε μέλους, αλλά και η απουσία της καθημερινής τριβής μπορούν να συμβάλουν στην ομαλή τους συνεργασία. Ωστόσο, η σωστή συνεννόηση για κρίσιμα ζητήματα της επιχείρησης, όπως οι επενδύσεις, η επιλογή στελεχών και τα οικονομικά, είναι ζωτικής σημασίας για την ομαλή λειτουργία μιας οικογενειακής επιχείρησης.
Τα συστατικά για τη βιώσιμη ανάπτυξη μιας οικογενειακής επιχείρησης
Η ομαλή λειτουργία και συνέχιση μιας οικογενειακής επιχείρησης, καθώς και η εξασφάλιση της βιώσιμης ανάπτυξής της απασχολούν τη διοίκηση. Ωστόσο, η ξεκάθαρη εικόνα για το σχέδιο μετάβασης στην επόμενη γενιά, ένα ενεργό Διοικητικό Συμβούλιο, οι τακτικές και ουσιαστικές συναντήσεις με τα μέλη της οικογένειας και τους μετόχους, καθώς και η κοινωνική δράση και συνεισφορά αποτελούν μερικά από τα μυστικά της επιτυχίας οικογενειακών επιχειρήσεων παγκοσμίως, σύμφωνα με έρευνες της ΕΥ. Παράλληλα, η χάραξη μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής, η καινοτομία, η δημιουργικότητα, οι νέες ιδέες και, κυρίως, η εξωστρέφεια των οικογενειακών επιχειρήσεων αποτελούν στοιχεία που μπορούν να εξασφαλίσουν τη βιώσιμη ανάπτυξή τους, όπως επισημάνθηκε μέσα από τη συζήτηση.

 

ΕΥ: Η διαδοχή και η εξασφάλιση της βιώσιμης ανάπτυξης στο επίκεντρο των οικογενειακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα

0
Λογότυπο EY, Ernst & Young

Οι προκλήσεις, τα συστατικά της επιτυχίας, οι αξίες και οι ευκαιρίες που κρύβουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις για τη νέα γενιά τονίστηκαν σε συζήτηση που διοργάνωσε η ΕΥ Ελλάδος σε πάνελ με τίτλο «Οικογενειακές επιχειρήσεις: Προκλήσεις και ευκαιρίες», στο πλαίσιο του 7ου Πανοράματος Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας.

Το πάνελ συντόνισε ο κ. Βασίλειος Καμινάρης, Εταίρος, Επικεφαλής του Ελεγκτικού Τμήματος της ΕΥ Ελλάδος και Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ενώ συμμετείχαν οι κ.κ. Θεόδωρος Δούρος, Διευθύνων Σύμβουλος της Δούρος Α.Ε. (Dur), Νίκος Καυκάς, Πρόεδρος Δ.Σ. της Β. Καυκάς Α.Ε., Ελένη Πολυχρονοπούλου, Αντιπρόεδρος της Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε., και Γιάννης Τσερέπας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Lariplast S.A.
Όπως τόνισε ο κ. Καμινάρης κατά την εισήγησή του, η οικογενειακή επιχείρηση δεν έχει συγκεκριμένο ορισμό μια επιχείρηση μπορεί να χαρακτηριστεί ως οικογενειακή όταν περνάει από τη μια γενιά στην άλλη, δημιουργώντας οικογενειακή κληρονομιά και οικονομική αξία για τη συνέχιση της επιχειρηματικής δραστηριότητας. «Οι οικογενειακές επιχειρήσεις αποτελούν βασικό κύτταρο της επιχειρηματικότητας σε όλο τον κόσμο, ενώ αναδεικνύονται ως η ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας», σημείωσε ο κ. Καμινάρης. Οι οικογενειακές επιχειρήσεις ξεπερνούν το 80% του συνόλου των επιχειρήσεων στις περισσότερες δυτικές οικονομίες, ενώ μόλις το 3% αυτών παγκοσμίως παραμένει στα χέρια της οικογένειας για περισσότερες από τρεις γενιές, σύμφωνα με στοιχεία από έρευνες που έχει διεξάγει η ΕΥ για τις οικογενειακές επιχειρήσεις.
Οι προκλήσεις της διαδοχής των οικογενειακών επιχειρήσεων
Η μετάβαση της επιχείρησης στην επόμενη γενιά αποτελεί το βασικό «γρίφο» που καλούνται να λύσουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις. Το σχέδιο μετάβασης ποικίλει ανάλογα με το χαρακτήρα τόσο της επιχείρησης, όσο και της ίδιας της οικογένειας, όπως επισημάνθηκε μέσα από τη συζήτηση, ενώ η επόμενη γενιά θα πρέπει να κερδίσει τη θέση της στην επιχείρηση, επιδεικνύοντας έμπρακτα το ενδιαφέρον της. Έρευνες της ΕΥ σημειώνουν πως η αξιοποίηση των ικανοτήτων πιθανών διαδόχων αποτελεί το σημαντικότερο παράγοντα μιας επιτυχούς μετάβασης, ενώ ακολουθούν η εξασφάλιση της συνέχειας της επιχείρησης, η έγκαιρη έναρξη της διαδικασίας διαδοχής και η εφαρμογή μιας δομημένης διαδικασίας. Το βάρος, όμως, της μετάβασης πέφτει κυρίως στη γενιά που ήδη διοικεί την επιχείρηση, όπως τονίστηκε κατά τη συζήτηση.
Ωστόσο, η διοίκηση της οικογενειακής επιχείρησης φαίνεται πως απασχολεί ιδιαίτερα τους ιδιοκτήτες, καθώς, συχνά, επιλέγουν επαγγελματίες εκτός του οικογενειακού τους κύκλου, προκειμένου να συνεχιστεί η ανάπτυξη της εταιρείας, παρά το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία σκοπεύει να παραδώσει στην επόμενη γενιά. Η επιλογή ενός διοικητικού στελέχους εκτός της οικογένειας απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, καθώς, όπως τόνισαν οι συμμετέχοντες του πάνελ της ΕΥ, θα πρέπει να είναι ένα άτομο που θα σέβεται τις αξίες της επιχείρησης και θα είναι άξιος συνεχιστής του οράματος του επιχειρηματία.
Οι γυναίκες στην οικογενειακή επιχείρηση
Η συμμετοχή των γυναικών στην οικογενειακή επιχείρηση αποτελεί μία ακόμα σημαντική πρόκληση, καθώς, συχνά, κατά την είσοδό τους στην επιχείρηση, οι γυναίκες μέλη των οικογενειών καλούνται να αντιμετωπίσουν όχι μόνο τις δυσκολίες του νεαρού της ηλικίας τους, αλλά και του φύλου τους, ιδιαίτερα όταν πρόκειται να αναλάβουν θέσεις παραδοσιακά ανδροκρατούμενες. Ωστόσο, όπως αποδεικνύει και η περίπτωση της κας Πολυχρονοπούλου, η σκληρή δουλειά, η αφοσίωση και η διαρκής εκπαίδευση στο εκάστοτε αντικείμενο μπορούν να εξασφαλίσουν την ανάδειξη και αναγνώριση των γυναικών μέσα στην οικογενειακή επιχείρηση. Όπως αναδεικνύεται και μέσα από έρευνες της ΕΥ, το 70% των οικογενειακών επιχειρήσεων παγκοσμίως έχουν υπόψη τους μια γυναίκα για τη θέση του επόμενου Διευθύνοντος Συμβούλου.
Ενότητα και εμπιστοσύνη μεταξύ των μελών της οικογένειας
Η συμμετοχή μελών της οικογένειας στην ίδια επιχείρηση μπορεί να προκαλέσει εντάσεις εντός της οικογένειας, αλλά και της επιχείρησης. Όπως υπογραμμίστηκε μέσα από τη συζήτηση, ο διαχωρισμός των αρμοδιοτήτων του κάθε μέλους, αλλά και η απουσία της καθημερινής τριβής μπορούν να συμβάλουν στην ομαλή τους συνεργασία. Ωστόσο, η σωστή συνεννόηση για κρίσιμα ζητήματα της επιχείρησης, όπως οι επενδύσεις, η επιλογή στελεχών και τα οικονομικά, είναι ζωτικής σημασίας για την ομαλή λειτουργία μιας οικογενειακής επιχείρησης.
Τα συστατικά για τη βιώσιμη ανάπτυξη μιας οικογενειακής επιχείρησης
Η ομαλή λειτουργία και συνέχιση μιας οικογενειακής επιχείρησης, καθώς και η εξασφάλιση της βιώσιμης ανάπτυξής της απασχολούν τη διοίκηση. Ωστόσο, η ξεκάθαρη εικόνα για το σχέδιο μετάβασης στην επόμενη γενιά, ένα ενεργό Διοικητικό Συμβούλιο, οι τακτικές και ουσιαστικές συναντήσεις με τα μέλη της οικογένειας και τους μετόχους, καθώς και η κοινωνική δράση και συνεισφορά αποτελούν μερικά από τα μυστικά της επιτυχίας οικογενειακών επιχειρήσεων παγκοσμίως, σύμφωνα με έρευνες της ΕΥ. Παράλληλα, η χάραξη μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής, η καινοτομία, η δημιουργικότητα, οι νέες ιδέες και, κυρίως, η εξωστρέφεια των οικογενειακών επιχειρήσεων αποτελούν στοιχεία που μπορούν να εξασφαλίσουν τη βιώσιμη ανάπτυξή τους, όπως επισημάνθηκε μέσα από τη συζήτηση.