back to top
26.4 C
Athens
Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1517

Συντέντευξη Χρ. Παπαδόγιαννη / ΟΑΣΕ για το ΤΕΑ – ΕΑΠΑΕ

0

Ο πρόεδρος της ΟΑΣΕ, Χρήστος Παπαδόγιαννης, μιλά στο iw για τις μακροχρόνιες και σκληρές διαπραγματεύσεις μέσα από τις οποίες γεφυρώθηκαν οι διαφορές εργοδοσίας-εργαζομένων σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση του ΤΕΑ-ΕΑΠΑΕ και για το πώς κατάφεραν οι δύο πλευρές να στήσουν σε νέα, εποικοδομητική βάση το νέο Ταμείο-πρότυπο για την ανάπτυξη των επικουρικών επαγγελματικών ταμείων.

Συνέντευξη στον Νίκο Σακελλαρίου

-Η επιτυχής διαπραγμάτευση εργοδοσίας-εργαζομένων αποτελεί μια σημαντική και συμβολική εξέλιξη τόσο για το Ταμείο όσο και για τις εργασιακές σχέσεις στην Ελλάδα. Σε ποια σημεία υπήρχε συμφωνία, σε ποια διαφωνία και πώς τελικά διαμορφώθηκαν οι όροι της τελικής συμφωνίας;

Σε ένα περιβάλλον όπου τα «συμφέροντα» είναι αντικρουόμενα, από μόνο του το γεγονός ότι υπήρξε συμφωνία αποτελεί ένδειξη ότι σε κάθε ζήτημα που αφορά στις σχέσεις εργοδοτών-εργαζομένων, και εφόσον υπάρχει ειλικρινής διάθεση για ουσιαστική διαβούλευση και συνεννόηση, είναι εφικτή η εξεύρεση λύσεων στο πλαίσιο της «ισορροπίας» επιθυμητού και εφικτού.
Η κάθε πλευρά θέτει ως προτεραιότητα τις δικές της ανάγκες, αλλά οφείλει, στα πλαίσια ενός υγιούς διαλόγου και λαμβάνοντας υπόψη και τις ανάγκες της άλλης πλευράς, να κάνει τα ανάλογα βήματα «προσέγγισης» προκειμένου να υπηρετηθεί το γενικότερο συμφέρον. Στην περίπτωση του Ταμείου, νομίζω ότι και οι δύο πλευρές έλαβαν υπόψη τους την ανάγκη ύπαρξης ενός κλαδικού επικουρικού ταμείου, που θα διατηρήσει τη λειτουργία του και τις παροχές του σε τέτοιο επίπεδο που θα αιτιολογεί την επιλογή της μετατροπής του σε ανεξάρτητο επικουρικό επαγγελματικό ταμείο ΝΠΙΔ.

Το αίσθημα ευθύνης απέναντι στις προηγούμενες αλλά και τις σημερινές γενιές, που το αποτέλεσμα της εργασίας τους «έκτισε» το καλύτερο ίσως επικουρικό ταμείο της χώρας μας, ήταν ο οδηγός στο διάστημα της διαβούλευσης με την εργοδοτική ένωση.

Όσον αφορά στην ΟΑΣΕ, από την πρώτη στιγμή, θέσαμε ως στόχο τη διατήρηση του ικανοποιητικού επιπέδου των παροχών προς τους ασφαλισμένους του ΤΕΑ-ΕΑΠΑΕ καθώς και την ομαλή συνέχιση του σημαντικού και πρωτοποριακού έργου που έχει, μέχρι στιγμής, συντελεστεί στο Ταμείο, με ευθύνη της ομοσπονδίας. Το αποτέλεσμα αφενός εξασφαλίζει τους στόχους που θέσαμε, αφετέρου διασφαλίζει τη δυνατότητα τήρησης του δωδεκαετούς προγράμματος ανακεφαλαιοποίησης του Ταμείου, το οποίο είχε συμφωνηθεί με τις εποπτικές αρχές, έτσι ώστε το Ταμείο να κατορθώσει να καλύψει το σύνολο των απαιτούμενων αποθεματικών του μέχρι το τέλος του 2025.

Είναι αναγκαίο να επισημάνουμε ότι λύθηκε ένα σημαντικό θέμα τριβής μεταξύ των δύο πλευρών, που αφορούσε τον προσδιορισμό της εισφοράς των εταιρειών για τα έσοδα από ασφαλιστικά προϊόντα συνδεδεμένα με επενδύσεις.
Τέλος, χρειάζεται να τονίσουμε ιδιαίτερα τη συμφωνία για την παροχή των κατασκηνώσεων για τα παιδιά των ασφαλισμένων, παροχή που είχε καταργηθεί με την ανεξαρτητοποίηση του Ταμείου το 2013 και είχαμε δεσμευτεί ότι θα επαναφέρουμε.
Το κείμενο της τελικής συμφωνίας επιβεβαιώνει τα παραπάνω και αποτελεί το επιστέγασμα δύο περίπου ετών επίπονων και επίμονων προσπαθειών και από τις δύο πλευρές.

-Οι συντάξεις του ΤΕΑ-ΕΑΠΑΕ με τις νέες συνθήκες που προήλθαν από τη συμφωνία θα διατηρηθούν και μεσοπρόθεσμα, ανεξάρτητα από τις συνθήκες στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, στην ελληνική οικονομία και στην ευρωζώνη ή υπάρχουν ρήτρες και από τις δύο πλευρές που θα σας ξαναοδηγήσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων;

Οι όροι της συμφωνίας δεσμεύουν και τις δύο πλευρές διαχρονικά. Ο τρόπος χρηματοδότησης του Ταμείου από εργαζόμενους και εργοδότες για όλα τα επόμενα χρόνια αποτελεί εχέγγυο για τη γρήγορη, αναγκαία αποθεματοποίησή του και τη διατήρηση του ικανοποιητικού επιπέδου παροχών του. Κανείς βέβαια δεν μπορεί να προβλέψει έκτακτες και σημαντικές αλλαγές, που ενδέχεται να επιβάλουν «διαφοροποιήσεις» σε ένα τόσο ρευστό και ανασφαλές οικονομικό περιβάλλον, καθώς και την εξέλιξη των επιτοκίων, ιδιαίτερα για μια συμφωνία με τόσο μεγάλο χρονικό ορίζοντα.

Εκτιμούμε ότι, σε κάθε περίπτωση, οι δύο πλευρές οφείλουν με πνεύμα συνεργασίας να τις αντιμετωπίζουν. Το σημαντικό όμως είναι ότι, εκτός από τη βιωσιμότητα του Ταμείου, που ήταν ήδη διασφαλισμένη από την ανεξαρτητοποίησή του και την εξαιρετική πορεία των επενδύσεών του, διασφαλίζεται, πλέον, το επίπεδο των παροχών του και η ομαλή συνέχιση της πορείας βελτίωσης της λειτουργίας του.
Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι με βάση τα νέα δεδομένα διασφαλίζονται και οι 14 συντάξεις που δίνει κάθε χρόνο το Ταμείο, ενώ παράλληλα το ύψος της κάθε μηνιαίας σύνταξης παραμένει πολύ ανώτερο από αυτό της αντίστοιχης παροχής του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ), στο οποίο θα είχε ενοποιηθεί το Ταμείο μας.

-Ποια θα πρέπει να είναι τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά για να «χτιστεί» ένα βιώσιμο επαγγελματικό ταμείο σε ό,τι αφορά τις εισφορές, τη διαχείριση των επενδύσεων και τη διοικητική (managerial) εκπροσώπηση;

Για τα επαγγελματικά ταμεία, αλλά και για όλα τα Ταμεία γενικότερα, είναι κεφαλαιώδους σημασίας η χρηματοδότηση, η οποία θα πρέπει να εξασφαλίζει ικανοποιητικές παροχές. Η βιωσιμότητα ενός Ταμείου εξαρτάται από το ύψος των εισφορών, που πρέπει να βρίσκονται σε ισορροπία με παροχές τέτοιου επιπέδου που θα αιτιολογούν τη δημιουργία του. Αυτή η εξίσωση είναι ένα δύσκολο πρόβλημα, ιδιαίτερα στις ισχύουσες οικονομικές συνθήκες, όπου πολλοί εξαγγέλλουν την πρόθεση για ίδρυση επαγγελματικών ταμείων χωρίς να έχουν λάβει υπόψη τις συνθήκες κάθε κλάδου ή ομάδας ασφαλισμένων και χωρίς να μπορούν να δεσμευτούν για την επάρκεια των παροχών.

Περαιτέρω, η αποτελεσματική διαχείριση των επενδύσεων και η θεσμοθέτηση κανόνων εταιρικής διακυβέρνησης μπορούν να δημιουργήσουν περιβάλλον σωστής και αποτελεσματικής λειτουργίας. Εδώ θα πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι η πλήρης προσαρμογή στους κανόνες που καθορίζουν το θεσμικό πλαίσιο και οι εποπτικές αρχές επιβαρύνει αρκετά το κόστος λειτουργίας τους.

Όσον αφορά στο ΤΕΑ-ΕΑΠΑΕ, από τη μετατροπή του σε ΝΠΙΔ, η ομοσπονδία των εργαζομένων του κλάδου μας, που έλαβε την απόφαση και τη σχετική πρωτοβουλία υλοποίησής της, έλαβε υπόψη της τα παραπάνω και έθεσε εξαρχής τις βάσεις για τη δημιουργία ενός πλαισίου κανόνων, κανονισμών, πρακτικών και αρχών εταιρικής διακυβέρνησης πλήρως προσαρμοσμένων στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, που υιοθέτησε και η ελληνική Πολιτεία. Επίσης, πιστεύοντας από την πρώτη στιγμή στην ευρύτερη συμμετοχή του κλάδου, στις πολιτικές συναίνεσης και τη διαφάνεια, προσκάλεσε εργοδότες και συνταξιούχους να συμμετέχουν στο ΔΣ και προχώρησε στη συνεργασία με τους πλέον εξειδικευμένους συνεργάτες σε κάθε τομέα των δραστηριοτήτων του, και ιδιαίτερα στον ευαίσθητο τομέα της διαχείρισης της περιουσίας του, προκειμένου να εξασφαλιστεί η αποτελεσματικότερη λειτουργία του.

-Πιστεύετε ότι το δικό σας παράδειγμα, ως κλάδου, θα το ακολουθήσουν και άλλοι κλάδοι; Θεωρείτε ότι η δημιουργία επαγγελματικών ταμείων θα μπορέσει να αποτελέσει ένα μεταρρυθμιστικό αντίβαρο στη μονομέρεια του υπάρχοντος Ασφαλιστικού;

Εκτιμούμε ότι όλοι οι κλάδοι ή οι ενώσεις κλάδων μπορούν να δημιουργήσουν τα δικά τους επαγγελματικά ταμεία, προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα αύξησης του εισοδήματος των ασφαλισμένων όταν θα φθάσουν στη φάση της συνταξιοδότησής τους.

Το ιδιαίτερο θέμα της γενικότερης αντιμετώπισης της επικουρικής ασφάλισης, με δεδομένη την ιστορία της μέχρι σήμερα, είναι ένα θέμα που θα πρέπει να μελετηθεί από τους αρμόδιους, προκειμένου να τεθούν οι βάσεις μιας υγιούς ανάπτυξής της, χωρίς τα φαινόμενα παρεμβάσεων που είχαμε μέχρι σήμερα, στα οποία οφείλεται και η δυσκολία που αντιμετωπίζουν τα περισσότερα επικουρικά ταμεία. Με δεδομένο ότι η Πολιτεία δεν συμμετείχε ποτέ στη χρηματοδότηση της επικουρικής ασφάλισης, θεωρούμε ότι είναι δυνατόν να ακολουθήσουν και άλλοι κλάδοι το παράδειγμα του ΤΕΑ-ΕΑΠΑΕ και να επεκταθεί ο θεσμός των ΤΕΑ υποχρεωτικής ασφάλισης, με την κατάλληλη στήριξη από τους εργοδότες, τους εργαζόμενους και την Πολιτεία.

Η εμπειρία που πολύ γρήγορα αποκτήσαμε στη διοίκηση του Ταμείου επιτρέπει να συμβάλει η ομοσπονδία σημαντικά, με τις απόψεις της και τα συμπεράσματά της, στην αντιμετώπιση του πράγματι πολύπλοκου και δύσκολου θέματος οργάνωσης και λειτουργίας της υποχρεωτικής επαγγελματικής επικουρικής ασφάλισης, που αποτελεί τμήμα του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης, καθώς και της προαιρετικής επαγγελματικής ασφάλισης, που θα μπορούσε να λειτουργήσει συμπληρωματικά.

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να συμπληρωθεί το ελλιπές θεσμικό πλαίσιο, να δοθούν περαιτέρω κίνητρα και, πάνω από όλα, θα πρέπει να εξασφαλιστούν πόροι χρηματοδότησης που θα δικαιολογούν τη δημιουργία επαγγελματικών ταμείων, είτε με τη μορφή υποχρεωτικής ασφάλισης είτε με την προαιρετική συμμετοχή ασφαλισμένων.

-Ποιες εισηγήσεις σάς έκαναν οι αναλογιστές, οι διαχειριστές κεφαλαίων, η Τράπεζα της Ελλάδος και, βέβαια, τα αρμόδια υπουργεία;

Όλοι οι παραπάνω μάς έχουν βοηθήσει, κατά καιρούς, με τις απόψεις και την εμπειρία τους στην οργάνωση και διαχείριση του Ταμείου μας, αλλά στο συγκεκριμένο θέμα της διαβούλευσης με την ΕΑΕΕ ούτε έχουν την αρμοδιότητα ούτε παρενέβησαν. Σημειώνω, βέβαια, την υποστήριξη του Υπουργείου και την προτροπή του προς τις δύο πλευρές, προκειμένου να υπάρξει σύντομα ένα ικανοποιητικό και επωφελές για το Ταμείο και τους ασφαλισμένους του αποτέλεσμα.

-Είχατε επαφές με την πολιτική ηγεσία, και ποιες προτάσεις τούς κάνατε για τα επαγγελματικά ταμεία, γενικότερα;

Νομίζω ότι, ήδη, έχουμε αναφερθεί σχετικά στις προηγούμενες ερωτήσεις. Σε κάθε περίπτωση, έχουμε δηλώσει την πρόθεσή μας να συμβάλουμε σε οποιονδήποτε διάλογο ανοίξει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου σχετικά με τα παραπάνω θέματα.

Σαφώς, το θετικότατο παράδειγμα του δικού μας Ταμείου μπορεί να αποτελέσει την αιτία της έναρξης ενός ουσιαστικού διαλόγου για την περαιτέρω ανάπτυξη του θεσμικού πλαισίου, που θα διευκολύνει τους εργαζόμενους κάθε κλάδου να διαχειριστούν με επιτυχία τον θεσμό της υποχρεωτικής επικουρικής ασφάλισης.

Παράλληλα, εκτιμούμε ότι ο θεσμός των ΤΕΑ προαιρετικής ασφάλισης θα μπορούσε να αναπτυχθεί συμπληρωματικά, με θετικές προοπτικές για τους ασφαλισμένους. Προς τούτο είναι αναγκαίο να συμβάλουν όλοι για τη δημιουργία του κατάλληλου πλαισίου λειτουργίας τους, λαμβάνοντας υπόψη τις εμπειρίες του παρελθόντος –εγχώριες και ευρωπαϊκές– τις ανάγκες και τις δυνατότητες της ελληνικής κοινωνίας.

-Πώς βλέπετε, ως ασφαλιστική αγορά γενικότερα, τη δημιουργία επαγγελματικών ταμείων, και πόσο θα βοηθήσουν στην ανάκαμψη των επικουρικών συντάξεων, που είναι «είδος προς εξαφάνιση» με το υπάρχον Ασφαλιστικό;

Αρχικά, να διευκρινίσουμε τη διαφορετικότητα του θεσμού της επικουρικής ασφάλισης, που εντάσσεται στο σύστημα της κοινωνικής ασφάλισης, με τα ΤΕΑ προαιρετικής ασφάλισης που λειτουργούν συμπληρωματικά.

Είναι σαφές ότι οποιοσδήποτε κλάδος ή ομάδα εργαζομένων, που θέλει να ιδρύσει ένα ΤΕΑ, είτε υποχρεωτικής είτε προαιρετικής ασφάλισης, μπορεί να το κάνει εφόσον μπορεί να υποστηρίξει χρηματοδοτικά το εγχείρημα και να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητά του. Βέβαια, όπως αναφέραμε και παραπάνω, είναι απαραίτητος ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου.

Η ίδρυση, λειτουργία και διαχείριση οποιουδήποτε ΤΕΑ απαιτεί τεχνογνωσία, εξειδίκευση και εμπειρία. Ο κλάδος μας, δηλαδή οι ασφαλιστικές εταιρείες, και το επαγγελματικό του Ταμείο, διαθέτουν όλα τα παραπάνω και είναι σαφές ότι μπορούν να συμμετέχουν, να διαχειριστούν και να αποτελέσουν μοχλό ανάπτυξης του θεσμού.

Συντέντευξη Χρ. Παπαδόγιαννη / ΟΑΣΕ για το ΤΕΑ – ΕΑΠΑΕ

0

Ο πρόεδρος της ΟΑΣΕ, Χρήστος Παπαδόγιαννης, μιλά στο iw για τις μακροχρόνιες και σκληρές διαπραγματεύσεις μέσα από τις οποίες γεφυρώθηκαν οι διαφορές εργοδοσίας-εργαζομένων σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση του ΤΕΑ-ΕΑΠΑΕ και για το πώς κατάφεραν οι δύο πλευρές να στήσουν σε νέα, εποικοδομητική βάση το νέο Ταμείο-πρότυπο για την ανάπτυξη των επικουρικών επαγγελματικών ταμείων.

Συνέντευξη στον Νίκο Σακελλαρίου

-Η επιτυχής διαπραγμάτευση εργοδοσίας-εργαζομένων αποτελεί μια σημαντική και συμβολική εξέλιξη τόσο για το Ταμείο όσο και για τις εργασιακές σχέσεις στην Ελλάδα. Σε ποια σημεία υπήρχε συμφωνία, σε ποια διαφωνία και πώς τελικά διαμορφώθηκαν οι όροι της τελικής συμφωνίας;

Σε ένα περιβάλλον όπου τα «συμφέροντα» είναι αντικρουόμενα, από μόνο του το γεγονός ότι υπήρξε συμφωνία αποτελεί ένδειξη ότι σε κάθε ζήτημα που αφορά στις σχέσεις εργοδοτών-εργαζομένων, και εφόσον υπάρχει ειλικρινής διάθεση για ουσιαστική διαβούλευση και συνεννόηση, είναι εφικτή η εξεύρεση λύσεων στο πλαίσιο της «ισορροπίας» επιθυμητού και εφικτού.
Η κάθε πλευρά θέτει ως προτεραιότητα τις δικές της ανάγκες, αλλά οφείλει, στα πλαίσια ενός υγιούς διαλόγου και λαμβάνοντας υπόψη και τις ανάγκες της άλλης πλευράς, να κάνει τα ανάλογα βήματα «προσέγγισης» προκειμένου να υπηρετηθεί το γενικότερο συμφέρον. Στην περίπτωση του Ταμείου, νομίζω ότι και οι δύο πλευρές έλαβαν υπόψη τους την ανάγκη ύπαρξης ενός κλαδικού επικουρικού ταμείου, που θα διατηρήσει τη λειτουργία του και τις παροχές του σε τέτοιο επίπεδο που θα αιτιολογεί την επιλογή της μετατροπής του σε ανεξάρτητο επικουρικό επαγγελματικό ταμείο ΝΠΙΔ.

Το αίσθημα ευθύνης απέναντι στις προηγούμενες αλλά και τις σημερινές γενιές, που το αποτέλεσμα της εργασίας τους «έκτισε» το καλύτερο ίσως επικουρικό ταμείο της χώρας μας, ήταν ο οδηγός στο διάστημα της διαβούλευσης με την εργοδοτική ένωση.

Όσον αφορά στην ΟΑΣΕ, από την πρώτη στιγμή, θέσαμε ως στόχο τη διατήρηση του ικανοποιητικού επιπέδου των παροχών προς τους ασφαλισμένους του ΤΕΑ-ΕΑΠΑΕ καθώς και την ομαλή συνέχιση του σημαντικού και πρωτοποριακού έργου που έχει, μέχρι στιγμής, συντελεστεί στο Ταμείο, με ευθύνη της ομοσπονδίας. Το αποτέλεσμα αφενός εξασφαλίζει τους στόχους που θέσαμε, αφετέρου διασφαλίζει τη δυνατότητα τήρησης του δωδεκαετούς προγράμματος ανακεφαλαιοποίησης του Ταμείου, το οποίο είχε συμφωνηθεί με τις εποπτικές αρχές, έτσι ώστε το Ταμείο να κατορθώσει να καλύψει το σύνολο των απαιτούμενων αποθεματικών του μέχρι το τέλος του 2025.

Είναι αναγκαίο να επισημάνουμε ότι λύθηκε ένα σημαντικό θέμα τριβής μεταξύ των δύο πλευρών, που αφορούσε τον προσδιορισμό της εισφοράς των εταιρειών για τα έσοδα από ασφαλιστικά προϊόντα συνδεδεμένα με επενδύσεις.
Τέλος, χρειάζεται να τονίσουμε ιδιαίτερα τη συμφωνία για την παροχή των κατασκηνώσεων για τα παιδιά των ασφαλισμένων, παροχή που είχε καταργηθεί με την ανεξαρτητοποίηση του Ταμείου το 2013 και είχαμε δεσμευτεί ότι θα επαναφέρουμε.
Το κείμενο της τελικής συμφωνίας επιβεβαιώνει τα παραπάνω και αποτελεί το επιστέγασμα δύο περίπου ετών επίπονων και επίμονων προσπαθειών και από τις δύο πλευρές.

-Οι συντάξεις του ΤΕΑ-ΕΑΠΑΕ με τις νέες συνθήκες που προήλθαν από τη συμφωνία θα διατηρηθούν και μεσοπρόθεσμα, ανεξάρτητα από τις συνθήκες στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, στην ελληνική οικονομία και στην ευρωζώνη ή υπάρχουν ρήτρες και από τις δύο πλευρές που θα σας ξαναοδηγήσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων;

Οι όροι της συμφωνίας δεσμεύουν και τις δύο πλευρές διαχρονικά. Ο τρόπος χρηματοδότησης του Ταμείου από εργαζόμενους και εργοδότες για όλα τα επόμενα χρόνια αποτελεί εχέγγυο για τη γρήγορη, αναγκαία αποθεματοποίησή του και τη διατήρηση του ικανοποιητικού επιπέδου παροχών του. Κανείς βέβαια δεν μπορεί να προβλέψει έκτακτες και σημαντικές αλλαγές, που ενδέχεται να επιβάλουν «διαφοροποιήσεις» σε ένα τόσο ρευστό και ανασφαλές οικονομικό περιβάλλον, καθώς και την εξέλιξη των επιτοκίων, ιδιαίτερα για μια συμφωνία με τόσο μεγάλο χρονικό ορίζοντα.

Εκτιμούμε ότι, σε κάθε περίπτωση, οι δύο πλευρές οφείλουν με πνεύμα συνεργασίας να τις αντιμετωπίζουν. Το σημαντικό όμως είναι ότι, εκτός από τη βιωσιμότητα του Ταμείου, που ήταν ήδη διασφαλισμένη από την ανεξαρτητοποίησή του και την εξαιρετική πορεία των επενδύσεών του, διασφαλίζεται, πλέον, το επίπεδο των παροχών του και η ομαλή συνέχιση της πορείας βελτίωσης της λειτουργίας του.
Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι με βάση τα νέα δεδομένα διασφαλίζονται και οι 14 συντάξεις που δίνει κάθε χρόνο το Ταμείο, ενώ παράλληλα το ύψος της κάθε μηνιαίας σύνταξης παραμένει πολύ ανώτερο από αυτό της αντίστοιχης παροχής του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ), στο οποίο θα είχε ενοποιηθεί το Ταμείο μας.

-Ποια θα πρέπει να είναι τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά για να «χτιστεί» ένα βιώσιμο επαγγελματικό ταμείο σε ό,τι αφορά τις εισφορές, τη διαχείριση των επενδύσεων και τη διοικητική (managerial) εκπροσώπηση;

Για τα επαγγελματικά ταμεία, αλλά και για όλα τα Ταμεία γενικότερα, είναι κεφαλαιώδους σημασίας η χρηματοδότηση, η οποία θα πρέπει να εξασφαλίζει ικανοποιητικές παροχές. Η βιωσιμότητα ενός Ταμείου εξαρτάται από το ύψος των εισφορών, που πρέπει να βρίσκονται σε ισορροπία με παροχές τέτοιου επιπέδου που θα αιτιολογούν τη δημιουργία του. Αυτή η εξίσωση είναι ένα δύσκολο πρόβλημα, ιδιαίτερα στις ισχύουσες οικονομικές συνθήκες, όπου πολλοί εξαγγέλλουν την πρόθεση για ίδρυση επαγγελματικών ταμείων χωρίς να έχουν λάβει υπόψη τις συνθήκες κάθε κλάδου ή ομάδας ασφαλισμένων και χωρίς να μπορούν να δεσμευτούν για την επάρκεια των παροχών.

Περαιτέρω, η αποτελεσματική διαχείριση των επενδύσεων και η θεσμοθέτηση κανόνων εταιρικής διακυβέρνησης μπορούν να δημιουργήσουν περιβάλλον σωστής και αποτελεσματικής λειτουργίας. Εδώ θα πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι η πλήρης προσαρμογή στους κανόνες που καθορίζουν το θεσμικό πλαίσιο και οι εποπτικές αρχές επιβαρύνει αρκετά το κόστος λειτουργίας τους.

Όσον αφορά στο ΤΕΑ-ΕΑΠΑΕ, από τη μετατροπή του σε ΝΠΙΔ, η ομοσπονδία των εργαζομένων του κλάδου μας, που έλαβε την απόφαση και τη σχετική πρωτοβουλία υλοποίησής της, έλαβε υπόψη της τα παραπάνω και έθεσε εξαρχής τις βάσεις για τη δημιουργία ενός πλαισίου κανόνων, κανονισμών, πρακτικών και αρχών εταιρικής διακυβέρνησης πλήρως προσαρμοσμένων στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, που υιοθέτησε και η ελληνική Πολιτεία. Επίσης, πιστεύοντας από την πρώτη στιγμή στην ευρύτερη συμμετοχή του κλάδου, στις πολιτικές συναίνεσης και τη διαφάνεια, προσκάλεσε εργοδότες και συνταξιούχους να συμμετέχουν στο ΔΣ και προχώρησε στη συνεργασία με τους πλέον εξειδικευμένους συνεργάτες σε κάθε τομέα των δραστηριοτήτων του, και ιδιαίτερα στον ευαίσθητο τομέα της διαχείρισης της περιουσίας του, προκειμένου να εξασφαλιστεί η αποτελεσματικότερη λειτουργία του.

-Πιστεύετε ότι το δικό σας παράδειγμα, ως κλάδου, θα το ακολουθήσουν και άλλοι κλάδοι; Θεωρείτε ότι η δημιουργία επαγγελματικών ταμείων θα μπορέσει να αποτελέσει ένα μεταρρυθμιστικό αντίβαρο στη μονομέρεια του υπάρχοντος Ασφαλιστικού;

Εκτιμούμε ότι όλοι οι κλάδοι ή οι ενώσεις κλάδων μπορούν να δημιουργήσουν τα δικά τους επαγγελματικά ταμεία, προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα αύξησης του εισοδήματος των ασφαλισμένων όταν θα φθάσουν στη φάση της συνταξιοδότησής τους.

Το ιδιαίτερο θέμα της γενικότερης αντιμετώπισης της επικουρικής ασφάλισης, με δεδομένη την ιστορία της μέχρι σήμερα, είναι ένα θέμα που θα πρέπει να μελετηθεί από τους αρμόδιους, προκειμένου να τεθούν οι βάσεις μιας υγιούς ανάπτυξής της, χωρίς τα φαινόμενα παρεμβάσεων που είχαμε μέχρι σήμερα, στα οποία οφείλεται και η δυσκολία που αντιμετωπίζουν τα περισσότερα επικουρικά ταμεία. Με δεδομένο ότι η Πολιτεία δεν συμμετείχε ποτέ στη χρηματοδότηση της επικουρικής ασφάλισης, θεωρούμε ότι είναι δυνατόν να ακολουθήσουν και άλλοι κλάδοι το παράδειγμα του ΤΕΑ-ΕΑΠΑΕ και να επεκταθεί ο θεσμός των ΤΕΑ υποχρεωτικής ασφάλισης, με την κατάλληλη στήριξη από τους εργοδότες, τους εργαζόμενους και την Πολιτεία.

Η εμπειρία που πολύ γρήγορα αποκτήσαμε στη διοίκηση του Ταμείου επιτρέπει να συμβάλει η ομοσπονδία σημαντικά, με τις απόψεις της και τα συμπεράσματά της, στην αντιμετώπιση του πράγματι πολύπλοκου και δύσκολου θέματος οργάνωσης και λειτουργίας της υποχρεωτικής επαγγελματικής επικουρικής ασφάλισης, που αποτελεί τμήμα του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης, καθώς και της προαιρετικής επαγγελματικής ασφάλισης, που θα μπορούσε να λειτουργήσει συμπληρωματικά.

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να συμπληρωθεί το ελλιπές θεσμικό πλαίσιο, να δοθούν περαιτέρω κίνητρα και, πάνω από όλα, θα πρέπει να εξασφαλιστούν πόροι χρηματοδότησης που θα δικαιολογούν τη δημιουργία επαγγελματικών ταμείων, είτε με τη μορφή υποχρεωτικής ασφάλισης είτε με την προαιρετική συμμετοχή ασφαλισμένων.

-Ποιες εισηγήσεις σάς έκαναν οι αναλογιστές, οι διαχειριστές κεφαλαίων, η Τράπεζα της Ελλάδος και, βέβαια, τα αρμόδια υπουργεία;

Όλοι οι παραπάνω μάς έχουν βοηθήσει, κατά καιρούς, με τις απόψεις και την εμπειρία τους στην οργάνωση και διαχείριση του Ταμείου μας, αλλά στο συγκεκριμένο θέμα της διαβούλευσης με την ΕΑΕΕ ούτε έχουν την αρμοδιότητα ούτε παρενέβησαν. Σημειώνω, βέβαια, την υποστήριξη του Υπουργείου και την προτροπή του προς τις δύο πλευρές, προκειμένου να υπάρξει σύντομα ένα ικανοποιητικό και επωφελές για το Ταμείο και τους ασφαλισμένους του αποτέλεσμα.

-Είχατε επαφές με την πολιτική ηγεσία, και ποιες προτάσεις τούς κάνατε για τα επαγγελματικά ταμεία, γενικότερα;

Νομίζω ότι, ήδη, έχουμε αναφερθεί σχετικά στις προηγούμενες ερωτήσεις. Σε κάθε περίπτωση, έχουμε δηλώσει την πρόθεσή μας να συμβάλουμε σε οποιονδήποτε διάλογο ανοίξει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου σχετικά με τα παραπάνω θέματα.

Σαφώς, το θετικότατο παράδειγμα του δικού μας Ταμείου μπορεί να αποτελέσει την αιτία της έναρξης ενός ουσιαστικού διαλόγου για την περαιτέρω ανάπτυξη του θεσμικού πλαισίου, που θα διευκολύνει τους εργαζόμενους κάθε κλάδου να διαχειριστούν με επιτυχία τον θεσμό της υποχρεωτικής επικουρικής ασφάλισης.

Παράλληλα, εκτιμούμε ότι ο θεσμός των ΤΕΑ προαιρετικής ασφάλισης θα μπορούσε να αναπτυχθεί συμπληρωματικά, με θετικές προοπτικές για τους ασφαλισμένους. Προς τούτο είναι αναγκαίο να συμβάλουν όλοι για τη δημιουργία του κατάλληλου πλαισίου λειτουργίας τους, λαμβάνοντας υπόψη τις εμπειρίες του παρελθόντος –εγχώριες και ευρωπαϊκές– τις ανάγκες και τις δυνατότητες της ελληνικής κοινωνίας.

-Πώς βλέπετε, ως ασφαλιστική αγορά γενικότερα, τη δημιουργία επαγγελματικών ταμείων, και πόσο θα βοηθήσουν στην ανάκαμψη των επικουρικών συντάξεων, που είναι «είδος προς εξαφάνιση» με το υπάρχον Ασφαλιστικό;

Αρχικά, να διευκρινίσουμε τη διαφορετικότητα του θεσμού της επικουρικής ασφάλισης, που εντάσσεται στο σύστημα της κοινωνικής ασφάλισης, με τα ΤΕΑ προαιρετικής ασφάλισης που λειτουργούν συμπληρωματικά.

Είναι σαφές ότι οποιοσδήποτε κλάδος ή ομάδα εργαζομένων, που θέλει να ιδρύσει ένα ΤΕΑ, είτε υποχρεωτικής είτε προαιρετικής ασφάλισης, μπορεί να το κάνει εφόσον μπορεί να υποστηρίξει χρηματοδοτικά το εγχείρημα και να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητά του. Βέβαια, όπως αναφέραμε και παραπάνω, είναι απαραίτητος ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου.

Η ίδρυση, λειτουργία και διαχείριση οποιουδήποτε ΤΕΑ απαιτεί τεχνογνωσία, εξειδίκευση και εμπειρία. Ο κλάδος μας, δηλαδή οι ασφαλιστικές εταιρείες, και το επαγγελματικό του Ταμείο, διαθέτουν όλα τα παραπάνω και είναι σαφές ότι μπορούν να συμμετέχουν, να διαχειριστούν και να αποτελέσουν μοχλό ανάπτυξης του θεσμού.

Τι είναι αυτό που διαφοροποιεί την Interamerican στην αγορά …

0

της Ελενας Ερμείδου

Σε τρεις πυλώνες εδράζεται ο στρατηγικός προσανατολισμός της Interamerican με ορίζοντα το 2020, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Interamerican Γιάννης Καντώρος στην σημερινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η εταιρεία.

Στο πυλώνα «Lean» για την βελτιστοποίηση αποτελέσματος λειτουργικότητας σε κάθε διοικητικό τομέα με στόχο την συνεχή δημιουργία αξίας για την εταιρεία, τους εργαζόμενους, τους συνεργάτες και τους πελάτες. Στον πυλώνα «Ψηφιοποίηση»: ήτοι στην ανάπτυξη του ψηφιακού περιβάλλοντος σε όλες τις εργασίες, ώστε να γίνει η Interamerican, o απόλυτος «Ψηφιακός Ασφαλιστής» της αγοράς. Και, στον πυλώνα «Καινοτομία» την αναζήτηση και εφαρμογή πρωτοποριακών καινοτόμων ιδεών με συμμετοχή όλων εργαζομένων.

Η μεθολογία Lean είναι ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα που έχει στα χέρια της η Interamerican και έχει την εμπειρία να το χρησιμοποιήσει, ώστε να ξεχωρίσει ακόμα περισσότερο στην αγορά. Το σημείο που διαφοροποιεί την Lean μεθοδολογία εργασίας από τις υπόλοιπες πρακτικές που είναι συνηθισμένες, είναι το γεγονός ότι η Lean έχει γνώμονα τη συνεχή βελτίωση, εστιάζοντας ταυτόχρονα στους τρεις πυλώνες της αλυσίδας αξίας: πελάτη, εργαζόμενο και μέτοχο.

Επιδιώκει ισορροπία, μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων και εγγυάται την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της εταιρείας μέσω της άμεσης προσαρμογής στις εξελίξεις, και την αυξανόμενη ικανοποίηση των πελατών, των εργαζομένων και των μετόχων.

Η Lean μεθοδολογία αξιοποιεί τους υφιστάμενους πόρους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο περιορίζοντας τις περιττές ενέργειες, συντελώντας στην ομαλή και απρόσκοπτη ροή των λειτουργιών.

Με τον τρόπο αυτό η Interamerican θα επιτύχει μεταξύ των άλλων έναν από τους βασικούς της στόχος την ενίσχυση των μηχανισμών της πελατοκεντρικότητας. Θα μπορεί να ακούει καλύτερα τον πελάτη, να ερμηνεύει καλύτερα τι ανάγκες και να παρέχει στο πελάτη ακριβώς αυτό που θέλει.

Εχοντας διαγράψει μία ήδη πολύ επιτυχημένη πορεία στην αγορά και το 2016 με νέα προϊόντα καινοτόμα ψηφιακά προϊόντα και επενδύσει στην αγορά, το 2017 προδιαγράφεται έτος περαιτέρω ανάπτυξη για την Interamerican

Επαναλαμβανόμενα κέρδη 21,1 εκατ. ευρώ και υψηλή φερεγγυότητα για την INTERAMERICAN, κατά το 2016

0

Τη σταθερότητα των οικονομικών αποτελεσμάτων της κατά την τελευταία πενταετία, παρά τις δύσκολες συνθήκες του οικονομικού περιβάλλοντος, επιβεβαιώνει η INTERAMERICAN. Η εταιρεία παρουσίασε επαναλαμβανόμενα (λειτουργικά) κέρδη 21,1 εκατ. ευρώ κατά το 2016, έναντι 25,8 εκατ. κατά το 2015. Τα κέρδη προ φόρων επηρεάστηκαν από τη μεταβολή του αποθέματος των κλάδων Ζωής και Υγείας (-15,6 εκατ.) του ελέγχου επάρκειας, λόγω αλλαγής της μεθοδολογίας σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΙΟΡΑ. Με αυτό το δεδομένο, τα κέρδη προ φόρων έφθασαν στα 5,5 εκατ. ευρώ. Το ποσοστό φερεγγυότητας της INTERAMERICAN κατά Solvency II, για τις εταιρείες Ζημιών, Ζωής και Βοήθειας, υπερκαλύπτει το επίπεδο που ορίζει η ασφαλιστική νομοθεσία, καθώς και το υψηλότερο επίπεδο που απαιτείται από την εσωτερική πολιτική κεφαλαιακής επάρκειας. Επισημαίνεται ότι τα οικονομικά αποτελέσματα που παρουσιάστηκαν, είναι αυτά που υπέβαλε η εταιρεία στους μετόχους της, στους οποίους απέδωσε κατά το 2016 για πρώτη φορά μέρισμα 14,93 εκατ. ευρώ.

Τα αποτελέσματα της παραγωγής της INTERAMERICAN στις ασφαλιστικές δραστηριότητες διατηρήθηκαν σε ικανοποιητικά μεγέθη, με αύξηση της παραγωγής στους κλάδους Υγείας και Ομαδικών ασφαλίσεων, καθώς και των Γενικών ασφαλίσεων εκτός του κλάδου Αυτοκινήτων. Τα συνολικά μεικτά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα του 2016 έφθασαν στα 329 εκατ. ευρώ, έναντι 341 εκατ. κατά το 2015. Είναι αξιοσημείωτο ότι, αντισταθμιστικά στην πίεση των ασφαλίστρων του κλάδου Αυτοκινήτων, η εταιρεία αύξησε πέρυσι το πλήθος των συμβολαίων κατά 10,9%. Στον κλάδο Ζωής, ωστόσο, η πολιτική ελαχιστοποίησης της έκθεσης σε κεφαλαιακούς κινδύνους σε συνδυασμό με τα capital controls που επηρέασαν την πώληση προϊόντων τύπου unit linked, επέφερε μείωση της παραγωγής. Η INTERAMERICAN αύξησε το πελατολόγιό της πέρυσι, συνολικά, κατά 35.000 πελάτες (αύξηση 5,7%) και οι ασφαλισμένοι της ανέρχονται, πλέον, σε 962.322.

Μεγέθη (€ εκατ.) 2016 2015
Επαναλαμβανόμενα Κέρδη 21,1 25,8
Μεικτά Εγγεγραμμένα Ασφάλιστρα 329 341

 

Η περαιτέρω πρόοδος στην ψηφιοποίηση, τις διαδικασίες και τον εξορθολογιστικό έλεγχο των δαπανών των ασφαλιστικών εταιρειών συνέβαλε στη διατήρηση των λειτουργικών εξόδων κατά το 2016 στα 52 εκατ. ευρώ -όσα και τα έξοδα κατά το 2015- χωρίς να υπολογίζονται οι δαπάνες πρόσκτησης εργασιών. Ο δείκτης ζημιών της εταιρείας βελτιώθηκε ακόμη περισσότερο στις Γενικές ασφαλίσεις φθάνοντας στο 50%, χάρις στις καλές συνεργασίες με παρόχους, την αποτελεσματική διαχείριση ζημιών, την παραμετρική τιμολόγηση και το underwriting, ενώ στις ασφαλίσεις Υγείας (73%) επιβαρύνθηκε σχετικά με το 2015 από μεγάλες αποζημιώσεις για σοβαρές ασθένειες και τον πληθωρισμό στο κόστος ιατρικών υπηρεσιών.

Η INTERAMERICAN κατέβαλε, κατά το 2016, συνολικά 178,9 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις και ανταποκρίθηκε σε 431.000 περιπτώσεις με παροχή οδικής και άμεσης ιατρικής (προσωπικής) βοήθειας. Κατά μέσο όρο, σε καθημερινή βάση 2.130 πελάτες έλαβαν αποζημίωση ή υπηρεσία βοήθειας. Οι πρόσφατες έρευνες ικανοποίησης πελατών έδωσαν ικανοποίηση συνολική 84% από την INTERAMERICAN και 91% από την Anytime.

Η στρατηγική και το επιχειρησιακό σχέδιο για το 2017

Η INTERAMERICAN συνεχίζει σταθερά να κατευθύνει τις αναπτυξιακές επιλογές και δραστηριότητές της πάνω σε τρεις άξονες:

  • της ψηφιοποίησης, με στόχο να είναι έως το 2020 ο απόλυτος “ψηφιακός ασφαλιστής” της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς,
  • της καινοτομίας, συνεχίζοντας την εφαρμογή νέων ιδεών σε λειτουργίες και προϊόντα, • της μεθοδολογίας “Lean”, η εφαρμογή της οποίας οδηγεί σε κουλτούρα και πρακτικές που αποδίδουν αξία στην εταιρεία, τους πελάτες, τους εργαζόμενους και συνεργάτες.

Στο πλαίσιο αυτό, η INTERAMERICAN ενισχύει ιδιαίτερα την πολυκαναλική διανομή της με τη συνέχιση της υλοποίησης του σχεδίου “Genesis” για την ανάπτυξη του εταιρικού δικτύου πωλήσεων Αgency -πέρυσι, εισήγαγε 631 νέους πιστοποιημένους συνεργάτες-και την αύξηση της απόδοσής του με εστίαση στον κλάδο Υγείας. Επίσης, η εταιρεία επενδύει στην ενίσχυση του δικτύου των συνεργαζομένων Brokers και την αύξηση της απόδοσής τους στους κλάδους των Γενικών ασφαλίσεων, καθώς και στο επόμενο βήμα της Anytime, με την είσοδό της προσεχώς στην αγορά της Κύπρου και με εφαρμογές τηλεματικής που της δίνουν προβάδισμα στον κλάδο Αυτοκινήτων. Η Anytime έφθασε στα 292.000 συμβόλαια κατά το 2016, επιτυγχάνοντας αύξηση κατά 13,1%.

Ο Γιάννης Καντώρος, διευθύνων σύμβουλος της INTERAMERICAN, δήλωσε για τον προσανατολισμό της εταιρείας: “Είχαμε πέρυσι μία επιτυχημένη χρονιά, έχοντας συνδυάσει υψηλή κερδοφορία, ισχυρή κεφαλαιακή επάρκεια, απόδοση μερίσματος στους μετόχους και αύξηση του πελατολογίου μας. Συνεχίζουμε με συνέπεια μία πορεία οργανικής ανάπτυξης με προοπτική σε βάθος χρόνου, με βασικά χαρακτηριστικά την προσαρμογή στο ευμετάβλητο κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον και τη δημιουργία μακροχρόνιας σχέσης εμπιστοσύνης με τους πελάτες. Υιοθετούμε την ψηφιακή τεχνολογία αιχμής σε κάθε τομέα και δραστηριότητα και προχωρούμε στην εισαγωγή νέας αντίληψης στην οργανωτική δομή, την διοίκηση και τον τρόπο εργασίας, με πρωτοποριακές μεθόδους και ιδέες που βασίζονται στη συμμετοχικότητα στελεχών και εργαζομένων. Στόχο μας αποτελεί η διατήρηση σταθερής λειτουργικής κερδοφορίας και η ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών, προς όφελος του πελάτη. Ο χάρτης της αγοράς κατά την επόμενη ημέρα θα ανασχεδιαστεί με δημιουργικές ανατροπές που θα υπηρετούν τις ασφαλιστικές ανάγκες πιο αποτελεσματικά και με μικρότερο κόστος, ενισχύοντας την αξιοπιστία του κλάδου. Σε αυτά τα σημεία, η INTERAMERICAN κατά τα τελευταία χρόνια είναι και θα συνεχίσει να είναι πρωτοπόρος, θα είμαστε ανοικτοί σε κάθε αναγκαία αλλαγή“.

Κατά τη συνέντευξη Τύπου της εταιρείας, τονίστηκαν οι συνεχιζόμενες επενδύσεις στο ΙΤ και σε υποδομές -ανακοινώθηκε και η λειτουργία δεύτερου ιδιόκτητου πολυϊατρείου Medifirst στα βόρεια προάστια κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους-, το έμπρακτο ενδιαφέρον για την υποστήριξη και ανάδειξη των ανθρωπίνων πόρων στη διοίκηση και τις πωλήσεις (48 επιπλέον θέσεις εργασίας στο ισοζύγιο προσλήψεων – αποχωρήσεων και εισαγωγή 631 νέων συνεργατών αντιστοίχως) και ακόμη, η πρωτοποριακή για την ασφαλιστική αγορά τοποθέτηση της INTERAMERICAN στα κρίσιμα ζητήματα και τις προτεραιότητες που αναδεικνύονται για την οικονομία, την κοινωνία και το περιβάλλον, στη βάση της εταιρικής υπευθυνότητας.

Τα μέλη του Δ.Σ. της AMICE, φιλοξένησε στην Αθήνα η Συνεταιριστική Ασφαλιστική

0

Στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16 Μαρτίου, η συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Association of Mutual Insurers and Insurance Cooperatives in Europe (AMICE).

Ο οργανισμός AMICE είναι η ευρωπαϊκή ένωση αλληλοβοηθητικών ασφαλιστικών οργανισμών και συνεταιριστικών ασφαλιστικών εταιρειών, των ασφαλιστικών εταιρειών που εκπροσωπούν την κοινωνική οικονομία στην ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά. Η AMICE εδρεύει στις Βρυξέλλες και αντιπροσωπεύει περισσότερες από 2.700 ασφαλιστικές επιχειρήσεις και οργανισμούς, που αποτελούν το 30% της ευρωπαϊκής ασφαλιστικής αγοράς, με 400 εκατ. ασφαλισμένους και 430.000 προσωπικό.
Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της AMICE, φιλοξένησε στην Αθήνα η Συνεταιριστική Ασφαλιστική, η οποία είναι μέλος της, από το 1995. Επίσης, σημειώνεται ότι στο διοικητικό συμβούλιο της AMICE συμμετέχει για τέταρτη συνεχή θητεία ο CEO της Συνεταιριστικής Ασφαλιστικής κ. Δημήτρης Ζορμπάς.
Στο διοικητικό συμβούλιο της AMICE, στο οποίο παραβρέθηκε και αντιπροσωπεία του αντίστοιχου διεθνούς οργάνου ICMIF (International Cooperative and Mutual Insurance Federation) με επικεφαλής την Πρόεδρό του, κυρία Hilde Vernaillen, συζητήθηκαν επίκαιρα θέματα, που απασχολούν τις ασφαλιστικές εταιρείες της κοινωνικής οικονομίας, σε ευρωπαϊκό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο.

Ευρωπαϊκή Πίστη: Superbrand εταιρία στις Ασφαλιστικές Υπηρεσίες

0

Η Ευρωπαϊκή Πίστη αναδείχθηκε ως Superbrand εταιρία στην κατηγορία «Ασφαλιστικές Υπηρεσίες» στο πλαίσιο της 5ης απονομής των Corporate Superbrands Awards Greece, σε ειδική εκδήλωση του πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Ο διαγωνισμός Corporate Superbrands Greece 2016, εντάσσεται στο πλαίσιο του παγκόσμιου θεσμού των Superbrands που εκπροσωπείται σε 91 χώρες και είχε στόχο να αναδείξει τις κορυφαίες εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε 39 κλάδους της ελληνικής οικονομίας.

Η Ευρωπαϊκή Πίστη αναδείχθηκε ως Superbrand εταιρία μετά από βαθμολογία της κριτικής επιτροπής και από δημοσκόπηση προς το καταναλωτικό κοινό, βάσει των ακόλουθων κριτηρίων:
– Αναγνωρισιμότητα Επωνυμίας & Δύναμη Φήμης
– Αξιοπιστία και Μακροχρόνια Συνέπεια
– Εταιρική Υπευθυνότητα στους τομείς Αγορά, Εργασιακές Σχέσεις, Κοινωνία και Περιβάλλον

Ο αρχικός κατάλογος περιελάμβανε περίπου 1.500 υποψήφιες εταιρικές επωνυμίες. Ο πρώτος γύρος βαθμολόγησης της Κριτικής Επιτροπής ανέδειξε τις 15 κορυφαίες εταιρίες ανά κατηγορία. Στη συνέχεια, η λίστα αυτή τέθηκε σε δεύτερο γύρο βαθμολόγησης από την Κριτική Επιτροπή, αλλά και στην αξιολόγηση του καταναλωτικού κοινού.

Το Μέλος Δ.Σ. και Γενικός Διευθυντής Οικονομικών & Διοικητικών Υπηρεσιών της Εταιρίας, κύριος Στέφανος Βερζοβίτης, δήλωσε σχετικά με τη διάκριση:
«Η ανάδειξή μας ως Superbrand εταιρία είναι μία ακόμα απόδειξη ότι αποτελούμε έναν από τους πλέον αξιόπιστους ασφαλιστικούς φορείς στην Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά και είναι απόρροια της εμπιστοσύνης των πελατών μας, αλλά και της συλλογικής προσπάθειας της Διοίκησης, του Ανθρώπινου Δυναμικού και του Δικτύου Πωλήσεων.
Η συγκεκριμένη διάκριση αποτελεί μία σημαντική αναγνώριση και επιβράβευση, καθώς από την ίδρυση της Εταιρίας πριν από 40 χρόνια έως και σήμερα, έχουμε καταφέρει να διατηρήσουμε αναλλοίωτες τις αρχές πάνω στις οποίες οικοδομήθηκε η Ευρωπαϊκή Πίστη: την εντιμότητα, τη συνέπεια, τη φιλεργατικότητα και τη χρηστή διαχείριση».

Παραγωγή ασφαλίστρων Ιανουαρίου 2017. Αύξηση 9,2%

0

Η ΕΑΕΕ συνεχίζει την έρευνα σχετικά με την παραγωγή ασφαλίστρων (εγγεγραμμένα ασφάλιστρα συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων συμβολαίων) και των επιστροφών ασφαλίστρων λόγω ακυρώσεων ανά μήνα μεταξύ των ασφαλιστικών επιχειρήσεων-μελών της. Στο πλαίσιο αυτό, ενσωματώθηκαν στην έρευνα τα στοιχεία μηνός Ιανουαρίου του 2017.

Συνολικά ανταποκρίθηκαν 50 ασφαλιστικές επιχειρήσεις οι οποίες συγκέντρωσαν το 94,6% της παραγωγής ασφαλίστρων στις ασφαλίσεις κατά Ζημιών και το 99,9% των ασφαλίσεων Ζωής σύμφωνα με τα στοιχεία του έτους 2016. Από τις ανωτέρω επιχειρήσεις, οι 20 δραστηριοποιήθηκαν στις ασφαλίσεις Ζωής και 44 στις ασφαλίσεις κατά Ζημιών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά (κατόπιν προσαρμογής των δεδομένων του προηγούμενου χρονικού διαστήματος με νεότερες απαντήσεις), από τη σύγκριση των δηλώσεων παραγωγής εγγεγραμμένων ασφαλίστρων του μηνός Ιανουαρίου του 2017 των ανωτέρω 50 επιχειρήσεων με τις αντίστοιχες της ίδιας περιόδου για το 2016 των ιδίων επιχειρήσεων, προκύπτουν τα παρακάτω:

Παραγωγή εγγεγραμμένων ασφαλίστρων (€)
Ιανουάριος 2017
Μεταβολή έναντι Ιανουαρίου 2016
Ασφαλίσεις Ζωής 159.474.893,59 +10,9%
Ασφαλίσεις κατά Ζημιών 181.992.105,52 +7,7%
εκ των οποίων    
Αστική ευθύνη οχημάτων 61.971.916,53 -1,2%
Λοιποί κλάδοι κατά Ζημιών 120.020.188,99 +13,0%
Σύνολο 341.466.999,11 +9,2%

Επισημαίνεται ότι τα στοιχεία της έρευνας προκύπτουν από τις δηλώσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, οι οποίες δεν έχουν ελεγχθεί από ορκωτούς ελεγκτές.
Τον Ιανουάριο του 2017, οι ασφαλίσεις Ζωής αύξησαν την παραγωγή τους σε μηνιαία βάση για έβδομο συνεχόμενο μήνα. Οι ασφαλίσεις κατά Ζημιών κατέγραψαν επίσης άνοδο για έκτο συνεχόμενο μήνα. Συνολικά, η παραγωγή ασφαλίστρων μηνός Ιανουαρίου αυξήθηκε κατά 9,2%, έναντι του Ιανουαρίου του 2016.

Ασφαλίσεις Ζωής Ασφαλίσεις κατά Ζημιών Σύνολο
Δωδεκάμηνο 2016 /2015 +6,1% +3,1% +4,6%
Ιανουάριος 2017 /2016 +10,9% +7,7% +9,2%

Στα δύο γραφήματα που ακολουθούν παρουσιάζεται η εξέλιξη της παραγωγής ασφαλίστρων ανά μήνα, για το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου 2016 – Ιανουαρίου 2017, ξεχωριστά για τις ασφαλίσεις Ζωής και τις ασφαλίσεις κατά Ζημιών.

Παραγωγή εγγεγραμμένων ασφαλίστρων 2016-2017

Στους πίνακες που ακολουθούν καταγράφονται αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας παραγωγής ανά κλάδο ασφάλισης (Ζωής και Ζημιών) για τον Ιανουάριο του 2017 καθώς και η μεταβολή τους έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2016.

Ασφαλίσεις Ζωής (€) Ιανουάριος 2017 Μεταβολή
I. Ασφαλίσεις Ζωής 115.809.826,07 -2,3%
III. Ασφαλίσεις Ζωής συνδεδεμένες με επενδύσεις 24.641.547,62 +95,7%
VI. Εργασίες κεφαλαιοποίησης 1.271,66 -29,0%
VII. Διαχείριση συλλογικών συνταξιοδοτικών κεφαλαίων 19.022.248,24 +49,3%
Σύνολο 159.474.893,59 +10,9%

Σχετικά με τα ανωτέρω στοιχεία των ασφαλίσεων Ζωής, επισημαίνονται ιδιαιτέρως τα εξής:

1) Για έβδομο συνεχόμενο μήνα, οι ασφαλίσεις Ζωής επανέλαβαν την αύξησή τους έναντι του αντίστοιχου προηγούμενου χρονικού διαστήματος. Η αύξηση οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση της παραγωγής του κλάδου ΙΙΙ. Ασφαλίσεων Ζωής συνδεδεμένων με επενδύσεις καθώς επίσης και στην αύξηση του κλάδου VII. Διαχείρισης συλλογικών συνταξιοδοτικών κεφαλαίων.
2) Υπενθυμίζεται ότι η παραγωγή του κλάδου IV.2 Υγείας (όπως οριζόταν με το άρθρο 13 του ν.δ. 400/1970), κατ’εφαρμογή του νόμου 4364/5.2.2016, καταγράφεται από 1/1/2016 στις ασφαλίσεις κατά Ζημιών όπου μερίζεται στους κλάδους 1. Ατυχημάτων και 2. Ασθενειών, αναλόγως των προσφερομένων καλύψεων.
Η μεταβολή της παραγωγής των ασφαλίσεων κατά Ζημιών καταγράφεται στον πίνακα που ακολουθεί.

Ασφαλίσεις κατά Ζημιών (€) Ιανουάριος 2017 Μεταβολή
1. Ατυχήματα 3.340.723,23 -0,4%
2. Ασθένειες 14.435.062,71 +14,5%
3. Χερσαία οχήματα 16.597.997,52 +9,8%
5. Αεροσκάφη 187,84 -96,4%
6. Πλοία (θαλάσσια, λιμναία, ποτάμια) 608.923,84 +1,6%
7. Μεταφερόμενα εμπορεύματα 2.169.694,14 -11,7%
8. Πυρκαϊά και στοιχεία της φύσεως 33.651.128,64 +0,9%
9. Λοιπές ζημίες αγαθών 19.108.549,01 +49,4%
10. Αστική ευθύνη χερσαίων οχημάτων 61.971.916,53 -1,2%
11. Αστική ευθύνη από αεροσκάφη 4.539,04 +407,1%
12. Αστική ευθύνη πλοίων 277.126,52 -13,6%
13. Γενική αστική ευθύνη 10.770.257,73 +27,0%
14. Πιστώσεις 2.882.948,94 +32,1%
15. Εγγυήσεις 33.873,71 -51,5%
16. Διάφορες χρηματικές απώλειες 4.542.880,40 +38,9%
17. Νομική προστασία 3.246.393,74 +10,3%
18. Βοήθεια 8.349.901,97 -3,9%
Σύνολο 181.992.105,52 +7,7%

Τέλος, η έρευνα περιέλαβε και τα μεγέθη των επιστροφών ασφαλίστρων λόγω ακυρώσεων συμβολαίων. Η μηνιαία εξέλιξη των επιστροφών ασφαλίστρων λόγω ακυρώσεων συμβολαίων παρουσιάζεται δεικτοποιημένη στα δύο παρακάτω γραφήματα. Η δεικτοποίηση έχει γίνει με βάση την τιμή Ιανουαρίου 2011, η οποία ορίστηκε στην τιμή 100, καταγράφεται δε η εξέλιξή της από τον Ιανουάριο του 2016 έως τον Ιανουάριο του 2017.
Επιστροφές ασφαλίστρων 2016-2017


Η έκθεση είναι διαθέσιμη από την ιστοσελίδα της Ε.Α.Ε.Ε. στο σύνδεσμο: http://www.eaee.gr/cms/sites/default/files/oikmel-premium1month2017gr.pdf.

Οι προβληματισμοί του ΠΣΑΣ για την Εθνική Ασφαλιστική

0
Λογότυπο ΠΣΑΣ

Τους προβληματισμούς του σχετικά με την επόμενη ημέρα της πώλησης της Εθνικής Ασφαλιστικής διατυπώνει ο ΠΣΑΣ, υπογραμμίζοντας μεταξύ των άλλων ότι υπάρχουν ζητήματα που αφορούν τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές της εταιρείας και πως αυτοί πλήττονται άμεσα.  Τονίζει δε, ότι η πώληση θα επιφέρει στο σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς πολλαπλάσιες επιπτώσεις, καθώς πρόκειται για τη μεγαλύτερη ασφαλιστική εταιρία στην Ελλάδα με 128 χρόνια αδιάλειπτης λειτουργίας.

Ο ΠΣΑΣ ειδικότερα ανησυχεί για τους μισθούς και τις θέσεις των εργαζομένων, για τη διατήρηση ή όχι του αριθμού των υποκαταστημάτων, για τις προμήθειες, για τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν από τυχόν προώθηση τυποποιημένων προϊόντων και ενίσχυση των απευθείας  δικτύων bancassurance και direct sales.

Επισημαίνει, τέλος, πως σε κάθε περίπτωση πρέπει να διαφυλαχτούν τα δικαιώματα των ασφαλιστικών συμβούλων και των πελατών της Εθνικής Ασφαλιστικής.

 

 

Γιατί καθυστερούν τα πρόστιμα για τα ανασφάλιστα; Δύο τα σενάρια…

0
Ανασφάλιστος cover image

Δύο σενάρια «βλέπει» η ασφαλιστική αγορά για το γεγονός ότι καθυστερεί η διαδικασία αποστολής από το υπουργείο Οικονομικών των ειδοποιητηρίων στους ανασφάλιστους οδηγούς, που στο μεταξύ έχουν εντοπιστεί από τη Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.

Σύμφωνα με το πρώτο, που φαίνεται ότι υποστηρίζεται και από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, η αποστολή των προστίμων δεν είναι εφικτή λόγω προβλημάτων που διαπιστώθηκαν στα μηχανογραφικά συστήματα της Ανεξάρτητης Αρχής.

Ωστόσο, κύκλοι της αγοράς αναφέρουν ότι η βάση δεδομένων έχει οργανωθεί εδώ και λίγους μήνες, οπότε ο χρόνος ανταπόκρισης στις απαιτήσεις του προγράμματος ήταν αρκετός ώστε να ξεπεραστούν τυχόν δυσλειτουργίες.

Εξάλλου, προσθέτουν, ένα από τα σενάρια που εξετάσθηκαν ήταν και η τμηματική αποστολή των ειδοποιητηρίων ώστε να διασφαλιστεί η ορθή λειτουργία του συστήματος.

Σύμφωνα με τη δεύτερη εκδοχή, τα ειδοποιητήρια δεν αποστέλλονται από το ΥΠΟΙΚ για πολιτικούς λόγους. Ειδικότερα, όπως σημειώνεται, η ενεργοποίηση της διαδικασίας αποστολής των προστίμων είναι βέβαιο θα λάβει ευρεία δημοσιότητα, με κεντρικό μήνυμα ότι πρόκειται για μια ακόμη οικονομική επιβάρυνση των νοικοκυριών, μετά τα όσα επώδυνα έχει ήδη επιβάλει η κυβέρνηση στο πλαίσιο του τρίτου μνημονίου (μειώσεις μισθών, ψαλίδισμα συντάξεων, αύξηση φορολόγησης, αυξήσεις ΦΠΑ και ΕΦΚ).

Σημειώνεται ότι το ζήτημα των ανασφάλιστων οδηγών θα συζητήσει σήμερα το μεσημέρι με τον προϊστάμενο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, κ. Γιώργο Πιτσιλή, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, κ. Ιωάννης Χατζηθεοδοσίου.

Συνέντευξη Β. Χριστίδη / Euler Hermes για την Ελλάδα, τα insolvencies, non payments

0

Δύο τοις εκατό (2%) αύξηση του ΑΕΠ –βασισμένο σε προϋποθέσεις– και πιθανή μείωση των αφερεγγυοτήτων, ως αποτέλεσμα μιας πιθανής περαιτέρω χαλάρωσης των capital controls, καθώς και της προοδευτικής ενίσχυσης της δραστηριότητας των τραπεζών για το 2017, προβλέπει για την Ελλάδα η Euler Hermes. Σε συνέντευξη που παρέθεσε στο περιοδικό IW  ο διευθύνων σύμβουλος της Euler Hermes Hellas, Βασίλης Χριστίδης, τονίζει ότι η ασφαλιστική είναι προσηλωμένη στον στόχο της να διασφαλίζει τις εμπορικές δραστηριότητες μέσα από το τρίπτυχο πρόληψη, αποζημίωση και διαχείριση απαιτήσεων.

Αναφερόμενος στα capital controls, επισημαίνει πως η διαδικασία δυσχέρανε την κατάσταση, αλλά σύντομα επιτεύχθηκε σταδιακή βελτίωση, «λόγω της εμπιστοσύνης του ομίλου μας στη διοίκηση και στο έμπειρο προσωπικό της εταιρείας μας». Σε ό,τι αφορά την παροχή ορίων κάλυψης, εξηγεί πως η πιστοληπτική ικανότητα των αγοραστών, η οποία εξετάζεται μέσα από πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές πληροφόρησης, καθώς επίσης και από τα στοιχεία συναλλακτικής συμπεριφοράς μέσα από την εκτενή βάση δεδομένων, αποτελεί το κριτήριο λήψης ορίων κάλυψης.

Συνέντευξη στην Έλενα Ερμείδου

– Κάθε χρόνο, επί επτά συνεχόμενα έτη, λέμε ότι η Ελλάδα ξεπέρασε τον κίνδυνο, και μετά από λίγο ο κίνδυνος χρεοκοπίας βρίσκεται πάνω από την Ελλάδα. Ποιο είναι σήμερα το country risk της Ελλάδας και πόσο επηρεάζει τα όρια που δίνετε ως ασφαλιστές πιστώσεων;

Η ελληνική οικονομία, έχοντας καταγράψει μια πορεία ύφεσης αρκετών χρόνων και όντας παράλληλα επιβαρυμένη από τα capital controls και την αδυναμία του εγχώριου τραπεζικού κλάδου να παρέχει ουσιαστική χρηματοδότηση στον ιδιωτικό τομέα, έχει επιστρέψει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης το 2016, στο επίπεδο του 0,6%, ενώ για το 2017 ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ εκτιμάται στο 2%, βασισμένος, φυσικά, σε κάποιες προϋποθέσεις.

Όλα αυτά τα χρόνια, η Euler Hermes Hellas παραμένει προσηλωμένη στον στόχο της να προστατεύει και να διασφαλίζει τις εμπορικές δραστηριότητες (εγχώριες και εξαγωγικές) των ελληνικών επιχειρήσεων, ανταποκρινόμενη στις ανάγκες τους, διατηρώντας μια μακροχρόνια σχέση συνεργασίας και στηρίζοντάς τες σε ένα δυσμενές επιχειρηματικό περιβάλλον, μέσα από το τρίπτυχο πρόληψη, αποζημίωση και διαχείριση απαιτήσεων. Μέσα στην κρίση, όχι μόνο δεν μειώσαμε την παρουσία μας, αλλά αντίθετα την ενισχύσαμε, έχοντας τη μεγαλύτερη έκθεση στην ελληνική αγορά, ανάλογη της ηγετικής θέσης του ομίλου μας στην παγκόσμια αγορά της ασφάλισης πιστώσεων.

-Σε τι βαθμό κινήθηκαν τα insolvencies/non payments των ελληνικών επιχειρήσεων μέσα στο 2016; Προβλέπεται βελτίωση μέσα στο 2017 και από τι θα εξαρτηθεί;

Με βάση τις εκτιμήσεις της Euler Hermes, o Παγκόσμιος Δείκτης Αφερεγγυότητας των επιχειρήσεων προβλέπεται να αυξηθεί κατά +1% το 2017. Για την Ελλάδα, οι εταιρικές επισφάλειες αναμένεται να καταγράψουν αύξηση κατά 3% το 2016, ενώ το 2017 προβλέπεται ότι μπορεί να μειωθούν, ως αποτέλεσμα πιθανής περαιτέρω χαλάρωσης των capital controls, καθώς και της προοδευτικής ενίσχυσης της δραστηριότητας των τραπεζών.

-Ο συνδυασμός του ΟΑΕΠ με τον κλάδο ασφάλισης πιστώσεων της ιδιωτικής ασφάλισης μπορεί να δουλέψει αποτελεσματικά;

Ο ΟΑΕΠ διαδραματίζει ενεργό ρόλο στην ανάπτυξη των μικρών εξαγωγικών επιχειρήσεων, ιδιαίτερα σε χώρες με υψηλό πολιτικό κίνδυνο. Η έλλειψη όμως φυσικής παρουσίας στις χώρες που προσφέρει τις υπηρεσίες του καθώς επίσης και η μη κάλυψη των εγχώριων εμπορικών πιστώσεων είναι παράγοντες που δεν αφήνουν πολλά περιθώρια άμεσης σύγκρισης με ιδιωτικές εταιρείες ασφάλισης πιστώσεων, όπως η Euler Hermes.

-Έχει δυσκολία στο να δίνει όρια ασφάλισης η Euler Hermes (εξωτερικό) σε επιχειρηματίες-εμπόρους που εξάγουν προς την Ελλάδα; Με τι κριτήρια δίνονται αυτά τα όρια;

Η Euler Hermes δεν έχει κάποια ιδιαίτερη δυσκολία, καθώς προβαίνει στην παροχή ορίων με γνώμονα την πιστοληπτική ικανότητα των αγοραστών, τόσο μέσα από πρωτογενείς πηγές πληροφόρησης μέσα από τα 50 έμπειρα και εξειδικευμένα στελέχη μας (το οποίο αποτελεί ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα) –όπως άμεση επικοινωνία και συναντήσεις με στελέχη των εταιρειών και της αγοράς– όσο και μέσα από δευτερογενείς πηγές (π.χ. οικονομικά στοιχεία, βάσεις δεδομένων) καθώς και με στοιχεία συναλλακτικής συμπεριφοράς μέσα από την εκτενή βάση δεδομένων μας, λαμβάνοντας φυσικά υπόψη και το εκάστοτε μακροοικονομικό περιβάλλον της χώρας και τις συνθήκες των επιμέρους κλάδων της οικονομίας.

Τα capital controls δυσχέραναν φυσικά τη διαδικασία, αλλά πολύ γρήγορα καταφέραμε τη σταδιακή βελτίωση της κατάστασης, λόγω της εμπιστοσύνης του ομίλου μας στη διοίκηση και στο έμπειρο προσωπικό της εταιρείας μας. Πλέον, έχουμε μια ομαλοποίηση της κάλυψης των ορίων για την Ελλάδα, πάντα με αίσθηση ευθύνης, αφού συνήθως, και λόγω θέσης, η Euler Hermes αποτελεί το βαρόμετρο για όλη την αγορά.

-Πώς ασφαλίζονται τα μεγάλα έργα διάρκειας άνω των δύο ετών;

Η Euler Hermes Hellas δεν παρέχει τέτοιου είδους καλύψεις, λόγω του ότι η ασφάλιση εμπορικών πιστώσεων είναι εξ ορισμού βραχυχρόνια. Υπάρχει όμως εταιρεία του ομίλου στο εξωτερικό που προσφέρει αυτήν την υπηρεσία για μεγάλα έργα υποδομών, ή αλλιώς τέτοιες ανάγκες μπορούν να καλυφθούν μέσα από την παροχή εγγυήσεων.

-Τι τζίρους ζητάτε από τους Έλληνες επιχειρηματίες ώστε να δώσετε όρια, τι άλλο εξετάζετε;

Κριτήριο για την παροχή ορίων αποτελεί η πιστοληπτική ικανότητα των αγοραστών, η οποία εξετάζεται, όπως αναφέραμε προηγουμένως, μέσα από πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές πληροφόρησης, καθώς επίσης και από τα στοιχεία συναλλακτικής συμπεριφοράς μέσα από την εκτενή βάση δεδομένων μας. Αξίζει να τονίσουμε σε αυτό το σημείο ότι η Euler Hermes έχει επενδύσει σημαντικά σε μια εξειδικευμένη ομάδα αναλυτών κινδύνου –στο τμήμα διαχείρισης κινδύνων, που αποτελείται από 20 άτομα– η οποία προβαίνει στην έγκαιρη και άμεση αξιολόγηση του κινδύνου του πελατολογίου των ασφαλισμένων μας, το οποίο αποτελεί και αξεπέραστο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

-Τι αποζημιώσεις καταβάλατε στην Ελλάδα;

Κατά τη διάρκεια των περασμένων χρόνων, και ιδιαίτερα από την αρχή της κρίσης, το ύψος των αποζημιώσεων που έχουμε καταβάλει κυμάνθηκε σε αρκετά υψηλά επίπεδα κάποιες χρονιές. Όμως η ισχυρή κεφαλαιοποίηση, οι άρρηκτες σχέσεις με τους αντασφαλιστές μας, η υψηλότατη πιστοληπτική αξιολόγηση του ομίλου μας (ΑΑ-), όπως και το μέγεθός του, αποτέλεσαν την εγγύηση που χρειάζεται μια ασφαλισμένη επιχείρηση ότι όταν θα έρθει κάποια μεγάλη ζημιά, θα είμαστε πάντα δίπλα της.

-Τι εργαλεία παρέχετε ως Euler Hermes Hellas στους συνεργάτες-ασφαλιστές σας;

Εκτός από τη συνεχή επικοινωνία μας και την υποστήριξή μας από το πρώτο μέχρι το τελευταίο στάδιο της σύμβασης ασφάλισης, παρέχουμε επίσης στους συνεργάτες μας, χωρίς κόστος, πρόσβαση όλο το 24ωρο στο online σύστημα πληροφοριών της Euler Hermes EOLIS, το εύκολο εργαλείο παρακολούθησης και διαχείρισης των συμβάσεων, ενώ δεν έχουμε σταματήσει να επενδύουμε σε νέα συστήματα, βελτιώνοντας συνεχώς τα επίπεδα της συνεργασία μας.

– Ποια είναι τα επιχειρηματικά σας πλάνα για το 2017;

Οι συνεχείς προσπάθειές μας για την αναβάθμιση των προϊόντων και υπηρεσιών που παρέχουμε στους Έλληνες επιχειρηματίες, η στήριξη των ασφαλισμένων μας και η διατήρηση της μακροχρόνιας (πάνω από 20 χρόνια πλέον) σχέσης εμπιστοσύνης και συνεργασίας, αλλά και η ευρύτερη αναγνώριση της ασφάλισης πιστώσεων ως απαραίτητου χρηματοοικονομικού εργαλείου για τις επιχειρήσεις, θα συνεχίσουν να αποτελούν τον οδηγό μας στα επιχειρηματικά μας πλάνα και το 2017.