back to top
27.1 C
Athens
Σάββατο 19 Ιουλίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 100

ΕΦΚΑ-ΔΥΠΑ: Οι πληρωμές της εβδομάδας 3-7 Φεβρουαρίου

0

Συνολικά 73.234.932 ευρώ θα καταβληθούν σε 81.923 δικαιούχους από τις 3 έως τις 7 Φεβρουαρίου 2025 στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών του e-ΕΦΚΑ και της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ).

Ειδικότερα, όπως αναφέρει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης σε ανακοίνωσή του:

Από τον e-ΕΦΚΑ:

  • στις 3 Φεβρουαρίου θα καταβληθούν 299.932 ευρώ σε 398 δικαιούχους για εξωιδρυματικά επιδόματα του ΤΑΥΤΕΚΩ,
  • στις 6 Φεβρουαρίου θα καταβληθούν 15.235.000 ευρώ σε 32.600 δικαιούχους για λοιπές παροχές σε χρήμα (επιδόματα μητρότητας, ασθενείας, ατυχημάτων και έξοδα κηδείας),
  • από τις 3 έως τις 7 Φεβρουαρίου θα καταβληθούν 18.000.000 ευρώ σε 900 δικαιούχους σε συνέχεια έκδοσης αποφάσεων για εφάπαξ.

Από τη ΔΥΠΑ θα καταβληθούν:

  • 17.000.000 ευρώ σε 28.000 δικαιούχους για επιδόματα ανεργίας και λοιπά επιδόματα,
  • 700.000 ευρώ σε 1.000 μητέρες για επιδοτούμενη άδεια μητρότητας,
  • 20.000.000 ευρώ σε 19.000 δικαιούχους στο πλαίσιο επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης και
  • 2.000.000 ευρώ σε 25 δικαιούχους του προγράμματος «Σπίτι μου».

Διασταυρώσεις από την ΑΑΔΕ για ανασφάλιστα οχήματα

0

Έτοιμη να πατήσει το κουμπί των διασταυρώσεων για ανασφάλιστα Ι.Χ., καθώς και για όσα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή δεν έχουν καταβάλλει τα τέλη κυκλοφορίας, εμφανίζεται η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), με τους ελέγχους σε αυτοκίνητα, φορτηγά και δίκυκλα να ξεκινούν άμεσα.

Σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις, τα ανασφάλιστα οχήματα ανέρχονται σε περίπου 500.000, ενώ περισσότερα από 2 εκατομμύρια δεν έχουν υποβληθεί σε τεχνικό έλεγχο, δημιουργώντας σοβαρούς κινδύνους για την οδική ασφάλεια.

Οι έλεγχοι θα γίνονται ηλεκτρονικά δύο φορές το χρόνο, μέσω διασταυρώσεων στοιχείων και οι παραβάτες θα έρχονται αντιμέτωποι με αυστηρά πρόστιμα, τα οποία ξεκινούν από 250 ευρώ και σε περιπτώσεις επανειλημμένων παραβάσεων, μπορεί να φτάσουν έως και 30.000 ευρώ.

Οι κυρώσεις διαφέρουν ανάλογα με το είδος της παράβασης.

* Ανασφάλιστα οχήματα: το πρόστιμο ορίζεται στα 1.000 ευρώ για λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για επιβατηγά και λοιπά οχήματα και 250 ευρώ για δίκυκλα.

* Τέλη κυκλοφορίας: Αν το όχημα έχει οφειλές τουλάχιστον ενός έτους, το πρόστιμο ισούται με το ύψος των τελών, συν το ποσό των ετήσιων τελών που θα έπρεπε να καταβληθούν.

* ΚΤΕΟ: Όσοι δεν έχουν υποβάλει το όχημά τους σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο 400 ευρώ.

Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και παράλληλα αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος, τα οποία και επιστρέφονται στον ιδιοκτήτη μόνο με την προσκόμιση των σχετικών εγγράφων, δηλαδή ασφαλιστηρίου συμβολαίου, ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου ή βεβαίωσης περί μη οφειλής τελών κυκλοφορίας, καθώς και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.

Εάν τρεις μήνες μετά την αρχική κοινοποίηση του προστίμου ο κάτοχος του οχήματος δεν έχει συμμορφωθεί, διενεργείται δεύτερος ηλεκτρονικός έλεγχος. Αν διαπιστωθεί εκ νέου η παράβαση, η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες αφαιρούνται υποχρεωτικά. Η πράξη επιβολής των κυρώσεων διαβιβάζεται αμέσως στην αρμόδια αστυνομική αρχή του τόπου διαμονής του ιδιοκτήτη, η οποία προχωρά στην κατάσχεση των στοιχείων κυκλοφορίας και την αποστολή τους στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας που εξέδωσε την αρχική άδεια. Όπως και στην πρώτη περίπτωση, οι πινακίδες και η άδεια επιστρέφονται μόνο εφόσον κατατεθούν όλα τα απαραίτητα έγγραφα.

Ιδιαίτερα αυστηροί θα είναι οι έλεγχοι για οχήματα που έχουν δηλωθεί σε ακινησία. Εάν ένα τέτοιο όχημα εντοπιστεί να κινείται ή να είναι σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό που έχει δηλωθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ακινησίας, τότε η ακινησία αίρεται αυτοδικαίως και επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ, πέρα από την υποχρέωση καταβολής των τελών κυκλοφορίας και του σχετικού προστίμου μη καταβολής τους. Το πρόστιμο αυτό βαρύνει τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο του οχήματος, ενώ σε περιπτώσεις συνιδιοκτησίας, τη σχετική ευθύνη φέρει ο συνιδιοκτήτης που είχε υποβάλει αρχικά το αίτημα ακινησίας. Εάν η ίδια παράβαση επαναληφθεί, το πρόστιμο τριπλασιάζεται και φτάνει στα 30.000 ευρώ, ενώ επιπλέον προβλέπεται αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης του ιδιοκτήτη για τρία χρόνια, με απόφαση του αρμόδιου οργάνου.

Με την εφαρμογή των εντατικών αυτών ελέγχων, η ΑΑΔΕ επιδιώκει να ενισχύσει τη φορολογική συμμόρφωση, να διασφαλίσει την τήρηση των υποχρεώσεων των οδηγών και να συμβάλει στην αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας. Η ηλεκτρονική διασταύρωση των δεδομένων επιτρέπει την άμεση και αδιάβλητη καταγραφή των παραβάσεων, μειώνοντας τα περιθώρια για παρατυπίες ή καθυστερήσεις στην επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων.

Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος του Broker’s Time!

0

Το πλήρως ανανεωμένο και συλλεκτικό τεύχος του Broker’s Time, μόλις κυκλοφόρησε!

Στο νέο τεύχος θα μπορέσετε να διαβάσετε την αποτίμηση του 2024 και τις προσδοκίες και ανησυχίες των CEOs της Αγοράς για το 2025.

Το τεύχος αυτό είναι το πρώτο με το καινούργιο λογότυπο του ΣΕΜΑ και σημαίνει την είσοδό του σε μια νέα και πολλά υποσχόμενη για την ιδιωτική ασφάλιση περίοδο.

Ο ΣΕΜΑ σας καλεί να επισκέπτεστε την ηλεκτρονική έκδοση του Broker’s Time στο www.brokerstime.gr, όπου μπορείτε να διαβάζετε τόσο την αρθρογραφία του περιοδικού όσο και άρθρα που δεν περιλαμβάνονται στα έντυπα τεύχη.

Για περισσότερες πληροφορίες: https://brokerstime.gr/

Ποια είναι η μεγαλύτερη ασφαλισμένη θαλάσσια απώλεια στην ιστορία;

0

Η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης δείχνει ότι θα ξεπεράσει το κόστος όλων των προηγούμενων μεγάλων θαλασσίων ασφαλισμένων απωλειών για τα τελευταία τουλάχιστον 12 έτη.  Η προσάραξη του Costa Concordia το 2012, η ​​οποία είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, παραμένει η μεγαλύτερη απώλεια των τελευταίων ετών. Ωστόσο, υπήρξαν μερικά άλλα αξιοσημείωτα, όπως η φωτιά και η βύθιση του πετρελαιοφόρου Sanchi στα ανοικτά των ακτών της Κίνας τον Ιανουάριο του 2018. Κανένα από αυτά όμως τα περιστατικά δεν έφτασε σε αυτά τα ύψη που υπολογίζεται ότι θα κοστίσει η γέφυρα της Βαλτιμόρης.

Η κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη με κύριο ασφαλιστή τα Lloyds το κόστος της οποίας μπορεί να ξεπεράσει και τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια  έχει προκαλέσει σοκ στους αντασφαλιστές. Το γεγονός αυτός δεν θα αφήσει ανεπηρέαστη την τιμολόγηση στις θαλάσσιες ασφαλίσεις.

Αλλαγές στο Hull και P&I

Στην Έκθεση της με τίτλο ‘Marine Hull & Machinery and War Risks Market’, η Gallagher επισημαίνει ότι το 2024 ήταν μια ιδιαίτερα γεμάτη γεγονότα χρονιά για τον ασφαλιστικό κλάδο με σημαντικά περιστατικά που αναδιαμορφώνουν το τοπίο της ασφάλισης  κύτους πλοίων και τις ασφαλίσεις πολέμου, προκαλώντας σημαντικές επιπτώσεις και εκτός του ναυτιλιακού κλάδου.  Σημειωτέον δε, πως το γεγονός της γέφυρας της Βαλτιμόρης πιθανά να είναι η μεγαλύτερη θαλάσσια ασφαλισμένη απώλεια στην ιστορία και αναμφίβολα θα υπάρξει αντίκτυπο στις αντασφαλίσεις.

Η Gallagher προβλέπει ότι το γεγονός αυτό θα επηρεάσει σημαντικά την τιμολόγηση για το P&I και την κάλυψη ευθύνης, ενώ θα υπάρξουν και αλλαγές στις ασφαλίσεις κύτους με τις επιπτώσεις να γίνονται αισθητές ευρύτερα.

Οι πολεμικές συγκρούσεις επιδεινώνουν τις συνθήκες στις θαλάσσιες ασφαλίσεις

Η έκθεση της Gallagher επίσης υπογραμμίζει την κλιμάκωση της αστάθειας στην αγορά κινδύνων πολέμου, λόγω των συνεχιζόμενων πολεμικών συγκρούσεων μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας και της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα. Αυτές οι εξελίξεις διατυπώνει η Gallgher έχουν διαταράξει τη ναυτιλία και τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, με τους πλοιοκτήτες να αντιμετωπίζουν υψηλότερα ασφάλιστρα για ορισμένες διελεύσεις πλοίων των σε πολεμικές περιοχές όπου απαιτούνται υψηλά μέτρα προστασίας.  Πολλές όμως ασφαλιστικές συνεχίζουν να ασφαλίζουν τα πλοία στη Μαύρη Θάλασσα και την διέλευση τους σε  εμπόλεμες περιοχές της Ρωσίας και της Ουκρανίας με περιορισμένη ή άνευ αντασφάλιση.

Το θέμα της (αντ)ασφάλισης στην Ουκρανία στο επίκεντρο του Davos το 2025

Το θέμα της (αντ)ασφάλισης στην περιοχή της Ουκρανίας θα πρέπει να σημειωθεί ότι έγινε το επίκεντρο στο φετινό συνέδριο του Νταβός στην Ελβετία με την Marsh McLennan να ζητά από το υπουργείο Οικονομικών της Ουκρανίας την κατάθεση ενός σχεδίου που θα ρυθμίζει το πλαίσιο λειτουργίας των ασφαλιστικών στην χώρα προκειμένου να η Ουκρανία να μπορεί να αντλήσει και να διασφαλίσει περί τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια άμεσες ξένες επενδύσεις.  Η Marsh εκτιμά ότι παρουσία των ασφαλιστικών στην χώρα θα λειτουργήσει θετικά ως προς την προσέλκυση ξένων επενδυτών που υπολογίζεται να φέρουν στην χώρα περί τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030.

Kομισιόν: Competitiveness Compass και 3 άξονες δράσης

0

Με εγκύκλιο που απέστειλε προς τις εταιρείες – μέλη της η ΕΑΕΕ ενημερώνει για την νέα πρωτοβουλία της Κομισιόν, την πυξίδα ανταγωνιστικότητας, που παρέχει την στρατηγική κατεύθυνση των εργασιών που θα δρομολογηθούν εκ μέρους της την επόμενη πενταετία.

Όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο:

Με την παρούσα επικοινωνία μας, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε στις 29.01.2025 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε την πυξίδα ανταγωνιστικότητας, την πρώτη σημαντική πρωτοβουλία της τωρινής θητείας της, η οποία παρέχει την στρατηγική κατεύθυνση των εργασιών που θα δρομολογηθούν εκ μέρους της την επόμενη πενταετία (εδώ).

Όπως αναφέρεται στο Δελτίο Τύπου, η πυξίδα έχει στόχο να χαράξει την πορεία προκειμένου να καταστεί η Ευρώπη ο τόπος όπου επινοούνται, κατασκευάζονται, και διατίθενται στην αγορά μελλοντικές τεχνολογίες, υπηρεσίες και καθαρά προϊόντα, ενώ παράλληλα είναι η πρώτη ήπειρος που θα γίνει κλιματικά ουδέτερη.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παραδέχεται ότι τις δύο τελευταίες δεκαετίες η Ευρώπη δεν κατάφερε να συμβαδίσει με άλλες μεγάλες οικονομίες εξαιτίας του διαρκούς χάσματος στην αύξηση της παραγωγικότητας. Προϋπόθεση είναι να δράσει επειγόντως για την αντιμετώπιση των μακροχρόνιων φραγμών και των διαρθρωτικών αδυναμιών της. Η επιρροή της έκθεσης Ντράγκι και η επιταγή για μια Ευρώπη με πρωταγωνιστική παρουσία στη διεθνή οικονομία και πολιτική σκηνή είναι διάχυτες σε όλο το κείμενο της Ανακοίνωσης.

Σε επίπεδο ευρωπαϊκής ασφαλιστικής αγοράς, περιοχές ιδιαίτερου ενδιαφέροντος αποτελούν η επιδίωξη για την απλούστευση και μείωση κατά 25% του κανονιστικού φόρτου των επιχειρήσεων, ενώ ήδη φαίνεται να προωθείται νομοθετική πρόταση προς την κατεύθυνση αυτή για τις εκθέσεις βιωσιμότητας καθώς επίσης και η προώθηση της Ένωσης Αποταμιεύσεων και Επενδύσεων. Περιοχή ειδικού ενδιαφέροντος αποτελεί περαιτέρω η διάδοση των νέων τεχνολογιών στις παραδοσιακές εταιρίες.

Έτσι, με γνώμονα την έκθεση Ντράγκι για την τόνωση της ανταγωνιστικότητας και τον αναγκαίο μετασχηματισμό της ευρωπαϊκής οικονομίας, η πυξίδα καθορίζει μια σειρά εμβληματικών μέτρων σε τρεις βασικούς τομείς δράσης, όπως καταγράφονται συνοπτικά στο σχετικό Δελτίο Τύπου :

Μείωση του χάσματος καινοτομίας: Στόχος είναι η αναθέρμανση της σχέσης της ΕΕ με την
παραγωγή καινοτομίας, η δημιουργία ευνοϊκού περιβάλλοντος για τις νεοφυείς επιχειρήσεις και η προώθηση της βιομηχανικής υπεροχής σε τομείς υψηλής ανάπτυξης που βασίζονται σε υπερ- προηγμένες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της διάδοσης των τεχνολογιών στις παραδοσιακές εταιρίες. Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή θα προτείνει πρωτοβουλίες, όπως σχετικά με «Γιγα- εργοστάσια ΤΝ», την «Εφαρμογή της ΤΝ» καθώς πρόταση για το 28ο νομικό καθεστώς [Q4 2025 – Q1 2026] σχετικά με την απλούστευση της εταιρικής, εργατικής και φορολογικής νομοθεσίας με στόχο τη διευκόλυνση των καινοτόμων επιχειρήσεων .

Κοινός χάρτης πορείας για την απανθρακοποίηση και την ανταγωνιστικότητα: Προωθούνται διάφορες δράσεις, όπως μεταξύ άλλων, (α) συμφωνία για την καθαρή βιομηχανία και την απανθρακοποίησή της με γνώμονα την ανταγωνιστικότητα και με στόχο την εδραίωση της ΕΕ ως ελκυστικού τόπου για τη μεταποίηση και γενικά τις ενεργοβόρες βιομηχανίες, (β) σχέδιο δράσης για την οικονομικά προσιτή ενέργεια κα

Μείωση των υπερβολικών εξαρτήσεων και ενίσχυση της ασφάλειας: Η πυξίδα επί του προκειμένου αναφέρεται σε ένα νέο φάσμα καθαρών εμπορικών και επενδυτικών εταιρικών σχέσεων που θα συμβάλουν στην εξασφάλιση του εφοδιασμού με πρώτες ύλες, βιώσιμα καύσιμα μεταφορών και καθαρή τεχνολογία από ολόκληρο τον κόσμο. Σε επίπεδο εσωτερικής αγοράς, δρομολογείται η αναθεώρηση των κανόνων για τις δημόσιες συμβάσεις.

Πέντε οριζόντιοι παράγοντες διευκόλυνσης της ανταγωνιστικότητας

Οι τρεις πυλώνες συμπληρώνονται από πέντε οριζόντιους παράγοντες διευκόλυνσης, οι οποίοι είναι απαραίτητοι για τη στήριξη της ανταγωνιστικότητας σε όλους τους τομείς:

Απλούστευση: Αυτός ο παράγοντας διευκόλυνσης αποσκοπεί στη δραστική μείωση του κανονιστικού και διοικητικού φόρτου. Η επικείμενη πρόταση Omnibus θα απλουστεύσει την υποβολή εκθέσεων βιωσιμότητας, τη δέουσα επιμέλεια και την ταξινομία. Η πυξίδα θέτει ως στόχο τη μείωση κατά τουλάχιστον 25% του διοικητικού φόρτου για τις επιχειρήσεις και κατά τουλάχιστον 35 % για τις μικρομεσαίες.

Μείωση των φραγμών στην ενιαία αγορά: προωθείται οριζόντια στρατηγική για την ενιαία αγορά (Single Market Strategy) με στόχο τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου διακυβέρνησης, ιδίως για τις μικρομεσαίες και τις νεοφυείς επιχειρήσεις [Q2 2025].

Χρηματοδότηση της ανταγωνιστικότητας: Η ΕΕ δεν διαθέτει μια αποτελεσματική κεφαλαιαγορά η οποία να μετατρέπει τις αποταμιεύσεις σε επενδύσεις. Η Επιτροπή θα παρουσιάσει την Ευρωπαϊκή Ένωση Αποταμιεύσεων και Επενδύσεων για τη δημιουργία νέων αποταμιευτικών και επενδυτικών προϊόντων, την παροχή κινήτρων για επιχειρηματικά κεφάλαια και τη διασφάλιση της απρόσκοπτης ροής των επενδύσεων σε ολόκληρη την ΕΕ (Savings and Investments Union) [Q1 2025].

Προώθηση των δεξιοτήτων και των ποιοτικών θέσεων εργασίας: Σχέδιο είναι η λήψη πρωτοβουλίας για την οικοδόμηση μιας Ένωσης Δεξιοτήτων με έμφαση στις επενδύσεις, την εκπαίδευση των ενηλίκων και τη διά βίου μάθηση, τη δημιουργία ανθεκτικών στις μελλοντικές εξελίξεις δεξιοτήτων κα.

Καλύτερος συντονισμός των πολιτικών σε ενωσιακό και εθνικό επίπεδο: Η Επιτροπή θα δημιουργήσει ένα εργαλείο συντονισμού της ανταγωνιστικότητας, το οποίο, με τη συνεργασία των κρατών μελών, θα διασφαλίζει την υλοποίηση κοινών στόχων πολιτικής της ΕΕ και θα συμβάλει στον προσδιορισμό διασυνοριακών έργων ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος μέσω του Ταμείου Ανταγωνιστικότητας.

Ενδιαφέρον του Ομίλου Πειραιώς για την Εθνική Ασφαλιστική

0

Σε συνέχεια σχετικών δημοσιευμάτων και σχετικού ερωτήματος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, ο Όμιλος Πειραιώς επισημαίνει ότι, στο πλαίσιο της στρατηγικής του για την ενίσχυση της αξίας για τους μετόχους της και τη διαφοροποίηση του επιχειρηματικού του μοντέλου, εξετάζει σε συστηματική βάση πιθανές επενδυτικές εναλλακτικές που θα συνέβαλαν θετικά στα κέρδη και την αποτελεσματικότητα της κεφαλαιακής του διάρθρωσης.

Στο πλαίσιο αυτό εξετάζει και αξιολογεί το τρέχον διάστημα διάφορες πιθανές επενδύσεις σε τομείς συναφείς με τον χρηματοπιστωτικό τομέα, συμπεριλαμβανομένων των τομέων διαχείρισης περιουσίας και των ασφαλιστικών εταιρειών, μεταξύ των οποίων και την Εθνική Ασφαλιστική.

Σε κάθε περίπτωση, κάθε αξιολογούμενη στην παρούσα φάση πιθανή συναλλαγή θα πρέπει να είναι συμβατή με το πλάνο διανομής που έχει ανακοινωθεί και τα λοιπά επενδυτικά κριτήρια του Ομίλου, με στόχο να προσαυξήσει την αναπτυξιακή προοπτική του Ομίλου, ενισχύοντας περαιτέρω τη διαφοροποίηση του επιχειρηματικού μοντέλου της Πειραιώς. Η Piraeus Financial Holdings θα ενημερώσει άμεσα το επενδυτικό κοινό σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις εφόσον ανακύψει ανακοινώσιμο γεγονός, επισημαίνει η τράπεζα σε ανακοίνωσή της.

Tέλος προθεσμίας για την επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας

0

Όποιοι επιθυμείτε να μεταβάλετε την ασφαλιστική σας κατηγορία για τους κλάδους Κύριας Ασφάλισης, Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ παροχών για το έτος 2025, να γνωρίζετε ότι η 31η Ιανουαρίου είναι η καταληκτική ημερομηνία..

Έχει ενεργοποιηθεί από 13/12/2024, για Ελεύθερους Επαγγελματίες, Αυτοαπασχολούμενους και  Αγρότες, η ηλεκτρονική υπηρεσία e-ΕΦΚΑ «Επιλογή Ασφαλιστικής Κατηγορίας Κύριας Ασφάλισης, Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ παροχών» παρέχοντας την δυνατότητα υποβολής αίτησης/δήλωσης μεταβολής της ασφαλιστικής κατηγορίας για το έτος 2025.

Η δήλωση επιλογής/μεταβολής της ασφαλιστικής κατηγορίας μπορεί να υποβληθεί έως 31/1/2025.

Υπενθυμίζεται ότι η επιλογή των ανώτερων ασφαλιστικών κατηγοριών οδηγεί και σε υψηλότερες συνταξιοδοτικές παροχές.

Σε περίπτωση μη υποβολής αίτησης/δήλωσης μεταβολής κατηγορίας, παραμένει ενεργή η κατηγορία κατάταξης του προηγούμενου έτους.

Για  την ενημέρωσή σας σε θέματα διαχείρισης εισφορών μη μισθωτών (εκκαθάριση εισφορών, βεβαίωση, ρύθμιση, επιστροφή κλπ), ο e-ΕΦΚΑ παρέχει ενημέρωση με μαζική αυτοματοποιημένη αποστολή e-mail στην δηλωθείσα από τους ασφαλισμένους διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας.

Ο πρόεδρος του ΕΕΑ, Γ. Χατζηθεοδοσίου εφ’ όλης της ύλης στο IWtalks

0

Ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, μιλά στο IWtalks για την ευρεία νίκη τους στις πρόσφατες εκλογές, αλλά για μία σειρά ζητημάτων που απασχολούν τον ασφαλιστικό κλάδο.

 

 

Ο κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου μιλά στο IWtalks και απαντά στο ερώτημα ποια είναι τα συναισθήματά του για την μεγάλη, πλατιά αποδοχή που εισέπραξε.

 

 

Ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου  απαντά στην ερώτηση πόση σημασία έχει για τον ασφαλιστικό κλάδο η «ισχυρή φωνή» των Διαμεσολαβούντων στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Ε.Α.

 

 

Ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου μιλά στο IWtalks και απαντά στο πώς βλέπει το παρόν και το μέλλον της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά.

 

 

Ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου μιλά στο IWtalks και στέλνει τις ευχές του για το 2025.

 

Κατευθυντήριες οδηγίες του ΕDPB για την ψευδωνυμοποίηση

0

Στο πλαίσιο ενημέρωσης για τη νομοθεσία των προσωπικών δεδομένων, η ΕΑΕΕ υπενθυμίζει ότι στις 17 Ιανουαρίου, το EDPB (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για την Προστασία των Δεδομένων) υιοθέτησε σχέδιο κατευθυντήριων γραμμών για την ψευδωνυμοποίηση. Το κείμενο έχει σκοπό να διευκρινίσει τον όρο και την εφαρμογή της ψευδωνυμοποίησης και των ψευδωνυμοποιημένων δεδομένων.

Ως ψευδωνυμοποιημένα δεδομένα θεωρούνται οι πληροφορίες που μπορούν να ταυτοποιήσουν ένα φυσικό πρόσωπο και, ως εκ τούτου, αποτελούν προσωπικά δεδομένα. Σύμφωνα με το EDPB, αυτό έχει εφαρμογή και στην περίπτωση που τα ψευδωνυμοποιημένα δεδομένα και οποιαδήποτε πρόσθετη πληροφορία δεν βρίσκονται στην κατοχή του ίδιου προσώπου. Ακόμα και αν όλες οι επιπλέον πληροφορίες που διατηρούνται από τον υπεύθυνο επεξεργασίας έχουν διαγραφεί με ψευδωνυμοποίηση, τα δεδομένα αυτά (ψευδωνυμοποιημένα) μπορούν να θεωρηθούν ανώνυμα μόνο εφόσον πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις για την ανωνυμία (δηλαδή τα δεδομένα δεν μπορούν πλέον να ταυτοποιηθούν).

Το EDPB αναφέρει ότι η μείωση του κινδύνου που προκύπτει από την ψευδωνυμοποίηση μπορεί να επιτρέπει στους υπεύθυνους επεξεργασίας να θεωρούν ως νομική βάση για την επεξεργασία τους το έννομο συμφέρον του άρθρου 6 παρ. 1 στ) του ΓΚΠΔ. Μπορεί επίσης να συμβάλει στην καθιέρωση της συμβατότητας, προκειμένου δλδ να εξακριβωθεί κατά πόσο η περαιτέρω επεξεργασία (για άλλο σκοπό) είναι συμβατή με τον σκοπό για τον οποίο είχαν συλλεχθεί αρχικώς τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, σύμφωνα με το Άρθρο 6 παρ. 4 του ΓΚΠΔ. Τέλος, η μείωση του κινδύνου που προκύπτει με την ψευδωνυμοποίηση μπορεί να συμβάλει στη διασφάλιση ισοδύναμου επιπέδου προστασίας για τα δεδομένα που προορίζονται να διαβιβαστούν σε τρίτη χώρα.

Στο πλαίσιο αυτό, οι υπεύθυνοι επεξεργασίας θα πρέπει να καθορίζουν ρητά τους κινδύνους που επιθυμούν να αντιμετωπίσουν μέσω ψευδωνυμοποίησης. Η επιδιωκόμενη μείωση αυτών των κινδύνων θα αποτελεί τον στόχο, το αντικείμενο της ψευδωνυμοποίησης για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα επεξεργασίας. Οι υπεύθυνοι επεξεργασίας πρέπει να εφαρμόσουν την ψευδωνυμοποίηση κατά τρόπο, ώστε να διασφαλίζεται η αποτελεσματικότητά της στην επίτευξη του στόχου αυτού.

Τέλος, οι κατευθυντήριες γραμμές παρέχουν παραδείγματα τεχνικών ψευδωνυμοποίησης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους υπευθύνους επεξεργασίας για την εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους σχετικά με την εφαρμογή των αρχών που διέπουν την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (άρθρο 5 ΓΚΠΔ), την προστασία δεδομένων ήδη από τον σχεδιασμό και εξ ορισμού (άρθρο 25 ΓΚΠΔ) και την ασφάλεια της επεξεργασίας (άρθρο 32 ΓΚΠΔ). Ο στόχος είναι να βοηθήσουν τις εταιρίες να επιλέξουν τα πλέον κατάλληλα τεχνικά μέτρα ανάλογα με το πλαίσιο και τον σκοπό της επεξεργασίας τους.

Οι κατευθυντήριες οδηγίες θα παραμείνουν για σχολιασμό στην ιστοσελίδα του EDPB έως 28 Φεβρουαρίου.

O Σύλλογος Εργαζομένων του Ομίλου ERGO έκοψε την πίτα για το 2025

0

Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η διοργάνωση της κοπής πίτας από τον  Πανελλήνιο Σύλλογο Εργαζομένων του Ομίλου ERGO στην Ελλάδα, στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη την Τετάρτη 29/01/25.

Υπήρξε μάλιστα και διαδικτυακή σύνδεση μεταξύ των μελών του Συλλόγου στις δύο πόλεις για ανταλλαγή ευχών.

Η συμμετοχή των εργαζομένων ξεπέρασε κάθε προσδοκία!

Τους παρευρισκόμενους καλωσόρισε η Πρόεδρος του Δ.Σ του Σωματείου, κα Ειρήνη Ζαμπάτη, η οποία στην ομιλία της ανέφερε ότι το σημαντικότερο όλων είναι η συσπείρωση των εργαζομένων και η ενότητά τους. Επίσης αναφέρθηκε στον κύριο στόχο του Σωματείου που είναι η υπογραφή Επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με την Διοίκηση της εταιρείας και στα ιδιαίτερα καλά αποτελέσματα της δράσης της Ομοσπονδίας των Ασφαλιστικών Συλλόγων Ελλάδας (ΟΑΣΕ).

Στην εκδήλωση, μετά από πρόσκληση του Συλλόγου, παραβρέθηκαν οι :

κος Κώστας Κουλούρης πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Αθήνας,

κος Χρήστος Παπαδόγιαννης Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ασφαλιστικών Συλλόγων Ελλάδας,

κος Σπύρος  Κολαΐτης Αντιπρόεδρος της ΟΑΣΕ & Πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων,

κος Γιάννης Πετσαλάκης Γραμματέας της ΟΑΣΕ & Πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων της Εθνικής Ασφαλιστικής,

κος Σταύρος Ξηρόπουλος Ταμίας της ΟΑΣΕ – μέλος του Δ.Σ ΕΚΑ – Πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων της GROUPAMA Ασφαλιστικής, και κος Περίανδρος Μητρόπουλος πρ. Πρόεδρος του Δ.Σ του Συλλόγου.

Κοινή συνισταμένη όλων των ομιλιών των προσκεκλημένων ήταν η ανάγκη στήριξης του Σωματείου.

Το φλουρί της πίτας κέρδισε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας μας κος Χρήστος Παπαδόγιαννης!