back to top
11.5 C
Athens
Παρασκευή Ιανουάριος 31 2025

Kaspersky Lab: Ο εφιάλτης των Χριστουγέννων κρύβεται στις online αγορές

Η περίοδος των αδιάλειπτων αγορών έχει ήδη ξεκινήσει από την Black Friday τον Νοέμβριο, με αποκορύφωμα τις αγορές για τα δώρα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, και με τις εκπτώσεις του Ιανουαρίου να ακολουθούν. Αλλά αξίζει να θυμόμαστε ότι οι ψηφιακοί εγκληματίες με στόχο τους κωδικούς πρόσβασης των καταναλωτών ή τους λογαριασμούς ηλεκτρονικών αγορών τους θα μπορούσαν να κάνουν «τζάκποτ» την εορταστική αυτή περίοδο.

Όπως δείχνει έκθεση της Kaspersky Lab, οι ηλεκτρονικές αγορές είναι μία από τις πιο δημοφιλείς δραστηριότητες στο διαδίκτυο, τις οποίες ξεπερνά μόνο το email. Και ενώ η πλειονότητα των ανθρώπων (93%) γνωρίζει για τις ψηφιακές οικονομικές απειλές, τα στοιχεία σύνδεσης του 32% βρέθηκαν σε λάθος χέρια.

- Advertisement -

Η ευκολία των online αγορών μπορεί να είναι πολύ σαγηνευτική, αλλά ορισμένοι εξακολουθούν να ανησυχούν για το πόσο καλά προστατεύονται οι ηλεκτρονικές πληρωμές τους. Δυστυχώς, οι ανησυχίες τους είναι πλήρως δικαιολογημένες. Από το 32% των οποίων τα οικονομικά στοιχεία σύνδεσης παραβιάστηκαν, η έρευνα αποκάλυψε ότι ο ένας στους τέσσερις (26%) δεν πήρε ποτέ τα χρήματά του πίσω. Οι παράγοντες που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο τα οικονομικά των ανθρώπων περιλαμβάνουν τη δυσκολία ελέγχου των κωδικών πληρωμής μετά τη χρήση τους σε διάφορες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και την ποικιλία των διαθέσιμων μεθόδων πληρωμής.

Οι ηλεκτρονικές αγορές είναι σαν να επισκέπτεστε ένα γιγαντιαίο εμπορικό κέντρο, όπου οι άνθρωποι μπορούν να αγοράσουν αντικείμενα από δεκάδες διαφορετικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι αγοραστές ενδέχεται να αγωνιστούν να κρατήσουν υπό έλεγχο όλα τα στοιχεία ηλεκτρονικής πληρωμής τους. Περισσότεροι από τους μισούς (54%) ανησυχούν ιδιαίτερα για την πρόσβαση ψηφιακών εγκληματιών στα οικονομικά στοιχεία σύνδεσής τους. Ωστόσο, το ένα τρίτο (36%) των ερωτηθέντων έχει ξεχάσει ή δεν προσπάθησε καν να θυμηθεί τους ιστότοπους και τις εφαρμογές στις οποίες μοιράζεται τα οικονομικά του στοιχεία.

- Advertisement -

Καθώς οι καταναλωτές προσπαθούν να εξασφαλίσουν ότι η απομνημόνευση και ο εντοπισμός των στοιχείων πληρωμής που χρησιμοποιούν είναι εύκολος, ένας στους πέντε (20%) προτιμά να τα αποθηκεύει σε συσκευές. Αυτό μπορεί να κάνει την υποβολή κωδικών πρόσβασης πιο βολική όταν οι άνθρωποι κάνουν τις αγορές τους στο διαδίκτυο, οπότε δεν χρειάζεται να ανησυχούν ότι θα τους ξεχάσουν. Ωστόσο, αν η συσκευή χαθεί ή κλαπεί, ο χρήστης κινδυνεύει όχι μόνο να χάσει τα προσωπικά του δεδομένα, αλλά και τα χρήματά του, επειδή κάποιος μπορεί να έχει πρόσβαση στον τραπεζικό λογαριασμό του αν βρεθούν τα αντίστοιχα στοιχεία σύνδεσης στις σημειώσεις του smartphone.

Το ευρύ φάσμα των μεθόδων διαδικτυακής πληρωμής δίνει στους καταναλωτές την ελευθερία να επιλέγουν τον αγαπημένο τρόπο αγοράς αγαθών ή υπηρεσιών. Οι πλέον προτιμώμενες μέθοδοι είναι ακόμη οι χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες, οι άμεσες μεταφορές από τραπεζικούς λογαριασμούς και τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια, π.χ. PayPal. Ωστόσο, και άλλες μέθοδοι πληρωμής αυξάνονται σε δημοτικότητα. Οι συχνές αγορές επιτρέπουν στους ανθρώπους να συλλέγουν πόντους μέσω προγραμμάτων αφοσίωσης και να τους χρησιμοποιούν όταν επισκέπτονται έναν έμπορο λιανικής για να αγοράσουν περισσότερα. Και χάρη στα smartphones και τα smartwatches, οι καταναλωτές δεν χρειάζεται καν να έχουν μαζί τους πορτοφόλι, φυσικά χρήματα ή ακόμα και πλαστικές κάρτες. Αυτό βοήθησε να αυξηθεί η δημοτικότητα των ανέπαφων συσκευών πληρωμής, όπως το PayPass και το Apple Pay, με το ένα τρίτο των αγοραστών (31%) να τα χρησιμοποιούν τακτικά.

Διάγραμμα Kaspersky Lab

«Το τέλος του έτους και η εορταστική περίοδος είναι μια υπέροχη στιγμή που οι άνθρωποι αγοράζουν δώρα για τις οικογένειες και τους φίλους τους. Αλλά κανείς δεν θέλει να χάσει χρήματα μέσω επικίνδυνων συναλλαγών ή ηλεκτρονικής απάτης», σχολίασε η Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing, Kaspersky Lab. «Πρέπει όλοι να είμαστε πολύ προσεκτικοί στα οικονομικά μας δεδομένα και τις ηλεκτρονικές πληρωμές, φροντίζοντας να αποφύγουμε να τοποθετούμε τα στοιχεία σύνδεσης της τραπεζικής κάρτας μας σε μη αξιόπιστους ιστότοπους ή να πραγματοποιούμε πληρωμές από επισφαλείς συσκευές».

Για να καταστήσει τις online αγορές ασφαλείς, η Kaspersky Lab συνιστά να χρησιμοποιείτε μια λύση ψηφιακής ασφάλειας που μπορεί να προστατεύσει τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και να διατηρήσει ασφαλείς τους λογαριασμούς αγορών.

  • Το Kaspersky Security Cloud είναι ένα παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο το λογισμικό μπορεί να βοηθήσει προσαρμοστικά να ξεπεράσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι για να διατηρήσουν τα οικονομικά τους ασφαλή. Η λύση προστατεύει τα στοιχεία της πιστωτικής σας κάρτας ανοίγοντας ένα ασφαλές πρόγραμμα περιήγησης κάθε φορά που αγοράζετε ηλεκτρονικά και συμπληρώνοντας με ασφάλεια τα στοιχεία πληρωμής σας.
  • Η λύση Kaspersky Password manager για παράδειγμα, έχει σχεδιαστεί για να διατηρεί την ιδιωτική σας ζωή ασφαλή – συμπεριλαμβανομένων οικονομικών λεπτομερειών. Παρέχει στους καταναλωτές ασφαλή πρόσβαση στους κωδικούς πρόσβασης, τους κωδικούς PIN και τα στοιχεία σύνδεσης, οπουδήποτε σε οποιαδήποτε συσκευή – πραγματοποιώντας πληρωμές τόσο γρήγορες όσο και ασφαλείς.

Εδώ μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με την έκθεση.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ο χρόνος απόκρισης σε cyber περιστατικά υψηλού κινδύνου μειώθηκε κατά 17%

Κάθε χρόνο, η Kaspersky παρουσιάζει μια έκθεση με βάση τα αποτελέσματα της ανάλυσης των περιστατικών MDR που εντοπίστηκαν από την ομάδα Kaspersky SOC.

“Mπάσιμο” της Swiss Re στη βρετανική Fathom, με έναν στόχο…

Η Swiss Re ανακοίνωσε σήμερα ότι εξαγόρασε την Fathom, με έδρα το Μπρίστολ του Ηνωμένου Βασιλείου, έναν κορυφαίο πάροχο πληροφοριών σχετικά με τον κίνδυνο και τα μοντέλα πλημμύρας.

Τι αλλάζει από σήμερα στις ηλεκτρονικές πληρωμές στην Ελλάδα

Μια ηλεκτρονική πληρωμή πρέπει να ολοκληρώνεται, να εκκαθαρίζεται, όπως ακριβώς όταν πληρώνουμε με μετρητά. Αυτό θα συμβεί πανευρωπαϊκά αλλά και στην χώρα μας από τις 10 Δεκεμβρίου

Ένας στους 10 gamers έχει υποστεί κλοπή του ID του

Πάνω από ένας στους 10 gamers (12%, ~ 179 εκατομμύρια1 παγκοσμίως) έχει πέσει θύμα κλοπής του ID του – η αξία των οποίων θα μπορούσε να

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Tι είναι το Safe ride home;

Την αποφασιστικότητά της να δρα όπου και όπως χρειάζεται με στόχο την ασφάλεια όλων επιβεβαιώνει η Hellas Direct

Οι κίνδυνοι των AI assistants ανοιχτού κώδικα

Παρόλο που το DeepSeek δεν παρέχει συγκεκριμένες λεπτομέρειες για το είδος της επίθεσης που αντιμετωπίζει, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε

Ημέρα Προστασίας Δεδομένων: Το κρυφό κόστος των εφαρμογών που χρησιμοποιούμε καθημερινά

Με αφορμή την Ημέρα Προστασίας Δεδομένων στις 28 Ιανουαρίου, η Kaspersky αναδεικνύει τους συμβιβασμούς στην πολιτική απορρήτου που επιβάλλουν οι δημοφιλείς και ευρέως χρησιμοποιούμενες...

Οδηγός ασφάλισης κατοικίας για ενοικιαστές

Η ασφάλιση κατοικίας δεν αφορά μόνο τους ιδιοκτήτες σπιτιών, αλλά και τους ενοικιαστές...

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Aon Climate and Catastrophe Insight: Το 2024 η 9η συνεχόμενη χρονιά ζημιών άνω των $300 δισ.

Η Aon, δημοσίευσε την έκθεσή της Climate and Catastrophe Insight για το 2025, η οποία προσδιορίζει τις παγκόσμιες φυσικές καταστροφές

Λύσις: ο νέος AI ψηφιακός βοηθός της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

Ο Όμιλος ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ και η Netcompany-Intrasoft, μέλος του Ομίλου Netcompany A/S, εγκαινιάζουν μια νέα εποχή καινοτομίας στον κλάδο της ασφάλισης

Γιατί η S&P βλέπει ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα και υποβαθμίσεις σε περιοχές των ΗΠΑ

Πιθανές ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα περιουσίας ιδιοκτητών ακινήτων σε περιοχές των ΗΠΑ προβλέπει S&P Global Ratings, αλλά και υποβαθμίσεις ...

Allianz: Ανανέωση της συνεργασίας με το Ίδρυμα Μποδοσάκη

Η Allianz, παραμένοντας αφοσιωμένη στην ενίσχυση της ποιοτικής εκπαίδευσης και της ισότιμης πρόσβασης στη γνώση

Tι είναι το Safe ride home;

Την αποφασιστικότητά της να δρα όπου και όπως χρειάζεται με στόχο την ασφάλεια όλων επιβεβαιώνει η Hellas Direct