back to top
22.4 C
Athens
Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2025

Kaspersky Lab: Ο εφιάλτης των Χριστουγέννων κρύβεται στις online αγορές

Η περίοδος των αδιάλειπτων αγορών έχει ήδη ξεκινήσει από την Black Friday τον Νοέμβριο, με αποκορύφωμα τις αγορές για τα δώρα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, και με τις εκπτώσεις του Ιανουαρίου να ακολουθούν. Αλλά αξίζει να θυμόμαστε ότι οι ψηφιακοί εγκληματίες με στόχο τους κωδικούς πρόσβασης των καταναλωτών ή τους λογαριασμούς ηλεκτρονικών αγορών τους θα μπορούσαν να κάνουν «τζάκποτ» την εορταστική αυτή περίοδο.

Όπως δείχνει έκθεση της Kaspersky Lab, οι ηλεκτρονικές αγορές είναι μία από τις πιο δημοφιλείς δραστηριότητες στο διαδίκτυο, τις οποίες ξεπερνά μόνο το email. Και ενώ η πλειονότητα των ανθρώπων (93%) γνωρίζει για τις ψηφιακές οικονομικές απειλές, τα στοιχεία σύνδεσης του 32% βρέθηκαν σε λάθος χέρια.

- Advertisement -

Η ευκολία των online αγορών μπορεί να είναι πολύ σαγηνευτική, αλλά ορισμένοι εξακολουθούν να ανησυχούν για το πόσο καλά προστατεύονται οι ηλεκτρονικές πληρωμές τους. Δυστυχώς, οι ανησυχίες τους είναι πλήρως δικαιολογημένες. Από το 32% των οποίων τα οικονομικά στοιχεία σύνδεσης παραβιάστηκαν, η έρευνα αποκάλυψε ότι ο ένας στους τέσσερις (26%) δεν πήρε ποτέ τα χρήματά του πίσω. Οι παράγοντες που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο τα οικονομικά των ανθρώπων περιλαμβάνουν τη δυσκολία ελέγχου των κωδικών πληρωμής μετά τη χρήση τους σε διάφορες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και την ποικιλία των διαθέσιμων μεθόδων πληρωμής.

Οι ηλεκτρονικές αγορές είναι σαν να επισκέπτεστε ένα γιγαντιαίο εμπορικό κέντρο, όπου οι άνθρωποι μπορούν να αγοράσουν αντικείμενα από δεκάδες διαφορετικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι αγοραστές ενδέχεται να αγωνιστούν να κρατήσουν υπό έλεγχο όλα τα στοιχεία ηλεκτρονικής πληρωμής τους. Περισσότεροι από τους μισούς (54%) ανησυχούν ιδιαίτερα για την πρόσβαση ψηφιακών εγκληματιών στα οικονομικά στοιχεία σύνδεσής τους. Ωστόσο, το ένα τρίτο (36%) των ερωτηθέντων έχει ξεχάσει ή δεν προσπάθησε καν να θυμηθεί τους ιστότοπους και τις εφαρμογές στις οποίες μοιράζεται τα οικονομικά του στοιχεία.

- Advertisement -

Καθώς οι καταναλωτές προσπαθούν να εξασφαλίσουν ότι η απομνημόνευση και ο εντοπισμός των στοιχείων πληρωμής που χρησιμοποιούν είναι εύκολος, ένας στους πέντε (20%) προτιμά να τα αποθηκεύει σε συσκευές. Αυτό μπορεί να κάνει την υποβολή κωδικών πρόσβασης πιο βολική όταν οι άνθρωποι κάνουν τις αγορές τους στο διαδίκτυο, οπότε δεν χρειάζεται να ανησυχούν ότι θα τους ξεχάσουν. Ωστόσο, αν η συσκευή χαθεί ή κλαπεί, ο χρήστης κινδυνεύει όχι μόνο να χάσει τα προσωπικά του δεδομένα, αλλά και τα χρήματά του, επειδή κάποιος μπορεί να έχει πρόσβαση στον τραπεζικό λογαριασμό του αν βρεθούν τα αντίστοιχα στοιχεία σύνδεσης στις σημειώσεις του smartphone.

Το ευρύ φάσμα των μεθόδων διαδικτυακής πληρωμής δίνει στους καταναλωτές την ελευθερία να επιλέγουν τον αγαπημένο τρόπο αγοράς αγαθών ή υπηρεσιών. Οι πλέον προτιμώμενες μέθοδοι είναι ακόμη οι χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες, οι άμεσες μεταφορές από τραπεζικούς λογαριασμούς και τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια, π.χ. PayPal. Ωστόσο, και άλλες μέθοδοι πληρωμής αυξάνονται σε δημοτικότητα. Οι συχνές αγορές επιτρέπουν στους ανθρώπους να συλλέγουν πόντους μέσω προγραμμάτων αφοσίωσης και να τους χρησιμοποιούν όταν επισκέπτονται έναν έμπορο λιανικής για να αγοράσουν περισσότερα. Και χάρη στα smartphones και τα smartwatches, οι καταναλωτές δεν χρειάζεται καν να έχουν μαζί τους πορτοφόλι, φυσικά χρήματα ή ακόμα και πλαστικές κάρτες. Αυτό βοήθησε να αυξηθεί η δημοτικότητα των ανέπαφων συσκευών πληρωμής, όπως το PayPass και το Apple Pay, με το ένα τρίτο των αγοραστών (31%) να τα χρησιμοποιούν τακτικά.

Διάγραμμα Kaspersky Lab

«Το τέλος του έτους και η εορταστική περίοδος είναι μια υπέροχη στιγμή που οι άνθρωποι αγοράζουν δώρα για τις οικογένειες και τους φίλους τους. Αλλά κανείς δεν θέλει να χάσει χρήματα μέσω επικίνδυνων συναλλαγών ή ηλεκτρονικής απάτης», σχολίασε η Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing, Kaspersky Lab. «Πρέπει όλοι να είμαστε πολύ προσεκτικοί στα οικονομικά μας δεδομένα και τις ηλεκτρονικές πληρωμές, φροντίζοντας να αποφύγουμε να τοποθετούμε τα στοιχεία σύνδεσης της τραπεζικής κάρτας μας σε μη αξιόπιστους ιστότοπους ή να πραγματοποιούμε πληρωμές από επισφαλείς συσκευές».

Για να καταστήσει τις online αγορές ασφαλείς, η Kaspersky Lab συνιστά να χρησιμοποιείτε μια λύση ψηφιακής ασφάλειας που μπορεί να προστατεύσει τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και να διατηρήσει ασφαλείς τους λογαριασμούς αγορών.

  • Το Kaspersky Security Cloud είναι ένα παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο το λογισμικό μπορεί να βοηθήσει προσαρμοστικά να ξεπεράσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι για να διατηρήσουν τα οικονομικά τους ασφαλή. Η λύση προστατεύει τα στοιχεία της πιστωτικής σας κάρτας ανοίγοντας ένα ασφαλές πρόγραμμα περιήγησης κάθε φορά που αγοράζετε ηλεκτρονικά και συμπληρώνοντας με ασφάλεια τα στοιχεία πληρωμής σας.
  • Η λύση Kaspersky Password manager για παράδειγμα, έχει σχεδιαστεί για να διατηρεί την ιδιωτική σας ζωή ασφαλή – συμπεριλαμβανομένων οικονομικών λεπτομερειών. Παρέχει στους καταναλωτές ασφαλή πρόσβαση στους κωδικούς πρόσβασης, τους κωδικούς PIN και τα στοιχεία σύνδεσης, οπουδήποτε σε οποιαδήποτε συσκευή – πραγματοποιώντας πληρωμές τόσο γρήγορες όσο και ασφαλείς.

Εδώ μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με την έκθεση.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Όταν ένα τσιουάουα γίνεται… ασφαλιστικός «κίνδυνος»

Η ιστορία της Wanda Tays θέτει κρίσιμο και για την ελληνική αγορά ερώτημα: πώς ορίζεται ο «κίνδυνος» και πόσο ξεκάθαρα επικοινωνείται στον καταναλωτή;

Νέος νόμος 5222/2025: Ψηφιακή επανάσταση στην υποβολή δικαιολογητικών των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών

Παράλληλα, εισάγεται η υποχρέωση για όλες τις επιχειρήσεις να δέχονται πληρωμές στις λιανικές πωλήσεις μέσω υπηρεσιών άμεσης πληρωμής

Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας: Επικίνδυνα τα μποφόρ της Παρασκευής για δάση και ναυσιπλοΐα

Την Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου συγκάλεσε σήμερα το πρωί ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Νίκος Παπαευσταθίου

Έρευνα Revolut για τους Έλληνες ταξιδιώτες: Απάτες φοβάται η Gen Z, κλοπές οι μεγαλύτεροι

Η οικονομική διαχείριση των διακοπών αποτελεί σημαντικό μέλημα για τους Έλληνες, χωρίς να περνά απαρατήρητο το ζήτημα της ασφάλειας

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η Microsoft παρουσιάζει τη νέα εποχή του Copilot – Βίντεο

Οι επιπλέον δυνατότητες αφορούν από τη μνήμη και την υγεία μέχρι τη συνεργασία και την εκπαίδευση

AIForum25: Shaping the Future with Artificial Intelligence

Το AIForum25 θα διεξαχθεί στις 4/11 με φυσική παρουσία στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» και online μέσω της πλατφόρμας LiveOn Expo Complex

Kaspersky: Το 86% όσων χρησιμοποιούν ΤΝ για τον προγραμματισμό ταξιδιών ανησυχούν για την ασφάλεια των δεδομένων τους

Οι ερευνητές της Kaspersky ανακάλυψαν τι ωθεί στον σχεδιασμό ταξιδιών μέσω ΤΝ και πώς αντιλαμβάνονται την ασφάλεια των εργαλείων οι χρήστες

myIDD: Ο ψηφιακός σύμμαχος του Αλέξανδρου Πατσού παρουσιάστηκε στη Βόρεια Ελλάδα

H πλατφόρμα απλοποιεί τις διαδικασίες συμμόρφωσης με τον Ν. 4583/2018 (IDD) και τον GDPR, καθώς και τη διαχείριση εγγράφων

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Interlife: Διευκρινίσεις για το επασφάλιστρο νέου οδηγού

Σε ποια συμβόλαια εφαρμόζεται επέκταση του επασφαλίστρου νέου οδηγού στα 25 έτη

Αλλάζουν όλα στη λειτουργία της Επιτροπής Ανταγωνισμού

Παράλληλα με το νέο πλαίσιο, ο Τ. Θεοδωρικάκος εξήγγειλε πρόσληψη 50 εξειδικευμένων στελεχών και συνεργασία με τη νέα Αρχή Προστασίας Καταναλωτή

Ταξίδι επιβράβευσης στη Ρώμη για τους συνεργάτες της Allianz

Η περίσταση αποτέλεσε ευκαιρία για εξερεύνηση εμβληματικών σημείων της Αιώνιας Πόλης, καθώς επίσης προώθηση επαγγελματικών σχέσεων και στόχων

Allianz Olympic Day 2025: Μήνυμα δύναμης, συνεργασίας και ψυχικής ανθεκτικότητας από τα κορυφαία στελέχη και τους αθλητές της Allianz Ελλάδος

Η εκδήλωση τίμησε τον Ολυμπισμό και ανέδειξε ότι η επιτυχία χτίζεται καθημερινά, μέσα από μικρές νίκες και συλλογική προσπάθεια

Γ. Χατζηθεοδοσίου: «Αναγκαία η παράταση για την εφαρμογή του IRIS»

Ο πρόεδρος του ΕΕΑ επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι δεν έχει εξασφαλιστεί η λειτουργικότητα του συστήματος ούτε και η κάλυψη του κόστους