Γιάννης Κατσουρίδης: «Η Εθνική Ασφαλιστική δε νοείται να είναι δεύτερη»

Έχοντας στη φαρέτρα της τη δύναμη που της προσδίδει η ισχυρή της μπράντα η Εθνική Ασφαλιστική έχει θέσει ως στόχο το 2011 να ανέλθει σε λειτουργική κερδοφορία. Στη συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Γιάννης Κατσουρίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής δήλωσε πως «η Εθνική ασφαλιστική, όπως και οι υπόλοιπες εταιρείες της αγοράς, έχουν καταρχάς να αντιμετωπίσουν την προσαρμογή στο νέο καθεστώς που προκύπτει από τη Solvency II».

«Οι εταιρείες» αναφέρει χαρακτηριστικά «αυτό που πρέπει να κοιτούν κατ΄ ουσίαν είναι η φερεγγυότητα τους, η κερδοφορία τους και να παρέχουν προϊόντα και υπηρεσίες που να είναι σωστά τιμολογημένα». Όσον αφορά στις αλλαγές που υφίστανται στην εταιρεία δηλώνει πως η Εθνική Ασφαλιστική έχει ήδη υιοθετήσει μείωση λειτουργικών δαπανών κατά 10% και ελέγχει καλύτερα τις αποζημιώσεις. «Τρία στοιχεία είναι αυτά που θα μας οδηγήσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα: αξιόπιστη και δίκαιη τιμολόγηση, έλεγχος λειτουργικών δαπανών και έλεγχος των αποζημιώσεων».

Επιπλέον ο κ. Γ. Κατσουρίδης στη συνέντευξη του αναφέρεται:
- Στις αλλαγές που προγραμματίζει ή έχει ήδη δρομολογήσει η Εθνική Ασφαλιστική στο πλαίσιο της Solvency και τον αντίκτυπο που αυτές θα έχουν για τον ασφαλισμένο
- Στη διαφάνεια και το ρόλο που αυτή παίζει στην ενίσχυση της αξιοπιστίας  στην ασφαλιστική αγορά
- Στις σχέσεις τις Εθνικής Ασφαλιστικής με τα πωλησιακά της κανάλια
- Στις on line ασφαλίσεις
- Στο βαθμό ανταγωνιστικότητας της εταιρείας και την τιμολόγηση
- Στην πιστωτική πολιτική της εταιρείας
- Στα καινοτόμα προϊόντα

iw? Τι έχει να αντιμετωπίσει η Εθνική Ασφαλιστική;

Γ.Κ.: Η Εθνική ασφαλιστική, όπως και οι υπόλοιπες εταιρείες της αγοράς, έχουν καταρχάς να αντιμετωπίσουν την προσαρμογή στο νέο καθεστώς που προκύπτει από τη Solvency II. Οι εταιρείες αυτό που πρέπει να κοιτούν κατ΄ ουσίαν είναι η φερεγγυότητά τους, η κερδοφορία τους και να παρέχουν προϊόντα και υπηρεσίες που να είναι σωστά τιμολογημένα.

iw? Αυτό τι αλλαγές θα φέρει στην Εθνική Ασφαλιστική πρακτικά;

Γ.Κ.: Οι πρακτικές αλλαγές σχετίζονται με το Asset Liability Management και τη διαχείριση του ρίσκου. Για τον μέσο ασφαλισμένο σημαίνει ότι θα έχει προϊόντα σωστά τιμολογημένα, που θα αντιλαμβάνεται εύκολα ως προς το περιεχόμενό τους. Επιπλέον, σχετίζεται με το χρόνο της ασφάλισης. Η τιμολόγηση μπορεί να είναι εντελώς διαφορετική ανάλογα με το χρόνο που παρέχεται η ασφάλιση, αν το προϊόν είναι ετησίως ανανεούμενο ή ισόβιο. Ο παράγοντας χρόνος θα είναι μία μεταβλητή που θα επηρεάσει πολύ την τιμολόγηση από εδώ και πέρα.

iw? Δηλαδή έρχονται ανατροπές σε ότι ξέραμε για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια;

Γ.Κ.: Ανατροπές όχι. Αλλαγές ναι.

iw? Θα μπερδευτεί ο καταναλωτής με αυτό ή θα είναι προς όφελος του;

Γ.Κ.: Η Solvency σε συνδυασμό με τις ευρωπαϊκές οδηγίες που έχουν ήδη υιοθετηθεί ή που καλούμαστε να υιοθετήσουμε, θα δώσουν διαφάνεια και μεγαλύτερη αξιοπιστία στο παρεχόμενο ασφαλιστικό προϊόν.

iw? Χρειάζεται διαφάνεια η αγορά σήμερα;

Γ.Κ.: Η διαφάνεια είναι ιδιαίτερα σημαντική για τις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς ενισχύει την αξιοπιστία του κλάδου.

iw? Ποιοι είναι οι στόχοι της Εθνικής Ασφαλιστικής για το 2011;

Γ.Κ.: Η εταιρεία έχει θέσει για το 2011 ως στόχο να ανέλθει σε λειτουργική κερδοφορία. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εφαρμοστούν όλα τα προαναφερθέντα. Βεβαίως, δεν ξεχνάμε ότι η Εθνική Ασφαλιστική, ως η πρώτη ασφαλιστική και η αρχαιότερη στην αγορά, έχει και ένα κοινωνικό ρόλο, ο οποίος όμως δεν μπορεί να λειτουργεί εις βάρος των ασφαλισμένων. Αν η εταιρεία δεν είναι λειτουργικά κερδοφόρα, αυτό λειτουργεί σε βάρος της τιμολόγησης, σε βάρος των ασφαλισμένων, των προϊόντων και της ποιότητας.

iw? Έχετε καταλήξει στις αλλαγές στις οποίες θα προβείτε;

Γ.Κ.: Έχουμε ξεκινήσει ένα profit testing σε όλα τα προϊόντα, προκειμένου να ελέγξουμε την τιμολόγηση και τη διατηρησιμότητά τους. Επίσης, έχουμε υιοθετήσει μείωση λειτουργικών δαπανών κατά 10% και ελέγχουμε καλύτερα τις αποζημιώσεις. Τρία στοιχεία είναι αυτά που θα μας οδηγήσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα: αξιόπιστη και δίκαιη τιμολόγηση, έλεγχος λειτουργικών δαπανών και έλεγχος των αποζημιώσεων.

iw? Θέλετε να διατηρήσετε την πρώτη θέση την οποία κατέχετε;

Γ.Κ.: Η Εθνική Ασφαλιστική δε νοείται να είναι δεύτερη, αλλά αυτό δε θα γίνει σε βάρος των ασφαλισμένων. Επαναλαμβάνω ότι εάν η εταιρεία δεν είναι κερδοφόρα, αυτό λειτουργεί σε μελλοντικό χρόνο εις βάρος των ασφαλισμένων, οι οποίοι θα κληθούν να πληρώσουν σαφώς ακριβότερα ασφάλιστρα.

iw? Δηλαδή με την επιτυχία του σχεδίου σας πιστεύετε ότι οι ασφαλισμένοι μπορεί να κληθούν να πληρώσουν φθηνότερα ασφάλιστρα;

Γ.Κ.: Είναι σαφές. Η εταιρεία δε θα καταστεί ανταγωνιστική, αυξάνοντας τα τιμολόγια. Ήδη στους κλάδους αυτοκινήτου και ζωής, οι αυξήσεις φέτος ήταν σαφώς χαμηλότερες από του ανταγωνισμού. Ειδικά στον κλάδο αυτοκινήτου, ήταν κάτω από τον πληθωρισμό.

iw? Οι αλλαγές αυτές που έρχονται πώς θα θίξουν το προσωπικό και την οργάνωση της εταιρείας;

Γ.Κ.: Σαν νέα διοίκηση ολοκληρώσαμε τις οργανωτικές αλλαγές πριν από ένα μήνα. Ουσιαστικά, φτιάξαμε ένα οργανόγραμμα το οποίο εξυπηρετεί τις ανάγκες μίας σύγχρονης ασφαλιστικής εταιρείας. Αφενός προσπαθούμε να αναδείξουμε στελέχη μέσα από την εταιρεία μας και αφετέρου, σε κάποιες περιπτώσεις, εμπλουτίσαμε το προσωπικό μας με περιορισμένες προσλήψεις, σε συγκεκριμένους τομείς. Θεωρούμε ότι τώρα είμαστε πανέτοιμοι να διαχειριστούμε τις προκλήσεις που έρχονται.

iw? Θα μειώσετε το προσωπικό σας μέσα στο 2011;

Γ.Κ.: Δεν υπάρχει τέτοια πρόθεση.

iw? Σκέφτεστε να προχωρήσετε σε αλλαγές των συμβολαίων σας;

Γ.Κ.: Πέρα από το profit testing των προϊόντων μας πρέπει να δούμε με τι άλλο θα εμπλουτίσουμε τη γκάμα προϊόντων μας, ώστε η Εθνική να συνεχίσει να καλύπτει το πλήρες φάσμα των ασφαλιστικών αναγκών.

iw? Θα φτιάξετε πιο διαφανή συμβόλαια; Συμβόλαια που θα διαβάζονται καλύτερα, ως προς τους όρους;

Γ.Κ.: Τα συμβόλαια μας είναι απολύτως διαφανή. Θεωρούμε ότι η διαφάνεια λειτουργεί υπέρ ημών και είμαστε δεκτικοί σε προτάσεις περαιτέρω βελτίωσης στον τομέα αυτό.

iw? Στις on line ασφαλίσεις, που δε μεσολαβούν δίκτυα, πράκτορες, ασφαλιστικοί σύμβουλοι, τι απαντάτε;

Γ.Κ.: Σε αυτόν τον τομέα αυτή τη στιγμή δεν έχουμε κάτι έτοιμο. Οι προτεραιότητες μας μέχρι στιγμής ήταν στα οργανωτικά θέματα, στη Solvency και τις λειτουργικές δαπάνες, αλλά μία εταιρεία όπως η Εθνική δεν πρόκειται να μείνει πίσω από τις εξελίξεις. Τα στοιχεία στην ευρωπαϊκή αγορά δείχνουν ότι τα εναλλακτικά δίκτυα έχουν κερδίσει ένα κομμάτι της ασφαλιστικής πίτας, αλλά δεν έχουν αναπληρώσει τα άλλα παραδοσιακά δίκτυα πωλήσεων. Είναι ένας αναγκαίος τομέας που κάποια στιγμή στο μέλλον θα υιοθετήσουμε, αλλά στις ώριμες αγορές δεν μπορεί να αντικαταστήσει τα δίκτυα πωλήσεων.

iw? Θα αλλάξετε κάποιο από αυτά τα πωλησιακά σας κανάλια. Θα καταργήσετε κάποιο;

Γ.Κ.: Δεν υπάρχει καμία πρόθεση να καταργήσουμε κάποιο από τα πωλησιακά κανάλια.

iw? Στις προμήθειες όμως κάνατε κάποιες αλλαγές των συνεργατών σας.

Γ.Κ.: Προχωρήσαμε σε περιορισμό του κόστους λειτουργίας, για να κάνουμε τα προϊόντα μας πιο ανταγωνιστικά και να επαναφέρουμε την εταιρεία μας σε κερδοφορία. Το10% στα λειτουργικά έξοδα, που σας προανέφερα, αφορά αμιγώς στα κόστη της εταιρείας. Κάναμε μία περιορισμένη μείωση των προμηθειών στον κλάδο αυτοκινήτου, που ήταν επιβεβλημένη. Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να αιφνιδιάσουμε τους συνεργάτες μας.

iw? Έρχεται και άλλος περιορισμός στο άμεσο μέλλον;

Γ.Κ.: Η καλή πορεία της εταιρείας διασφαλίζει και στους συνεργάτες μας το εισόδημά τους. Εμείς θέλουμε μία συνεργασία η οποία θα είναι τίμια και θα κερδίζουμε όλοι από αυτή.

iw? Προχωρήσατε και σε αποφάσεις που αφορούν στο χρόνο είσπραξης ασφαλίστρων.

Γ.Κ.: Προχωρήσαμε σε μία κίνηση η οποία ήταν επιβεβλημένη. Η Φερεγγυότητα ΙΙ τιμωρεί τη χαλαρή πιστωτική πολιτική.

iw? Ήταν χαλαρή πιστωτική πολιτική μέχρι σήμερα;

Γ.Κ.: Ναι, ήταν χαλαρή και αυτό δε συνάδει με αυτά που έρχονται μέσω της οδηγίας Solvency ΙΙ. Όποιος εφαρμόζει χαλαρή πιστωτική πολιτική τιμωρείται στα ίδια του τα κεφάλαια και ο ασφαλισμένος πληρώνει τον πιστωτικό κίνδυνο.

iw? Θα προχωρήσετε σε κάποια καινοτομία;

Γ.Κ.: Το νέο προϊόν η «Ευέλικτη Εθνική Σύνταξη» είναι ένα καινοτόμο προϊόν για την αγορά.

iw? Έχει ανταπόκριση;

Γ.Κ.: Αυτή τη στιγμή είναι στα πρώτα του βήματα και έχει γίνει αποδεκτό από τους συνεργάτες και τους πελάτες.

iw? Βλέπετε να έρχεται πτώση παραγωγής; Πώς επικοινωνείτε, ως εταιρεία, τα προϊόντα σας;
 
Γ.Κ.:
Έχουμε καταρχήν ένα καινούριο προϊόν και έχουμε ταυτόχρονα κατευθυνθεί σε φθηνότερα προϊόντα, καθώς αυτό είναι το ζητούμενο για τον ασφαλιζόμενο.

iw? Θα διασφαλίσετε όμως την ποιότητα;

Γ.Κ.: Σε εμάς η ποιότητα δεν είναι διαπραγματεύσιμη. Η ποιότητα διασφαλίζεται όταν η εταιρεία γίνεται ανταγωνιστική και παρέχει προϊόντα υψηλής ποιότητας με καλύτερες τιμές.

iw? Θα ελαφρύνετε και τα υπάρχοντα ασφαλιστικά πακέτα;

Γ.Κ.: Οι ίδιες καλύψεις δεν μπορούν να παρέχονται με αισθητά φθηνότερα προϊόντα. Έχουμε όμως δημιουργήσει πιο ευέλικτα προϊόντα, με λιγότερες καλύψεις και υψηλότερη κράτηση για να ικανοποιήσουμε του πελάτες που θέλουν φθηνότερο προϊόν σε ασφάλιστρα.

iw? Τον ανταγωνισμό πώς τον βλέπετε στην ασφαλιστική αγορά, κύριε Κατσουρίδη;

Γ.Κ.: Αυτή τη στιγμή δεν αισθανόμαστε έντονο ανταγωνισμό. Το πρόβλημα στην αγορά εντοπίζεται στην αδυναμία του μέσου Έλληνα να αγοράσει το ασφαλιστικό προϊόν.

iw? Πού πιστεύετε ότι υπερέχετε ως εταιρεία;

Γ.Κ.: Μόνο το όνομα της Εθνικής Ασφαλιστικής κάνει τρομακτική διαφορά. Η εταιρία μας είναι πάντα μέσα στις πρώτες επιλογές του Έλληνα ασφαλισμένου. Αυτό, σε συνδυασμό με τα προϊόντα μας και τους επαγγελματίες συνεργάτες μας , αποτελεί τη μεγάλη μας δύναμη.

iw? Είχε κάποτε προταθεί από τη διοίκηση της τράπεζας να πουληθεί η Εθνική Ασφαλιστική. Εσείς σε αυτό το διάσημα της παρουσίας, σε αυτή τη θέση έχετε ακούσει κάτι τέτοιο;

Γ.Κ.: Θα επαναλάβω αυτό που είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου, κ. Ταμβακάκης, ότι αυτή τη στιγμή δεν εξετάζεται η πώληση της Εθνικής Ασφαλιστικής.

iw? Όσον αφορά στον έλεγχο των αποζημιώσεων. Πού βρίσκονται σήμερα οι αποζημιώσεις, για ποιο λόγο θέλετε να κάνετε παρέμβαση και σε τι συνίσταται η παρέμβαση αυτή;

Γ.Κ.: Ο έλεγχος των αποζημιώσεων σχετίζεται με το παρεχόμενο προϊόν. Η εταιρεία έχει μία μακρά ιστορία ότι πληρώνει καλά. Αυτό αναγνωρίζει η αγορά και ο ασφαλιζόμενος στην Εθνική. Η Εθνική πρέπει να πληρώνει καλά και σωστά. Αυτό σημαίνει πρώτον ότι πρέπει να πληρώνουμε βάσει των όρων των συμβολαίων μας και δεύτερον για να έχουμε καλύτερα, φθηνότερα και πιο ανταγωνιστικά προϊόντα, πρέπει να ελέγξουμε τις αποζημιώσεις μας αλλά όχι εις βάρος της ποιότητας. Αποτελεί προτεραιότητα για εμάς να ελέγξουμε τις αποζημιώσεις μας και τη διαχείριση τους όσο καλύτερα μπορούμε.

iw? Το αυτοκίνητο σας ενδιαφέρει;

Γ.Κ.: Στο αυτοκίνητο η Εθνική έχει αλλάξει τη στρατηγική της. O στόχος μας είναι να είναι ο κλάδος ανταγωνιστικός. Που σημαίνει καλές υπηρεσίες, σωστή τιμολόγηση. Δεν έχουμε αυξήσει τα τιμολόγια μας, αλλά περιορίσαμε την πιστωτική μας πολιτική σημαντικά, ελέγχουμε συστηματικά τις αποζημιώσεις και προσβλέπουμε σε νέες συνεργασίες. Στόχος είναι όλοι να κερδίζουμε (Εταιρία, συνεργάτες, πελάτες).

iw? Σκέφτεστε να συνεργαστείτε με κάποια άλλη εταιρεία; Θα μπαίνατε στη λογική μίας συνεργασίας ή της συζήτησης μίας εξαγοράς;

Γ.Κ.: Δεν υπάρχει τέτοιο πλάνο αυτή τη στιγμή.