Ποιους ελέγχους πρέπει να κάνουμε στο ΙΧ μας μετά το τέλος των διακοπών

Για τους περισσότερους από εμάς οι καλοκαιρινές διακοπές πλέον αποτελούν παρελθόν. Ωστόσο, μετά από περιηγήσεις σε βουνά και παραλίες οφείλουμε να φροντίσουμε το όχημα μας που μας συντρόφευσε και υπέστη μία ταλαιπωρία δεδομένου ακραίων πολλές φορές συνθηκών όπως: υπερβολική έκθεση στον ήλιο, αρμύρα από τη θάλασσα, σκόνη, άμμος , λάσπες, κλπ.

Πολύ σημαντικό μετά τις διακοπές μας είναι να φροντίσουμε να το πλύνουμε πολύ καλά εξωτερικά είτε μόνοι μας, είτε σε κάποιο εξειδικευμένο πλυντήριο αυτοκινήτων. Το πλύσιμο να περιλαμβάνει τόσο το αμάξωμα όσο και το κάτω μέρος του, θόλους και μοτέρ. Η σκόνη αλλά και η αρμύρα θα πρέπει οπωσδήποτε να φύγουν από πάνω του και από κάτω του. Ιδανικά, θα πρέπει να το περάσουμε και με ένα ειδικό κερί, προκειμένου να θωρακίσουμε το χρώμα του για το δύσκολο χειμώνα που έρχεται.

Μετά το εξωτερικό πλύσιμο ακολουθεί το εσωτερικό, αυτό της καμπίνας του. Καλό θα είναι να βγάλουμε όλες τις μοκέτες από την καμπίνα αλλά και από τον χώρο αποσκευών και να τις πλύνουμε και φυσικά να βάλουμε και σκούπα για να απομακρύνουμε τα σκουπίδια, τη σκόνη και την άμμο. Φροντίζουμε με ειδικά προϊόντα τις πλαστικές επιφάνειες του εσωτερικού, που έχουν ταλαιπωρηθεί από τον ήλιο.

Στη συνέχεια, καλό είναι να κάνουμε έναν οπτικό έλεγχο του αυτοκινήτου περιμετρικά για τυχόν μικροχτυπήματα που δεν είχαν υποπέσει στην αντίληψή μας. Επίσης καλό είναι να ελέγξουμε τα ελαστικά για γδαρσίματα, τα φώτα του αν λειτουργούν όλα σωστά, να κάνουμε μία επιθεώρηση στα υγρά του και στο ψυκτικό του κινητήρα και τέλος να καθαρίσουμε ή να αλλάξουμε το φίλτρο καμπίνας το οποίο πιθανότατα είναι γεμάτο σκόνη, αν έχουμε κινηθεί πολύ εκτός δρόμου.

Αν έχουν γίνει πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα τότε καλό είναι να πάμε στο συνεργείο για να γίνει ένας γρήγορος έλεγχος της κατάστασης του αυτοκινήτου, προκειμένου να έχουμε μια πλήρη εικόνα της κατάστασής του.

Σε περίπτωση που έχετε κάνει λίγα χιλιόμετρα, τότε καλό είναι να δείτε μόνοι σας τη στάθμη του λαδιού. Σε περίπτωση που ο κινητήρας έχει «κάψει» λάδια πρέπει να τα αναπληρώσετε μέχρι την στάθμη που ορίζει ο κατασκευαστής.

Ελέγχουμε επίσης την στάθμη των υγρών στο ψυγείο του αυτοκινήτου, αλλά και του νερού στο δοχείο του παρμπρίζ. Σε περίπτωση που είναι κάτω από την επι- θυμητή στάθμη φροντίζουμε να συμπληρώσουμε με τα ανάλογα υγρά.

Με δεδομένο ότι κάθε 1.000-1.500 χιλιόμετρα θα πρέπει να ελέγχουμε τα ελαστικά μας, οφείλουμε να φροντίσουμε να έχουν την επιθυμητή πίεση σύμφωνα με τον κατασκευαστή και τα τέσσερα ελαστικά, ενώ αν είναι φθαρμένα, καλό είναι να προγραμματίσουμε να τα αλλάξουμε το συντομότερο δυνατόν.

Αν υπάρχει κάποια λάμπα καμένη, φροντίζουμε να επισκεφτούμε ένα συνεργείο για να μας την αντικαταστήσουν. Τόσο οι μπροστινοί προβολείς όσο και τα πίσω φώτα παίζουν καθοριστικό ρόλο στην οδηγική ασφάλεια.

Αναμφίβολα η φροντίδα του αυτοκινήτου είναι το σημαντικότερο πράγμα που έχει να κάνει ο οδηγός. Μπορεί να απαιτεί λίγο χρόνο και χρήματα, όμως θα πρέπει να γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να έχουμε ένα ασφαλές όχημα έτοιμο να μας προσφέρει τις υπηρεσίες του όπου και όταν χρειάζεται.

πηγή: NP Ασφαλιστική – Newsletter Σεπτεμβρίου 2020

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*