του Βάιου Κρόκου
Αν τα περισσότερα μοντέλα εργασίας που αναπτύχθηκαν μετά τον πόλεμο στις κοινωνίες είχαν ως βάση την “ιεραρχία στρατού”, τώρα φαίνεται πως κάτι αλλάζει. Σε αυτό συντελεί η ραγδαία άνοδος της τεχνολογίας, οι συνθήκες και η αλλαγή νοοτροπίας που προκάλεσαν οι επιπτώσεις της πανδημίας.
Το ταξίδι του μετασχηματισμού της Interamerican ξεκίνησε λίγα χρόνια πριν το ξέσπασμα της πανδημίας αλλά μεσούσης της κρίσης οι διαδικασίες επιταχύνθηκαν.
Πλέον η έννοια του οριζόντιου μοντέλου – υβριδικής – εργασίας αποτελεί την “νέα κανονικότητα” που διαμορφώνεται. Η Interamerican συνεχίζει επίσης να επενδύει περί τα 10 εκατ. ευρώ τον χρόνο (ψηφιοποίηση, υποδομές, νέες υπηρεσίες και καινοτόμα προϊόντα), έχοντας ως στόχο σε λίγο διάστημα να αποτελεί τον απόλυτα ψηφιοποιημένο οργανισμό σε όλα τα επίπεδα!
Σε επίπεδο εργασίας, οι άνθρωποι της πρώτης γραμμής στους οποίους παρέχεται η αυτονομία να αποφασίζουν καταργώντας την ιεραρχία, έχουν πολύ καλύτερη γνώση και αντίληψη του τί πρέπει να γίνει στον τομέα της ευθύνης τους.
Συγκεκριμένα, μέσω του agile μοντέλου δημιουργούνται φυλές (tribes), ομάδες δηλαδή ως 8-10 ατόμων που αναπτύσσουν στενές σχέσεις, συνεργάζονται και καλούνται να φέρουν εις πέρας ένα project μακρία από γραφειοκρατικές διαδικασίες, εγκρίσεις και παλαιούς παραδοσιακούς κανόνες δομών σε έναν οργανισμό.
Αναφορικά με την εικόνα της ασφαλιστικής αγοράς το προηγούμενο διιάστημα, όπως σημείωσε ο CEO της Interamerican, κ. Γιάννης Καντώρος: “Θα περιμέναμε να υπάρχει κάποια “κοιλιά”, αντιθέτως σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων υπήρξε αύξηση. Αυτό διότι, προσαρμοστήκαμε όλοι και επαγγαλματίες και νοικοκυριά. Επίσης λόγω της πανδημίας, αντιληφθήκαμε πραγματικά την έννοια του ρίσκου και του κινδύνου”.
Τα παραπάνω σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο κ. Καντώρος σε σχετική συνέντευξη Τύπου, μιλώντας για την βιώσιμη ανάπτυξη που η εταιρεία εκπροσωπεί, τον νέο επιχειρηματικό μοντέλο και τρόπο ασφάλισης, μέσα στην ευρύτερη θεώρηση της κατάστασης των πραγμάτων στην κοινωνία και την οικονομία κατά τη συγκυρία της πανδημίας και των πολλαπλών συνεπειών που έχει επιφέρει.
“Το νέο μοντέλο είναι πιο δημοκρατικό. Πολλά μυαλά συνεργάζονται για μια λύση (1.100 εργαζόμενους έχει η Interamerican). Στην νέα λογική ενθαρρύνουμε και την αποτυχία (FAIL FASTER), με την έννοια ότι με πολλές δοκιμές και γρήγορες προσαρμογές θα βρεθεί η λύση για τον επόμενο δρόμο. Ο ρόλος του CEO και της διοίκησης είναι να ενθαρρύνει περισσότερο ως coach. Δεν γίνεται να κατέχει για όλα την απόλυτη αλήθεια“, τόνισε.
Την δική τους εμπειρία σε αυτό το ταξίδι μετασχηματισμού της εταιρειας στην εργασία και όχι μόνο περιέγραψαν επίσης η κα Χριστιάννα Γιαννιώτη, Continuous Improvement Coach και ο κ. Θεόδωρος Χατζής, Chapter Leader Health and Financial Future Product & Business Development.
Από την άλλη πλευρά, ο κ. Καντώρος ανέδειξε τις τάσεις συγκέντρωσης στις επιχειρήσεις και τις ασφαλιστικές εταιρείες. “Θέλουμε να συμμετέχουμε στη διαδικασία της δημιουργίας της νέας ασφαλιστικής αγοράς. Αλλά απαιτείται μια λογική συνέχεια και στόχος”, σημείωσε σχετικά.
Έθεσε επίσης στο επίκεντρο τα ζητήματα της Υγείας, στον οποίο ακόμα υπάρχει δυσκολία συνεργασίας δημοσίου – ιδιωτικού τομέα. Επιπλέον, μίλησε για το συνταξιοδοτικό σύστημα, στο οποίο γίνονται βήματα, αλλά υπάρχει χώρος για περισσότερα. Παράλληλα στο επίκεντρο βρίσκονται το κρίσιμο ζήτημα της Κλιματικής Αλλαγής και τα δεδομένα (data).
Όσον αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα η Interamerican συνεχίζει δυναμικά δίνοντας έμφαση στο τεχνικό αποτέλεσμα: Για το 2020 κατέγραψε επαναλαμβανόμενα κέρδη προ φόρων 28 εκατ. ευρώ.
Η Interamerican σε σχέση με την Ασφαλιστική Αγορά, παρουσίασε κατά το 2020 υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης των μεικτών εγγεγραμμένων ασφαλίστρων (+1,4% έναντι -2,4% στις πρωτασφαλίσεις).
Στα δίκτυα διανομής παρατηρείται ισορροπία καθώς με 33,4% εμφανίζεται το Agency, με 31,4% οι brokers, με 23,6% Anytime & B2B και με 11,6% λοιποί διανομείς.
Παράλληλα, για την ίδια χρονική περίοδο, υπήρξαν άμεσες αποζημιώσεις και πληρωμές 227,3 εκατ. ευρώ σε 392.310 περιπτώσεις.
Κατά την σχετική εκδήλωση επίσης το λόγο πήραν διοίκηση και συνεργάτες της ηγετικής ομάδας αναλύοντας την εικόνα της εταιρείας και τις προκλήσεις στην αγορά.