Ασφάλιση και ηλεκτροκίνηση: 1 στους 10 αγόρασε ηλεκτρικό ΙΧ τον Δεκέμβριο

του Βάιου Κρόκου

Αν και ο κλάδος ασφάλισης αυτοκινήτου ταλανίζεται με “χρόνιες παθήσεις” γύρω από τον συνεχή άκρατο ανταγωνισμό και το χαμηλό ασφάλιστρο, τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους κ.α, η σταδιακή στροφή προς την ηλεκτροκίνηση φέρνει άλλη μια παράμετρο στην εν λόγω εξίσωση: την ανάγκη για άρτιες και φερέγγυες καλύψεις γύρω από τα νέα ηλεκτρικά οχήματα.

Σωρευτικά, η πανδημία άσκησε πιέσεις στις νέες ταξινομήσεις οχημάτων. Συγκεκριμένα, με πτώση 2,3% έκλεισαν οι ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Δεκέμβριο. Ταξινομήθηκαν συνολικά 6.443 οχήματα, έναντι 6.597 τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Πτωτικά κινήθηκαν και οι πωλήσεις του έτους καθώς σημείωσαν πτώση 29% σε σχέση με την περσινή χρονιά.

Στον αντίποδα, τα κίνητρα της Πολιτείας σε συνέχεια των κατευθυντήριων γραμμών της Ε.Ε. για πιο οικολογικές μορφές κατανάλωσης ενέργειας δείχνουν τον δρόμο της επόμενης μέρας. Ενδεικτικά, 1 στους 10 που προέβη σε αγορά αυτοκινήτου τον Δεκέμβριο του 2020 επέλεξε ηλεκτρικό όχημα (10,6%), ενώ επίσης μεγάλη αύξηση σημείωσαν και τα υβριδικά οχήματα με 16,5%. Τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο πήραν το 1,2% των συνολικών πωλήσεων και αυτά με υγραέριο το 0,3%.

Σε άλλα στοιχεία

Η κατηγορία που συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των Ελλήνων οδηγών ήταν η C κατηγορία, κερδίζοντας το 48,4% των συνολικών πωλήσεων. Η αμέσως επόμενη δημοφιλή κατηγορία ήταν η Β με ποσοστό 36,3% και ακολούθησε η Α κατηγορία με 7,2%. Το μεγαλύτερο ποσοστό των SUV συγκέντρωσε η C κατηγορία με ποσοστό 27,8%, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον υπήρξαν και για τα SUV της Β κατηγορίας με 13,9%. Από το σύνολο των πωλήσεων τα οχήματα που κινούνται με βενζίνη κατέλαβαν το 36,8% και αυτά με πετρέλαιο το 34,6%. Πτωτικά κινήθηκαν τον Δεκέμβριο και οι πωλήσεων καινούριων φορτηγών (-11,3%) με 626 μονάδες. Αντίθετα θετικά (44,4%) ήταν τα ποσοστά των πωλήσεων των καινούριων λεωφορείων με 26 μονάδες, όπως και αυτά των δικύκλων με αύξηση 72,3% και συνολικά 2.261 μονάδες.

Η ασφάλιση

Όπως έχουν επισημάνει στελέχη της ασφαλιστικής βιομηχανίας, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έχει επιπτώσεις στην ασφάλιση και τις απαιτήσεις για αποζημιώσεις, καθώς η τεχνολογία γεννά νέους κινδύνους, με την ευθύνη να μετατοπίζεται εντός της αλυσίδας εφοδιασμού.

Συγκεκριμένα, τα ηλεκτρικά οχήματα θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην ασφάλιση αστικής ευθύνης προϊόντων αυτοκινήτου, αν και θα υπάρξουν επίσης συνέπειες για τις εμπορικές ασφαλίσεις του κλάδου περιουσίας & ατυχημάτων.

Ένα άλλο στοιχείο που αναδεικνύεται είναι το γεγονός πως οι κίνδυνοι πυρκαγιάς και έκρηξης που σχετίζονται με μπαταρίες υψηλής τάσης θα μπορούσαν να φέρουν σωρεία απαιτήσεων στον κλάδο περιουσίας & ατυχημάτων από τους αυξημένους κινδύνους πυρκαγιάς κατά τον χειρισμό και την αποθήκευση μπαταριών.

Επιπλέον, η αύξηση της χρήσης του λογισμικού και των δεδομένων που σχετίζονται με τη χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να προκαλέσει ζημιές στον σκληρό δίσκο και στο λειτουργικό πρόγραμμα, ενώ ανοίγουν και νέα ζητήματα cyber κινδύνων.