Η ασφαλιστική αγορά έχει περισσότερα δεδομένα από όσα μπορεί να αξιοποιήσει

του Βάιου Κρόκου

Η μάχη για την χρήση και αξιοποίηση δεδομένων συνεχίζεται. Προσωποποιημένες υπηρεσίες και καινοτόμα προϊόντα μέσω αυτών έρχονται συνεχώς στο προσκήνιο. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ασφαλιστικού κλάδου και των εταιρειών, ειδικότερα, βρίσκεται εν εξελίξει. Είναι ικανή όμως η πρόοδος που έχει συντελεσθεί; Μπορεί να αξιοποιήσει η αγορά όλα τα δεδομένα και να επεξεργαστεί τις πληροφορίες ώστε να τις μετουσιώσει σε πραγματικό νέο προϊόν; Η απάντηση μάλλον είναι πως απαιτείται ακόμα δρόμος ώστε να υπάρξει απόδοση γύρω από όλα αυτά.

“Έχουμε περισσότερα δεδομένα από όσα μπορούμε να αξιοποίησουμε”, σημείωσε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της Interamerican, κ. Γιάννης Καντώρος μιλώντας στο συνέδριο του ΠΑ.ΠΕΙ με τίτλο “Data Analytics and Machine Learning for Insurance Fraud”.

Όπως εξήγησε ακόμα δεν υπάρχει η ωριμότητα και τα skills στο σύνολο της αγοράς. Απαιτούνται περισσότερα βήματα, με επενδύσεις και σύγχρονες εσωτερικές διαδικασίες στις εταιρείες.

Εφόσον πραγματοποιηθούν όλα αυτά, σε μερικά χρόνια, η αγορά θα μπορέσει να χτίσει πάνω στα δεδομένα και να παράγει πιο εξειδικευμένα μοντέλα, σημείωσε. Κατά τα άλλα, περιέγραψε – μεταξύ άλλων – τις προσπάθειες της Interamerican όσον αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τον τομέα των analytics.

διαβάστε επίσης: Το 10% των αποζημιώσεων λόγω απάτης – οι νέες τεχνολογίες ως σύμμαχος των ασφαλιστικών

Απάτη στον κλάδο Υγείας: Ένα ευαίσθητο και πολύπλοκο ζήτημα 

Εστιάζοντας στις ανάγκες του συνεδρίου και με την θεσμική του θέση (Πρόεδρος της Επιτροπής Υγείας και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΑΕΕ), ο κ. Καντώρος μίλησε για την πολυπλοκότητα που έχει ο κλάδος Υγείας.

Σημείωσε πως η απάτη στην υγεία εντοπίζεται είτε στην αρχική δήλωση στοιχείων (ψευδή) είτε την στιγμή των αιτημάτων αποζημίωσης, ενώ σημείωσε πως το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας. Στηλίτευσε επίσης το γεγονός πως αρκετές φορές λανθασμένα στοιχεία παρέχονται από τους ίδιους παρόχους Υγείας (αναίτια αύξηση κόστους, καταγραφή θεραπειών που δεν έχουν γίνει κ.α)

Όπως εξήγησε για την αντιμετώπιση μιας απάτης στην Υγεία αφενός απαιτείται καλό underwriting και claims management, αφετέρου η αξιοποίηση των big data και των νέων τεχνολογιών θα αποτελέσουν “κλειδί” και σε αυτήν την περίπτωση.

Η Υγεία αποτελεί ένα ιδιαίτερο κομμάτι για το σύνολο των πολιτών και απαιτούνται ιδιαίτεροι χειρισμοί: Μεγάλος ο όγκος των αποζημιώσεων, πολύπλοκες διαδικασίες και ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα…Σε κάθε περίπτωση όμως η τεχνολογία θα αποτελέσει ισχυρό σύμμαχο την επόμενη μέρα.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*