Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει ο κλάδος των Συντονιστών

Την επιδείνωση του τρόπου άσκησης της εργασίας τους και την επίθεση που δέχεται ο κλάδος των Συντονιστών από την αλλαγή των συνθηκών στην ασφαλιστική αγορά περιγράφει στο κείμενό του που απέστειλε στο Insurance Word ο πρόεδρος του ΠΣΑΣΣ (πανελληνίου συνδέσμου συντονιστών) κ. Γ. Κακάκης. 
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που προκύπτει για τον κλάδο των συντονιστών είναι σαφέστατα η αλλαγή της τάσης στην ασφαλιστική αγορά με την στροφή προς το bancassurance. Τo κυνήγι του χαμηλού λειτουργικού κόστους από τις ασφαλιστικές εταιρείες ουσιαστικά δυναμιτίζει τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι διαμεσολαβούντες (ασφαλιστές και συντονιστές) με αποτέλεσμα να τίθενται σταδιακά στο περιθώριο των εξελίξεων. 
Το συνδικαλιστικό όργανο του κλάδου των Συντονιστών θέτει άμεσα το ερώτημα αν οι ασφαλιστικές εταιρείες αναγνωρίζουν την προσφορά τους στην διαμόρφωση των πελατολογίων των εταιρειών , στην συμπαράσταση προς τα δίκτυα αλλά και τους πελάτες , την εκπαίδευση του προσωπικού και άλλα καίρια ζητήματα.
Οι συντονιστές το τελευταίο διάστημα νιώθουν ότι γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης από τις εταιρείες αφού αυξάνουν με γεωμετρικούς ρυθμούς οι καταγγελίες συμβάσεων που ουσιαστικά αποτελούν απομακρύνσεις από τις εταιρείες και μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις χωρίς ουσιαστικές αποζημιώσεις ή και με απώλειες ακόμη και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων. 
Η ουσία είναι ότι οι ίδιες ασφαλιστικές εταιρείες που «εξυμνούσαν» την εργατικότητα και την παραγωγικότητα των δικτύων τους τα προηγούμενα χρόνια, αντιμετωπίζουν πλέον ως «στυμμένες λεμονόκουπες» σε αρκετές περιπτώσεις τους ασφαλιστές και συντονιστές τους αφού θεωρούν ότι οι προμήθειες από την λειτουργία των τραπεζο-ασφαλίσεων είναι σημαντικά χαμηλότερες και δημιουργεί μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. 
Η τακτική αυτή εκτός από τις υλικές ζημιές που επιφέρει στον κλάδο έχει πληγώσει ηθικά και τους διαμεσολαβούντες αφού βλέπουν ότι η παραγωγή και το έργο ετών πηγαίνει χαμένο και δεν πλέον αναγνωρίζεται. Αξίζει να δούμε τι επισημαίνουν στην επιστολή τους , το διοικητικό συμβούλιο του οργάνου των Συντονιστών, δηλαδή του ΠΣΑΣΣ. 
  
 Οι θέσεις του Πανελλήνιου Συνδέσμου Συντονιστών

Το επάγγελμα των Συντονιστών Ασφαλιστικών Συμβούλων αποτέλεσε και αποτελεί τον σημαντικότερο πυλώνα ανάπτυξης της ασφαλιστικής αγοράς. 

Το δίκτυο υποκαταστημάτων, τα οποία διευθύνουμε, αποτελεί το καλύτερο και αποτελεσματικότερο δίκτυο διανομής ασφαλιστικών προϊόντων και υπηρεσιών. Στηρίζεται στην ανάπτυξη και την υποστήριξη επαγγελματιών ασφαλιστικών συμβούλων, που εμείς βρίσκουμε, επιλέγουμε, εκπαιδεύουμε και εποπτεύουμε και οι οποίοι στέκονται δίπλα στον πελάτη – ασφαλισμένο – καταναλωτή, παρέχοντάς του τις συμβουλές τους και τις υπηρεσίες τους. 
Αυτό καθιστά αναντικατάστατο τον ρόλο μας και τόσα χρόνια τώρα εκπαιδεύσαμε χιλιάδες ασφαλιστικούς συμβούλους και δημιουργήσαμε πελατολόγια εκατοντάδων χιλιάδων (ή μήπως εκατομμυρίων) ασφαλισμένων – καταναλωτών με τη συνεργασία βέβαια τόσο των ασφαλιστικών συμβούλων όσο και των ασφαλιστικών εταιρειών. 
ΟΜΩΣ, το τελευταίο διάστημα, νοιώθουμε να υφιστάμεθα επίθεση στους όρους και τις συνθήκες άσκησης του επαγγέλματός μας. Από μέρους των εταιρειών, γίνονται συγχωνεύσεις υποκαταστημάτων, υποβιβασμοί, απομακρύνσεις από τις εταιρείες (με καταγγελίες), μετακινήσεις από περιοχή σε περιοχή με συνακόλουθο την στέρηση των συνεργατών μας ασφαλιστικών συμβούλων, ή να διαβάζουμε στον τύπο, πρόθεση καταργήσεως των υποκαταστημάτων κλπ.
Βεβαίως, οι εταιρείες έχουν την ευχέρεια να εφαρμόζουν την όποια πολιτική και στρατηγική προϊόντων, πωλήσεων, εξόδων κλπ. που θα αποφασίσουν, όμως αυτό δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνεται σε βάρος μας και σε βάρος του πελάτη – καταναλωτή. 

Οι πιο πάνω ενέργειες σε βάρος μας, είναι πάντα βλαπτικές στα συμφέροντά μας (αφού χάνονται δικαιώματα αποζημιώσεών μας, αμοιβών μας, πελατολόγια, συνταξιοδοτικά δικαιώματα κλπ) αλλά και για τον πελάτη καταναλωτή, αφού χάνει τον άνθρωπο που τόσα χρόνια στεκότανε δίπλα του «στο καλό και στο κακό» και αντικαθίσταται από μια μηχανή (πωλήσεις μέσω internet κλπ) ή από ένα πρόσωπο που έχει άλλη κύρια δουλειά (υπάλληλοι Τραπεζών ή supermarkets Κλπ). 

Θα πρέπει πιστεύουμε, οι εταιρείες, να αναθεωρήσουν τις θέσεις τους πριν είναι αργά, τόσο για το επάγγελμά μας όσο και για τους καταναλωτές – ασφαλισμένους, πριν αυτοί χάσουν την ανθρώπινη επαφή. Τέλος, καλούμε την πολιτεία και τα όργανά της να παρέμβει ενεργά, πριν είναι πολύ αργά. 
 
 
Για τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Συντονιστών,
                                                      Το Δ.Σ.     

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*