Τρακάρισμα μέσα σε πλοίο: Πώς θα αποζημιωθείς

Τα πιο αναπάντεχα πράγματα μπορεί να συμβούν τις πιο απίθανες στιγμές, εκεί που λες, εντάξει, το ’χω. Να πλησιάζεις το τραπέζι με την πίτσα στο χέρι και ξαφνικά να σου πέφτει το κουτί και να αναποδογυρίζει. Να κρατάς ποτήρι παγωμένο νερό, να σκοντάφτεις και να το ρίχνεις κάτω. Όλο. Να παίρνεις παγωτό και την ώρα που πας να το φας να ξεκολλάει από το χωνάκι και να πέφτει στο πεζοδρόμιο.

Ή να ξεκινάς για διακοπές και να τρακάρεις μέσα στο πλοίο. Ε όχι!

Τρακάρισμα στο πλοίο: Όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις

Αλλά επειδή, τα έχουμε πει, η ζωή είναι γεμάτη απρόοπτα, καλύτερα να είμαστε όλοι προετοιμασμένοι και γι’ αυτό. Θα μου πεις, άδικο να με βρει στο και πέντε των διακοπών. Έχεις δίκιο. Είναι σαν να προηγείται η ομάδα σου 64-66 και 5 δεύτερα πριν το τέλος να έρχεται ο Διαμαντίδης και να βάζει 3ποντο και να περνά η Ελλάδα στον τελικό. Αλλά να, έτσι την έπαθε και η Γαλλία στον ημιτελικό του EuroBasket 2005. Συμβαίνει, παιδιά. Οπότε προτιμάς χαμένες βολές ή «βάλ’ το, αγόρι μου!»;

Ατύχημα μέσα σε πλοίο: Ποιος πληρώνει

Ακόμα και με τις πιο σωστές και ακριβείς οδηγίες – κοτζάμ Ριγκοντό έχασε τις βολές-σιγουράκια σε εκείνο το ματς – τα πράγματα μπορεί να πάνε στραβά. Τι γίνεται τότε;

Αρχικά, μην αγχώνεσαι. Συνήθως τα ατυχήματα μέσα σε πλοίο είναι – ακολουθεί περιγραφή με βαθιά επιστημονικούς όρους- μικροακουμπήματα από το ένα όχημα στο άλλο. Και, ναι, η κάλυψη αστικής ευθύνης περιλαμβάνει όλες τις περιπτώσεις που το ασφαλισμένο όχημα προκαλέσει ζημιές προς τρίτους. Οπότε η ασφαλιστική που το ασφαλίζει θα αναλάβει την αποζημίωση και σε περίπτωση ζημιάς μέσα σε πλοίο.

Δεν το λέμε εμείς (μόνο). Το λέει, με λίιιιγο πιο περίπλοκες διατυπώσεις, το Προεδρικό Διάταγμα 237/1986 Άρθρο 2:

Ο κύριος ή κάτοχος αυτοκινήτου που κυκλοφορεί μέσα στην Ελλάδα επί οδού υποχρεούται να έχει καλύψει με ασφάλιση την εκ τούτου έναντι τρίτων αστική ευθύνη, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Η κυκλοφορία επί γηπέδου προσιτού στο κοινό ή σε κάποιο αριθμό προσώπων που δικαιούται να συχνάζουν σ’ αυτό, εξομοιώνεται με την κυκλοφορία επί οδού. Η υποχρέωση ασφάλισης υφίσταται διαρκώς από τη χορήγηση της αδείας κυκλοφορίας και των πινακίδων κυκλοφορίας, χωρίς να εξαρτάται από την εν τοις πραγμασι κίνηση ή λειτουργία του αυτοκινήτου, εκτός αν έχει τηρηθεί η διαδικασία της ακινησίας

Οπότε, αν το ασφαλισμένο όχημα προκαλέσει ζημιές προς τρίτους κατά την επιβίβαση ή αποβίβαση από το πλοίο, αυτές θα καλυφθούν από την ασφαλιστική του γιατί το πλοίο εντάσσεται στο «Η κυκλοφορία επί γηπέδου προσιτού στο κοινό ή σε κάποιο αριθμό προσώπων που δικαιούται να συχνάζουν σ’ αυτό, εξομοιώνεται με την κυκλοφορία επί οδού».

Κι αν δεν φταίω (μόνο) εγώ;

Τώρα, αν υποθέσουμε πως την ώρα που παρκάρεις δέχεσαι λανθασμένες οδηγίες από το πλήρωμα του πλοίου – αν και αναρωτιόμαστε αν αυτοί οι άνθρωποι με το γερακίσιο μάτι μπορούν να κάνουν λάθος- τότε μπορεί να προκύψει συνυπαιτιότητα. Ωστόσο ο έλεγχος του οχήματος είναι ευθύνη του οδηγού.

Είναι περιττό να πούμε πως πριν βγεις από το αυτοκίνητο διπλοτσεκάρεις το χειρόφρενο – αυτό είναι σίγουρα δική σου ευθύνη.

Περισσότερα στο Hellas Direct blog