«Μεγάλη προσπάθεια να διατηρήσουμε τα συμβόλαια υγείας, αλλά κυρίως την εμπιστοσύνη των πελατών»

της Ανθούσας Σελαμσίδου*

Στα 20 χρόνια εμπειρίας στην ασφαλιστική αγορά, πάντα προτεραιότητά μου ήταν η ενημέρωση του κόσμου για τα πλεονεκτήματα της ιδιωτικής ασφάλισης και πάντα πίστευα ότι ένα νοσοκομειακό πρόγραμμα ήταν απαραίτητο.

Με την οικονομική κρίση, είχαμε κατάρρευση του κρατικού συστήματος, οπότε η ανάγκη για ένα πρόγραμμα νοσηλείας έγινε μεγαλύτερη και ο κόσμος στράφηκε περισσότερο προς την ιδιωτική ασφάλιση, πληρώνοντας ακόμα και από το υστέρημά του ώστε να έχει μια αξιοπρεπή νοσηλεία, συμπληρώνοντας τις ελλείψεις του κρατικού του ταμείου.

Όμως, μετά την περίοδο του Covid, ήρθαν οι υπέρογκες αυξήσεις των χρεώσεων στις ιδιωτικές κλινικές, με φυσικό επακόλουθο τις μεγάλες αυξήσεις σε αυτά τα ασφαλιστήρια από τις ασφαλιστικές εταιρείες και, ξαφνικά, οι ασφαλισμένοι, με ετήσιες αναπροσαρμογές 12% και 15%, βλέπουν ότι δεν θα μπορέσουν να διατηρήσουν αυτά τα συμβόλαια.

Ήδη βλέπουμε πελάτες χωρίς ιστορικό (ειδικά όσοι δεν χρειάστηκαν μέχρι τώρα την ασφάλεια) να ακυρώνουν τα συμβόλαια, ενώ όσοι έχουν κάποιο ιστορικό –συνήθως μεγαλύτερες ηλικίες– να βρίσκονται σε πολύ δύσκολη θέση, γιατί δεν μπορούν να την πληρώνουν, τώρα, που θα την έχουν μεγαλύτερη ανάγκη.

Αυτά τα προβλήματα τα βλέπουμε, πλέον, καθημερινά, ακούμε τα παράπονα και τους προβληματισμούς των πελατών μας και προσπαθούμε, όπου είναι δυνατόν, να προτείνουμε κάποιες λύσεις για να μην ακυρωθούν, γιατί, μαζί με τα συμβόλαια, χάνεται και η εμπιστοσύνη των πελατών μας στον θεσμό της ιδιωτικής ασφάλειας.

Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι: γιατί οι ιδιωτικές κλινικές σε έναν ιδιώτη πελάτη χρεώνουν χαμηλότερα νοσήλια από ό,τι σε έναν πελάτη ασφαλιστικής εταιρείας –τα παραδείγματα είναι πολλά– και οι ασφαλιστικές δεν αντιδρούν; Είναι φανερό ότι, αν δεν αλλάξει κάτι, προς το καλύτερο, η κατάσταση θα χειροτερεύει και δεν θα είναι προς όφελος κανενός.

Από τη δική μας πλευρά, των ασφαλιστών, γίνεται μεγάλη προσπάθεια για να διατηρήσουμε αυτά τα συμβόλαια, αλλά κυρίως για να διατηρήσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας στον θεσμό, γιατί γνωρίζουμε πόσο δύσκολα χτίζεται μια σχέση εμπιστοσύνης και πόσο εύκολα χάνεται.

Ευελπιστούμε ότι, έστω και καθυστερημένα, θα βρεθεί μια λύση να υπάρξει ισορροπία και να μη χαθούν όσα, με μεγάλη προσπάθεια, δημιουργήσαμε τόσα χρόνια.

*Ασφαλιστικό Γραφείο Μαυροβουνιώτη-Σελαμσίδου, Δράμα

Πηγή: Περιοδικό Insurance World