Διαφυγόντα έσοδα 80 εκατ. ευρώ για το δημόσιο από τα ανασφάλιστα

Στα 80 εκατ. ευρώ υπολογίζονται σε ετήσια βάση οι διαφυγόντες φόροι από τα ανασφάλιστα οχήματα, που λόγω και της κρίσης τους τελευταίους μήνες ο αριθμός τους καταγράφει κατακόρυφη άνοδο.

Το ζήτημα των οχημάτων χωρίς σήμα ασφάλισης απασχόλησε, χθες, το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, κατά τη διάρκεια του οποίου, πληροφορίες του iw αναφέρουν ότι, επισημάνθηκε πως το σχέδιο νόμου για την αντιμετώπιση του φαινομένου είναι πλέον έτοιμο και πως απομένει μόνο η κατάθεση της νομοθετικής πρότασης στη Βουλή. Βέβαια, χθες, τονίσθηκε ότι στην παρούσα φάση και όσο τα μέτρα που ζητεί η τρόικα δεν κλειδώνουν, το υπουργείο Οικονομικών δεν πρόκειται να ασχοληθεί με την υπόθεση των ανασφάλιστων οχημάτων.

Ωστόσο, όπως επισημάνθηκε χθες στην ΕΑΕΕ, αν το υπουργείο είχε προ μηνών ρυθμίσει το εν λόγω ζήτημα θα εξασφάλιζε έσοδα για το δημόσιο ταμείο της τάξης των 70 με 80 εκατ. ευρώ ετησίως, σε μια περίοδο που περικόπτει μισθούς ,συντάξεις και επιδόματα των δημοσίων υπαλλήλων ώστε να κλείσει «τρύπες» του προϋπολογισμού.

Κι όλα αυτά όταν, βάσει επίσημων στοιχείων του Επικουρικού Κεφαλαίου, στο οκτάμηνο του 2012 ο αριθμός των αναγγελθεισών ζημιών από ανασφάλιστα οχήματα εμφανίζεται αυξημένος κατά 34,69%, στις 3.246 υποθέσεις από 2.410 που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος το Μάιο στο Επικουρικό γνωστοποιήθηκαν 701 ζημιές από 287 το 2011, τον Ιούνιο 369 ζημιές από 157 και τον Ιούλιο 404 ζημιές από 285 πέρυσι.

Πρόκειται βέβαια για εξέλιξη η οποία επιβαρύνει σε μεγάλο βαθμό το ταμείο του Επικουρικού Κεφαλαίου και που θα έχει και συνέχεια όσο η κυβέρνηση δεν παρεμβαίνει νομοθετικά θεσπίζοντας αυστηρές κυρώσεις για όσους επιμένουν να οδηγούν τα οχήματά τους ανασφάλιστα, αλλά και δημιουργώντας μια κοινή βάση δεδομένων για την επικοινωνία και συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων με στόχο τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οδηγών.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*