back to top
18.3 C
Athens
Τετάρτη 26 Μαρτίου 2025

Συστράτευση εταιρειών και δημοσίου για τα ανασφάλιστα

[starbox]
Το πρόβλημα των ανασφάλιστων οχημάτων δεν είναι πρόσφατο και είναι λάθος να αποδίδεται στην οικονομική κρίση. Είναι πρόβλημα που ξεκίνησε από λανθασμένη νοοτροπία κατά τις δεκαετίες ‘70 και ‘80 και κορυφώθηκε στην δεκαετία «της ευμάρειας και του χρηματιστηρίου» του ’90 αποδεικνύοντας ότι τελικά είναι θέμα αυτογνωσίας και συνείδησης και όχι χρημάτων.

Τη συγκεκριμένη δεκαετία, όπου ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων αυξήθηκε θεαματικά λόγω και της εισόδου και ανάπτυξης των οικονομικών μεταναστών από γειτονικά κράτη (Αλβανία, Βουλγαρία) αλλά και από πρώην κράτη της Σοβιετικής Ένωσης , τα κυκλοφορούντα αυτοκίνητα έφτασαν στα 6-6,2 εκατ. και απ’ αυτά τα 2 εκατ. αυτοκίνητα ήταν ανασφάλιστα. Είχαμε φτάσει δηλαδή σε αναλογία 1/3 και όχι εξ’ αιτίας οικονομικών λόγων αφού υπήρχαν εισοδήματα και το ελληνικό ΑΕΠ ξεπερνούσε τα 200 δις. Ευρώ (το αντίστοιχο σε δραχμές) αλλά κυρίως λόγω αδιαφορίας.

- Advertisement -

Σήμερα , η αναλογία αυτή (ανασφάλιστων οχημάτων / συνολικών οχημάτων) διαμορφώνεται σύμφωνα με στοιχεία του επικουρικού σε περίπου 20% δηλαδή 1 προς 5. Αιτία για τη μείωση των ανασφάλιστων ως προς το σύνολο ήταν κυρίως η μείωση του μέσου ασφαλίστρου κατά 30% κατά τα τελευταία 3 χρόνια , σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος αλλά κυρίως η συνειδητοποίηση από τους περισσότερους οδηγούς και ιδιαίτερα από τους νέους οδηγούς ότι η ασφάλιση είναι αναγκαία. Χρειάστηκε να πραγματοποιηθεί μία μεγάλη καμπάνια και από την ΕΑΕΕ που ξεκίνησε από την δεκαετία του ’90 και κλιμακώθηκε μέχρι σήμερα και από το Επικουρικό , το οποίο κατά τα τελευταία χρόνια και υπό την καθοδήγηση του Δημ. Ζορμπά έχει δραστηριοποιηθεί έντονα προς αυτή την κατεύθυνση. Για το Επικουρικό μάλιστα , η μείωση των ανασφάλιστων οχημάτων αποτελεί ζωτικό θέμα επιβίωσης μετά το αδιέξοδο στο οποίο είχε φτάσει προ 3ετίας.

Η συστράτευση και της Γεν. Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων στην προσπάθεια αυτή, δείχνει ότι πλέον οι θεσμοί επιδιώκουν να μειώσουν και το κόστος αποζημιώσεων από τα ατυχήματα και να χρησιμοποιήσουν το «κυνήγι» των ανασφάλιστων οχημάτων ως ένα δημοσιονομικό εργαλείο απ’ το οποίο θα εισρεύσουν πάνω από 40 εκατ. ευρώ άμεσα με ορίζοντα διετία να φτάνει στα 100 εκατ. ευρώ. Άλλωστε πλέον το ύψος των ασφαλίστρων αυτοκινήτου έχει μειωθεί τόσο πολύ που παύει να αποτελεί άλλοθι για την μη ασφάλιση τους. Ας μην ξεχνάμε ότι η είσοδος και των ΕΠΥ στο χώρο ασφάλισης αυτοκινήτου βοήθησε σε μεγάλο βαθμό να υπάρχει έστω και μία υποτυπώδης ασφαλιστική κάλυψη σε κατηγορίες οχημάτων (ταξί, οικονομικοί μετανάστες, επαγγελματίες τουρισμού) οι οποίοι είχαν παλαιότερα μεγάλο ποσοστό ανασφάλιστων οχημάτων.

- Advertisement -

Η προσπάθεια είναι σοβαρή αρκεί να μην περιοριστεί σε ‘τρομοκρατικές’ και ‘αστυνομοκρατικές’ επικοινωνίες και προβολές. Χρειάζεται να συνεχιστεί ως μία προσπάθεια πειθούς και συνειδητοποίησης τι σημαίνει ανασφάλιστο όχημα σε ατύχημα.

Σχετικές δημοσιεύσεις

ΕΑΕΕ: To Action Plan της Κομισιόν για την αυτοκινητοβιομηχανία

Στις 5 Μαρτίου 2025, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EE) παρουσίασε το σχέδιο δράσης της (Action Plan ΕΕ) για τον τομέα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Kυκλοφορεί το νέο τεύχος του περιοδικού ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΩ

Η Πρόεδρος της ΕΑΕΕ κα Δήμητρα Λύχρου, επισημαίνει ότι στην ψηφιακή εποχή, ο ρόλος του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή

Ασφαλίζοντας ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η εκδήλωση της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσής της.

Οι τρεις τομείς που δίνει βάρος η ΕΑΕΕ, τι είπε ο Αλ. Σαρρηγεωργίου στην 118η ΓΣ

Και τα τρία επίμαχα ζητήματα σύμφωνα με την Ελίνα Παπασπυροπούλου και τον Αλέξανδρο Σαρρηγεωργίου δύνανται να επιλυθούν μόνο με την συνεργασία τους κράτους με τις ασφαλιστικές,

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Οσα ειπώθηκαν για πρώτη φορά για τις ασφάλειες υγείας και άκουσε ο Ανασφάλιστος

Εντυπωσιάστηκε ο Ανασφάλιστος όταν άκουσε να λέγεται ότι οι ασφαλιστικές υγείας θα τα μαζέψουν από την Ελλάδα και θα φύγουν,...

Kυκλοφορεί το νέο τεύχος του περιοδικού ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΩ

Η Πρόεδρος της ΕΑΕΕ κα Δήμητρα Λύχρου, επισημαίνει ότι στην ψηφιακή εποχή, ο ρόλος του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή

H ERGO σε νέους διαύλους με νέες εξαγορές

Συμφωνία για την εξαγορά της NEXT Insurance υπέγραψε η Munich Re η οποία θα ενταχθεί στoν κύριο της βραχίοντα την ERGO.

Ξετυλίγεται το ασφαλιστικό κουβάρι των τραπεζών

Το ασφαλιστικό κουβάρι των τραπεζών ξετυλίγεται και απλώνεται ολοένα και περισσότερο. Μέχρι που θα φτάσει για την ώρα λίγοι γνωρίζουν

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Συνέντευξη Τύπου στο Ε.Ε.Α., εν όψει της συζήτησης στο ΣτΕ για το φορολογικό

Νέα συγκέντρωση έξω από τα γραφεία του Συμβουλίου της Επικρατείας την Παρασκευή 28/3 στις 9 το πρωί.

Τι πρέπει να γνωρίζουμε για το Πολλαπλούν Μυέλωμα: Ανίχνευση και διαχείριση

Με αφορμή τον εορτασμό του μήνα Μάρτιου ως παγκοσμίως αφιερωμένου στην ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση για το Πολλαπλούν

ΕΑΕΕ: To Action Plan της Κομισιόν για την αυτοκινητοβιομηχανία

Στις 5 Μαρτίου 2025, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EE) παρουσίασε το σχέδιο δράσης της (Action Plan ΕΕ) για τον τομέα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Oμάδα ransomware εκβιάζει με δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων

Η Παγκόσμια Ομάδα Έρευνας και Ανάλυσης της Kaspersky (GReAT) ανακάλυψε ότι η ομάδα Fog Ransomware, γνωστή για τις επιθέσεις σε διάφορους

Διπλή διάκριση για την Εθνική Ασφαλιστική

Με δύο σημαντικά βραβεία διακρίθηκε η Εθνική Ασφαλιστική στην τελετή απονομής των Digital Finance Awards 2025