back to top
27.2 C
Athens
Παρασκευή 4 Ιουλίου 2025

Συστράτευση εταιρειών και δημοσίου για τα ανασφάλιστα

[starbox]
Το πρόβλημα των ανασφάλιστων οχημάτων δεν είναι πρόσφατο και είναι λάθος να αποδίδεται στην οικονομική κρίση. Είναι πρόβλημα που ξεκίνησε από λανθασμένη νοοτροπία κατά τις δεκαετίες ‘70 και ‘80 και κορυφώθηκε στην δεκαετία «της ευμάρειας και του χρηματιστηρίου» του ’90 αποδεικνύοντας ότι τελικά είναι θέμα αυτογνωσίας και συνείδησης και όχι χρημάτων.

Τη συγκεκριμένη δεκαετία, όπου ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων αυξήθηκε θεαματικά λόγω και της εισόδου και ανάπτυξης των οικονομικών μεταναστών από γειτονικά κράτη (Αλβανία, Βουλγαρία) αλλά και από πρώην κράτη της Σοβιετικής Ένωσης , τα κυκλοφορούντα αυτοκίνητα έφτασαν στα 6-6,2 εκατ. και απ’ αυτά τα 2 εκατ. αυτοκίνητα ήταν ανασφάλιστα. Είχαμε φτάσει δηλαδή σε αναλογία 1/3 και όχι εξ’ αιτίας οικονομικών λόγων αφού υπήρχαν εισοδήματα και το ελληνικό ΑΕΠ ξεπερνούσε τα 200 δις. Ευρώ (το αντίστοιχο σε δραχμές) αλλά κυρίως λόγω αδιαφορίας.

- Advertisement -

Σήμερα , η αναλογία αυτή (ανασφάλιστων οχημάτων / συνολικών οχημάτων) διαμορφώνεται σύμφωνα με στοιχεία του επικουρικού σε περίπου 20% δηλαδή 1 προς 5. Αιτία για τη μείωση των ανασφάλιστων ως προς το σύνολο ήταν κυρίως η μείωση του μέσου ασφαλίστρου κατά 30% κατά τα τελευταία 3 χρόνια , σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος αλλά κυρίως η συνειδητοποίηση από τους περισσότερους οδηγούς και ιδιαίτερα από τους νέους οδηγούς ότι η ασφάλιση είναι αναγκαία. Χρειάστηκε να πραγματοποιηθεί μία μεγάλη καμπάνια και από την ΕΑΕΕ που ξεκίνησε από την δεκαετία του ’90 και κλιμακώθηκε μέχρι σήμερα και από το Επικουρικό , το οποίο κατά τα τελευταία χρόνια και υπό την καθοδήγηση του Δημ. Ζορμπά έχει δραστηριοποιηθεί έντονα προς αυτή την κατεύθυνση. Για το Επικουρικό μάλιστα , η μείωση των ανασφάλιστων οχημάτων αποτελεί ζωτικό θέμα επιβίωσης μετά το αδιέξοδο στο οποίο είχε φτάσει προ 3ετίας.

Η συστράτευση και της Γεν. Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων στην προσπάθεια αυτή, δείχνει ότι πλέον οι θεσμοί επιδιώκουν να μειώσουν και το κόστος αποζημιώσεων από τα ατυχήματα και να χρησιμοποιήσουν το «κυνήγι» των ανασφάλιστων οχημάτων ως ένα δημοσιονομικό εργαλείο απ’ το οποίο θα εισρεύσουν πάνω από 40 εκατ. ευρώ άμεσα με ορίζοντα διετία να φτάνει στα 100 εκατ. ευρώ. Άλλωστε πλέον το ύψος των ασφαλίστρων αυτοκινήτου έχει μειωθεί τόσο πολύ που παύει να αποτελεί άλλοθι για την μη ασφάλιση τους. Ας μην ξεχνάμε ότι η είσοδος και των ΕΠΥ στο χώρο ασφάλισης αυτοκινήτου βοήθησε σε μεγάλο βαθμό να υπάρχει έστω και μία υποτυπώδης ασφαλιστική κάλυψη σε κατηγορίες οχημάτων (ταξί, οικονομικοί μετανάστες, επαγγελματίες τουρισμού) οι οποίοι είχαν παλαιότερα μεγάλο ποσοστό ανασφάλιστων οχημάτων.

- Advertisement -

Η προσπάθεια είναι σοβαρή αρκεί να μην περιοριστεί σε ‘τρομοκρατικές’ και ‘αστυνομοκρατικές’ επικοινωνίες και προβολές. Χρειάζεται να συνεχιστεί ως μία προσπάθεια πειθούς και συνειδητοποίησης τι σημαίνει ανασφάλιστο όχημα σε ατύχημα.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η “ακτινογραφία” της παραγωγής ασφαλίστρων

Η ΕΑΕΕ διεξάγει έρευνα σχετικά με την παραγωγή ασφαλίστρων ανά μήνα μεταξύ των ασφαλιστικών επιχειρήσεων - μελών της.

H EAEE ενημερώνει για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Στις 13 Ιουνίου 2025 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας

Στα 3,25 δισ. ευρώ η ασφαλιστική παραγωγή του κλάδου ζωής και υγείας

Στα 3,248 δισ. ευρώ αυξήθηκε η συνολική παραγωγή των ασφαλιστικών εταιρειών από τα προγράμματα ζωής και υγείας το 2024

Ξεκινά η μεγάλη διασταύρωση για ανασφάλιστα Ι.Χ.

Από τη Δευτέρα 16 Ιουνίου, πρόκειται να ξεκινήσει η πρώτη μεγάλη ηλεκτρονική διασταύρωση της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Σε συνομιλίες για τα MGAs ΕΕΑ και ΕΑΔΕ, για την ασφάλιση των ΜμΕ

Συνομιλίες για να αποσαφηνιστεί το νομικό πλαίσιο των MGAs στην Ελλάδα, διεξάγει το ΕΕΑ και η ΕΑΔΕ

Εconomia NET: Αυτές είναι οι μακροοικονομικές τάσεις και η κατανάλωση σε Ευρώπη-ΗΠΑ

Υποτονικότερο β' εξάμηνο αναμένει η Economia NET, με περιορισμένη ζήτηση και επιφυλακτικότητα στην αγορά, μετά το σπριντ ενόψει δασμών

Εμπορική απαξίωση ενός οχήματος: Μια σημαντική λεπτομέρεια που αγνοούν πολλοί στη σημερινή αγορά μεταχειρισμένων

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την αξία του οχήματος - Τι πρέπει να συνειδητοποιήσουν οι πωλητές και ποια σωστή πρακτική να εφαρμόσουν

Στην ERGO Group AG το 100% της NEXT Insurance

Ολοκληρώθηκε από την ERGO Group AG («ERGO») η εξαγορά  του 100% της  NEXT Insurance από την Munich Re Group. ....

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Interamerican: Επενδύει πάνω από 5,7 εκατ. στη στήριξη των ανθρώπων της

Μέσα από στρατηγικές πρωτοβουλίες η Interamerican επενδύει μακροπρόθεσμα στη δημιουργία μιας κουλτούρας που ενδυναμώνει τους ανθρώπους της

Στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου το δίκτυο μη αποκλειστικής συνεργασίας της Groupama Ασφαλιστικής

Μια μοναδική εμπειρία έζησαν οι κορυφαίοι συνεργάτες του Δικτύου Μη Αποκλειστικής Συνεργασίας της  Groupama Ασφαλιστικής

To Alba Graduate Business School και η NN Hellas ενισχύουν τη στήριξή τους στις Ελληνικές Οικογενειακές Επιχειρήσεις

Η NN Hellas και το Alba Graduate Business School, The American College of Greece, συμπληρώνουν ένα χρόνο επιτυχημένης συνεργασίας

Σε συνομιλίες για τα MGAs ΕΕΑ και ΕΑΔΕ, για την ασφάλιση των ΜμΕ

Συνομιλίες για να αποσαφηνιστεί το νομικό πλαίσιο των MGAs στην Ελλάδα, διεξάγει το ΕΕΑ και η ΕΑΔΕ

Εconomia NET: Αυτές είναι οι μακροοικονομικές τάσεις και η κατανάλωση σε Ευρώπη-ΗΠΑ

Υποτονικότερο β' εξάμηνο αναμένει η Economia NET, με περιορισμένη ζήτηση και επιφυλακτικότητα στην αγορά, μετά το σπριντ ενόψει δασμών