back to top
14.9 C
Athens
Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025

Προτάσεις της ΕΑΕΕ στο σχέδιο Νόμου για την ασφαλή κινητικότητα

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) κατέθεσε στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τις προτάσεις της επί του σχεδίου Νόμου με τίτλο «Νέο Κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις για την ασφαλή κινητικότητα» το οποίο τέθηκε σε διαβούλευση.

H ΕΑΕΕ ως φορέας εκπροσώπησης της ασφαλιστικής αγοράς αναγνωρίζει ως μέγιστη αξία την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και στηρίζει κάθε προσπάθεια της Πολιτείας με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα.

- Advertisement -

Υπό το πρίσμα αυτό και με γνώμονα την εποικοδομητική συμβολή της ασφαλιστικής αγοράς στο έργο αναδιαμόρφωσης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι προτάσεις της ΕΑΕΕ επικεντρώνονται στα εξής θέματα:

  • Εναρμόνιση των διατάξεων του Κ.Ο.Κ. με τον νέο ορισμό του οχήματος που έχει υποχρέωση ασφάλισης βάσει του νέου ν. 5113/2024.

Η ΕΑΕΕ ανέδειξε την ασάφεια που έχει ανακύψει σχετικά με την ύπαρξη διάταξης και διαδικασίας του Κ.Ο.Κ. για τη χορήγηση άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων κυκλοφορίας σε συγκεκριμένη κατηγορία ελαφρών ηλεκτρικών οχημάτων (με μέγιστο καθαρό βάρος άνω των είκοσι πέντε 25 κιλών και μέγιστη ταχύτητα εκ κατασκευής άνω των δεκατεσσάρων 14 χιλιομέτρων ανά ώρα), τα οποία πρόσφατα με τον νέο ν. 5113/2024 (ΦΕΚ Α΄ 96) εντάχθηκαν στον ορισμό των οχημάτων που έχουν υποχρέωση ασφάλισης αστικής ευθύνης, και ως εκ τούτου τα οχήματα αυτά θα πρέπει για να ασφαλισθούν να έχουν καταχωρηθεί και να φέρουν άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας.

- Advertisement -

Μέσω της επικείμενης αναμόρφωσης του Κ.Ο.Κ., το εν λόγω ζήτημα μπορεί να αποσαφηνιστεί και να ρυθμιστούν οι σχετικές διαδικασίες καταχώρησης των εν λόγω οχημάτων, καθιστώντας ευχερέστερη την ασφάλισή τους.

  • Νέα διάταξη παραγράφου 9 του άρθρου 17 του Κ.Ο.Κ. περί επιτρεπόμενης διήθησης μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών.

Η ΕΑΕΕ εξέφρασε τις επιφυλάξεις της ασφαλιστικής αγοράς σχετικά με την εφαρμογή στην πράξη της νέας ρύθμισης του υπό διαβούλευση Κ.Ο.Κ. που επιτρέπει υπό προϋποθέσεις τη διήθηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών, μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας της ίδιας κατεύθυνσης.  Παρότι είναι κατανοητή η πρόθεση του Υπουργείου να θέσει κανόνες σε μια υφιστάμενη πρακτική, η εν λόγω ρύθμιση προβληματίζει την ασφαλιστική αγορά με το σκεπτικό ότι μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και των δικαστικών διενέξεων σχετικά με την υπαιτιότητα.

H EAEE προτείνει επιπλέον τα ακόλουθα:

  • Αναγνώριση με νομοθετική ρύθμιση της δυνατότητας απευθείας πρόσβασης των αστικώς υπευθύνων για την αποζημίωση τροχαίου ατυχήματος (όπως είναι η ασφαλιστική επιχείρηση) σε κάμερες της τροχαίας που είναι τοποθετημένες στην περιοχή του ατυχήματος, με σκοπό τη διερεύνηση των συνθηκών επέλευσης του ατυχήματος και την επιτάχυνση της διαδικασίας αποζημίωσης των παθόντων.
  • Τροποποίηση της παραγράφου 5 εδαφ. β του άρθρου 26 του Κ.Ο.Κ.. κατά τρόπον ώστε να προβλεφθεί στον Κ.Ο.Κ. ότι τα οχήματα που νόμιμα κινούνται σε πεζόδρομο οφείλουν να παραχωρούν προτεραιότητα, όταν εισέρχονται σε οδό, ανεξαρτήτως κατεύθυνσης.
  • Λεκτική βελτίωση της παραγράφου 14 του άρθρου 32 του Κ.Ο.Κ.. σχετικά με τη φόρτωση οχημάτων προκειμένου να είναι σαφές το περιεχόμενο της διάταξης.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Οδική ασφάλεια στην ΕΕ: Μικρή μείωση των θανάτων το 2024, η Ελλάδα πάνω από τον μέσο όρο

Η Ελλάδα 3η στην Ευρώπη σε θνησιμότητα, μετά τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία - Ενθαρρυντικές οι πρώτες εκτιμήσεις για το 2025

Στατιστικά οδικής ασφάλειας 2024: Παραμένει μακριά ο ευρωπαϊκός στόχος για 50% μείωση των θανάτων

Ποιες χώρες έχουν τον χαμηλότερο δείκτη θνησιμότητας και ποιες τον υψηλότερο - Πού κατατάσσεται η Ελλάδα

10 Χρόνια ΠΑΝΟΡΜΟΣ: Το μέλλον της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης στηρίζεται στη συνεργασία και στις συνέργειες

Πλήθος ασφαλιστικών στελεχών, συνεταιριστών, συναδέλφων διαμεσολαβητών, δημοσιογράφων και φίλων του cluster συγκέντρωσε το επετειακό συνέδριο

ΕΑΕΕ: Κατάλογος των critical ICT providers κατ’ εφαρμογή του Κανονισμού DORA

Oι εν λόγω πάροχοι τίθενται υπό εποπτεία και υποχρεούνται να εφαρμόζουν αυστηρά μέτρα διακυβέρνησης και διαχείρισης κινδύνου

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η KPMG στην Ελλάδα καταγράφει τις αποδοχές και παροχές του 2025

Η νέα ετήσια έρευνα αποτυπώνει μεταξύ άλλων συνταξιοδοτικά-ασφαλιστικά προγράμματα και αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για στρατηγικές αποφάσεις

Οδική ασφάλεια και ασφαλιστική αγορά: Από τη διαχείριση ζημιών στην πρόληψη

Η ασφαλιστική αγορά καλείται συνεχώς να καλύπτει συνέπειες, τη στιγμή που θα μπορούσε –και οφείλει– να συνδιαμορφώνει τις λύσεις

Οδική ασφάλεια στην ΕΕ: Μικρή μείωση των θανάτων το 2024, η Ελλάδα πάνω από τον μέσο όρο

Η Ελλάδα 3η στην Ευρώπη σε θνησιμότητα, μετά τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία - Ενθαρρυντικές οι πρώτες εκτιμήσεις για το 2025

Με πλήθος συμμετοχών και ισχυρό μήνυμα ενότητας το 1ο Πανηπειρωτικό Ασφαλιστικό Συνέδριο

Σημαντική στάθηκε η συμβολή του ΕΕΑ, με παρουσία και παρεμβάσεις εκπροσώπων της διοίκησης, σε ένα συνέδριο που φιλοδοξεί να γίνει θεσμός

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η KPMG στην Ελλάδα καταγράφει τις αποδοχές και παροχές του 2025

Η νέα ετήσια έρευνα αποτυπώνει μεταξύ άλλων συνταξιοδοτικά-ασφαλιστικά προγράμματα και αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για στρατηγικές αποφάσεις

Οδική ασφάλεια και ασφαλιστική αγορά: Από τη διαχείριση ζημιών στην πρόληψη

Η ασφαλιστική αγορά καλείται συνεχώς να καλύπτει συνέπειες, τη στιγμή που θα μπορούσε –και οφείλει– να συνδιαμορφώνει τις λύσεις

Οδική ασφάλεια στην ΕΕ: Μικρή μείωση των θανάτων το 2024, η Ελλάδα πάνω από τον μέσο όρο

Η Ελλάδα 3η στην Ευρώπη σε θνησιμότητα, μετά τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία - Ενθαρρυντικές οι πρώτες εκτιμήσεις για το 2025

Στο Νοσοκομείο «Παπανικολάου» σύγχρονα ιατροτεχνολογικά μηχανήματα μέσω ΕΣΠΑ

Η νέα επένδυση ενισχύει τις δομές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας, αναβαθμίζοντας τις υπηρεσίες προς τους πολίτες

Νέες γέφυρες συνεργασίας μεταξύ των Χρηματιστηρίου Κύπρου και Αθηνών

Στις δυνατότητες περαιτέρω στρατηγικής συνεργασίας με το ΧΑ αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο Προέδρος του ΧΑΚ Μαρίνος Χριστοδουλίδης