back to top
19.9 C
Athens
Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2025

Προτάσεις της ΕΑΕΕ στο σχέδιο Νόμου για την ασφαλή κινητικότητα

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) κατέθεσε στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τις προτάσεις της επί του σχεδίου Νόμου με τίτλο «Νέο Κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις για την ασφαλή κινητικότητα» το οποίο τέθηκε σε διαβούλευση.

H ΕΑΕΕ ως φορέας εκπροσώπησης της ασφαλιστικής αγοράς αναγνωρίζει ως μέγιστη αξία την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και στηρίζει κάθε προσπάθεια της Πολιτείας με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα.

- Advertisement -

Υπό το πρίσμα αυτό και με γνώμονα την εποικοδομητική συμβολή της ασφαλιστικής αγοράς στο έργο αναδιαμόρφωσης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι προτάσεις της ΕΑΕΕ επικεντρώνονται στα εξής θέματα:

  • Εναρμόνιση των διατάξεων του Κ.Ο.Κ. με τον νέο ορισμό του οχήματος που έχει υποχρέωση ασφάλισης βάσει του νέου ν. 5113/2024.

Η ΕΑΕΕ ανέδειξε την ασάφεια που έχει ανακύψει σχετικά με την ύπαρξη διάταξης και διαδικασίας του Κ.Ο.Κ. για τη χορήγηση άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων κυκλοφορίας σε συγκεκριμένη κατηγορία ελαφρών ηλεκτρικών οχημάτων (με μέγιστο καθαρό βάρος άνω των είκοσι πέντε 25 κιλών και μέγιστη ταχύτητα εκ κατασκευής άνω των δεκατεσσάρων 14 χιλιομέτρων ανά ώρα), τα οποία πρόσφατα με τον νέο ν. 5113/2024 (ΦΕΚ Α΄ 96) εντάχθηκαν στον ορισμό των οχημάτων που έχουν υποχρέωση ασφάλισης αστικής ευθύνης, και ως εκ τούτου τα οχήματα αυτά θα πρέπει για να ασφαλισθούν να έχουν καταχωρηθεί και να φέρουν άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας.

- Advertisement -

Μέσω της επικείμενης αναμόρφωσης του Κ.Ο.Κ., το εν λόγω ζήτημα μπορεί να αποσαφηνιστεί και να ρυθμιστούν οι σχετικές διαδικασίες καταχώρησης των εν λόγω οχημάτων, καθιστώντας ευχερέστερη την ασφάλισή τους.

  • Νέα διάταξη παραγράφου 9 του άρθρου 17 του Κ.Ο.Κ. περί επιτρεπόμενης διήθησης μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών.

Η ΕΑΕΕ εξέφρασε τις επιφυλάξεις της ασφαλιστικής αγοράς σχετικά με την εφαρμογή στην πράξη της νέας ρύθμισης του υπό διαβούλευση Κ.Ο.Κ. που επιτρέπει υπό προϋποθέσεις τη διήθηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών, μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας της ίδιας κατεύθυνσης.  Παρότι είναι κατανοητή η πρόθεση του Υπουργείου να θέσει κανόνες σε μια υφιστάμενη πρακτική, η εν λόγω ρύθμιση προβληματίζει την ασφαλιστική αγορά με το σκεπτικό ότι μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και των δικαστικών διενέξεων σχετικά με την υπαιτιότητα.

H EAEE προτείνει επιπλέον τα ακόλουθα:

  • Αναγνώριση με νομοθετική ρύθμιση της δυνατότητας απευθείας πρόσβασης των αστικώς υπευθύνων για την αποζημίωση τροχαίου ατυχήματος (όπως είναι η ασφαλιστική επιχείρηση) σε κάμερες της τροχαίας που είναι τοποθετημένες στην περιοχή του ατυχήματος, με σκοπό τη διερεύνηση των συνθηκών επέλευσης του ατυχήματος και την επιτάχυνση της διαδικασίας αποζημίωσης των παθόντων.
  • Τροποποίηση της παραγράφου 5 εδαφ. β του άρθρου 26 του Κ.Ο.Κ.. κατά τρόπον ώστε να προβλεφθεί στον Κ.Ο.Κ. ότι τα οχήματα που νόμιμα κινούνται σε πεζόδρομο οφείλουν να παραχωρούν προτεραιότητα, όταν εισέρχονται σε οδό, ανεξαρτήτως κατεύθυνσης.
  • Λεκτική βελτίωση της παραγράφου 14 του άρθρου 32 του Κ.Ο.Κ.. σχετικά με τη φόρτωση οχημάτων προκειμένου να είναι σαφές το περιεχόμενο της διάταξης.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Κλάδος αυτοκινήτου: Πάνω από 5% αυξημένη η παραγωγή ασφαλίστρων του 2024

Διαβάστε τη νέα Στατιστική Επετηρίδα Ασφάλισης Αυτοκινήτου που εξέδωσε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος

Σύμπραξη ΕΑΕΕ και ΑΝΙΑ στην Ιταλία για την περιβαλλοντική ευθύνη, στο πλαίσιο του έργου LIFE PROFILE

Στόχος της ημερίδας, να αναδείξει τη σημασία της χρηματοοικονομικής ασφάλειας για την προστασία του περιβάλλοντος και την εφαρμογή της Οδηγίας ELD

Η ασφαλιστική απάτη στο επίκεντρο – Πώς επηρεάζει όλους τους ασφαλισμένους

Στο πλαίσιο της International Fraud Awareness Week, η ΕΑΕΕ αναδεικνύει τις συνέπειες του φαινομένου αλλά και τους τρόπους αντιμετώπισής του

Την Τρίτη 18/11 η Ημερίδα ΣΕΜΑ-ΕΑΕΕ για την Ασφάλιση Πιστώσεων και Εγγυήσεων

Η διαδραστική εκδήλωση έρχεται να συμβάλει στον διάλογο για έναν κρίσιμο κλάδο

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Το myIDD στο επίκεντρο της ασφαλιστικής αγοράς

Κεντρική η παρουσία του Αλέξανδρου Πατσού στην εκδήλωση που διοργανώνει ο ΠΣΑΣ στις 20 Νοεμβρίου

14th Clinical Research Conference: Κλειστή Συνάντηση Εργασίας με τη συμμετοχή του κ. Άδωνι Γεωργιάδη, Υπουργού Υγείας

Το #crco25, με τίτλο «Κλινικές μελέτες: Τα μετέωρα βήματα και οι προκλήσεις», θα πραγματοποιηθεί 4/12 στο Divani Caravel

Κλάδος αυτοκινήτου: Πάνω από 5% αυξημένη η παραγωγή ασφαλίστρων του 2024

Διαβάστε τη νέα Στατιστική Επετηρίδα Ασφάλισης Αυτοκινήτου που εξέδωσε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος

Achmea: Οι 4 στόχοι για το 2030 και οι συνεργασίες της

Η στρατηγική «Next Level» βασίζεται σε τέσσερις σημαντικές επιλογές, που θα καθορίσουν το μελλοντικό προφίλ της εταιρείας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής: Τι αλλάζει για επιχειρήσεις και ασφαλιστικές συναλλαγές

Τα περισσότερα ασφαλιστήρια δεν επιβαρύνονται με το νέο τέλος, σε αντίθεση με χρηματοδοτικά προϊόντα ή ορισμένες κινήσεις κεφαλαίου

Μεγάλη ανταπόκριση στη δημόσια προσφορά της Euronext για την ΕΧΑΕ

To αποτέλεσμα θα ανακοινωθεί επίσημα στις 19 Νοεμβρίου

Το myIDD στο επίκεντρο της ασφαλιστικής αγοράς

Κεντρική η παρουσία του Αλέξανδρου Πατσού στην εκδήλωση που διοργανώνει ο ΠΣΑΣ στις 20 Νοεμβρίου

14th Clinical Research Conference: Κλειστή Συνάντηση Εργασίας με τη συμμετοχή του κ. Άδωνι Γεωργιάδη, Υπουργού Υγείας

Το #crco25, με τίτλο «Κλινικές μελέτες: Τα μετέωρα βήματα και οι προκλήσεις», θα πραγματοποιηθεί 4/12 στο Divani Caravel

Κλάδος αυτοκινήτου: Πάνω από 5% αυξημένη η παραγωγή ασφαλίστρων του 2024

Διαβάστε τη νέα Στατιστική Επετηρίδα Ασφάλισης Αυτοκινήτου που εξέδωσε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος