back to top
19 C
Athens
Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2025

Προτάσεις της ΕΑΕΕ στο σχέδιο Νόμου για την ασφαλή κινητικότητα

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) κατέθεσε στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τις προτάσεις της επί του σχεδίου Νόμου με τίτλο «Νέο Κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις για την ασφαλή κινητικότητα» το οποίο τέθηκε σε διαβούλευση.

H ΕΑΕΕ ως φορέας εκπροσώπησης της ασφαλιστικής αγοράς αναγνωρίζει ως μέγιστη αξία την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και στηρίζει κάθε προσπάθεια της Πολιτείας με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα.

- Advertisement -

Υπό το πρίσμα αυτό και με γνώμονα την εποικοδομητική συμβολή της ασφαλιστικής αγοράς στο έργο αναδιαμόρφωσης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι προτάσεις της ΕΑΕΕ επικεντρώνονται στα εξής θέματα:

  • Εναρμόνιση των διατάξεων του Κ.Ο.Κ. με τον νέο ορισμό του οχήματος που έχει υποχρέωση ασφάλισης βάσει του νέου ν. 5113/2024.

Η ΕΑΕΕ ανέδειξε την ασάφεια που έχει ανακύψει σχετικά με την ύπαρξη διάταξης και διαδικασίας του Κ.Ο.Κ. για τη χορήγηση άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων κυκλοφορίας σε συγκεκριμένη κατηγορία ελαφρών ηλεκτρικών οχημάτων (με μέγιστο καθαρό βάρος άνω των είκοσι πέντε 25 κιλών και μέγιστη ταχύτητα εκ κατασκευής άνω των δεκατεσσάρων 14 χιλιομέτρων ανά ώρα), τα οποία πρόσφατα με τον νέο ν. 5113/2024 (ΦΕΚ Α΄ 96) εντάχθηκαν στον ορισμό των οχημάτων που έχουν υποχρέωση ασφάλισης αστικής ευθύνης, και ως εκ τούτου τα οχήματα αυτά θα πρέπει για να ασφαλισθούν να έχουν καταχωρηθεί και να φέρουν άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας.

- Advertisement -

Μέσω της επικείμενης αναμόρφωσης του Κ.Ο.Κ., το εν λόγω ζήτημα μπορεί να αποσαφηνιστεί και να ρυθμιστούν οι σχετικές διαδικασίες καταχώρησης των εν λόγω οχημάτων, καθιστώντας ευχερέστερη την ασφάλισή τους.

  • Νέα διάταξη παραγράφου 9 του άρθρου 17 του Κ.Ο.Κ. περί επιτρεπόμενης διήθησης μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών.

Η ΕΑΕΕ εξέφρασε τις επιφυλάξεις της ασφαλιστικής αγοράς σχετικά με την εφαρμογή στην πράξη της νέας ρύθμισης του υπό διαβούλευση Κ.Ο.Κ. που επιτρέπει υπό προϋποθέσεις τη διήθηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών, μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας της ίδιας κατεύθυνσης.  Παρότι είναι κατανοητή η πρόθεση του Υπουργείου να θέσει κανόνες σε μια υφιστάμενη πρακτική, η εν λόγω ρύθμιση προβληματίζει την ασφαλιστική αγορά με το σκεπτικό ότι μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και των δικαστικών διενέξεων σχετικά με την υπαιτιότητα.

H EAEE προτείνει επιπλέον τα ακόλουθα:

  • Αναγνώριση με νομοθετική ρύθμιση της δυνατότητας απευθείας πρόσβασης των αστικώς υπευθύνων για την αποζημίωση τροχαίου ατυχήματος (όπως είναι η ασφαλιστική επιχείρηση) σε κάμερες της τροχαίας που είναι τοποθετημένες στην περιοχή του ατυχήματος, με σκοπό τη διερεύνηση των συνθηκών επέλευσης του ατυχήματος και την επιτάχυνση της διαδικασίας αποζημίωσης των παθόντων.
  • Τροποποίηση της παραγράφου 5 εδαφ. β του άρθρου 26 του Κ.Ο.Κ.. κατά τρόπον ώστε να προβλεφθεί στον Κ.Ο.Κ. ότι τα οχήματα που νόμιμα κινούνται σε πεζόδρομο οφείλουν να παραχωρούν προτεραιότητα, όταν εισέρχονται σε οδό, ανεξαρτήτως κατεύθυνσης.
  • Λεκτική βελτίωση της παραγράφου 14 του άρθρου 32 του Κ.Ο.Κ.. σχετικά με τη φόρτωση οχημάτων προκειμένου να είναι σαφές το περιεχόμενο της διάταξης.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ημερίδα ΕΑΕΕ και UNSAR στη Ρουμανία για την Περιβαλλοντική Ευθύνη

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος LIFE PROFILE για την αποτελεσματική διαχείριση περιβαλλοντικών κινδύνων

Ξανά μεγάλες καταστροφές στην Ελλάδα – Παραμένει μεγάλο το κενό στην προστασία των κατοικιών

Πρόκληση η ευρεία υιοθέτηση της ιδιωτικής ασφάλισης, ειδικά σε περιοχές με υψηλή ευπάθεια σε φυσικές καταστροφές

Σε εγρήγορση οι ασφαλιστικές εταιρείες για την καταπολέμηση της απάτης

Αξιοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες, εξειδικευμένα συστήματα ανάλυσης δεδομένων και μηχανισμούς διασταύρωσης πληροφοριών

Έρευνα ΕΑΕΕ για τις ασφαλίσεις Γενικής Αστικής Ευθύνης και Επαγγελματικών Ευθυνών το 2024

Με τη συμμετοχή 24 εταιρειών, που συγκεντρώνουν το 99,6% της παραγωγής, η φετινή έρευνα προσφέρει ολοκληρωμένη και αξιόπιστη εικόνα της αγοράς

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ανακοίνωση ΣΠΑΤΕ για την επιβολή δικαιώματος συμβολαίου σε υφιστάμενα προγράμματα υγείας

Για κάθε νόμιμη ενέργεια επιφυλάσσεται ο Σύλλογος, δεδομένης της απουσίας κρατικού ελέγχου και αντικειμενικού προσδιορισμού της χρέωσης

ΕΑΔΕ: Παρέμβαση για εγκύκλιο Εθνικής Ασφαλιστικής σχετικά με το δικαίωμα συμβολαίου

Άμεση ανάκληση ζητά η ΕΑΔΕ, κάνοντας λόγο για «όχημα με στόχο την τροποποίηση υφιστάμενων ασφαλιστικών συμβάσεων»

Eurolife FFH: Μέγας Χορηγός στην εκδήλωση για τα 100 χρόνια του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

Με τη συμβολή της στη γιορτή του ΕΕΑ η ασφαλιστική στάθηκε για άλλη μια φορά στο πλευρό της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας

ΤτΕ: Τα στατιστικά των ασφαλιστικών επιχειρήσεων για το γ΄ 3μηνο

Αύξηση ενεργητικού κατά 1,7%, στα 21.869 εκατ. ευρώ, και τεχνικών προβλέψεων κατά 262 εκατ., στα 15.994 εκατ. ευρώ

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ανακοίνωση ΣΠΑΤΕ για την επιβολή δικαιώματος συμβολαίου σε υφιστάμενα προγράμματα υγείας

Για κάθε νόμιμη ενέργεια επιφυλάσσεται ο Σύλλογος, δεδομένης της απουσίας κρατικού ελέγχου και αντικειμενικού προσδιορισμού της χρέωσης

ΕΑΔΕ: Παρέμβαση για εγκύκλιο Εθνικής Ασφαλιστικής σχετικά με το δικαίωμα συμβολαίου

Άμεση ανάκληση ζητά η ΕΑΔΕ, κάνοντας λόγο για «όχημα με στόχο την τροποποίηση υφιστάμενων ασφαλιστικών συμβάσεων»

Eurolife FFH: Μέγας Χορηγός στην εκδήλωση για τα 100 χρόνια του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

Με τη συμβολή της στη γιορτή του ΕΕΑ η ασφαλιστική στάθηκε για άλλη μια φορά στο πλευρό της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας

ΤτΕ: Τα στατιστικά των ασφαλιστικών επιχειρήσεων για το γ΄ 3μηνο

Αύξηση ενεργητικού κατά 1,7%, στα 21.869 εκατ. ευρώ, και τεχνικών προβλέψεων κατά 262 εκατ., στα 15.994 εκατ. ευρώ

ΠΟΑΔ: «Black Friday και στις ασφαλίσεις;»

«Τα εναλλακτικά δίκτυα διανομής ασφαλιστικών προϊόντων δεν είναι κολυμπήθρες του Σιλωάμ» τονίζει στην παρέμβασή της η Ομοσπονδία