back to top
30.2 C
Athens
Κυριακή 27 Ιουλίου 2025

Προτάσεις της ΕΑΕΕ στο σχέδιο Νόμου για την ασφαλή κινητικότητα

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) κατέθεσε στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών τις προτάσεις της επί του σχεδίου Νόμου με τίτλο «Νέο Κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις για την ασφαλή κινητικότητα» το οποίο τέθηκε σε διαβούλευση.

H ΕΑΕΕ ως φορέας εκπροσώπησης της ασφαλιστικής αγοράς αναγνωρίζει ως μέγιστη αξία την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και στηρίζει κάθε προσπάθεια της Πολιτείας με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα.

- Advertisement -

Υπό το πρίσμα αυτό και με γνώμονα την εποικοδομητική συμβολή της ασφαλιστικής αγοράς στο έργο αναδιαμόρφωσης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι προτάσεις της ΕΑΕΕ επικεντρώνονται στα εξής θέματα:

  • Εναρμόνιση των διατάξεων του Κ.Ο.Κ. με τον νέο ορισμό του οχήματος που έχει υποχρέωση ασφάλισης βάσει του νέου ν. 5113/2024.

Η ΕΑΕΕ ανέδειξε την ασάφεια που έχει ανακύψει σχετικά με την ύπαρξη διάταξης και διαδικασίας του Κ.Ο.Κ. για τη χορήγηση άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων κυκλοφορίας σε συγκεκριμένη κατηγορία ελαφρών ηλεκτρικών οχημάτων (με μέγιστο καθαρό βάρος άνω των είκοσι πέντε 25 κιλών και μέγιστη ταχύτητα εκ κατασκευής άνω των δεκατεσσάρων 14 χιλιομέτρων ανά ώρα), τα οποία πρόσφατα με τον νέο ν. 5113/2024 (ΦΕΚ Α΄ 96) εντάχθηκαν στον ορισμό των οχημάτων που έχουν υποχρέωση ασφάλισης αστικής ευθύνης, και ως εκ τούτου τα οχήματα αυτά θα πρέπει για να ασφαλισθούν να έχουν καταχωρηθεί και να φέρουν άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας.

- Advertisement -

Μέσω της επικείμενης αναμόρφωσης του Κ.Ο.Κ., το εν λόγω ζήτημα μπορεί να αποσαφηνιστεί και να ρυθμιστούν οι σχετικές διαδικασίες καταχώρησης των εν λόγω οχημάτων, καθιστώντας ευχερέστερη την ασφάλισή τους.

  • Νέα διάταξη παραγράφου 9 του άρθρου 17 του Κ.Ο.Κ. περί επιτρεπόμενης διήθησης μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών.

Η ΕΑΕΕ εξέφρασε τις επιφυλάξεις της ασφαλιστικής αγοράς σχετικά με την εφαρμογή στην πράξη της νέας ρύθμισης του υπό διαβούλευση Κ.Ο.Κ. που επιτρέπει υπό προϋποθέσεις τη διήθηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών, μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας της ίδιας κατεύθυνσης.  Παρότι είναι κατανοητή η πρόθεση του Υπουργείου να θέσει κανόνες σε μια υφιστάμενη πρακτική, η εν λόγω ρύθμιση προβληματίζει την ασφαλιστική αγορά με το σκεπτικό ότι μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και των δικαστικών διενέξεων σχετικά με την υπαιτιότητα.

H EAEE προτείνει επιπλέον τα ακόλουθα:

  • Αναγνώριση με νομοθετική ρύθμιση της δυνατότητας απευθείας πρόσβασης των αστικώς υπευθύνων για την αποζημίωση τροχαίου ατυχήματος (όπως είναι η ασφαλιστική επιχείρηση) σε κάμερες της τροχαίας που είναι τοποθετημένες στην περιοχή του ατυχήματος, με σκοπό τη διερεύνηση των συνθηκών επέλευσης του ατυχήματος και την επιτάχυνση της διαδικασίας αποζημίωσης των παθόντων.
  • Τροποποίηση της παραγράφου 5 εδαφ. β του άρθρου 26 του Κ.Ο.Κ.. κατά τρόπον ώστε να προβλεφθεί στον Κ.Ο.Κ. ότι τα οχήματα που νόμιμα κινούνται σε πεζόδρομο οφείλουν να παραχωρούν προτεραιότητα, όταν εισέρχονται σε οδό, ανεξαρτήτως κατεύθυνσης.
  • Λεκτική βελτίωση της παραγράφου 14 του άρθρου 32 του Κ.Ο.Κ.. σχετικά με τη φόρτωση οχημάτων προκειμένου να είναι σαφές το περιεχόμενο της διάταξης.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ενημέρωση για πρόταση επιβολής νέου εταιρικού φόρου στην ΕΕ

Για τον προϋπολογισμό της ΕΕ και την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για επιβολή νέου φόρου CORE ενημερώνει τα μέλη της η ΕΑΕΕ

Εγκύκλιος ΕΑΕΕ για την τροποποίηση των ευρωπαϊκών κανόνων τιτλοποιήσεων

Η ελληνική ασφαλιστική αγορά, επισημαίνει η ΕΑΕΕ, έχει σχεδόν ανύπαρκτες τοποθετήσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία

Δ. Λύχρου στην κάμερα του I.W.: «Περισσότερη συνεργασία χρειάζεται σε διαμεσολάβηση-ΜμΕ, καλύτερη ενημέρωση στο bancassurance»

Tο φετινό Insurance Conference ανέδειξε και ανέλυσε όλα όσα συμβαίνουν στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις

ΕΑΕΕ προς Υπουργείο, ΔΕΕΙΑ: Διατήρηση φερεγγυότητας χωρίς τεχνητά εμπόδια στις επενδύσεις

Ενημερωτική εγκύκλιος και επιστολή της ασφαλιστικής ένωσης σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις γύρω απ' την οδηγία Solvency II

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Πώς η κλιματική αλλαγή «τιμολογείται» από τις ασφαλιστικές

Η κλιματική αλλαγή δεν είναι πλέον απλή θεωρία ή μακρινό πρόβλημα. Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων (EIOPA) τονίζει πως οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Ευρώπη

ΣΕΜΑ: Συλλυπητήρια ανακοίνωση για την απώλεια του Ιωάννη Μακρυμίχαλου

«Η πορεία του και η συμβολή του θα μείνουν ανεξίτηλες» - «Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε το έργο του με την υπευθυνότητα και τις αρχές που ο ίδιος υπηρέτησε»

Ο Γεώργιος Καραβίας αποχαιρετά τον Γιάννη Μακρυμίχαλο

Με λόγια βαθιάς εκτίμησης και συγκίνησης, ο Γεώργιος Καραβίας – μέλος Διοικητικού Συμβουλίου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

EIOPA: Πρόοδος των αρχών ανταγωνισμού στην αξιολόγηση εξωτερικών αναθέσεων

Αν και η έκθεση επισημαίνει αρκετές βελτιώσεις, εντοπίζει επίσης τομείς που απαιτούν περαιτέρω προσοχή

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Πώς η κλιματική αλλαγή «τιμολογείται» από τις ασφαλιστικές

Η κλιματική αλλαγή δεν είναι πλέον απλή θεωρία ή μακρινό πρόβλημα. Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων (EIOPA) τονίζει πως οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Ευρώπη

ΣΕΜΑ: Συλλυπητήρια ανακοίνωση για την απώλεια του Ιωάννη Μακρυμίχαλου

«Η πορεία του και η συμβολή του θα μείνουν ανεξίτηλες» - «Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε το έργο του με την υπευθυνότητα και τις αρχές που ο ίδιος υπηρέτησε»

Έρευνα Revolut για τους Έλληνες ταξιδιώτες: Απάτες φοβάται η Gen Z, κλοπές οι μεγαλύτεροι

Η οικονομική διαχείριση των διακοπών αποτελεί σημαντικό μέλημα για τους Έλληνες, χωρίς να περνά απαρατήρητο το ζήτημα της ασφάλειας

Ο Γεώργιος Καραβίας αποχαιρετά τον Γιάννη Μακρυμίχαλο

Με λόγια βαθιάς εκτίμησης και συγκίνησης, ο Γεώργιος Καραβίας – μέλος Διοικητικού Συμβουλίου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

EIOPA: Πρόοδος των αρχών ανταγωνισμού στην αξιολόγηση εξωτερικών αναθέσεων

Αν και η έκθεση επισημαίνει αρκετές βελτιώσεις, εντοπίζει επίσης τομείς που απαιτούν περαιτέρω προσοχή