back to top
11 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 22 2025

Πως η νέα τάση που δείχνει η EY στην έκθεσή της μπορεί να επηρεάσει την διαμεσολάβηση στην Ελλάδα

Η νέα τάση που καταγράφεται διεθνώς στις επιχειρήσεις λιανικής δείχνει επιστροφή των καταναλωτών προς τα φυσικά καταστήματα αναζητώντας προσωποποιημένη εξυπηρέτηση. Αυτό που χρόνια λέμε ότι μπορεί να κάνει η ανθρώπινη διαμεσολάβηση και στις ασφαλιστικές δραστηριότητες.  Αξίζει να δούμε πως διαμορφώνεται η τάση και να βάλουμε στην θέση των πωλητών προιόντων λιανικής τους διαμεσολαβητές ασφαλιστικών προιόντων στην Ελλάδα. Γιατί και ο ασφαλισμένος ή ο υποψήφιος για ασφάλιση λειτουργεί με τα ίδια κριτήρια. Θέλουν την προσωποκεντρική εξυπηρέτηση, τόσο στην αγορά του συμβολαίου, στην επίλυση αποριών, στην παρουσία του διαμεσολαβητή κατά την διαδικασία αποζημίωσης. Γι’ αυτό και όσο και αυξάνονται τα υπόλοιπα κανάλια διανομής,η ανθρώπινη διαμεσολάβηση στην Ελλάδα θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα.  

Τι έδειξε η (παγκόσμια) έρευνα της EY 

- Advertisement -

– 57% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην παγκόσμια έρευνα της ΕΥ θέλουν να

«δουν», να «αγγίξουν» και να «αισθανθούν» τα προϊόντα πριν τα αγοράσουν

- Advertisement -

– 55% των καταναλωτών ανησυχούν για το αυξανόμενο κόστος ζωής, ενώ πάνω από

– 72% εστιάζουν περισσότερο στη σχέση ποιότητας/τιμής

– 66% των καταναλωτών θεωρούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας εξίσου καλά με τα

επώνυμα, ενώ 38% δε σχεδιάζουν να επιστρέψουν σε επώνυμα προϊόντα

Παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία αλλάζει δραστικά την εμπειρία των καταναλωτών στο λιανικό εμπόριο, επιτρέποντάς τους να ψωνίζουν απρόσκοπτα χρησιμοποιώντας διαδικτυακά μέσα, τα social media και εφαρμογές, το 32% παγκοσμίως εξακολουθούν να επιθυμούν την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση που μπορούν να προσφέρουν μόνο οι αγορές στο φυσικό κατάστημα. Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα της τελευταίας έκδοσης της τακτικής παγκόσμιας έρευνας της ΕΥ, Future Consumer Index (FCI), στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 23.000 καταναλωτές σε 30 χώρες.

H επιστροφή των καταναλωτών στα φυσικά καταστήματα 

Οι καταναλωτές επιστρέφουν στα φυσικά καταστήματα για να καλύψουν ανάγκες που η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και η τεχνολογία, από μόνες τους, δεν μπορούν να ικανοποιήσουν.

Συγκεκριμένα, το 57% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα θέλουν να «δουν», να «αγγίξουν» και να «αισθανθούν» τα προϊόντα πριν τα αγοράσουν, ενώ το 68% αναζητούν συμβουλές από ειδικούς για αγορές μεγάλης αξίας, ώστε να διασφαλίσουν ότι κάνουν καλά ενημερωμένες επιλογές.

Η έρευνα επισημαίνει, επίσης, ότι, ενώ το 68% των καταναλωτών δέχονται με ευχαρίστηση και εμπιστεύονται εξατομικευμένες από την AI ενημερώσεις για προσφορές και προωθητικές ενέργειες, το 49% δεν είναι ικανοποιημένοι από τα «έξυπνα» chatbots που δεν απαντούν με αποτελεσματικό τρόπο στα ερωτήματά τους. Ένα επιπλέον 33% ανησυχούν ότι οι συστάσεις που δημιουργούνται από την AI δείχνουν προκατάληψη προς συγκεκριμένα προϊόντα ή μάρκες.

Συνδυασμός τεχνολογίας και προσωποποιημένης προσέγγισης για τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις προκλήσεις, η έρευνα προτείνει στις επιχειρήσεις που έρχονται σε επαφή με τους καταναλωτές, να συνδυάσουν τις προσωποποιημένες υπηρεσίες με την τεχνολογία.

Η επιτυχία τόσο των brands όσο και των εταιρειών λιανικής, έγκειται στην επίτευξη της «τέλειας ισορροπίας» – στην προσέλκυση, δηλαδή, του πελάτη την κατάλληλη στιγμή, με ένα μήνυμα ή μία προσφορά που τον αφορά και που μπορεί να εμπιστευθεί.

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι υπάρχει επίσης ένα «κενό» στην ψηφιακή εμπειρία εξυπηρέτησης του πελάτη, το οποίο η τεχνολογία από μόνη της δεν μπορεί να καλύψει. Για παράδειγμα, το 26% των ερωτώμενων αναφέρουν ότι τους προβληματίζει η επιστροφή χρημάτων ή η αλλαγή ή αντικατάσταση προϊόντος, όταν πραγματοποιούν online αγορές. Παράλληλα, τo 30% αναφέρθηκαν, επίσης, στην κακή εξυπηρέτηση/υποστήριξη πελατών και τη δυσκολία σύνδεσης με έναν επαγγελματία εξυπηρέτησης πελατών.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ο ρόλος του Συντονιστή στην ανάπτυξη της ασφαλιστικής αγοράς και των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

Ο ρόλος του Συντονιστή για την Ασφαλιστική Αγορά στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα σημαντικός τόσο για την ελληνική κοινωνία, όσο και για τους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές

Aνακοίνωση ΕΑΔΕ για τις αυξήσεις ασφαλίστρων στον κλάδο Υγείας

Ο κλάδος της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης πρώτος εντόπισε το τεράστιο πρόβλημα που δημιουργεί η υπέρμετρη αύξηση ασφαλίστρων

Ο πρόεδρος του ΕΕΑ, Γ. Χατζηθεοδοσίου εφ’ όλης της ύλης στο IWtalks

Ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, μιλά στο IWtalks

Οι εκπτώσεις στα τιμολόγια κτυπούν τις προμήθειες των διαμεσολαβητών και τα Δικαιώματα επί συμβολαίων 

Οι εταιρείες "πριονίζουν το κλαδί στο οποίο κάθονται" με τις συνεχείς εκπτώσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου 

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Οδηγός για ψηφιακή κάρτα εργασίας

Για πρώτη φορά, καταγράφεται ψηφιακά όλο το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Ο Βαγγέλης Μπακάλης Τεχνικός Διευθυντής P&C και Marine στην Howden Hellas

Η Howden Hellas, ο μεγαλύτερος μεσίτης ασφαλίσεων στην Ελλάδα και στην Κύπρο, ανακοινώνει με χαρά την ένταξη του Βαγγέλη Μπακάλη

Ι. Χατζηθεοδοσίου, ΕΕΑ: Το κόμμα μας είναι οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Δεν έχουμε πολιτικό κόμμα, το δικό μας κόμμα είναι οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δήλωσε ο Ι. Χατζηθεοδοσίου, παρουσία εκπροσώπων των επαγγελματικών ενώσεων και των πολιτικών κομμάτων

Nέο ΔΣ στην ΕΑΔΕ, με πρόεδρο την κα Δήμητρα – Ιωάννα Λύχρου

Νέο Διοικητικό Συμβούλιο συγκροτήθηκε την 14 η Ιανουαρίου 2025 για την ΕΑΔΕ, κατά την τακτική προγραμματισμένη συνεδρίαση των Μελών της.

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Οδηγός για ψηφιακή κάρτα εργασίας

Για πρώτη φορά, καταγράφεται ψηφιακά όλο το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

«Πονοκέφαλος» για επιχειρήσεις και οργανισμούς οι επιθέσεις DDOS

Ολοένα και πιο συχνή απειλή για επιχειρήσεις και οργανισμούς αποτελούν οι κατανεμημένες επιθέσεις άρνησης υπηρεσίας (DDoS/Distributed Denial-of-Service).

Η Carglass® συμμετέχει στο πρόγραμμα ανακύκλωσης The Green City

Η Carglass®, κορυφαία εταιρεία στον τομέα επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων καθώς και στην παραμετροποίηση συστημάτων ADAS

Τρόμος πια με τα ανασφάλιστα

Εμβρόντητος πραγματικά έμεινε ο Ανασφάλιστος, μέχρι και τρόμος τον έπιασε όταν στο τηλέφωνο συζητώντας με υψηλόβαθμο στέλεχος .....

Είναι ή δεν είναι “sexy” να είσαι ασφαλιστής;

Στην πρόσφατη παρουσίαση, για 14η συνεχόμενη χρονιά, της Ετήσιας Έκθεσης για την Ασφαλιστική Αγορά για το 2024 από την KPMG στην Ελλάδα