back to top
26.5 C
Athens
Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 51

Ανίχνευση Απάτης μέσω Αξιοποίησης Big Data, Μηχανικής Μάθησης και Τεχνητής Νοημοσύνης

0

Μια νέα πραγματικότητα διαμορφώνεται, πλέον, για το σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς καθώς ο ασφαλιστικός κλάδος προχωρά σταδιακά προς την αναγκαία ψηφιοποίησή του, με τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις και τις καταναλωτικές τάσεις να επιβάλλουν την προσαρμογή του σε ένα σύγχρονο, αυτοματοποιημένο περιβάλλον. Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, η «καρδιά του ασφαλιστικού κλάδου», από τον παραδοσιακό τρόπο λειτουργίας, χρησιμοποιεί ολοένα και περισσότερο ψηφιακά εργαλεία, CRM, analytics που προσφέρουν καλύτερη εξυπηρέτηση, ταχύτερη ανταπόκριση και βαθύτερη κατανόηση των αναγκών του πελάτη. Το φετινό Insurance Conference έρχεται να αναδείξει και να αναλύσει όλα όσα συμβαίνουν ήδη στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου ο κ . Κωνσταντίνος Κουτσόπουλος, Chief Product Officer, Covariance παραχώρησε ομιλία με θέμα «Ανίχνευση Απάτης μέσω Αξιοποίησης Big Data, Μηχανικής Μάθησης και Τεχνητής Νοημοσύνης».

Δείτε το βίντεο της ομιλίας:

Βασικά σημεία της ομιλίας του:

-Πώς μπορεί η ΑΙ να μας βοηθήσει να αναδείξουμε, να προβλέψουμε πιθανά cases, fraud, waste ή abuse στον χώρο τόσο της ασφάλισης της υγείας, όσο και της ασφάλισης του αυτοκίνητου.

-Το θέμα της ασφάλισης δεν είναι εύκολο, είναι μια εξίσωση δύσκολη, είναι παραμετρική. Έχεις κόστος, έχεις ανθρώπους, έχεις πελάτες, έχεις συμφωνίες. Πρέπει να είμαστε σε θέση να δώσουμε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, αλλά ταυτόχρονα το σύστημα πρέπει να είναι και sustainable. Άρα, στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, πρέπει να δούμε λιγάκι πώς μπορεί να μας βοηθήσει η τεχνολογία.

-Η τεχνολογία εξαρτάται από data. Όμως τα συστήματα της τεχνητής νοημοσύνης είναι τόσο biased όσο οι άνθρωποι που θα βάλουν τα δεδομένα και όσο οι άνθρωποι που θα φτιάξουν τους αλγορίθμους για να επεξεργαστούν αυτά τα δεδομένα. Άρα, λοιπόν, εδώ χρειάζεται γνώση και πολύ καλή προετοιμασία στα δεδομένα μας προτού ξεκινήσουμε οποιοδήποτε έργο.

-Τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει λίγο η εικόνα. Μάλλον τα δεδομένα ήταν εκεί, όμως οι δυνατότητες επεξεργασίας τους άλλαξαν. Ιατρικές εικόνες, ζημίες αυτοκινήτων, κείμενα, πορίσματα, τα κλασικά δεδομένα που ξέραμε, φιλικές δηλώσεις ατυχήματος, δεδομένα από σένσορες. Όλα αυτά λοιπόν είναι τα λεγόμενα μεγάλα δεδομένα που είναι μεγάλα σε όγκο. Αυτά λοιπόν κάπου πρέπει να μπουν, κάπου πρέπει να αποθηκευτούν και απαιτούν τις αντίστοιχες υποδομές για να τα επεξεργαστούμε. Πρέπει να τα προετοιμάσουμε κατάλληλα ώστε να πάμε στο επόμενο βήμα.

-Πώς μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε; To θέμα δεν είναι μόνο η ανάλυση των δεδομένων, αλλά είναι και η δυνατότητα να τα οπτικοποιήσουμε αυτά τα αποτελέσματα ώστε να καταλάβουμε τι είναι αυτό που μας λένε τα data. Γίνονται πολυπαραγοντικές αναλύσεις και ξαφνικά αρχίζουμε να βλέπουμε να σχηματίζονται κοινότητες. Τώρα λοιπόν έχουμε τη δυνατότητα να δούμε, να πάρουμε εικόνα από τα δεδομένα μας.

-Στο κομμάτι του security θέλει πολύ μεγάλη προσοχή. Τα δεδομένα τα χρησιμοποιείτε για παράδειγμα ένα GPT ή ένα οποιοδήποτε άλλο γλωσσικό μοντέλο που είναι διαθέσιμα στο ίντερνετ. Εάν υπάρχουν προσωπικές πληροφορίες, θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στο πού τις παρέχουμε. Τα προϊόντα της Covariant χτίζονται για εσάς on premises, με μοντέλα γλωσσικά δικιά σας επιλογής και με τα δικά σας δεδομένα.

Ακριβώς για αυτόν τον λόγο, τα προϊόντα έχουν έτοιμα δικά τους APIs, δικού τους τρόπους δηλαδή, για να μιλούν με τα τρίτα συστήματα που ξέρουμε ότι υπάρχουν και χρησιμοποιείτε ήδη για να αντιλήσετε τα δεδομένα σας.

Ο κ. Κουτσόπουλος παρουσίασε μεταξύ άλλων τα προϊόντα της εταιρείας, όπως το CO ASSESS και το COREACT, συστήματα ταυτόσημα, με παρόμοιες δυνατότητες. Τα συστήματα αυτά χρησιμοποιούν την τεχνητή μου νοημοσύνη για να ελέγξουν σε πραγματικό χρόνο τα claims τα οποία έρχονται, ώστε να γίνει πρόβλεψη κόστους, γεγονός που βοηθά στον στόχο για ακριβέστερες δεσμεύσεις.

“Κάνουμε προβλέψεις και στο τέλος, ‘φλαγκάρουμε΄ όλα τα περιστατικά, ανάλογα με το πόσο ύποπτα τα θεωρούμε. Προσοχή εδώ, τα συστήματα αυτά δεν θα σας πουν ότι αυτό είναι απάτη ή αυτό σε υπερχρεώνει. Είναι ένας βοηθός, ένα δεύτερο μάτι ώστε να σας επιστήσει την προσοχή. Σας λέει ποια περιστατικά πρέπει να περάσετε γρήγορα και με ποια να ασχοληθείτε παραπάνω… Μιλάμε για ένα ολόκληρο σύστημα business analytics, reporting και visualization.Είναι ένα σύστημα που μαθαίνει από τα δικά σας δεδομένα”.

Η ίδια λογική αφορά και στον κλάδο αυτοκινήτου. Το ίδιο που μπορούμε να κάνουμε και στην Υγεία μπορούμε να κάνουμε στο αυτοκίνητο. Μπορούμε να απεικονίσουμε ξαφνικά χτίζοντας δίκτυα (14:04) και να δούμε την κατανομή των περιστατικών μας ΄ποιος, με ποιον, πότε, γιατί, με ποιο τρόπο΄.

Και κατέληξε λέγοντας οτι η Covariance διαθέτει τα στρατηγικά εργαλεία και με την βοήθεια των δεδομάνων “να κάνω visualize κι έτσι να μπορώ να πάω να διαπραγματευτώ, να σχεδιάσω πολύ καλύτερα το μέλλον μου, τις συμφωνίες μου και ούτε καθεξής”.

Photo Credits

Ελένη Παπαδάκη/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι

ΝΝ Hellas: “Your Community Matters” Week 2025

0

Κάθε χρόνο, οι εργαζόμενοι της ΝΝ Hellas αποδεικνύουν τη δέσμευσή τους να κάνουν τη φροντίδα για τον συνάνθρωπο, πράξη.

Η NN, πιστή στο όραμά της για έναν κόσμο όπου οι άνθρωποι θα ευημερούν για πολλές γενιές ακόμη, επενδύει σταθερά σε δράσεις με ξεκάθαρο κοινωνικό αποτύπωμα και με κατεύθυνση τη σωματική, ψυχική αλλά και οικονομική ευημερία της κοινότητας.

Στο πλαίσιο αυτό, κάθε χρόνο, διοργανώνει μία διαφορετική εβδομάδα, με δράσεις που ενισχύουν τη σύνδεση των εργαζομένων με τις τοπικές κοινωνίες. Η «Εβδομάδα Εθελοντισμού» αποτελεί ουσιαστικά μια γιορτή που αναδεικνύει τη σημασία της ομαδικής συμμετοχής, για έναν κοινό σκοπό – το καλό της κοινότητας.

Φέτος, η Εβδομάδα Εθελοντισμού “Your Community Matters”, πραγματοποιήθηκε μεταξύ 2 – 6 Ιουνίου με μεγάλη συμμετοχή και σημαντικά αποτελέσματα. 170 εθελοντές – εργαζόμενοι της ασφαλιστικής εταιρίας συμμετείχαν σε 6 δράσεις, καταφέρνοντας να διαθέσουν πάνω από 1.020 ώρες προσφοράς και να ωφελήσουν σχεδόν 2.900 ανθρώπους – 1.800 περισσότερους από την περσινή διοργάνωση. Σε συνεργασία με τη Wise Greece, οι εθελοντές της NN Hellas ετοίμασαν μικρές εκπλήξεις για παιδιά οικονομικά ασθενέστερων οικογενειών σε όλη την Ελλάδα , όπως βιβλία με προσωπική αφιέρωση και μπισκότα σε όμορφα κουτιά δώρου. Επίσης, , συμμετείχαν σε έναν διαφορετικό περίπατο στην Αθήνα, συνοδεύοντας ωφελούμενους του προγράμματος «Φιλία σε Κάθε Ηλικία» του Ινστιτούτου “Prolepsis” που υποστηρίζει η ΝΝ Hellas, για να ανακαλύψουν νέες γωνιές του ιστορικού κέντρου και να προσφέρουν χαρά σε ηλικιωμένους που αντιμετωπίζουν μοναξιά στην καθημερινότητά τους. Την τρίτη μέρα της Εβδομάδας, οι εθελοντές της NN φρόντισαν αναδασωμένη περιοχή στους πρόποδες του Υμηττού, υπό την καθοδήγηση της ομάδας Εθελοντικής Δασοπροστασίας Ν. Υμηττού.

Οι δράσεις ολοκληρώθηκαν με τη «Συλλογική Κουζίνα» στο «Κέντρο της ΓΗΣ», όπου μαγειρεύτηκαν 2.000 μερίδες φαγητού για ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, ενώ παράλληλα οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν εκπαιδευτικό εργαστήριο για τη σπατάλη τροφίμων (food waste). Τέλος, καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, οι εργαζόμενοι της ΝΝ Hellas μπορούσαν να τρέξουν ή να περπατήσουν στο “Charity Run” και να συμβάλουν έτσι στη συγκέντρωση χρηματικού ποσού το οποίο δόθηκε στον οργανισμό Make – A – Wish Ελλάδος.

Ο εθελοντισμός αποτελεί βασικό κομμάτι της κουλτούρας της NN και σημαντικό πυλώνα της δέσμευσής της για την κοινωνία. Στόχος του Ομίλου έως το τέλος του 2025, είναι να έχει υποστηρίξει τη σωματική, ψυχική αλλά και οικονομική ευημερία συνολικά 1.000.000 ανθρώπων. Το “Your Community Matters Week” είναι μία ακόμη υπενθύμιση ότι η αλλαγή έρχεται όταν νοιαζόμαστε, είμαστε ξεκάθαροι στους στόχους μας και δεσμευόμαστε με πράξεις – ξεκινώντας από την ίδια μας την κοινότητα.

inco25: Ψηφιακή λειτουργία και μετασχηματισμός της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς

0

Η «Ψηφιακή Λειτουργία και Μετασχηματισμός της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς» τέθηκε στο επίκεντρο του Panel Β1 του 18ου Insurance Conference με συντονιστή τον δημοσιογράφο Γιάννη Λεοντάρη. Ομιλητές του πάνελ ήταν οι κ.κ. Γιάννης Βασιλάτος, Digital Transformation, Operations & EEC General Manager, Eurolife FFH, Βάλια Δεμέστιχα, Software Sales Manager – Greece & Cyprus, IBM, Πέτρος Τσώνης, Chief Technology Officer (CTO), Εθνική Ασφαλιστική.

Δείτε το βίντεο της συζήτησης:

Ο κ. Βασιλάτος στην τοποθέτησή του τόνισε ότι πλέον όλοι αντιλαμβάνονται τη σημασία του να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες που φέρνει η τεχνολογία. Όπως είπε, “εμείς έχουμε ένα ευρύτατο πρόγραμμα επενδύσεων που συμπεριλαμβάνουν και την τεχνολογία. Πρόκειται για επενδύσεις στα data, στην front desk εμπειρία, ενώ τώρα βρισκόμαστε προ της αποφάσεως να αλλάξουμε το core ασφαλιστικό μας σύστημα. Το εν λόγω σύστημα, αν και σταθερό, δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες των καινούργιων τεχνολογιών για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη και του συνεργάτη.

Ο κ. Βασιλάτος έδωσε έμφαση στο ζήτημα του security καθώς όπως είπε “υπάρχουν περιοχές που πρέπει να στοχεύσουμε και σε συνεργασία με εξωτερικούς παρόχους να κάνουμε penetration tests”.

Ο Digital Transformation, Operations & EEC General Manager της Eurolife FFH ανέφερε ότι περίπου των 93% συναλλαγών της εταιρείας είναι ψηφιακές. “Έχουμε ήδη 5 AI agents  που λειτουργούν ενώ “μέσα σε 6 μήνες λειτουργίας τους αλλάξαμε 2 εξ αυτών 2 εξ αυτών γιατί προέκυψαν νέες εκδόσεις και έπρεπε να είμαστε up-to-date… Επενδύουμε συνεχώς στο security και επενδύουμε παράλληλα και στους ανθρώπους” είπε.

Ο κ. Βασιλάτος διαβλέπει τις ευκαιρίες που έρχονται και αφορούν το θέμα της ασφάλειας και τη διαχειρισιμοτητα των δεδομένων.

“Πια έχει παρέλθει ο χρόνος για την αξιολόγηση από μια εταιρεία για το πού θα πρέπει να κτίσει έναν agent o οποίος θα βοηθάει στο σέρβις. Έπρεπε αυτό να είχε γίνει ήδη. Το ίδιο ισχύει και για τους τρόπους με τους οποίους οι εταιρείες θα εκμεταλλευτούν το copilot. Αφού λοιπόν έχουν γίνει ή θα γίνουν αυτά, θα πρέπει να πάμε στον άλλο πυλώνα, να έχουμε ένα καλο bussiness case. Εδώ είναι κρίσιμη η συμμετοχή του business- πέραν από τη συνδρομή των τεχνικών. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 1/4 του χρόνου που διήρκησε ένα έργο ήταν η τεχνική δουλειά . Ο υπόλοιπος χρόνος είχε να κάνει με το prompting, το configuration, με το να ελέγξουμε τα αποτελέσματα κλπ. Αυτή η δουλειά παίρνει χρόνο. Άρα καταλήγουμε στο ότι υπάρχουν άπειρες ευκαιρίες, δεν είναι όμως όλες για το ΑΙ”.

Η κα. Δεμέστιχα ανέφερε ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που ζητούν “οι ασφαλιστικές και αφορούν τόσο την παραγωγικότηταπό τόσο και το κομμάτι του customer experience – το οποίο θα τους δώσει και περισσότερες πωλήσεις. Ένας σημαντικός εκ των business drivers ήταν και το κομμάτι του compliance – της συμμόρφωσης με τα κανονινστικά πλαίσια”.

Στο ερώτημα αν οι ΑΙ agents και η ΑΙ είναι πανάκεια για όλες τις εργασίες μιας εταιρείας η κα Δεμέστιχα απάντησε: Η ΑΙ έχει έρθει και θα αλλάξει τον τρόπο που δουλεύουμε και σκεφτόμσστε. Αυτό που πιστεύμυμε εμείς είναι ότι για να μπορέσεις να χρησιμοποιήσεις την ΑΙ θα πρέπει να βρεις το use case για το οποίο θα σε βοηθήσει. Θα αφορά στο risk assesement, το underwrιtting ή το προιόντικό κομμάτι;

Η ΑΙ επεξεργάζεται πολύ μεγαλυτερα δεδομένα από ότι μπορεί και επεξεργάζεται ο ανθρώπινος νους κι αυτο είναι ένα κομμάτι που βοηθάει. Πρέπει να έχουμε όμως πάντα κατά νου ότι αλλες ανάγκες έχει μια συγκεκριμένη εταιρεία ή ένας κλάδος και άλλες κάποιος άλλος.

Ο κ. Τσώνης μεταξύ άλλων ανέφερε: Η Eθνική Ασφαλιστική είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση καθώς όταν συζητάμε για μετασχηματισμό, σκεφτόμαστε τις ιδιαίτερες συνθήκες του καθενός.

Η εταιρεία είναι μια ιστορική ασφαλιστική που βρισκόταν επί χρόνια υπό τη σκέπη της Εθνικής Τράπεζας και λειτουργούσε με αυτόν τον τρόπο για πολλά χρόνια. Προέρχεται από μια μακρά διαδικασία εξαγοράς. Από τον Φεβρουάριο του 2022 έχει θέσει νέους στόχους για το μοντέλο λειτουργίας της. Όλα υτά σημαίνουν και διαφορετικά πράγματα και πολλές προκλήσεις .

Από τις κυριότερες ήταν η πανσπερμία συστημάτων που είχαμε στην εταιρεία που τώρα έχουν περιοριστεί. Αυτή η πανσπερμία μας χαρακτηριζε σε επιπεδο δεδομένων, λειτουργιών, σε επίπεδο infrastructure. Ως εκ τούτου μας χαρακτηριζε μια αποσπασματική προσέγγιση στον τρόπο με τον οποίο είχαμε στησει αυτές τις υπηρεσίες – δεν υπήρχε απόλυτη ευθυγράμμιση με τους επιχειρησιακούς μας στόχους”.

Ο Φεβρουάριος του 2022 αποτέλεσε ένα milestone για εμάς, με έναν νέο μέτοχο και την ανάγκη του διαχωρισμού των λειτουργιών μας. Μέχρι τότε λειτουργούσαμε με βάση και συστήματα της τράπεζας. Επίσης πριν το 2022 δεν υπήρχε οδικός χάρτης με μακρόπνοους στόχους. Τέλος υπήρχε έλλειψη κουλτούρας ως προς το κύριο ζητούμενο, να βελτιωθούν όλα όσα προανέφερα.

Και συνέχισε:

Οι ιδιομορφίες μας, μας κατευθύνουν στο πώς θα κινηθούμε στο μέλλον. Η έλευση τεχνολογιών όπως η ΑΙ σε ωθούν στο να καταλάβεις πρώτα την τεχνολογία και μετα να δεις αν σου κάνει. Είναι περίπλοκη στην απολυτη κατανόησή της όμως η χρήση της είναι πολύ εύκολη. Και αυτή η ευκολία της χρήσης τέτοιων συστημάτων είναι πολύ ελκυστική στους τεχνολόγους.

Στην Εθνική Ασφαλιστική εμείς δεν τις αντιμετωπίζουμε αποσπασματικά αυτές τις ευκαιρίες
Έχουμε σε παραγωγή σημαντικά use cases, κυρίως στον τομέα των Ζημιών. Γενικά έχουμε κατα νου 12 νέα, δαφορετικά έργα που επικεντρώνονται στο customer service. Προτεραιοποιούμε έργα που έχουν αντίκτυπο στο frontline”.

Α. Σαρρηγεωργίου: H ασφαλιστική αγορά είναι ο μεγαλύτερος θεσμικός επενδυτής της χώρας

0

Tο φετινό Insurance Conference αναδεικνύει και αναλύει όλα όσα συμβαίνουν ήδη στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις.

Το 18th Insurance Conference #inco25, θα διοργανωθεί στις 26 Ιουνίου 2025, από την ethosEVENTS σε συνεργασία με το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr, το ασφαλιστικό περιοδικό Insurance World και το portal insuranceworld.gr. Η συμμετοχή στo συνέδριο είναι με φυσική παρουσία στο Divani Caravel και online μέσα από το LiveOn Expo Complex, το καινοτόμο 3D εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο της LiveOn, της Ψηφιακής πλατφόρμας Επιχειρηματικής Επικοινωνίας και Εκδηλώσεων.

Θεσμικό χαιρετισμό απηύθυνε ο κ.Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, Πρόεδρος ΔΣ, Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) & Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ασφαλιστικού ομίλου Eurolife FFH.

Όπως είπε: Η ασφαλιστική αγορά είναι πάνω από όλα οι άνθρωποί της, αλλά και αριθμοί.

Παρακολουθήστε τη θεσμική τοποθέτησή του:

Τόνια Κουφοπούλου, ΣΠΑΤΕ: Πρέπει να αφουγκραστούμε την φωνή του διαμεσολαβητή

0

Tο φετινό Insurance Conference αναδεικνύει και αναλύει όλα όσα συμβαίνουν ήδη στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις.

Το 18th Insurance Conference #inco25, θα διοργανωθεί στις 26 Ιουνίου 2025, από την ethosEVENTS σε συνεργασία με το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr, το ασφαλιστικό περιοδικό Insurance World και το portal insuranceworld.gr. Η συμμετοχή στo συνέδριο είναι με φυσική παρουσία στο Divani Caravel και online μέσα από το LiveOn Expo Complex, το καινοτόμο 3D εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο της LiveOn, της Ψηφιακής πλατφόρμας Επιχειρηματικής Επικοινωνίας και Εκδηλώσεων.

Θεσμικό χαιρετισμό απηύθυνε η κα. Τόνια Κουφοπούλου, Γενική Γραμματέας, Σύλλογος Ασφαλιστικών Πρακτόρων Νομού Αττικής (ΣΠΑΤΕ).

Δείτε το βίντεο της ομιλίας:

H κα. Κουφοπούλου παραλλήλισε τον κομβικό ρόλο του διαμεσολαβητή που καθοδηγεί σωστά με τις ανακοινώσεις των σωστικών μέσων που ενημερώνουν το επιβατικό κοινό των αεροπλάνων.

“Σκέφτηκα ότι αυτή είναι η φωνή του ασφαλιστική διαμεσολαβητή που κάνει ιεράρχηση των αναγκών του. Η παρουσία του διαμεσολαβητή στη διάθεση ασφαλιστικών προϊόντων είναι καταλυτική και αναντικατάστατη. Τα ψηφιακά μέσα μας δίνουν νέα εργαλεία αλλά δεν μπορούν να μας αντικαταστήσουν. Εκτός από τον ψηφιακό μετασχηματισμό η πρόκληση ηγεσίας είναι και το πρόβλημα εισόδου νέων διαμεσολαβητών. Θα μπορούσε να δοθεί κίνητρο από την πολιτεία για νέους που επιθυμούν να μπουν στον χώρο. Η ανάπτυξη είναι το ζητούμενο και έρχεται με αποτελεσματική ηγεσία, καινοτόμα προϊόντα, ψηφιακό μετασχηματισμό. Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής έχει αναλάβει ευθύνες και αρμοδιότητες που δεν περιορίζονται μόνο στην εύρεση πελατείας κτλ ούτε στην συνδρομή μας την στιγμή της αποζημίωσης. Του έχουν ανατεθεί η καταχώρηση συμβολαίων, παρακολούθηση πράξεων και μία μεγάλη σειρά διαδικασιών. Οφείλει να διαθέτει ενημέρωση και να παρακολουθεί σεμινάρια κτλ. Ο σύγχρονος επαγγελματίας έχει μπροστά του προκλήσεις και εμπόδια. Πρέπει να αφουγκραστούμε την φωνή του διαμεσολαβητή. Στον ΣΠΑΤΕ εργαζόμαστε για την ανάδειξη των προβλημάτων και μέσα από ουσιώδη διάλογο μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις. Ο διαμεσολαβητής ήταν, είναι και θα είναι ο σταθερός βραχίονας πωλήσεων και ενημέρωσης του καταναλωτή”.

Photo Credits

Ελένη Παπαδάκη/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι

Κωνσταντίνος Ρούσσης, EΣΑΠΕ: Να στοχεύσουμε στην ανάπτυξη

0

Tο φετινό Insurance Conference αναδεικνύει και αναλύει όλα όσα συμβαίνουν ήδη στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις.

Το 18th Insurance Conference #inco25, θα διοργανωθεί στις 26 Ιουνίου 2025, από την ethosEVENTS σε συνεργασία με το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr, το ασφαλιστικό περιοδικό Insurance World και το portal insuranceworld.gr. Η συμμετοχή στo συνέδριο είναι με φυσική παρουσία στο Divani Caravel και online μέσα από το LiveOn Expo Complex, το καινοτόμο 3D εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο της LiveOn, της Ψηφιακής πλατφόρμας Επιχειρηματικής Επικοινωνίας και Εκδηλώσεων.

Θεσμικό χαιρετισμό απηύθυνε ο κ. Κωνσταντίνος Ρούσσης, Πρόεδρος, Ένωση Συντονιστών Ασφαλιστικών Πρακτόρων Ελλάδος (ΕΣΑΠΕ).

Δείτε το βίντεο της ομιλίας:

Μιλάμε για μια μετάβαση. Τα προβλήματα είναι πάρα πολλά και πρέπει να τα επιλύσουμε. Ο διάλογος είναι ο μόνος που μπορεί να προσδώσει την λύση. Ως διαμεσολάβηση προτείνουμε να κοιτάμε μπροστά και να έρθουν τα αποτελέσματα σε αυτή την εξέλιξη. Ο μόνος τρόπος για κάτι θετικότερο είναι να στοχεύσουμε την ανάπτυξη. Ας καθίσουμε όλοι μαζί να βρούμε λύσεις και να πάμε βήμα-βήμα σταθερά, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς.

Photo Credits

Ελένη Παπαδάκη/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι

Γεώργιος Καραβίας: Πρέπει να ενισχύουμε τις δεξιότητες των διαμεσολαβητών

0

Tο φετινό Insurance Conference αναδεικνύει και αναλύει όλα όσα συμβαίνουν ήδη στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις.

Το 18th Insurance Conference #inco25, θα διοργανωθεί στις 26 Ιουνίου 2025, από την ethosEVENTS σε συνεργασία με το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr, το ασφαλιστικό περιοδικό Insurance World και το portal insuranceworld.gr. Η συμμετοχή στo συνέδριο είναι με φυσική παρουσία στο Divani Caravel και online μέσα από το LiveOn Expo Complex, το καινοτόμο 3D εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο της LiveOn, της Ψηφιακής πλατφόρμας Επιχειρηματικής Επικοινωνίας και Εκδηλώσεων.

Θεσμικό χαιρετισμό έκανε Γεώργιος Καραβίας, Μέλος Δ.Σ. και Πρόεδρος Επιτροπής Μεσιτών Ασφαλίσεων, Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών.

Δείτε το βίντεο της ομιλίας:

“Η ασφαλιστική αγορά σε μετάβαση αποτελεί μία πραγματικότητα. Διανύουμε εδώ και καιρό μια περίοδο μετάβασης. Πρέπει να υιοθετήσουμε νέο στοιχείο στην εργασία μας, να σκεφτούμε περισσότερο και πιο ευέλικτα. Το παλιό μοντέλο εργασίας της διαμεσολάβησης είναι ανεπαρκές στις νέες συνθήκες. Χρειάζονται ανατρεπτικές αλλαγές. Το μότο μου που χαρακτηρίζει την κατάσταση είναι: Πρέπει να γυρίσουμε ανάποδα για να σταθούμε όρθιοι”.

Και συνέχισε: Το ΕΕΑ ενέταξε όλα τα εφόδια και είναι ένα πλήρως ψηφιοποιημένο όργανο. Παρέχει σειρά εργαλείων και ανταποδοτικών εργασιών, αλλά ο άνθρωπος αποτελεί τον θεμέλιο λίθο μεταξύ διαμεσολαβητή και καταναλωτών. Είναι πομπός και δέκτης. Ο σύγχρονος διαμεσολαβητής αποτελεί τον πυρήνα προόδου και πρέπει να ενισχύουμε τις δεξιότητες των διαμεσολαβητών”.

Photo Credits

Ελένη Παπαδάκη/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι

Γεωπολιτικές εξελίξεις & Ασφάλιση Πιστώσεων: H Atradius Hellas στο 5ο Ετήσιο Συνέδριο της H.A.RI.MA.

0

Γεράσιμος Τζέης
Κατά 6% φέτος και κατά 5% το 2026 θα αυξηθούν διεθνώς οι πτωχεύσεις
Στα 10,5 τρισ. δολ. θα εκτιναχθεί, το 2025, το κόστος των κυβερνοεπιθέσεων 

Γρηγόρης Σταματόπουλος
Τα 4 ανταποδοτικά οφέλη της Ασφάλισης Πιστώσεων

Αύξηση των πτωχεύσεων, διεθνώς, κατά 6% το 2025 και κατά 5% το 2026, αναμένεται να προκαλέσουν οι διαδοχικές και διαρκώς εντεινόμενες γεωπολιτικές κρίσεις, καθώς και οι απειλές για την παγκόσμια οικονομία από την κλιματική κρίση και τις κυβερνοεπιθέσεις.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Atradius Hellas, κ. Γεράσιμος Τζέης, σε ομιλία του με τίτλο «Geopolitical Risks in a polarized world», που έλαβε χώρα στο 5th ANNUAL CONFERENCE – H.A.RI.MA., με τίτλο «In a world of Risk, Join the Risk Management Revolution», τόνισε ότι σε ένα περίπλοκο γεωπολιτικό περιβάλλον, που γεννά συνεχείς απειλές, με κυρίαρχα μέτωπα τον πόλεμο στην Ουκρανία, τη διπλή σύρραξη στη Μέση Ανατολή (Γάζα – Ιράν), τη διαμάχη Ινδίας – Πακιστάν και τις επαναλαμβανόμενες εντάσεις στην Ταϊβάν, ο περιορισμός του επιχειρηματικού και επενδυτικού ρίσκου καθίσταται δυνατός με την προσφυγή στην ανοικτή πληροφορία και στους ειδικούς και τους τεχνοκράτες.

Μάλιστα, αναφερόμενος στα βασικά ευρήματα πρόσφατης έρευνας που διενήργησε η Atradius σχετικά με τις τάσεις στις πρακτικές πληρωμών, σημείωσε ότι το 6% του συνόλου των Β2Β τιμολογίων στη Δυτική Ευρώπη λογίζεται ανεπίδεκτο είσπραξης και, αντίστοιχα, απολύτως επισφαλές καθίσταται το 8% του συνόλου των Β2Β τιμολογίων στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και το 7% του συνόλου των σχετικών συναλλαγών στην Ελλάδα.

«Κάθε επιχειρηματίας, οφείλει πρώτα και κύρια να αποδεχθεί το ρίσκο, να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και τη ροή πληροφοριών και να βελτιστοποιεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό το κόστος, όπως και την αποτελεσματικότητα των λειτουργιών του», υπογράμμισε ο κ. Γεράσιμος Τζέης, προτρέποντας το κοινό να επενδύσει συστηματικά στην τεχνολογία και ιδιαίτερα στην τεχνητή νοημοσύνη, όπως και σε ανθρώπινο δυναμικό με επαρκείς τεχνολογικές δεξιότητες.

«Χρησιμοποιήστε σύγχρονα εργαλεία πίστωσης, αναθέστε τη διαχείριση πίστωσης σε τεχνοκράτες και ειδικούς, ασφαλίστε τις πιστώσεις σας, επιμείνετε στη διαρκή μάθηση και τη δέσμευση για τη συνεχή ανάπτυξη δεξιοτήτων, προσαρμοστείτε στις τεχνολογικές εξελίξεις» σημείωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Atradius Hellas, για να επισημάνει, σε όλους τους τόνους, το πόσο χρήσιμη είναι η αξιοποίηση των προηγμένων τεχνολογικών μέσων, φέρνοντας ως παράδειγμα ότι το 50% των αποφάσεων της Atradius για τα πιστωτικά όρια παράγονται από υπολογιστικά – ψηφιακά συστήματα.

Εστιάζοντας, τέλος, στο παγκόσμιο κόστος των κυβερνοεπιθέσεων, το χαρακτήρισε πραγματικά δυσβάστακτο, υπογραμμίζοντας με έμφαση ότι συνεχίζει να αυξάνεται θεαματικά κάθε χρόνο. Ειδικότερα, όπως είπε, η οικονομική επιβάρυνση της διεθνούς επιχειρηματικής κοινότητας από cyber attacks διαμορφώθηκε το 2023 σε περίπου 8 τρισ. δολάρια και φέτος αναμένεται να αυξηθεί στα 10 τρισ.  δολάρια.

Στα ανωτέρω κόστη περιλαμβάνονται άμεσες ζημίες όπως κλοπές, πληρωμές λύτρων, απώλειες δεδομένων, δαπάνες ανάκτησης, αλλά και έμμεσα κόστη όπως ζημίες στη φήμη, απώλεια επιχειρηματικής δραστηριότητας και νομικές συνέπειες.
Τα ανταποδοτικά οφέλη

Από την πλευρά του, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Atradius Hellas, κ. Γρηγόρης Σταματόπουλος, μιλώντας στην ίδια εκδήλωση, αφού πρώτα αναφέρθηκε στις τέσσερις κύριες διεθνείς απειλές για το επιχειρείν, επισημαίνοντας τις πολεμικές συγκρούσεις, την κλιματική κρίση, τις κυβερνοεπιθέσεις και τις οικονομικές αβεβαιότητες, στάθηκε στους τέσσερις πυλώνες της Ασφάλισης Πιστώσεων, εξηγώντας ότι οι συγκεκριμένες υπηρεσίες:

Προφυλάσσουν τις επιχειρήσεις πριν την έλευση του κινδύνου, παρέχοντας έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση, βάσει στοιχείων από παγκόσμιες βάσεις δεδομένων.
Διευκολύνουν τη χρηματοδότηση επενδυτικών ή άλλων δράσεων, καθότι οι ασφαλισμένες πιστώσεις αποτελούν εγγύηση για το τραπεζικό σύστημα.

Παρέχουν μια σειρά από σύγχρονα εργαλεία που υποβοηθούν την αναπτυξιακή πορεία κάθε ασφαλισμένης εταιρείας και ιδιαίτερα όσες υποστηρίζουν εξωστρεφή πλάνα επέκτασης.
Καλύπτουν δια της αποζημίωσης επισφαλείς συναλλαγές, εξασφαλίζοντας την ταμειακή ρευστότητα και άρα την οικονομική επιβίωση κάθε εταιρείας.

Όπως εξήγησε, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Atradius, η Ασφάλιση Πιστώσεων, πέραν των ανωτέρω, βελτιώνει τον αντίκτυπο του IFRS9 στα αποτελέσματα, ελαχιστοποιεί την πιθανότητα μιας μοιραίας για την εταιρεία ζημίας, όπως και τα αποθέματα επισφαλών απαιτήσεων, ενισχύοντας τη θέση της εταιρείας έναντι των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων

Όσο για τον χρόνο αποζημίωσης, τόνισε ότι είναι εγγυημένος και επιτρέπει την εκχώρηση αυτών των ορίων σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για λόγους χρηματοδότησης. «Οι Οίκοι Factoring ή/και οι Τράπεζες ή/και τα Ταμεία αποδέχονται τα όριά μας και παρέχουν προεξόφληση τιμολογίων στους ασφαλισμένους μαςs» επεσήμανε ο κ. Γρ. Σταματόπουλος.

Τέλος, υπογράμμισε ότι το συμβόλαιο Ασφάλισης Πιστώσεων ενεργοποιείται σε περίπτωση πτώχευσης, ή το πολύ σε διάστημα έξι μηνών μετά την ημερομηνία λήξης του ανεξόφλητου τιμολογίου (“Kαθυστέρηση Πληρωμής”), ενώ παράλληλα ο Ασφαλιστής αναλαμβάνει τη διαδικασία είσπραξης για λογαριασμό του προμηθευτή.

Ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης στο inco25: Θέλουμε να συνεργαστούμε με τις ασφαλιστικές εταιρείες

0

Tο φετινό Insurance Conference αναδεικνύει και αναλύει όλα όσα συμβαίνουν ήδη στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις.

Το 18th Insurance Conference #inco25, θα διοργανωθεί στις 26 Ιουνίου 2025, από την ethosEVENTS σε συνεργασία με το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr, το ασφαλιστικό περιοδικό Insurance World και το portal insuranceworld.gr. Η συμμετοχή στo συνέδριο είναι με φυσική παρουσία στο Divani Caravel και online μέσα από το LiveOn Expo Complex, το καινοτόμο 3D εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο της LiveOn, της Ψηφιακής πλατφόρμας Επιχειρηματικής Επικοινωνίας και Εκδηλώσεων.

O Kώστας Κατσαφάδος, Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας χαιρέτισε θεσμικά το συνέδριο τονίζοντας:

Η χώρα μας όπως πάρα πολύ καλά γνωρίζετε, γιατί ανήκετε σε ένα νευραλγικό οικονομικό κλάδο στο κλάδο των ασφαλίσεων, των ιδιωτικών ασφαλίσεων πέρασε μία πάρα πολύ μεγάλη κρίση και αυτή η οικονομική κρίση την οποία περάσαμε την προηγούμενη δεκαετία είναι μια κρίση η οποία είχε ένα βαρύ αποτύπωμα στον χώρο σας, στο κλάδο σας.

Σίγουρα σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει. Μιλάμε για μια Ελλάδα η οποία πλέον έχει μια ισχυρή οικονομία, μια σταθερή οικονομία αλλά δυστυχώς είμαστε σε ένα ιδιαίτερα ασταθές γεωπολιτικό περιβάλλον. Αυτό λοιπόν δημιουργεί ανάγκες για αναπροσαρμογή σε σχέδια, σε πλάνα αλλά ακόμα και σε ασφαλιστικά προϊόντα καθώς όλοι καταλαβαίνουμε τους κινδύνους τους οποίους βιώνουμε σε αυτό το ιδιαίτερο γεωπολιτικό περιβάλλον και φυσικά στις αλλαγές οι οποίες υπάρχουν στην κοινωνία, στην οικονομία.

Εγώ από πλευράς μου αυτό το οποίο θα ήθελα να πω και να στηριχθώ είναι στα νέα ασφαλιστικά προϊόντα τα οποία καλείστε να δημιουργήσετε και να παρουσιάσετε στο αγοραστικό κοινό, στους Έλληνες πολίτες γύρω από την κλιματική κρίση τις οποίες τις συνέπειες της τις βιώνουμε σήμερα.

Έχουμε μια κλιματική κρίση, μια κλιματική κρίση που το αποτύπωμά της δυστυχώς φαίνεται σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου. Και η ελληνική κυβέρνηση στο πλαίσιο της αναγνώρισης προσπάθησε και νομοθέτησε κάποια εργαλεία ούτως ώστε να κατευθυνθεί ο κόσμος και να καταλάβει ότι οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης μπορούν να γιατρευτούν και να βελτιωθούν μέσα από μια συνεργασία με τον ασφαλιστικό κλάδο.

Οπότε, όπως πάρα πολύ καλά γνωρίζετε από 1η Ιουνίου υποχρεούνται όλοι οι πολίτες τα οχήματά τους να ασφαλίζονται για φυσικές καταστροφές. Όπως επίσης και από 1η Ιουνίου όλες οι επιχειρήσεις, τζίρου άνω των πεντακοσίων χιλιάδων ευρώ είναι υποχρεωμένες να ασφαλίζονται για φυσικές καταστροφές. Επίσης, σε ό,τι έχει να κάνει με τις κατοικίες σε ό,τι έχει να κάνει με τα κτήρια όποιο κτίριο έχει αξία άνω των πεντακοσίων χιλιάδων ευρώ είναι και αυτό υποχρεωμένο να ασφαλίζεται για φυσικές καταστροφές.

Για τις επιχειρήσεις έχει θεσμοθετηθεί ότι θα υπάρχει και πρόστιμο της τάξης των 10.000 ευρώ, σε περίπτωση που δεν προχωρούν στην ασφάλιση της επιχείρησής τους γύρω από φυσικές καταστροφές. Είναι μια αρχή.

Και σε αυτή την αρχή και στα νέα ασφαλιστικά προϊόντα τα οποία θα πρέπει να διαμορφώσετε και να παρουσιάσετε στο αγοραστικό κοινό, εμείς οφείλουμε και πρέπει θέλουμε να συνεργαστούμε με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Υπάρχει το Ασφαλιστικό Παρατηρητήριο το οποίο έχουμε θεσμοθετήσει και θα αρχίσει να λειτουργεί.

Δείτε το βίντεο της ομιλίας:

Νικόλαος Βαγιάννης: Ο ρόλος των μεσίτη ασφαλίσεων καθίσταται πιο κρίσιμος από ποτέ

0

Tο φετινό Insurance Conference αναδεικνύει και αναλύει όλα όσα συμβαίνουν ήδη στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις.

Το 18th Insurance Conference #inco25, διοργανώθηκε στις 26 Ιουνίου 2025, από την ethosEVENTS σε συνεργασία με το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr, το ασφαλιστικό περιοδικό Insurance World και το portal insuranceworld.gr. Η συμμετοχή στo συνέδριο ήταν με φυσική παρουσία στο Divani Caravel και online μέσα από το LiveOn Expo Complex, το καινοτόμο 3D εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο της LiveOn, της Ψηφιακής πλατφόρμας Επιχειρηματικής Επικοινωνίας και Εκδηλώσεων.

Ο Νικόλαος Βαγιάννης, Μέλος ΔΣ, Σύνδεσμος Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ), Διευθύνων Σύμβουλος, ECONOMIA NET απηύθυνε θεσμικό χαιρετισμό.

Δείτε το βίντεο της ομιλίας:

“Η ασφαλιστική αγορά διέρχεται περίοδο έντονων μετασχηματισμών. Οι νέες προσδοκίες των ασφαλισμένων οδηγούν τις εξελίξεις. Ο ρόλος των μεσίτη ασφαλίσεων καθίσταται πιο κρίσιμος από ποτέ. Προσφέρει εμπιστοσύνη και ανθρώπινη σχέση, και λύσεις. Καλείται να ανταποκριθεί σε προκλήσεις”, τόνισε.

Μίλησε για την ψήφιση του νόμου 51/93 και την υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων.

“Ένα σημαντικό ζήτημα για εμάς είναι η ρήτρα προετοιμασίας απαίτησης. Αποτελεί μία σημαντική προσθήκη. Ένα ακόμη μέτρο που θα μας απασχολήσει είναι ο ετήσιος δείκτης αναπροσαρμογής του νόμου 59/70 (χρεώσεις παρόχων υγείας κτλ), η αναγκαιότητα της κυβερνοασφάλισης, οι συγχωνεύσεις και εξαγορές, η ανάγκη για συνεχή επιμόρφωση και πιστοποίηση. Ο ΣΕΜΑ με θετική παρουσία υποστηρίζει τον εκσυγχρονισμό της αγοράς και την αναβάθμιση των μελών του”.

Photo Credits

Ελένη Παπαδάκη/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι