back to top
27.4 C
Athens
Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 50

Οι ψηφιακές ασφαλιστικές πλατφόρμες και η συμβολή τους στην κάλυψη του ασφαλιστικού κενού

0
Οι ψηφιακές ασφαλιστικές πλατφόρμες και η συμβολή τους στην κάλυψη του ασφαλιστικού κενού, βρέθηκαν στο επίκεντρο του Panel Β2 του 18ου Insurance Conference.
Δείτε το βίντεο της συζήτησης:

Ο κ. Κωνσταντίνος Καλημέρης, Chief Commercial Officer, Hellas Direct, ανέφερε ότι η HellasDirect είναι μία πολυκαναλική εταιρεία και αυτό τους έχει δώσει την δυνατότητα να αξιολογήσουν το κάθε κανάλι. Περιέργως τα κοινά είναι διαφορετικά. Η αύξηση είναι γύρω στο 10%-15% στις πλατφόρμες στο σύνολο της αγοράς. Όπως επεσήμανε, οι ασφαλιστικοί όροι έχουν απλοποιηθεί πολύ στις πλατφόρμες και αυτό συμβάλλει στην αξιοπιστία του συστήματος. Φαίνεται ότι το κοινό που προτιμάει τις πολυπλατφόρμες εστιάζει σε πιο απλά προϊόντα, παρά στα πιο σύνθετα – πολύπλοκα.
«Για εμένα το βασικό είναι με την βοήθεια της τεχνολογίας να γίνουν οι πλατφόρμες πιο humanlike (εύκολες, γρήγορες, συμπαθητικές, ενεργητικές). Πρέπει να αξιοποιούν περισσότερο τα data. Να βγάζουν αυτόματα προφίλ για κάθε πελάτη και να φθάσουν να κάνουν ενεργητική πώληση. Επίσης μπορούν στο μέλλον να πωλούν και άλλα προϊόντα», επεσήμανε.
Ο κ. Μανώλης Μαρσέλλος, Chief Executive Officer, Insurancemarket, ανέφερε πως όντως είναι διαφορετικά τα κοινά που αγοράζουν. «Ο κόσμος ενημερώνεται όμως κυρίως μέσα από τις πλατφόρμες, άσχετα αν στο τέλος δεν αγοράσει μέσω της πλατφόρμας. Φέραμε την ευκολία. Κάναμε τα πάντα πιο απλά και συγκρίσιμα. Εξυπηρετούμε ετησίως πάνω από 700 χιλ. παραστατικά απευθείας με τον πελάτη», τόνισε. Ο ίδιος ανέφερε ότι το ΑΙ μας δίνει την δυνατότητα να κάνουμε προσιτό ένα complex προϊόν. Στόχος μας να μειώσουμε περαιτέρω τα κόστη μας. Επίσης το ΑΙ έχει βοηθήσει πολύ στο κομμάτι του marketing. Είμαστε πλέον πολύ πιο παραγωγικοί, τρέχουμε πολλά διαγνωστικά εργαλεία. Εξακολουθούν όμως οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες να ακολουθούν με πιο αργά βήματα. Πολλές φορές είναι θέμα νοοτροπίας. Πιστεύω ότι πρέπει να περάσουμε στην επόμενη μέρα που είναι το advice. Να βοηθάμε περισσότερο τον καταναλωτή για να αποφασίσει. Είναι ένας βασικός στόχος που θέλουμε να πετύχουμε μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Ο κ. Μπάμπης Μπαμπίλης, Head of AnytimeCustomer Centric Interactions Tribe Leader, σημείωσε ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχει γίνει ένα τεράστιο άλμα στο κομμάτι του hybrid. Αυτό που λέγαμε παλαιότερα elearning και deep learning έχει γίνει πραγματικότητα.

Πρέπει να κάνουμε focus στο να βελτιώσουμε την εμπειρία του πελάτη και στο after salesservice. Πρέπει να πάμε πολύ γρήγορα και να μειώσουμε πολύ τους χρόνους ανταπόκρισης, επέμβασης και αποζημίωσης. Αν ήταν ένα το project, θα λέγαμε ότι προσπαθούμε να εμπλέξουμε όλα τα κανάλια που έχουμε ώστε να βελτιστοποιούμε την ανταπόκριση στον πελάτη. Είναι πολύ σημαντικό να πάμε στο fair pricing. Επειδή ο όγκος των δεδομένων είναι πολύ μεγάλος πια, πρέπει να πάμε σε άλλη λογική και κατηγοριοποίηση τιμολογίων.

Ο κ. Διαμαντής Μπουζάνης, COSMOTE Insurance Tribe Leader OTE Group, είπε ότι η επέκταση στον ασφαλιστικό τομέα εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής για ανάπτυξη πέρα από τον στενό πυρήνα των τηλεπικοινωνιών και της τηλεόρασης. Τρία είναι τα βασικά σημεία που εστιάζουμε για να χτίσουμε την σχέση μας με τους πελάτες: Συνέπεια, διαφάνεια και πολύ καλή εμπειρία πελάτη.

Ένα μεγάλο δικό μας στοίχημα ήταν να μπορέσουμε να απλουστεύσουμε τους όρους ασφάλισης τα «ψιλά γράμματα», ώστε να γίνουν κατανοητά στον καταναλωτή.  Αυτό που στοχεύουμε να κάνουμε είναι να φέρουμε την ασφάλεια σε όλα τα σημεία που βρίσκουμε τον καταναλωτή. Ειδικά για τα ανασφάλιστα οχήματα και την ασφάλιση κατοικίας, ο τρόπος προσέγγισης είναι πολύ διαφορετικός. Για τα οχήματα φροντίζουμε να είναι ο πελάτης σε μία επαγρύπνηση με συνεχείς ενημερώσεις για τους κινδύνους και τα οφέλη. Για την κατοικία τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Από 6 εκατ. σπίτα, μόλις το 1 εκατ. είναι ασφαλισμένα. Η αγορά δεν έχει αναπτυχθεί με τους ρυθμούς που προσβλέπαμε. Οι καταναλωτές νομίζουν ότι πρόκειται για ένα ακριβό προϊόν και δεν υπάρχει εμπιστοσύνη για την λήψη της αποζημίωσης. Εμείς έχουμε φτιάξει προϊόντα που απευθύνονται σε συγκεκριμένες ομάδες, ώστε να είναι σίγουροι οι καταναλωτές για τις εκπτώσεις – οφέλη που θα λάβουν. Στα προϊόντα που έχουμε στο internetαυτή τη στιγμή ο καταναλωτής μπορεί να δει τις τιμές μόλις σε δύο πεδία, χωρίς να ζητάμε αναλυτικά στοιχεία. Γίνεται σημαντική προσπάθεια απλοποίησης των διαδικασιών.

Photo Credits

Ελένη Παπαδάκη/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι

Tα σημαντικά ορόσημα και η μεγαλύτερη δέσμευση της EXTRA ASSISTANCE

0

Ομιλία-παρουσίαση στο πλαίσιο του 18ου Insurance Conference πραγματοποίησε ο κ. Νικόλαος Μπουσουλόπουλος, Αντιπρόεδρος, EXTRA ASSISTANCE.

Στην ομιλία του ο κ. Μπουσουλόπουλος παρουσίασε την εταιρεία η οποία ίδρυσε, όπως είπε πριν 10 ακριβώς χρόνια μαζί με τον πατέρα του.

Δείτε το βίντεο της ομιλίας:

Στην ομιλία του μεταξύ άλλων ανέφερε: “Αυτό το οποίο έχουμε κληθεί και με τα χαράς ήρθαμε να κάνουμε σήμερα είναι να συστηθούμε σε μέρος του κοινού της Αθήνας.
Από την ίδρυσή μας δεσμευτήκαμε στους εαυτούς μας και απέναντι στους καταναλωτές ότι θα παρέχουμε πολύ υψηλή ποιότητα υπηρεσιών οδικής βοήθειας. Αυτό είναι κάτι το οποίο είναι ένα αποτέλεσμα της 40ετούς και πλέον πορείας και εμπειρίας του πατέρα μου, ο οποίος διετελεί και πρόεδρος της εταιρείας. Κάποια σημαντικά πράγματα τα οποία θα θέλαμε να γνωρίζετε για εμάς είναι σίγουρα κάποια ορόσημα.

Το 2015 και το 2016 το οποίο ήταν το έτος της ίδρυσής μας και κίνησης εργασιών μας η εταιρεία προσπάθησε να καλύψει όλο το εύρος της ελληνικής επικράτειας, κάτι το οποίο και επιτεύχθηκε σχετικά εύκολα λόγω και της εμπειρίας.

Το 2017 μέχρι το 2020, η προσπάθειά μας ήταν στο να αστελεχώσουμε την εταιρεία και να μπορέσουμε να έχουμε αξιόλογα άτομα μέσα σε αυτή, καταρτισμένα, είτε να δημιουργήσουμε νέα αστελέχη της αγοράς, της οδικής βοήθειας ώστε να μπορέσουμε να σταθούμε δίπλα στους επαγγελματίες ασφαλιστές ή ασφαλιστικές. Το 2020 μπαίνουμε σε μια διαδικασία μιας τεράστιας δαπάνης και καταρτίζουμε ένα μακρόπνο σχέδιο επένδυσης πάνω σε συστήματα ασφαλείας, εισάγοντας τις προδιαγραφές για το ISO 27001.

Το 2024 είναι μια πάρα πολύ σημαντική χρονιά για εμάς για τον απλούστο τον λόγο ότι γίναμε η πρώτη εταιρεία οδικής βοήθειας στην Ελλάδα με ελληνική σημαία που μπήκαμε στον τομέα και των βαρέων οχημάτων. Αυτή τη στιγμή είμαστε η μοναδική εταιρεία με ελληνική σημαία η οποία καλύπτουμε όλη την κλίμακα των τροχοφόρων οχημάτων. Δεν σταματάμε κάπου, καλύπτουμε όλες τις ανάγκες και αυτό γιατί πολύ απλά αυτό ζήταγε η αγορά.

Κάτι πολύ βασικό που θα ήθελα να γνωρίσετε για την Extra Assistance και τον οργανισμό μας είναι ότι οι τεχνολογίες οι οποίες χρησιμοποιούμε είναι αφενός γνώριμες αλλά είναι αρκετά καινοτόμες. Η τεχνολογία LTE που χρησιμοποιούμε για τις επικοινωνίες μας, μας δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνεί ένα φορτηγό που βρίσκεται στο Βελιγράδι για να επαναπατρίσει κάποιον πελάτη, και να μιλάει με το κέντρο διαχείρισης που έχουμε στην Αθήνα. Αυτό δίνει τη δυνατότητα να είμαστε πιο ευέλικτοι και πιο άμεσοι.

Η αμεσότητα αυτή είναι ένα από τα στοιχεία τα οποία θέλουμε να έχουμε. Στον τομέα της εκπαίδευσης θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι οι τεχνικοί μας εκπαιδεύονται κάθε χρόνο σε καινούργιες τεχνολογίες. Ένα από τα βασικά στοιχεία τα οποία επίσης θα ήταν χρήσιμο να γνωρίζετε είναι ότι ο δίκτυος ικανοποίησης των πελατών μας υπερβαίνει το 95%.

Αυτό είναι γιατί διαθέτουμε ένα δίκτυο καταρτισμένων συνεργατών σε όλη την ελληνική επικράτεια, ώστε να μπορεί να είναι στον πελάτη με τα καλύτερα δυνατά μέσα το σύντομότερο δυνατό χρόνο. Είμαστε μια εταιρεία που ξεχωρίζουμε για την προσωπική μας προσέγγιση σε πελάτη και σε συνεργάτη. Είτε πελάτης είτε συνεργάτης, εμείς βλέπουμε έναν άνθρωπο και έτσι τον αντιμετωπίζουμε… Πράγμα το οποίο φέρνει σαν αποτέλεσμα να είμαστε δίπλα σε όποιον πραγματικά μας έχει ανάγκη.

Θα ήθελα να αναφερθώ σε αυτό το σημείο σε μια πολύ σημαντική στιγμή που ζήσαμε στις αρχές αυτού του μήνα. Στις αρχές του Ιουνίου του 2025 συμμετείχαμε στην IFBA 2025 , στην παγκόσμια έκθεση οδικής βοήθειας η οποία πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία. Αυτό που μας ξεχώρισε ήταν ότι ήμασταν η μοναδική εταιρεία από τη χώρα μας η οποία παρευρεθήκε εκεί.

Είδαμε νέες τεχνολογίες, συνομιλήσαμε με ανθρώπους από όλη την αγορά, από όλο τον πλανήτη, είδαμε πράγματα τα οποία εφαρμόζονται σε άλλες αγορές και προσδοκούμε και ευελπιστούμε να έρθουν και στη δική μας.

Και κατέληξε:

Δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε την ανάπτυξή μας επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες υπηρεσίες που θα κάνουν τη διαφορά και για την ασφαλιστική εταιρεία και για τον καταναλωτή. Στόχος μας είναι να παραμείνουμε πρώτη επιλογή προσφέροντας. Για την EXTRA ASSISTANCE, κάθε πελάτης δεν είναι μια λογιστική εγγραφή. Είναι το πρόσωπο που απέναντι στο οποίο έχουμε ευθύνη.

Photo Credits

Ελένη Παπαδάκη/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι

Ιωάννης Τσικριπής, ΤτΕ: Η ασφαλιστική αγορά, μέσω συγχωνεύσεων και εξαγορών, μετασχηματίστηκε και παρέμεινε αξιόπιστη

0

Tο φετινό Insurance Conference αναδεικνύει και αναλύει όλα όσα συμβαίνουν ήδη στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις.

Το 18th Insurance Conference #inco25, θα διοργανωθεί στις 26 Ιουνίου 2025, από την ethosEVENTS σε συνεργασία με το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr, το ασφαλιστικό περιοδικό Insurance World και το portal insuranceworld.gr. Η συμμετοχή στo συνέδριο είναι με φυσική παρουσία στο Divani Caravel και online μέσα από το LiveOn Expo Complex, το καινοτόμο 3D εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο της LiveOn, της Ψηφιακής πλατφόρμας Επιχειρηματικής Επικοινωνίας και Εκδηλώσεων.

Θεσμική ομιλία παρέθεσε ο κ. Ιωάννης Τσικριπής, Γενικός Διευθυντής Προληπτικής Εποπτείας και Εξυγίανσης, Τράπεζα της Ελλάδος, μεταφέροντας παράλληλα τους χαιρετισμούς του Διοικητή της ΤτΕ, Γ. Στουρνάρα για ένα επιτυχημένο συνέδριο.

Δείτε το βίντεο της ομιλίας:

Μεταξύ άλλων ανέφερε: Είμαι βέβαιος ότι οι προσδοκίες όλων μας για την πορεία της ιδιωτικής ασφάλισης είναι υψηλές και το σημερινό συνέδριο προσφέρει το κατάλληλο πλαίσιο για γόνιμο διάλογο που θα βοηθήσει πρωτίστως τους καταναλωτές αλλά και την ασφαλιστική αγορά στον σύνολό της. Η αγορά -μέσω διαδοχικών εξαγορών και συγχωνεύσεων- κατάφερε να μετασχηματιστεί διατηρώντας την αξιοπιστία της στο ακέραιο.

Θα σας πω μερικά μεγέθη τα οποία έχουμε δημοσιεύσει κιόλας και στην πρώτη έκθεση για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα. Οι συνολικές κεφαλαιακές απαιτήσεις φερεγγυότητας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων σύμφωνα με το Solvency II είναι 2,1 δις ευρώ ενώ διαθέτουν εποπτικά κεφάλαια 3,8 δις ευρώ. Άρα διαθέτουν 1,7 δις ευρώ επιπλέον αυτών που προβλέπει το πλαίσιο φερεγγυότητας ΙΙ.

Η αγορά καλείται να διαχειριστεί προκλήσεις το επόμενο διάστημα. Πάμε τώρα όμως να φύγουμε από τη φερεγγυότητα 2, γιατί πέρα από την αναθεώρηση του πλαισίου, η ασφαλιστική αγορά καλείται να συμμορφωθεί και με τις απαιτήσεις της νέας Οδηγίας για την Ανάκαμψη και Εξυγίανση των Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων, την περίφημη IDD.

Η Οδηγία αποσκοπεί στην ενίσχυση της προστασίας των ασφαλισμένων και της χρηματοπιστωτικής αθερότητας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Εισάγει την υποχρέωση για εκπόνηση Recovery Plans από τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις και ανάπτυξε αντίστοιχα σχέδια εξυγίασης. Είναι ακριβώς το ίδιο πλαίσιο που ισχύει και για τις τράπεζες.

Η χαμηλή ασφαλιστική διείσδυση δεν αποτελεί πρόβλημα μόνο για τον ασφαλιστικό κλάδο, αλλά είναι προφανές ότι επηρεάζει και την ευρύτερη θεκτικότητα της οικονομίας της χώρας. Σε ένα περιβάλλον όπου οι φυσικοί και οι τεχνολογικοί κίνδυνοι εντείνονται, η ανεπαρκής κάλυψη καθιστά ευάλωτους όχι μόνο τους πολίτες ή τις επιχειρήσεις, αλλά το ίδιο και το κράτος, είναι προφανές αυτό, το οποίο αναγκάζεται να παρεμβαίνει και συχνά να λαμβάνει το κόστος των ζημιών μέσω δημοσιονομικών παρεμβάσεων. Η σοβαρότητα των επιπτώσεων προκύπτων από τη χαμηλή ασφαλιστική διείζηση αναδεικνύεται και μέσα από πρόσφατες νομοθεκίες πρωτοβουλίες οι οποίες θεσμίζουν την υποχρεωτική ασφάλιση των κινδύνων που σχετίζονται με τις φυσικές καταστροφές.

Όπως ανέφερα ήδη, η χαμηλή ασφαλιστική διείσδυση συνδέεται άμεσα και με τις επιπτώσεις κλιματικής αλλαγής. Η Τράπεζα της Ελλάδος έχει επανειλημμένα επισημάνει τη σημασία της συμβολής των ασφαλιστικών επιχειρήσεων στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής αφού ο ρόλος τους είναι διτός. Μέσω θεσμικού του ρόλου τους αναλαμβάνουν κινδύνες που σχετίζονται με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, είναι σαφές, απορροφώντας ζημίες που διαφορετικά δεν έπρεπε να τις απορροφήσει το κράτος, ενώ ως θεσμικοί επενδυτές έχουν δυνατότητα να επιλέξουν επενδύσεις που προστατεύουν το περιβάλλον και προάγουν την πράσινη βιωσιμότητα και τις αρχές ESG.

Για να μπορέσουν οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις να αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, προφανώς οφείλουν να κατανοήσουν σε βάθος το είδος και το μέγεθος του κίνδυνο που σχετίζονται με αυτοί, ώστε να μπορούν να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά και να παρακολουθούν τους σχετικούς κινδύνους. Φεύγοντας από το sustainability, να συνεχίσουμε με την ψηφιακή μετάβαση του ασφαλιστικού κλάδου, που αποτελεί βασικό μοχλό της ενίσχυτης ανταγωνισμότητας και της αποδοτικότητάς τους. Γιατί συνδέεται τόσο με την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς ασφαλισμένους, όσο και με την αύξηση του κύκλου εργασιών των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, ξανά, φυσικά, με θετικό αντίκτυπο στην ευρύτερη οικονομική ανάπτυξη.

Η αξιοποίηση της τεχνικής νοημοσύνης δίνει τη δυνατότητα στις ασφαλιστικές εταιρείες να αναπτύσσουν προηγμένα μοντέλα εκτίμησης κινδύνων, ιδίως ό,τι αφορά τις φυσικές καταστροφές, συνδυάζοντας ιστορικά δεδομένα με κλιματικές προβλέψεις για την πρόληψη τόσο της πιθανότητας όσο και της ισορροδότητας των φυσικών φαινομένων. Και ως προς αυτό περιμένουμε και την AI Act να δούμε κατά πόσο σίγουρα αγγίζει τις τράπεζες, κατά πόσο θα αγγίξει τις ασφαλιστικές επιχείρησεις. Παράλληλα, διευκολύνεται ο συνδυασμός καινοτόμων ασφαλιστικών προϊόντων, προσαρμομένων στους νέους και αδειόμενους κινδύνους και τις εξελισσόμενες ανάγκες της κοινωνίας.

Όμως, η τεχνολογική αυτή εξέλιξη συνοδεύεται με νέους κινδύνους, κυρίως αυτούς που σχετίζονται με cyber επιθέσεις. Είναι σε εφαρμογή ο κανονισμός DORA, ο οποίος θεσπίζει κοινές απαιτήσεις για τη ψηφιακή επιχειρησιακή ανθεκτικότητα στο χρηματοπιστωτικό τομέα. Και οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις υποχρεούνται πλέον να ενισχύσουν τη διαχείριση κινδύνου που σχετίζονται με τα πληροφοριακά τους συστήματα, να αντιμετωπίζουν τεχνολογικά συμβάντα και να διενεργούν δοκιμές ανθεκτικότητας, διασφαλίζοντας την απρόσκροπτη λειτουργία τους.

Και να πω ότι, πριν το τέλος του έτους, στην Τράπεζα της Ελλάδας θα κάνουμε και ένα μεγάλο event για τον DORA, όπου θα κάνουμε ένα workshop με όλο τον κλάδο, τράπεζες και ασφαλιστικές.

Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις έχουν ενισχυθεί κεφαλαιακά, το θεσμικό πλαίσιο είναι πιο συμπαγές από ποτέ και το κυριότερο, ενισχύεται όλο και περισσότερο η ασφαλιστική κουλτούρα τόσο των πολιτών, όσο και των εμπλεκομένων με την ιδιωτική ασφάλιση.

Photo Credits

Ελένη Παπαδάκη/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι

Τα οφέλη της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών για τις ασφαλιστικές

0

Tο φετινό Insurance Conference αναδεικνύει και αναλύει όλα όσα συμβαίνουν ήδη στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις.

Το 18th Insurance Conference #inco25, θα διοργανωθεί στις 26 Ιουνίου 2025, από την ethosEVENTS σε συνεργασία με το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr, το ασφαλιστικό περιοδικό Insurance World και το portal insuranceworld.gr. Η συμμετοχή στo συνέδριο είναι με φυσική παρουσία στο Divani Caravel και online μέσα από το LiveOn Expo Complex, το καινοτόμο 3D εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο της LiveOn, της Ψηφιακής πλατφόρμας Επιχειρηματικής Επικοινωνίας και Εκδηλώσεων.

Ομιλία – Παρουσίαση με τίτλο: «Ο Νομικός Σύμβουλος ως καταλυτικός παράγοντας εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών» έκανε ο κ. Βασίλειος Θ. Μπέκας.

Δείτε το βίντεο της ομιλίας:

Ο Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω, Founding Partner, Bekas & Associates Law Offices μίλησε για τον εξωδικαστικό μηχανισμό των υποθέσεων.

Ξεκινούσα την καριέρα μου πριν από 20 χρόνια στον κλάδο. Οι μέθοδοι επίλυσης διαφορών έχουν αλλάξει τον ρόλο του δικηγόρου-νομικού συμβούλου. Η διαμεσολάβηση αποτελεί εργαλείο που εστιάζουμε οι δικηγόροι. Εκτιμώ ότι η μεγαλύτερη αντιδικία είναι αυτή που απεφεύχθη. Είναι γνωστό ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν αντιληφθεί τα οφέλη της εξωδικαστικής οδού. Ο σημαντικά μειωμένος όγκος των υποθέσεων αποτελεί μάρτυρα. 

Τα οφέλη: Εξοικονόμηση πόρων, αμεσότητα της επίλυσης μιας διαφοράς, αποφυγή μη ευνοϊκής νομολογίας, αποφυγή ρίσκου να πληγεί η φήμη μιας εταιρείας, διάφορα ζητήματα για την πρακτική λειτουργία των μέσων νομικής προστασίας. Οι εταιρείες αποφεύγουν τα δικαστήρια και καλά κάνουν. Οι δικηγόροι μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο και μπορούν να είναι στρατηγικοί συνεργάτες, αρκεί να αλλάξει ο τρόπος που το κάθε μέρος βλέπει μία υπόθεση. Η πείρα ενός δικηγόρου είναι καταλυτικός παράγοντας. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που έχουμε δει πολλές υποθέσεις να λύνουν εκτός δικαστηρίου. Οι ασφαλιστικές θα έπρεπε να παρότρυναν τους δικηγόρους να παρακολουθούν σεμινάρια πχ διαμεσολάβηση. Η εξωδικαστική διευθέτηση θα έπρεπε να συνδέεται με μια αμοιβή αντάξιά της. Χρειάζεται ένας εξορθολογισμός. Πόση αξία προσέφερε η ενασχόλησή του. Οι εταιρείες πρέπει να ενσωματώσουν αυτήν την κουλτούρα στη δομή τους. Οι συνθήκες έχουν αλλάξει και ο ρόλος του δικηγόρου έχει κομβική συνεισφορά με αξία.

Αλλαγή σκηνικού στον ελληνικό ασφαλιστικό χώρο

0

Tο φετινό Insurance Conference αναδεικνύει και αναλύει όλα όσα συμβαίνουν ήδη στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις.

Το 18th Insurance Conference #inco25, θα διοργανωθεί στις 26 Ιουνίου 2025, από την ethosEVENTS σε συνεργασία με το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr, το ασφαλιστικό περιοδικό Insurance World και το portal insuranceworld.gr. Η συμμετοχή στo συνέδριο είναι με φυσική παρουσία στο Divani Caravel και online μέσα από το LiveOn Expo Complex, το καινοτόμο 3D εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο της LiveOn, της Ψηφιακής πλατφόρμας Επιχειρηματικής Επικοινωνίας και Εκδηλώσεων.

Στο ενδιαφέρον Leadership Fireside Chat: «Ασφαλιστική Ηγεσία» συντονιστής της συζήτησης ήταν ο κ. Κωνσταντίνος Ουζούνης, CEO, ethosGROUP

και ομιλητές οι κ.κ.:

Νικόλαος Α. Μακρόπουλος, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική

Τριαντάφυλλος Ε. Λυσιμάχου, Σύμβουλος Στρατηγικής και Ανάπτυξης Bancassurance, π. CEO και Γενικός Διευθυντής, Ασφαλιστικών Εταιρειών και Τραπεζών

Δείτε το βίντεο της συζήτησης:

Ο Νικόλαος Α. Μακρόπουλος είπε μεταξύ άλλων:

Έχουμε αλλαγή σκηνικού στον ελληνικό ασφαλιστικό χώρο. Ξεκίνησα την καριέρα από τον χώρο της διαμεσολάβησης. Γίνονται ριζικές αλλαγές με συγχωνεύσεις και σε επίπεδο εταιρειών και σε επίπεδο διαμεσολάβησης. 

Η Generalli συγχωνεύτηκε με την ΑΧΑ. Η Ευρωπαϊκή Πίστη εξαγοράστηκε από την Αllianz, είδαμε το deal της Υδρογείου με την Reale, η Εθνική Ασφαλιστική εξαγοράστηκε από την τράπεζα Πειραιώς.

Γίνονται και σε επίπεδο διαμεσολάβησης, βλέπουμε μεσιτικές, πρακτορειακές, όπως η Howden που εμφανίζει μεγάλη αύξηση εξαγορών. Για μένα είναι καλό, εξυπηρετούνται καλύτερα οι συνεργάτες και το κοινό.

Το ΑΙ, η τεχνολογική επανάσταση, θα αλλάξει το σκηνικό τα επόμενα χρόνια. Αυτό θα έχει επιπτώσεις στον κλάδο των διαμεσολαβούντων. Η συνέργεια ανθρώπου και τεχνολογίας θα φέρει εκπληκτικά αποτελέσματα.

Υπάρχει η έλλειψη καλών και έμπειρων στελεχών. Παρατηρώ με ανησυχία το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής. Οι αντασφαλιστικές είναι πλέον πιο αυστηρές στις καλύψεις.

Η έκθεση της ΤτΕ όσον αφορά τα αποτελέσματα (αστική ευθύνη Ι.Χ.) ήταν αποκαλυπτική. Είχαμε 113% loss ratio. Οι εταιρείες προβληματίζονται πολύ από αυτό. Και η Ένωση και οι Εταιρείες πρέπει να αυξήσουν τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου. Είναι ένα θέμα που με προβληματίζει. 

Με απασχολεί επίσης ότι δεν έρχεται νέο capital στην αγορά. 

Είμαι αυτοδημιούργητος, ξεκίνησα από πωλήσεις πόρτα-πόρτα. Πέτυχα 35-40% απόδοση ιδίων κεφαλαίων, πάντα με ενδιέφερε η κερδοφορία. Ενώ διαπραγματευόμουνα με πολλές εταιρείες, η Delloitte βρήκε έναν ισχυρό μέτοχο. Το deal μου ταίριαζε. Πούλησα την εταιρεία σε ελληνικό όμιλο και είμαι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος. Παραμένω εκτελεστικός αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος. Κράτησα τα στελέχη μου και θα πάρουμε και νέα για να τα διαμορφώσουμε. Ελπίζω να μην αφελληνιστεί η ελληνική αγορά από μελλοντικές συχγωνεύσεις και εξαγορές. Η ελληνική ασφαλιστική αγορά ανταποκρίθηκε πλήρως στις ζημίες του daniel. Η εφαρμογή του νόμου για την υποχρεωτική ασφάλιση των επιχειρήσεων και η ασφάλιση των αυτοκινήτων είναι σημαντική.

Ο Τριαντάφυλλος Ε. Λυσιμάχου ανέφερε:

Είναι γεγονός ότι έχουμε καθυστερήσει να φτάσουμε σε επίπεδο αποδεκτό ώστε να δημιουργείται ένα αναπτυσσόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον. Είμαστε πίσω. Πριν από 50 χρόνια η σχέση ασφαλίστρων με το ΑΕΠ ήταν λίγο πιο κάτω του 2%. Τώρα είμαστε κάτι πιο πάνω από 2%. Η διαμεσολάβηση βρίσκεται σε σχέση με το εξωτερικό πιο πίσω. Το επάγγελμα, παρά τις θεσμικές βελτιώσεις, δεν έχει εξελιχθεί ώστε να γίνει ένα πρότυπο επαγγελματικής καριέρας. Ο κυριότερος παράγοντας που ευθύνεται είναι οι ασφαλιστικές εταιρείες. Μετά από τόσα χρόνια η μη ανέλιξη σε αυτόν τον τομέα δεν βοηθάει στην ανάπτυξη του κλάδου και να γίνει ένα πρότυπο για επιχειρηματική δραστηριότητα. Για τη σύμπραξη ιδιώτης-κράτος, τα λεγόμενα ΣΔΙΤ, και μετά από φυσικές καταστροφές, γίνεται επιτέλους συζήτηση. Τα κίνητρα όμως δεν φέρνουν τις δύο αγορές κοντά.

Photo Credits

Ελένη Παπαδάκη/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι

Οικοδόμηση ανθεκτικότητας στην Ανατολική Μεσόγειο

0

Μια στρατηγική μετατόπιση για τη Συμβουλευτική Κινδύνων

Καθώς η περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου συνεχίζει να αντιμετωπίζει οικονομική αστάθεια, κανονιστικές αλλαγές και προκλήσεις που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή, ο ρόλος της Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Κινδύνου εξελίσσεται. Στην Ελλάδα και την Κύπρο, όπου οι τοπικοί μεσίτες παραδοσιακά κυριαρχούσαν στην αγορά, η άφιξη της GrECo σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο, ένα κεφάλαιο που συνδυάζει τη διεθνή τεχνογνωσία με την περιφερειακή δέσμευση.

«Ο κίνδυνος δεν είναι πλέον μια στατική έννοια», λέει ο Georg Winter, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου GrECo. «Είναι δυναμικός, διασυνδεδεμένος και διαμορφώνεται όλο και περισσότερο από τις παγκόσμιες δυνάμεις. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα και την Κύπρο όχι μόνο να ανταποκριθούν στον κίνδυνο, αλλά να τον προβλέψουν και να τον διαχειριστούν στρατηγικά».

Από τη Μεσιτεία στη Στρατηγική Συμβουλευτική

Η προσέγγιση της GrECo βασίζεται σε μια ευρύτερη κατανόηση του κινδύνου. Αντί να επικεντρώνεται αποκλειστικά στην τοποθέτηση του κινδύνου, η εταιρεία δίνει έμφαση σε ένα τριπλό μοντέλο: τη μεταφορά κινδύνου, μέτρα που σχετίζονται με την αιτία του και τη βέλτιστη διακράτηση του κινδύνου. Αυτό περιλαμβάνει τα πάντα, από την παραδοσιακή ασφάλιση έως την εναλλακτική μεταφορά κινδύνου (Alternative Risk Transfer), την ανάλυση δεδομένων και το Risk Engineering.

«Δεν πουλάμε μόνο ασφαλιστήρια συμβόλαια», εξηγεί ο Winter. «Δημιουργούμε έννοιες μετριασμού του κινδύνου. Αυτό σημαίνει ότι βοηθάμε τους πελάτες να αποφύγουν ή να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο μέσω συμβουλευτικών υπηρεσιών και, στη συνέχεια, να δομούμε τις καλύτερες δυνατές λύσεις για τους εναπομείναντες κινδύνους».

Αυτή η φιλοσοφία ενσωματώνεται σε ιδιόκτητες πλατφόρμες (με τη μορφή τους ως ξεχωριστές θυγατρικές οντότητες του Group), όπως η “Certainty”, η οποία αντιμετωπίζει τον κίνδυνο στον κυβερνοχώρο, και το συμβουλευτικό μοντέλο ESG της GrECo, που προσφέρεται από τον βραχίονα Risk Engineering της GrECo, “GREG”: και τα δύο αναμένεται να διαδραματίσουν βασικό ρόλο στην περιοχή.

Τοπικές ρίζες, παγκόσμια εμβέλεια

Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της GrECo είναι η ικανότητά της να συνδυάζει το βάθος των εξειδικευμένων πόρων της με μια ισχυρή τοπική παρουσία. Η εξαγορά της Comergon μάς εδραιώνει στην ελληνική και κυπριακή αγορά, αλλά η στρατηγική υπερβαίνει την επέκταση.

Η εξαγορά της Comergon δίνει τη δυνατότητα στην GrECo να αξιοποιήσει την υπάρχουσα τεχνογνωσία της Comergon στον τομέα των Employee Benefits και του Property & Casualty. Αυτή η στρατηγική κίνηση προσθέτει σημαντική αξία στην ελληνική και κυπριακή αγορά, ενισχύοντας την ικανότητα της GrECo να παρέχει ολοκληρωμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες διαχείρισης κινδύνων, προσαρμοσμένες στις τοπικές ανάγκες.

«Δεν είμαστε εδώ για να αντικαταστήσουμε την τοπική γνώση –είμαστε εδώ για να την ενισχύσουμε», λέει ο Winter. «Η δύναμή μας έγκειται στις συνέργειες μεταξύ των διεθνών δυνατοτήτων μας και της πολιτιστικής εγγύτητας που διατηρούμε στην περιοχή. Δεσμευόμαστε να νιώθουμε σαν στο σπίτι μας εδώ».

Αυτή η δυαδικότητα –παγκόσμια διορατικότητα με τοπική οικειότητα– δίνει τη δυνατότητα στην GrECo να προσφέρει εναρμονισμένες στρατηγικές κινδύνου για πολυεθνικούς πελάτες, παραμένοντας παράλληλα αρκετά ευέλικτη για να αντιμετωπίσει τις τοπικές ιδιαιτερότητες.

Ψηφιοποίηση και ακρίβεια βασισμένη σε δεδομένα

Η ψηφιοποίηση αποτελεί έναν ακόμη ακρογωνιαίο λίθο της στρατηγικής της GrECo. Η εταιρεία αξιοποιεί προηγμένα αναλυτικά στοιχεία και ψηφιακά εργαλεία, για να προσφέρει προσαρμοσμένες, μελλοντοστραφείς λύσεις. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε αγορές όπως η Ελλάδα και η Κύπρος, όπου τα κανονιστικά περιβάλλοντα μεταβάλλονται και οι επιχειρήσεις αναζητούν πιο προγνωστικές και βασισμένες σε δεδομένα προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση του κινδύνου.

«Τα ψηφιακά εργαλεία μάς επιτρέπουν να είμαστε ακριβείς, προνοητικοί και επεκτάσιμοι», σημειώνει ο Winter. «Δεν είναι απλώς παράγοντες διευκόλυνσης –είναι απαραίτητα για τον τρόπο με τον οποίο προσφέρουμε αξία».

Μια πλατφόρμα για Βιώσιμη Ανάπτυξη

Τελικά, η είσοδος της GrECo στην Ανατολική Μεσόγειο δεν αφορά μόνο το μερίδιο αγοράς. Πρόκειται για την αύξηση του επιπέδου της Συμβουλευτικής Κινδύνου και τη δημιουργία μιας πλατφόρμας για βιώσιμη επιχειρηματική ανάπτυξη.

«Θέλουμε να ενδυναμώσουμε τους οργανισμούς, ώστε να λαμβάνουν πιο έξυπνες αποφάσεις σχετικά με τον κίνδυνο», λέει ο Winter. «Αυτό σημαίνει επένδυση στους ανθρώπους, στην τεχνολογία και σε μακροπρόθεσμες συνεργασίες. Η Ελλάδα και η Κύπρος δεν αξίζουν τίποτα λιγότερο».

Aπό το περιοδικό INSURANCE WORLD

Δημήτριος Τσεκούρας, CEO, ARAG Hellas: Η ιδιωτική ασφάλιση να γίνει μάθημα στα σχολεία

0

Tο φετινό Insurance Conference αναδεικνύει και αναλύει όλα όσα συμβαίνουν ήδη στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις.

Το 18th Insurance Conference #inco25, θα διοργανωθεί στις 26 Ιουνίου 2025, από την ethosEVENTS σε συνεργασία με το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr, το ασφαλιστικό περιοδικό Insurance World και το portal insuranceworld.gr. Η συμμετοχή στo συνέδριο είναι με φυσική παρουσία στο Divani Caravel και online μέσα από το LiveOn Expo Complex, το καινοτόμο 3D εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο της LiveOn, της Ψηφιακής πλατφόρμας Επιχειρηματικής Επικοινωνίας και Εκδηλώσεων.

Ομιλία με τίτλο: «Μία σύντομη ματιά στη δική μας αγορά αλλά και στο διεθνές περιβάλλον γύρω από τον εξειδικευμένο κλάδο της Νομικής Προστασίας και γενικότερα» παρέθεσε ο κ. Δημήτριος Τσεκούρας, CEO, ARAG Hellas.

Δείτε το βίντεο της ομιλίας:

Μίλησε για τα χαρακτηριστικά και το αποτύπωμα της αγοράς, το διεθνές περιβάλλον για τους νέους ανθρώπους, αλλά και για την Νομική Προστασία.

Aνέφερε μεταξύ άλλων:

Όλοι γνωρίζουμε τα χαρακτηριστικά της αγοράς. Κατά κανόνα πάγια, αλλά κατά καιρούς συναντώνται με νέα στοιχεία, μία επικαιροποίηση. Νέο στοιχείο είναι οι εξαγορές και οι συγχωνεύσεις, ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Άλλο χαρακτηριστικό είναι μία νοοτροπία που προωθεί μια κουλτούρα φθηνού ασφαλίστρου. Κλασικό χαρακτηριστικό είναι το μέλημα όλων μας να κοιτάμε την συμβολή των ασφαλίστρων στο ΑΕΠ, αλλά η σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μ.ο. είναι απογοητευτική. Ο εναγκαλισμός της ασφαλιστικής ιδέας έγινε από την κυβερνητική ηγεσία. Με αυτά τα χαρακτηριστικά θεωρώ ότι δυο τουλάχιστον πράγματα πρέπει να αλλάξουν: ο παραλογισμός όταν ο μέσος Έλληνας καταναλωτής κρατά ένα ασφαλιστήριο να θεωρεί ότι είναι σαν λογαριασμό της ΔΕΗ και όχι η ανάγκη για το αγαθό της πρόληψης. Η παράνοια πρέπει να σταματήσει. Το δεύτερο είναι ότι χωρίς το δέλεαρ της προμήθειας δεν θα υπήρχε στην Ελλάδα. Πρέπει όλοι επιμόνως να εισηγηθούμε η ιδιωτική ασφάλιση να γίνει μάθημα στα σχολεία, να γίνουν οι νέοι διεθνείς πολίτες. Η γενιά ΒΗΤΑ είναι άλλη από εμάς, είναι η γενιά της ΑΙ. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι εργαλείο και πρέπει να χρησιμοποιηθεί σωστά. Ο 21ος αιώνας έφερε μαζί του τη λέξη πολυκρίση. Οι νέοι άνθρωποι που σπουδάζουν τους βομβαρδίζουμε με απαιτήσεις τίτλων κτλ. Λάβετε υπόψιν ότι το 35% των Ελλήνων απόφοιτων βρίσκουν δουλειά στο κομμάτι που σπούδασαν. Αρχές του 70’ η ARAG και η DAS έφεραν την Νομική Προστασία. Ακούστηκαν τότε ότι οι γερμανικές εταιρείες ήρθαν να πάρουν τις δουλειές Ελλήνων δικηγόρων. Εγώ ήμουν μάρτυρας πολλών δικαστηρίων τότε. Διανύθηκε έκτοτε μια πορεία 50 χρόνων.

Photo Credits

Ελένη Παπαδάκη/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι

18th Insurance Conference: Ο κλάδος της υγείας είναι αναπτυσσόμενος διεθνώς

0

Tο φετινό Insurance Conference αναδεικνύει και αναλύει όλα όσα συμβαίνουν ήδη στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις.

Το 18th Insurance Conference #inco25, θα διοργανωθεί στις 26 Ιουνίου 2025, από την ethosEVENTS σε συνεργασία με το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr, το ασφαλιστικό περιοδικό Insurance World και το portal insuranceworld.gr. Η συμμετοχή στo συνέδριο είναι με φυσική παρουσία στο Divani Caravel και online μέσα από το LiveOn Expo Complex, το καινοτόμο 3D εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο της LiveOn, της Ψηφιακής πλατφόρμας Επιχειρηματικής Επικοινωνίας και Εκδηλώσεων.

Στο Fireside Chat με συντονιστή τον Λάμπρο Αριστ. Ρόδη, Δημοσιογράφο – Διευθυντή Σύνταξης Insurance Word:

Ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης, Υπουργός Υγείας μίλησε μέσω βίντεο στο συνέδριο τονίζοντας: Πιστεύω στην πολύ στενότερη συνεργασία του Υπουργείου με την ιδιωτική ασφάλιση.

Ο κ. Γιώργος Βελιώτης, Γενικός Διευθυντής Υγείας & Ζωής Ομίλου INTERAMERICAN τόνισε: Ο κλάδος της υγείας είναι αναπτυσσόμενος διεθνώς. Το μέγεθος στην Ευρώπη είναι τεράστιο περί τα 13 Τρις. Ο κλάδος είναι ο μικρότερος από τις τρεις βασικές κατηγορίες, αλλά με την μεγαλύτερη ανάπτυξη. Ο ιδιωτικός τομέας καλύπτει συμπληρωματικά το κενό που καλύπτει το δημόσιο σύστημα. Τρεις παράγοντες οδηγούν στις αλλαγές: Η τεχνολογία, η γήρανση του πληθυσμού, αλλαγή στην ασθένεια. 

Το μοντέλο υγείας στην Ελλάδα είναι κατακερματισμένο. Είναι νοσοκομοκεντρικό, αυτό πρέπει να αλλάξει. Η αύξηση του κόστους οδηγεί σε έναν ιατρικό πληθωρισμό 3-5 μονάδες πιο πάνω από τον γενικό πληθωρισμό. Ως ΙΝΤΕΡΑΜΕΡΙΚΑΝ έχουμε ένα ξεχωριστό μοντέλο. Επενδύουμε στην πρωτοβάθμια περίθαλψη, στην τεχνολογία.

Ο κ. Αγγελίδης, Vidavo είπε: Υπάρχει δίψα των ασφαλιστικών εταιρειών για τεχνολογικές λύσεις. Παράγουμε λύσεις ψηφιακής υγείας. Το τελευταίο διάστημα η αγορά έχει αρχίσει και ανακαλύπτει την αξία της ψηφιακής τεχνολογίας. Τα προϊόντα που σήμερα βλέπουμε είναι οι πλατφόρμες τηλεσυμβουλευτικής, η ΙΝΤΕΡΑΜΕΡΙΚΑΝ πρωτοπορεί. Ο πελάτης παίρνει συμβουλές διαδικτυακά χωρίς να μεταφερθεί στον χώρο όπου βρίσκεται ο ιατρός. Μία τέτοια υπηρεσία έχει μεγάλο αντίκτυπο και στον ασφαλισμένο που λαμβάνει μία υψηλής σημασία υπηρεσία, χωρίς ταλαιπωρία μετακίνησης και κόστος. Πάνω σε αυτό μπορεί κάποιος να χτίσει προϊόντα πρόληψης που αφορούν χρόνιους πάσχοντες. Το 70-75% του κόστους του ΕΣΥ και όλων των συστημάτων της Δύσης αφορά χρόνιους πάσχοντες. Υπάρχει και το teleunderwriting. Εξελίσσεται σε ένα σημαντικό εργαλείο και προσεγγίζει πιο εύκολα να εντοπιστούν δυνητικοί πελάτες. Ο χώρος της υγείας είναι κατακερματισμένος, αλλά τα εργαλεία υπάρχουν, πρέπει όμως να έχουμε αξιόπιστα δεδομένα με σωστή πρόσβαση. 

Δείτε το βίντεο της συζήτησης:

Photo Credits

Ελένη Παπαδάκη/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι

Νέα καμπάνια από την ΕΑΕΕ για την ασφάλιση κατοικιών και επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών

0

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) παρουσιάζει τη νέα της καμπάνια με τίτλο: «Τι θα κάνεις αν συμβεί κάτι απρόβλεπτο;», με στόχο την ενίσχυση της ασφαλιστικής συνείδησης και την ευαισθητοποίηση του κοινού. 

Η καμπάνια βασίζεται στην παραδοχή ότι όλοι μας αντιδρούμε έντονα και υπερβολικά σε μικρά, καθημερινά απρόοπτα, όπως ένας λεκές στα ρούχα ή ένα ατύχημα που μας στερεί την απόλαυση του πρώτου πρωινού καφέ. Τα τηλεοπτικά σποτ καταλήγουν με τον προβληματισμό: αν αντιδρούμε έτσι για κάτι τόσο μικρό, πώς θα αντιδράσουμε αν συμβεί κάτι μεγάλο, όπως μια φυσική καταστροφή που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο το σπίτι ή την επιχείρησή μας;

Με κεντρικό μήνυμα «Μαζί, απέναντι στο απρόβλεπτο», η ΕΑΕΕ παρουσιάζει δύο τηλεοπτικά σποτ με χιουμοριστική αλλά ουσιαστική προσέγγιση, καλώντας τόσο το ευρύ κοινό όσο και τους επιχειρηματίες να αναλογιστούν την αξία της ασφάλισης ως μέσο πρόληψης και προστασίας. Η καμπάνια προβάλλεται πανελλαδικά στην τηλεόραση και ενισχύεται με δυναμική παρουσία στα ψηφιακά μέσα, στοχεύοντας στην ενημέρωση και την ευρύτερη αφύπνιση του κοινού.

Ο Πρόεδρος της ΕΑΕΕ, κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, δήλωσε σχετικά: «Μέσω αυτής της καμπάνιας θέλουμε να μιλήσουμε με τρόπο κατανοητό και προσιτό προς το ευρύ κοινό,  αναδεικνύοντας την ασφάλιση ως μέσο πρόληψης που μπορεί να διασφαλίσει την ανθεκτικότητα απέναντι σε ένα απρόβλεπτο γεγονός, όπως μια φυσική καταστροφή, που μπορεί να επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις».

 

 

Η ΕΑΕΕ αναλαμβάνει σταθερά πρωτοβουλίες που προωθούν την αξία της ιδιωτικής ασφάλισης, ενισχύοντας την ετοιμότητα και την προστασία των πολιτών απέναντι στις απρόβλεπτες προκλήσεις.

Mπορείτε να δείτε τα τηλεοπτικά σποτ εδώ:

Eπιχείρηση:  https://youtu.be/i2DVwl3znRk

Σπίτι: https://youtu.be/IGq8VAEphdk

Ανίχνευση Απάτης μέσω Αξιοποίησης Big Data, Μηχανικής Μάθησης και Τεχνητής Νοημοσύνης

0

Μια νέα πραγματικότητα διαμορφώνεται, πλέον, για το σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς καθώς ο ασφαλιστικός κλάδος προχωρά σταδιακά προς την αναγκαία ψηφιοποίησή του, με τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις και τις καταναλωτικές τάσεις να επιβάλλουν την προσαρμογή του σε ένα σύγχρονο, αυτοματοποιημένο περιβάλλον. Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, η «καρδιά του ασφαλιστικού κλάδου», από τον παραδοσιακό τρόπο λειτουργίας, χρησιμοποιεί ολοένα και περισσότερο ψηφιακά εργαλεία, CRM, analytics που προσφέρουν καλύτερη εξυπηρέτηση, ταχύτερη ανταπόκριση και βαθύτερη κατανόηση των αναγκών του πελάτη. Το φετινό Insurance Conference έρχεται να αναδείξει και να αναλύσει όλα όσα συμβαίνουν ήδη στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου ο κ . Κωνσταντίνος Κουτσόπουλος, Chief Product Officer, Covariance παραχώρησε ομιλία με θέμα «Ανίχνευση Απάτης μέσω Αξιοποίησης Big Data, Μηχανικής Μάθησης και Τεχνητής Νοημοσύνης».

Δείτε το βίντεο της ομιλίας:

Βασικά σημεία της ομιλίας του:

-Πώς μπορεί η ΑΙ να μας βοηθήσει να αναδείξουμε, να προβλέψουμε πιθανά cases, fraud, waste ή abuse στον χώρο τόσο της ασφάλισης της υγείας, όσο και της ασφάλισης του αυτοκίνητου.

-Το θέμα της ασφάλισης δεν είναι εύκολο, είναι μια εξίσωση δύσκολη, είναι παραμετρική. Έχεις κόστος, έχεις ανθρώπους, έχεις πελάτες, έχεις συμφωνίες. Πρέπει να είμαστε σε θέση να δώσουμε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, αλλά ταυτόχρονα το σύστημα πρέπει να είναι και sustainable. Άρα, στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, πρέπει να δούμε λιγάκι πώς μπορεί να μας βοηθήσει η τεχνολογία.

-Η τεχνολογία εξαρτάται από data. Όμως τα συστήματα της τεχνητής νοημοσύνης είναι τόσο biased όσο οι άνθρωποι που θα βάλουν τα δεδομένα και όσο οι άνθρωποι που θα φτιάξουν τους αλγορίθμους για να επεξεργαστούν αυτά τα δεδομένα. Άρα, λοιπόν, εδώ χρειάζεται γνώση και πολύ καλή προετοιμασία στα δεδομένα μας προτού ξεκινήσουμε οποιοδήποτε έργο.

-Τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει λίγο η εικόνα. Μάλλον τα δεδομένα ήταν εκεί, όμως οι δυνατότητες επεξεργασίας τους άλλαξαν. Ιατρικές εικόνες, ζημίες αυτοκινήτων, κείμενα, πορίσματα, τα κλασικά δεδομένα που ξέραμε, φιλικές δηλώσεις ατυχήματος, δεδομένα από σένσορες. Όλα αυτά λοιπόν είναι τα λεγόμενα μεγάλα δεδομένα που είναι μεγάλα σε όγκο. Αυτά λοιπόν κάπου πρέπει να μπουν, κάπου πρέπει να αποθηκευτούν και απαιτούν τις αντίστοιχες υποδομές για να τα επεξεργαστούμε. Πρέπει να τα προετοιμάσουμε κατάλληλα ώστε να πάμε στο επόμενο βήμα.

-Πώς μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε; To θέμα δεν είναι μόνο η ανάλυση των δεδομένων, αλλά είναι και η δυνατότητα να τα οπτικοποιήσουμε αυτά τα αποτελέσματα ώστε να καταλάβουμε τι είναι αυτό που μας λένε τα data. Γίνονται πολυπαραγοντικές αναλύσεις και ξαφνικά αρχίζουμε να βλέπουμε να σχηματίζονται κοινότητες. Τώρα λοιπόν έχουμε τη δυνατότητα να δούμε, να πάρουμε εικόνα από τα δεδομένα μας.

-Στο κομμάτι του security θέλει πολύ μεγάλη προσοχή. Τα δεδομένα τα χρησιμοποιείτε για παράδειγμα ένα GPT ή ένα οποιοδήποτε άλλο γλωσσικό μοντέλο που είναι διαθέσιμα στο ίντερνετ. Εάν υπάρχουν προσωπικές πληροφορίες, θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στο πού τις παρέχουμε. Τα προϊόντα της Covariant χτίζονται για εσάς on premises, με μοντέλα γλωσσικά δικιά σας επιλογής και με τα δικά σας δεδομένα.

Ακριβώς για αυτόν τον λόγο, τα προϊόντα έχουν έτοιμα δικά τους APIs, δικού τους τρόπους δηλαδή, για να μιλούν με τα τρίτα συστήματα που ξέρουμε ότι υπάρχουν και χρησιμοποιείτε ήδη για να αντιλήσετε τα δεδομένα σας.

Ο κ. Κουτσόπουλος παρουσίασε μεταξύ άλλων τα προϊόντα της εταιρείας, όπως το CO ASSESS και το COREACT, συστήματα ταυτόσημα, με παρόμοιες δυνατότητες. Τα συστήματα αυτά χρησιμοποιούν την τεχνητή μου νοημοσύνη για να ελέγξουν σε πραγματικό χρόνο τα claims τα οποία έρχονται, ώστε να γίνει πρόβλεψη κόστους, γεγονός που βοηθά στον στόχο για ακριβέστερες δεσμεύσεις.

“Κάνουμε προβλέψεις και στο τέλος, ‘φλαγκάρουμε΄ όλα τα περιστατικά, ανάλογα με το πόσο ύποπτα τα θεωρούμε. Προσοχή εδώ, τα συστήματα αυτά δεν θα σας πουν ότι αυτό είναι απάτη ή αυτό σε υπερχρεώνει. Είναι ένας βοηθός, ένα δεύτερο μάτι ώστε να σας επιστήσει την προσοχή. Σας λέει ποια περιστατικά πρέπει να περάσετε γρήγορα και με ποια να ασχοληθείτε παραπάνω… Μιλάμε για ένα ολόκληρο σύστημα business analytics, reporting και visualization.Είναι ένα σύστημα που μαθαίνει από τα δικά σας δεδομένα”.

Η ίδια λογική αφορά και στον κλάδο αυτοκινήτου. Το ίδιο που μπορούμε να κάνουμε και στην Υγεία μπορούμε να κάνουμε στο αυτοκίνητο. Μπορούμε να απεικονίσουμε ξαφνικά χτίζοντας δίκτυα (14:04) και να δούμε την κατανομή των περιστατικών μας ΄ποιος, με ποιον, πότε, γιατί, με ποιο τρόπο΄.

Και κατέληξε λέγοντας οτι η Covariance διαθέτει τα στρατηγικά εργαλεία και με την βοήθεια των δεδομάνων “να κάνω visualize κι έτσι να μπορώ να πάω να διαπραγματευτώ, να σχεδιάσω πολύ καλύτερα το μέλλον μου, τις συμφωνίες μου και ούτε καθεξής”.

Photo Credits

Ελένη Παπαδάκη/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι