back to top
28.5 C
Athens
Παρασκευή 20 Ιουνίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 50

Πειραιώς-Εθνική: Ποιος θα πάρει το bancassurance

0

Πολλά και ενδιαφέροντα ήταν όσα είπε ο Θοδωρής Γναρδέλλης στην ενημέρωση των αναλυτών από το team της Πειραιώς.

Μεγάλη προσοχή δόθηκε στις λεπτομέρειες του deal για την Εθνική Ασφαλιστική, με τον CFO της Πειραιώς να διευκρινίζει ότι το τίμημα θα καταβληθεί τοις μετρητοίς (δηλαδή δεν θα συμπεριλαμβάνεται χορήγηση μετοχών) και ότι δεν έχει ενσωματώσει τις συνέργειες στο επικαιροποιημένο business plan της τετραετίας 2025-2028. Παράλληλα, η Πειραιώς θα διατηρήσει τη σύμβαση bancassurance της Εθνικής ΕΓΑ με την Εθνική Τράπεζα και σε εύθετο χρόνο θα αγοράσει το εναπομείναν 9,9% που διατηρεί η Εθνική στην ασφαλιστική.

Στο άλλο στρατόπεδο –της Εθνικής– η διοίκηση Μυλωνά είχε καταστήσει σαφές πως θα μείνει η τραπεζοασφαλιστική με την Εθνική ΕΓΑ υπό την Πειραιώς πριν η πλευρά Μεγάλου μπει σε διαδικασία αποκλειστικών επαφών με το CVC Capital. Ποια είναι η λεπτομέρεια στην όλη υπόθεση; Η πρόωρη διακοπή της σύμβασης (bancassuranse) αποκλειστικής συνεργασίας της Εθνικής με την Εθνική ΕΓΑ ενεργοποιεί ρήτρα πέναλτι. Το ύψος του (για την πλευρά που θα το προκαλέσει) δεν είναι αμελητέο, γύρω στα 90 εκατ., απ’ ό,τι μαθαίνω…

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την υπογεγραμμένη σύμβαση, το τίμημα για τη συναλλαγή ανέρχεται σε 600 εκατ. ευρώ σε μετρητά, επί τη βάσει συμμετοχής 100%.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, και συμπεριλαμβανομένης της υπόθεσης για ετήσια διανομή 50% από τα κέρδη του 2025 και εφεξής, η pro forma συνολική κεφαλαιακή θέση της Πειραιώς εκτιμάται σε περίπου 18,5% για το 2025, ενώ αναμένεται να φθάσει περίπου σε επίπεδο 19,5% έως το 2027 και περίπου 20% έως το 2028.

Η επίπτωση αυτή μεταφράζεται σε δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας με ασφαλές απόθεμα έναντι της σύστασης Πυλώνα 2 περίπου 250 μονάδων βάσης το 2025, το οποίο αναμένεται να ξεπεράσει τις 300 μονάδες βάσης μέχρι το 2027 και να προσεγγίσει τις 400 μονάδες βάσης μέχρι το 2028. Καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου, ο δείκτης CET1 της Πειραιώς αναμένεται να διατηρηθεί σε επίπεδο 13% και πάνω.

Η Εθνική Ασφαλιστική αποτελεί μια κορυφαία ασφαλιστική εταιρεία στην Ελλάδα, καλύπτοντας όλο το φάσμα των ασφαλιστικών προϊόντων, με μερίδιο αγοράς περίπου 14,5% (περίπου 17% στον κλάδο ασφαλειών ζωής και περίπου 11% στον κλάδο ασφαλειών ζημιών) και άνω των 0,8 δισ. ευρώ Μικτά Εγγεγραμμένα Ασφάλιστρα (“GWP”), το 2024. Κατέχει σύνολο ενεργητικού 4 δισ. ευρώ και ίδια κεφάλαια 0,4 δισ. ευρώ το 2023.

Η Εθνική Ασφαλιστική κατέγραψε κέρδη προ φόρων προσαρμοσμένα για μη επαναλαμβανόμενα στοιχεία ύψους περίπου 100 εκατ. ευρώ το 2023 (τελευταία διαθέσιμα στοιχεία). Το δίκτυό της εκτείνεται σε όλη την Ελλάδα και αποτελείται από ιδιόκτητα γραφεία του δικτύου πωλήσεων και ασφαλιστικούς πράκτορες εταιρικού δικτύου, καθώς και συνεργαζόμενα ασφαλιστικά πρακτορεία και μεσίτες ασφαλίσεων.

AΠΟ ΧΡΗΜΑ WEEK

Η Euroins Ελλάδος ανανέωσε τη στήριξή της στον Οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού»

0

Η Euroins Ελλάδος ανακοινώνει με χαρά την ανανέωση της υποστήριξής της προς τον οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού», παρέχοντας ασφάλιση για τον στόλο οχημάτων του οργανισμού για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.

Αυτή η συνεργασία αποδεικνύει τη δέσμευση της Euroins να στηρίζει πρωτοβουλίες που προάγουν την ευημερία των παιδιών στην Ελλάδα.

«Το Χαμόγελο του Παιδιού»  είναι φάρος ελπίδας για πολλά παιδιά και οικογένειες σε όλη την Ελλάδα, παρέχοντας βασικές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένης της ιατρικής περίθαλψης, της εκπαίδευσης και της συναισθηματικής υποστήριξης. Ανανεώνοντας την υποστήριξή του, η Euroins Ελλάδος διασφαλίζει ότι η οργάνωση μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί τα οχήματά της με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα, επιτρέποντάς τους να φτάσουν σε παιδιά που έχουν ανάγκη σε όλη τη χώρα.

Η ασφαλιστική κάλυψη της Euroins Ελλάδος όχι μόνο θα προστατεύει τα οχήματα της οργάνωσης, αλλά θα διασφαλίζει επίσης ότι μπορούν να ανταποκρίνονται άμεσα σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και να παρέχουν τις απαραίτητες υπηρεσίες σε παιδιά και οικογένειες που βρίσκονται σε κίνδυνο. Η συνεργασία αποτελεί απόδειξη των συνεχιζόμενων προσπαθειών της Euroins να προσφέρει πίσω στην κοινότητα και να υποστηρίξει οργανισμούς που έχουν θετικό αντίκτυπο.

Η απόφαση ανανέωσης αυτής της συνεργασίας αντικατοπτρίζει την αφοσίωση της Euroins Ελλάδος στην εταιρική κοινωνική ευθύνη και την υποστήριξη της κοινότητας. «Είμαστε περήφανοι που στεκόμαστε δίπλα στο «Χαμόγελο του Παιδιού» και συμβάλλουμε στην αποστολή του. Η υποστήριξή μας μέσω της ασφάλισης οχημάτων είναι ένας μικρός αλλά σημαντικός, θεωρώ, τρόπος για να βοηθήσουμε να κάνουν τη διαφορά στη ζωή πολλών παιδιών», δήλωσε η κα Αγγελική Μουρατίδου, Γενική Διευθύντρια της Euroins Ελλάδος. «Πιστεύουμε ότι κάθε παιδί αξίζει μια ευκαιρία να χαμογελάσει και είναι τιμή μας να έχουμε ρόλο σε αυτό».

Ο κ. Κώστας Γιαννόπουλος, Πρόεδρος του Δ.Σ. του Οργανισμού, δήλωσε: «H Euroins Ελλάδος διαχρονικά βρίσκεται στο πλευρό του “Χαμόγελου” αναγνωρίζοντας τη σημασία του έργου του προς όφελος των παιδιών. Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά η Euroins αναλαμβάνει πλήρως το κόστος ασφάλισης του στόλου οχημάτων μας, στηρίζοντας τον Οργανισμό μας και παράλληλα συμμετέχοντας ενεργά σε αυτόν. Θα ήθελα να ευχαριστήσω από καρδιάς τη Euroins Ελλάδος, αλλά και τους ανθρώπους της, που προσφέρουν στον Οργανισμό τη δυνατότητα της ασφάλισης των οχημάτων μας γιατί χωρίς αυτούς… δε γίνεται.

Συνέντευξη Τύπου στο Ε.Ε.Α., εν όψει της συζήτησης στο ΣτΕ για το φορολογικό

0

Νέα συγκέντρωση έξω από τα γραφεία του Συμβουλίου της Επικρατείας την Παρασκευή 28/3 στις 9 το πρωί.

Eν όψει της συζήτησης, την προσεχή Παρασκευή 28-3-2025, στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας των Αιτήσεων Ακυρώσεως κατά του νέου φορολογικού νόμου που πλήττει τους επιστήμονες και ελεύθερους επαγγελματίες, η Συντονιστική Επιτροπή Ελευθέρων Επαγγελματιών – Επιστημόνων – Επαγγελματοβιοτεχνών και Εμπόρων θα δώσει αύριο Πέμπτη 27-3-2025 στις 13.00 συνέντευξη Tύπου για το θέμα, στα γραφεία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Πανεπιστημίου 44 και Χαρ. Τρικούπη)

Υπενθυμίζεται ότι η Συντονιστική Επιτροπή, διοργανώνει την Παρασκευή 28-3-2025 στις 09.00 νέα συγκέντρωση έξω από τα γραφεία του Συμβουλίου της Επικρατείας,  (Αιόλου και Σοφοκλέους), την ώρα που θα συζητηθούν οι αιτήσεις ακυρώσεως.

Οι ελεύθεροι επαγγελματίες, επιστήμονες, επαγγελματοβιοτέχνες και έμποροι, έχουν εκφράσει την απόλυτη αντίθεσή τους στη φορολόγησή τους με τεκμαρτό τρόπο, δηλαδή για εισόδημα που δεν έχει αποκτηθεί διότι:

α) υφίσταται παράβαση της αρχής της ισότητας σε σχέση με την φορολόγηση των μισθωτών στις αντίστοιχες φορολογικές κλίμακες (μη αφαίρεση ασφαλιστικών εισφορών, μη απαλλαγής λόγω τέκνων κλπ),

β) δεν υπολογίζεται για τον προσδιορισμό των τεκμήριων το εισόδημα από ενοίκια, μερίσματα, οικογενειακό εισόδημα κλπ,

γ) δεν υπολογίζεται το κεφάλαιο προηγούμενων χρήσεων για την κάλυψη τεκμηρίου,

δ) δεν υπολογίζονται οι ζημιές σε αντιδιαστολή με την αντίστοιχη φορολογική μεταχείριση εταιρειών.

Επίσης, οι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν επανειλημμένα και έντονα υποβάλλει το αίτημά τους για επέκταση του ορίου απαλλαγής από το ΦΠΑ τουλάχιστον στις 25.000 ευρώ, τη μόνη μνημονιακή δέσμευση της Ελλάδας που δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα και κατά παράβαση της Κοινοτικής Οδηγίας 2020/285, την οποία η Κυβέρνηση δεν έχει ενσωματώσει στο εθνικό δίκαιο παρά τη σχετική υποχρέωση που είχε μέχρι τις 31-12-2024.

Αποτέλεσμα αυτού ο κίνδυνος επιβολής κυρώσεων κατά της Χώρας μας.

Στην Συντονιστική Επιτροπή μετέχουν:

η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος(ΓΣΕΒΕΕ),
η Ολομέλεια των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος,
η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας,
το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος,
η Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία,
το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΕΑ),
η Συντονιστική Επιτροπή Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Ελλάδος (ΣΣΕΑΠΑΔ),
η Ομοσπονδία Δικαστικών Επιμελητών Ελλάδας,
ο  Πανελλήνιος Κτηνιατρικός Σύλλογος,
ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών,
το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (Σ.Α.Τ.Α.),
η Ένωση Διαιτολόγων Διατροφολόγων Ελλάδος,
ο Λογιστικός Σύλλογος Αθηνών,
η  Ένωση Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Αττικής (Ε.Φ.Ε.Ε.Α.), και
η Παναττική Ομοσπονδία Σωματείων Πωλητών Λαϊκών Αγορών (ΠΟΣΠΛΑ).

Συντονιστική Επιτροπή
Ελευθέρων Επαγγελματιών – Επιστημόνων –
Επαγγελματοβιοτεχνών και Εμπόρων

Τι πρέπει να γνωρίζουμε για το Πολλαπλούν Μυέλωμα: Ανίχνευση και διαχείριση

0

Με αφορμή τον εορτασμό του μήνα Μάρτιου ως παγκοσμίως αφιερωμένου στην ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση για το Πολλαπλούν Μυέλωμα (March Myeloma Action Month)  επισημαίνεται η σημασία της έγκαιρης ανίχνευσης και ορθής διαχείρισής του. Στη χώρα μας διαγιγνώσκονται ετησίως περίπου 600 ασθενείς που πάσχουν από αυτή τη χρόνια νόσο.

Συγκεκριμένα, στις 30 Μαρτίου εορτάζεται η Διεθνής Ημέρα Μυελώματος. Το πολλαπλούν μυέλωμα είναι μια αιματολογική κακοήθεια που ανήκει στις πλασματοκυτταρικές δυσκρασίες και αφορά στον ανεξέλεγκτο πολλαπλασιασμό κλωνικών πλασματοκυττάρων στο μυελό των οστών. Τα πλασματοκύτταρα αυτά αφενός έχουν την ικανότητα να δημιουργούν οστεολυτικές εστίες στα οστά, αφετέρου να διηθούν το μυελό των οστών με αποτέλεσμα αναιμία και να παράγουν μονοκλωνική ανοσοσφαιρίνη, η οποία να δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία των νεφρών.

Η έγκαιρη ανίχνευση

Χρειάζεται τακτική παρακολούθηση πρώιμων καταστάσεων όπως είναι η ασυμπτωματική γαμμαπάθεια αδιευκρίνιστης σημασίας και το ασυμπτωματικό πολλαπλούν μυέλωμα. Η ευαισθητοποίηση για τα συμπτώματα της νόσου μπορούν να οδηγήσουν σε έγκαιρη διάγνωση και βελτιωμένα αποτελέσματα για τους ασθενείς.

Περισσότερα στο virus.com.gr

ΕΑΕΕ: To Action Plan της Κομισιόν για την αυτοκινητοβιομηχανία

0

Στις 5 Μαρτίου 2025, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EE) παρουσίασε το σχέδιο δράσης της (Action Plan ΕΕ) για τον τομέα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το action plan περιλαμβάνει στοχευμένες παρεμβάσεις σε πέντε στρατηγικούς τομείς με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, ανθεκτικότητας και βιωσιμότητας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οι βασικοί τομείς παρέμβασης και τα κυριότερα μέτρα που ανακοινώθηκαν περιλαμβάνουν τα εξής :

1. Καινοτομία & Ψηφιοποίηση

Η ΕΕ δίνει προτεραιότητα στην ανάπτυξη των συνδεδεμένων και αυτόνομων οχημάτων, καθώς και στην δημιουργία του κατάλληλου ρυθμιστικού και τεχνολογικού πλαισίου για την μετάβαση στην νέα εποχή κινητικότητας.

Για τον σκοπό αυτό προβλέπονται ιδίως τα ακόλουθα μέτρα:

Δημιουργία ειδικών διασυνοριακών πεδίων δοκιμών για αυτόνομα οχήματα έως το 2026, τα οποία θα επιτρέπουν την ανάπτυξη και δοκιμή αυτόνομων τεχνολογιών.

Θέσπιση νομοθεσίας για αυτόνομα συστήματα οδήγησης μέχρι το 2026, με στόχο την δημιουργία ενός ενιαίου κανονιστικού πλαισίου για πλήρως αυτοματοποιημένα οχήματα.

Εναρμόνιση κανόνων για τα αυτόνομα συστήματα οδήγησης (ADS) και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), ώστε να αρθούν τα ρυθμιστικά εμπόδια για την κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων.

Ίδρυση της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας για Συνδεδεμένα και Αυτόνομα Οχήματα εντός του 2025, η οποία θα συντονίζει την συνεργασία μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών, παρόχων τεχνολογίας, άλλων παρόχων στον τομέα της αυτοκίνησης και ρυθμιστικών αρχών.

2. Πρόσβαση σε Δεδομένα Οχημάτων

Η ΕΕ επιδιώκει να ρυθμίσει το ζήτημα της πρόσβασης σε δεδομένα που παράγουν τα σύγχρονα οχήματα, διασφαλίζοντας την ισότιμη χρήση τους από κατασκευαστές, ασφαλιστικές εταιρίες, παρόχους επισκευών και τρίτους φορείς.

Στο πλαίσιο αυτό προβλέπονται τα ακόλουθα:

-Δημοσίευση κατευθυντήριων γραμμών αναφορικά με την εφαρμογή του Κανονισμού για τα
Δεδομένα (Data Act) και, εάν χρειαστεί πιθανή προώθηση νέας ειδικής τομεακής νομοθετικής πρωτοβουλίας για την πρόσβαση σε δεδομένα οχημάτων.

-Αναθεώρηση του Κανονισμού για ορισμένες κατηγορίες κάθετων συμφωνιών και εναρμονισμένων πρακτικών στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, με στόχο να διασφαλιστεί δίκαιος ανταγωνισμός στην αγορά.

3. Καθαρή Κινητικότητα & Βιωσιμότητα

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί φιλόδοξη στρατηγική για την μείωση των εκπομπών CO₂ στον τομέα των μεταφορών και την μετάβαση σε ηλεκτροκίνηση, με τα εξής βασικά μέτρα:

-Αναθεώρηση των προτύπων εκπομπών CO₂ για αυτοκίνητα και φορτηγά με πιθανές ευελιξίες έως το 2027.

-Νομοθετική πρωτοβουλία για την αποανθρακοποίηση των εταιρικών στόλων έως το τέλος του 2025.

-Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Καθαρών Μεταφορών για την ταχύτερη ανάπτυξη υποδομών φόρτισης για βαρέα οχήματα.

-Πρωτοβουλίες για την πρόσβαση σε δεδομένα σχετικά με την κατάσταση της μπαταρίας και την συντήρηση των οχημάτων.

4. Ανταγωνιστικότητα & ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας

Για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας & ανθεκτικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, προτείνονται μέτρα όπως:

-Πακέτο “Battery Booster” για την στήριξη της παραγωγής μπαταριών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

-Χρηματοδοτικά εργαλεία για την ανακύκλωση οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους, καθώς και για τις μονάδες ανακύκλωσης μπαταριών.

-Οριστικοποίηση του Κανονισμού για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής (ELVs Regulation).

5. Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας & της οικονομικής ασφάλειας της ευρωπαϊκής
αυτοκινητοβιομηχανίας

-Η ΕΕ προωθεί τα ακόλουθα μέτρα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας:

-Υιοθέτηση αυστηρότερων κανόνων καταγωγής για τα ηλεκτρικά οχήματα, ώστε να αποφεύγονται αθέμιτες πρακτικές από τρίτες χώρες.

-Θέσπιση όρων για εισερχόμενες ξένες επενδύσεις στον τομέα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, με στόχο την διασφάλιση δημιουργίας προστιθέμενης αξίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

-Απλοποίηση και προσαρμογή του ρυθμιστικού πλαισίου της ευρωπαϊκής νομοθεσίας (αναθεώρηση νομοθεσίας για την έγκριση τύπου οχημάτων έως το 2026, αναθεώρηση του Κανονισμού για τα Κίνητρα Καθαρών Οχημάτων (AFIR) έως το 2026, κ.α.)

Oμάδα ransomware εκβιάζει με δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων

0

Η Παγκόσμια Ομάδα Έρευνας και Ανάλυσης της Kaspersky (GReAT) ανακάλυψε ότι η ομάδα Fog Ransomware, γνωστή για τις επιθέσεις σε διάφορους κλάδους, έχει ξεκινήσει να δημοσιεύει κλεμμένα προσωπικά δεδομένα στο Dark Web τα οποία παραπέμπουν στις διευθύνσεις IP των θυμάτων, κάτι που διαφοροποιείται από τις παραδοσιακές τακτικές εκβιασμού ransomware. Δημοσιεύοντας τις διευθύνσεις IP, η ομάδα εντείνει την ψυχολογική πίεση με πιο άμεσες παραβιάσεις που εκθέτουν περισσότερο τα θύματα, ενώ παράλληλα αυξάνει το ρίσκο για επιβολή προστίμων στους εκτεθειμένους οργανισμούς.

Το Ransomware-as-a-Service (RaaS) είναι ένα επιχειρηματικό μοντέλο στο οποίο οι προγραμματιστές κακόβουλου λογισμικού νοικιάζουν το ransomware και την υποδομή ελέγχου του σε άλλους κυβερνοεγκληματίες. Η ομάδα Fog Ransomware προσφέρει υπηρεσίες ransomware και εμφανίστηκε στις αρχές του 2024, ενώ έγινε γνωστή για τις επιθέσεις της σε τομείς όπως η εκπαίδευση, η αναψυχή και τα οικονομικά. Η ομάδα εκμεταλλευόταν στοιχεία VPN που είχαν παραβιαστεί ώστε να αποκτήσει πρόσβαση στα δεδομένα των θυμάτων, τα οποία κρυπτογραφούνταν άμεσα, μερικές φορές σε λιγότερο από δύο ώρες. Οι εν λόγω επιθέσεις επηρέασαν συστήματα Windows και Linux. Η Fog στο παρελθόν χρησιμοποιούσε τακτικές διπλού εκβιασμού, κρυπτογραφώντας τα δεδομένα και απειλώντας να τα εκθέσει δημόσια προκειμένου να αποσπάσει λύτρα από τα θύματα.

Η νέα τακτική της Fog έφτασε ακόμα παραπέρα, αφού έγινε η πρώτη ομάδα RaaS που κοινοποίησε δημόσια τις διευθύνσεις IP και τα κλεμμένα δεδομένα των θυμάτων της στο Dark Web μετά την επίθεση. Εκτός από την έντονη ψυχολογική πίεση στα θύματα, η κοινοποίηση των διευθύνσεων IP μπορεί επίσης να διευκολύνει επιπλέον κυβερνοεγκληματική δραστηριότητα, παρέχοντας σε τρίτους παράγοντες απειλής μία πιθανή είσοδο στα παραβιασμένα δίκτυα. Οι μετέπειτα επιθέσεις θα μπορούσαν για παράδειγμα να χρησιμοποιήσουν μεθόδους credential stuffing ή δραστηριότητα botnet εναντίον των ήδη εκτεθειμένων οργανισμών.

«Όσο οι χειριστές του ransomware κερδίζουν λιγότερα λόγω της βελτιωμένης άμυνας στον κυβερνοχώρο και της πίεσης των ρυθμιστικών πλαισίων, προσπαθούν να τελειοποιήσουν τις μεθόδους εκβιασμού τους για να διατηρήσουν την επιρροή τους πάνω στα θύματα», σχολιάζει ο Marc Rivero, Επικεφαλής Ερευνητής Ασφαλείας της Kaspersky GReAT. «Η δημόσια κοινοποίηση των διευθύνσεων IP σε συνδυασμό με τις διαρροές δεδομένων μπορεί να καταστήσει πιο πιθανή τη συμμόρφωση των οργανισμών με τις απαιτήσεις των εγκληματιών για λύτρα σε μελλοντικά περιστατικά. Αυτή η τακτική αποτελεί στρατηγική μάρκετινγκ που βασίζεται στον φόβο, με τους επιτιθέμενους να ενεργούν αδίστακτα ώστε να εκφοβίσουν τα μελλοντικά θύματα και να τα αναγκάσουν να πληρώσουν άμεσα».

Για προστασία από το ransomware, η Kaspersky συνιστά τα εξής μέτρα ασφαλείας:

Πραγματοποιήστε εκπαιδευτικά σεμινάρια για τους εργαζομένους, ώστε να μάθουν τα βασικά για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο.

Δημιουργείτε τακτικά αντίγραφα ασφαλείας των δεδομένων και φυλάξτε τα σε αποθηκευτικό χώρο ξεχωριστά από το υπόλοιπο δίκτυο.

Εγκαταστήστε αξιόπιστη προστασία σε όλες τις εταιρικές συσκευές. Χρησιμοποιήστε μία λύση XDR για να παρακολουθείτε την ύποπτη δραστηριότητα στο δίκτυο.

Αναθέστε την ανίχνευση και την αντιμετώπιση απειλών σε μία εξειδικευμένη εταιρεία που παρέχει πιο εξειδικευμένη τεχνογνωσία.

Διπλή διάκριση για την Εθνική Ασφαλιστική

0

• Gold βραβείο στην κατηγορία “Excellence in Digital and Cyber Insurance Innovation”
• Bronze βραβείο στην κατηγορία “Best Insurance Portal”

Με δύο σημαντικά βραβεία διακρίθηκε η Εθνική Ασφαλιστική στην τελετή απονομής των Digital Finance Awards 2025, που διοργανώθηκε τη Δευτέρα 10 Μαρτίου, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή της στην καινοτομία και τη συνεχιζόμενη εξέλιξη των υπηρεσιών της. Η εταιρεία απέσπασε Gold βραβείο στην κατηγορία “Excellence in Digital and Cyber Insurance Innovation” για το σύγχρονο πρόγραμμα Full Cyber Protection, καθώς και Bronze βραβείο στην κατηγορία “Best Insurance Portal” για τη νέα, ανανεωμένη ιστοσελίδα της, η οποία έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μία φιλική, σύγχρονη και χρηστική εμπειρία στους ασφαλισμένους της.

Κατά την παραλαβή των βραβείων, η Ελένη Τριαντοπούλου, Digital Marketing Manager της Εθνικής Ασφαλιστικής, δήλωσε: «Η διάκριση της εταιρίας μας για το νέο site και για το πρόγραμμα Full Cyber Protection είναι μια σπουδαία αναγνώριση, που επιβραβεύει τις προσπάθειές μας να καλύπτουμε τις σύγχρονες ανάγκες των ασφαλισμένων μας. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλη την ομάδα για την αφοσίωση και τη σκληρή δουλειά και, φυσικά, στους ασφαλισμένους μας που μας εμπνέουν καθημερινά να γινόμαστε ολοένα και καλύτεροι. Είμαστε εδώ, για την επόμενη ημέρα!».

Αξίζει να σημειωθεί ότι, μέσω του προγράμματος Full Cyber Protection η Εθνική Ασφαλιστική προσφέρει καλύψεις, μεταξύ άλλων, για κλοπή ψηφιακής ταυτότητας, απάτες στον Κυβερνοχώρο και απώλεια εισοδήματος, καθώς και κάλυψη Cyberbullying για την ψυχική αποκατάσταση μέλους της οικογένειας που υπέστη διαδικτυακό εκφοβισμό. Σημειώνεται ότι το προϊόν διανέμεται μέσω του δικτύου ασφαλιστικών διαμεσολαβητών της Εθνικής Ασφαλιστικής με αποκλειστική συνεργασία (agency), του δικτύου συνεργαζόμενων μεσιτών/πρακτόρων, καθώς και μέσω του δικτύου της Εθνικής Τράπεζας και απευθείας από τα καταστήματά της.

Allianz-Trade, Γερμανία: Στροφή σε αμυντικές επενδύσεις με αύξηση χρέους

0

Η πλειοψηφία των δύο τρίτων στην Bundestag εξαίρεσε τις αμυντικές δαπάνες από τον κανονικό προϋπολογισμό, επιτρέποντας νέο χρέος άνω του 1% του ΑΕΠ ενώ ίδρυσε ένα ειδικό ταμείο υποδομών ύψους 500 δισ. ευρώ. Οι αμυντικές δαπάνες θα προκαταβάλλονται, αλλά σε ό,τι αφορά τα έργα υποδομής θα χρειαστούν χρόνο.

Αύξηση χρέους με αβέβαια αποτελέσματα

Η απόφαση αυτή είναι πιθανό να ενισχύσει τις ιδιωτικές επενδύσεις έως και +5,9% σωρευτικά σε διάρκεια χρόνου 12 ετών – όσο και η διάρκεια του Ταμείου Υποδομών, αν και απαιτούνται διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις για να υπάρξει μία δυνητική ανάπτυξη. Οι δημοσιονομικές δαπάνες που χρηματοδοτούνται από το χρέος αναμένεται να προσθέσουν +0,3% στο ΑΕΠ το 2025, με την ανάπτυξη να επεκτείνεται σε +1,7% το 2026 και +2,1% το 2027. Ωστόσο, οι κίνδυνοι όπως ο πληθωρισμός και οι περιορισμοί παραγωγικής ικανότητας παραμένουν και ο λόγος χρέους προς ΑΕΠ προβλέπεται να υπερβεί το 2,03% επί του κατά 72% από 62,8% επί του παρόντος.

Οι αγορές τιμολόγησαν 

Οι κεφαλαιαγορές είχαν ήδη τιμολογήσει τις εξελίξεις με αποτέλεσμα τώρα να χρεώνουν περίπου 30 μονάδες βάσης υψηλότερα επιτόκια στη Γερμανία. Λαμβάνοντας υπόψη την ανοδική πορεία της ανάπτυξης και του πληθωρισμού, το πρόσθετο κόστος εξυπηρέτησης του χρέους που προκύπτει για τη Γερμανία θα πρέπει να είναι διαχειρίσιμο (0,1-0,2% του ΑΕΠ, ceteris paribus).

Μπορεί ο Αμερικανός καταναλωτής να αντέξει;

Η οικονομία των ΗΠΑ φαίνεται να αποδυναμώνεται ραγδαία εν μέσω εμπορικών εντάσεων, αβεβαιότητας πολιτικής και κινδύνου υψηλότερου πληθωρισμού. Η έκταση της πιθανής ζημίας εξαρτάται από τρεις παράγοντες: τα εισοδήματα των νοικοκυριών, τους ισολογισμούς και την πορεία του χρηματιστηρίου.

Αναλύοντας την αύξηση του ΑΕΠ των ΗΠΑ με βάση τις συναλλαγές, τα spreads ομολόγων και τη χρηματιστηριακή αγορά,  παρατηρείται πτώση κατά -0,7% στο τέλος του πρώτου τριμήνου, λόγω μετοχικών αποτιμήσεων και επιβολής εμπορικών δασμών. Με αυτά τα δεδομένα το ΑΕΠ των ΗΠΑ θα είναι σταθερό το πρώτο εξάμηνο του 2025 ή  θα αυξηθεί κατά +1,6% το 2025, εάν οι εμπορικές εντάσεις υποχωρήσουν μέχρι τα μέσα του έτους

«Πρώτα η Αμερική»

Η έμφαση του Τραμπ να αυξήσει την παραγωγή και να ενισχύσει τον μεταποιητικό τομέα στις ΗΠΑ καθώς και τον τομέα της τεχνολογίας ώθησε τις εταιρείες των ΗΠΑ να δεσμεύσουν επενδυτικά κονδύλια για τα επόμενα χρόνια. Ετσι, οι γίγαντες της τεχνολογίας και των ημιαγωγών Apple και TSMC κινήθηκαν πρώτοι, ακολουθούμενες από τις φαρμακευτικές εταιρείες Amgen, Merck και Eli Lilly, με σχεδιασμό νέων γιγαντιαίων εργοστασίων στις ΗΠΑ.

Συνολικά, τα επενδυτικά κονδύλια θα πρέπει να ξεπεράσουν το όριο του 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων ΗΠΑ, που αντιστοιχεί περίπου στο 3% του ΑΕΠ των ΗΠΑ. Ωστόσο, οι επενδυτές τίτλων χρέους ανησυχούν για το υψηλότερο λειτουργικό κόστος που περιορίζει τα περιθώρια κέρδους – οι δείκτες  των ΗΠΑ μειώθηκαν -10% από την ορκωμοσία του Τραμπ – και οι ροές επενδύσεων χαρτοφυλακίου δείχνουν μια σαφή μετατόπιση κεφαλαίων από τις αμερικανικές μετοχές (-41% σε ETFs των ΗΠΑ) προς την Ευρώπη (+97%) και λιγότερους κινδύνους από αναδυόμενες οικονομικές αγορές.

Αυτή η απόκλιση υποδηλώνει ότι, αν και οι επενδυτές παραμένουν σίγουροι για την πραγματική οικονομία της Αμερικής, είναι ωστόσο επιφυλακτικοί σχετικά με τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές πολιτικής

Στρατηγική Συμμαχία: Η Comergon και η GrECo αναδιαμορφώνουν το ασφαλιστικό τοπίο της ΝοτιοΑνατολικής Ευρώπης

0

Αποκλειστική συνέντευξη των κ.κ. Ante Banovac και Γιώργου Ζαφειρίου

Λάμπρος Ρόδης

Οι κοινές τους αξίες και το επίπεδο εσωτερικών διαδικασιών, το οικογενειακό κλίμα και η κουλτούρα εν γένει των δύο εταιρειών τούς έφεραν κοντά, και σήμερα η Comergon γίνεται, πλέον, ο στρατηγικός εταίρος της GrECo στην Ελλάδα και στην Κύπρο.

Το IW συνάντησε κατ’ αποκλειστικότητα τον Ante Banovac, COO της GrECo Holding, και τον Γιώργο Ζαφειρίου, CEO της Comergon, στα γραφεία τους στην Αθήνα.

Μέσα από την κοινή τους συνέντευξη, μας παρουσιάζουν όλα όσα τους οδήγησαν στο «τέλειο ταίριασμα», όπως μας λένε χαρακτηριστικά, γεγονός που αποτυπώνεται και στη χημεία που διαπιστώσαμε μεταξύ τους, οδηγώντας τους στο σημείο να ανακοινώνουν επίσημα την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεών τους και την επανατοποθέτησή τους στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης ως GrECo Hellas και GrECo Cyprus.

 

Ante BanovacCOO GrECo Holding: «Η ένταξη της Comergon στην GrECo ταιριάζει απόλυτα στη στρατηγική μας»

Ante Banovac, COO GrECo Holding

 

IW: Η GrECo, από μια οικογενειακή επιχείρηση που ιδρύθηκε το 1925, έγινε ο κορυφαίος ανεξάρτητος σύμβουλος κινδύνων στην Κεντρική Ευρώπη. Μιλήστε μας για την πορεία αυτών των χρόνων και την ανάπτυξή σας.

Ante Banovac: Στην GrΕCo, εκπορευόμενοι από την έδρα μας στη Βιέννη, εδώ και περισσότερα από 30 χρόνια, εξυπηρετούμε πελάτες σε όλη την Ανατολική Ευρώπη, από τις Βαλτικές χώρες έως την Τουρκία προς τον Νότο, μέχρι την Ουκρανία και τη Γεωργία προς τα ανατολικά. Συνολικά, βρισκόμαστε, πλέον, σε 21 χώρες ανατολικά της γραμμής Γερμανίας-Ελβετίας-Ιταλίας. Η Ελλάδα και η Κύπρος έλειπαν από αυτόν τον χάρτη. Έτσι, η επένδυσή μας στην Comergon μάς επιτρέπει να ολοκληρώσουμε αυτήν τη στρατηγική παρουσία στον φυσικό γεωγραφικό μας χώρο, από την Εσθονία έως την Κύπρο και από την Τσεχία ώς τη Γεωργία. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που βρήκαμε κοινό έδαφος με τη διοίκηση της Comergon στην Ελλάδα, γεγονός που έρχεται να ταυτιστεί και με την κουλτούρα μας. Μια κουλτούρα που επικεντρώνεται στην ομαδική εργασία και στην ενότητα ανθρώπων που τους αρέσει να εργάζονται για τους πελάτες μας και να κάνουν τη διαφορά για αυτούς. Αυτήν ακριβώς τη νοοτροπία την έχουμε βρει στην Comergon. Έτσι, οι δύο εταιρείες μας ταιριάζουν τέλεια και από αυτήν την άποψη. Το τρίτο στοιχείο είναι σίγουρα ότι πιστεύουμε, μαζί με την ομάδα της Comergon στην Ελλάδα και την Κύπρο, με τις ειδικές ικανότητες και γνώσεις που φέρνει η ομάδα της GrECo, ότι μπορούμε να βελτιώσουμε την ποιότητα εξυπηρέτησης προς τους εταιρικούς μας πελάτες εκεί. Έτσι πιστεύουμε ότι έχουμε κάνει πράξη την τέλεια στρατηγική επιλογή.

 

 

IW: Μπορείτε να μου πείτε λίγα λόγια για τη θέση της Comergon σε Ελλάδα και Κύπρο; 

Γιώργος Ζαφειρίου: Η Comergon είναι παρούσα στην ελληνική ασφαλιστική αγορά από το 1997 ως Μεσίτης Ασφαλίσεων, όπου έχουμε μια πολύ σημαντική ανάπτυξη εργασιών, αν και η οικογένεια των ιδρυτών μας είναι στον κλάδο από το 1971. Παράλληλα, δραστηριοποιούμαστε στην κυπριακή αγορά από το 2008. Κατατασσόμαστε τέταρτοι μεγαλύτεροι ανεξάρτητοι εταιρικοί μεσίτες στην ελληνική αγορά, με μια ομάδα 15 ατόμων στην εταιρεία μας, ενώ στην Κύπρο δεν έχουμε μεγάλη παρουσία, γιατί είμαστε κυρίως παρόντες προκειμένου να εξυπηρετούμε Έλληνες ή διεθνείς πελάτες στην τοπική αγορά. Ωστόσο, θέλουμε να επενδύσουμε και να αναπτύξουμε περισσότερο την κυπριακή αγορά στο άμεσο μέλλον και αυτός είναι ο στόχος μας σύμφωνα με τις επιθυμίες και των νέων μας ιδιοκτητών.

 

IW: Ποια ήταν τα κύρια κίνητρα για την GrECo πίσω από την εξαγορά της Comergon και πώς αναγνωρίσατε την Comergon ως πιθανό στόχο εξαγοράς;

Ante Banovac: Πρώτα απ’ όλα, το κίνητρο για την GrECo βρίσκεται στη στρατηγική που ακολουθεί η GrECo ως κορυφαίος ανεξάρτητος εταιρικός μεσίτης και σύμβουλος κινδύνων στην Ανατολική Ευρώπη, οπότε ήταν για εμάς απολύτως φυσικό να στραφούμε προς την Ελλάδα και να αναζητήσουμε ποιος θα μπορούσε να είναι κατάλληλος εταίρος μας και ποιος ήταν πρόθυμος να εξετάσει το ενδεχόμενο συνεργασίας μαζί μας. Μέσω αυτής της αναζήτησης, γνωρίσαμε καλύτερα την Comergon και αποφασίσαμε να επενδύσουμε σε αυτήν.

 

IW: Πώς ευθυγραμμίζεται αυτή η εξαγορά με τους στρατηγικούς στόχους και το όραμα της GrECo; Πώς αυτή η εξαγορά θα ενισχύσει τη θέση της GrECo στην αγορά και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα;

Ante Banovac: Με την ευκαιρία αυτής της κουβέντας, θέλω να κάνω γνωστό ότι η GrECo γιορτάζει φέτος τα 100ά γενέθλιά της! Όλα αυτά τα χρόνια, ήμασταν πάντοτε επικεντρωμένοι στις ανάγκες των πελατών μας και στις αξίες μας για αξιοπιστία και εμπιστοσύνη. Πάνω σε αυτές τις αρχές έχει οικοδομηθεί η εταιρεία μας. Η αναπτυξιακή πορεία της GrECo τα τελευταία 100 χρόνια επιταχύνθηκε πολύ πιο έντονα από το 1989 και μετέπειτα, ύστερα από την πτώση του τείχους του Βερολίνου, όπου ακολουθήσαμε, τρόπον τινά, τους Αυστριακούς πελάτες μας στις γειτονικές χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Η GrECo, ουσιαστικά, έκανε ένα από τα πρώτα βήματα εκτός Αυστρίας και ήταν ένας από τους πρώτους μεσίτες που προσέφεραν τις υπηρεσίες τους επίσης στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Εδώ ξεκίνησε η ιστορία ανάπτυξης εκτός Αυστρίας. 

Στην Αυστρία, τώρα, η GrECo είναι, εδώ και δεκαετίες, ο κορυφαίος εταιρικός Μεσίτης Ασφαλίσεων και Σύμβουλος Διαχείρισης Κινδύνων. Ξεκινώντας το 1989 από την Ουγγαρία, αργότερα επεκταθήκαμε στη Σλοβακία, τη Σλοβενία, την Τσεχική Δημοκρατία και, στη συνέχεια, στην Πολωνία και άλλες περιοχές, και βήμα βήμα δημιουργήσαμε ισχυρές ομάδες. Από τότε που εντάχθηκα στην GrECo, το 2014, έχουμε επικεντρωθεί πολύ έντονα στην επιλογή των κατάλληλων ανθρώπων για να ηγηθούν των οργανισμών μας σε όλη την περιοχή και σε κάθε χώρα, ώστε να ενσωματώνουμε πάντα τις οικογενειακές μας αξίες και το ήθος που πρεσβεύει η GrECo. Οι εξαγορές αποτελούν επίσης μέρος της στρατηγικής μας ανάπτυξης. Έτσι, η οργανική ανάπτυξη, από τη μία πλευρά, και οι εξαγορές, από την άλλη πλευρά, εξετάζονται πολύ προσεκτικά όσον αφορά τη συμβατότητα της εταιρικής μας κουλτούρας, τη συμβατότητα γνώσεων, και πάντα εξετάζονται μέσα από το πρίσμα μιας μακροπρόθεσμης οπτικής. Ποτέ δεν κάνουμε εξαγορές απλώς για να μεγαλώσουμε. Και όλα αυτά, σε διάστημα 30 ετών, έχουν οδηγήσει στο σημερινό επίπεδο της GrECo, ως ένας από τους κύριους και κορυφαίους ανεξάρτητους Μεσίτες Ασφαλίσεων και Συμβούλους Διαχείρισης Κινδύνων στην Ευρώπη, όχι μόνο στην Ανατολική Ευρώπη, αλλά ολόκληρη την Ευρώπη. Στην Ανατολική δε Ευρώπη είμαστε οι κορυφαίοι.

 

Γιώργος Ζαφειρίου, CEOComergon:

«Ήρθε η ώρα να ανοίξουμε το επόμενο κεφάλαιο ως GrECo Hellas & GrECo Cyprus»

Γιώργος Ζαφειρίου, CEO, Comergon

 

IW: Γιατί η Comergon αναζήτησε στρατηγικό εταίρο αυτή τη στιγμή;

Γιώργος Ζαφειρίου: Το ζήτημα του perpetuation μιας επιχείρησης θα πρέπει πάντα να αποτελεί υψηλή προτεραιότητα για οποιαδήποτε εταιρεία δραστηριοποιείται στον τομέα των ασφαλίσεων. Αρχίσαμε να σκεφτόμαστε τις επιλογές μας για το μέλλον πριν από περισσότερα από τρία χρόνια, και κάναμε πολλές προετοιμασίες που μας οδήγησαν στο σημείο να αναζητήσουμε έναν στρατηγικό επενδυτή για την εταιρεία μας. Υπάρχουν πολλοί λόγοι γι’ αυτό. Πρώτα απ’ όλα, πρέπει κάποια στιγμή να δεις αν το μέλλον σου είναι πιο πιθανό να είναι ισχυρότερο αν παραμείνεις μόνος σου ή αν συνεργαστείς με έναν στρατηγικό εταίρο. Υπάρχει επίσης το ζήτημα του πόσο ανταγωνιστικός γίνεσαι. Και η Comergon έχει αναπτυχθεί σε έναν πολύ σημαντικό «παίκτη» στην ελληνική αγορά. Βρισκόμαστε σε αρκετά υψηλή θέση στους ανεξάρτητους Μεσίτες Ασφαλίσεων εταιρικών κινδύνων. Νομίζω ότι είμαστε τέταρτοι στην αγορά σήμερα. Αλλά βλέπουμε ότι για να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε, πρέπει να στοχεύουμε σε υψηλότερους, μεγαλύτερους και πιο απαιτητικούς λογαριασμούς, που σημαίνει ότι θα πρέπει να ανταγωνιστούμε κυρίως συναδέλφους μας πολυεθνικής προέλευσης. Ως εκ τούτου, είχαμε έλλειμμα στα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα. Και, σε αυτό το πλαίσιο, αρχίσαμε να νιώθουμε ότι η αναζήτηση ενός στρατηγικού εταίρου είναι όλο και πιο καλή ιδέα. 

Φυσικά, ποτέ δεν υπάρχει ιδανική στιγμή. Δεν υπάρχει εγχειρίδιο που να σου λέει αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή που πρέπει να βρεις έναν στρατηγικό συνεργάτη. Πρέπει να ζυγίσεις πολλά υπέρ και κατά. Αλλά μόλις πάρεις την απόφαση, είναι μονόδρομος όλα να πάνε καλά, εφόσον επιλέξεις τον σωστό συνεργάτη. Γιατί, τελικά, μπορεί να κάνεις μια στρατηγική κίνηση οποιαδήποτε στιγμή, αλλά αν επιλέξεις τον λάθος συνεργάτη, δεν θα είναι θέμα χρόνου, αλλά θέμα επιλογής. Και για εμάς, μόλις νιώσαμε ότι ο GrECo είναι ο σωστός συνεργάτης, το αποφασίσαμε άμεσα.

 

 

IW: Ποιες πτυχές των λειτουργιών και των αξιών της GrECo την έκαναν τον κατάλληλο συνεργάτη για την Comergon;

Γιώργος Ζαφειρίου: Η επιλογή της GrECo ως στρατηγικού εταίρου δεν ήρθε αμέσως, γιατί δεν ήταν οι πρώτοι που έδειξαν ενδιαφέρον για την εταιρεία μας. Είχαμε ενδιαφέρον από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, αλλά έβλεπαν τη συναλλαγή ως χρηματοοικονομική επένδυση –που δεν μας εξυπηρετούσε καθόλου. Ένας δεύτερος τύπος επενδυτή που ενδιαφέρθηκε για εμάς ήταν οι μεσίτες που θα σε αποκτούσαν αλλά θα σε άφηναν να λειτουργείς ανεξάρτητα. Αυτό είναι ένα ενδιαφέρον μοντέλο, αλλά δεν ταιριάζει με το όραμά μας για το μέλλον, γιατί ο μόνος λόγος που θέλαμε έναν στρατηγικό εταίρο είναι για να γίνουμε πιο δυνατοί μαζί. Ακόμα, θέλαμε να βρούμε μια πραγματική εταιρεία Μεσίτη Ασφαλίσεων που θα ενδιαφερόταν για εμάς και θα μοιραζόταν κοινές αρχές. Στην GrECo βρήκαμε όλα όσα θα μπορούσαμε να ονειρευτούμε. Βρήκαμε οικογενειακή ιδιοκτησία που ταιριάζει με το προφίλ μας. Βρήκαμε τεράστια έμφαση στην εξυπηρέτηση των πελατών, στο να κάνουμε το καλύτερο για τους πελάτες σας, στο να μαθαίνουμε περισσότερα για να βοηθάμε τους πελάτες σας περισσότερο. Και αυτές είναι αξίες που είναι εντελώς ανεκτίμητες για εμάς. 

Επίσης, είδαμε στην GrECo ότι μπορούμε να ενισχυθούμε με τεράστιους πόρους. Η GrECo έχει αναπτυχθεί πολύ και διαθέτει εσωτερικές δυνατότητες που, μόλις αρχίσουμε να τις χρησιμοποιούμε και ήδη έχουμε μια γεύση κατά τα αρχικά στάδια της ενσωμάτωσης, πιστεύω ότι μπορούμε να γίνουμε πολύ πιο ανταγωνιστικοί για τους πελάτες μας, γιατί τελικά όλα αυτά δεν σημαίνουν τίποτα εκτός αν γίνουμε καλύτεροι για τις ανάγκες των πελατών μας. 

Για το τέλος άφησα τους ανθρώπους. Συναντήσαμε ανθρώπους που έχουν εξαιρετική ποιότητα, με κατανόηση, διάθεση να επιτρέψουν στην τοπική διοίκηση να συνεχίσει την καλή της δουλειά, διάθεση να βοηθήσουν την τοπική διοίκηση στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο, και άνθρωποι με τους οποίους, τελικά, θα μας αρέσει να δουλεύουμε και να είμαστε μαζί. Και, ξέρετε, μπορεί να μιλάμε για στρατηγικές συναλλαγές και εταιρικούς κόσμους, αλλά αν, τελικά, στο τραπέζι που κάθεσαι μετά από κάποια συνάντηση δεν σου είναι ευχάριστο το άτομο που κάθεται δίπλα σου, δεν σημαίνει τίποτα. Πρέπει να συμπαθείτε τον συνάδελφό σας στην Αυστρία, πρέπει να συμπαθείτε τον συνάδελφό σας στην Πολωνία, πρέπει να συμπαθείτε τον συνάδελφό σας στην Τσεχική Δημοκρατία, και ούτω καθεξής. Και έχουμε βρει μια οικογένεια ανθρώπων με τους οποίους απολαμβάνουμε να δουλεύουμε και να περνάμε χρόνο μαζί. Και όλα αυτά το έκαναν αδύνατο να αντισταθούμε.

 

IW: Γιατί είναι σημαντική αυτή η εταιρική συναλλαγή και πώς οραματίζεστε τόσο η Comergon όσο και η GrECo να συμπληρώνουν η μία τις υπάρχουσες δραστηριότητες της άλλης;

 Γιώργος Ζαφειρίου: Για την Comergon αυτή είναι η πιο σημαντική συναλλαγή που μπορεί να υπάρξει. Είναι πολύ σημαντικό, γιατί στην GrECo έχουμε βρει τον ιδανικό στρατηγικό συνεργάτη. Έχουμε βρει μια εταιρεία με οικογενειακή ιστορία, με οικογενειακές αξίες, με ήθος και με πάθος για την εξυπηρέτηση των πελατών. Αλλά, επίσης, έχουμε βρει φανταστικούς ανθρώπους για να συνεργαστούμε, ανθρώπους με ανοιχτούς χαρακτήρες, ανθρώπους με ανοιχτά μυαλά, ανθρώπους που σου επιτρέπουν να λειτουργείς ανεξάρτητα, φυσικά ενθαρρύνοντας να χρησιμοποιείς και να αξιοποιείς τους πόρους της ομάδας. Και γι’ αυτό πιστεύω ότι αυτό μπορεί να πάει μόνο πολύ καλά για εμάς. Και όταν λέω για εμάς, εννοώ τη νέα οικογένεια GrECo, στην οποία ανήκουμε.

Ante Banovac: Πρώτα απ’ όλα, θα ήθελα να σε ευχαριστήσω, Γιώργο, για αυτό το σχόλιο. Μοιράζομαι πλήρως τα συναισθήματά σας και από την πλευρά της GrECo. Αυτή η συναλλαγή ήταν σημαντική για την GrECo, λόγω της εισόδου στην ελληνική και κυπριακή αγορά. Δεν είχαμε παρουσία στην Ελλάδα και την Κύπρο, και είναι μια πολύ πολύ τυχερή συγκυρία που ήταν η Comergon με την οποία είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε σοβαρά. Επειδή πολύ νωρίς στις διαπραγματεύσεις και στις συνομιλίες με την Comecon νιώσαμε χημεία, νιώσαμε ότι οι αξίες μας ταίριαζαν, νιώσαμε αφοσίωση στην αριστεία της εξυπηρέτησης για τους πελάτες. Αλλά και την αριστεία στην εξυπηρέτηση εσωτερικά, σε επίπεδο διαδικασιών. Έτσι, αυτό φαινόταν να είναι το τέλειο ταίριασμα από τη δική μας οπτική. Έτσι, η είσοδος στην Ελλάδα και την Κύπρο, ως από τις πιο σημαντικές αγορές στη Νοτιοανατολική Ευρώπη για εμάς ήταν ένα μεγάλο βήμα και θέλαμε να το κάνουμε αυτό μαζί με την Comergon. 

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι μπορούμε να προσφέρουμε μία επιπλέον ώθηση στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά, επειδή έχουμε ισχυρή γνώση σε ειδικούς κλάδους που είναι επίσης παρόντες στις αγορές αυτές, παρέχοντας ακόμα πιο ισχυρή και καλύτερη αριστεία στους Έλληνες και Κυπρίους πελάτες. Και αυτό, στο τέλος της ημέρας, είναι εκείνο που πρεσβεύουμε. Θέλουμε να έχουμε ικανοποιημένους πελάτες και αυτό είναι το όραμά μας. Πόσο γρήγορα θα προχωρήσει αυτό, ο χρόνος θα δείξει, και η αγορά θα το αποδείξει, αλλά είμαι πολύ σίγουρος ότι θα πετύχουμε τους στόχους μας αρκετά γρήγορα.

 

IW: Πώς θα διασφαλίσετε την ομαλή ενοποίηση των δύο εταιρειών και ποια βήματα λαμβάνονται για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης μεταξύ των πελατών;  

Ante Banovac: Αυτή η ερώτηση μπορεί να απαντηθεί σε δύο κατευθύνσεις. Η πρώτη είναι οι εσωτερικές διαδικασίες. Η GrECo έχει αρκετή εμπειρία, έχοντας πραγματοποιήσει περισσότερες από 30 συναλλαγές τα τελευταία χρόνια στην ενσωμάτωση εταιρειών. Έτσι, φέρνουμε την τεχνογνωσία μας στην Comergon, η οποία, στο τέλος της ημέρας, θέλουμε να ενισχύσει τη δουλειά του back office και τις δυνατότητες που έχει αυτή τη στιγμή. Δεν το κάνουμε αυτό χωρίς πλήρη κατανόηση της τοπικής ομάδας. Αυτό είναι πολύ πολύ σημαντικό για εμάς. Παίρνουμε τον χρόνο μας να εξηγήσουμε, να συζητήσουμε, να συμφωνήσουμε και μόνο τότε να ενσωματώσουμε. Οπότε δεν βιαζόμαστε. Άρα αυτό είναι το στοιχείο «νούμερο ένα». Και νομίζω ότι για τους πελάτες της Comergon, για να διατηρήσουν την εμπιστοσύνη τους στην Comergon και την ομάδα της, το πιο σημαντικό πράγμα και μήνυμα είναι ότι η ομάδα δεν αλλάζει καθόλου. Έτσι, ήμασταν πολύ πολύ προσεκτικοί και έχουμε εξερευνήσει σε βάθος τη συμβατότητα της ομάδας της Comergon με τις ομάδες της GrECo. Και είμαστε σίγουροι και απόλυτα βέβαιοι ότι έχουμε μια πολύ καλή αντιστοιχία. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες της Comergon, εδώ στην Ελλάδα και την Κύπρο, θα συναλλάσσονται με τα ίδια άτομα, θα χαίρουν της ίδιας ποιότητας, αλλά με μια επιπλέον ενισχυμένη γεύση εξειδικευμένης γνώσης, που μπορεί να προσφέρει η GrECo Group.

 

IW: Ποια μέτρα υπάρχουν για να υποστηρίξουν τους εργαζόμενους κατά τη διάρκεια αυτής της μετάβασης και πώς σκοπεύετε να τους διαβεβαιώσετε;

Ante Banovac: Αυτή είναι μια πολύ σημαντική ερώτηση. Μία από τις απόλυτες βασικές ερωτήσεις και από τη δική μας άποψη, γιατί, όπως είπα, είμαστε εδώ με μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Πρόκειται για την ανάπτυξη της εταιρείας και την καθοδήγησή της σε ένα ανεξάρτητο και ακόμη πιο ισχυρό μέλλον. Για αυτό, χρειαζόμαστε ανθρώπους. Έχουμε ελέγξει πολύ προσεκτικά την ομάδα της Comergon και, με τη βοήθεια του Γιώργου, του ιδιοκτήτη της Comergon, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε ακόμη και με την ομάδα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας των διαπραγματεύσεων τους τελευταίους μήνες. Και έχουμε καταβάλει τεράστια προσπάθεια σε προσωπικό επίπεδο για να δείξουμε στους ανθρώπους ότι αυτή είναι, στην πραγματικότητα, μια εταιρεία που βασίζεται σε οικογενειακές αξίες, στην αξιοπιστία, στη βιωσιμότητα, και ότι δεν υπάρχει απολύτως τίποτα να φοβούνται. 

Αντίθετα, είμαστε χαρούμενοι και θέλουμε να έχουμε αυτούς τους ανθρώπους εδώ και ελπίζουμε επίσης για περισσότερους στο μέλλον. Έτσι, νομίζω ότι η πεποίθησή μου σήμερα είναι ότι το καταφέραμε αυτό, γιατί όταν έρχομαι στο γραφείο της Comergon, βλέπω χαμογελαστά πρόσωπα. Είμαι ευπρόσδεκτος. Και αυτό το συναίσθημα είναι απολύτως αμοιβαίο. Δεν κάνουμε εξαγορές για λόγους μείωσης κόστους, αλλά είμαστε εδώ με έναν μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.

 

IW: Θα υπάρξουν προσπάθειες αλλαγής επωνυμίας μετά την εξαγορά;

Γιώργος Ζαφειρίου: Στην πραγματικότητα, αυτό δείχνει τον ανοιχτό χαρακτήρα των νέων μας ιδιοκτητών. Κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, συζητήσαμε για την επωνυμία και είχαν την ευγένεια να μας ρωτήσουν αν θα θέλαμε να διατηρήσουμε για μια περίοδο δύο έως τριών ετών ένα συνδυασμένο όνομα, επειδή αναγνωρίζουν ότι η Comergon έχει μια πολύ ισχυρή επωνυμία στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Είχαμε ένα ζήτημα, ότι δεν μπορούσαμε να βρούμε ένα κοινό όνομα που να αντηχεί καλά, επειδή η GrECo και η Comergon μοιράζονται πολλά φωνήεντα. Αποφασίσαμε, τελικά, ότι σύντομα θα επανατοποθετηθούμε ως GrECo Hellas και GrECo Cyprus και είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι γι’ αυτό. Νιώθουμε ότι είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη για την Comergon, που βρίσκεται στην ελληνική αγορά για σχεδόν 30 χρόνια. Ήρθε η ώρα να ανοίξουμε το επόμενο κεφάλαιο με τα νέα μας ονόματα, GrECo Hellas και GrECo Cyprus. Είμαστε έτοιμοι!

 

 

IW: Ποιοι είναι οι μακροπρόθεσμοι στόχοι για τη συνδυασμένη οντότητα και πώς σχεδιάζετε να τους επιτύχετε;

Γιώργος Ζαφειρίου: Το ζήτημα των μακροπρόθεσμων στόχων είναι κάτι που κατατάσσεται σημαντικά ψηλά στη συζήτηση που έχουμε με τον νέο μας συνεργάτη. Η GrECo είναι μια εταιρεία που επιτρέπει στην τοπική διοίκηση να λειτουργεί αρκετά ανεξάρτητα, αλλά είναι αποστολή μας να διατηρήσουμε την καλή μας ιστορία ανάπτυξης. Έχουμε αναπτυχθεί κατά περίπου 15% κάθε χρόνο τα τελευταία τέσσερα ή πέντε χρόνια. Περισσότερο από αυτό, στην πραγματικότητα, πέντε-έξι χρόνια. Θέλουμε να συνεχίσουμε να το κάνουμε αυτό, να χρησιμοποιήσουμε τους τεράστιους πόρους που προσφέρει η GrECo, για να ενδυναμώσουμε τις ομάδες underwriting μας, τις ομάδες broking μας, να επωφεληθούμε από εξαιρετικά ανεπτυγμένες πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης που έχει αναπτύξει εσωτερικά η GrECo. Και όλα αυτά θα μας κάνουν πολύ πιο ανταγωνιστικούς, για να προσεγγίσουμε δυνητικούς πελάτες, να τους δείξουμε τι μπορούμε να προσφέρουμε, να τους δείξουμε πόσο σημαντικοί μπορούμε να είμαστε ως συνεργάτες τους για την ασφάλιση και τη διαχείριση κινδύνων τους και να αναπτυχθούμε μαζί τους ως αξιόπιστοι συνεργάτες. 

Επιπλέον, οι νέοι μας ιδιοκτήτες μάς έχουν ενθαρρύνει να εξετάσουμε επίσης τις τοπικές εξαγορές. Φυσικά, όπως είπε πολύ σωστά ο Toni, εμείς, ως ομάδα, δεν θα αγοράζαμε ποτέ μια εταιρεία μόνο για να μεγαλώσουμε. Πρέπει να υπάρχει ταύτιση προσωπικοτήτων, ταύτιση ήθους, ταύτιση λειτουργιών. Πρέπει να είναι ένας εταιρικός μεσίτης, φυσικά, γιατί η ομάδα μας επικεντρώνεται στις εταιρικές ασφαλίσεις. Έτσι, αυτό θα είναι ένας δευτερεύων στόχος που θα έχουμε, ένας που θέλουμε να επιδιώξουμε, αλλά, φυσικά, πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με τους στόχους που θα επιδιώκουμε και ελπίζουμε ότι θα έρθει μια στιγμή που θα βρούμε τον ιδανικό υποψήφιο, θα τον πείσουμε για τις μεγάλες δυνατότητες ενός κοινού μέλλοντος και θα προχωρήσουμε και σε εξαγορές.

 

IW: Πώς οραματίζεστε το μέλλον του κλάδου σας και τι ρόλο θα παίξει ο όμιλος εταιρειών της GrECo στη διαμόρφωσή του;

Ante Banovac: Το ερώτημα για το μέλλον της ασφαλιστικής βιομηχανίας μας είναι δύσκολο να απαντηθεί. Κανείς δεν ξέρει τι θα φέρει το μέλλον. Μπορεί να δούμε γεωπολιτικές αλλαγές. Μπορεί να δούμε αλλαγές στον καιρό, αλλαγές στο κλίμα. Παρ’ όλα αυτά, είμαι απολύτως σίγουρος ότι οι παλιές μας αξίες της αξιοπιστίας για τους πελάτες μας και της αριστείας θα παραμείνουν και θα παίξουν κυρίαρχο ρόλο. 

Ένα δεύτερο σημείο είναι σίγουρα η ευελιξία. Και εμείς, ως εταιρεία, είμαστε ευέλικτοι μαζί, Comergon και GrECo, επειδή έχουμε επίπεδη ιεραρχία και πιστεύουμε, εμπιστευόμαστε και ενδυναμώνουμε τους ανθρώπους μας. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε ευέλικτοι σε κάθε γεωγραφική περιοχή όπου βρισκόμαστε και επίσης στο κέντρο της ομάδας μας. Το τρίτο στοιχείο είναι οι τεχνολογικές εξελίξεις, με τις οποίες πρέπει να είμαστε ενήμεροι. Έτσι, μπορείτε να δείτε την εμφάνιση της τεχνητής νοημοσύνης, πιθανώς την πιο ισχυρή εξέλιξη που έχει δει ποτέ ο κόσμος μέχρι τώρα. 

Ήδη εργαζόμαστε και χρησιμοποιούμε την τεχνητή νοημοσύνη στις καθημερινές μας λειτουργίες, ειδικά στην πλευρά του back-end, διαχειριζόμενοι πολιτικές, διευκολύνοντας τις διαδικασίες για τους πελάτες μας, βελτιώνοντας και τελειοποιώντας την ποιότητα που προσφέρουμε στους πελάτες μας. 

Αυτοί είναι οι τρεις πυλώνες μας: Να είμαστε ενημερωμένοι για τις τεχνολογικές εξελίξεις, να παραμένουμε ευέλικτοι μπροστά σε δυσμενείς αλλαγές που μπορεί να συμβούν στον κόσμο και, ταυτόχρονα, να τηρούμε τις αξίες που πάντα τηρούσαμε. Αυτά πιστεύω ότι θα κάνουν μια εταιρεία επιτυχημένη στο μέλλον για τους πελάτες της.

 

ON CAMERA

 

Their shared values and the level of internal processes, the family atmosphere, and the overall culture of the two companies brought them closer together, and today Comergon has become the strategic partner of GrECo in Greece and Cyprus.
IW exclusively met with Ante Banovac, COO of GrECo Holding, and George Zafeiriou, CEO of Comergon, at their offices in Athens. Through their joint interview, they present everything that led them to what they describe as “the perfect match,” a fact reflected in the chemistry we observed between them, leading them to officially announce the completion of their negotiations and their rebranding in the Southeast European market as GrECo Hellas and GrECo Cyprus.
Ante Banovac, COO, GrECo Holding, speaks to IWtalks and answers the question:“GrECo has gone from being a family business founded in 1925 to the leading independent risk adviser in Central Europe. Tell me about your growth over the years”.

 

Ante Banovac, COO, GrECo Holding, speaks to IWtalks and answers the question: “How does this acquisition align with GrECo’s strategic goals and vision?”

 

 

Ante Banovac, COO, GrECo Holding, speaks to IWtalks and answers the question:“How do you envision the future of your industry, and what role will your combined companies play in shaping it?”

 

 

George Zafeiriou, CEO, Comergon, speaks to IWtalks and answers the question: “Why did Comergon seek a strategic partner at this point in time?”

 

 

George Zafiriou, CEO, Comergon, speaks to IWtalks and answers the question: “What aspects of GrECo’s operations and values made it the right partner for Comergon?”

 

 

George Zafiriou, CEO, Comergon, speaks to IWtalks and answers the question: “What are the long-term goals for the combined entity, and how do you plan to achieve them?”

 

 

Photo Credits

©Θεόδωρος Αναγνωστόπουλος/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι

5 βήματα για ψυχική ευημερία

0

 

Από την Παρασκευή Μπούρα, Ψυχολόγο, Ομαδική Αναλύτρια

Η άνοιξη είναι η εποχή της ανανέωσης, της αισιοδοξίας και της θετικής αλλαγής. Μετά τους μουντούς μήνες του χειμώνα, ο ερχομός της άνοιξης μας δίνει την ευκαιρία να αναζωογονήσουμε το σώμα και το μυαλό μας. Αν αισθανόμαστε ότι χρειαζόμαστε μια ώθηση για να βελτιώσουμε τη διάθεσή μας, ας ακολουθήσουμε τα παρακάτω πέντε βήματα, για να φέρουμε την ανοιξιάτικη φρεσκάδα και στην ψυχολογία μας.

1. Περισσότερο φως, καλύτερη διάθεση

Το ηλιακό φως είναι ένας φυσικός ενισχυτής της διάθεσης. Καθώς οι μέρες μεγαλώνουν σε διάρκεια, η έκθεση στον ήλιο αυξάνει την παραγωγή σεροτονίνης, της ορμόνης που μας κάνει να νιώθουμε χαρούμενοι και ενεργητικοί. Ας προσπαθήσουμε να περνάμε χρόνο σε εξωτερικούς χώρους, είτε κάνοντας έναν περίπατο είτε απλώς απολαμβάνοντας έναν καφέ στο μπαλκόνι. Ακόμη και 20 λεπτά την ημέρα μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

2. Αναδιοργάνωση και φρεσκάρισμα του χώρου μας

Η ανοιξιάτικη καθαριότητα δεν είναι απλώς μια παράδοση, αλλά ένας τρόπος να ανανεώσουμε το περιβάλλον μας και να δημιουργήσουμε μια αίσθηση φρεσκάδας. Ένα τακτοποιημένο και καθαρό σπίτι συμβάλλει στη μείωση του στρες και στην αύξηση της συγκέντρωσης. Μπορούμε να προσθέσουμε μερικά λουλούδια ή φυτά, να αλλάξουμε τη διακόσμηση ή απλά να δώσουμε χρώμα στον χώρο μας με φωτεινά υφάσματα.

3. Περισσότερη επαφή με τη φύση

Η άνοιξη είναι η τέλεια εποχή για να επανασυνδεθούμε με τη φύση. Οι επιστημονικές έρευνες δείχνουν ότι η επαφή με το φυσικό περιβάλλον μειώνει το άγχος και βελτιώνει την ψυχική ευεξία. Βγαίνουμε για μια βόλτα στο πάρκο, εξερευνούμε νέα μονοπάτια ή ακόμα φυτεύουμε μερικά λουλούδια στον κήπο ή στο μπαλκόνι μας. Το πράσινο χρώμα και οι μυρωδιές της άνοιξης θα μας γεμίσουν ενέργεια.

4. Κίνηση και άσκηση για περισσότερη ενέργεια

Η σωματική δραστηριότητα είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να βελτιώσουμε τη διάθεσή μας. Τώρα, που ο καιρός είναι πιο ευχάριστος, είναι η ιδανική στιγμή να βάλουμε την κίνηση στην καθημερινότητά μας. Δεν χρειάζεται να κάνουμε έντονη γυμναστική, ένας απλός περίπατος, ποδήλατο, γιόγκα σε εξωτερικό χώρο ή χορός μπορούν να ανεβάσουν τη διάθεσή μας και να μας δώσουν περισσότερη ενέργεια.

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο περιοδικό Pharma PLUS Link ΕΔΩ