back to top
15.4 C
Athens
Σάββατο Ιανουάριος 11 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1797

Τρύπα 100 εκατ. ευρώ στο ΕΣΥ!

0

Επισήμως, το υπουργείο Υγείας δηλώνει ότι ο προϋπολογισμός των νοσοκομείων του ΕΣΥ εκτελείται κανονικά. Η αλήθεια είναι ότι – όπως αποκαλύπτουμε σήμερα – υπάρχει ένα χρηματοδοτικό κενό ύψους 100 εκατ. ευρώ μέχρι τα τέλη του 2014!

Η ύπαρξη της τρύπας που αντιστοιχεί περίπου στο 5% των λειτουργικών δαπανών των νοσοκομείων (1,6 δις) τέθηκε χθες επί τάπητος στη συνεδρίαση του Κεντρικού Συμβουλίου Υγειονομικών Περιφερειών (ΚΕΣΥΠΕ), που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο, προκειμένου να βρεθεί λύση.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, από τα 100 εκατ. περίπου 75 εκατ. αφορούν τα νοσοκομεία της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας με το πιο σημαντικό πρόβλημα αφορά νοσοκομεία όπως το ΚΑΤ, το Ιπποκράτειο και το Λαϊκό. Οι διοικητές των νοσοκομείων πρακτικά «σήκωσαν τα χέρια ψηλά», λέγοντας ότι χρειάζονται επειγόντως πρόσθετη επιχορήγηση.
Επισήμως, δεν έχει ανακοινωθεί κάτι, αλλά οι πηγές μου με πληροφόρησαν ότι ηγεσία του υπουργείου Υγείας ανακοίνωσε πως εξασφαλίστηκε πρόσθετη χρηματοδότηση 20 εκατ. για τα νοσοκομεία της Αττικής. Ποσό που είναι προφανές ότι θα προσφέρει πολύτιμη ανάσα ζωής στα ασφυκτιούντα ιδρύματα.
Ωστόσο, είναι εξίσου έκδηλο ότι το πρόβλημα δε λύνεται στη ρίζα του και πως αργά ή γρήγορα θα οδηγηθούμε ξανά σε αδιέξοδο. Ήδη, τα περισσότερα νοσοκομεία έχουν κλείσει πάλι τις κάνουλες αποπληρωμής των προμηθευτών και οι οφειλές αρχίζουν να συσσωρεύονται ξανά, προκαλώντας αλυσιδωτές παρενέργειες στην αγορά.

 

Δείτε εδώ τη συνέχεια του άρθρου

Διευθυντής Λειτουργιών και Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής στην ΑΧΑ ο Λ. Πέτροβας

0

Καθήκοντα Διευθυντή Λειτουργιών και Μέλους της Εκτελεστικής Επιτροπής στην Axa αναλαμβάνει από τις 3 Νοεμβρίου 2014 ο Λυκούργος Πέτροβας.

Ο κ. Πέτροβας διαθέτει πολυετή εμπειρία και είναι καταξιωμένο στέλεχος της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς.

Kατά τη διάρκεια της καριέρας του διετέλεσε Διευθυντής Λειτουργιών και Executive Director περιφέρειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης μεγάλης πολυεθνικής ασφαλιστικής εταιρείας.

Η Διοίκηση της ΑΧΑ Ασφαλιστικής είναι βέβαιη ότι ο κ. Πέτροβας θα συμβάλει ουσιαστικά στην επίτευξη της Φιλοδοξίας της Εταιρείας, τον καλωσορίζει στην Εκτελεστική Επιτροπή και του εύχεται εκ μέρους όλης της ομάδας κάθε επιτυχία στο νέο ρόλο του και την αποστολή του.

Ενδιάμεσα μέτρα για την εφαρμογή της Solvency II: Κατευθυντήριες Γραμμές για την Εταιρική Διακυβέρνηση

0

[starbox]

Στα τέλη του 2013, η EIOPA προχώρησε στη δημοσίευση Κατευθυντήριων Γραμμών, με στόχο τη σταδιακή εφαρμογή των κανόνων της Οδηγίας Solvency II κατά τη μεταβατική περίοδο προσαρμογής (phasing in) 2014-2015.

Οι προβληματισμοί για την υιοθέτηση των Κατευθυντήριων Γραμμών ποικίλλουν ανά την Ευρώπη, αφού αυτές απευθύνονται πρωτίστως προς τις εθνικές εποπτικές αρχές, οι οποίες καλούνται να αποφασίσουν τον τρόπο με τον οποίο θα τις ενσωματώσουν στο εγχώριο εποπτικό πλαίσιο, προκειμένου να υιοθετηθούν κατ’ επέκταση από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Στην Ελλάδα, ο τοπικός επόπτης (Τράπεζα της Ελλάδος) υιοθέτησε τις Κατευθυντήριες Γραμμές στα Ελληνικά, με ελάχιστες αλλαγές από το αρχικό κείμενο, ενώ παράλληλα δημοσίευσε στα τέλη του 2013 τον Οδικό Χάρτη για τη σταδιακή εφαρμογή του Solvency II στη χώρα μας. Τον Οδικό Χάρτη ακολούθησε η αποστολή Ποιοτικού Ερωτηματολογίου, προκειμένου να αξιολογηθεί εκ πρώτης ο βαθμός προετοιμασίας των ασφαλιστικών εταιρειών. Εξετάζοντας τη δομή του Ποιοτικού Ερωτηματολογίου, είναι εμφανές ότι στηρίχτηκε στις απαιτήσεις των τεσσάρων βασικών ομάδων των Κατευθυντήριων Γραμμών αλλά με ιδιαίτερη έμφαση στην Εταιρική Διακυβέρνηση. Οι Κατευθυντήριες Γραμμές καλύπτουν τις ακόλουθες ομάδες απαιτήσεων:

PINAKAS_XAMBAKI

Όσον αφορά τις Κατευθυντήριες Γραμμές για την Εταιρική Διακυβέρνηση, η έννοια της Εταιρικής Διακυβέρνησης αλλά και το πλαίσιο των αρχών στις οποίες αυτή βασίζεται αποτελούν ένα νέο στοιχείο λειτουργίας για τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις. Η έλλειψη αυστηρών νομοθετικών κανόνων όπως τους γνωρίζαμε μέχρι σήμερα και η αντικατάστασή τους από «αρχές» όπως αυτές της Αναλογικότητας, της Συνετής Διαχείρισης, της Καταλληλότητας και του Ήθους κ.λπ. αποτελούν ίσως τη μεγαλύτερη πρόκληση για την επαρκή κάλυψη των εποπτικών απαιτήσεων σε αυτό το μεταβατικό στάδιο μέχρι την 1/1/2016. Πρόκληση αποτελεί επίσης και η ενσωμάτωση στο αναδυόμενο πλαίσιο Ετιρικής Διακυβέρνησης της υφιστάμενης λειτουργικής δομής των ασφαλιστικών εταιρειών.

Το μεγαλύτερο μέρος των απαιτήσεων που προκύπτουν από τα ενδιάμεσα μέτρα εφαρμογής αφορούν στην Εταιρική Διακυβέρνηση, δηλαδή αλλάζουν τη δομή και τον τρόπο εσωτερικής λειτουργίας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, προκειμένου να περιορίσουν τη δημιουργία κινδύνων από τον ίδιο τον πυρήνα της ασφαλιστικής επιχείρησης. Ένα αποτελεσματικό σύστημα Εταιρικής Διακυβέρνησης προϋποθέτει την ύπαρξη επαρκώς καταγεγραμμένων πολιτικών και αντίστοιχων, υποστηρικτικών και κατάλληλα δομημένων διαδικασιών, που απορρέουν από την κεντρική επιχειρηματική στρατηγική της εταιρείας.

Το σύστημα Εταιρικής Διακυβέρνησης όπως περιγράφεται στην Οδηγία αλλά και στις Κατευθυντήριες Γραμμές για την ενδιάμεση εφαρμογή της προϋποθέτει τον σχεδιασμό του κατάλληλου επιχειρησιακού οργανογράμματος, το οποίο απαρτίζεται από στελέχη που θα συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις Καταλληλότητας και Ήθους. Οι απαιτήσεις δε αυτές επικεντρώνονται αφενός στην καταλληλότητα των στελεχών που ασκούν διοίκηση σε επίπεδο γνώσεων και εμπειρίας και αφετέρου στην απόδειξη του ήθους και της καλής τους φήμης. Επίσης, οι Κατευθυντήριες Γραμμές περιγράφουν τη δημιουργία τεσσάρων βασικών λειτουργιών (functions) εντός της ασφαλιστικής επιχείρησης: της Διαχείρισης Κινδύνων, της Κανονιστικής Συμμόρφωσης, της Εσωτερικής Επιθεώρησης και της Αναλογιστικής.

Παράλληλα, οι προαναφερόμενες λειτουργίες συνοδεύονται από τον σχεδιασμό ενός μεγάλου αριθμού πολιτικών. Ενδεικτικά αναφέρονται οι ακόλουθες: Πολιτική Καταλληλότητας και Ήθους, Πολιτική Διαχείρισης Κινδύνων (ανά κίνδυνο), Πολιτική Διαχείρισης Λειτουργικού Κινδύνου, Πολιτική Επενδυτικού Κινδύνου, Πολιτική Διαχείρισης, Ενεργητικού/Παθητικού, Πολιτική Κινδύνου Ρευστότητας, Πολιτική Διαχείρισης Κεφαλαίων, Πολιτική Εσωτερικής Επιθεώρησης, Πολιτική Εξωπορισμού, Πολιτική Προοπτικής Αξιολόγησης FLAOR, Πολιτική Ποιότητας Δεδομένων κ.λπ. Όλες οι πολιτικές, με τη σειρά τους, συνοδεύονται από τον σχεδιασμό και την εφαρμογή στην πράξη των κατάλληλων διαδικασιών, διεργασιών και ελέγχων που ενισχύουν και διασφαλίζουν την ορθή εκτέλεση των πολιτικών.

Με δεδομένη τη δημιουργία των τεσσάρων βασικών λειτουργιών θα πρέπει μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να γίνουν τα ακόλουθα: οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να προχωρήσουν στην ενσωμάτωση αποτελεσματικού συστήματος Διαχείρισης Κινδύνων, το οποίο θα απαρτίζεται από στρατηγικές, διαδικασίες και αναφορές, προκειμένου να είναι εφικτή η αναγνώριση, η επιμέτρηση, η παρακολούθηση, η διαχείριση και η αναφορά σε συστηματική βάση των κινδύνων στους οποίους εκτίθεται η ασφαλιστική επιχείρηση. Το σύστημα Διαχείρισης Κινδύνων θα πρέπει να ενσωματωθεί πλήρως στην οργανωτική δομή της εταιρείας και να αποτελεί εργαλείο λήψης αποφάσεων, ενώ θα πρέπει να καλύπτει τις ομάδες κινδύνων που κρίνονται σκόπιμοι για τον υπολογισμό των Κεφαλαιακών Απαιτήσεων Φερεγγυότητας (Solvency Capital Requirement-SCR).
Επίσης, οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να προχωρήσουν στην εφαρμογή αποτελεσματικού συστήματος Εσωτερικής Επιθεώρησης, το οποίο θα επιβλέπει την ορθή λειτουργία και εφαρμογή των πολιτικών και των διαδικασιών που προαναφέρθηκαν και θα γνωμοδοτεί για την καταλληλότητά τους. Η λειτουργία της Κανονιστικής Συμμόρφωσης συμπεριλαμβάνεται στο ευρύτερο πλαίσιο του συστήματος Εσωτερικής Επιθεώρησης και μεριμνά για τη συνεχή προσαρμογή της ασφαλιστικής εταιρείας στις εκάστοτε απαιτήσεις.

Τέλος, η Αναλογιστική Λειτουργία θα πρέπει να οργανωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε, χωρίς να υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων, να φροντίζει για τον συστηματικό και ακριβή υπολογισμό των τεχνικών προβλέψεων και να προτείνει τα κατάλληλα διορθωτικά μέτρα όπου κριθεί σκόπιμο.

Μέρος του συστήματος Εταιρικής Διακυβέρνησης αποτελεί και ο σχεδιασμός της Προοπτικής Αξιολόγησης Ιδίων Κινδύνων (FLAOR πρώην ORSA), για την υιοθέτηση της οποίας υπάρχει η ξεχωριστή ομάδα των ομώνυμων Κατευθυντήριων Γραμμών. Ως αναπόσπαστο μέρος του συστήματος Διαχείρισης Κινδύνων, η FLAOR προχωρεί στην αξιολόγηση των συνολικών αναγκών φερεγγυότητας της ασφαλιστικής επιχείρησης, λαμβάνοντας υπόψη το ιδιαίτερο προφίλ κινδύνου, τα εγκεκριμένα όρια ανοχής κινδύνου και τη συνολική επιχειρησιακή στρατηγική της επιχείρησης. Η FLAOR αποτελεί παράλληλα και εποπτικό εργαλείο, γι’ αυτόν τον λόγο κοινοποιείται στους τοπικούς επόπτες και επικαιροποιείται τουλάχιστον ετησίως. Η FLAOR θα διενεργηθεί και εντός της περιόδου προσαρμογής.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να τονιστεί η ευθύνη του διοικητικού συμβουλίου για την εκπλήρωση όλων των προαναφερομένων υποχρεώσεων εγκαίρως, και στο πλαίσιο της αρχής της Αναλογικότητας.

Οι επόμενοι μήνες θα είναι καθοριστικοί για την προσαρμογή της ασφαλιστικής αγοράς στο νέο εποπτικό περιβάλλον. Οι Κατευθυντήριες Γραμμές στο σύνολό τους σηματοδοτούν μια περίοδο εντατικής προετοιμασίας των ευρωπαίων και των ελλήνων ασφαλιστών. Προκειμένου όμως οι Κατευθυντήριες Γραμμές, αλλά και η ίδια η Οδηγία Solvency II, να εφαρμοστούν αποτελεσματικά, προϋποθέτουν και την αλλαγή της όλης κουλτούρας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, αφού η νέα νομοθεσία χαρακτηρίζεται ως «επανάσταση στην κουλτούρα κινδύνου» από πολλά στελέχη του χώρου. Η εφαρμογή των αρχών που εισάγονται με την Οδηγία απαιτεί την επί της ουσίας κατανόηση της διαχείρισης κινδύνων, προκειμένου οι αρχές αυτές να εφαρμοστούν σωστά και κατ’ αναλογία του ιδιαίτερου προφίλ κινδύνου της κάθε εταιρείας.
Οι Κατευθυντήριες Γραμμές στο σύνολό τους, αν και εκ πρώτης φαίνονται ιδιαίτερα απαιτητικές, δίνουν σε κάθε εταιρεία την ευκαιρία να αξιολογήσει το νέο περιβάλλον και να ρυθμίσει σταδιακά και λεπτομερώς τον τρόπο λειτουργίας της, ώστε να είναι έτοιμη για την πλήρη υποδοχή του νέου πλαισίου την 1/1/2016.

Ανακαλούνται 260.000 οχήματα της Nissan λόγω αερόσακων που «σκάνε»

0

Συνεχίζει να ανακαλεί οχήματα η Nissan Motor Co τα οποία φέρουν ελαττωματικούς αερόσακους. Σύμφωνα με το Bloomberg η εταιρεία αποσύρει από την αγορά διεθνώς επιπλέον 260.000 οχήματα τα οποία έχουν αερόσακους της εταιρείας Takata, καθώς έχουν μέχρι τώρα συνδεθεί, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό δίκτυο, με τέσσερις θανάτους σε οχήματα της εταιρείας Honda, που είχαν αερόσακο της ίδιας εταιρείας.

Η ανάκληση αυτή, στην οποία περιλαμβάνονται 104.000 οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει στην Ιαπωνία, γίνεται καθώς υπάρχουν πιθανότητες να «σκάσουν» από μόνοι τους οι αερόσακοι. Η General Motors και η Toyota Motor Corp έχουν ήδη προειδοποιήσει τους επιβάτες να μην κάθονται στα μπροστινά καθίσματα των αυτοκινήτων που ενδέχεται να έχουν ελαττωματικούς αερόσακους.

Θυμίζουμε ότι το 2013 η Nissan είχε ανακαλέσει 694.626 οχήματα στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με το Bloomberg το ενδεχόμενο τουλάχιστον 4 θάνατοι στις ΗΠΑ σε οχήματα Honda να συνδέονται με αερόσακους της Takata προς το παρόν ερευνάται και έχει οδηγήσει τα τελευταία χρόνια σε συνολικά ανακλήσεις 7,8 εκατομμύρια αυτοκίνητων 10 εταιρειών (στις ΗΠΑ) σύμφωνα με την NHTSA.

Από το 2008 η Honda, ο μεγαλύτερος πελάτης της Takata, έχει ανακαλέσει 6 εκατομμύρια οχήματα, τα οποία ήταν πιθανό να έχουν πρόβλημα, βάσει των στοιχείων της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Μινέττα- Ν. Σπυράτος: «Κενά» στην ενημέρωση για την ασφάλιση κατοικίας

0

Προγράμματα εφάμιλλα του εξωτερικού, που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των ιδιοκτητών ακινήτων διαθέτουν οι ασφαλιστικές εταιρείες. Ωστόσο οι καταναλωτές δεν ασφαλίζουν τις κατοικίες τους, όντας στην ουσία εκτεθειμένοι σε πληθώρα κινδύνων. Σύμφωνα με τον κ. Νικόλαο Σπυράτο, Τεχνικό Διευθυντή Γενικών Κλάδων της Μινέττα, «κύρια αίτια του μικρού ποσοστού στην ασφάλιση των κατοικιών είναι κυρίως η έλλειψη ενημέρωσης του καταναλωτή για τα οφέλη και το κόστος της ασφάλισης». Όπως αναφέρει ο κ. Σπυράτος στις ανεπτυγμένες ασφαλιστικά αγορές της Ευρώπης το 80% των ιδιοκτητών ακινήτων έχουν ασφαλισμένη την περιουσία τους, όταν στην Ελλάδα το αντίστοιχο νούμερο κυμαίνεται στο 10-15%.

Ποια είναι η εικόνα που έχουν οι ασφαλίσεις κατοικίας σήμερα;

Σ.Ν.: Η ασφάλιση των κατοικιών στην Ελλάδα είναι σε πολύ περιορισμένα επίπεδα της τάξεως του 10% -15% συμπεριλαμβανομένης και της ασφάλισης η οποία γίνεται στα πλαίσια της λήψης στεγαστικού δανείου και της συνακόλουθης υποχρέωσης ασφάλισης της δανειοδοτούμενης κατοικίας βάσει της σύμβασης του δανείου.

Ποιες διαφορές υπάρχουν στη Ελλάδα και στο εξωτερικό;

Τα αντίστοιχα νούμερα σε αναπτυγμένες ασφαλιστικά αγορές της Δυτικής Ευρώπης είναι της τάξεως του 80% -85%. Οι εν λόγω αγορές είναι πιο ώριμες ασφαλιστικά αναφορικά με τη διείσδυση τους στην ασφάλιση κατοικιών πλην όμως οι υφιστάμενες σχετικά μικρές επιδόσεις της ελληνικής αγοράς δημιουργούν ταυτόχρονα και σημαντικές προϋποθέσεις δυνητικής ανάπτυξης της. Ως προς τα παρεχόμενα ασφαλιστικά προγράμματα δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών του Εξωτερικού.

Γνωρίζουν οι Έλληνες τα οφέλη που προκύπτουν από τη ασφάλιση κατοικίας και το κόστος που έχει;

Κατά την άποψη μας τα κύρια αίτια της πολύ μικρής ασφάλισης των κατοικιών οφείλονται κυρίως στην έλλειψη ενημέρωσης του καταναλωτή για τα οφέλη και το κόστος της ασφάλισης το οποίο είναι αρκετά χαμηλό σε σύγκριση με άλλες ασφαλίσεις (π.χ. για την ασφάλιση έναντι πυρκαγιάς μίας κατοικίας επιφανείας 100 τ.μ το ετήσιο κόστος ασφάλισης είναι της τάξεως των € 50,00 περίπου με μικρές διαφοροποιήσεις αναλόγως ασφαλιστικής εταιρίας και ασφαλιστικού προγράμματος).

Ποιες είναι οι προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου στο μέλλον και ποιες είναι οι προϋποθέσεις που θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη του;

Σ.Ν.: Τα τελευταία χρόνια λόγω κυρίως της μεγάλης ανάπτυξης του χώρου των κατασκευών και της αντίστοιχης δανειοδότησης της κατασκευής ή της αγοράς κατοικίας υπήρξε σταδιακή αύξηση του πλήθους των ασφαλισμένων κατοικιών και μάλιστα σημαντική σε επίπεδο ποσοστού αυξήσεως το οποίο ήταν της τάξεως του 50% διαμορφώνοντας το τελικό 10% – 15% σε σχέση με το αντίστοιχο ποσοστό μέχρι τα τέλη του 2000 το οποίο ήταν της τάξεως του 7%-10%. Βεβαίως η παραπάνω ανάπτυξη αφορούσε κυρίως την περίοδο 2000 – 2010 καθότι εν συνεχεία λόγω της οικονομικής κρίσεως υπήρξε σχετική καθίζηση τόσο στην αγορά και την ασφάλιση νέων κατοικιών όσο βεβαίως και στην ασφάλιση υφισταμένων κτισμάτων. Η χαμηλή ασφαλισιμότητα δημιουργεί σαφέστατα προσδοκίες ανάπτυξης του κλάδου καθότι οι ανασφάλιστες κατοικίες αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία των κατοικιών σε μια χώρα σαν την Ελλάδα όπου το ποσοστό ιδιοκατοίκησης είναι της τάξεως του 80% ενώ παράλληλα τα καταστροφικά γεγονότα (δασικές πυρκαγιές, πλημμύρες , σεισμοί κλπ) κάνουν την εμφάνιση τους ανελλιπώς σε ετήσια βάση τα τελευταία χρόνια. Βεβαίως θα χρειαστεί σοβαρή προσπάθεια των εμπλεκομένων φορέων (ασφαλιστικές εταιρίες, Πολιτεία, ΜΜΕ κλπ) για την αναστροφή του κλίματος με την ενημέρωση των πολιτών και τη χορήγηση κινήτρων (φορολογικών ή άλλων ) στην διεύρυνση της ασφάλισης κατοικιών στη Χώρα μας.

Πιστεύετε ότι πρέπει να καταστεί υποχρεωτική η ασφάλιση έναντι του σεισμού;

Σ.Ν.: Κάτω υπό φυσιολογικές συνθήκες δεν θα έπρεπε να υπάρχει η έννοια της υποχρεωτικότητας σε θέματα προστασίας ίδιας περιουσίας. Η ασφάλιση αστικής ευθύνης από την κίνηση οχημάτων ή σκαφών ορθώς είναι υποχρεωτική καθότι ο στόχος είναι η προστασία του ζημιωθέντος Τρίτου και όχι του ιδίου του οχήματος ή του σκάφους. Όταν το θέμα αφορά την ασφάλιση ίδιας περιουσίας θα έπρεπε ίσως να αποτελεί ελεύθερη απόφαση του ιδιοκτήτη της , ιδιαίτερα σε περιόδους οικονομικής κρίσης. Βεβαίως η οικονομική κρίση και η συνακόλουθη δυσκολία αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών που αυτή επιφέρει ίσως καθιστούν πιο αναγκαία την ασφάλιση της κατοικίας από ότι σε άλλες περιόδους όπου η αποταμίευση των νοικοκυριών είναι σε καλύτερα επίπεδα. Από την άλλη πλευρά η μη ασφάλιση έναντι σεισμού ή καλύτερα έναντι φυσικών καταστροφών με επιλογή του πολίτη εγείρει αναπόφευκτα το ερώτημα αν μετά από μια τέτοια συνειδητή απόφαση θα πρέπει σε περίπτωση καταστροφικού γεγονότος να υπάρχει κρατική αρωγή προς αποκατάσταση ζημιάς η οποία θα μπορούσε να είχε ασφαλιστεί, κάτι το οποίο βεβαίως είναι δύσκολο να απαντηθεί. Το Κράτος ενισχύει οικονομικά σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών χωρίς όμως να λαμβάνει το ασφάλιστρο κινδύνου από τους πολίτες και να δημιουργεί από αυτό απόθεμα διαχείρισης ζημιών, όπως συμβαίνει στις ασφαλιστικές εταιρίες οι οποίες μέσω της διαχείρισης του ασφαλιστικού αποθέματος κινδύνου και της αντασφαλιστικής προστασίας έχουν τη δυνατότητα, τα οικονομικά διαθέσιμα και τους μηχανισμούς να ανταποκριθούν. Σε κάθε περίπτωση η αποζημίωση ενός καταστροφικού γεγονότος εξυπηρετείται καλύτερα εάν προ της ελεύσεως του έχει προβλεφθεί προς αυτό το σκοπό η δημιουργία κάποιου χρηματικού αποθέματος ικανού να αντιμετωπίσει τα οικονομικά αποτελέσματά του γεγονότος. Υπό αυτό το πρίσμα η υποχρεωτικότητα της ασφάλισης φυσικών καταστροφών θα μπορούσε να εξηγηθεί καθότι οι αντίστοιχες ζημιές πάντα θα υπάρχουν και οι δυνατότητες ανταπόκρισης σε αυτές κάποιου ταμείου το οποίο έχει μόνον έξοδα χωρίς τα αντίστοιχα έσοδα της ασφάλισης είναι σαφώς περιορισμένες.

Τι κάνετε ως εταιρεία για να αυξήσετε το μερίδιο σας στο συγκεκριμένο κλάδο:

Σ.Ν.: Η Εταιρία μας έχει θέσει ως πρωτεύοντα στόχο της την ανάπτυξη του κλάδου ασφάλισης περιουσίας και ιδιαιτέρως του τομέα του που αφορά την ασφάλιση κατοικιών. Συγκεκριμένα έχει θεσπίσει ειδικές συνδυαστικές εκπτώσεις στην ασφάλιση κατοικίας οι οποίες δίνουν πρόσθετο οικονομικό κίνητρο σε πελάτες της στον κλάδο αυτοκινήτων προκειμένου να ασφαλίσουν την κατοικία τους. Επιπροσθέτως έχει προσφάτως λανσάρει τα ασφαλιστικά προγράμματα «Ασφαλώς κατοικείν» τα οποία αποτελούν σημαντικό προιοντικό εφαλτήριο καθότι:
a. Είναι ευέλικτα και μέσω της επιλογής συνδυασμού ασφαλιστικών επιλογών παρέχουν στον υποψήφιο καταναλωτή τη δυνατότητα να διαλέξει με τη βοήθεια του ασφαλιστικού του διαμεσολαβητή το κατάλληλο για τις ανάγκες του και την οικονομική του δυνατότητα πρόγραμμα ασφάλισης.
b. Είναι οικονομικά καθότι πέραν του χαμηλού κόστους ασφάλισης παρέχουν:
i. Ενιαίο συντελεστή ασφαλίστρου κτιρίου – περιεχομένου για τις κοινές ασφαλιστικές καλύψεις.
ii. Ενιαίο συντελεστή ασφαλίστρου σεισμού για όλες τις περιοχές της Ελλάδας.
iii. Πλειάδα εκπτώσεων αναλόγως των τεχνικών ή εμπορικών χαρακτηριστικών της ασφάλισης.
iv. Αντιπροσωπευτική του αναλαμβανόμενου ασφαλιστικού ρίσκου τιμολόγηση με διαφορετικό κόστος ασφάλισης αναλόγως της ηλικίας του ακινήτου, του είδους κατασκευής του, της χρήσης του (κύρια ή εξοχική) και της τοποθέτησης του (μονοκατοικία ή διαμέρισμα).
c. Παρέχουν λύσεις σε σημαντικά προβλήματα της ασφάλισης όπως η παλαιότητα και η υπασφάλιση. Συγκεκριμένα η ασφάλιση στα πλαίσια των εν λόγω προγραμμάτων παρέχεται σε αξία καινούργιου ανεξαρτήτως ηλικίας των ασφαλιζομένων αντικειμένων ενώ υπάρχει σαφής και ρητή επί του ασφαλιστηρίου δέσμευση ότι εάν ο Ασφαλιζόμενος επιλέξει προς ασφάλιση τις ελάχιστες προτεινόμενες από την ασφαλιστική εταιρία αξίες τότε ακόμη και εάν προκύψει κατά τη ζημιά βεβαιωμένη υπασφάλιση η ασφαλιστική αποζημίωση δεν θα μειωθεί.
d. Δεν εφαρμόζουν απαλλαγές στην ασφάλιση της κύριας κατοικία ς παρά μόνον στην κάλυψη του σεισμού.
e. Παρέχουν τη δυνατότητα μεμονωμένης ασφάλισης της εξοχικής κατοικίας χωρίς υποχρέωση ασφάλισης της κύριας κατοικίας.
f. Έχουν σαφείς και κατανοητούς όρους ασφάλισης .

Ασφάλιση κατοικίας από την Aigaion

0

Η AIGAION Aσφαλιστική Α.Ε. προσφέρει ευέλικτα και ολοκληρωμένα προγράμματα για την κατοικία, ενώ οι καλύψεις μπορούν να διαμορθωθούν και κατά περίπτωση ανάλογα με το ύψος των προς ασφάλιση αξιών. Επίσης παρέχεται η δυνατότητα επιλογής της κάλυψης από το 1€ της ζημιάς, δηλαδή χωρίς απαλλαγές. Όλα τα πακέτα προσφέρονται σε Αξία Αντικατάστασης Καινούργιου, δηλαδή καλύπτεται η επισκευή ή ανακατασκευή του κτιρίου ή του περιεχομένου, σαν να ήταν καινούργια, για την ίδια χρήση, με τα ίδια χαρακτηριστικά και την ίδια ή άντιστοιχης ποιότητας κατασκευή.
Το πρόγραμμα ΑΣΦΑΛΗΣ ΣΤΕΓΗ σχεδιασμένο ειδικά για τις κατοικίες με ενυπόθηκο ενδιαφέρον, παρέχει ασφάλιση για πυρκαγιά, έκρηξη, νερά, καιρικά φαινόμενα, σεισμό, ζημιές κλέφτη στο κτίριο, αστικές ευθύνες, βραχυκύκλωμα, τρομοκρατικές ενέργειες, πολιτικές ταραχές, αποκομιδή συντριμμάτων. Παράλληλα, καλύπτει τις δόσεις του δανείου του ασφαλισμένου ή αποπληρώνει ολόκληρο το δάνειο σε περίπτωση καταστροφής της κατοικίας από ΚΑΛΥΠΤΟΜΕΝΟ ΚΙΝΔΥΝΟ.

Το πλήρες πρόγραμμα AIGAION ΚΑΤΟΙΚΙΑ – ΕΥΕΛΙΚΤΟ, παρέχει ασφάλιση για όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, ενώ υπάρχουν και επιπλέον καλύψεις, όπως θραύση υαλοπινάκων, επακόλουθα έξοδα ζημιάς, κάλυψη τραπεζικής θυρίδας, προσωπικό ατύχημα. Η πρωτοτυπία του είναι ότι παρέχεται και η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 4 ομάδες καλύψεων, ενώ γίνεται συνδυασμός καλύψεων και κόστους ανάλογα με τις ανάγκες και την οικονομική δυνατότητα.

Το ALL ABOUT HOME είναι ένα πρόγραμμα ασφάλισης κατά παντός κινδύνου που καλύπτει ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ υλική ζημιά μπορεί να προκληθεί στο κτίριο ή στο περιεχόμενο της κατοικίας από ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΙΤΙΑ, ακόμα κι αν δεν αναγράφεται ρητώς στις καλύψεις. Πρόκεται για ένα πρόγραμμα χωρίς «ψιλά γράμματα» αφού ό,τι δεν εξαιρείται ρητώς, καλύπτεται.

Aigaion – Μ. Καλλιγέρη: Ακάλυπτη η περιουσία των Ελλήνων

0

[starbox]

Στις υποχρεωτικές από το νόμο καλύψεις ή τα ασφαλιστήρια συμβολαίου που συνοδεύονται από τραπεζικά δάνεια περιορίζονται οι πολίτες. Οι Έλληνες δεν ασφαλίζουν την περιουσία τους με αποτέλεσμα να είναι εκτεθειμένοι σε κινδύνους τους οποίους δεν θα μπορέσουν να καλύψουν όταν επέλθει η ζημιά. Το κενό της ασφαλιστικής «παιδείας» και τα περιορισμένα εισοδήματα έχει παίξει αναμφίβολα καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή όπως μας επισημαίνει η κα Μέλπω Καλλιγέρη, Διευθύντρια Κλάδου Περιουσίας & Γενικών Ασφαλίσεων της AIGAION Ασφαλιστική Α.Ε.

Η κα Καλλιγέρη αναφέρει ότι οι πολίτες πρέπει να αντιληφθούν πως πρέπει οι ίδιοι να μεριμνήσουν για την προστασία των κατοικιών τους και ειδικά από καταστροφικά φαινόμενα όπως ο σεισμός, τα οποία δεν μπορούν να αποζημιώνουν οι κρατικοί φορείς.

– Ποια είναι η εικόνα που έχουν οι ασφαλίσεις κατοικίας σήμερα;

-Η ασφάλιση κατοικιών στην Ελλάδα παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα, περίπου στο 10%, με τα περισσότερα συμβόλαια να αφορούν στην υποχρεωτική ασφάλιση που προβλέπουν τα ενυπόθηκα δάνεια. Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι σε αρκετές περιπτώσεις οι ασφαλισμένοι περιορίζονται στην κάλυψη του ποσού του δανείου που έχουν λάβει και όχι στην συνολική αξία της κατοικίας τους, ενώ μετά την αποπληρωμή κλείνουν τα συμβόλαια τους. Δεν είναι σωστό αυτό που συμβαίνει. Οφείλουν να κατανοήσουν οι πολίτες ότι πρέπει να διασφαλίζουν τα περιουσιακά τους στοιχεία γενικά και ειδικά την κατοικία τους. Και εμείς ως ασφαλιστές πρέπει να κινηθούμε περισσότερο δυναμικά προς την κατεύθυνση της ενημέρωσης.

– Γνωρίζουν οι Έλληνες τα οφέλη που προκύπτουν από την ασφάλιση κατοικίας και το κόστος που έχει;

-Αν τα γνώριζαν το ποσοστό στην ασφάλιση κατοικίας δεν θα ήταν τόσο χαμηλό. Η έλλειψη ασφαλιστικής συνείδησης στην Ελλάδα σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση των τελευταίων ετών έχει ως αποτέλεσμα οι ασφαλισμένοι να περιορίζονται στις υποχρεωτικές ασφαλίσεις, όπως το αυτοκίνητο, και να αφήνουν εκτεθειμένη την περιουσία τους σε πάσης φύσεως κινδύνους. Η AIGAION διαθέτει προγράμματα πλήρους κάλυψης σε προσιτές τιμές που αποτελούν την πιο αποτελεσματική λύση για την αντιμετώπιση των τεράστιων προβλημάτων που δημιουργεί η καταστροφή των περιουσιακών στοιχείων και κυρίως της κατοικίας.

– Ποιες διαφορές υπάρχουν στην Ελλάδα και το εξωτερικό;

-Οι διαφορές είναι τεράστιες, αφού στις ανεπτυγμένες χώρες οι πολίτες έχουν κατανοήσει τη σημασία και το ρόλο της ασφάλισης. Να τονίσουμε βέβαια και κάτι σημαντικό. Το ποσοστό ιδιοκατοίκησης στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά υψηλό οπότε από αυτό και μόνο το στοιχείο θα έπρεπε ο κλάδος να έχει μεγάλα ποσοστά στο σύνολο των κατηγοριών ασφαλίσεων.

– Ποιες είναι οι προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου στο μέλλον και ποιες είναι οι προυποθέσεις που θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη του;

-Οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της ασφάλισης κατοικιών στην Ελλάδα είναι αρκετές και για να επιτευχθούν χρειάζονται τόσο συλλογικές όσο και μεμονωμένες ενέργειες από τις ίδιες τις εταιρίες. Βασικός στόχος πρέπει να είναι η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών και η ενημέρωση τους για τα οφέλη, τις καλύψεις και το κόστος των συγκεκριμένων προγραμμάτων. Προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να κινηθούν οι συλλογικοί φορείς εκπροσώπησης της ασφαλιστικής αγοράς και της διαμεσολάβησης, οι εταιρίες αλλά και η πολιτεία. Ετσι σταδιακώς θα αυξηθεί η ασφαλιστική συνείδηση στην εγχώρια αγορά και θα συνειδητοποιήσουν οι ιδιοκτήτες κατοικιών και γενιξκότερα ακινήτων ότι το κόστος της ζημιάς και οι επιπτώσεις στην καθημερινότητα τους είναι πολύ μεγαλύτερη από το κόστος των ασφαλίστρων.

– Πρέπει να καταστεί υποχρεωτική η ασφάλιση για σεισμό στην Ελλάδα;

-Η Ελλάδα περιλαμβάνεται στις χώρες με τη μεγαλύτερη σεισμικότητα παγκοσμίως και ένας από τους καλύτερους τρόπους για την αντιμετώπιση ζημιογόνων γεγονότων είναι η ασφάλιση των κτιρίων. Σε βάθος 10ετιών έχουν σημειωθεί αρκετοί καταστροφικοί σεισμοί στη χώρα μας που έχουν προκαλέσεις τεράστιες υλικές ζημιές και παρά τις προσπάθειες της πολιτείας να ενισχύσει οικονομικά τους πληγέντες, έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι το κόστος για τους ιδιοκτήτες είναι δυσβάσταχτο.
Παρά το γεγονός ότι το ενδεχόμενο θεσμοθέτησης υποχρεωτικής ασφάλισης για σεισμό στη Ελλάδα έχει συζητηθεί αρκετές φορές από την πολιτεία, απόφαση δεν έχει ληφθεί. Ως πότε και με τι ποσά το κράτος θα μπορεί να αποζημιώνει τυχόν τέτοια περιστατικά; Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι ο σεισμός στην Κεφαλονιά. Τι θα ακολουθήσει και πότε κανείς δε γνωρίζει. Αυτό που οφείλουμε να αξιολογήσουμε είναι το πραγματικό γεγονός ότι δηλαδή η Ελλάδα είναι αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο των σεισμών. Η ασφάλιση έναντι των σεισμών είναι ένα ρίσκο που δεν μπορεί και δεν πρέπει να αναλαμβάνει η πολιτεία. Γι΄ αυτό και θα πρέπει να το ρυθμίσει. Εμείς στην AIGAION, εκτιμούμε ότι σε δύσκολες οικονομικές περιόδους η προστασία της περιουσίας έχει ακόμη μεγαλύτερη αξία και θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων ότι όσο μεγαλύτερος κίνδυνος υπάρχει να υποστούν ζημιές τόσο μεγαλύτερη είναι και η ανάγκη να καλυφθούν από το ενδεχόμενο ενός καταστροφικού σεισμού.

– Τι κάνετε ως εταιρεία για να αυξήσετε το μερίδιο σας στο συγκεκριμένο κλάδο;

-Η AIGAION Ασφαλιστική Α.Ε. έχει δημιουργήσει ευέλικτα ασφαλιστικά προϊόντα για την κατοικία, με μεγάλες καλύψεις και κατά παντός κινδύνου, που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των ελληνικών νοικοκυριών. Επίσης, δίνουμε έμφαση στα προσιτά ασφάλιστρα και στους κατανοητούς όρους για τον πελάτη. Η μορφή των συμβολαίων μας είναι ξεκάθαρη, με όρους ευανάγνωστους, σε απλή γλώσσα, ώστε ο ασφαλισμένος να κατανοεί τις καλύψεις που περιλαμβάνονται σε αυτά.
Παράλληλα έχουμε δημιουργήσει μία νέα πλατφόρμα τιμολόγησης προκειμένου οι συνεργάτες μας να μπορούν να τιμολογούν και να δίνουν προσφορές ευκολότερα, ενώ στα επόμενα σχέδια μας είναι να υπάρξει η δυνατότητα άμεσης έκδοσης συμβολαίων κατοικίας. Μέσα από όλα αυτά προσπαθούμε να βοηθήσουμε και τους συνεργάτες να προωθήσουν συμβόλαια αλλά και τους πολίτες να τα αγοράσουν.

Eurolife ERB: Τεχνικές Ανάλυσης Ενδοεπιχειρησιακών Δεδομένων για τη Λήψη Αποφάσεων

0

Η Γενική Διεύθυνση Πωλήσεων και Εκπαίδευσης της Eurolife ERB Ασφαλιστικής, συνεχίζοντας να παρέχει εκπαιδευτικές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και ενδιαφέροντος στους συνεργάτες της, πραγματοποίησε στο πλαίσιο του Advanced Program for Insurance Executives, τη Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014 την τρίτη Ανοιχτή Ημερίδα ενημέρωσης για το 2014 στη Αθήνα, σε συνεργασία με το τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιά.

Το θέμα της ημερίδας «Τεχνικές Ανάλυσης Ενδοεπιχειρησιακών Δεδομένων για τη Λήψη Αποφάσεων» παρουσίασε ο κ. Σωτήρης Μπερσίμης Λέκτορας του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Η Ημερίδα είχε στόχο να απαντήσει σε δύο βασικά ερωτήματα:
i. Πώς τα analytics μπορούν να αποτελέσουν μοχλό ανάπτυξης μιας επιχείρησης;
ii. Τι εργαλεία απαιτούνται για την εφαρμογή των analytics;
Τα δύο βασικά αυτά ερωτήματα απαντήθηκαν με την παρουσίαση της εφαρμογής των analytics σε μια σειρά από επιχειρηματικά προβλήματα σχετικά:
­ με την μείωση της πελατειακής διαρροής.
­ με την αύξηση των πωλήσεων δια μέσου του εντοπισμού ευκαιριών διασταυρουμένων πωλήσεων.
­ με την αξιολόγηση των πωλητών.
­ με την βελτιστοποίηση της γεωγραφικής κατανομής των πωλήσεων.
­ με τον υπολογισμό της αξίας των πελατών, προβλέποντας την διάρκεια ζωής τους.

Η Ημερίδα στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 65 συνεργάτες, ολοκληρώθηκε με συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων των συμμετεχόντων, επιβεβαιώνοντας το μεγάλο ενδιαφέρον που υπήρχε για το συγκεκριμένο θέμα.

Eurolife ERB: Τεχνικές Ανάλυσης Ενδοεπιχειρησιακών Δεδομένων για τη Λήψη Αποφάσεων

0

Η Γενική Διεύθυνση Πωλήσεων και Εκπαίδευσης της Eurolife ERB Ασφαλιστικής, συνεχίζοντας να παρέχει εκπαιδευτικές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και ενδιαφέροντος στους συνεργάτες της, πραγματοποίησε στο πλαίσιο του Advanced Program for Insurance Executives, τη Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014 την τρίτη Ανοιχτή Ημερίδα ενημέρωσης για το 2014 στη Αθήνα, σε συνεργασία με το τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιά.

Το θέμα της ημερίδας «Τεχνικές Ανάλυσης Ενδοεπιχειρησιακών Δεδομένων για τη Λήψη Αποφάσεων» παρουσίασε ο κ. Σωτήρης Μπερσίμης Λέκτορας του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Η Ημερίδα είχε στόχο να απαντήσει σε δύο βασικά ερωτήματα:
i. Πώς τα analytics μπορούν να αποτελέσουν μοχλό ανάπτυξης μιας επιχείρησης;
ii. Τι εργαλεία απαιτούνται για την εφαρμογή των analytics;
Τα δύο βασικά αυτά ερωτήματα απαντήθηκαν με την παρουσίαση της εφαρμογής των analytics σε μια σειρά από επιχειρηματικά προβλήματα σχετικά:
­ με την μείωση της πελατειακής διαρροής.
­ με την αύξηση των πωλήσεων δια μέσου του εντοπισμού ευκαιριών διασταυρουμένων πωλήσεων.
­ με την αξιολόγηση των πωλητών.
­ με την βελτιστοποίηση της γεωγραφικής κατανομής των πωλήσεων.
­ με τον υπολογισμό της αξίας των πελατών, προβλέποντας την διάρκεια ζωής τους.

Η Ημερίδα στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 65 συνεργάτες, ολοκληρώθηκε με συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων των συμμετεχόντων, επιβεβαιώνοντας το μεγάλο ενδιαφέρον που υπήρχε για το συγκεκριμένο θέμα.

Τα Big Data, τα μοντέλα κινδύνων και η ασφαλιστική αγορά

0

Η χρήση και ο συνδυασμός μεγάλων όγκων πληροφοριών έχει φέρει επανάσταση στον τρόπο που οι δημόσιοι και οι ιδιωτικοί οργανισμοί αντιμετωπίζουν σήμερα μεγάλους κινδύνους όπως οι επιδημίες και οι τρομοκρατικές επιθέσεις. Οι δυνατότητες που παρέχουν τα πληροφοριακά συστήματα στις ασφαλιστικές, καθιστούν πλέον εφικτό τον επανασχεδιασμό μοντέλων κινδύνων και τον περιορισμό του ρίσκου.

Όπως αναφέρουν οι Lloyd’s η μεταδοτικότητα και η λοιμογόνος δύναμη, αποτελούν στοιχεία που καθορίζουν την εξέλιξη μίας πανδημίας. Με τη χρήση των μεγάλων δεδομένων μπορούν οι ιδιωτικοί φορείς να έχουν ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με το πως έχουν διαμορφωθεί οι δύο αυτοί παράμετροι. Ειδικά όσον αφορά τη μετάδοση ενός ιού -επειδή είναι συχνά ανέφικτο να πιστοποιηθεί ποιο είναι το πρώτο πρόσωπο το οποίο μετέδωσε τον ιό και με ποιους ήρθε σε επαφή-, μέσω ειδικού λογισμικού σχηματίζεται ολοκληρωμένη εικόνα για το συνολικό πληθυσμό, που έχει μολυνθεί, ώστε να γίνει κατανοητό ποια είναι η έκταση του προβλήματος και πόσο θανατηφόρα είναι η ασθένεια.

Όπως επισημαίνει στους Lloyd’s, ο Dr. Andrew Coburn, Senior Vice President στο RMS, «τα μεγάλα δεδομένα δίνουν σαφέστερη πληροφόρηση για τα ποσοστά μόλυνσης».Μέσα από τη συσχέτιση και μέτρηση δεδομένων εξάγονται χρήσιμα συμπεράσματα. Λόγου χάρη υπάρχει το πείραμα Google Flu, το οποίο παρακολουθεί συγκεκριμένους «όρους» αναζήτησης όπως τα «συμπτώματα της γρίπης». Συχνά οι άνθρωποι που νοσούν αναζητούν τα συμπτώματα στο διαδίκτυο και μέσα από αυτή τη διαδικασία υπάρχει πληροφόρηση για το πόσοι είναι οι άνθρωποι που νοσούν.

Η πληροφόρηση αυτή επιτρέπει στις ασφαλιστικές εταιρείες να εκτιμήσουν το μέγεθος που μπορεί να λάβει μία επιδημία και να ενημερώσουν τους ασφαλισμένους τους για τις προφυλάξεις και τα φάρμακα με τα οποία θα περιορίσουν την έκταση του προβλήματος αλλά και τα νοσοκομεία και τις τοπικές αρχές που μπορούν να απευθυνθούν.

Σύμφωνα με τον Coburn η μοντελοποίηση ξεπερνά τις απώλειες που οι ασφαλιστικές εταιρείες θα έχουν στον κλάδο ζωής: «Τα μοντέλα στρέφονται όλο και περισσότερο
σε επιπτώσεις όπως η διακοπή επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και ο αντίκτυπος που μακροπρόθεσμα μπορεί αν έχει σε μία οικονομία. Οι ασφαλιστικές αναζητούν στοιχεία για τη διακοπή λειτουργίας εταιρειών, την ασφάλιση πιστώσεων, ενδεχόμενες απώλειες από διακοπή επιχειρηματικών δραστηριοτήτων κ.α.
Μια πανδημία θα μπορούσε επίσης να επηρεάσει το επενδυτικό χαρτοφυλάκιο του ασφαλιστή».

Τα μεγάλα δεδομένα παίζουν επίσης καθοριστικό ρόλο στην μοντελοποίηση των επιπτώσεων που μία πανδημία θα μπορούσε να δημιουργήσει στις αγορές επενδύσεων.

Τρομοκρατικές επιθέσεις

Τα μοντέλα κινδύνων στις τρομοκρατικές επιθέσεις έχουν εξελιχθεί αρκετά την τελευταία δεκαετία. Σε πρόσφατη έκθεση της η RMS αποκαλύπτει ότι στα μοντέλα που χρησιμοποιεί περιλαμβάνει προσομοιώσεις για 90.000 επιθέσεις μεγάλης κλίμακας, σε 9.800 διαφορετικούς στόχους παγκοσμίως και με 35 μεθόδους επίθεσης – από αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς μέχρι και επιθέσεις με πυρηνικά ή βιολογικά όπλα.
Εξηγώντας πώς λειτουργούν τα μοντέλα της RMS ο Chris Folkman, Διευθυντής Model Project Management, λέει ότι βασίζονται στις περιοχές που οι επιθέσεις γίνονται, τη συχνότητα, την αποτελεσματικότητά τους και τους τρόπους καταπολέμησης… Στην ουσία τα μοντέλα βοηθούν τις ασφαλιστικές να εντοπίσουν σημεία πιθανών επιθέσεων και να ποσοτικοποιήσουν το χειρότερο σενάριο».