back to top
23.5 C
Athens
Δευτέρα 12 Μαΐου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1728

Σεμινάριο από το ΕΙΑΣ για την ασφάλιση του κλάδου αυτοκινήτου

0

 

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την ασφάλιση του κλάδου αυτοκινήτου, τις αποζημιώσεις και το ισχύον νομικό πλαίσιο  θα πραγματοποιήσει το ΕΙΑΣ. Το σεμινάριο είναι διάρκειας οκτώ εκπαιδευτικών ωρών και θα πραγματοποιηθεί στις αίθουσες διδασκαλίας του εκπαιδευτικού κέντρου του Ε.Ι.Α.Σ. (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος) στις παρακάτω ημερομηνίες:

 

  • Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016, 16:30 – 19:45
  • Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016, 16:30 – 19:45

Περισσότερες πληροφορίες και την αίτηση συμμετοχής θα βρείτε εδώ

Εισηγήτρια του Σεμιναρίου είναι η κα Πένη Σαριδάκη, Δικηγόρος στον Άρειο Πάγο εξειδικευμένη στο Ασφαλιστικό Δίκαιο.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι:

η  ανάλυση  και  ενηµέρωση  αναφορικά  µε  το νοµικό    πλαίσιο    που    διέπει    τις    Ασφαλίσεις του Κλάδου Αυτοκινήτων, την ερµηνεία των όρων και καλύψεων του ασφαλιστηρίου και τον αποτελεσµατικό χειρισµό, έλεγχο και διαχείριση των απαιτήσεων του κλάδου.

Το σεμινάριο απευθύνεται:

σε στελέχη, υπαλλήλους, underwriters, διακανονιστές ζημιών του Κλάδου Αυτοκινήτων αλλά και των Νομικών Υπηρεσιών των ασφαλιστικών εταιριών, που ασχολούνται με την αξιολόγηση και αποδοχή των κινδύνων αλλά και τον χειρισμό των απαιτήσεων στον Κλάδο Αυτοκινήτων. Απευθύνεται επίσης σε όλους όσους επιθυμούν να διευρύνουν τις γνώσεις τους πάνω στα θέματα του Σεμιναρίου, ενώ θα είναι και ιδιαιτέρως χρήσιμο σε ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές όλων των βαθμίδων.

 

Σύντομο Βιογραφικό Εισηγήτριας

 

Η κα Πένη Σαριδάκη είναι  Δικηγόρος στον Άρειο Πάγο με εξειδίκευση σε διαφορές του Ασφαλιστικού Δικαίου. Συνεργάζεται πλέον των τριών δεκαετιών με πολλές ασφαλιστικές εταιρίες ως Νομικός Σύμβουλος επί ασφαλιστικών θεμάτων. Είναι μέλος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών από το 1981. Έχει συγγράψει νομικά και ασφαλιστικά εγχειρίδια και έχει διδάξει επίκαιρα νομικά, ασφαλιστικά και χρηματοοικονομικά θέματα. Είναι πιστοποιημένη από τον ΟΑΕΔ εισηγήτρια. Από το 2002 είναι βασική εισηγήτρια του ΕΙΑΣ σε θέματα ασφαλιστικού δικαίου. Είναι επίσης και εισηγήτρια νομικών θεμάτων ιδιωτικής ασφάλισης και ασφαλιστικής διαμεσολάβησης σε ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες.

Ενδεικτικά αναφέρουμε τα θέματα που θα αναπτυχθούν κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου:

 

  • Έναρξη διάρκεια λήξη ασφαλιστικής σύμβασης
  • Καλύψεις-εξαιρέσεις
  • Ανώτατο όριο ευθύνης
  • Ενστάσεις προβαλλόμενες κατά του ζημιωθέντος τρίτου
  • Ενστάσεις μη προβαλλόμενες κατά του ζημιωθέντος τρίτου
  • Η λύση της ασφαλιστικής σύμβασης (καταγγελία)
  • Αποζημίωση υλικών ζημιών /σωματικών βλαβών
  • Δικαιούχος ασφαλίσματος
  • Παραγραφή αξιώσεων
  • Αναγωγή ασφαλιστή κατά ασφαλισμένου
  • Ασφαλιστική υποκατάσταση
  • Φιλικός διακανονισμός
  • Διακανονισμός Ζημιών
  • Επικουρικό Κεφάλαιο
  • Ανάλυση διατάξεων ν. 489/76, όπως τροποποιήθηκαν με τους ν. 3557/07 και 4261/2014

Κόστος Συμμετοχής στο Σεμινάριο:

  • 90€ για τα μέλη του Ε.Ι.Α.Σ.

 

  • 110€ για τα μη μέλη

 

Για τις Εταιρίες – Μέλη του ΕΙΑΣ, που θα έχουν πολλαπλή συμμετοχή (3 άτομα και περισσότερα) σε αυτό το Σεμινάριο, το κόστος συμμετοχής διαμορφώνεται σε 80€.

    ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

 

Τετάρτη 17 & Πέμπτη 18/2/2016

 

·       16:30 – 18:00
     18:00 – 18:15 (διαλ.)
·       18:15 – 19:45

Για τις Εταιρίες – μη Μέλη του ΕΙΑΣ, που θα έχουν πολλαπλή συμμετοχή (3 άτομα και περισσότερα) σε αυτό το Σεμινάριο, το κόστος συμμετοχής διαμορφώνεται σε 100€.

 

 

Κενά και αντιφάσεις στη νομοθεσία για τις σταυροειδείς πωλήσεις στην ΕΕ

0

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

 

Προειδοποίηση για κενά και αντιφάσεις στο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τις σταυροειδείς πωλήσεις επενδυτικών, ασφαλιστικών και τραπεζικών προϊόντων στην ΕΕ απευθύνουν οι επικεφαλής των τριών εποπτικών αρχών EBA (Ευρωπαϊκή Τραπεζική Αρχή), EIOPA (Ευρωπαϊκή Αρχή Εποπτείας Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων) και ESMA (Ευρωπαϊκή Αρχή Εποπτείας Κεφαλαιαγορών) στον αρμόδιο Επίτροπο Χρηματοοικονομικών Αγορών Jonathan Hill.

Στην επιστολή τους, οι κ.κ. Andrea Enria (ΕΒΑ),  Gabriel Bernardino (ΕΙΟΡΑ) και Steven Maijoor (ESMA) κάνουν λόγο για αντικρουόμενες διατάξεις στις υφιστάμενες ευρωπαϊκές οδηγίες (Mifid II, Solvency II, IMD, κλπ.) που  επηρεάζουν αρνητικά τη ρύθμιση των σταυροειδών πωλήσεων, με αποτέλεσμα οι εποπτικές αρχές να αδυνατούν να διασφαλίσουν το επιθυμητό επίπεδο προστασίας καταναλωτών και όρους δίκαιου ανταγωνισμού “κατά μήκος” των τριών κλάδων (τραπεζικού, ασφαλιστικού, επενδυτικού).

EBA, ESMA και EIOPA ζητούν “εξουσιοδότηση” ώστε να αναπτύξουν δεσμευτικές κατευθυντήριες γραμμές για τις σταυροειδείς πωλήσεις, με ιδιαίτερη έμφαση στις σταυροειδείς πωλήσεις μεταξύ τραπεζικών και ασφαλιστικών προϊόντων, έναν τομέα που παρουσίασε προβλήματα στο παρελθόν, ιδίως σε ό,τι αφορά την πώληση στεγαστικών δανείων με ασφάλιση προστασίας πληρωμών.

Οι τρεις εποπτικές αρχές ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εξετάσει σε βάθος τις υφιστάμενες αντιφάσεις και να δρομολογήσει τις απαραίτητες ενέργειες ώστε οι EBA, ESMA και EIOPA να μπορούν να ρυθμίσουν τις σταυροειδείς πωλήσεις και στους τρεις κλάδους με συνεκτικό και συνεπή τρόπο, προς όφελος των καταναλωτών, των χρηματοοικονομικών ομίλων και των εποπτικών οργάνων, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Nέα κριτήρια για ίδρυση φαρμακείου

0

Τον τρόπο υπολογισμού των πληθυσμιακών κριτηρίων για την ίδρυση φαρμακείου και τα κριτήρια με βάση τα οποία οι Περιφέρειες θα κάνουν δεκτές και θα αξιολογούν τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων, ορίζει η υπ’ αριθμόν Γ5(β)/Γ.Π.οικ.82829/15 (ΦΕΚ 2330 Β΄) Κοινή Υπουργική Απόφαση, με τίτλο «Ρυθμίσεις επαγγέλματος φαρμακοποιού – Ίδρυση φαρμακείου», που υπέγραψαν στις 28/1 οι κ.κ. Ξανθός και Τσακαλώτος.
Ειδικότερα:
Με την τροποποιητική ΚΥΑ επανέρχονται οι διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 36 του Ν. 3918/2011 (ΦΕΚ Α΄ 31), σύμφωνα με τις οποίες καθορίζεται αναλογία 1ός φαρμακείου ανά 1.000 κατοίκους, κατ’ αρχήν σε επίπεδο τοπικών κοινοτήτων. Όπου αυτές δεν υπάρχουν, η αναλογία εφαρμόζεται σε επίπεδο δημοτικής κοινότητας ή δημοτικής ενότητας και, όπου δεν υπάρχουν ούτε αυτές, η αναλογία εφαρμόζεται σε επίπεδο δήμου σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄).
Επίσης, η νέα ΚΥΑ ορίζει ότι οι αιτήσεις θα υποβάλλονται ως εξής:
«7. Η παράγραφος 1 του άρθρου 3 του Ν. 1963/1991 (ΦΕΚ 138 Α΄) καταργείται. Οι αιτήσεις για απόκτηση άδειας ίδρυσης φαρμακείου υποβάλλονται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 30, παράγραφος 1 του Ν. 4272/2014 (ΦΕΚ 145 Α΄) και κρίνονται συνολικά ως εξής:
α) Εάν συντρέχουν αιτήσεις φαρμακοποιών ή/και ιδιωτών μη φαρμακοποιών με αιτήσεις συνεταιρισμών φαρμακοποιών μελών της ΟΣΦΕ, προτιμώνται οι φαρμακοποιοί ή/και οι ιδιώτες μη φαρμακοποιοί που αξιολογούνται με τα αυτά κριτήρια κατά το επόμενο β΄ εδάφιο και έπονται οι συνεταιρισμοί.
Β) Εάν συντρέχουν αιτήσεις φαρμακοποιών και ιδιωτών-μη φαρμακοποιών, η μεταξύ τους σειρά προτίμησης προκύπτει σύμφωνα με τα κριτήρια της παρ. 2 του άρθρου 3 του Ν. 1963/1991, τα οποία εφαρμόζονται μεταξύ των αιτούντων φαρμακοποιών και των δηλωθέντων από τους ιδιώτες ως υπεύθυνων για τη λειτουργία του φαρμακείου, φαρμακοποιών (ΦΕΚ Α΄138).
Γ) Εάν συντρέχουν αιτήσεις περισσότερων του ενός φαρμακοποιών, ως προς τη μεταξύ τους σειρά προτίμησης εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 3 του Ν. 1963/1991 (ΦΕΚ Α΄138).
Δ) Εάν συντρέχουν αιτήσεις περισσότερων ιδιωτών, μη φαρμακοποιών, η μεταξύ τους σειρά καθορίζεται ανάλογα με τη σειρά προτίμησης των δηλωθέντων από αυτούς υπεύθυνων για τη λειτουργία του φαρμακείου φαρμακοποιών, για τους οποίους εφαρμόζονται επίσης οι διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 3 του Ν. 1963/1991 (ΦΕΚ Α΄138)».
Η θέση των Φαρμακοποιών
Επί του θέματος, η Νομική Υπηρεσία του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου (ΠΦΣ) παρατηρεί καταρχήν ότι η τροποποιητική ΚΥΑ καταργώντας την προηγούμενη πρόβλεψη αναφορικά με την χορήγηση αδειών ίδρυσης φαρμακείων σε επίπεδο Καλλικρατικών Δήμων, διορθώνει ένα σφάλμα.
Ζητάει, ωστόσο, την άμεση έκδοση διευκρινιστικής εγκυκλίου που να ορίζει τον ακριβή τρόπο υποβολής των αιτήσεων, καθώς ανακύπτει ζήτημα με το άρ. 217 του Ν. 4281/2014 (ΦΕΚ Α΄ 160) που η ΚΥΑ παραλείπει να καταργήσει.
Τονίζει, τέλος, πως είναι σημαντικό ότι κύριο χαρακτηριστικό των κριτηρίων για την χορήγηση των αδειών ιδρύσης φαρμακείου είναι ότι οι αιτήσεις (τόσο των φαρμακοποιών, όσο των ιδιωτών μη φαρμακοποιών) αξιολογούνται πάντοτε μεταξύ φαρμακοποιών (ήτοι μεταξύ των αιτούντων φαρμακοποιών και των δηλωθέντων από τους ιδιώτες ως υπεύθυνων για τη λειτουργία του φαρμακείου, φαρμακοποιών), δυνάμει των κριτηρίων της παρ. 2 του άρθρου 3 του Ν. 1963/1991.

ΠΗΓΗ: virus.com.gr

Τελικά που είναι η Θετική Λίστα;

0

Επί ματαίω ανέμεναν οι Φαρμακευτικές Επιχειρήσεις την ανάρτησης της θετικής λίστας την Παρασκευή, προκειμένου να διατυπώσουν τυχόν ερωτήματα. Το Υπουργείο Υγείας φαίνεται να επανεξετάζει την αρχική του πρόθεση για ανάρητηση και 24ωρη διαβούλευση με τις εταιρίες, μια και ο νόμος πλέον δεν υποχρεώνει την Αριστοτέλους να ακολουθήσει αυτή τη διαδικασία.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Virus, είναι πολύ πιθανόν η Θετική Λίστα να υπογραφεί από τον Υπουργό Υγείας και να λάβει, αν δεν έχει ήδη λάβει, το δρόμο για το Εθνικό Τυπογραφείο.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες του Virus, η χρονική πίεση για να μη χαθεί η διορία της 5ης Φεβρουαρίου, όταν και οι νέες τιμές των φαρμάκων και κατ’ επέκταση οι νέες συμμετοχές των ασθενών θα ισχύσουν και για τα φαρμακεία, είναι κυρίως το κίνητρο για να επιλεγεί η άμεση αποστολή στο Εθνικό Τυπογραφείο και όχι η διάθεση για διαβούλευση. Για αυτό και τα στελέχη της Αριστοτέλους αναζητούν ακόμη και κάποια ενδιάμεση λύση.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αυτό που έχουμε πληροφορηθεί είναι ότι στη θετική λίστα δόθηκε το πράσινο φως για ένταξη 21 μορίων.

ΠΗΓΗ: virus.com.gr

Προσλήψεις συμβασιούχων στο ΕΚΑΒ

0

Επιπλέον 50 διασώστες (κλάδος ΔΕ Πληρωμάτων Ασθενοφόρων) εντάσσει στο δυναμικό του το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ), για τις ανάγκες αιγαιοπελαγίτικων νησιών που δέχονται πρόσφυγες και μετανάστες.
Οι διασώστες θα υπογράψουν συμβάσεις ορισμένου χρόνου διάρκειας 8 μηνών με το Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ), που αποτελεί το Φορέα υλοποίησης του έργου με τίτλο «Άμεση ενίσχυση της ανταπόκρισης του Εθνικού Συστήματος Υγείας εξαιτίας της προσφυγικής/μεταναστευτικής κρίσης που αντιμετωπίζουν τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου».
Οι 50 αυτές προσλήψεις έρχονται να προστεθούν στους 186 διασώστες που ορκίστηκαν μόλις προχθές. Αξίζει να σημειωθεί ότι 42 από αυτούς θα απορροφηθούν στους Τομείς του Παραρτήματος του ΕΚΑΒ Μυτιλήνης, συνδράμοντας καθοριστικά στην παροχή επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας τόσο στις επιχειρήσεις διάσωσης των μεταναστών και προσφύγων, όσο και στην γενικότερη παροχή ποιοτικών και έγκαιρων υπηρεσιών υγείας προς τους κατοίκους των νησιών του ανατολικού Αιγαίου.
Η Διοίκηση του ΕΚΑΒ θα κατανείμει τους 50 Διασώστες (κλάδος ΔΕ Πληρωμάτων Ασθενοφόρων) ως εξής:
– Τομέας ΕΚΑΒ Ρόδου: Εννέα (9) Διασώστες
– Τομέας ΕΚΑΒ Μυτιλήνης: Δέκα (10) Διασώστες
– Τομέας ΕΚΑΒ Σάμου: Πέντε (5) Διασώστες
– Τομέας ΕΚΑΒ Χίου: Εννέα (9) Διασώστες
– Τομέας ΕΚΑΒ Κω: Εννέα (9) Διασώστες
– Τομέας ΕΚΑΒ Καλύμνου: Τρεις (3) Διασώστες
– Τομέας ΕΚΑΒ Λέρου: Πέντε (5) Διασώστες

ΠΗΓΗ: virus.com.gr

Το σχέδιο της Φαρμακοβιομηχανίας για την αντικατάσταση του claw back

0

Στην εκδήλωση του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΣΦΕΕ) για το νέο έτος η συζήτηση κινήθηκε, όπως ήταν αναμενόμενο, γύρω από τα αγκάθια που καλούνται να πληρώσουν οι εταιρίες.

Το διογκωμένο claw back στην εξωνοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη και το νέο χαράτσι του νοσοκομειακού μηχανισμού αυτόματης επιστροφής, καθώς και τα πολύπλοκα rebate συζητήθηκαν από βήματος αλλά και στα πηγαδάκια.
Στην ομιλία του ο πρόεδρος του ΣΦΕΕ εξέφρασε την ελπίδα ότι έστω και τώρα «η Πολιτεία θα «στρίψει το τιμόνι» και θα δώσει επιτέλους προτεραιότητα στις αυτονόητες αλλαγές για ένα πραγματικά βιώσιμο και δίκαιο σύστημα υγείας, το οποίο δεν θα βρίσκεται διαρκώς σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης».
Σύμφωνα με τις πληροφορίες την ημέρα που στις Βρυξέλλες ο επικεφαλής του ΣΦΕΕ και επικεφαλής της EFPIA, του ευρωπαϊκού οργάνου της φαρμακοβιομηχανίας συναντούσαν τον G. Carone , στην Ελλάδα υπήρξε μια άλλη συνάντηση με το νέο πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ, Σ. Μπερσίμη και, αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί, εκπροσώπους της ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας.
Εκεί συζητήθηκε κυρίως το θέμα του claw back και πως θα προσπεραστεί ή καλύτερα θα αντικατασταθεί με ισοδύναμα μέτρα, ώστε να καταστεί βιώσιμη η δαπάνη. Οι αλλαγές στις οποίες αναφέρθηκε και ο Π. Αποστολίδης, δηλαδή. Πέραν, όμως, του «Στρατηγικού Σχεδίου», με τη συνεργασία πολιτείας και φορέων, στο οποίο αναφέρθηκε ο κ. Αποστολίδης στην εκδήλωση της Πέμπτης, από την οποία βέβαια ήταν απούσα η ηγεσία της Αριστοτέλους, ο ΣΦΕΕ ετοίμασε και απέστειλε σε Υπουργείο και ΕΟΠΥΥ ένα σχέδιο για την αντικατάσταση του μηχανισμού του clawback και την απλοποίηση του συστήματος rebate.
Αυτό το σχέδιο περιλαμβάνεται σε μια τρισέλιδη αναλυτική επιστολή, τις λεπτομέρειες της οποίας εξασφάλισε το Virus και με την οποία ο ΣΦΕΕ αξιώνει την πραγματοποίηση συνάντησης με την ηγεσία Υπουργείου και ΕΟΠΥΥ προκειμένου να συζητηθούν οι προτάσεις.
Κάποια σημεία του σχεδίου περιλήφθηκαν και στην ομιλία του προέδρου του ΣΦΕΕ, σημεία που είναι άλλωστε γνωστά, όπως η ανάγκη ενεργοποίησης της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης. Ωστόσο, ο Σύνδεσμος αποφάσισε να δώσει συγκεκριμένη μορφή στις προτάσεις καταρτώντας ένα Σχέδιο που θα καταφέρει να αντικαταστήσει το μηχανισμό αυτόματης, στο πλαίσιο μιας ανεπαρκής εξωνοσοκομειακής δαπάνης.

 

Το Σχέδιο αντικατάστασης clawback και απλοποίησης rebate
Τα πεδία δράσης, κατά τους επικεφαλής της Φαρμακοβιομηχανίας είναι 5.
Το πρώτο πεδίο αφορά στα μέτρα που θα επιλεγούν να εφαρμοστούν άμεσα και θα εξοικονομήσουν πόρους. Μεταξύ των αρχικών βημάτων περιλαμβάνεται η σύσταση και ενεργοποίηση της Τεχνικής Επιτροπής Παρακολούθησης της Φαρμακευτικής Δαπάνης σε μηνιαία βάση. Στην Επιτροπή αυτή, που θα αναλάβει ρόλο στην εξεύρεση λύσεων και διαμόρφωση προτάσεων, θα συμμετέχουν εκπρόσωποι από όλους τους θεσμικούς φορείς και που εμπλέκονται στη διάθεση φαρμάκων, Υπουργείο, ΕΟΦ, ΕΟΠΥΥ, οι ενώσεις των φαρμακευτικών εταιριών κοκ.
Ακόμη, ο ΣΦΕΕ αναδεικνύει τον προσδιορισμό των κατάλληλων SPC φίλτρων και των φίλτρων ποσοτήτων, η χρήση των οποίων πρέπει να είναι γενικευμένη και υποχρεωτική. Ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται η χρήση Θεραπευτικών Πρωτόκολλων Συνταγογραφίας για τις 20 πιο δαπανηρές θεραπευτικές κατηγορίες, αλλά και όλες τις νόσους. Ειδικά για τα θεραπευτικά πρωτόκολλα σημειώνεται ότι θα πρέπει να συνοδεύονται από ένα μηχανισμού ελέγχου της εφαρμογής τους και να διασυνδέονται με την ΗΔΙΚΑ.

Στο πρώτο πεδίο εντάσσεται και η εφαρμογή Registries για τις 10 πιο δαπανηρές κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται στον ΕΟΠΥΥ, σε πρώτη φάση, καθώς επίσης και η άμεση ενεργοποίηση της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης και χρήση πολιτικών διαχείρισης αβεβαιότητας (συμφωνίες όγκου-τιμών, συμφωνίες με βάση την επίδοση και χρήση μελετών επίπτωσης στον προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ για όλα τα νέα φάρμακα). Μάλιστα, προτείνεται και η κατάργηση της κάλυψης από το κράτος έως το ήμισυ της συμμετοχής του ασθενή για φάρμακα που η λιανική τιμή είναι μικρότερη από τη τιμή αποζημίωσης (15 εκατ. ευρώ η επιβάρυνση για τον Οργανισμό το 2014).
Το δεύτερο πεδίο περιλαμβάνει μέτρα μεσοπρόθεσμης εφαρμογής και συγκεκριμένα την προοπτική ανίχνευση νέων τεχνολογιών – Horizon Scanning (προσδιορισμός και προτεραιοποίηση), τη χρήση ηλεκτρονικής κάρτας υγείας ασθενούς και έλεγχο κατανάλωσης ανά ΑΜΚΑ, αύξηση mark-up των φαρμακοποιών για τα γενόσημα(κίνητρο συνταγογράφησης), καθώς και επένδυση σε προγράμματα πρόληψης, αγωγής και προαγωγής της υγείας.
Ο ΣΦΕΕ περιγράφει και άλλους δρόμους που μπορούν να οδηγήσουν στην εξοικονόμηση πόρων (3ο πεδίο), όπως η αξιοποίηση δεδομένων της ΗΔΙΚΑ, Stock Management στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, μια φορά κατ’ έτος, για τα φάρμακα της λίστας του Ν.3816, αλλά και εφαρμογή μέτρων περιορισμού δαπάνης και σε άλλα κέντρα κόστους. Ειδικότερα, προτείνεται η ηλεκτρονική συνταγογράφηση στα αναλώσιμα και η ανάπτυξη θεραπευτικών πρωτοκόλλων για διαγνωστικές εξετάσεις.
Το 4ο σημείο του σχεδίου είναι αφιερωμένο στην απλοποίηση του συστήματοςrebate, με την ενσωμάτωση των οριζόντιων rebate σε ένα αναλογικό rebate όγκου, από το 1ο κουτί πώλησης. Το νέο rebate θα αντικαταστήσει σε μία κλίμακα όλα τα επιμέρους rebates. Έτος βάσης θα οριστεί το 2014, καθώς το 2015 κρίνεται μάλλον ακατάλληλο, δεδομένων των καθυστερήσεων και των δυσλειτουργιών.
Πέραν των αυξημένων, κατά 45%, claw back και rebate, οι Φαρμακευτικές επιχειρήσεις καλούνται να διαχειριστούν και τις καθυστερήσεις στις πληρωμές και τα μεγάλα χρέη Πα του Δημοσίου, που έχουν ξεπεράσει το €1,350 δισ.
Δεν προκαλεί εντύπωση, λοιπόν, που η επιστολή κλείνει με το θέμα των πληρωμών, με το ΣΦΕΕ να θεωρεί κρίσιμη τη σταθερή αποπληρωμή των χρεών των φαρμακευτικών εταιρειών.

ΠΗΓΗ: virus.com.gr

Το ΕΙΑΣ τιμά τους σπουδαστές του στην Ετήσια Τελετή Αποφοίτησης

0
ΕΙΑΣ, Diploma, βιβλία, καπέλο αποφοίτησης

Ειδική εκδήλωση για τους σπουδαστές που αποφοίτησαν από τα προγράμματα του 2015 θα πραγματοποιήσει το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών στις 29 Ιανουαρίου. Ο κορυφαίος εκπαιδευτικός οργανισμός, που υλοποιεί από το 1987 επιμορφωτικά προγράμματα, που συμβάλλουν καθοριστικά στη διαμόρφωση των στελεχών των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και την ανάπτυξη της ασφαλιστικής αγοράς στην Ελλάδα, θα τιμήσει τους σπουδαστές τους στην Ετήσια Τελετή Αποφοίτησης για τα εκπαιδευτικά προγράμματα:

– Executive Development in Insurance (EDI) 2015
– Mini MBA (σε συνεργασία του ΕΙΑΣ με το οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών)
– Εξειδικευμένο Πρόγραμμα Πιστοποίησης Εσωτερικών Ελεγκτών Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων (σε συνεργασία του ΕΙΑΣ με το Πάντειο).

Στην εκδήλωση, που θα συντονίσει ο Γενικός Διευθυντής του ΕΙΑΣ κ. Γιάννης Παπακωνσταντίνου, θα απευθύνουν χαιρετισμό ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΕΙΑΣ κ. Μιλτιάδης Νεκτάριος, η Γενική Διευθύντρια της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος & Αντιπρόεδρος του ΔΣ του ΕΙΑΣ κα. Μαργαρίτα Αντωνάκη, ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εκπροσώπων και Στελεχών Ασφαλιστικών Εταιριών κ. Ερρίκος Μοάτσος και ο Πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος (ΕΑΔΕ) και μέλος του ΔΣ του ΕΙΑΣ κ. Δημήτρης Γαβαλάκης.

 

Την ετήσια γιορτή αυτή του ΕΙΑΣ, που στηρίζουν χορηγικά οι ασφαλιστικές εταιρίες AIG, ALLIANZ, ΕΘΝΙΚΗ, AXA, INTERAMERICAN, INTERASCO, ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ, αναμένεται να παρακολουθήσουν πολλά στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς μας αλλά και πολλοί εισηγητές του Ινστιτούτου.

 

Πρόσκληση και αναλυτικό πρόγραμμα της εκδήλωσης

Α. Σαρρηγεωργίου: Οι προκλήσεις για την ασφαλιστική αγορά και οι θετικές ενδείξεις για το μέλλον

0

Η ασφαλιστική αγορά διανύει μια χρονική περίοδο μεγάλων αλλαγών, με πολλά ανοιχτά μέτωπα. Σε εθνικό επίπεδο, είναι επιτακτική η ανάγκη χαλάρωσης των capital controls, για την επανεκκίνηση του κλάδου ζωής και συγκεκριμένα των προϊόντων συνδεδεμένων με επενδύσεις που έχουν ουσιαστικά «παγώσει». Προβλήματα έχουν δημιουργηθεί, λόγω των κεφαλαιακών περιορισμών, και στο κομμάτι των επενδύσεων. Αναμένουμε, επίσης, την οριστική επίλυση του φαινομένου των ανασφάλιστων οχημάτων, που κοστίζουν σημαντικά στους συνεπείς πολίτες, το κράτος και την ασφαλιστική αγορά. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, βρίσκονται σε εξέλιξη μια σειρά από νομοθετικές πρωτοβουλίες που αλλάζουν τα δεδομένα στον κλάδο, με κορυφαία την πλήρη εφαρμογή της Solvency II από 1ης Ιανουαρίου 2016. Η σωστή εφαρμογή της οδηγίας, που θα προσδώσει κύρος στην ασφαλιστική αγορά, αποτελεί σίγουρα μια μεγάλη πρόκληση.

Στα θετικά για το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς συγκαταλέγονται και οι προοπτικές που ανοίγονται στις Συντάξεις και την Υγεία, λόγω των συνεχών περικοπών στις κρατικές παροχές. Επιπλέον, όπως αναλύθηκε στο Συνέδριο της Ύδρας, η ραγδαία τεχνολογική ανάπτυξη αλλάζει την ασφαλιστική δραστηριότητα σε όλα τα επίπεδα και δημιουργεί νέες προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες.

 

Η πορεία της ιδιωτικής ασφάλισης το 2016 και οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη

Σε μια τόσο ρευστή και δύσκολη οικονομική περίοδο για τη χώρα και τους πολίτες, είναι σίγουρα παράτολμο να κάνει κανείς προβλέψεις για την επόμενη χρονιά. Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της ΕΑΕΕ για την παραγωγή ασφαλίστρων που αφορούν το οκτάμηνο (Ιανουάριος-Αύγουστος) του 2015, η συνολική παραγωγή παρουσιάζει μείωση 3,3%. Ιδιαίτερα όμως τον Αύγουστο του 2015, τα capital controls και η συνακόλουθη αδυναμία αγοράς αμοιβαίων κεφαλαίων οδήγησαν την ασφαλιστική αγορά ζωής σε ύφεση. Οι ασφαλίσεις ζωής κατέγραψαν ιστορικό χαμηλό, αφού το ύψος της μηνιαίας παραγωγής μειώθηκε στα 89,7 εκατ. ευρώ, κάτι που είχαμε να δούμε εδώ και πολλά χρόνια. Παράλληλα, οι ασφαλίσεις ζημιών συνεχίζουν να κινούνται αρνητικά, ως αποτέλεσμα της γενικότερης ύφεσης και της μείωσης της οικονομικής δραστηριότητας. Σε πρώτη φάση, είναι άμεση η ανάγκη χαλάρωσης των capital controls, ώστε να ομαλοποιηθούν οι εργασίες στον κλάδο ζωής. Οι γενικές ασφαλίσεις είναι συνδεδεμένες με την οικονομική δραστηριότητα. Όσο μειώνεται η οικονομική δραστηριότητα, λόγω της ύφεσης, τόσο συρρικνώνεται και η ασφαλιστική παραγωγή. Η αναστροφή του αρνητικού κλίματος και η επαναφορά της εμπιστοσύνης στην οικονομία της χώρας, που είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της ιδιωτικής ασφάλισης, ενός κλάδου με μεγάλες προοπτικές, είναι στο χέρι της Πολιτείας.

 

Σύμπραξη του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα στη Σύνταξη και την Υγεία

Στους κρίσιμους τομείς της υγείας και των συντάξεων, στους οποίους οι κοινωνικές παροχές μειώνονται συνεχώς, λόγω της οικονομικής δυσπραγίας του κράτους, η ιδιωτική ασφάλιση μπορεί μέσω στενής συνεργασίας με το Δημόσιο να προσφέρει βιώσιμες λύσεις προς όφελος όλων των μερών. Διαθέτει την τεχνογνωσία και την εμπειρία ώστε να συμβάλει καθοριστικά στην επίλυση των θεμάτων αυτών. Η ασφαλιστική αγορά μέσω της ΕΑΕΕ έχει επανειλημμένα εκφράσει τις θέσεις και τις προτάσεις της, ζητώντας να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος με τους εκπροσώπους της Πολιτείας, κάτι που μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει συντονισμένα. Πλέον, η ανάγκη των πολιτών για συμπλήρωση των κρατικών παροχών τόσο στην Υγεία όσο και στις Συντάξεις είναι επιτακτική. Θεωρούμε, άρα, ότι σύντομα θα υπάρχουν εξελίξεις στο κομμάτι της συνεργασίας με το Δημόσιο.

 

Πηγή: Insurance & Reinsurance Outlook 2016

«Χτύπησε κόκκινο» η Φαρμακευτική Δαπάνη

0

«Χρυσό» claw back θα κληθούν να πληρώσουν οι Φαρμακευτικές Επιχειρήσεις. Όχι μόνο γιατί στην επιχειρηματική τους πραγματικότητα ήρθε να προστεθεί και ο κλειστός προϋπολογισμός για την ενδονοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη, αλλά και γιατί, σύμφωνα με πληροφορίες, κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2015 η εξωνοσοκομειακή δαπάνη εκτροχιάστηκε.
Όταν έκλεισε το πρώτο 6μηνο του έτους με την υπέρβαση του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ για το Φάρμακο να ανέρχεται περίπου στα 157 εκατ. ευρώ, η αγορά διέβλεπε τα άσχημα μαντάτα που θα έρθουν στο τέλος του έτους, κάνοντας λόγο για claw back που θα ανερχόταν γύρω στα 300 εκατ. ευρώ (εδώ), με «ταβάνι» το διπλάσιο ποσό, περί τα 310 με 315 εκατ ευρώ.
Αυτή η εκτίμηση φαινόταν πως θα είναι ακριβής και μετά το κλείσιμο του 3ου τριμήνου, όταν η υπέρβαση κυμάνθηκε γύρω στα 70 εκατ ευρώ (εδώ).
Αλλά, όπως όλα δείχνουν, το 2015 επιφύλασσε μια δυσάρεστη έκπληξη για την αγορά, ξεπερνώντας και τις πιο δυσοίωνες εκτιμήσεις κατά την εκπνοή του.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τις πληροφορίες το claw back που καλούνται να καταβάλλουν συνολικά για το περσινό έτος οι εταιρίες ανέρχεται σε 340 εκατ. ευρώ!
Η αιτία αυτής της υπέρβασης, κατά περίπου 12%, των εκτιμήσεων φαίνεται πως εντοπίζεται στο 4ο τρίμηνο του έτους, όταν και η δαπάνη βγήκε εκτός ελέγχου.
Να θυμίσουμε ότι το 2014 το ποσό του claw back είχε φθάσει τα 205 εκατ. ευρώ.
Νοσοκομειακό claw back
Απόκλιση σε ό,τι αφορά τις ανάγκες των Νοσοκομείων σε πιστώσεις για Φάρμακα παρατηρείται μεταξύ της Κυβέρνησης και των Φαρμακευτικών Εταιριών, αλλά και της Κυβέρνησης και των ίδιων της των υπολογισμών.
Καταρχάς, υπάρχει μια εξόφθαλμη απόκλιση μεταξύ του ύψους του κλειστού προϋπολογισμού, που θεσμοθετήθηκε για το νοσοκομειακό φάρμακο, και των φαρμακευτικών αναγκών του ΕΣΥ, τις οποίες αναγνωρίζει ουσιαστικά και το ίδιο το Υπουργείο Υγείας, θέτοντας το όριο δαπανών λίγο πάνω από τα 700 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα, ο σχετικός κλειστός προϋπολογισμός προσδιορίστηκε στα 570 εκατ. ευρώ (490 εκατ. ευρώ για τα Δημόσια Νοσοκομεία, 20 εκατ. ευρώ για τα πανεπιστημιακά νοσοκομεία και 60 εκατ. ευρώ για τις ιδιωτικές κλινικές), ο ίδιος ο Υπουργός Υγείας απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή έκανε λόγο για 600 εκατ. ευρώ αρχικά και με νεότερη ενημέρωση για 707 εκατ. ευρώ (αναθεωρημένο μετά την προσθήκη επιμέρους δεδομένων, όπως μας διευκρινίστηκε).
Ο προσδιορισμός του ορίου δαπανών των 707 εκατ. ευρώ (600 εκατ. ευρώ για τα νοσοκομεία, 27 εκατ. ευρώ για τα νοσοκομεία Παπαγεωργίου, Ωνάσειο, Αρεταίειο και Αιγινήτειο και περί τα 80 εκατ. ευρώ για τις ιδιωτικές κλινικές, μέσω ΕΟΠΥΥ) κρίνεται μάλλον απαραίτητος προκειμένου να διασφαλιστεί η δυνατότητα των νοσοκομείων να παραγγέλνουν φάρμακα (η διαδικασία προβλέπει την ύπαρξη πιστώσεων για την έκδοση ΑΔΑ).
Εύκολα, λοιπόν, γεννάται το ερώτημα γιατί η Αριστοτέλους, αφού παραδέχεται ότι οι ανάγκες είναι μεγαλύτερες του προβλεπόμενου προϋπολογισμού, δεν επιλέγει ένα σταδιακό εξορθολογισμό των δαπανών, με θεσμικές και βάθρων αλλαγές που θα τις καταστήσουν βιώσιμες, αλλά μοιάζει να σηκώνει τα χέρια ψηλά, μεταφέροντας την ευθύνη τις φαρμακευτικές εταιρίες και της επιβολής claw back;
Το «χαράτσι» αυτό υπολογίζεται, βάσει των παραπάνω, στα 137 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με την φαρμακευτική αγορά, όμως, θα είναι τελικά σημαντικά υψηλότερο και αυτό γιατί υπάρχει απόκλιση μεταξύ των υπολογισμών των εταιριών για τις ανάγκες των νοσοκομείων σε φάρμακα και του Υπουργείου Υγείας.
Οι εκτιμήσεις των φαρμακευτικών επιχειρήσεων τοποθετούν το ύψος των πραγματικών αναγκών στα 740 εκατ. ευρώ ανεβάζοντας και τις προβλέψεις για το νοσοκομειακό claw back του 2016 στα 170 εκατ. ευρώ.

ΠΗΓΗ: virus.com.gr

 

Το διπλό μέτωπο των Φαρμακοποιών

0

Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου (ΠΦΣ), Κ. Λουράντος δράττει κάθε ευκαιρίας για να εκφράσει την αντίθεση του τόσο στα σχέδια της κυβέρνησης για την ασφάλιση επιστημών και ελευθεροεπαγγελματιών όσο και στη διαφαινόμενη μεταφορά περισσότερων μη συνταγογραφούμενων σκευασμάτων στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Μιλώντας σε συνέντευξη τύπου, σχετικά με την ανάληψη Πρωτοβουλίας που αναδεικνύει το ρόλο του Φαρμακοποιού στην Πρόληψη (εδώ) τόνισε πως “η σωστή διάθεση των φαρμάκων γίνεται μόνο από τον φαρμακοποιό στο χώρο του φαρμακείου”, ενώ ξεκαθάρισε πως “ο φαρμακοποιός δεν μπορεί να ειναι η μαριονέτα προκειμένου να γίνει η απελευθέρωση της αγοράς”.
“Πολλή υποκρισία και πολλή ψευτιά”, δήλωσε με απογόητευση ο κ. Λουράντος, τονίζοντας, αναφερόμενος στις αλλαγές στο ασφαλιστικό, πως “τιμωρούμαστε γιατί δεν φοροδιαφεύγουμε, γιατί δεν μπορούμε να φοροδιαφύγουμε. Αυτοί οι κανόνες είναι υπέρ αυτών που κλέβουν”.
Η αντίδραση του κλάδου θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη κατά τον κ. Λουράντο.
Αλλά και στην προσωπική του σελίδα στο Facebook ο κ. Λουράντος σημείωσε πως “εφόσον η ασφάλιση συνδέεται με το εισόδημα, αν θέλεις να πληρώσεις λιγότερο ποσό στην ασφάλιση θα προσπαθήσεις (ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΣ) να δηλώσεις λιγότερο εισόδημα.Εμείς οι φαρμακοποιοί δεν μπορούμε”.
Αναφέρθηκε, δε, και στην έκθεση του Τμήματος Προϋπολογισμού της Βουλής, που προειδοποιεί για τις επιπτώσεις των αλλαγών στην ασφάλιση. “Με το προσχέδιο του ασφαλιστικού, προάγεται η ανασφάλιστη εργασία ευνοείται η φοροαποφυγή και το βάρος καλούνται να πληρώσουν οι συνεπείς ασφαλισμένοι, εκείνοι που έχουν πολλά χρόνια και οι νέες γενιές ..” λένε, όπως αναφέρει ο κ. Λουράντος. “Τώρα επιτέλους συμφώνησαν ΚΑΙ οι οικονομολόγοι της Βουλής’, προσθέτει.
Από την πλευρά του, ο Γ.Γ. του ΠΦΣ και πρόεδρος του ΙΔΕΕΑΦ, Ι. Μακρυγιάννης τόνισε πως το Φαρμακείο αλλάζει, μέσω έντονων πιέσεων. “Συμπιέζεται οικονομικά και απειλείται η επαγγελματική του ύλη”, σημείωσε ο κ. Μακρυγιάννης τονίζοντας, όμως, πως την ίδια στιγμή αναδεικνύεται η αναγκαιότητα του επιστήμονα φαρμακοποιού, σαν βασικού παράγοντα της ΠΦΥ.
“Κανένα φάρμακο έξω από το φαρμακείο” υπογράμμισαν οι κκ Λουράντος και Μακρυγιάννης, με τον πρόεδρο του ΙΔΕΕΑΦ να υπενθυμίζει πως τα ΜΗΣΥΦΑ παραμένουν φάρμακα, ασχέτως αν δεν αποζημιώνονται.
Παρούσα στη συνέντευξη τύπου και η καθηγήτρια του τμήματος Φαρμακευτικής του ΕΚΠΑ, Ε. Σκάλτσα η οποία αναφέρθηκε στην κυκλοφορία των συμπληρωμάτων διατροφής εκτός φαρμακείων, χαρακτηρίζοντας τη τεράστιο λάθος.

ΠΗΓΗ: virus.com.gr