back to top
32.1 C
Athens
Δευτέρα 4 Αυγούστου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1717

Συνδιοργανωτής της «Εβδομάδας Αλληλεγγύης» στην Πάτρα η Interamerican

0

Η INTERAMERICAN και ο εκδοτικός οργανισμός «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ» διοργάνωσαν από κοινού, για τέταρτη χρονιά, την πολυδιάστατη «Εβδομάδα Ευαισθητοποίησης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης», με κεντρικό μήνυμα «Όλοι μας μια αλυσίδα». Η πρωτοβουλία, που αποτελεί ήδη θεσμό, έχει εξελιχθεί σε σημαντικό τοπικό γεγονός συσπειρώνοντας πλήθος φορέων και ενεργών πολιτών. Απολογιστικά, η Εβδομάδα απέφερε πολύ καλά αποτελέσματα σε συγκομιδή ειδών διατροφικής ανάγκης και ενέργειες φροντίδας για την υγεία και το περιβάλλον, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την αξία του εθελοντισμού και της συνοχής της πατρινής κοινωνίας.

 

Συγκεκριμένα, από τις 18 έως τις 24 Απριλίου συγκεντρώθηκαν τρόφιμα συνολικού βάρους άνω των τεσσάρων τόνων, τα οποία διανεμήθηκαν στο «Κελάρι της Αγάπης» που λειτουργεί η Ιερά Μητρόπολη Πατρών, στην τράπεζα τροφίμων του Δήμου Πατρέων και της Μητρόπολης, στον φορέα του δημοτικού συσσιτίου, στο κοινωνικό σωματείο «Χέρι χέρι» και στην κοινωφελή επιχείρηση του Δήμου Δυμαίων, ενώ στην προέκταση της Εβδομάδας αναπτύχθηκε πρωτοβουλία και στα Καλάβρυτα από τον Δήμο της πόλης με συλλογή τροφίμων για τους άπορους δημότες. Επίσης, στην Πάτρα συγκεντρώθηκε σημαντική ποσότητα φαρμάκων που διατέθηκαν στο Κοινωνικό Φαρμακείο, ενώ διενεργήθηκαν δωρεάν κλινικές εξετάσεις και αιμοδοσία, καθώς και εξωρραϊστικές παρεμβάσεις στο αστικό περιβάλλον.

 

Η κινητοποίηση των τοπικών κοινωνικών και δημοτικών φορέων, ιδρυμάτων και οργανισμών ήταν και φέτος εντυπωσιακή. Στις εστίες των δράσεων στην Πάτρα και με επίκεντρο την πλατεία Β. Γεωργίου, συνέπραξαν με τον δικό τους τρόπο η τοπική Αυτοδιοίκηση, η Περιφέρεια, η Εκκλησία, εκπαιδευτικοί οργανισμοί, μη κυβερνητικές οργανώσεις, νοσοκομεία (το Πανεπιστημιακό και ο «Άγιος Ανδρέας»), σουπερμάρκετ και επιχειρήσεις της πόλης, ενώ η εβδομάδα ολοκληρώθηκε με τη γνωστή πανελλαδική δράση «Όλοι μαζί για το παιδί». Η INTERAMERICAN, ως συνδιοργανωτής της Εβδομάδας Αλληλεγγύης, συνέδραμε στην πραγματοποίηση των εκδηλώσεων όχι μόνο χορηγικά αλλά και με τη συμμετοχή των εργαζομένων και συνεργατών του γραφείου της στην Πάτρα.

 

Interasco: Η Ε. Αθανασίου νέα διευθύντρια ασφαλιστικών εργασιών

0

Καθήκοντα διευθύντριας ασφαλιστικών εργασιών αναλαμβάνει στην Interasco ΑΕΓΑ από τη Δευτέρα 9 Μαΐου 2016 η Ευαγγελία Αθανασίου, ενώ ο Ιωάννης Αγαπίου θα εξακολουθήσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του στην εταιρεία ως σύμβουλος διοίκησης.

Η Ε. Αθανασίου διαθέτει πολυετή ασφαλιστική πείρα σε αντίστοιχες θέσεις ευθύνης ελληνικών και διεθνών ασφαλιστικών εταιρειών. Είναι κάτοχος πτυχίου νομικής του Πανεπιστημίου Αθηνών και μεταπτυχιακού στο ασφαλιστικό δίκαιο (Λονδίνο), ενώ παράλληλα έχει διατελέσει επί σειρά ετών εισηγήτρια σε σεμινάρια του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών και μέλος επιτροπών στην Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών.

«Πιστοί  στη δέσμευσή μας για συνεχή ενίσχυση του στελεχιακού δυναμικού της εταιρείας μας, καλωσορίζουμε την κ. Ευαγγελία Αθανασίου στην οικογένεια της εταιρείας μας και της ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο έργο της» δήλωσε σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος της Interasco ΑΕΓΑ Κάρολος Σαΐας.

Nέο σεμινάριο ΕΙΑΣ: Effective Communication Skills & Business Psychology

0

Λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες ανάγκες και τάσεις της ασφαλιστικής αγοράς και των επιχειρήσεων, το ΕΙΑΣ σχεδίασε και υλοποιεί για πρώτη φόρα το σεμινάριο «Effective Communication Skills & Business Psychology», διάρκειας 8 ωρών, την Τρίτη 7 Ιουνίου 2016 (9:00-15:45) στο εκπαιδευτικό κέντρο του ινστιτούτου (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος), με εισηγήτρια τη Ράνια Τσάβαλου, σύμβουλο επιχειρήσεων, εκπαίδευσης και ψυχικής υγείας.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η ψυχολογία των επιχειρήσεων (Business Psychology) είναι μια νέα τάση της παγκόσμιας αγοράς, η οποία διευρύνεται συνεχώς. Όλο και πιο συχνά οι ηγέτες του επιχειρηματικού κόσμου χρησιμοποιούν εργαλεία από την ψυχολογία προκειμένου να βελτιωθεί η ικανότητα των στελεχών να λειτουργούν αποτελεσματικά, να αναπτύσσονται και να είναι σε θέση να επιλύουν σύνθετα προβλήματα. Στους σχετικούς με την ψυχολογία των επιχειρήσεων τομείς περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι συμβουλευτικές υπηρεσίες, το ανθρώπινο δυναμικό, λύσεις για τη διαχείριση και την οργανωτική ανάπτυξη. Άλλωστε η ψυχολογία στον χώρο εργασίας είναι σημαντική για κάθε οργανισμό, για τη μεγιστοποίηση του κύριου πόρου του, που είναι οι άνθρωποί του.

Θεματολογία σεμιναρίου:

  • Τι είναι η αποτελεσματική επικοινωνία
  • Μοντέλο ΓΕΠ. Τα βαθύτερα αίτια για τα προβλήματα στην επικοινωνία (communication gaps)
  • Αυτοεκπληρούμενη προφητεία. Πώς η ιστορικότητά μας καθορίζει τον τρόπο που επικοινωνούμε (self fulfilling prophecy)
  • Drama triangle και πώς μας επηρεάζει στον τρόπο που επικοινωνούμε
  • Οι ρόλοι του Σωτήρα, του Θύτη και του Θύματος που παίζουμε στις συναλλαγές μας με τους άλλους

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να γίνει κατανοητό τι μας δυσκολεύει στην καθημερινή επικοινωνία με πελάτες, προμηθευτές, συνεργάτες. Με τη χρήση εργαλείων ψυχολογίας τα στελέχη θα αντιληφθούν τα βαθύτερα ατομικά αίτια που οδηγούν σε προστριβές και βάζουν φραγμούς στον τρόπο επικοινωνίας. Θα ενημερωθούν για τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα μη αποτελεσματικής επικοινωνίας σε όλο το φάσμα της ζωής τους, καθώς και τρόπους αλλαγής αυτών των μοτίβων. Θα αναπτύξουν, τέλος, την αυτογνωσία τους σχετικά με τις θετικές πλευρές στον τρόπο που επικοινωνούν αλλά και τα σημεία που χρειάζεται να βελτιώσουν. 

Το σεμινάριο απευθύνεται σε όλους τους εργαζομένους και τα στελέχη ασφαλιστικών εταιρειών, επιχειρήσεων και γραφείων ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, σε επαγγελματίες και ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές όλων των κατηγοριών, καθώς και σε όλους όσοι ενδιαφέρονται να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για τα θέματα του σεμιναρίου. 

Αιτήσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μέχρι και τη Δευτέρα 30 Μαΐου 2016.

Το κόστος συμμετοχής στο σεμινάριο ανέρχεται σε 100 € για τα μέλη του ΕΙΑΣ και 120 € για τα μη μέλη, ενώ για τις εταιρείες που θα έχουν πολλαπλή συμμετοχή (3 ή περισσότερα άτομα) διαμορφώνεται σε 85 € για τις εταιρείες μέλη του ΕΙΑΣ και σε 100 € για τις υπόλοιπες.

Περισσότερες πληροφορίες και αίτηση συμμετοχής, στο αρχείο EFFECTIVE COMMUNICATION SKILLS & BUSINESS PSYCHOLOGY 7.6.2016

Nέο σεμινάριο ΕΙΑΣ: Effective Communication Skills & Business Psychology

0

Λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες ανάγκες και τάσεις της ασφαλιστικής αγοράς και των επιχειρήσεων, το ΕΙΑΣ σχεδίασε και υλοποιεί για πρώτη φόρα το σεμινάριο «Effective Communication Skills & Business Psychology», διάρκειας 8 ωρών, την Τρίτη 7 Ιουνίου 2016 (9:00-15:45) στο εκπαιδευτικό κέντρο του ινστιτούτου (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος), με εισηγήτρια τη Ράνια Τσάβαλου, σύμβουλο επιχειρήσεων, εκπαίδευσης και ψυχικής υγείας.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η ψυχολογία των επιχειρήσεων (Business Psychology) είναι μια νέα τάση της παγκόσμιας αγοράς, η οποία διευρύνεται συνεχώς. Όλο και πιο συχνά οι ηγέτες του επιχειρηματικού κόσμου χρησιμοποιούν εργαλεία από την ψυχολογία προκειμένου να βελτιωθεί η ικανότητα των στελεχών να λειτουργούν αποτελεσματικά, να αναπτύσσονται και να είναι σε θέση να επιλύουν σύνθετα προβλήματα. Στους σχετικούς με την ψυχολογία των επιχειρήσεων τομείς περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι συμβουλευτικές υπηρεσίες, το ανθρώπινο δυναμικό, λύσεις για τη διαχείριση και την οργανωτική ανάπτυξη. Άλλωστε η ψυχολογία στον χώρο εργασίας είναι σημαντική για κάθε οργανισμό, για τη μεγιστοποίηση του κύριου πόρου του, που είναι οι άνθρωποί του.

Θεματολογία σεμιναρίου:

  • Τι είναι η αποτελεσματική επικοινωνία
  • Μοντέλο ΓΕΠ. Τα βαθύτερα αίτια για τα προβλήματα στην επικοινωνία (communication gaps)
  • Αυτοεκπληρούμενη προφητεία. Πώς η ιστορικότητά μας καθορίζει τον τρόπο που επικοινωνούμε (self fulfilling prophecy)
  • Drama triangle και πώς μας επηρεάζει στον τρόπο που επικοινωνούμε
  • Οι ρόλοι του Σωτήρα, του Θύτη και του Θύματος που παίζουμε στις συναλλαγές μας με τους άλλους

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να γίνει κατανοητό τι μας δυσκολεύει στην καθημερινή επικοινωνία με πελάτες, προμηθευτές, συνεργάτες. Με τη χρήση εργαλείων ψυχολογίας τα στελέχη θα αντιληφθούν τα βαθύτερα ατομικά αίτια που οδηγούν σε προστριβές και βάζουν φραγμούς στον τρόπο επικοινωνίας. Θα ενημερωθούν για τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα μη αποτελεσματικής επικοινωνίας σε όλο το φάσμα της ζωής τους, καθώς και τρόπους αλλαγής αυτών των μοτίβων. Θα αναπτύξουν, τέλος, την αυτογνωσία τους σχετικά με τις θετικές πλευρές στον τρόπο που επικοινωνούν αλλά και τα σημεία που χρειάζεται να βελτιώσουν. 

Το σεμινάριο απευθύνεται σε όλους τους εργαζομένους και τα στελέχη ασφαλιστικών εταιρειών, επιχειρήσεων και γραφείων ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, σε επαγγελματίες και ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές όλων των κατηγοριών, καθώς και σε όλους όσοι ενδιαφέρονται να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για τα θέματα του σεμιναρίου. 

Αιτήσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μέχρι και τη Δευτέρα 30 Μαΐου 2016.

Το κόστος συμμετοχής στο σεμινάριο ανέρχεται σε 100 € για τα μέλη του ΕΙΑΣ και 120 € για τα μη μέλη, ενώ για τις εταιρείες που θα έχουν πολλαπλή συμμετοχή (3 ή περισσότερα άτομα) διαμορφώνεται σε 85 € για τις εταιρείες μέλη του ΕΙΑΣ και σε 100 € για τις υπόλοιπες.

Περισσότερες πληροφορίες και αίτηση συμμετοχής, στο αρχείο EFFECTIVE COMMUNICATION SKILLS & BUSINESS PSYCHOLOGY 7.6.2016

Αύξηση 237% στις start-ups υψηλής τεχνολογίας στον ασφαλιστικό κλάδο

0

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου,

 

Αύξηση 237% σημείωσαν το 2015 οι επενδύσεις στις νεοφυείς εταιρείες υψηλής τεχνολογίας (start-ups) που δραστηριοποιούνται στον ασφαλιστικό κλάδο, με το ποσό να διαμορφώνεται στα 2,6 δισ. δολ. από 800 εκατ. δολ. το 2014, σύμφωνα με μελέτη της Accenture. Την ίδια στιγμή, ο αριθμός των fintech συμφωνιών στις ασφάλειες τετραπλασιάστηκε από το 2011.

Η μελέτη της Accenture έδειξε ότι η εξοικονόμηση δαπανών και η ενίσχυση της αποδοτικότητας αποτελούν τους βασικότερους λόγους για την αυξημένη παρουσία των fintechs (όπως αποκαλούνται οι τεχνολογικές εταιρίες που διεκδικούν πίτα της αγοράς χρηματοοικονομικών υπηρεσιών) στον ασφαλιστικό κλάδο, με τα περισσότερα deals (67%)  να αποσκοπούν στην αύξηση αυτοματοποιημένων διαδικασιών.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι οι ασφαλιστικές εταιρίες είναι πιο διατεθειμένες να συνεργαστούν με τις start-ups σε σχέση με τους τραπεζικούς ομίλους: Το 70% των επενδύσεων σε start-ups στον κλάδο αφορά κοινοπραξιες που επιδιώκουν να ενισχύσουν την θέση των “εμπλεκόμενων” ασφαλιστικών εταιρειών, ενώ μόνο το 30% των επενδύσεων κατευθύνεται σε start-ups-“ταραξίες” (disruptive start-ups) που ανταγωνίζονται ευθέως τις ασφαλιστικές. “Οι ασφαλιστικές συνεργάζονται περισσότερο με τις start-ups γιατί δεν τις θεωρούν ως απειλή για το επιχειρηματικό τους μοντέλο”, αναφέρει η Accenture.

Από τη μελέτη “Insurtech Investment Trends” προέκυψε επίσης ότι:
-Μέσω των καινοτόμων προσεγγίσεων των fintechs, οι ασφαλιστικές εταιρίες έχουν την ευκαιρία να αναμορφώσουν την πελατειακή εμπειρία με τρόπο επωφελή για τον πελάτη, χωρίς να χρειαστεί να αλλάξουν εκ βάθρων τις εσωτερικές τους δομές.
-Το 2015, οι καινοτόμες εφαρμογές στον κλάδο γενικών ασφαλειών απορρόφησαν το 80% της σχετικής χρηματοδότησης, με την αυτοματοποίηση να βρίσκεται στην “καρδιά” των περισσότερων συμφωνιών. Για παράδειγμα, ολοένα και περισσότερες εταιρίες χρησιμοποιούν ρομπότ για παροχή πληροφοριών.
-Οι νέες τεχνολογίες, όπως οι συσκευές που μπορούν να φορεθούν  (wearables) και οι διασυνδεδεμένες συσκευές μπορούν να βοηθήσουν τις ασφαλιστικές εταιρείες να δημιουργήσουν νέα μοντέλα που θα καθορίζουν ποιους τύπους προϊόντων και υπηρεσιών θέλουν και χρειάζονται οι πελάτες τους και στη συνέχεια να τους τα παρέχουν σε πραγματικό χρόνο.
– Το Internet of Things, τα Big Data, τα ψηφιακά κανάλια και η τεχνητή νοημοσύνη παρέχουν μια ευρύτερη γκάμα στοιχείων και μια πιο ολιστική προσέγγιση του πελάτη, διευκολύνοντας τις ασφαλιστικές να αναπτύξουν εξατομικευμένα προϊόντα με προσωπική τιμολόγηση.

Ως αποτέλεσμα των τάσεων αυτών, η Accenture αναμένει εκρηκτική αύξηση των επενδύσεων υψηλής τεχνολογία στον ασφαλιστικό κλάδο (insurtech) τα επόμενα χρόνια.

Τα μέτρα πέρασαν…Tώρα τι κάνουμε;

0

 

[starbox]

Πέρασε το Φορολογικό , πέρασε και το Ασφαλιστικό   από τη Βουλή επιβεβαιώνοντας αυτό που φοβόμασταν.  Η κυβέρνηση δεν ξέρει, δεν ακούει , δεν μαθαίνει.  Όσο για την αριστερή αντιπολίτευση , πάλι δεν κατάλαβαν ότι με τις διαδηλώσεις έξω από το κοινοβούλιο μόνο  ικανοποίηση ιδεολογική έχουν.  Στην ουσία δεν αποτρέπουν τίποτε. Όπως άλλωστε έγινε και το 2010, 2011 και 2012  όταν κάθε εβδομάδα καίγονταν το Σύνταγμα.  Επί της ουσίας πλέον , το Φορολογικό με τα μέτρα  που πάρθηκαν και θα παρθούν μέχρι τον Ιούλιο οδηγεί την αύξηση της μέσης φορολογικής επιβάρυνσης νοικοκυριών και επιχειρήσεων πάνω από το 55% επί των εισοδημάτων , έναντι 45% που ήταν μέχρι χθες.  Ποιο διαθέσιμο εισόδημα προς επένδυση και κατανάλωση; Μία αυτοτροφοδούμενη κρίση.  Για τον ασφαλιστικό κλάδο και ειδικά για τους Διαμεσολαβούντες τα νέα φορολογικά μέτρα θα επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο  τον μέσο σε εισόδημα ασφαλιστικό πράκτορα  όχι μόνο περιορίζοντας το εισόδημά του αλλά μαζί με τα πιεστικά μέτρα της Τράπεζα της Ελλάδας  σε ότι αφορά την άμεση ή και προκαταβολική απόδοση ασφαλίστρων , στερούν ακόμη μεγαλύτερη ρευστότητα από την αγορά.

Κάτω απ’ αυτές τις συνθήκες  οι πρόσφατες επαφές της ηγεσίας των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών με τον κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη είχαν μάλλον προληπτικό αλλά όχι ουσιαστικό χαρακτήρα.  Όπως έγινε και με άλλους κλάδους , η κυβέρνηση συνέχισε το δρόμο της  μοιράζοντας ψεύτικες υποσχέσεις.  Σε ότι αφορά το Ασφαλιστικό , η κυβέρνηση θέλησε να βάλει ακόμα ένα ΄μπάλωμα’  στην κουρελού ενός συστήματος που ξεκίνησε  πριν  από 70 χρόνια και δεν δίνει  απαντήσεις στις σημερινές  ανάγκες της κοινωνίας.  Το αναδιανεμητικό σύστημα είναι καλό όταν έχεις

Α) Μεγάλη  ανάπτυξη και αυξημένα πλεονάσματα

Β) Ισορροπημένη δημογραφική πυραμίδα

Γ) χαμηλή  ανεργία

Δ) Σχέση εργαζομένων / συνταξιούχων τουλάχιστον 2 προς 1  για τουλάχιστον 30 χρόνια

Στην Ελλάδα έχουμε ακριβώς τα αντίθετα.  Το Ασφαλιστικό με την μορφή που πέρασε μοιράζει τη φτώχια και τα ελλείμματα και όχι τον πλούτο.  Για την Ελλάδα , το καλύτερο θα ήταν ένα μεικτό αναδιανεμητικό   και κεφαλαιοποιητικό σύστημα κατά τα  ευρωπαϊκά πρότυπα  έτσι ώστε να αναπληρώνονται τα αρνητικά χαρακτηριστικά της δημογραφικής γήρανσης , της ύφεσης , της μεγάλης ανεργίας και της έλλειψης  νέων εισφορών.  Όταν ακόμα και η Νορβηγία διαθέτει το κεφαλαιοποιητικό Ταμείο των Γενεών (1 τρις. Ευρώ αποθέματα) , η πτωχευμένη Ελλάδα επιμένει σε παλιές συνταγές που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις  κοινωνικές συνθήκες.

Ενστάσεις από την Insurance Europe για τα PEPP (personal pension product)

0

Ενστάσεις εγείρει η Insurance Europe, ο Σύνδεσμος των ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών εταιρειών της ΕΕ, αναφορικά με τις θέσεις της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (EIOPA) για την ανάπτυξη ενός πανευρωπαϊκού προσωπικού συνταξιοδοτικού προϊόντος (personal pension product ή PEPP).

 

Με αφορμή τη δημοσίευση από την ΕΙΟPA των προτάσεων που απέστειλε στην Κομισιόν ενόψει της κατάρτισης των σχετικών ρυθμίσεων (μπορείτε να δείτε το σχετικό κείμενο εδώ https://eiopa.europa.eu/Publications/Reports/EIOPA-16-341-Final-Report-PEPP-fin.pdf), η Insurance Europe υπογραμμίζει ότι συμφωνεί με τη βασική στόχευση του PEPP που δεν είναι άλλη από την συμπλήρωση του πρώτου και του δεύτερου πυλώνα των ασφαλιστικών συστημάτων στις χώρες της ΕΕ. Εκτιμά εντούτοις ότι οι προτάσεις της ΕΙΟPA δεν καλύπτουν επαρκώς τα κρίσιμα χαρακτηριστικά του προϊόντος, που απαιτούνται ώστε να απολαμβάνουν οι Ευρωπαίοι πολίτες εξατομικευμένων συνταξιοδοτικών λύσεων, προσθέτοντας ότι ένα «φτωχά» σχεδιασμένο PEPP δεν θα είναι επ’ ωφελεία ούτε των καταναλωτών, ούτε της ευρωπαϊκής οικονομίας.

 

Συγκεκριμένα, η Insurance Europe θεωρεί ότι προκειμένου το PEPP να αναδειχθεί σε ένα πραγματικό συνταξιοδοτικό προϊόν πρέπει να επιτρέπει στους παρόχους του να προσφέρουν  μακροπροθεσμα προγράμματα. Αυτό απαιτεί να δοθούν κίνητρα στους καταναλωτές να αποταμιεύουν επί μακρόν. Επιπροσθέτως, οι πάροχοι του PEPP θα πρέπει να υπόκεινται σε προληπτική εποπτεία που να λαμβάνει υπόψη τον μακροπρόθεσμο ορίζοντα του προϊόντος και τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του. Η Insurance Europe πιστεύει ότι η αρχή «ίδιοι κίνδυνοι, ίδιοι κανόνες» (same risks, same rules) πρέπει να εφαρμόζεται ώστε να εξασφαλίζεται η ίση μεταχείριση όλων των παρόχων. Τονίζεται τέλος ότι το PEPP πρέπει να λαμβάνει υπόψη πτυχές που σχετίζονται με την «μη σώρευση» (decumulation), ένα εγγενές στοιχείο των συνταξιοδοτικών προϊόντων. Οι εθνικές πρακτικές και οι κανόνες για τους μηχανισμούς προστασίας, όπως οι ετήσιες πληρωμές και οι αποζημιώσεις των συγγενών σε περίπτωση θανάτου πρέπει να εξεταστούν σε βάθος.

Ο Απρίλης των φυσικών καταστροφών

0

O χειρότερος Απρίλιος των τελευταίων πέντε χρονών ήταν ο περασμένος μήνας από πλευράς φυσικών καταστροφών, που προκάλεσαν ζημίες που στην πλειονότητά τους δεν καλύπτονταν από ασφάλιση, σύμφωνα με το μοντέλο Impact Forecasting της Aon Benfield. Και ο Μάιος δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, αφού οι πυρκαγιές που μαίνονται στον Καναδά εξελίσσονται στην πιο ζημιογόνο φυσικη καταστροφή στην ιστορία της χώρας για τις ασφαλιστικές εταιρίες. Εκτιμάται ότι ο τελικός λογαριασμός θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 700 εκατ. δολάρια Καναδά (544 εκατ. δολάρια ΗΠΑ) που πλήρωσαν οι ασφαλιστικές για τις πυρκαγιές που είχαν ξεσπάσει στην περιοχή Slave Lake το 2011.

 

Οσον αφορά τον «μαύρο Απρίλιο», στην κορυφή βρίσκονται οι δυο μεγάλοι σεισμοί στην νότιο Ιαπωνία που προκάλεσαν όχι μόνο εκτεταμένες καταστροφές, αλλά και τον θάνατο τουλάχιστον 66 ατόμων και τον τραυματισμό 4.000 ακόμα. Οι οικονομικές ζημίες (από την καταστροφή σπιτιών και καταστημάτων, οχημάτων, έργων υποδομής και την διαταραχή της δραστηριότητας πολλών επιχειρήσεων) ίσως να υπερβούν το 1,2 τρις. γεν (10 δις. δολ), εκτιμά η Αon Benfield. H Ενωση Ασφαλιστικών Εταιριών της Ιαπωνίας ανακοίνωσε ότι έχουν ήδη υποβληθεί 70.000 αιτήσεις για αποζημίωση, καθώς οι συνολικές ασφαλισμένες ζημίες αναμένεται να ανελθουν στα 225 δις. γεν (2 δις. δολ.)

 

Κατά τον ίδιο μήνα, ένας σεισμός 7,8 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ έπληξε τις βορειοδυτικές ακτές του Ισημερινού στις 16 Απριλίου, προκαλώντας τουλάχιστον 660 θανάτους και 17.638 τραυματισμούς. Σύμφωνα με κυβερνητικές εκτιμήσεις, το συνολικό κόστος των καταστροφών και της επιχείρησης ανοικοδόμησης αναμένεται να υπερβεί τα 3 δισ, δολάρια, με τις καλυμμένες από ασφάλιση ζημίες να αποτελούν ένα πολύ μικρό ποσοστό του λογαριασμού.

 

«Από τους σεισμούς στο Κουμαμότο (Ιαπωνία) έως τους τυφώνες στις ΗΠΑ και τις πλημμύρες στην Αργεντινή», οι οικονομικές και ασφαλισμένες ζημίες του περασμένου Απριλίου αναμένεται να είναι οι υψηλότερες από το 2011, σημείωσε ο Steve Bowen, διευθυντής του Impact Forecasting. «Η μεγάλη διαφορά μεταξύ των συνολικών και των καλυμμένων ασφαλιστικά ζημιών αποτελεί μια υπενθύμιση των ευκαιριών που έχει ο ασφαλιστικός κλάδος να συνεργαστεί με τις κυβερνήσεις και τις επιχειρήσεις ανά τον κόσμο ώστε να προσφέρει την τεχνογνωσία που απαιτείται για να αμβλυνθούν οι συνέπειες των φυσικών καταστροφών».

 

Μεταξύ των μεγάλων φυσικών καταστροφών του Απριλίου συμπεριλαμβάνονται επίσης:

-Πέντε μεγάλοι τυφώνες που έπληξαν τις ΗΠΑ, προκαλώντας συνολικές ζημίες ύψους 4 δις. δολαρίων, εκ των οποίων πάνω από 3 δις. δολ, ήταν ασφαλισμένες.

-Εντονες βροχοπτώσεις που προκάλεσαν πλημμύρες και εκτεταμένες καταστροφές στον αγροτικό τομέα της Αργεντινής, όπου οι ζημίες εκτιμώνται σε 1,3 δις. δολ.

-Πλημμύρες σε Χιλή, Κίνα, Ισημερινό, Ουρουγουάη, Αϊτή, Ρωσία, Σαουδική Αραβία (!) Υεμένη, Ομάν, Ουγκάντα, Αγκόλα, Σομαλία, Αιθιοπία, Ινδία και Αφγανιστάν

-Απρόσμενο κύμα καύσωνα που σκότωσε τουλάχιστον 300 άτομα στη Ινδία, με θερμοκρασίες άνω των 44 βαθμών Κελσίου.

Τα ιατρικά λάθη η τρίτη κυριότερη αιτία θανάτου!

0

Καρδιά, καρκίνος και… ιατρικά λάθη. Αυτή είναι το «τρίγωνο του θανάτου», σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, η οποία αποκαλύπτει ότι τα λάθη των γιατρών αποτελούν την τρίτη κυριότερη αιτία θανάτου, μετά την καρδιοπάθεια και τον καρκίνο, τουλάχιστον στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, θα μπορούσε βάσιμα να υποθέσει κανείς ότι και στις άλλες ανεπτυγμένες χώρες κάτι ανάλογο συμβαίνει, μόνο που δεν γίνεται ευρέως γνωστό. Όσο για τις αναπτυσσόμενες και φτωχότερες χώρες, σε αυτές το πρόβλημα των θανατηφόρων ιατρικών λαθών είναι ακόμη χειρότερο.

Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Τζον Χόπκινς της Βαλτιμόρης, με επικεφαλής τον καθηγητή χειρουργικής Μάρτιν Μάκαρι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό «British Medical Journal», ανέλυσαν στοιχεία από τα αμερικανικά νοσοκομεία και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι κάθε χρόνο στις ΗΠΑ τουλάχιστον 250.000 θάνατοι (σχεδόν το 10% των συνολικών θανάτων μέσα σε ένα έτος) οφείλονται σε κάποιου είδους ιατρικά σφάλματα.

Στην πρώτη θέση, σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου Πρόληψης και Ελέγχου Νοσημάτων των ΗΠΑ, βρίσκονται οι θάνατοι από καρδιά (περίπου 615.000 ετησίως) και ακολουθούν οι θάνατοι από καρκίνο (περίπου 592.000). Στην τέταρτη θέση -μετά τα ιατρικά λάθη- είναι οι θάνατοι από χρόνιες πνευμονοπάθειες (147.000) και στην πέμπτη τα ατυχήματα (133.000).

Τα θανατηφόρα λάθη των γιατρών περιλαμβάνουν τη λανθασμένη διάγνωση ασθένειας, τη χορήγηση φαρμάκων στα οποία ήταν αλλεργικοί οι ασθενείς, τους θανάτους από λοιμώξεις που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί, τα σφάλματα στις χειρουργικές επεμβάσεις, το λάθος ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή κ.ά.

Μέχρι σήμερα, όπως επισημαίνουν οι ερευνητές, ακόμη και το αμερικανικό ΚΕΕΛΠΝΟ δεν διαθέτει κάποιον αξιόπιστο μηχανισμό για να καταγράφει τους θανάτους από ιατρικά λάθη. Ο αριθμός των 250.000 θανάτων ετησίως βασίζεται σε στατιστική εκτίμηση, που μπορεί να διαφέρει από τον πραγματικό. Όμως οι ερευνητές επεσήμαναν ότι αυτή η εκτίμηση μάλλον είναι χαμηλότερη από την πραγματικότητα, καθώς κατά πάσα πιθανότητα οι θάνατοι από ιατρικά λάθη είναι ακόμη περισσότεροι, καθώς περιλαμβάνουν μόνο όσους συμβαίνουν στα νοσοκομεία, όμως ιατρικά λάθη συμβαίνουν και εκτός νοσοκομείων.

Οι Αμερικανοί επιστήμονες ζητούν να υπάρξει μεγαλύτερη διαφάνεια και συστηματική καταγραφή στο ζήτημα των ιατρικών λαθών, ώστε να επικρατήσει μια άλλη κουλτούρα, που θα διευκολύνει τους γιατρούς να μαθαίνουν από τα λάθη τους. Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι δεν είναι ασφαλώς ρεαλιστικό να εξαλειφθούν τα ανθρώπινα λάθη από την ιατρική, αλλά μπορούν να βελτιωθούν τα ιατρικά πρωτόκολλα, τα δίχτυα ασφαλείας και οι νοοτροπίες του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, έτσι ώστε να μειωθεί ο αριθμός των σφαλμάτων.

Η μελέτη πάντως αναγνωρίζει ότι βασικό εμπόδιο για μεγαλύτερη διαφάνεια αποτελεί ο φόβος -όχι αβάσιμος- των γιατρών και των νοσοκομείων ότι, αν παραδεχθούν το μοιραίο λάθος τους, θα συρθούν στα δικαστήρια από τους συγγενείς των θανόντων.

Συνταγογράφηση στα ηλεκτρονικά τσιγάρα από γιατρούς;

0

Να ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν τα ηλεκτρονικά τσιγάρα οι καπνιστές, γιατί τους βοηθούν να κόψουν το κάπνισμα, επισημαίνει το Βρετανικό Ιατρικό Σώμα.

Υπάρχουν αποδείξεις που συνηγορούν στο ότι τα ηλεκτρονικά τσιγάρα είναι πολύ πιο ασφαλή από το ίδιο το τσιγάρο αλλά και τα διάφορα άλλα υποκατάστατα, σύμφωνα με το Royal College of Physicians του Ηνωμένου Βασιλείου.

Η ζωή εκατομμύρια ανθρώπων θα μπορούσε να σωθεί με τους κατάλληλους ελέγχους και τα κατάλληλα μέτρα από πλευράς των ιατρικών φορέων λέει έκθεση του Κολεγίου, που αποτελείται από 200 σελίδες.

Μάλιστα η έκθεση επισημαίνει ότι οι γιατροί θα έπρεπε να είναι σε θέση να συνταγογραφούν τα ηλεκτρονικά τσιγάρα στους ασθενείς τους που πρέπει να διακόψουν το κάπνισμα για λόγους υγείας.

Η έκθεση τέλος επισημαίνει ότι οι φόβοι που μέχρι τώρα εκφράζονταν για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα δεν ευσταθούν, καθώς δεν υπάρχει καμία απόδειξη για τα αρνητικά ή τις επιπτώσεις που έχει στην υγεία των χρηστών.