Το insurancewebinars.gr, σε συνεργασία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών, διοργανώνει το νέο webinar (διαδικτυακό σεμινάριο) «Νομική θεώρηση της ασφάλισης αυτοκινήτων – Η ασφαλιστική απάτη στις αποζημιώσεις κλάδου αυτοκινήτων», τη Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 17.00-19.00.
Εισηγήτρια στο σεμινάριο θα είναι η Πένη Σαριδάκη, δικηγόρος με εξειδίκευση στις διαφορές του ασφαλιστικού δικαίου.
Σκοπός του webinar είναι να παρουσιάσει μια ολοκληρωμένη εικόνα με έμφαση:
στη διαχείριση ζημιών του κλάδου αυτοκινήτων, έτσι ώστε το διοικητικό ανθρώπινο δυναμικό των αντίστοιχων διευθύνσεων των ασφαλιστικών εταιρειών να έχει μια ολοκληρωμένη γνώση του τρόπου αντιμετώπισης τους, αλλά και
στις σύγχρονες μεθόδους αντιμετώπισης της ασφαλιστικής απάτης μέσα από πρακτικές και μεθοδολογία χειρισμού, περιπτωσιολογία και στρατηγική λήψης αποφάσεων.
To διαδικτυακό σεμινάριο απευθύνεται σε εργαζομένους στα τμήματα έκδοσης και αποζημίωσης κλάδου αυτοκινήτων, σε εργαζομένους γραφείων ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, underwriters, διακανονιστές ζημιών του κλάδου αυτοκινήτων, αλλά και σε ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές όλων των κατηγοριών, ώστε να διευρύνουν τις γνώσεις τους και να εμβαθύνουν στα υπό εξέταση θέματα.
Θεματολογία
Εξαιρούμενα από την ασφαλιστική κάλυψη οχήματα
Έναρξη, λήξη, ανανέωση ασφαλιστικής σύμβασης
Ανώτατα όρια ευθύνης του ασφαλιστή
Ποιοι δεν θεωρούνται τρίτοι στην ασφάλιση οχήματος
Ενστάσεις του ασφαλιστή προτεινόμενες κατά του ζημιωθέντος τρίτου
Ενστάσεις του ασφαλιστή μη προτεινόμενες κατά του ζημιωθέντος τρίτου – Αναγωγικό δικαίωμα ασφαλιστή – Νομολογία
Η μεταβίβαση του ασφαλισμένου οχήματος
Η αποζημίωση (έκταση – περιεχόμενο – δικαιούχοι)
Η απάτη στα τροχαία ατυχήματα (ορισμοί, αστικές ποινικές συνέπειες)
Η απάτη ως προς την επέλευση/συνθήκες της ζημιάς
Η απάτη ως προς την ταυτότητα των εμπλεκομένων
Η απάτη ως προς την έκταση της ζημιάς
Η απάτη ως προς την ταυτότητα των δικαιούχων αποζημίωσης
Η άμυνα του ασφαλιστή
Παραγραφή αξιώσεων από τροχαίο ατύχημα (παραγραφή αξιώσεων τρίτου και ασφαλισμένου)
Η ευθύνη του Επικουρικού Κεφαλαίου
Μπορείτε να παρακολουθήσετε το webinar στην τιμή των 25 ευρώ και να δηλώσετε συμμετοχή για μία από τις 25 θέσεις μέσα από το www.insurancewebinars.gr.
Το insurancewebinars.gr, σε συνεργασία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών, διοργανώνει το νέο webinar (διαδικτυακό σεμινάριο) «Νομική θεώρηση της ασφάλισης αυτοκινήτων – Η ασφαλιστική απάτη στις αποζημιώσεις κλάδου αυτοκινήτων», τη Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 17.00-19.00.
Εισηγήτρια στο σεμινάριο θα είναι η Πένη Σαριδάκη, δικηγόρος με εξειδίκευση στις διαφορές του ασφαλιστικού δικαίου.
Σκοπός του webinar είναι να παρουσιάσει μια ολοκληρωμένη εικόνα με έμφαση:
στη διαχείριση ζημιών του κλάδου αυτοκινήτων, έτσι ώστε το διοικητικό ανθρώπινο δυναμικό των αντίστοιχων διευθύνσεων των ασφαλιστικών εταιρειών να έχει μια ολοκληρωμένη γνώση του τρόπου αντιμετώπισης τους, αλλά και
στις σύγχρονες μεθόδους αντιμετώπισης της ασφαλιστικής απάτης μέσα από πρακτικές και μεθοδολογία χειρισμού, περιπτωσιολογία και στρατηγική λήψης αποφάσεων.
To διαδικτυακό σεμινάριο απευθύνεται σε εργαζομένους στα τμήματα έκδοσης και αποζημίωσης κλάδου αυτοκινήτων, σε εργαζομένους γραφείων ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, underwriters, διακανονιστές ζημιών του κλάδου αυτοκινήτων, αλλά και σε ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές όλων των κατηγοριών, ώστε να διευρύνουν τις γνώσεις τους και να εμβαθύνουν στα υπό εξέταση θέματα.
Θεματολογία
Εξαιρούμενα από την ασφαλιστική κάλυψη οχήματα
Έναρξη, λήξη, ανανέωση ασφαλιστικής σύμβασης
Ανώτατα όρια ευθύνης του ασφαλιστή
Ποιοι δεν θεωρούνται τρίτοι στην ασφάλιση οχήματος
Ενστάσεις του ασφαλιστή προτεινόμενες κατά του ζημιωθέντος τρίτου
Ενστάσεις του ασφαλιστή μη προτεινόμενες κατά του ζημιωθέντος τρίτου – Αναγωγικό δικαίωμα ασφαλιστή – Νομολογία
Η μεταβίβαση του ασφαλισμένου οχήματος
Η αποζημίωση (έκταση – περιεχόμενο – δικαιούχοι)
Η απάτη στα τροχαία ατυχήματα (ορισμοί, αστικές ποινικές συνέπειες)
Η απάτη ως προς την επέλευση/συνθήκες της ζημιάς
Η απάτη ως προς την ταυτότητα των εμπλεκομένων
Η απάτη ως προς την έκταση της ζημιάς
Η απάτη ως προς την ταυτότητα των δικαιούχων αποζημίωσης
Η άμυνα του ασφαλιστή
Παραγραφή αξιώσεων από τροχαίο ατύχημα (παραγραφή αξιώσεων τρίτου και ασφαλισμένου)
Η ευθύνη του Επικουρικού Κεφαλαίου
Μπορείτε να παρακολουθήσετε το webinar στην τιμή των 25 ευρώ και να δηλώσετε συμμετοχή για μία από τις 25 θέσεις μέσα από το www.insurancewebinars.gr.
Τέθηκε σε ισχύ στις 23 Φεβρουαρίου η οδηγία για την Διανομή Ασφαλιστικών Προϊόντων (Insurance Distribution Directive-IDD), σε συνέχεια της έγκρισής της από το Συμβούλιο της ΕΕ (14 Δεκεμβρίου 2015) και της δημοσίευσής της στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (2 Φεβρουαρίου 2016). Οι χώρες-μέλη της ΕΕ έχουν προθεσμία δυο ετών να ενσωματώσουν τις νέες ρυθμίσεις στην εθνική νομοθεσία.
Η οδηγία IDD αποσκοπεί στο να δημιουργήσει ίσους όρους λειτουργίας για τους διανομείς ασφαλιστικών προϊόντων σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Θα εγγυάται ότι οι καταναλωτές θα απολαμβάνουν των ίδιων standards επιλογών και υπηρεσιών όταν αγοράζουν ασφάλιση, σε όποια χώρα-μέλος της ΕΕ και αν βρίσκονται. Η οδηγία θα ενισχύσει την διαφάνεια, καθορίζοντας με σαφήνεια τις πληροφορίες που θα πρέπει να παρέχονται στον καταναλωτή προτού υπογράψει το ασφαλιστικό του συμβόλαιο. Θα περιέχει επίσης συγκεκριμένους κανόνες για την διανομή των επενδυτικών προϊόντων που βασίζονται σε ασφάλιση, προκειμένου να έχουν οι καταναλωτές συγκρίσιμα επιπεδα προστασίας όταν επενδύουν τις αποταμιεύσεις τους. Τέλος, η IDD αποσαφηνίζει τις διαδικασίες για τις διασυνοριακές εταιρείες διανομής ασφαλιστικών προϊόντων και περιέχει κανόνες για την εποπτεία και την επιβολή κυρώσεων στους διανομείς.
Η οδηγία IDD εντάσσεται στο πακέτο των μέτρων που έχουν ως βασικό στόχο την ενίσχση της προστασίας του καταναλωτή. Επικαιροποιεί την προηγούμενη νομοθεσία στον κλάδο (Οδηγία για την Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση (IMD-2002) και συμπληρώνει άλλους κανόνες για την πώληση ασφαλιστικών προϊόντων που περιέχονται μεταξύ άλλων στις οδηγίες MiFID II και PRIIPS για τα επενδυτικά προϊόντα για ιδιώτες επενδυτές και επενδυτικά προϊόντα βασιζόμενα σε ασφάλιση (Packaged Retail Investment and Insurance-Based Investment Products- PRIIP’s).
Σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 536 εκατ. δολαρίων (735 εκατ. δολαρίων Καναδά) θα προχωρήσει η καναδική Fairfax Financial Holdings προκειμένου να χρηματοδοτήσει την εξαγορά της Eurolife ERB και την αύξηση της συμμετοχής της στην ινδική ασφαλιστική ICICI Lombard General Insurance.
Πρόκειται για την δεύτερη μεγαλύτερη ΑΜΚ στον Καναδά για το 2016 και όπως αναφέρει το Reuters το deal αναμένεται να κλείσει στις 2 Μαρτίου. Οι ανάδοχοι της έκδοσης BMO Capital Markets, CIBC Capital Markets και RBC Capital Markets θα απορροφήσουν τους τίτλους, με εγγυημένη τιμή αγοράς τα 735 δολάρια Καναδά για κάθε subordinate μετοχή της Fairfax με δικαίωμα ψήφου.
Τον Οκτώβριο, η Fairfax ανακοίνωσε ότι σχεδίαζε να αυξήσει το μερίδιό της στην ICICI Lombard από το 26% στο 35%, μέσω της εξαγοράς πακέτου μετοχών 9% από τον βασικό μέτοχο της ICICI Lombard, της τράπεζας ICICI Bank. Η ICICI Lombard είναι ο μεγαλύτερος ιδιωτικός όμιλος γενικών ασφαλειών της Ινδίας, με καθαρά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα 1 δισ. δολαρίων για το οικονομικό έτος 2015. Τον Δεκέμβριο, ο καναδικός όμιλος ανακοίνωσε την εξαγορά του 80% της Eurolife ERB Insurance από την Eurobank έναντι 316 εκατ. ευρώ.
Η Fairfax, επικεφαλής της οποίας είναι ο μεγαλεοπενδυτής Prem Watsa, αποκαλούμενος και “Καναδός Γουόρεν Μπάφετ” και γνωστός για την τάση του να πηγαίνει κόντρα στο επενδυτικό ρεύμα έβγαλε πολλά δισεκατομμύρια προβλέποντας την χρηματοοικονομική κρίση του 2008. Ο Watsa εδώ και καιρό “ποντάρει” στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας μέσω σειράς επενδύσεων στη χώρα. Η σημαντικότερη επένδυση (αλλά όχι μοναδική) επένδυση του Watsa στην Ελλάδα είναι η μετοχική του θέση στην Eurobank. H Fairfax έχει επίσης τοποθετηθεί στην εταιρεία real estate Grivalia Properties ενώ έχει εξαγοράσει και την Praktiker Hellas.
Η άριστη εξυπηρέτηση και ικανοποίηση των πελατών είναι μονόδρομος για μία επιχείρηση. Τι συμβαίνει όμως όταν κάτι δεν πάει καλά; Ο σκοπός του νέου, 5ωρου σεμιναρίου του ΕΙΑΣ είναι να διερευνήσει και να αναλύσει τη θέση και τη σημασία της διαχείρισης των παραπόνων μέσα στο γενικότερο πλαίσιο μιας επιτυχημένης πολιτικής εξυπηρέτησης πελατών, τον σωστό χειρισμό των αιτιάσεων του πελάτη μέσα από τις προβλεπόμενες από τη νομοθεσία διαδικασίες, καθώς και τις βέλτιστες πρακτικές που πρέπει να ακολουθήσουμε για να προσφέρουμε great customer service.
Το σεμινάριο έχει τίτλο «Η διαδικασία εκτίμησης και αντιμετώπισης αιτιάσεων − Customer Service Excellence» και θα πραγματοποιηθεί στο εκπαιδευτικό κέντρο του ΕΙΑΣ (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος) την Τρίτη 22 Μαρτίου 2016, 16:00-20:15. Εισηγήτριες θα είναι η οικονομολόγος και πολιτική επιστήμων Ελπίδα Λεπενιώτη, team leader − Complaints Department, AIG Hellas, και η oικονομολόγος Διονυσία Τσιμάρα, team leader − Broker Services, AIG Hellas.
Η θεματολογία του σεμιναρίου χωρίζεται σε 3 μέρη:
εξυπηρέτηση πελατών
διαχείριση αιτιάσεων (σύμφωνα με την πράξη της εκτελεστικής επιτροπής 3/08.1.2013 της ΤτΕ)
interactive εμπειρία.
Το σεμινάριο απευθύνεται:
σε στελέχη τα οποία εργάζονται σε κέντρα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης (call centers)
σε διαμεσολαβούντες όλων των κατηγοριών
σε όλα τα στελέχη των ασφαλιστικών εταιρειών, μέλη ΔΣ, υπεύθυνους κανονιστικού ελέγχου, επικεφαλής διαχείρισης αιτιάσεων
σε όσους έρχονται σε επαφή με τον «πελάτη» (εσωτερικό και εξωτερικό).
Αιτήσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μέχρι τηνΤετάρτη 16 Μαρτίου 2016.
Το κόστος συμμετοχής στο σεμινάριο ανέρχεται σε 70 ευρώ για τα μέλη του ΕΙΑΣ και σε 80 ευρώ για τα μη μέλη. Για τις εταιρείες που θα έχουν πολλαπλή συμμετοχή (3 ή περισσότερα άτομα), το κόστος διαμορφώνονται σε 60 ευρώ για τις εταιρείες μέλη του ΕΙΑΣ και σε 70 ευρώ για τις εταιρείες μη μέλη.
Η άριστη εξυπηρέτηση και ικανοποίηση των πελατών είναι μονόδρομος για μία επιχείρηση. Τι συμβαίνει όμως όταν κάτι δεν πάει καλά; Ο σκοπός του νέου, 5ωρου σεμιναρίου του ΕΙΑΣ είναι να διερευνήσει και να αναλύσει τη θέση και τη σημασία της διαχείρισης των παραπόνων μέσα στο γενικότερο πλαίσιο μιας επιτυχημένης πολιτικής εξυπηρέτησης πελατών, τον σωστό χειρισμό των αιτιάσεων του πελάτη μέσα από τις προβλεπόμενες από τη νομοθεσία διαδικασίες, καθώς και τις βέλτιστες πρακτικές που πρέπει να ακολουθήσουμε για να προσφέρουμε great customer service.
Το σεμινάριο έχει τίτλο «Η διαδικασία εκτίμησης και αντιμετώπισης αιτιάσεων − Customer Service Excellence» και θα πραγματοποιηθεί στο εκπαιδευτικό κέντρο του ΕΙΑΣ (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος) την Τρίτη 22 Μαρτίου 2016, 16:00-20:15. Εισηγήτριες θα είναι η οικονομολόγος και πολιτική επιστήμων Ελπίδα Λεπενιώτη, team leader − Complaints Department, AIG Hellas, και η oικονομολόγος Διονυσία Τσιμάρα, team leader − Broker Services, AIG Hellas.
Η θεματολογία του σεμιναρίου χωρίζεται σε 3 μέρη:
εξυπηρέτηση πελατών
διαχείριση αιτιάσεων (σύμφωνα με την πράξη της εκτελεστικής επιτροπής 3/08.1.2013 της ΤτΕ)
interactive εμπειρία.
Το σεμινάριο απευθύνεται:
σε στελέχη τα οποία εργάζονται σε κέντρα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης (call centers)
σε διαμεσολαβούντες όλων των κατηγοριών
σε όλα τα στελέχη των ασφαλιστικών εταιρειών, μέλη ΔΣ, υπεύθυνους κανονιστικού ελέγχου, επικεφαλής διαχείρισης αιτιάσεων
σε όσους έρχονται σε επαφή με τον «πελάτη» (εσωτερικό και εξωτερικό).
Αιτήσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μέχρι τηνΤετάρτη 16 Μαρτίου 2016.
Το κόστος συμμετοχής στο σεμινάριο ανέρχεται σε 70 ευρώ για τα μέλη του ΕΙΑΣ και σε 80 ευρώ για τα μη μέλη. Για τις εταιρείες που θα έχουν πολλαπλή συμμετοχή (3 ή περισσότερα άτομα), το κόστος διαμορφώνονται σε 60 ευρώ για τις εταιρείες μέλη του ΕΙΑΣ και σε 70 ευρώ για τις εταιρείες μη μέλη.
Στη συμβολή της ιδιωτικής ασφάλισης στην κοινωνία και την οικονομία αναφέρθηκε ο Α. Σαρρηγεωργίου από το βήμα της εκδήλωσης «Ασφαλιστική αγορά: Μοχλός ανάπτυξης» της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος. Όπως τόνισε, η ιδιωτική ασφάλιση δεν ούτε ταμπού ούτε αμαρτία, και πρέπει να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες που προσφέρει.
Στην εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρευρέθησαν περισσότεροι από 500 προσκεκλημένοι, εκπρόσωποι της πολιτικής, κοινωνικής και οικονομικής ζωής της χώρας, της Εκκλησίας, της εποπτικής αρχής, των ΜΜΕ και του ασφαλιστικού Τύπου, φορέων της ασφαλιστικής αγοράς, του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και άλλων οργανώσεων.
Στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος της ΕΑΕΕ Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου εστίασε σε 4 βασικά ζητήματα που αγγίζουν τη σχέση κράτους και ιδιωτικής ασφάλισης: τις συντάξεις, την υγεία, τα ανασφάλιστα οχήματα και τις φυσικές καταστροφές, περιγράφοντας πώς τα αντιμετωπίζουν οι άλλες χώρες και τι ισχύει στην Ελλάδα.
«Η ιδιωτική ασφαλιστική αγορά και στην Ελλάδα δεν είναι ούτε αμαρτία ούτε ταμπού. Δεν ανταγωνίζεται το Κράτος. Αντίθετα, το συμπληρώνει και το χρηματοδοτεί. Προσφέρουμε στο κοινωνικό σύνολο ως αγορά με περίπου 3 δισ. ετησίως σε αποζημιώσεις, 12 δισ. σε επενδύσεις, 500 εκατ. σε φόρους και 25.000 θέσεις εργασίας. Γιατί, όμως, να περιοριζόμαστε σε αυτά όταν μπορούμε πολύ περισσότερα, ποιοτικά και ποσοτικά, εφόσον λυθούν τα προβλήματα και προχωρήσουν τα θέματα; Η ασφαλιστική αγορά είναι αποδεδειγμένα μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας διεθνώς, πρέπει όμως να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητές της. Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό, οι επιτυχημένες προσπάθειες των άλλων κρατών μπορούν να αποτελέσουν παραδείγματα προς μίμηση, εφόσον προσαρμοστούν στα ελληνικά δεδομένα», κατέληξε ο πρόεδρος της ΕΑΕΕ.
O αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης υπογράμμισε πως η ιδιωτική ασφάλιση λειτουργεί συμπληρωματικά προς την κοινωνική ασφάλιση και πρόνοια. «Για την Κυβέρνησή μας, είναι πάντοτε στόχος η διεύρυνση του πλαισίου κοινωνικής προστασίας μέσα από τις δημόσιες δομές. Ταυτόχρονα δεν ξεχνάμε ότι ο θεσμός της ιδιωτικής ασφάλισης συμβάλλει καθοριστικά στην κοινωνία και στην οικονομία, μέσω των αποζημιώσεων σε ασφαλισμένους, των φόρων που καταβάλλει ο κλάδος προς το δημόσιο, της απασχόλησης χιλιάδων εργαζομένων κλπ.», τόνισε. Επιπλέον, ανέφερε πως στόχος της Κυβέρνησης είναι να φέρει σε διαβούλευση σειρά προτάσεων για την καλύτερη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς.
Ο αντιπρόεδρος της Νέας ΔημοκρατίαςΚωστής Χατζηδάκης τόνισε πως μέσα στο δυσμενές οικονομικό περιβάλλον οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις κατόρθωσαν να σταθούν όρθιες και να παραμείνουν προσηλωμένες στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών. Το γεγονός ότι αντιμετωπίζουν ικανοποιητικά την ύφεση ενώ καλούνται παράλληλα να προσαρμοστούν στις αυξημένες απαιτήσεις του νέου ευρωπαϊκού πλαισίου φερεγγυότητας (Solvency II) καθιστά το επίτευγμά τους επιπλέον αξιοθαύμαστο. Έτσι, παρά τις δυσκολίες, η ασφαλιστική αγορά παραμένει σήμερα ένας ισχυρός πυλώνας της ελληνικής οικονομίας, παρέχοντας χιλιάδες θέσεις εργασίας και δισεκατομμύρια ευρώ επενδύσεων. Σε σχέση με το Ασφαλιστικό, ο κ. Χατζηδάκης επισήμανε: «Οφείλουμε να μελετήσουμε προσεκτικά την εφαρμογή του προαιρετικού πυλώνα ιδιωτικής ασφάλισης στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες και να καταθέσουμε τεκμηριωμένες προτάσεις πολιτικής, προσαρμοσμένες στην ελληνική πραγματικότητα».
Γιάννης Στουρνάρας, διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος
Ακολούθησε ο Γιάννης Στουρνάρας, διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ), ο οποίος επικεντρώθηκε κατά την ομιλία του στο νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο για τον ασφαλιστικό κλάδο Solvency II. Όπως είπε, η Φερεγγυότητα ΙΙ εξασφαλίζει μεγαλύτερη προστασία στους ασφαλισμένους σε μια ενιαία, ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά, όμως οι πρωτοβουλίες και οι παρεμβάσεις για την ενιαία ασφαλιστική αγορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν τελειώνουν με τη Φερεγγυότητα ΙΙ, καθώς σύντομα θα τεθούν σε ισχύ δύο ακόμη νομοθετικά κείμενα που έχουν στόχο την πλήρη και σαφή πληροφόρηση των ασφαλισμένων από τις εταιρείες και από τα δίκτυα διανομής ασφαλιστικών προϊόντων. Σκοπός όλων των αλλαγών είναι η ενίσχυση της αξιοπιστίας της ασφαλιστικής αγοράς και η περαιτέρω ανάπτυξή της, σε όφελος των καταναλωτών αλλά και των επιχειρήσεων. «Οι υποχρεώσεις είναι πολλές και η συμμόρφωση στα νέα δεδομένα είναι έργο απαιτητικό και καθόλου εύκολο. Και η Τράπεζα της Ελλάδος είναι εδώ, με επίγνωση του ρόλου αλλά και της ευθύνης της, ώστε να κάνει ό,τι απαιτείται για την καλύτερη και ταχύτερη δυνατή προσαρμογή και ομαλή μετάβαση του κλάδου ιδιωτικής ασφάλισης στο καινούριο πλαίσιο», κατέληξε ο κ. Στουρνάρας.
Η εκδήλωση έκλεισε με την τιμητική βράβευση της Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Ο Σπύρος Μαυρόγαλος, γενικός γραμματέας της ΕΑΕΕ, αναφέρθηκε στο εκτενέστατο κοινωνικό έργο της Αρχιεπισκοπής, που παρέχει ανακούφιση σε συνανθρώπους μας οι οποίοι βιώνουν συνθήκες φτώχειας, οικονομικού-κοινωνικού αποκλεισμού και ανασφάλειας. Την τιμητική πλακέτα την παρέδωσε ο πρόεδρος της ΕΑΕΕ στον πρωτοπρεσβύτερο Βασίλειο Χαβάτζα, εκπρόσωπο του αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμου.
Συντονίστρια της εκδήλωσης ήταν γενική διευθύντρια της ΕΑΕΕ Μαργαρίτα Αντωνάκη.
Η καθυστέρηση στην υλοποίηση του project της παραχώρησης του χαρτοφυλακίου Ζωής της International στην Εθνική Ασφαλιστική έχει δημιουργήσει σημαντικές απώλειες σε συμβόλαια καθώς πολλοί στρέφουν τους πελάτες τους σε συμβόλαια άλλων εταιρειών. Το σενάριο αυτό θέλουν να αποφύγουν πάσει θυσία στην International Life και θεωρούν -δικαίως- ότι αρκετοί βολιδοσκοπούν και λεηλατούν την εταιρεία. Η International Life και τα στελέχη της ήθελαν με κάθε τρόπο να κλείσει το θέμα μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου.
Τελικά φαίνεται ότι η απόφαση θα εξαρτηθεί κυρίως από τα κεφάλαια που θα χρειαστεί η Εθνική Ασφαλιστική για να καλύψει τα υπάρχοντα συμβόλαια. Εάν τα κεφάλαια αυτά ξεπερνούν την παρούσα αξία των συμβολαίων τότε ίσως η συμφωνία να μην ολοκληρωθεί και ο Επίτροπος να αναζητήσει άλλη εταιρεία.
Σε ότι αφορά τον μητρικό όμιλο υπάρχει μία άτυπη συγκατάβαση (“πράσινο φως”) προς την Εθνική Ασφαλιστική να προχωρήσει εάν και εφ’ όσον η συμφωνία αυτή εξυπηρετεί τα συμφέροντά της. Τα τελευταία δημοσιεύματα περί ολοκλήρωσης της συμφωνίας έχουν ως μόνο στόχο να απομακρύνουν όσους θέλουν να πάρουν μέσω τρίτων (διαμεσολάβησης) συμβόλαια μέσα από την αγορά. Eύλογα η International θέλει να προστατέψει τα περιουσιακά της στοιχεία , τα Assets της.
Γενική Συνέλευση ΕΑΕΕ
– Η χαμηλότερη σε ένταση και παλμό Γενική Συνέλευση της ΕΑΕΕ των τελευταίων ετών ήταν κατά κοινή ομολογία η εκδήλωση της 22ας Φεβρουαρίου. Λίγες κουβέντες και πολύ προβληματισμός στα παρασκήνια. Ακόμη και στελέχη εταιρειών που έχουν αυξήσει την παραγωγή και έχουν βελτιώσει τα τεχνικά τους αποτελέσματα είναι εξαιρετικά προβληματισμένα για το μέλλον της αγοράς μέσα σε μία οικονομία που βουλιάζει. Οι τελευταίες τους ελπίδες είναι να προχωρήσει η αξιολόγηση άμεσα ώστε να ξεσκαλώσουν οι επιχειρηματικές κινήσεις.
Κόλαφος για την κυβέρνηση η απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την οποία οι περικοπές σε μισθούς και συντάξεις ιατρών του ΕΣΥ που πραγματοποιήθηκαν από 1η Αυγούστου 2013 (Ν. 4093/12) κρίνονται αντισυνταγματικές.
Η απόφαση αυτή φέρεται να είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου, καθώς αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες αντίστοιχες αποφάσεις για άλλους συνταξιούχους και υπαλλήλους των «ειδικών μισθολογίων».
Ειδικότερα, όπως αναφέρει η εφημερίδα το «Έθνος», η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου δικαιώνει συνταξιούχο ιατρό, κρίνοντας ως αντισυνταγματικές τις διατάξεις του εν λόγω νόμου «με τις οποίες μειώθηκαν οι αποδοχές των εν ενεργεία ιατρών του ΕΣΥ και κατ’ επέκταση οι συντάξιμες αποδοχές και οι συντάξεις των συνταξιούχων ιατρών του ΕΣΥ και μάλιστα αναδρομικά από 1/8/12». Ακόμη, δέχεται πως πρόκειται για παραβίαση των περιουσιακών δικαιωμάτων, ενώ το ζήτημα παραπέμφθηκε σε ειδικό τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που θα προσδιορίσει το ύψος των αναδρομικών που οφείλονται στη συνταξιούχο γιατρό. Παράλληλα και η σύνταξή της θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2012.
Εν τω μεταξύ, εκτιμάται ότι αντισυνταγματική θα κριθεί και η ειδική εισφορά αλληλεγγύης, ενώ η σκυτάλη περνάει και στο ΣτΕ, όπου θα συζητηθούν οι προσφυγές γιατρών (όπως και καθηγητών του ΤΕΙ) και επίσης εκκρεμεί το θέμα της μισθολογικής περικοπής για χιλιάδες ιατρούς του ΕΣΥ.
Μια πρόγευση για τον τρόπο εφαρμογής της ιατροφαρμακευτικής κάλυψης των ανασφάλιστων πολιτών αλλά και των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού δίνει ο γ.γ. Δημόσιας Υγείας, ενόψει της έκδοσης της Υπουργικής Απόφασης (ΥΑ) που θα ορίζει τις λεπτομέρειες υλοποίησης της νέας ρύθμισης.
Το «κλειδί» για την πρόσβαση στο σύστημα υγείας, όπως εξήγησε ο Γιάννης Μπασκόζος μιλώντας στο Κόκκινο Πάτρας 107,7, θα είναι o ΑΜΚΑ. Βάσει αυτού 2,5 εκατομμύρια ανασφάλιστοι θα έχουν πλήρη νοσηλευτική, διαγνωστική και φαρμακευτική κάλυψη, τόσο σε δομές του ΕΣΥ όσο και σε δομές του ΠΕΔΥ. Μάλιστα, θα μπορούν να κάνουν χρήση των τηλεφωνικών ραντεβού για δωρεάν εξέταση ή συνταγογράφηση, στους συμβεβλημένους γιατρούς του ΠΕΔΥ, στο πλαίσιο των δωρεάν επισκέψεων που προβλέπονται για τους ασφαλισμένους.
Το νέο στοιχείο εδώ αφορά την ειδική μέριμνα που θα υπάρχει για τους ανασφάλιστους πολίτες οι οποίοι βρίσκονται κάτω κι από το επίσημο όριο της φτώχειας. Πιο συγκεκριμένα, όσοι εξ αυτών έχουν ετήσιο εισόδημα κάτω από 6.000 ευρώ θα μπορούν να παίρνουν τα φάρμακά τους εντελώς δωρεάν, χωρίς δηλαδή να πληρώνουν καμία συμμετοχή στο φαρμακείο. Αυτή η προσθήκη αποτελεί στην ουσία προσπάθεια της Αριστοτέλους να αμβλύνει τις εντυπώσεις για την κριτική που της ασκείται αναφορικά με το μέτρο, το οποίο στην πραγματικότητα δεν διασφαλίζει ελεύθερη πρόσβαση στο σύστημα, αλλά εξισώνει τις παροχές μεταξύ ασφαλισμένων κι ανασφάλιστων (εδώ).
Μια άλλη προσθήκη αφορά την αξιοποίηση, κάτω από προϋποθέσεις, του ανθρώπινου δυναμικού του ιδιωτικού τομέα για την κάλυψη των ανασφάλιστων πολιτών. Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο γ.γ. Δημόσιας Υγείας, σε απομακρυσμένες περιοχές που δεν υπάρχουν δημόσιες δομές υγείας, εφόσον απαιτείται, οι ασθενείς θα εξετάζονται από ιδιώτες γιατρούς.
Ανάλογη περίθαλψη, σύμφωνα με τη νέα ρύθμιση, προβλέπεται να έχουν και οι μετανάστες-πρόσφυγες μόλις ξεπεραστεί το πρακτικό εμπόδιο της απουσίας ΑΜΚΑ.
Για όλα τα προαναφερόμενα, ωστόσο, ο ακριβής τρόπος αλλά και ο χρόνος υλοποίησης παραμένει ασαφής, ενώ ζητούμενο συνεχίζει να αποτελεί και η πηγή χρηματοδότησης του μέτρου.
Γ. Μπασκόζος: «Φέτος πάμε μπροστά»
«Είμαστε υπερήφανοι που αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία έγινε πραγματικότητα, παρά το γεγονός ότι κάποιοι θέλησαν να την υπονομεύσουν και να το υποτιμήσουν», δήλωσε σχετικά ο Γ. Μπασκόζος, τονίζοντας πως αν η ΝΔ είχε ήδη εξασφαλίσει την πλήρη κάλυψη των ανασφάλιστων και των αναξιοπαθούντων δεν θα υπήρχαν οι ουρές στα κοινωνικά ιατρεία και οι ειδοποιήσεις της εφορίας για χρέη από νοσοκομειακή περίθαλψη.
Ο ίδιος υπογράμμισε, ωστόσο, πως αν το σύστημα δεν στηριχθεί υπάρχει κίνδυνος να καταρρεύσει. «Φέτος είναι μια χρονιά που δεν πάμε πίσω σε χρηματοδότηση και προσωπικό, όπως τα προηγούμενα χρόνια. Πάμε μπροστά. Είναι σε πλήρη επίγνωση της Κυβέρνησης ότι για να εφαρμοστούν όλα αυτά πρέπει να σταθούν στα πόδια τους οι Δημόσιες Δομές Υγείας», είπε χαρακτηριστικά.
Αναφορικά, τέλος, με τη σφοδρή κριτική που ασκείται στην Κυβέρνηση για τη μεταφορά ευθυνών της Πολιτείας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ο Γενικός υπογράμμισε: «Μας είχαν ζητήσει τοπικοί άρχοντες να τους δίδεται η δυνατότητα, όχι η υποχρέωση, να δώσουν κάποια παραπάνω πράγματα προκειμένου να πάει στην περιοχή τους κάποιος γιατρός που δεν θα πήγαινε υπό άλλες συνθήκες. Π.χ., να του διασφαλίσουν το σπίτι ή τη διατροφή του με κάποιο τρόπο. Αν θέλει κάποια δημοτική Αρχή, και θέλουν κάποιες, αυτό μπορούν τώρα να το κάνουν. Εμείς τον μισθό που ορίζεται και τις συνθήκες δουλειάς που ορίζονται από τους νόμους τα διασφαλίζουμε ως Υπουργείο».
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε cookies. Η συγκατάθεσή σας στη χρήση τους θα μας επιτρέψει να γνωρίσουμε καλύτερα τη συμπεριφορά πλοήγησης των επιεσκεπτών μας. Η μη συγκατάθεση μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.