back to top
28.4 C
Athens
Τρίτη 5 Αυγούστου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1711

ΕΙΑΣ: Ξεκινά το σεμινάριο «Βασικές Αρχές Underwriting & Claims Γενικών Ασφαλίσεων»

0

Έως την Παρασκευή 20 Μαΐου θα γίνονται δεκτές αιτήσεις συμμετοχής για το σεμινάριο EIAS CERTIFIED SPECIALIST με θέμα «Βασικές Αρχές Underwriting & Claims Γενικών Ασφαλίσεων» και εισηγητή τον Γιώργο Σπαντιδάκη, διευθυντή Αποζημιώσεων Γενικών Ασφαλίσεων / Non-Life Claims Manager της Interamerican.

Το σεμινάριο είναι διάρκειας 25 ωρών και θα πραγματοποιηθεί στο εκπαιδευτικό κέντρο του ΕΙΑΣ (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος) στις παρακάτω ημερομηνίες:

  • Παρασκευή 27 Μαΐου: 09.00-15.45
  • Τρίτη 31 Μαΐου: 15.45-20.45
  • Πέμπτη 2 Ιουνίου: 16.00-20.15
  • Τρίτη 7 Ιουνίου: 15.45-20.45

Περισσότερες πληροφορίες και αίτηση συμμετοχής, εδώ.

ΕΙΑΣ: Ξεκινά το σεμινάριο «Βασικές Αρχές Underwriting & Claims Γενικών Ασφαλίσεων»

0

Έως την Παρασκευή 20 Μαΐου θα γίνονται δεκτές αιτήσεις συμμετοχής για το σεμινάριο EIAS CERTIFIED SPECIALIST με θέμα «Βασικές Αρχές Underwriting & Claims Γενικών Ασφαλίσεων» και εισηγητή τον Γιώργο Σπαντιδάκη, διευθυντή Αποζημιώσεων Γενικών Ασφαλίσεων / Non-Life Claims Manager της Interamerican.

Το σεμινάριο είναι διάρκειας 25 ωρών και θα πραγματοποιηθεί στο εκπαιδευτικό κέντρο του ΕΙΑΣ (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος) στις παρακάτω ημερομηνίες:

  • Παρασκευή 27 Μαΐου: 09.00-15.45
  • Τρίτη 31 Μαΐου: 15.45-20.45
  • Πέμπτη 2 Ιουνίου: 16.00-20.15
  • Τρίτη 7 Ιουνίου: 15.45-20.45

Περισσότερες πληροφορίες και αίτηση συμμετοχής, εδώ.

ΕΙΑΣ: Ξεκινά το σεμινάριο «Βασικές Αρχές Underwriting & Claims Γενικών Ασφαλίσεων»

0

Έως την Παρασκευή 20 Μαΐου θα γίνονται δεκτές αιτήσεις συμμετοχής για το σεμινάριο EIAS CERTIFIED SPECIALIST με θέμα «Βασικές Αρχές Underwriting & Claims Γενικών Ασφαλίσεων» και εισηγητή τον Γιώργο Σπαντιδάκη, διευθυντή Αποζημιώσεων Γενικών Ασφαλίσεων / Non-Life Claims Manager της Interamerican.

Το σεμινάριο είναι διάρκειας 25 ωρών και θα πραγματοποιηθεί στο εκπαιδευτικό κέντρο του ΕΙΑΣ (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος) στις παρακάτω ημερομηνίες:

  • Παρασκευή 27 Μαΐου: 09.00-15.45
  • Τρίτη 31 Μαΐου: 15.45-20.45
  • Πέμπτη 2 Ιουνίου: 16.00-20.15
  • Τρίτη 7 Ιουνίου: 15.45-20.45

Περισσότερες πληροφορίες και αίτηση συμμετοχής, εδώ.

Interamerican – M. Hargas: Mε τη Solvency η διαδικασία υποβολής εκθέσεων πρέπει να είναι πιο αποτελεσματική

0

[starbox]

Martin Hargas, CFO, Interamerican

 Η κυριότερη πρόκληση που προκύπτει από τη Φερεγγυότητα ΙΙ για τους ανθρώπους που χαράσσουν την οικονομική στρατηγική στόχευση της ασφαλιστικής αγοράς είναι να καταστήσουν τη διαδικασία υποβολής εκθέσεων πιο αποτελεσματική και να επικοινωνούν την αναγκαία πληροφόρηση και τις συστάσεις τους στη διαχειριστική ομάδα. Αυτό αναφέρει ο κύριος M. Hargas, CFO στην Interamerican, προσθέτοντας ότι όσο οι κεφαλαιακές απαιτήσεις μεγεθύνονται οι μέτοχοι προσπαθούν να κατανοήσουν τα κέρδη σε σύγκριση με τον όγκο των κεφαλαίων που απαιτούνται.

 

Πώς συμβάλλει ο CFO στη διαμόρφωση της στρατηγικής μιας εταιρείας;

 

Η εταιρική στρατηγική θα πρέπει να συμβαδίζει με το όραμα της εταιρείας. Ο οικονομικός διευθυντής, όπως και τα υπόλοιπα μέλη της διοίκησης, μπορεί να συνεισφέρει καθορίζοντας τη σωστή στρατηγική κατεύθυνση και τους στόχους. Όταν συμφωνηθούν οι συγκεκριμένοι στόχοι, ο οικονομικός διευθυντής θα πρέπει να εκτιμήσει το πώς η εταιρεία μπορεί να μετακινηθεί από την τρέχουσα οικονομική της θέση στη μελλοντική. Ο οικονομικός διευθυντής θα πρέπει να δείξει αν η εταιρεία θα έχει αρκετά διαθέσιμα κεφάλαια, πώς επηρεάζονται τα έσοδα και τα έξοδα, δηλαδή το πώς θα επιτευχθούν μεγάλα κέρδη ώστε να επιτευχθούν και οι στρατηγικοί στόχοι. Ο οικονομικός διευθυντής εξασφαλίζει πως η σωστή πληροφόρηση είναι διαθέσιμη, ώστε να ληφθούν οι σωστές στρατηγικές αποφάσεις.

 

Πώς πρέπει να λειτουργούν πλέον οι ασφαλιστικές στο δύσκολο επενδυτικό περιβάλλον που διαμορφώνεται;

 

Οι ασφαλιστικές εταιρείες τα τελευταία χρόνια έχουν συνειδητοποιήσει πως τα κέρδη τους θα πρέπει να προέρχονται εξ ολοκλήρου από πραγματικές ασφαλιστικές δραστηριότητες και να μη βασίζονται στις επενδυτικές αποδόσεις. Σε μια αρκετά ανταγωνιστική αγορά –κάτι που η ελληνική αγορά είναι σίγουρα– αυτό θα πρέπει να οδηγήσει σε ορισμένες αυξήσεις ασφαλίστρων για τους πελάτες. Ωστόσο, υπήρξαν επίσης παράγοντες ενάντια σε αυτές τις αυξήσεις. Οι κυριότερες είναι το ότι οι δαπάνες αποζημιώσεων στην Ελλάδα αναπτύσσονται ευνοϊκά τα τελευταία χρόνια, η αντασφάλιση έχει γίνει φθηνότερη και το αναμενόμενο επίπεδο κέρδους από τους ασφαλιστές έχει μειωθεί, διότι οι τυχόν εναλλακτικές επενδύσεις δεν προσφέρουν υψηλές αποδόσεις ούτε στους μετόχους. Έτσι, οι ασφαλιστικές εταιρείες, σταδιακά, προσαρμόζονται σε αυτό το περιβάλλον, με μεγαλύτερη επιρροή στις ασφαλίσεις ζωής και μικρότερη στις ασφαλίσεις υγείας και τις γενικές.

 

Πώς θα επηρεαστούν οι επιχειρήσεις από τη νέα φορολογική πολιτική και τους νέους φορολογικούς συντελεστές;

 

Σε αυτό το στάδιο, οι μελλοντικές αλλαγές στη φορολογική πολιτική και τους φορολογικούς συντελεστές είναι ασαφείς και αβέβαιες. Αυτό που θεωρώ σημαντικό να τονίσουμε είναι πως ο φόρος εισοδήματος για επιχειρήσεις και ιδιώτες θα πρέπει να οριστεί σε ένα επίπεδο που να παρέχει επαρκή κίνητρα για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Οι τρέχοντες συντελεστές είναι ήδη αρκετά υψηλοί για τα ευρωπαϊκά δεδομένα και, κατά τη γνώμη μου, δεν θα πρέπει να αυξηθούν περαιτέρω.

 

Ποια είναι η σχέση σας με τα ασφαλιστικά προγράμματα-προϊόντα;

 

Ο οικονομικός διευθυντής εξετάζει τις επιδόσεις των υφιστάμενων προϊόντων σε τακτική βάση, κυρίως με τη χρήση των πληροφοριών που λαμβάνει από την αναλογιστική ομάδα. Αν κάποια προϊόντα δεν αποδίδουν καλά, αυξάνεται η παρακολούθησή τους σε εκτελεστικό επίπεδο και αναζητούμε λύσεις για το πώς μπορούν να διορθωθούν. Επίσης, λαμβάνουμε ενεργά μέρος στη διαδικασία ανάπτυξης του προϊόντος. Η αναλογιστική ομάδα παρέχει συμβουλές στους υπεύθυνους ανάπτυξης του προϊόντος και στους υπεύθυνους underwriting σχετικά με τον σωστό σχεδιασμό και την τιμολόγηση των προϊόντων. Εκείνοι μπορούν να βασιστούν στις συμβουλές τους για την ανώτερη κατανόηση των αποτελεσμάτων του κάθε προϊόντος. Ο οικονομικός διευθυντής συμμετέχει από την αρχή της διαδικασίας, όταν δημιουργείται το επιχειρηματικό σχέδιο, και τα νέα προϊόντα πρέπει να αποτελούν μέρος του.

 

Τι πρέπει να προσέχουν οι οικονομικοί διευθυντές των επιχειρήσεων με τα καινούργια πρότυπα Solvency II;

 

Όλοι οι οικονομικοί διευθυντές έχουν παρακολουθήσει στενά την εφαρμογή του προτύπου του Solvency II. Τώρα, η κυριότερη πρόκληση για τους οικονομικούς διευθυντές είναι να καταστήσουν τη διαδικασία υποβολής εκθέσεων πιο αποτελεσματική και να επικοινωνούν στα μέλη της διαχειριστικής ομάδας με σωστό τρόπο τις διαπιστώσεις και τις συστάσεις τους.

 

Ποιες πιστεύετε ότι θα είναι οι επιπτώσεις των νέων κανόνων στα αποτελέσματα χρήσης των ασφαλιστικών εταιρειών;

 

Καθώς οι κεφαλαιακές απαιτήσεις αυξάνονται για τις περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες με τη νέα νομοθεσία για το Solvency, οι μέτοχοι αρχίζουν να ζητούν καλύτερη κατανόηση σχετικά με τα κέρδη των διαφόρων σειρών προϊόντων σε σύγκριση με τον όγκο των κεφαλαίων που απαιτούνται. Αυτό έχει ως φυσικό επακόλουθο τη μετακίνηση της συζήτησης στο επίπεδο της ομάδας διαχείρισης σχετικά με αυτό το θέμα, με λιγότερη έμφαση αμιγώς στο μερίδιο αγοράς ή το απόλυτο ποσό του κέρδους.

 

Η νομική σχέση ασφαλιστικής επιχείρησης – πράκτορα και οι συνέπειες της λύσης της

0

[divider]

Μάριος Πετρόπουλος | LL.M. cand.in International Commercial Arbitration
Ασκούμενος Δικηγόρος
ΚΡΕΜΑΛΗΣ – Δικηγορική Εταιρεία | Ius Laboris Greece | Global HR Lawyers

Κυρίλλου Λουκάρεως 35 – 114 75 Αθήνα T +30 210 6431387 | F +30 210 6460313
kkremalis@kremalis.gr | www.kremalis.gr | www.iuslaboris.com

[divider]

Σύμφωνα με τον Ν.1569/1985 («Ασφαλιστικοί πράκτορες») ως ασφαλιστικός πράκτορας χαρακτηρίζεται εκείνο το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που έχει ως αποκλειστικό έργο την ανάληψη με σύμβαση, έναντι προμήθειας, ασφαλιστικών εργασιών στο όνομα και για λογαριασμό μιας ή περισσότερων ασφαλιστικών επιχειρήσεων.

Ειδικότερα, παρουσιάζει, προτείνει, προπαρασκευάζει, προσυπογράφει ή συνάπτει ο ίδιος ή διαμέσου άλλων διαμεσολαβούντων για λογαριασμό μιάς ή περισσότερων ασφαλιστικών επιχειρήσεων ασφαλιστικές συμβάσεις. Επίσης παρέχει στον ασφαλισμένο κάθε αναγκαία συνδρομή κατά τη διάρκεια της ασφαλιστικής σύμβασης και ιδιαίτερα μετά την επέλευση ασφαλιστικής περίπτωσης.

Έχει βέβαια νομολογηθεί ότι ο ασφαλιστικός πράκτορας δεν πρέπει να θεωρηθεί αντιπρόσωπος της ασφαλιστικής επιχείρησης. Στην περίπτωση όμως που έχει χορηγηθεί σ’ αυτόν η εξουσία σύναψης ασφαιστικών συμβάσεων επ’ ονόματι της ασφαλιστικής επιχείρησης, αναγορεύεται σε αντιπρόσωπο αυτής κατά την έννοια του αρ. 211 ΑΚ και, κατά συνέπεια, τα ελαττώματα βούλησης ή γνώσης ή η υπαίτια άγνοια ορισμένων περιστατικών, όπως και η επίδρασή τους επί της δικαιοπραξίας, κρίνονται από το πρόσωπό του (αρ. 214 ΑΚ).

Τα δικαιώματα, οι υποχρεώσεις και οι αρμοδιότητες των ασφαλιστικών πρακτόρων καθορίζονται με έγγραφη σύμβαση ανάμεσα στον ασφαλιστικό πράκτορα και στην ασφαλιστική επιχείρηση που προτίθεται να πρακτορεύει (πρακτοριακή σύμβαση).

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η σχέση μεταξύ της ασφαλιστικής επιχειρήσεως και του ασφαλιστικού πράκτορος χαρακτηρίζεται ευθέως από τον νόμο ως σύμβαση εντολής, με εντολέα την πρώτη και εντολοδόχο τον δεύτερο (βλ. ειδικά ΑΠ Ποιν. 346/2009 και 493/2007), σε αντίθεση με τον ασφαλιστικό σύμβουλο και τον συντονιστή ασφαλιστικών συμβούλων, την σχέση των οποίων με την ασφαλιστική επιχείρηση ο ίδιος νόμος, στα άρθρα 16 παρ. 1 και 20 παρ. 1 αυτού, την χαρακτηρίζει ως σύμβαση έργου.

Περαιτέρω, με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 2 του ΠΔ 298/1986 «περί δικαιωμάτων και υποχρεώσεων ασφαλιστικών πρακτόρων κ.λπ.» καθορίζεται το ελάχιστο υποχρεωτικό περιεχόμενο της σύμβασης πρακτόρευσης και επιπλέον ορίζεται ότι αυτή που δεν εκπληρώνει τις παραπάνω προϋποθέσεις είναι άκυρη, διότι η σύμβαση πρακτόρευσης υποβάλλεται εντός μηνός από την κατάρτιση της στο Υπουργείο Ανάπτυξης και στην, κατά τόπο, αρμόδια Επιτροπή Πρακτόρων αντίστοιχα.

Εξαιτίας της ιδιαίτερης σχέσης που προκύπτει από την μεταξύ της ασφαλιστικής επιχειρήσεως και του ασφαλιστικού πράκτορος συναπτομένη σύμβαση εντολής, συνάγεται ότι δεν έχει εφαρμογή η διάταξη του άρθρου 700 ΑΚ, η οποία, επί συμβάσεως έργου, παρέχει το δικαίωμα στον εργοδότη, να υπαναχωρήσει από την σύμβαση.

Από τον Ν.1569/1985 ορίζεται όμως ότι η λύση της σύμβασης πρακτόρευσης επέρχεται: α) υποχρεωτικά έπειτα από καταγγελία στις προβλεπόμενες περιπτώσεις, και β) σε περίπτωση καταγγελίας από κάθε συμβαλλόμενο μέρος μετά από προειδοποίηση τουλάχιστον δύο μηνών,

‘Οσον δε αφορά την μεταξύ της ασφαλιστικής επιχειρήσεως και του ασφαλιστικού πράκτορος συναπτόμενη σύμβαση εντολής, αν για οποιονδήποτε λόγο λυθεί ή λήξει η πρακτοριακή σύμβαση, η ασφαλιστική επιχείρηση καταβάλλει στον πράκτορα προμήθεια τριών ετών που αναλογεί στην παραγωγή του, η οποία εξακολουθεί, γι’ αυτό το διάστημα, να παραμένει στην επιχείρηση στο μέτρο που θα την εδικαιούτο, αν δεν είχε λυθεί ή λήξει η σύμβαση.

Χρήζει βέβαια τονισμού ότι δεν οφείλεται προμήθεια αν η σύμβαση λύθηκε με καταγγελία εκ μέρους της ασφαλιστικής επιχείρησης που οφείλεται σε βαρύ παράπτωμα του πράκτορα, ή αν λύθηκε με πρωτοβουλία του πράκτορα. Στο σημείο, όμως αυτό πρέπει να επισημανθεί η δυσκολία πολλές φορές υπαγωγής μιας συμπεριφοράς του πράκτορα στην νομική έννοια του βαρέως παραπτώματος, γεγονός που συχνά απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία.

Standard & Poor’s: Πιο ανθεκτικές οι πολυεθνικές ασφαλιστικές

0

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Οι πολυεθνικοί, πολυσχιδείς ασφαλιστικοί όμιλοι (Global Multiline Insurers, GMIs) βρίσκονται σε καλύτερη θέση για να αντιμετωπίσουν τις μεγάλες προκλήσεις του κλάδου, όπως το περιβάλλον χαμηλών/αρνητικών επιτοκίων, το αυστηρότερο εποπτικό πλαίσιο και την πιθανότητα εξόδου της Βρετανίας από την ΕΕ, υποστηρίζει η Standard & Poor’s.

Ο οίκος αξιολόγησης περιλαμβάνει στην κατηγορία GMI εταιρείες όπως τις AIG, Allianz, AXA, Aviva, Zurich Insurance, Aegon, MetLife, Prudential Financial (ΗΠΑ), Prudential (Βρετανία), Chubb, Tokio Marine και XL.

Η κεφαλαιακή θέση και οι λειτουργικές επιδόσεις των GMIs κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα το 2015, σχολιάζει ο αναλυτής της S&P Φόλκερ Κουτζούς. «Οι βαθμολογίες μας για τις 9 από τις 13 εταιρείες που καλύπτουμε έχουν σταθερή προοπτική, κάτι που σημαίνει ότι οι αξιολογήσεις των GMIs εμφανίζονται πιο ανθεκτικές σε σχέση με τις αξιολογήσεις για το σύνολο του κλάδου, όπου αυτές που έχουν αρνητική προοπτική είναι περισσότερες από αυτές που έχουν θετική προοπτική».

«Το να δραστηριοποιείται κανείς σε πολλούς κλάδους σε διάφορες χώρες είναι δίκοπο μαχαίρι, καθώς οι πολυσχιδείς όμιλοι είναι λίγο ή πολύ εκτεθειμένοι σε κάθε λογής κινδύνους», συνεχίζει ο κ. Κουτζούς. Η μέση κεφαλαιακή επάρκεια των 13 GMIs που καλύπτει η S&P  δεν αποδυναμώθηκε ουσιαστικά το 2015, ούτε το α΄ τρίμηνο του 2016. Ως αποτέλεσμα, ο οίκος εκτιμά ότι όλες οι εταιρείες θα διατηρήσουν δείκτες φερεγγυότητας που συνάδουν με πιστοληπτική ικανότητα ΑΑ φέτος.

Η S&P θεωρεί ότι οι Βρετανοί ψηφοφόροι θα ταχθούν υπέρ της παραμονή της χώρας στην ΕΕ στις 23 Ιουνίου, υπογραμμίζει όμως ότι σε περίπτωση Brexit ελλοχεύουν κίνδυνοι για τις ασφαλιστικές εταιρείες με υψηλό βαθμό έκθεσης στη Βρετανία και την ΕΕ. «Πιστεύουμε ότι ένα Brexit θα οδηγήσει σε πρόσθετα κόστη για τις ασφαλιστικές, δεν θα περιορίσει όμως τις δραστηριότητές τους στην Ευρώπη», αναφέρεται στην έκθεση. Υπογραμμίζεται επίσης ότι σε περίπτωση Brexit οι βρετανικές εταιρείες με σημαντική παρουσία εκτός έδρας θα βρεθούν σε καλύτερη θέση σε σχέση με τις λιγότερο «διαφοροποιημένες» ανταγωνίστριές τους.

Σύμφωνα πάντα με την S&P, ορισμένες εκ των GMIs αντιμετωπίζουν συγκεκριμένες προκλήσεις, αναφέροντας ως παραδείγματα την AIG και την Zurich Insurance. Η πρώτη πιέζεται από τον ακτιβιστή μεγαλομέτοχό της Καρλ Άικαν να διασπαστεί, ενώ τα αποτελέσματα α΄τριμήνου που ανακοίνωσε υποχρέωσαν την S&P να χαμηλώσει τον πήχη της βαθμολογίας για την κεφαλαιακή της επάρκεια σε ΑΑ (από ΑΑΑ προηγουμένως) και να αναθεωρήσει την προοπτική για την πιστοληπτική αξιολόγηση σε «αρνητική» από «σταθερή».

Η πρώτη καταδίκη στην Ελλάδα για διαδικτυακό hoax αφορούσε εμβόλια

0

Διασπορά ψευδών ειδήσεων έκρινε τη δημοσίευση σε διαδικτυακή σελίδα, άρθρου με τίτλο «ΣΟΚ: Δείτε πώς οι εταιρείες εξαπλώνουν τον καρκίνο μέσω εμβολίων», το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Βέροιας. Με αυτό το σκεπτικό καταδίκασε ερήμην δημοσιογράφο και ιδιοκτήτη του site σε ποινή φυλάκισης 6 μηνών, με αναστολή 3 ετών και χρηματικό πρόστιμο 500 ευρώ. Πρόκειται για την πρώτη καταδίκη για ανάρτηση hoax, δηλαδή ψευδή είδηση ή απάτη, στη χώρα μας.

Η είδηση, την οποία εντόπισε αστυνομικός, στέλνοντας το θέμα στην Εισαγγελία, έχει αναδημοσιευθεί πολλές φορές και σε διάφορα sites, με μικρές αλλαγές, από το 2009. Κάθε φορά, όμως, αναφέρεται σε μια μικρή Μαιρούλα, στην οποία χορηγήθηκε το εμβόλιο MMR και παρουσίασε όγκο στον εγκέφαλο, για να πεθάνει τελικά, παρότι αντιδρούσε στη θεραπεία. Ο συντάκτης του, μάλιστα, συνέδεε διάφορες ασθένειες με εμβόλια, επικαλούμενος δήθεν ειδικούς.

Η Ένωσή Ελευθεροεπαγγελματιών Παιδιάτρων Αττικής είχε καταγγείλει τη σχετική είδηση και το Υπουργείο Υγείας το είχε παραπέμψει στη νομική υπηρεσία − «… και εκεί φαίνεται να είναι ακόμα», όπως σχολιάζει ο πρόεδρος της Ένωσης Κ. Νταλούκας.

Το Virus και το Pharma & Health Business έχουν ασχοληθεί με την προσφορά των εμβολίων αλλά και με την κατάρριψη των μύθων γύρω από τη δράση τους, απαντώντας σε βασικά ερωτήματα με τη βοήθεια ειδικών. Παράδειγμα, το άρθρο του Αθ. Μίχου, επίκουρου καθηγητή Παιδιατρικής-Λοιμωξιολογίας Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ, Α΄ Παιδιατρικής Κλινικής Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία», Μύθοι και αλήθειες σχετικά με τα εμβόλια.

Πηγή: virus.com.gr  / Καθημερινή

Σύλληψη του ζεύγους Μαρτίνη για δωροδοκία 3,2 εκατ. μάρκων

0

Για κακουργηματική απάτη σε βάρος του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Ερρίκος Ντυνάν» και για νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες (ξέπλυμα χρήματος), κατηγορεί τον πρόεδρο του ιδρύματος Ανδρέα Μαρτίνη και τη σύζυγό του Γεωργία ο ανακριτής Διαφθοράς Νίκος Τσιρώνης.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ύστερα από εντολή των δικαστικών αρχών, αστυνομικοί της Οικονομικής Αστυνομίας προχώρησαν τη Δευτέρα το βράδυ στην εκτέλεση των δύο ενταλμάτων του ανακριτή, ενώ έκαναν εκτεταμένες έρευνες στο σπίτι του ζεύγους Μαρτίνη.

Ουσιαστικά πρόκειται για μια υπόθεση η οποία απασχολεί τη Δικαιοσύνη εδώ και καιρό και αφορά σε μίζα 3,2 εκατομμυρίων μάρκων που φέρεται να εισέπραξε το ζεύγος από γερμανική εταιρεία που προμήθευσε το νοσηλευτικό ίδρυμα με νοσοκομειακό και ξενοδοχειακό εξοπλισμό. Στη δικογραφία αναφέρεται, επίσης, πως μέρος του ποσού της δωροδοκίας καταβλήθηκε για να αγοραστεί κτίριο δίπλα στο νοσοκομείο, το οποίο στεγάζει σήμερα ως ενοικιαστή τον τηλεοπτικό σταθμό MEGA.

Η έρευνα για την υπόθεση ξεκίνησε πριν από 1,5 χρόνο με εντολή της προϊσταμένης της Εισαγγελίας Διαφθοράς Ελένης Ράικου και αφορούσε την περιουσιακή κατάσταση του ζεύγους Μαρτίνη, ενώ διενεργήθηκε από τους επίκουρους εισαγγελείς Διαφθοράς Γιάννη Δραγάτση και Αντώνη Ελευθεριάνο. Με βάση τα στοιχεία που συνέλεξαν οι δύο εισαγγελείς, ορισμένα από τα οποία διαβιβάστηκαν στην Εισαγγελία Διαφθοράς, μέσω δικαστικών συνδρομών:

  • Το 1998 μετά από εισήγηση της επιτροπής προμηθειών του Ερρίκος Ντυνάν για την προμήθεια νοσοκομειακού και ξενοδοχειακού εξοπλισμού – κλίβανους, πλυντήρια, κουζίνες κλπ- υπογράφηκε σύμβαση με τη γερμανική εταιρεία Χοσπιτάλια Ιντερνάσιοναλ. Το συνολικό κόστος της συμφωνίας ήταν 12 δισεκατομμύρια δραχμές (περίπου 36 εκατομμύρια ευρώ).
  • Οι εισαγγελείς καταλογίζουν στον κ. Μαρτίνη πως, ως πρόεδρος, φέρεται να εξαπάτησε τα μέλη του ΔΣ για να προτιμηθεί η συγκεκριμένη εταιρεία, η οποία υπερκοστολόγησε τις υπηρεσίες της ώστε να διαθέσει το επιπλέον ποσό ως «δώρο» για την επιλογή της στον πρόεδρο του Νοσοκομείου.
  • Από τα στοιχεία της δικογραφίας φαίνεται πως το επίμαχο ποσό των 3,2 εκατομμυρίων μάρκων ξεκινά από λογαριασμούς της γερμανικής εταιρείας και καταλήγει σε λογαριασμό του ζεύγους Μαρτίνη σε ελβετική τράπεζα, μέσω διαρκούς εναλλαγής λογαριασμών-στάσεων. Έτσι το 2001 μέρος των χρημάτων, που αφορά 1,1 εκατομμύρια μάρκα, καταλήγουν στην εξωχώρια εταιρεία Στέιτ Εντερπράιζις με έδρα τη Λιβερία, η οποία κατά τις δικαστικές αρχές έχει ιδιοκτήτες το ζεύγος Μαρτίνη. Μέσω αυτής της εταιρείας αγοράστηκε το κτίριο δίπλα στο Νοσοκομείο. Το 2010, η εξωχώρια εταιρεία μεταβίβασε την ψιλή κυριότητα του κτιρίου στη Γεωργία Μαρτίνη και την επικαρπία στον Ανδρέα Μαρτίνη.

Το ζεύγος Μαρτίνη αναμένεται να οδηγηθεί στον ανακριτή Διαφθοράς εντός της ημέρας, προκειμένου να λάβει προθεσμία για να προετοιμάσει την υπεράσπισή του.

Ξανθός: Προτεραιότητα η αποπληρωμή των ληξιπροθέσμων στην Υγεία

0

“Κλείνει ο κύκλος ανασφάλειας”. Αυτή ήταν η αρχική εκτίμηση του Υπουργού Υγείας Ανδρέα Ξανθού, μιλώντας από το βήμα συνεδρίου για την Υγεία, όπου έκανε λόγο για εύλογη αλλά συγκρατημένη αισιοδοξία. Επρόκειτο για μια ομιλία που δεν επεφύλασσε εκπλήξεις, αλλά διατύπωνε προθέσεις και στόχους.

“Αυτές τις ημέρες το σήμα από την Ευρώπη είναι απολύτως διακριτό και είναι ότι στην Ελλάδα εδραιώνεται η πολιτική σταθερότητα, αλλά και ότι η Ευρώπη θεωρεί ότι έχει αξιόπιστους συνομιλητές”, εκτίμησε ο κ. Ξανθός, παραδεχόμενος ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να τηρήσει  τις δεσμεύσεις της χώρας “με τρόπο που θα συνεπάγεται δικαιότερη κατανομή βαρών και θα δίνει περιθώριο για παρεμβάσεις  ανακούφισης των στρωμάτων που έχουν πληγεί με πιο βίαιο τρόπο τα τελευταία χρόνια”.

“Ιδιαίτερα στο κομμάτι της Υγείας, είναι μεγάλη πρόκληση να υπάρξουν δείγματα γραφής αισθητά και από τους πολίτες εργαζόμενους στο σύστημα, τους συναλλασσόμενους στο σύστημα”, εκτίνησε υπουργός, από το βήμα του συνεδρίου “The Future of Healthcare in Greece”.

“Την εικόνα του ΕΣΥ τη γνωρίζουμε όλοι και δεν υπάρχει λόγος να ωραιοποιούμε καταστάσεις και να  υποβαθμίζουμε την ανάγκη να υπάρξουν σύντομα αισθητές παρεμβάσεις”, ανέφερε και πρόσθεσε πως “υπάρχουν πολλαπλά και συσσωρευμένα προβλήματα και διαιωνίζονται παθογένειες και στρεβλώσεις του παρελθόντος που δεν μπορούν να είναι πια αποδεκτές και απειλούν βιωσιμότητα συστήματος”.

Κατά τον κ. Ξανθό πέρσι ήταν μια χρονιά μη κανονικότητας του συστήματος, αλλά έγινε μια προσπάθεια σταθερότητας.  “Σε μεγάλο βαθμό το έχουμε καταφέρει”, υποστήριξε, κάνοντας λόγο για οικονομική ενίσχυση νοσοκομείων και ΠΦΥ, και προώθηση “μιας περιορισμένης έκτασης αλλά καθοριστικής σημασίας δέσμης προσλήψεων”.

Αίσθηση πως το περιβάλλον το επόμενο διάστημα θα ειναι πιο σταθερό, εξέφρασε ο κ. Ξανθός, με πιο διασφαλισμένες τις προϋποθέσεις αποδοτικής λειτουργίας των δημόσιων δομών. “Προσπαθούμε να αυξήσουμε την ικανότητα του Συστήματος Υγείας να καλύπτει αυξανόμενες ανάγκες”.

“Η κρίση παράγει και αρρώστια, υποχωρούν οι δείκτες υγείας”, υπενθύμισε ο κ. Ξανθός, τονίζοντας πως μια  μια ευνομούμενη κοινωνία οφείλει να διασφαλίζει την προτεραιότητα σε αξιοπρεπείς υπηρεσίες ιδιαίτερα από το δημόσιο σύστημα υγείας.

Κατά τον υπουργό, με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης και την εκταμίευση δόσεων, ένα μεγάλο κομμάτι θα κινηθεί γα την κάλυψη ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του δημοσίου, που έχουν συσσωρευθεί το τελευταίο διάστημα. Μάλιστα, υπενθύμισε πως από τα 6,5 δισ. ευρώ στα οποία ανέρχονται οι υποχρεώσεις του δημοσίου σε προμηθευτές το 50% είναι στον χώρο της Υγείας. “Σε συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών θα υπάρξει προτεραιότητα στον να καλυφθούν αυτές οι υποχρεώσεις μόλις αρχίσει να ομαλοποιείται η χρηματοδότηση το επόμενο διάστημα, ώστε να υπάρξουν συνθήκες κανονικότητας”, συμπλήρωσε.

“Δεν έχουμε την αντίληψη ότι το κράτος είναι για ρυθμίζει τον ανταγωνισμό ανάμεσα στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Το κράτος οφείλει να έχει μια μεροληψία υπέρ του δημόσιου τομέα”, τόνισε και περιέγραψε το στόχο αύξησης του capacity του συστήματος και διατήρησης του ηθικού του συστήματος υγείας.

“Στο πλαίσιο του μεσοπρόθεσμου θα υπάρξει αυξημένος δημοσιονομικός χώρος για κοινωνική πολιτική και δημόσια υγεία”, εκτίμησε ο κ. Ξανθός κάνοντας λόγο για συνέργεια πόρων, ως κρίσιμη προϋπόθεση για να υπάρξει η εν λόγω μεροληψία.

Ο κ. Ξανθός αναφέρθηκε και στον νόμο για την κάλυψη των ανασφάλιστων, ενώ έκανε λόγο για μεγάλη πρόσκληση σε ό,τι αφορά τη φροντίδα μεταναστών και προσφύγων, και τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας.

Κρίσιμα ζητήματα, κατά τον υπουργό Υγείας, είναι να προχωρήσουν εκκρεμούσες μεταρρυθμίσεις και αλλαγές στο Σύστημα Ύγειας, όπως η ΠΦΥ, η Ψυχιατρική Μεταρρύθμιση, η Δημόσια Υγεία και το σύστημα προμηθειών, αλλά και να αντιστραφεί το τεράστιο κύμα επιστημονικής μετανάστευσης, που αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες απειλές για τη βιωσιμότητα του ΣΥ.

“Το κρίσιμο ζήτημα αυτή την περίοδο ειναι η αξιοπιστία”, κατέληξε ο κ. Ξανθός.

Το Doctor Care συνεργάζεται με την ΑΤΕ Ασφαλιστική

0

Η Πρότυπη Μονάδα Φροντίδας Πρωτοβάθμιας Υγείας Doctor Care ξεκινά επίσημη συνεργασία με την ΑΤΕ Ασφαλιστική ως ειδικό συμβεβλημένο πολυϊατρείο. Η σύμβαση προβλέπει την απευθείας κάλυψη προασφαλιστικού ελέγχου για τους ενδιαφερόμενους να ασφαλιστούν στην ΑΤΕ Ασφαλιστική, προνομιακό τιμοκατάλογο και παροχές προστιθέμενης αξίας στο Doctor Care για όλους τους ασφαλισμένους της εταιρείας.

Η συνεργασία της ΑΤΕ Ασφαλιστικής με το Doctor Care, το μεγαλύτερο πολυϊατρείο των Βαλκανίων, εντάσσεται στη φιλοσοφία της «Δυναμικά μαζί, κοντά σας ό,τι κι αν τύχει» και στη σειρά συμφωνιών στρατηγικής σημασίας με κορυφαίους φορείς υγείας προκειμένου να προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες για τους ασφαλισμένους της.

Όπως τονίζει σε σχετική δήλωση ο πρόεδρος του Doctor Care Κωνσταντίνος Τζουτζουράκης, «Η συμφωνία με την ΑΤΕ Ασφαλιστική, μια εκ των κορυφαίων ασφαλιστικών εταιρειών της χώρας μας, εναρμονίζεται πλήρως με τη στρατηγική του Doctor Care για την παροχή προστιθέμενης αξίας υπηρεσιών σε μια πλήρως καθετοποιημένη μονάδα πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, σε προνομιακές τιμές, για όλους τους πολίτες. Η συνεργασία αυτή, που θεμελιώνει την αμοιβαιότητα και την εμπιστοσύνη μεταξύ των δύο οργανισμών, δημιουργεί πολύ σημαντικές προοπτικές και ευκαιρίες ανάπτυξης, διότι έχει ως κοινό τόπο την προσφορά προς τον άνθρωπο. Στο επόμενο διάστημα, θα έχουμε τη δυνατότητα να μετουσιώσουμε την κοινή μας φιλοσοφία σε νέες υπηρεσίες και προϊόντα υγείας, τα οποία θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες κάθε σύγχρονου ανθρώπου».

Οι ασφαλισμένοι της ΑΤΕ Ασφαλιστικής μπορούν πλέον να αξιοποιούν τα προνόμια και τις υπηρεσίες υγείας που παρέχουν οι 70 κορυφαίοι ιατροί όλων των ειδικοτήτων, το εξειδικευμένο νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό στις εξοπλισμένες με μηχανήματα τεχνολογίας αιχμής κτιριακές εγκαταστάσεις του Doctor Care.

Το 1.700 τ.μ. πολυϊατρείο λειτουργεί Δευτέρα-Παρασκευή 7:30-21:00 και Σάββατο 9:00-15:00. Η ενεργοποίηση της συνεργασίας επιτρέπει στους ασφαλισμένους της ΑΤΕ Ασφαλιστικής να έχουν άμεση και συνεχή πρόσβαση στις ολοκληρωμένες υπηρεσίες του Doctor Care καλώντας όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, στην Ανοιχτή Γραμμή Υγείας, στα τηλέφωνα 210.62.88077 (από κινητό) και 801.11.41051 (από σταθερό) ή στο τηλεφωνικό κέντρο του Doctor Care 2315.555.555 (e-mail: contact@doctorcare.gr).

Παράλληλα, η μετάβαση των πελατών της ΑΤΕ Ασφαλιστικής στο Doctor Care είναι ιδιαίτερα εύκολη, καθώς βρίσκεται στη Ναύαρχου Κουντουριώτου & Παγγαίου 1, σε κομβικό σημείο της Θεσσαλονίκης, έναντι του λιμένα, ενώ πλησίον υπάρχουν χώροι στάθμευσης 400 περίπου θέσεων.