back to top
27.9 C
Athens
Τετάρτη 30 Ιουλίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1613

MetLife: Προετοιμάζεται για διαδικασίες spin off

0

της Ελενας Ερμείδου

Η MetLife κατάθεσε στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ (SEC) την πρόθεση της να διαχωρίσει την μονάδα ασφαλειών ζωής (spin-off) των ΗΠΑ και να δημιουργήσει μία νέα εταιρεία επενδύσεων χαρτοφυλακίου η οποία θα αποκαλείται Brighthouse Financial.

Η διαδικασία του διαχωρισμού αναμένεται να ξεκινήσει το πρώτο εξάμηνο του επομένου έτους. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας υπόκεινται σε ορισμένες προϋποθέσεις και υποχρεωτικές εγκρίσεις.

Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία του διαχωρισμού της μονάδας ζωής, η Metlife εκτιμά πως η Brighthouse Financial θα καταστεί η κυριότερη ασφαλιστική ζωής και τακτικών καταβολών των ΗΠΑ.

Λέγεται ότι η Brighthouse Financial θα κατέχει στο χαρτοφυλάκιο της περιουσιακά στοιχεία αξία 240 δισεκατομμυρίων δολαρίων μαζί με 2,6 εκατομμύρια ασφαλιστήρια συμβόλαια και συμβάσεις τακτικών καταβολών μέχρι την 30η Ιουνίου 2016.

Σε σχετική δήλωση του, ο πρόεδρος και CEO της MetLife Steven Kandarian τόνισε «είμαστε πεπεισμένοι ότι ο διαχωρισμός θα ενδυναμώσει τον συναγωνισμό και των δύο εταιρειών, ώστε να επιτύχουν ισχυρές οικονομικές και λειτουργικές επιδόσεις, δημιουργώντας μακροπρόθεσμες αξίες στους μετόχους».

Η εταιρεία θα συνεχίσει να διατηρεί τις ισχυρές της βάσεις σε ΗΠΑ, Ιαπωνία, Λατινική Αμερική, Μέση Ανατολή και Ευρώπη.

 

 

Τα διαπιστευτήρια των ασφαλιστικών το 2015

0

Τα «διαπιστευτήριά» τους ότι στηρίζουν τη θέση τους στην εγχώρια αγορά και τη γενικότερη προσπάθεια του επιχειρείν για την ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας, έδωσαν οι ασφαλιστικές εταιρείες το 2015, αυξάνοντας τα επενδεδυμένα τους κεφάλα, καθώς και τα ίδια και μετοχικά τους κεφάλαια, τη στιγμή μάλιστα που η παραγωγή τους κινήθηκε πτωτικά.

Τα στοιχεία που επεξεργάσθηκε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος είναι άκρως αποκαλυπτικά για τη θετική εξέλιξη των μεγεθών του κλάδου, αλλά και για το οικονομικό του συμμάζεμα, το οποίο, βέβαια, σε μεγάλο βαθμό αποδόθηκε στις αυξημένες κεφαλαιακές υποχρεώσεις που επέβαλλε η εφαρμογή του Solvency II από την 1η Ιανουαρίου 2016.

Όσο για την κερδοφορία της αγοράς, αναλυτές χωρίς να υποβαθμίζουν την ανοδική πορεία των καθαρών προ και μετά φόρων αποτελεσμάτων, υπογραμμίζουν το γεγονός ότι τα μεγέθη δεν είναι απόλυτα συγκρίσιμα. Ειδικότερα επισημαίνουν ότι:

–          Πολλές εταιρείες προσάρμοσαν τα οικονομικά τους μεγέθη στις απαιτήσεις των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων, όταν το 2014 τα μεγέθη τους ήταν εκφρασμένα βάσει των Εθνικών Λογιστικών Προτύπων.

–          Στην Ένωση δεν έγινε γνωστό ποια υποκαταστήματα γνωστοποίησαν τα μεγέθη τους σε Εθνικά και ποια σε Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα.

–          Οι αποσβέσεις των εταιρειών δεν αποτυπώθηκαν στα στοιχεία που είχε διαθέσιμα η Ένωση.

–          Η εφαρμογή του αναβαλλόμενου φόρου επηρέασε καθοριστικά την κερδοφορία του κλάδου.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι το 2015 ο κλάδος:

–          Εμφάνισε αυξημένο ενεργητικό στα 16 δισ. ευρώ με ετήσια άνοδο κατά 4,3%.

–          Παρουσίασε αυξημένες επενδύσεις 7% στα 12,9 δισ. ευρώ, έναντι 12,02 δισ. ευρώ το προηγούμενο έτος.

–          Είχε ενισχυμένο συνολικό μετοχικό κεφάλαιο στο 1,4 δισ. ευρώ από 1,3 δισ. ευρώ το 2014.

–          Κατέγραψε αυξημένα ίδια κεφάλαια στα 3 δισ. ευρώ από 2,3 δισ. ευρώ το 2014.

–          Σχημάτισε ασφαλιστικές προβλέψεις 11,4 δισ. ευρώ, οριακά μειωμένες (-2,7%).

–          Εμφάνισε αυξημένο καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων 413 εκατ. ευρώ έναντι 377 εκατ. ευρώ το 2014

–          Παρουσίασε αυξημένα κέρδη μετά φόρων κατά 25,2% στα 305,5 εκατ. ευρώ.

Νέο webinar από τον ΠΣΑΣ: «Ιδέες και στρατηγικές επιβίωσης και επιτυχίας»

0

«Ιδέες και στρατηγικές επιβίωσης και επιτυχίας» είναι το θέμα του 7ου δωρεάν webinar που διοργανώνει την Τρίτη 25 Οκτωβρίου, 14.30-16.00, ο ΠΣΑΣ, με εισηγητή τον Dr Άγγελο Ροδαφηνό και την εξής θεματολογία:

  • Στρατηγικές επιτυχίας σε δύσκολες συνθήκες
  • Η μέθοδος αποτελεσματικής επίλυσης προβλημάτων RO!
  • Η τέχνη της αλλαγής συνηθειών με στόχο τη μέγιστη αποτελεσματικότητα
  • Αποτελεσματική διαχείριση του stress
  • Η ζωτικής σημασίας διαχείριση χρόνου και προτεραιοτήτων
  • Επιρροή και πειστικότητα σε εποχές αβεβαιότητας και αμφιβολίας
  • Μυστικά για την εξυπηρέτηση του πελάτη σε ειδικές συνθήκες

Επιπλέον, στο πλαίσιο του webinar ο πρόεδρος του ΠΣΑΣ Παναγιώτης Λελεδάκης θα πραγματοποιήσει συνοπτική ενημέρωση για εξελίξεις σε φλέγοντα θέματα που αφορούν την ασφαλιστική διαμεσολάβηση, τον Σύνδεσμο και το πλάνο δράσεών του.

Για τη συμμετοχή στο webinar θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Πατήστε εδώ για δήλωση συμμετοχής και εδώ για εγγραφή στον Σύνδεσμο.

 

Νέο webinar από τον ΠΣΑΣ: «Ιδέες και στρατηγικές επιβίωσης και επιτυχίας»

0

«Ιδέες και στρατηγικές επιβίωσης και επιτυχίας» είναι το θέμα του 7ου δωρεάν webinar που διοργανώνει την Τρίτη 25 Οκτωβρίου, 14.30-16.00, ο ΠΣΑΣ, με εισηγητή τον Dr Άγγελο Ροδαφηνό και την εξής θεματολογία:

  • Στρατηγικές επιτυχίας σε δύσκολες συνθήκες
  • Η μέθοδος αποτελεσματικής επίλυσης προβλημάτων RO!
  • Η τέχνη της αλλαγής συνηθειών με στόχο τη μέγιστη αποτελεσματικότητα
  • Αποτελεσματική διαχείριση του stress
  • Η ζωτικής σημασίας διαχείριση χρόνου και προτεραιοτήτων
  • Επιρροή και πειστικότητα σε εποχές αβεβαιότητας και αμφιβολίας
  • Μυστικά για την εξυπηρέτηση του πελάτη σε ειδικές συνθήκες

Επιπλέον, στο πλαίσιο του webinar ο πρόεδρος του ΠΣΑΣ Παναγιώτης Λελεδάκης θα πραγματοποιήσει συνοπτική ενημέρωση για εξελίξεις σε φλέγοντα θέματα που αφορούν την ασφαλιστική διαμεσολάβηση, τον Σύνδεσμο και το πλάνο δράσεών του.

Για τη συμμετοχή στο webinar θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Πατήστε εδώ για δήλωση συμμετοχής και εδώ για εγγραφή στον Σύνδεσμο.

 

Σεμινάριο ΕΙΑΣ: Η διαδικασία εκτίμησης & αντιμετώπισης αιτιάσεων – Customer Service Excellence

0

Σεμινάριο διάρκειας 10 εκπαιδευτικών ωρών, με θέμα «Η διαδικασία εκτίμησης & αντιμετώπισης αιτιάσεων – Customer Service Excellence», θα πραγματοποιηθεί στο εκπαιδευτικό κέντρο του ΕΙΑΣ (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος) την Τετάρτη 2 και την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2016, 16:00-20:15.

Εισηγήτριες του σεμιναρίου είναι η κυρία Κωνσταντίνα Λόντου, δικηγόρος, τ. δ/ντρια του Υπουργείου Ανάπτυξης, και οι κυρίες Ελπίδα Λεπενιώτη, οικονομολόγος και πολιτική επιστήμων, εκπρόσωπος εξυπηρέτησης πελατών AIG Hellas, και Διονυσία Τσιμάρα, οικονομολόγος, εκπρόσωπος εξυπηρέτησης πελατών AIG Hellas.

Αιτήσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μέχρι τη Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2016, ενώ το κόστος συμμετοχής ξεκινά από 90 ευρώ.

Θεματολογία σεμιναρίου:

  • Πεδίο εφαρμογής των πράξεων του διοικητή
  • Κατευθυντήριες γραμμές ΕΙΟPA
  • Έννοιες & βασικοί ορισμοί
  • Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας & πολιτική διαχείρισης αιτιάσεων
  • Οργανωτικές υποχρεώσεις των εταιρειών και των διαμεσολαβούντων
  • Διαδικασία και τρόπος διαχείρισης αιτιάσεων
  • Έκθεση & ελάχιστα στοιχεία αυτής

Εξυπηρέτηση πελατών

  • Έννοιες & βασικοί όροι
  • Εξυπηρέτηση vs ποιοτική εξυπηρέτηση
  • Ποιοτική εξυπηρέτηση vs διαφήμιση
  • Εσωτερικοί & εξωτερικοί πελάτες
  • Χτίζοντας την πελατειακή πίστη
  • Γλώσσα του σώματος – λεξιλόγιο
  • Η δύναμη των ερωτήσεων
  • Αναγνώριση & αξία στην άποψη τρίτου
  • Τεχνικές συμπεριφοράς

Διαχείριση αιτιάσεων σύμφωνα με τις πράξεις της Εκτελεστικής Επιτροπής της Τράπεζας της Ελλάδος (88/5-4-2016 & 89/5-4-2016)

  • Ορισμός & είδη αιτιάσεων
  • Τρόποι λήψης
  • Ο φαύλος κύκλος των δυσαρεστημένων πελατών
  • Η σωστή διαχείριση των αιτιάσεων και τα οφέλη αυτών
  • Οι χρυσοί κανόνες για την επίλυση παραπόνων
  • Τύποι παραπονούμενων πελατών
  • Βήματα για την αποκατάσταση της εξυπηρέτησης
  • Διαχείριση προκλήσεων
  • Αντιμετώπιση επιθετικών πελατών
  • Οργάνωση και λειτουργία ενός Τμήματος Παραπόνων

Interactive εμπειρία

  • Role play
  • Workshop
  • Αυτοαξιολόγηση

Το σεμινάριο απευθύνεται:  

  • Σε όλα τα στελέχη των ασφαλιστικών εταιριών, μέλη ΔΣ, υπευθύνους κανονιστικής συμμόρφωσης, επικεφαλής διαχείρισης αιτιάσεων
  • Σε υπευθύνους υποκαταστημάτων ασφαλιστικών εταιριών ΕΕ και τρίτων χωρών, καθώς και σε στελέχη αλληλασφαλιστικών συνεταιρισμών
  • Σε στελέχη επιχειρήσεων που έχουν σαν αντικείμενο την εξυπηρέτηση πελατών –είτε σε επίπεδο κεντρικών υπηρεσιών είτε σε επίπεδο δικτύου– αλλά και σε στελέχη κέντρων τηλεφωνικής εξυπηρέτησης (call centers)
  • Σε όσους έρχονται σε επαφή με τον «πελάτη» (εσωτερικό & εξωτερικό)
  • Σε ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές όλων των κατηγοριών αλλά και όλους όσοι ενδιαφέρονται να εμπλουτίσουν, διευρύνουν και εμβαθύνουν τις γνώσεις τους πάνω στα θέματα του σεμιναρίου

Περισσότερες πληροφορίες και αίτηση συμμετοχής στο αρχείο ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΙΤΙΑΣΕΩΝ_ΠΡΑΞΕΙΣ ΤτΕ_2 & 3.11.2016.

Σεμινάριο ΕΙΑΣ: Η διαδικασία εκτίμησης & αντιμετώπισης αιτιάσεων – Customer Service Excellence

0

Σεμινάριο διάρκειας 10 εκπαιδευτικών ωρών, με θέμα «Η διαδικασία εκτίμησης & αντιμετώπισης αιτιάσεων – Customer Service Excellence», θα πραγματοποιηθεί στο εκπαιδευτικό κέντρο του ΕΙΑΣ (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος) την Τετάρτη 2 και την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2016, 16:00-20:15.

Εισηγήτριες του σεμιναρίου είναι η κυρία Κωνσταντίνα Λόντου, δικηγόρος, τ. δ/ντρια του Υπουργείου Ανάπτυξης, και οι κυρίες Ελπίδα Λεπενιώτη, οικονομολόγος και πολιτική επιστήμων, εκπρόσωπος εξυπηρέτησης πελατών AIG Hellas, και Διονυσία Τσιμάρα, οικονομολόγος, εκπρόσωπος εξυπηρέτησης πελατών AIG Hellas.

Αιτήσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μέχρι τη Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2016, ενώ το κόστος συμμετοχής ξεκινά από 90 ευρώ.

Θεματολογία σεμιναρίου:

  • Πεδίο εφαρμογής των πράξεων του διοικητή
  • Κατευθυντήριες γραμμές ΕΙΟPA
  • Έννοιες & βασικοί ορισμοί
  • Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας & πολιτική διαχείρισης αιτιάσεων
  • Οργανωτικές υποχρεώσεις των εταιρειών και των διαμεσολαβούντων
  • Διαδικασία και τρόπος διαχείρισης αιτιάσεων
  • Έκθεση & ελάχιστα στοιχεία αυτής

Εξυπηρέτηση πελατών

  • Έννοιες & βασικοί όροι
  • Εξυπηρέτηση vs ποιοτική εξυπηρέτηση
  • Ποιοτική εξυπηρέτηση vs διαφήμιση
  • Εσωτερικοί & εξωτερικοί πελάτες
  • Χτίζοντας την πελατειακή πίστη
  • Γλώσσα του σώματος – λεξιλόγιο
  • Η δύναμη των ερωτήσεων
  • Αναγνώριση & αξία στην άποψη τρίτου
  • Τεχνικές συμπεριφοράς

Διαχείριση αιτιάσεων σύμφωνα με τις πράξεις της Εκτελεστικής Επιτροπής της Τράπεζας της Ελλάδος (88/5-4-2016 & 89/5-4-2016)

  • Ορισμός & είδη αιτιάσεων
  • Τρόποι λήψης
  • Ο φαύλος κύκλος των δυσαρεστημένων πελατών
  • Η σωστή διαχείριση των αιτιάσεων και τα οφέλη αυτών
  • Οι χρυσοί κανόνες για την επίλυση παραπόνων
  • Τύποι παραπονούμενων πελατών
  • Βήματα για την αποκατάσταση της εξυπηρέτησης
  • Διαχείριση προκλήσεων
  • Αντιμετώπιση επιθετικών πελατών
  • Οργάνωση και λειτουργία ενός Τμήματος Παραπόνων

Interactive εμπειρία

  • Role play
  • Workshop
  • Αυτοαξιολόγηση

Το σεμινάριο απευθύνεται:  

  • Σε όλα τα στελέχη των ασφαλιστικών εταιριών, μέλη ΔΣ, υπευθύνους κανονιστικής συμμόρφωσης, επικεφαλής διαχείρισης αιτιάσεων
  • Σε υπευθύνους υποκαταστημάτων ασφαλιστικών εταιριών ΕΕ και τρίτων χωρών, καθώς και σε στελέχη αλληλασφαλιστικών συνεταιρισμών
  • Σε στελέχη επιχειρήσεων που έχουν σαν αντικείμενο την εξυπηρέτηση πελατών –είτε σε επίπεδο κεντρικών υπηρεσιών είτε σε επίπεδο δικτύου– αλλά και σε στελέχη κέντρων τηλεφωνικής εξυπηρέτησης (call centers)
  • Σε όσους έρχονται σε επαφή με τον «πελάτη» (εσωτερικό & εξωτερικό)
  • Σε ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές όλων των κατηγοριών αλλά και όλους όσοι ενδιαφέρονται να εμπλουτίσουν, διευρύνουν και εμβαθύνουν τις γνώσεις τους πάνω στα θέματα του σεμιναρίου

Περισσότερες πληροφορίες και αίτηση συμμετοχής στο αρχείο ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΙΤΙΑΣΕΩΝ_ΠΡΑΞΕΙΣ ΤτΕ_2 & 3.11.2016.

Η ΑΧΑ στις Ημέρες Καριέρας

0
AXA λογότυπο πινακίδα

Η προσέλκυση νέων ταλαντούχων ανθρώπων που θα αποτελέσουν την επόμενη γενιά στελέχωσης της ΑΧΑ αποτελεί βασικό άξονα της εταιρείας, πάνω στον οποίο εργάζεται η Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού. Στο πλαίσιο αυτό στελέχη της ΑΧΑ συμμετείχαν στις 8 και 9 Οκτωβρίου στην εκδήλωση «Ημέρες Καριέρας» που πραγματοποιήθηκε στην Τεχνόπολη (Γκάζι).

Η συμμετοχή των ανθρώπων της ΑΧΑ στην εν λόγω ενέργεια βασίστηκε σε τρεις πυλώνες:

  • Να ενημερώσουν τους νέους τι σημαίνει ασφαλιστική εταιρεία και πώς μπορούν οι ίδιοι να αξιοποιήσουν τα χαρακτηριστικά τους.
  • Να προσφέρουν Ευκαιρίες Καριέρας σε έναν αριθμό συμμετεχόντων.
  • Να τους δώσουν τη δυνατότητα συμμετοχής στο «Reverse Mentoring Quiz» ώστε να γίνουν Reverse Mentors και να διδάξουν στελέχη της Εταιρείας σε ψηφιακά θέματα.

Από το περίπτερο της ΑΧΑ πέρασε μεγάλος αριθμός συμμετεχόντων, οι οποίοι συνομίλησαν με στελέχη της εταιρείας και μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής που βρίσκονταν στον χώρο της Τεχνόπολης. Οι νέοι συμμετείχαν με ενθουσιασμό και στο «Reverse Mentoring Quiz» τεστάροντας τις γνώσεις τους σε social media και applications, θέτοντας έτσι υποψηφιότητα να γίνουν οι επόμενοι Reverse Mentors της εταιρείας.

Η διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού της ΑΧΑ Άννα Μανιάτη δήλωσε στο πλαίσιο της εκδήλωσης: «Είμαι πολύ χαρούμενη για το γεγονός ότι το περίπτερο της ΑΧΑ έχει μεγάλη ροή από νέους ανθρώπους που δείχνουν ενδιαφέρον για την εταιρεία μας. Ως ΑΧΑ έχουμε πολλά να προσφέρουμε στη νέα γενιά τόσο σε επίπεδο επαγγελματικής αποκατάστασης όσο και σε επίπεδο ανάπτυξης και εξέλιξης. Το γεγονός ότι είμαστε η εταιρεία με το κορυφαίο περιβάλλον εργασίας στην Ελλάδα∗ δείχνει το ενδιαφέρον που έχουμε προς τους ανθρώπους μας και παράλληλα αποτελεί πόλο έλξης για τους νέους φιλόδοξους ανθρώπους».

Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, η παρουσία της ΑΧΑ στις «Ημέρες Καριέρας» αποδεικνύει εμπράκτως την έμφαση που δίνει η εταιρεία στην προσέλκυση ταλαντούχων υποψηφίων που μπορούν δυνητικά να τη στελεχώσουν και να την υποστηρίξουν στο ταξίδι προς την επόμενη μέρα. Ο μεγάλος αριθμός των νέων που πέρασαν από τον χώρο της ΑΧΑ, έδειξε πως η θετική φήμη της εταιρείας αποτελεί σημαντικό πόλο έλξης για τη νέα γενιά.

*#1 στην κατηγορία εταιρειών με περισσότερους από 250 εργαζόμενους για το 2016.

Κερκυραίοι ζωγράφοι του 19ου και 20ού αι. στον Χώρο Τέχνης της Εθνικής Ασφαλιστικής

0

Μια ξεχωριστή ομαδική έκθεση ζωγραφικής με τίτλο «Ακουαρέλες Κερκυραίων ζωγράφων του 19ου & 20ού αιώνα» θα φιλοξενηθεί στον Χώρο Τέχνης της Εθνικής Ασφαλιστικής «ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ», από τις 19 Οκτωβρίου έως τις 8 Δεκεμβρίου 2016.

Στην έκθεση παρουσιάζονται 49 ακουαρέλες Κερκυραίων ζωγράφων. Πρόκειται για τους Ανδρέα Βρανά, Άγγελο Γιαλλινά, Λυκούργο Κογιεβίνα, Περικλή Κόλλα, Βικέντιο Μποκατσιάμπη, Χαράλαμπο Παχή, Μάρκο Πιέρρη, Αιμίλιο Προσαλέντη, Σπυρίδωνα Προσαλέντη, Γεώργιο Σαμαρτζή,  Σπυρίδωνα Σκαρβέλλη, Στέφανο Τριβόλη, Παναγιώτη Τσιριγώτη και τον Στέφανο Σγούρο, ηλικίας σήμερα 93 ετών, ο οποίος είναι ένας εκ των τελευταίων μαθητών της Κερκυραϊκής Σχολής.

Οι πίνακες των σημαντικών αυτών Κερκυραίων καλλιτεχνών είναι από τις λίγες φορές που παρουσιάζονται στο αθηναϊκό κοινό και ειδικά οι δύο ακουαρέλες του Περικλή Κόλλα της περιόδου 1875-1876, με δεδομένο πως ο καλλιτέχνης έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 23 ετών και γνωστά έργα του βρίσκονται μόνο στη Δημοτική Πινακοθήκη Κέρκυρας και τη Φιλαρμονική Εταιρεία Κέρκυρας.

Τα έργα προέρχονται από τις ιδιωτικές συλλογές: του Ιωάννη Καραλίβανου, της Πινακοθήκης Λέανδρου Σπαρτιώτη στην Πρέβεζα, του Ανδρέα Βρανά, της Εθνικής Ασφαλιστικής, του Άγγελου Παναγιωτίδη και του Ιωάννη Μαραγκουδάκη.

Να βγει από την βουβή κατάθλιψη η ασφαλιστική αγορά

0

του Νίκου Σακελλαρίου

Η ασφαλιστική αγορά υποφέρει  αθόρυβα.  Πίσω από τις παράτες , τα πάρτι και τα λαμπερά συνέδρια πωλήσεων των εταιρειών κρύβεται μία φοβερή επιχειρηματική κατάθλιψη όπως τουλάχιστον στην πλειονότητα των ελλήνων.  Εάν εξαιρέσουμε καμιά δεκαριά εταιρείες από τις ασφαλιστικές, τους διαμεσολαβούντες , οι υπόλοιποι πασχίζουν για την επιβίωση.  Το ποιος φταίει γι’ αυτό είναι μία σύνθετη κατάσταση και πάντως όχι απαραίτητα όσοι διαχειρίζονται σήμερα τις εξελίξεις στον κλάδο.

Οξύτατος ανταγωνισμός  (και ορισμένες φορές αθέμιτος) , αδυναμία ανάπτυξης λόγω οικονομικών συνθηκών, φορολογική και ασφαλιστική εξουθένωση είναι οι βασικότεροι παράγοντες που καθηλώνουν την ασφαλιστική αγορά.  Επιπλέον υπάρχουν και οι δομικές αδυναμίες του συστήματος όπως διαμορφώθηκε κατά τις προηγούμενες δεκαετίες που δεν αφήνουν την δημιουργία νέων  ευκαιριών και την αλλαγή των συνθηκών.

Το γεγονός ότι υπάρχουν ακόμη επιχειρήσεις που κατάφεραν να συγκρατήσουν τις παραγωγές τους χωρίς να αυξήσουν προμήθειες, να παραμείνουν κερδοφόρες παρά τη φορολογία και τις επενδυτικές υποαξίες (βλέπε PSI, ομόλογα, μετοχές , ακίνητα κλπ) δείχνει ότι υπάρχουν κάποιοι που φυλάσσουν «επιχειρηματικές Θερμοπύλες» .  Σ’ αυτούς θα πρέπει να στηριχθεί η αγορά και αυτοί πρέπει να πάρουν πρωτοβουλίες για εξαγορές των πιο αδύναμων εταιρειών.  Τέλος,  ας δοθεί και η ευκαιρία στους νέους επαγγελματίες να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία και να βάλουν νέους πελάτες στα χαρτοφυλάκιά τους.  Νέους ηλικιακά (20-35 ετών) και όχι τους νέους της δεκαετίας του ’80 και του ’90 που πλέον είναι 40άρηδες και 50άρηδες.  Αν καταφέρουν να τους πείσουν μέσω facebook ή twitter ότι με ελάχιστα ευρώ κάθε μήνα  θα καταφέρουν να έχουν κάποιο απόθεμα σε 15-20 χρόνια (δηλαδή όταν θα είναι 40-50 ετών) ή θα έχουν μία αξιοπρεπή νοσηλεία σε κάποιο ατύχημά τους , τότε θα έχουν κερδίσει το μισό παιχνίδι. Το άλλο μισό , πρέπει να το κερδίσουν άλλοι.

Αλλαγές θέσεων στην ΕΑΕΕ

0
Λογότυπο ΕΑΕΕ