back to top
35.4 C
Athens
Τρίτη 29 Ιουλίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1614

Kaspersky Lab: Tα smartphones αποσπούν την προσοχή και μας καθιστούν λιγότερο αποτελεσματικούς εν ώρα εργασίας

0

Είναι γεγονός ότι τα smartphones μας βοηθούν να μένουμε σε επαφή με συναδέλφους, να ελέγχουμε τα εισερχόμενα μηνύματά μας και να ολοκληρώνουμε τα επείγοντα καθήκοντα μας, όσο βρισκόμαστε εν κινήσει. Η πραγματικότητα ωστόσο είναι λίγο διαφορετική, καθώς μας καθιστούν λιγότερο παραγωγικούς εν ώρα εργασίας, σύμφωνα με ένα νέο ψυχολογικό πείραμα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Kaspersky Lab από το Πανεπιστήμιο του Würzburg και το Πανεπιστήμιο Nottingham Trent.

Μέσω του πειράματος διερευνήθηκε ο συσχετισμός μεταξύ των επιπέδων παραγωγικότητας και της απόστασης που έχουν οι συμμετέχοντες από τα smartphones τους. Συγκεκριμένα, παρατηρήθηκε ότι όταν τους απομάκρυναν από το smartphones τους η απόδοση των συμμετεχόντων βελτιώθηκε κατά 26%. Το πείραμα εξέταζε τη συμπεριφορά 95 ατόμων μεταξύ 19 και 56 ετών σε εργαστήρια στο Πανεπιστήμιο του Würzburg και στο Πανεπιστήμιο Nottingham Trent. Οι ερευνητές είχαν φροντίσει ώστε να εξισορροπήσουν τις πειραματικές συνθήκες, καθώς και την ποσόστωση των δύο φύλων σε όλες τις εργαστηριακές περιοχές.

Οι ερευνητές ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να εκτελέσουν ένα τεστ συγκέντρωσης κάτω από τέσσερις διαφορετικές συνθήκες: με το smartphone τους στην τσέπη τους, στο γραφείο τους, κλειδωμένο σε ένα συρτάρι και εντελώς απομακρυσμένο από την αίθουσα. Παρατηρήθηκε ότι η απόδοση ήταν χαμηλότερη όταν το smartphone ήταν στο γραφείο, ενώ με κάθε πρόσθετο στρώμα απόστασης μεταξύ των συμμετεχόντων και των smartphones τους, η απόδοση της δοκιμής αυξανόταν. Συνολικά, τα αποτελέσματα των δοκιμών ήταν 26% υψηλότερα όταν τα τηλέφωνα απομακρύνθηκαν από το δωμάτιο.

Αντίθετα με τις προσδοκίες, η απουσία του smartphone δεν έκανε τους συμμετέχοντες νευρικούς. Τα επίπεδα άγχους παρέμειναν σταθερά σε όλα τα πειράματα. Σε γενικές γραμμές, οι γυναίκες ήταν πιο ανήσυχες από τους άνδρες συναδέλφους τους, οδηγώντας τους ερευνητές στο συμπέρασμα ότι τα επίπεδα άγχους στην εργασία δεν επηρεάζονται από τα smartphones (ή την απουσία τους), αλλά ενδέχεται να επηρεάζονται από το φύλο.

«Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι από τη μία πλευρά, η απομάκρυνση του smartphone από τον ιδιοκτήτη του έχει αρνητικές συναισθηματικές συνέπειες, όπως αυξημένο άγχος, αλλά, από την άλλη πλευρά, οι μελέτες έχουν επίσης καταδείξει ότι το smartphone μπορεί να δράσει ως εργαλείο απόσπασης προσοχής όταν υπάρχει. Με άλλα λόγια, τόσο η απουσία όσο και η παρουσία ενός smartphone θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη συγκέντρωση», σχολίασε ο Jens Binder από το Πανεπιστήμιο του Nottingham Trent. «Εν ολίγοις, τα ευρήματά μας υποδεικνύουν ότι είναι η απουσία, παρά η παρουσία, ενός smartphone που βελτιώνει τη συγκέντρωση», προσθέτει η Astrid Carolus από το Πανεπιστήμιο του Würzburg.

Τα αποτελέσματα του πειράματος συσχετίζονται με τα ευρήματα μιας προηγούμενης έρευνας, που ονομάζεται «Ψηφιακή Αμνησία στην Εργασία». Σε αυτή την έρευνα, η Kaspersky Lab έδειξε ότι οι ψηφιακές συσκευές μπορεί να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στα επίπεδα συγκέντρωσης. Παρατηρήθηκε, για παράδειγμα, ότι πληκτρολόγηση σημειώσεων σε ψηφιακές συσκευές κατά τη διάρκεια εταιρικών συναντήσεων μειώνει το επίπεδο κατανόησης του τι πραγματικά συμβαίνει στη συνεδρίαση.

Από την άλλη πλευρά, η απαγόρευση των ψηφιακών συσκευών στο χώρο εργασίας δεν αποτελεί πραγματικά μια επιλογή, τα ευρήματα αυτά -σε συνδυασμό με εκείνα της έρευνας «Ψηφιακή Αμνησία στην Εργασία»- δίνουν στις επιχειρήσεις μια εικόνα για το πώς να βελτιώσουν την παραγωγικότητά τους.

«Η παραγωγικότητα των εργαζομένων μπορεί να ενισχυθεί αν έχουν ορίσει μες στη μέρα τους κάποια χρονικά διαστήματα χωρίς χρήση smartphone. Ένας τρόπος για να γίνει αυτό είναι οι επιχειρήσεις να επιβάλουν «κανόνες συνάντησης» (π.χ. να μην υπάρχουν τηλέφωνα και υπολογιστές) στο κανονικό περιβάλλον εργασίας», δήλωσε ο Dragan Martinovic, Managing Director Ανατολικής Ευρώπης της Kaspersky Lab.

Και συνέχισε λέγοντας: «Οι επιχειρήσεις θα πρέπει επίσης να γνωρίζουν ότι στο σημερινό συνδεδεμένο επιχειρηματικό τοπίο, τα χαμηλότερα επίπεδα συγκέντρωσης μπορεί να αποτελέσουν ζήτημα ασφάλειας. Σύνθετες στοχευμένες επιθέσεις, για παράδειγμα, μπορεί να ανακαλυφθούν μόνο αν οι εργαζόμενοι είναι σε εγρήγορση και σε αναζήτηση για απρόσμενο και ασυνήθιστο περιεχόμενο email. Επομένως, είναι ζωτικής σημασίας οι επιχειρήσεις να αναπτύξουν διαδικασίες ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένων εκπαιδεύσεων που θα ενισχύσουν την εγρήγορση των εργαζομένων, είτε οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν τα smartphones τους στην εργασία είτε όχι».

Η Kaspersky Lab έχει ερευνήσει τις κοινωνικές συνέπειες της ψηφιοποίησης και τον τρόπο με τον οποίο η ψηφιοποίηση έχει καταστήσει τους ανθρώπους πιο ευάλωτους σε ψηφιακά εγκλήματα τα τελευταία δύο χρόνια. Μια επισκόπηση των ευρημάτων είναι διαθέσιμη στον ειδικό ιστότοπο amnesia.kaspersky.com.

Οι εκθέσεις είναι διαθέσιμες εδώ:

  • Είμαστε πιο παραγωγικοί χωρίς smartphones: https://kas.pr/tempted.
  • Ολόκληρη η έκθεση σχετικά με το πώς τα smartphones έχουν γίνει οι ψηφιακοί σύντροφοί μας: https://kas.pr/digitalcompanions

Ενημερωτική εκδήλωση της ΕΑΕΕ για την ασφαλιστική απάτη

0

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) με πρωτοβουλία της Επιτροπής Πρόληψης & Διαφάνειας θα πραγματοποιήσει ενημερωτική εκδήλωση για το σημαντικό ζήτημα της ασφαλιστικής απάτης, ενός φαινομένου που απασχολεί έντονα τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις και έχει αρνητικές συνέπειες τόσο για την ασφαλιστική αγορά όσο και για τους ασφαλισμένους.

Η εκδήλωση θα λάβει χώρα την Τετάρτη, 19 Οκτωβρίου 2016 και ώρες 14.00-18.00 στο ξενοδοχείο ELECTRA PALACE (Ναυάρχου Νικοδήμου 18-20, Αθήνα). Στόχος της εκδήλωσης είναι η ενημέρωση της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, η διάχυση στοιχείων και βέλτιστων πρακτικών από το εξωτερικό και η ενθάρρυνση ανταλλαγής απόψεων.

Εξαιρετικά σημαντική είναι η παρουσίαση των επιτυχημένων πρακτικών που ακολουθεί η αγγλική αγορά για τη διαχείριση της ασφαλιστικής απάτης, από τον εκπρόσωπο του Insurance Fraud Bureau της Αγγλίας κ. Stephen Dalton. Επιπλέον, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ευρωπαϊκή διάσταση του φαινομένου της ασφαλιστικής απάτης, που θα παρουσιαστεί από την κ. Λαμπρινή Γυφτόκωστα της Insurance Europe.

Μεταξύ των διακεκριμένων ομιλητών που θα τοποθετηθούν στην εκδήλωση θα είναι επίσης εκπρόσωποι της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, της Δ/vσης  Εγκληματολογικών Ερευνών της Ελληνικής Αστυνομίας, του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικής Απάτης και εταιριών μελών της ΕΑΕΕ.

Η εκδήλωση αυτή γίνεται με την ευγενική στήριξη των εξής εταιριών μελών:

ΧΟΡΗΓΟΙ

  • ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ
  • ERGO
  • ATE Ασφαλιστική − Μέλος του ασφαλιστικού ομίλου ERGO
  • ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ

  • EUROLIFE ERB
  • GROUPAMA ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ
  • INTERAMERICAN

Δηλώσεις συμμετοχής θα γίνονται μέχρι την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2016 (υπόψη κας Ελένης Κρητικού, τηλ.: 210 3334 116, fax: 210 3334 149, e-mail: eleni@eaee.gr).

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα της εκδήλωσης και συμπληρώστε την αίτηση συμμετοχής στο αρχείο ATT01151.

Εξαίρεση από την ασφαλιστική προστασία ζημιών των προσώπων του άρ. 7, ν. 489/1976 (έννοια τρίτου)

0

Η ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΖΗΜΙΩΝ

ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 7 ΤΟΥ Ν. 489/1976 (ΕΝΝΟΙΑ ΤΡΙΤΟΥ).

Η ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ –

 Η ΕΞΩΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ

 

Υπό Γεωργίου Αμπατζή

Δικηγόρου ε.τ.

Δημοσιεύεται στο τεύχος Μάιος Ιούνιος 2016 της Επιθεώρησης Συγκοινωνιακού Δικαίου

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΜΕΛΕΤΗΣ

Ι. Εισαγωγή

 

ΙΙ. Η ΕΞΩΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΓΙΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΤΟΥ ΕΝΩΣΙΑΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ Η ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΔΕΚ

 

ΙΙΙ. ΟΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ

 

ΙV. Η ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΝΟΜΟΘΕΤΗ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ

   α. Οι κοινοτικές Οδηγίες-η φύση και η λειτουργία τους

   β. Οι προϋποθέσεις της ευθύνης του κράτους μέλους

   γ. Η σχετική νομολογία του ΔΕΚ

 

V. H ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗ

    α. Η υποχρέωση ερμηνείας του εθνικού δικαίου σύμφωνα με το ενωσιακό δίκαιο κατά τη νομολογία του ΔΕΚ

    β. Η προδικαστική παραπομπή στο ΔΕΕ

    γ. Οι προϋποθέσεις της ευθύνης του κράτους μέλους

 

 

VI. ΟΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΟΥ ΡΥΘΜΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΚ

   α. Οι κοινοτικές Οδηγίες

   β. Η ερμηνεία των κοινοτικών Οδηγιών από το ΔΕΚ

 

VII. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΕΣ ΚΡΙΣΕΙΣ

 

VIII. ΕΠΙΜΕΤΡΟ

 

Ι. Εισαγωγή

 

O Άρειος Πάγος έχει ασχοληθεί επανειλημμένα με την ερμηνεία και εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 7 του Ν. 489/1976, με την οποία εξαιρούνται από την υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης ορισμένες κατηγορίες προσώπων, επειδή αυτάδεν θεωρούνται τρίτοι κατά τη διατύπωση του Νόμου ώστε να λειτουργήσει υπέρ αυτών η ασφαλιστική κάλυψη που προβλέπεται για τους τρίτους στα άρθρα 2 παρ. 1 εδαφ. α΄ και 6 παρ. 1 και 2 εδαφ. α΄ αυτού του Νόμου. Τα πρόσωπα αυτά είναι ο οδηγός του αυτοκινήτου που προξένησε τη ζημιά, κάθε πρόσωπο του οποίου η ευθύνη καλύπτεται με τη σύμβαση ασφάλισης, εκείνος που έχει καταρτίσει με τον ασφαλιστή την ασφαλιστική σύμβαση και οι νόμιμοι εκπρόσωποι νομικού προσώπου που είναι ασφαλισμένο ή εταιρίας που δεν έχει αποκτήσει νομική προσωπικότητα. Σε όλες τις πάρα κάτω αναφερόμενες περιπτώσεις κατά τις οποίες κλήθηκε ο Άρειος Πάγος να αντιμετωπίσει αγωγές των συγγενών των θανόντων-επιβατών του ζημιογόνου αυτοκινήτου κατά του ασφαλιστή του εν λόγω οχήματος για χρηματική ικανοποίηση λόγω ψυχικής οδύνης, οι οποίοι θανόντες ή ενάγοντες έφεραν τις πάρα πάνω ιδιότητες, η κρίση του δικαστηρίου ήταν απορριπτική και στηριζόταν στην ερμηνεία της πάρα πάνω διάταξης. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις ακόλουθες αποφάσεις: 1) Την υπ’αριθ. 1659/2007 απόφαση, με την οποία απορρίφθηκε αγωγή της μητέρας του θανόντος γιού της, με την αιτιολογία ότι αυτός ήταν ο αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΑΕ στην οποία ανήκε το αυτοκίνητο που η εταιρία αυτή είχε ασφαλίσει και παράλληλα ήταν και ο νόμιμος εκπρόσωπός της. (Το Εφετείο Κρήτης με την υπ’αριθ. 470/2006 απόφασή του είχε δεχθεί την αγωγή). 2) Την απόφαση 1395/2007 απόφαση, με την οποία επίσης απορρίφθηκε η αγωγή των συγγενών του θανατωθέντος Δημάρχου μιας επαρχιακής πόλης της βόρειας Ελλάδας ο οποίος επέβαινε σε αυτοκίνητο της κυριότητας του Δήμου, διότι έκρινε ότι ο θανών, σύμφωνα με τις διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, ήταν ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου του Δήμου. (Και στην περίπτωση αυτή το Εφετείο Θεσσαλονίκης είχε δεχθεί την αγωγή ως βάσιμη). 3) Την 1788/2011 απόφαση, με την οποία κρίθηκε ότι ο θανατωθείς επιβάτης ήταν ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου στο οποίο επέβαινε και παράλληλα είχε και την ιδιότητα του ασφαλισμένου και για το λόγο αυτό θεωρήθηκε νομικά αβάσιμη η αγωγή. 4) Από τη νεώτερη νομολογία αναφέρουμε τις εξής αποφάσεις α) την υπ’αριθ. 1144/2014 απόφαση, με την οποία απορρίφθηκε προσεπίκληση του ασφαλιστή η οποία ασκήθηκε από τον εναγόμενο οδηγό του ζημιογόνου αυτοκινήτου για τη θανάτωση της θυγατέρας των εναγόντων η οποία επέβαινε στο αυτοκίνητο, διότι οι ενάγοντες ήσαν ιδιοκτήτες του αυτοκινήτου και αντισυμβαλλόμενοι στη σύμβαση ασφάλισης. β) Την υπ’αριθ. 583/2014 απόφαση, η οποία έκρινε ότι η ενάγουσα, ως ιδιοκτήτρια του αυτοκινήτου, δεν είναι τρίτη και επομένως δεν νομιμοποιείται να στραφεί κατά του ασφαλιστή για τον θάνατο του συζύγου της ο οποίος επέβαινε στο ζημιογόνο αυτοκίνητο. (Αναλυτική παρουσίαση αυτών των αποφάσεων με παραπομπές  στα νομικά περιοδικά που έχουν δημοσιευθεί, βλέπετε σε αντίστοιχες μελέτες μας σε ΕπιθΣυγκΔικ 2012 σελ. 277-278, 293 και ΕπιθΣυγκΔικ 2015 σελ. 148-149).

Πιστεύουμε ότι σε όλες τις πάρα πάνω περιπτώσεις υπάρχει παραβίαση του ενωσιακού (πρώην κοινοτικού) δικαίου αλλά και της νομολογίας του Δικαστηρίου της ΕΕ (ΔΕΕ πρώην ΔΕΚ) από τα θεσμικά όργανα της χώρας μας,δηλαδή τόσο από το νομοθέτη όσο και από τον δικαστή, όπως προκύπτει από την ανάλυση που ακολουθεί. Η παραβίαση αυτή θεμελιώνει την εξωσυμβατική ευθύνη του Δημοσίου και την αντίστοιχη υποχρέωσή του να αποζημιώσει τα πρόσωπα εκείνα τα οποία υπέστησαν ζημία από αυτή την αιτία.

 

                                                                                         ΙΙ. Η ΕΞΩΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΓΙΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ

              ΤΟΥ ΕΝΩΣΙΑΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ Η ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΔΕΚ…………………

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Επιθεώρηση Συγκοινωνιακού Δικαίου – Τράπεζα Νομικών Πληροφοριών ο Σόλων

Αποθετική ζημία – Απορριπτέο αίτημα επίδειξης μισθοδοτικών καταστάσεων και φορολογικών δηλώσεων

0
νομικά βιβλία, νόμος, νομοθεσία

Σύγκρουση Αντιθέτως Κινουμένων κατ΄ανεπιτυχές προσπέρασμα

Μέθη Οδηγού

 

Αποκλειστική υπαιτιότητα  οδηγού ΙΧΕ αυτοκινήτου ο οποίος οδηγώντας χωρίς την κατά νόμο άδεια οδήγησης και με υπερβολική ταχύτητα  επιχείρησε υπέρβαση προπορευομένου οχήματος, χωρίς να ελέγξει ότι μπορεί να το πραγματοποιήσει χωρίς κίνδυνο ή παρακώληση της κυκλοφορίας, δοθέντος και του ότι δεν είχε ορατότητα, με αποτέλεσμα να εισέλθει στο αντίθετο ρεύμα και να συγκρουσθεί μετωπικά με κανονικώς κινούμενη δίκυκλη μοτοσυκλέτα. Λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης οι επιβάτες της μοτοσυκλέτας  εκτινάχθηκαν, με αποτέλεσμα, καίτοι αμφότεροι έφεραν κράνη, να τραυματιστεί ο μεν οδηγός αυτής θανάσιμα, η δε  συνεπιβάτιδα σοβαρά, (παράβαση των άρθρων 12, 17, 19 και 20 του ΚΟΚ). Περαιτέρω αποδείχθηκε ότι ο ανωτέρω υπαίτιος οδηγός τελούσε υπό την επίδραση οινοπνεύματος,  (0,76 γραμμαρίων ανά λίτρο αίματος), γεγονός που κρίθηκε ότι συνετέλεσε στην πρόκληση του ατυχήματος (42 παρ. 5 του ΚΟΚ).

 

Ευθύνη εκ προστήσεως (1)

των  ιδιοκτητών του ζημιογόνου οχήματος

και του υπαιτίου οδηγού – αδελφού

 

  Κρίθηκε ότι στην προκειμένη περίπτωση δεν υφίσταται σχέση πρόστησης μεταξύ της δεύτερης και της τρίτης των εναγομένων, συγκυρίων σε ποσοστό ½  έκαστη του ζημιογόνου αυτοκινήτου και του πρώτου εναγομένου οδηγού καθόσον ο τελευταίος αυτογνωμόνως, εξ ιδίας πρωτοβουλίας και για ίδιο λογαριασμό, εν αγνοία των ιδιοκτητριών του ζημιογόνου οχήματος και χωρίς τη συγκατάθεση τους, αφαίρεσε κρυφίως τα κλειδιά αυτού από τη δεύτερη εναγομένη και το οδήγησε, προκαλέσας το ένδικο ατύχημα. Επομένως απορριπτέα ως ουσία αβάσιμη η αγωγή ως προς αυτές.

 

Εξαίρεση Ασφαλιστικής Κάλυψης

λόγω Μέθης και Έλλειψης της κατά νόμο Άδειας Ικανότητας

Παρεμπίπτουσα Αγωγή Ασφαλιστικής Εταιρίας

Απορριπτέα ως προς τους ιδιοκτήτες του οχήματος

αφού ο οδηγός επελήφθη αυτογνωμόνως (2)

 

 Οι εξαιρέσεις από την ασφαλιστική κάλυψη ισχύουν εκ του νόμου ανεξαρτήτως εάν συμφωνήθηκαν από τα συμβαλλόμενα μέρη και ως εκ τούτου μετά την ισχύ του νόμου 3557/2007 δεν εξετάζεται πλέον, ούτε έχει αξία εάν οι επιτρεπόμενες και μόνο από το νόμο εξαιρέσεις κατέστησαν ή όχι περιεχόμενο της σύμβασης ασφάλισης, όπως συνέβαινε υπό το παλαιό δίκαιο (πριν τον νόμο 3557/2007).

 Οι ισχυρισμοί των εναγομένων ότι οι  παρεμπίπτουσες αγωγές της ασφαλιστικής εταιρίας αγωγές είναι μη νόμιμες, αφού κατά την ενσωμάτωση των σχετικών απαλλακτικών όρων στην ασφαλιστική σύμβασηπαραβιάστηκε το άρθρο 2 παρ. 8 του ν. 2496/1997, (καθόσον δεν ελήφθησαν υπόψη τα εύλογα συμφέροντα τους ως καταναλωτών και ασφαλισμένων, οι δε σχετικοί όροι δεν εγράφησαν στο ασφαλιστήριο),  κρίθηκαν ωσαύτως απορριπτέοι σύμφωνα με τα ανωτέρω προεκτεθέντα.

 Δεκτή η παρεμπίπτουσα αγωγή ως προς τον υπαίτιο οδηγό. Απορριπτέα ως προς τις εναγόμενες ιδιοκτήτριες του ζημιογόνου οχήματος, εφόσον απεδείχθη ότι δεν βαρύνονται με υπαιτιότητα για την εκ μέρους του οδηγού του ζημιογόνου αυτοκινήτου συνιδιοκτησίας τους παράβαση του ασφαλιστικού βάρους, δοθέντος ότι αυτός αφαίρεσε αυτογνωμόνως και εν αγνοία τους τα κλειδιά του αυτοκινήτου. Εφόσον δε απεδείχθη ότι αυτές δεν παραχώρησαν την οδήγηση του ζημιογόνου αυτοκινήτου σε πρόσωπο, το οποίο γνώριζαν ότι συνεπεία προηγούμενης κατανάλωσης αλκοόλ και έλλειψης άδειας ικανότητας οδήγησης, δεν ήταν ικανό προς ασφαλή οδήγηση, οι παρεμπίπτουσες αγωγές ως προς αυτές πρέπει να απορριφθούν ως ουσία αβάσιμες.

 

 

Περιορισμός Ευθύνης

Ιδιοκτήτη – Κατόχου Οχήματος

κατ΄άρθρ. 4 Ν.ΓπΝ/1911 (3)

 

  Ο περιορισμός της ποσοτικής ευθύνης του ιδιοκτήτη που δεν είναι κάτοχος ή οδηγός οχήματος, μέχρι την αξία του ζημιογόνου (κατ΄άρθρ. 4 Ν.ΓπΝ/1911), δεν γίνεται αυτεπαγγέλτως αλλά με μορφή ένστασης. Κατά τη κρίση του Δικαστηρίου παρέχεται σ΄αυτόν από το νόμο και η διαζευκτική ευχέρεια να απαλλαγεί από κάθε ευθύνη παραχωρώντας στο ζημιωθέν πρόσωπο αυτό τούτο το ζημιογόνο αυτοκίνητο. Η ως άνω περιορισμένη ευθύνη του ιδιοκτήτη εφαρμόζεται όταν η αγωγή στηρίζεται στο Ν. ΓπΝ/1911, όχι δε και στο κοινό δίκαιο.Πλείονες συγκύριοι ευθύνονται εις ολόκληρον και ουχί αναλόγως της μερίδας τους.

 

Εκπροσώπηση Ανηλίκου

  Η εκπροσώπηση του ανηλίκου γίνεται υποχρεωτικά από κοινού και από τους δύο γονείς, είτε συμβιώνουν είτε όχι, και συνεπώς η παράσταση του ενός γονέα δεν αρκεί για το νομότυπο της εκπροσώπησης του ανηλίκου, εκτός μόνον αν έχει παύσει ή υπάρχει πραγματική αδυναμία άσκησης της από τον ένα γονέα, οπότε και η εκπροσώπηση θα ανήκει στον άλλο γονέα (άρθρο 1510 παρ. 2 και 3).

 Εν προκειμένω απορρίπτεται ως ενεργητικώς ανομιμοποίητη η αγωγή  ανηλίκου ο οποίος εκπροσωπείται μόνον από τον έναν γονέα του, χωρίς τούτο να δικαιολογείται με επίκληση μίας εκ των προαναφερόμενων περιπτώσεων.

 

 

Δικαστική Ομολογία (4)

 

  Σύμφωνα με το άρθρο 75 παρ. 1 ΚΠολΔ επί απλής ομοδικίας η δικαστική ομολογία ενός από τους απλούς ομοδίκους δεν είναι δεσμευτική για τους άλλους ομοδίκους, μπορεί όμως να στηρίξει τη συναγωγή δικαστικού τεκμηρίου σε βάρος τους.

  Εν προκειμένω η ομολογία του οδηγού όσον αφορά την υπαιτιότητα του στην πρόκληση του ένδικου αυτοκινητικού ατυχήματος αποτελεί πλήρη απόδειξη εναντίον του, ωστόσο σύμφωνα με τα ανωτέρω κρίθηκε ότι δεν είναι δεσμευτική για τους λοιπούς εναγομένους, με τους οποίους συνδέεται με το δεσμό της απλήςομοδικίας.

 

Ψυχική Οδύνη 440.000 ευρώ

 

  Για τον θάνατο 38χρονου επιμεριζόμενα ανά:

 120.000 ευρώ σε καθένα από του γονείς.

 80.000 ευρώ στην αδελφή.

 120.000 ευρώ στην μνηστή.

 

Αποθετική Ζημία

 μηχανολόγου – τεχνολόγου

Αίτημα επίδειξης μισθοδοτικών καταστάσεων

και φορολογικών δηλώσεων – Απορριπτέο (5)

 

 Η ενάγουσα απώλεσε, συνεπεία της ανικανότητας της προς εργασία (διαφυγόντα εισοδήματα, ήτοι καθαρές αποδοχές και εργοδοτικές εισφορές, δοθέντος ότι με την υπό κρίση αγωγή της δεν αιτείται την επιδίκαση και των εργατικών εισφορών το συνολικό ποσό των 9.409,46 ευρώ.

 Το αίτημα περί επίδειξης εκ μέρους της ενάγουσας μισθοδοτικών καταστάσεων, φορολογικών δηλώσεωναπό τα έτος 2010 και εντεύθεν και βεβαίωσης περί απώλειας ενσήμων τυγχάνει απορριπτέο, καθόσον το Δικαστήριο έχει σχηματίσει πλήρη δικανική πεποίθηση και ως εκ τούτου δεν συντρέχει λόγος αναβολής της έκδοσης οριστικής απόφασης, προκειμένου να διαταχθεί η επίδειξη.

 

 

Αποζημίωση επί Μονίμου Αναπηρίας – ΑΚ 931

Ηθική Βλάβη

Αίτημα Ιατρικής Πραγματογνωμοσύνης – Δεκτό

 

 

  Επειδή από τα προσκομισθέντα ιατρικά πιστοποιητικά το Δικαστήριο δεν μπορεί να σχηματίσει πλήρη δικανική πεποίθηση όσον αφορά την παρούσα και την προβλέψιμη στο μέλλον πορεία της υγείας της ενάγουσας, ειδικότερα δε της τυχόν αναπηρίας της και δη του είδους και του βαθμού της, αλλά και της επίδρασης των συνεπεία του ένδικου ατυχήματος σωματικών βλαβών στο μέλλον της, διατάσσεται η διενέργεια ιατρικής πραγματογνωμοσύνης.

  Μετά ταύτα πρέπει να αναβληθεί η έκδοση οριστικής απόφασης και ως προς το κονδύλιο της υπό κρίση αγωγής που αφορά στην αιτηθείσα εκ ποσού 160.000 ευρώ χρηματική ικανοποίηση λόγω της ηθικής βλάβης, διότι μεταξύ των στοιχείων που πρέπει να ληφθούν υπόψη για τον προσδιορισμό αυτής είναι και η έκταση  –  σοβαρότητα  των προκληθεισών από το ένδικο ατύχημα σωματικών της βλαβών και των συνεπειών αυτών.

 

Ολική Καταστροφή Οχήματος

 

 Από τη ένδικη σύγκρουση  η δίκυκλη μοτοσυκλέτα υπέστη  σοβαρές ζημίες, η δε επισκευή της κρίθηκε ανέφικτη και για το λόγο δε αυτό απεσύρθη της κυκλοφορίας. Επιδικάσθηκε η αξία της κατά τον χρόνο του ατυχήματος (6.500 ευρώ), αφαιρουμένου ποσού 500 ευρώ, αξίας των υπολειμμάτων αυτής.

 

 Σχόλια – Παρατηρήσεις

 

 1.Ευθύνη εκ προστήσεως

Η σχέση της πρόστησης δεν είναι απαραίτητο να στηρίζεται σε δικαιοπραξία ή σύμβαση με την στενή έννοια του όρου. Μπορεί να στηρίζεται σε σχέση καθαρώς πραγματική ή  σε σχέση φιλική ή συγγενική  και τέτοια υπάρχει όταν ο ιδιοκτήτης ή ο  κάτοχος του αυτοκινήτου εμπιστεύεται την οδήγησή του σε φίλο του ή ο πατέρας στο γιό του.  Για το ορισμένο της αγωγής δεν είναι αναγκαίο να αναφέρονται οι κατ΄ιδίαν περιστάσεις, που συνθέτουν την έννοια της πρόστησης. (βλ. σχετικές παρατηρήσεις). ΑΠ 96/2003, ΣΕΣυγκΔ 2005/139.

Στη περίπτωση που  δεν υπάρχει σχέση πρόστησης μεταξύ του υπαιτίου οδηγού του ζημιογόνου αυτοκινήτου και του ιδιοκτήτη αυτού, τότε η ευθύνη του ιδιοκτήτη έναντι του ζημιωθέντα τρίτου καλύπτεται από τον ασφαλιστή. ΑΠ 1505/2012 ΕΣυγκΔ 2013/42.

 

 2.Παρεμπίτουσα Αγωγή Ασφαλιστή κατά ιδιοκτήτη οχήματος για ζημίες που προκάλεσε ο εν μέθη οδηγός

Η αναιρεσείουσα ιδιοκτήτρια του φορτηγού αυτοκινήτου, θα μπορούσε να απαλλαγεί της ευθύνης της  έναντι της παρεμπιπτόντως ενάγουσας ασφαλιστικής εταιρείας, αν ο τελών σε μέθη οδηγός αυτού είχε αυτοβούλως και εν αγνοία της αναλάβει την οδήγηση, γεγονός που δεν συντρέχει στην προκειμένη περίπτωση, αφού αυτός ήταν προστηθείς από αυτή στην οδήγηση, κατά την ενάσκηση της ανατεθείσας σε αυτόν υπηρεσίας. ΑΠ 1305/2013, ΕΣυγκΔ 2013/361

Όσον αφορά τον ασφαλιζόμενο ιδιοκτήτη ή τον αντισυμβαλλόμενο, όταν αυτοί είναι πρόσωπα διαφορετικά από τον οδηγό, προϋπόθεση για να λειτουργήσει αποτελεσματικά η κατ’ αυτών αναγωγή του ασφαλιστή, είναι  και τα πρόσωπα αυτά να  βαρύνονται με υπαιτιότητα, για την παράβαση, δηλαδή για το γεγονός ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου του οδηγούσε υπό την επήρεια οινοπνεύματος.  Ο εναγόμενος-ιδιοκτήτης, για να καταρρίψει το εις βάρος του τεκμήριο υπαιτιότητας, πρέπει να επικαλεσθεί, (και να αποδείξει) ότι δεν βαρύνεται με υπαιτιότητα, διότι δεν εγνώριζε ούτε μπορούσε να γνωρίζει ότι το πρόσωπο στο οποίο παραχώρησε την οδήγηση του αυτοκινήτου του δεν ήταν ικανό προς οδήγηση,  διότι τελούσε υπό την επήρεια οινοπνεύματος.ΑΠ 1497/2014, ΕΣυγκΔ 2014/498.

 Εξαίρεση Ασφαλιστικής Κάλυψης Λόγω Μέθης του επιληφθέντος  αυτογνωμόνως. Παρεμπίπτουσα Αγωγή Ασφαλιστού – Απορριπτέα κατά του Λήπτη της Ασφάλισης Ιδιοκτήτου αλλά μη κατόχου. ΑΠ 1517/2006, ΣΕΣυγκΔ 2006/469.

Τον λήπτη της ασφάλισης βαρύνουν όλες οι υποχρεώσεις που απορρέουν από την ασφαλιστική σύμβαση, εκτός από εκείνες που από τη φύση τους πρέπει να εκπληρωθούν από τον ασφαλισμένο. Συνεπώς η ρήτρα στο ασφαλιστήριο για εξαίρεση από την ασφαλιστική κάλυψη των ζημιών που προκαλούνται από τον εν μέθη οδηγό, αποτελεί καλυμμένο συμβατικό ασφαλιστικό βάρος. Όμως προϋπόθεση για την λειτουργία αυτής, σε βάρος του λήπτη της ασφάλισης, ο οποίος δεν έχει τις υποχρεώσεις από την ασφαλιστική σύμβαση που μπορούν να εκπληρωθούν μόνο από τον ασφαλισμένο οδηγό του αυτοκινήτου, είναι να υφίσταται υπαιτιότητα αυτού (άρθρο 330 ΑΚ). Επομένως ο ασφαλιστής που υποχρεώθηκε να καταβάλει αποζημίωση σε ζημιωθέντα τρίτο χωρίς να έχει ευθύνη, λόγω της συμβατικής εξαίρεσης από την ασφαλιστική κάλυψη των ζημιών που προκαλούνται, όταν ο οδηγός του ασφαλισμένου αυτοκινήτου ευρίσκεται σε μέθη, δεν δικαιούται να στραφεί αναγωγικά κατά του κυρίου και μη οδηγού του ζημιογόνου αυτοκινήτου και να αξιώσει από αυτόν τα καταβληθέντα ποσά, αν τον τελευταίο δεν βαρύνει υπαιτιότητα, σε σχέση με το γεγονός ότι, ο οδηγός του αυτοκινήτου του, βρισκόταν υπό την επίδραση οινοπνεύματος όταν προξένησε το ατύχημα. Αναιρείται Εφετειακή απόφαση κατ΄άρθρ. 559 αρ.1 ΚΠολΔ που έκρινε διαφορετικά. ΑΠ 991/2011, ΕΣυγκΔ 2012/9.

 

3.Περιορισμός Ευθύνης Ιδιοκτήτη – Κατόχου Οχήματος κατ΄άρθρ. 4 Ν.ΓπΝ/1911

Ο περιορισμός αυτός της ευθύνης, που αντιτάσσεται μόνο κατά τη βάση της αγωγής από τον ΓΠΝ/1911 και όχι κατά την ερειδόμενη στις διατάξεις 914, 922, 923 Α.Κ ή άλλη ειδική διάταξη, γίνεται με τη μορφή ένστασης που έχει ως βάση ότι ο εκάστοτε ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου δεν είναι συγχρόνως και κάτοχος ή οδηγός αυτού, για το ορισμένο δε αυτής εκτός από το ότι πρέπει να εκτίθεται το στοιχείο αυτό δηλαδή ότι ο ιδιοκτήτης δεν είναι και κάτοχος (ή οδηγός), απαιτείται επί πλέον να προσδιορίζει την αγοραία αξία του αυτοκινήτου στον πριν από το ατύχημα χρόνο. Ο ιδιοκτήτης δύναται να απαλλαγεί από την ανωτέρω ευθύνη του εφόσον παραχωρήσει το αυτοκίνητό του στον ζημιωθέντα.  Ενταύθα απορριπτέα η σχετική ένσταση του εναγομένου καθότι  στην ένσταση περιορισμού της ευθύνης της μέχρι του ποσού της αξίας του αυτοκινήτου 10.000 ευρώ, δεν εκθέτει αν η αξία αυτή ανέρχεται στο ποσό αυτό αμέσως πριν από το ατύχημα ή σε μεταγενέστερο χρόνο και δη εκείνου της συζητήσεως της αγωγής. Η έλλειψη αυτή δε δεν συμπληρώθηκε  με τις προτάσεις της πρώτης συζήτησης. Εφ.Κερκ. 282/2007, ΣΕΣυγκΔ 2008/382.

 

4.Δικαστική Ομολογία

 Αναιρετέα η απόφαση κατ΄άρθρ. 559 αρ.11 ΚΠολΔ, εάν δεν ληφθεί υπ΄όψιν η δικαστική ή εξώδικη ομολογία. Ενταύθα ο ανωτέρω λόγος κρίνεται απορριπτέος ως αόριστος, διότι δεν αναφέρεται ότι έχει γίνει επίκληση του εν λόγω αποδεικτικού μέσου. ΑΠ 1220/2011, ΕΣυγκΔ 2011/523.

Παρέχει πλήρη απόδειξη όταν γίνεται γραπτώς ή προφορικώς ενώπιον του δικαστηρίου που δικάζει την δίκη ή του εντεταλμένου δικαστού (άρθρ. 352 παρ.1 και 2). Μον.Πρ.Αθ. 1950/2011, ΕΣυγκΔ 2012/189.

Η προσκομισθείσα δήλωση είναι εξώδικη ομολογία που εκτιμάται ελευθέρως υπό του δικαστηρίου κατ΄άρθρ. 352 παρ.2, στην οποία όμως το δικαστήριο προσέδωσε δύναμη πλήρους αποδείξεως. Εφ.Αθ.9737/2005, ΣΕΣυγκΔ 2006/296.

Η  δήλωση , που κάνει ο οδηγός του  εμπλακέντος σε αυτοκινητικό ατύχημα, οχήματος, στον τόπο του ατυχήματος και  αμέσως  μετά από αυτό στην οποία  ομολογεί ότι αυτός ευθύνεται  για το ατύχημα και που καταχωρίζεται στην  έκθεση αυτοψίας, αποτελεί  επιτρεπόμενο  κατ΄ άρθρο 339 Κ.Πολ.Δ.  αποδεικτικό μέσο  και συγκεκριμένα  εξώδικη ομολογία ,  η οποία κατ΄άρθρο 352 περ. 2 ΚΠολΔ, εκτιμάται ελεύθερα από το δικαστήριο (βλ. σχετικές παρατηρήσεις). ΑΠ 96/2003, ΣΕΣυγκΔ 2005/139.

 

5. Αίτημα επίδειξης μισθοδοτικών καταστάσεων και φορολογικών δηλώσεων – Απορριπτέο

Η προσκόμιση της φορολογικής δήλωσης της παθούσας- ενάγουσας  δεν είναι απαραίτητη για την απόδειξη της αποθετικής της ζημίας, εφόσον αυτή προκύπτει από άλλα αποδεικτικά στοιχεία. Πέραν τούτου, η επίδειξη της φορολογικής δήλωσης προς απόδειξη της ανωτέρω ζημίας της, δεν ενδείκνυται καθόσον, αφορά στοιχείααπόρρητα που δεν επιτρέπεται η γνωστοποίηση τους σε οποιονδήποτε άλλο εκτός από την εφορία και τον ίδιο τον φορολογούμενο (άρθρο 85 Ν. 2238/1994 ΚΦΕ). Εφ.Αθ. 3937/2008, ΕΣυγκΔ 2011/532,Μον.Πρ.Αθ.2182/2013, ΕΣυγκΔ 2013/336

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Επιθεώρηση Συγκοινωνιακού Δικαίου – Τράπεζα Νομικών Πληροφοριών ο Σόλων

ΕΙΑΣ: Νέα εγκεκριμένα σεμινάρια επανεκπαίδευσης-επαναπιστοποίησης διαμεσολαβητών

0
ΕΙΑΣ, σεμινάριο, ασφαλίσεις

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών, ο επίσημος θεσμικός -μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα- εκπαιδευτικός φορέας της ασφαλιστικής αγοράς, διοργανώνει εγκεκριμένα από την αρμόδια Επιτροπή Αξιολόγησης της ΔΕΙΑ της Τράπεζας της Ελλάδας εκπαιδευτικά σεμινάρια για τα έτη 2015 και 2016, τα οποία εντάσσονται στο πλαίσιο της υποχρεωτικής επανεκπαίδευσης και επαναπιστοποίησης των γνώσεων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών για τον Τομέα Β΄ «Θεσμικά Θέματα της Ασφαλιστικής Αγοράς» και τον Τομέα Γ΄«Ανάπτυξη Ατομικών Δεξιοτήτων και Ικανοτήτων».

Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΙΑ έχει διευκρινίσει ότι, σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. 3 της ΠΕΕ 45/2014, οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές υποχρεούνται να παρακολουθούν κάθε χρόνο σεμινάρια και των τριών τομέων (Α΄, Β΄, Γ΄), έκαστο των οποίων πρέπει έχει ελάχιστη διάρκεια 5 ωρών, προκειμένου κάθε ασφαλιστικός διαμεσολαβητής να συγκεντρώνει τουλάχιστον 75 ώρες πιστοποιημένης εκπαίδευσης στους τρεις τομείς εντός των πέντε ετών 2015-2019.

Το ΕΙΑΣ ανακοινώνει τα δύο παρακάτω σεμινάρια για τον Τομέα Γ΄ «Ανάπτυξη Ατομικών Δεξιοτήτων και Ικανοτήτων», που θα διεξαχθούν με φυσική παρουσία των εκπαιδευομένων στην τάξη, στο Εκπαιδευτικό Κέντρο του Ινστιτούτου (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος). 

Το πρώτο σεμινάριο (7 ώρες) θα πραγματοποιηθεί Δευτέρα 31 Οκτωβρίου, 13.30 – 20.30., ενώ το δεύτερο (8 ώρες) την Τρίτη 1 Νοεμβρίου, 16:00 – 20:00, και την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου, 16:00 – 20:00. 

Εισηγήτρια των σεμιναρίων για τον Τομέα Γ΄ είναι η κα Μελίνα Τσικογιαννοπούλου, σύμβουλος Εκπαίδευσης & Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού.

Αιτήσεις συμμετοχής για τα σεμινάρια θα γίνονται δεκτές μέχρι την Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2016. Το κόστος συμμετοχής για την παρακολούθηση του κάθε σεμιναρίου, διάρκειας 7 ή 8 ωρών, κυμαίνεται από τα 50 έως 70 € ανά άτομο.

Τα εκπαιδευτικά σεμινάρια απευθύνονται σε όλες τις κατηγορίες ασφαλιστικών διαμεσολαβητών (ασφαλιστικούς συμβούλους, πράκτορες, μεσίτες ασφαλίσεων και συντονιστές ασφ/κών συμβούλων), σε υπαλλήλους επιχειρήσεων (αντ)ασφαλιστικής διαμεσολάβησης και πιστωτικών ιδρυμάτων.

Οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον 5ετή προϋπηρεσία στις πωλήσεις προϊόντων Ζωής και Ζημιών, καθώς και να είναι είτε κάτοχοι πτυχίου ΑΕΙ ή ΤΕΙ είτε απόφοιτοι Λυκείου.

Οφέλη των εκπαιδευομένων:

  • Παρακολούθηση των υποχρεωτικών σεμιναρίων από εξειδικευμένο εκπαιδευτικό οργανισμό ασφαλιστικών σπουδών
  • Επικαιροποίηση, ανανέωση και εκσυγχρονισμός των επαγγελματικών γνώσεων των εκπαιδευομένων
  • Διοργάνωση του σεμιναρίου από τον μοναδικό εξειδικευμένο εκπαιδευτικό ασφαλιστικό οργανισμό που ίδρυσαν οι ασφαλιστικές εταιρίες της αγοράς μας
  • Επαγγελματική αξιοποίηση των γνώσεων και των δεξιοτήτων στην ασφαλιστική αγορά
  • Ενίσχυση εικόνας και βελτίωση σχέσεων με τους πελάτες
  • Αύξηση των αποτελεσμάτων της οικονομικής δραστηριότητας
  • Απόκτηση Βεβαίωσης επιτυχούς ολοκλήρωσης, κατόπιν εξετάσεων, του εγκεκριμένου από την ΤτΕ προγράμματος.

Τέλος, σύντομα θα ανακοινωθούν και οι ημερομηνίες των επόμενων δύο σεμιναρίων για τον Τομέα Β΄ «Θεσμικά Θέματα της Ασφαλιστικής Αγοράς»:

  • 1ο Σεμινάριο: «Ασφαλιστική Σύμβαση & Κλάδος Αστικής Ευθύνης Αυτοκινήτων – Νομιμοποίηση Εσόδων από Παράνομες Δραστηριότητες», διάρκειας 8 ωρών.
  • 2ο Σεμινάριο: «Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση & Αιτιάσεις», διάρκειας 8 ωρών.

Περισσότερες πληροφορίες και αίτηση συμμετοχής στο αρχείο ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΕΠΑΝΑΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΜΕΑ Γ’_Οκτ. 2016.

ΕΙΑΣ: Νέα εγκεκριμένα σεμινάρια επανεκπαίδευσης-επαναπιστοποίησης διαμεσολαβητών

0
ΕΙΑΣ, σεμινάριο, ασφαλίσεις

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών, ο επίσημος θεσμικός -μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα- εκπαιδευτικός φορέας της ασφαλιστικής αγοράς, διοργανώνει εγκεκριμένα από την αρμόδια Επιτροπή Αξιολόγησης της ΔΕΙΑ της Τράπεζας της Ελλάδας εκπαιδευτικά σεμινάρια για τα έτη 2015 και 2016, τα οποία εντάσσονται στο πλαίσιο της υποχρεωτικής επανεκπαίδευσης και επαναπιστοποίησης των γνώσεων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών για τον Τομέα Β΄ «Θεσμικά Θέματα της Ασφαλιστικής Αγοράς» και τον Τομέα Γ΄«Ανάπτυξη Ατομικών Δεξιοτήτων και Ικανοτήτων».

Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΙΑ έχει διευκρινίσει ότι, σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. 3 της ΠΕΕ 45/2014, οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές υποχρεούνται να παρακολουθούν κάθε χρόνο σεμινάρια και των τριών τομέων (Α΄, Β΄, Γ΄), έκαστο των οποίων πρέπει έχει ελάχιστη διάρκεια 5 ωρών, προκειμένου κάθε ασφαλιστικός διαμεσολαβητής να συγκεντρώνει τουλάχιστον 75 ώρες πιστοποιημένης εκπαίδευσης στους τρεις τομείς εντός των πέντε ετών 2015-2019.

Το ΕΙΑΣ ανακοινώνει τα δύο παρακάτω σεμινάρια για τον Τομέα Γ΄ «Ανάπτυξη Ατομικών Δεξιοτήτων και Ικανοτήτων», που θα διεξαχθούν με φυσική παρουσία των εκπαιδευομένων στην τάξη, στο Εκπαιδευτικό Κέντρο του Ινστιτούτου (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος). 

Το πρώτο σεμινάριο (7 ώρες) θα πραγματοποιηθεί Δευτέρα 31 Οκτωβρίου, 13.30 – 20.30., ενώ το δεύτερο (8 ώρες) την Τρίτη 1 Νοεμβρίου, 16:00 – 20:00, και την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου, 16:00 – 20:00. 

Εισηγήτρια των σεμιναρίων για τον Τομέα Γ΄ είναι η κα Μελίνα Τσικογιαννοπούλου, σύμβουλος Εκπαίδευσης & Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού.

Αιτήσεις συμμετοχής για τα σεμινάρια θα γίνονται δεκτές μέχρι την Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2016. Το κόστος συμμετοχής για την παρακολούθηση του κάθε σεμιναρίου, διάρκειας 7 ή 8 ωρών, κυμαίνεται από τα 50 έως 70 € ανά άτομο.

Τα εκπαιδευτικά σεμινάρια απευθύνονται σε όλες τις κατηγορίες ασφαλιστικών διαμεσολαβητών (ασφαλιστικούς συμβούλους, πράκτορες, μεσίτες ασφαλίσεων και συντονιστές ασφ/κών συμβούλων), σε υπαλλήλους επιχειρήσεων (αντ)ασφαλιστικής διαμεσολάβησης και πιστωτικών ιδρυμάτων.

Οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον 5ετή προϋπηρεσία στις πωλήσεις προϊόντων Ζωής και Ζημιών, καθώς και να είναι είτε κάτοχοι πτυχίου ΑΕΙ ή ΤΕΙ είτε απόφοιτοι Λυκείου.

Οφέλη των εκπαιδευομένων:

  • Παρακολούθηση των υποχρεωτικών σεμιναρίων από εξειδικευμένο εκπαιδευτικό οργανισμό ασφαλιστικών σπουδών
  • Επικαιροποίηση, ανανέωση και εκσυγχρονισμός των επαγγελματικών γνώσεων των εκπαιδευομένων
  • Διοργάνωση του σεμιναρίου από τον μοναδικό εξειδικευμένο εκπαιδευτικό ασφαλιστικό οργανισμό που ίδρυσαν οι ασφαλιστικές εταιρίες της αγοράς μας
  • Επαγγελματική αξιοποίηση των γνώσεων και των δεξιοτήτων στην ασφαλιστική αγορά
  • Ενίσχυση εικόνας και βελτίωση σχέσεων με τους πελάτες
  • Αύξηση των αποτελεσμάτων της οικονομικής δραστηριότητας
  • Απόκτηση Βεβαίωσης επιτυχούς ολοκλήρωσης, κατόπιν εξετάσεων, του εγκεκριμένου από την ΤτΕ προγράμματος.

Τέλος, σύντομα θα ανακοινωθούν και οι ημερομηνίες των επόμενων δύο σεμιναρίων για τον Τομέα Β΄ «Θεσμικά Θέματα της Ασφαλιστικής Αγοράς»:

  • 1ο Σεμινάριο: «Ασφαλιστική Σύμβαση & Κλάδος Αστικής Ευθύνης Αυτοκινήτων – Νομιμοποίηση Εσόδων από Παράνομες Δραστηριότητες», διάρκειας 8 ωρών.
  • 2ο Σεμινάριο: «Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση & Αιτιάσεις», διάρκειας 8 ωρών.

Περισσότερες πληροφορίες και αίτηση συμμετοχής στο αρχείο ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΕΠΑΝΑΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΜΕΑ Γ’_Οκτ. 2016.

9ο Insurance Conference: Απονομή Τιμητικής Διάκρισης στο Γ. Κώτσαλο

0

Τιμητική Διάκριση Διακεκριμένου Ηγέτη στην Ελληνική Αγορά έλαβε στο 9ο Insurance Conference, ο Γιώργος Κώτσαλος Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Interamerican. Κατά την απονομή ο Γιώργος Κώτσαλος τόνισε ότι το βραβείο δεν το εισπράττει για τον εαυτό του προσωπικά, άλλα για όλους όσους τον στήριξαν οι οποίοι μπορεί να μην συμφωνούσαν, αλλά στήριξαν το έργο του.

Η απονομή στον Γιώργο Κώτσαλο έγινε από τον Γενικό Διευθυντή της Ethos Media, Κωνσταντίνο Ουζούνη, τον Πρόεδρο της ΕΑΕΕ, Αλέξανδρο Σαρρηγεωργίου και τον Υποδιοικητή της ΤτΕ, Θεόδωρο Μητράκο.

Δείτε παρακάτω το σχετικό βίντεο:

ΕΙΑΣ, ALBA, Socialab: Diploma in Digital Marketing for Insurance Professionals

0

Το ΕΙΑΣ επεκτείνει τη συνεργασία του με το ALBA Graduate Business School at The American College of Greece και σε συνεργασία και με τη Socialab σχεδιάζει και υλοποιεί στην εποχή της ψηφιοποίησης το νέο, καινοτόμο και απολύτως σύγχρονο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Diploma in Digital Marketing for Insurance Professionals».

Έναρξη και διάρκεια προγράμματος

Το 6 εβδομάδων πρόγραμμα είναι διάρκειας 60 συνολικά εκπαιδευτικών ωρών, από τις οποίες οι 44 εκπαιδευτικές ώρες είναι με φυσική παρουσία στην τάξη (δύο απογεύματα την εβδομάδα, Τρίτη και Πέμπτη, 17:00–20:15), ενώ οι υπόλοιπες 16 ώρες είναι διαδικτυακής εκπαίδευσης μέσω μιας ειδικά σχεδιασμένης πλατφόρμας e-learning.

Στο τέλος του προγράμματος προβλέπεται μία σύντομη on line εξεταστική διαδικασία πιστοποίησης των γνώσεων που αποκτήθηκαν, η επιτυχία στην οποία θα τους οδηγήσει στην απόκτηση του Πιστοποιητικού Εκπαίδευσης από το ALBA, τη Socialab και το ΕΙΑΣ.

Έναρξη προγράμματος: Τρίτη 18 Οκτωβρίου, 17:00-20:15.

Σκοπός του προγράμματος

Το πρόγραμμα προετοιμάζει τους συμμετέχοντες στο ψηφιακό μάρκετινγκ με στόχο να δημιουργήσει και να καλλιεργήσει ένα συνεργατικό και εποικοδομητικό περιβάλλον εκπαίδευσης κατάλληλο για την ανάλυση και την επίλυση προκλήσεων στο χώρο του ψηφιακού κόσμου του μάρκετινγκ.
Στη βάση αυτή, οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα θα αποκτήσουν συγκεκριμένες δεξιότητες και ικανότητες στον ταχέως εξελισσόμενο ψηφιακό τομέα του μάρκετινγκ, ενισχύοντάς τους με τα απαραίτητα εφόδια και εργαλεία για μια επιτυχημένη καριέρα στο ψηφιακό μάρκετινγκ.

Οι συμμετέχοντες εξοικειώνονται με τις θεμελιώδεις έννοιες και τα θέματα στο ψηφιακό μάρκετινγκ, μαζί με τις ευκαιρίες που προσφέρει. Αποκτούν χρήσιμα εργαλεία και τεχνικές στο ψηφιακό μάρκετινγκ, όπως Search Engine Marketing, Email Marketing, Social Media Marketing, κλπ. Μαθαίνουν πώς να αναπτύσσουν ένα σχέδιο δράσης με την εφαρμογή της Ψηφιακής Στρατηγικής Μάρκετινγκ μέσω δυναμικών διαλέξεων, μελέτης περιπτώσεων, συζητήσεις και case studies.

Δομή του προγράμματος

Η δομή του Digital Marketing Workshop περιλαμβάνει τα ακόλουθα μαθήματα:
1. Introduction to Digital Marketing: Καλύπτει τη βασική ορολογία και την απομυθοποίηση εννοιών του digital marketing που κυκλοφορούν. Το πρώτο μάθημα συνήθως ανοίγει την όρεξη για περισσότερη μάθηση και γνώση στους συμμετέχοντες.
2. Email Marketing: Συνήθως το email marketing είναι το πιο εύκολο μάθημα για όλους, καθώς οι περισσότεροι είναι εξοικειωμένοι με το να λαμβάνουν newsletters. Αυτό κάνει τους συμμετέχοντες να νιώσουν άνετα για τα επόμενα μαθήματα.
3. Social Media Marketing (Part 1): Οι περισσότεροι συμμετέχοντες έχουν συνήθως ήδη λογαριασμό σε ένα από τα social media (facebook, instagram, linkedin ανάλογα με το ηλικιακό τους group). Το μάθημα αυτούς τους εξηγεί τη χρήση των social media για λόγους marketing και τους δίνει τη βασική πληροφορία για κάθε μέσο.
4. Social Media Marketing (Part 2): Συνεχίζοντας από το προηγούμενο μάθημα, εδώ γίνεται ανάλυση αποτελεσμάτων από καμπάνιες στα social media και βλέπουμε κάποια case studies από δημιουργικές καμπάνιες.
5. Search Engine Marketing & PPC: Αυτό είναι ένα από τα τεχνικά μαθήματα που καλύπτει το διαφημιστικό πρόγραμμα της Google, το Adwords. Οι συμμετέχοντες μαθαίνουν για τις διαφημίσεις στην αναζήτηση των χρηστών, στο Google Display Network (GDN) και στο YouTube.
6. Search Engine Optimization (SEO): Το πιο τεχνικό μάθημα του course, κατά το οποίο οι συμμετέχοντες μπαίνουν στις βασικές αρχές της πρακτικής του να εμφανίζεται το website τους ανάμεσα στα πρώτα αποτελέσματα της Google.
7. Analytics: Αξιοποίηση της βασικότερης πλατφόρμας για καταγραφή επισκεψιμότητας σε websites και applications, των Google Analytics. Με αυτή τη γνώση μπορεί κάποιος να αξιολογήσει την κάθε καμπάνια που έχει κάνει σε κάθε μέσο και να γνωρίζει ποια μέσα αποδίδουν καλύτερα για τις επόμενές του καμπάνιες.
8. Mobile Marketing: Το mobile είναι το μέσο που έχει τη μεγαλύτερη άνοδο από όλο το digital την τελευταία διετία και παράλληλα είναι και εκείνο που έχει την πιο διευρυμένη χρήση για το μέλλον. Συζητάμε για mobile apps, mobile campaigns, mobile sites, SMS marketing, QR codes και πολλές ακόμα τεχνολογίες που κουβαλάμε στην τσέπη μας.
9. Digital Display Advertising: Τα banners μας κατακλύζουν από παντού σε κάθε site που μπαίνουμε. Ποιά όμως είναι η αποτελεσματικότητα που προσφέρουν, σε τι formats διατίθενται και πότε αποδίδουν; Αναφέρουμε τάσεις όπως το Ad Blocking και το πρόγραμμα Ad Choices.
10. Strategy & Planning: Εδώ αναλύουμε το Zero Moment of Truth και συνδέουμε την γνώση όλων των προηγουμένων μαθημάτων, ώστε να δούμε πότε ταιριάζει η αξιοποίηση ποιού μέσου. Βλέπουμε τι είδους κόστη έχει κάθε μέσο και τι είδους benchmarks πρέπει να έχουμε.
11. Digital for the Insurance Industry: Στο τελευταίο μάθημα θα παρατεθούν παραδείγματα από τον ασφαλιστικό κλάδο και θα ακολουθήσει ομαδική εργασία δημιουργίας μιας στρατηγικής ψηφιακού marketing μεταξύ των συμμετεχόντων, με σκοπό την ανάδειξη των σωστών πρακτικών.

Εισηγητές του προγράμματος

Οι διδάσκοντες του Προγράμματος είναι στελέχη με υψηλή εξειδίκευση στο αντικείμενο ευθύνης τους και τουλάχιστον 5ετή επαγγελματική εμπειρία σε καμπάνιες μεγάλων brands έχοντας υψηλές αξιολογήσεις τόσο σε ακαδημαϊκό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο σε αντίστοιχα προγράμματα. Εισηγητής και υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο κ. Γιώργος Αναγνωστόπουλος, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Socialab. Οι υπόλοιποι εισηγητές του προγράμματος είναι οι κ.κ. Τάσος Βελιάδης, Partner and Business Unit Director της Socialab, Μάνος Βαλάσης, αναπληρωτής γενικός δ/ντής της Socialab, και Γιάννης Αρμπής Media Manager της Socialab.

Κόστος προγράμματος και αιτήσεις εγγραφής

• Για φυσικά πρόσωπα και για εργαζόμενους εταιρειών-μελών ΕΙΑΣ: 800 € / άτομο.
• Για τις εταιρείες-μέλη που θα έχουν πολλαπλή συμμετοχή (3 ή περισσότερα άτομα), παρέχεται έκπτωση  10% και το κόστος διαμορφώνεται σε 720 € / άτομο.
• Εργαζόμενοι εταιριών-μη μελών ΕΙΑΣ: 900 € / άτομο.

Οι αιτήσεις εγγραφής των υποψηφίων θα υποβάλλονται στο ΕΙΑΣ και θα γίνονται δεκτές μέχρι την Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2016. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Περισσότερες πληροφορίες και αίτηση συμμετοχής εδώ.

Διαβάστε το ενημερωτικό φυλλάδιο του προγράμματος:

 

Ο Γιάννης Καντώρος νέος Διευθύνων Σύμβουλος της INTERAMERICAN

0

Η ACHMEΑ , μητρική εταιρεία της INTERAMERICAN, ανακοινώνει την ανάθεση των καθηκόντων του Διευθύνοντος Συμβούλου της ελληνικής εταιρείας στον Γιάννη Καντώρο, από τις 15 Νοεμβρίου 2016. Ο κ. Καντώρος θα διαδεχθεί στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου τον Γιώργο Κώτσαλο, ο οποίος -όπως είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Απρίλιο- ολοκληρώνει εντός του 2016 την παρουσία του στην ηγεσία της εταιρείας. Ο Γιάννης Καντώρος, έως σήμερα Γενικός Διευθυντής Ασφαλιστικών Εργασιών, εργάζεται στην  από το 2000.

Ο Uco Vegter, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της INTERAMERICAN, αναφερόμενος στη διοικητική μεταβολή και τον διορισμό του Γιάννη Καντώρου ως Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας, επεσήμανε: «Είμαστε ευτυχείς που μπορούμε να έχουμε σε αυτή τη σημαντική θέση ένα στέλεχος με επιτυχημένη σταδιοδρομία στην εταιρεία και με εμπειρία διαφόρων διοικητικών ευθυνών. Ο Γιάννης Καντώρος ανήλθε σε αυτή την ανώτατη επιτελική θέση έχοντας μία διαδρομή, από το ξεκίνημά του στην INTERAMERICAN έως σήμερα, μέσα από κομβικούς τομείς: το μάρκετινγκ, τη διεύθυνση πωλήσεων και τη διεύθυνση των εταιρικών λειτουργιών. Έχουμε την πεποίθηση ότι, με αυτά τα δεδομένα, είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για να ηγηθεί στην πορεία υλοποίησης της στρατηγικής και επιτάχυνσης της ανάπτυξης της INTERAMERICAN. Τον περιβάλλουμε με απόλυτη εμπιστοσύνη και προσδοκούμε από τον ίδιο να δώσει μία νέα διάσταση στον νέο ρόλο του, ως Διευθύνων Σύμβουλος».

Ο Γιάννης Καντώρος δήλωσε σχετικά: «Αποδέχομαι με ευγνωμοσύνη την εμπιστοσύνη των Μετόχων της εταιρείας, που εκφράζεται από την ανάθεση εκ μέρους τους σε μένα των υψηλών ευθυνών αυτής της θέσης. Είναι τιμή μου να αναλαμβάνω αυτόν τον ρόλο διαδεχόμενος τον Γιώργο Κώτσαλο, ο οποίος υποστήριξε επί χρόνια την ανάπτυξή μου και μού έδωσε την ευκαιρία να ωριμάσω και να εξελιχθώ επαγγελματικά μέσα στην εταιρεία, μαθαίνοντας πολλά από τον ίδιο. Πιστεύω ότι με την υποστήριξη της ACHMEA και των ανθρώπων της INTERAMERICAN, θα ανταποκριθώ στις απαιτήσεις για επιτάχυνση και καινοτομία, ψηφιακή πρωτοπορία και απόλυτη εστίαση της εταιρείας στους πελάτες της, καθώς επίσης και στους εργαζόμενους, διευρύνοντας τις προοπτικές της οικονομικής απόδοσης και ευρωστίας του οργανισμού».

 

 

 

 

Ο Γιάννης Καντώρος νέος Διευθύνων Σύμβουλος της INTERAMERICAN

0

Η ACHMEΑ , μητρική εταιρεία της INTERAMERICAN, ανακοινώνει την ανάθεση των καθηκόντων του Διευθύνοντος Συμβούλου της ελληνικής εταιρείας στον Γιάννη Καντώρο, από τις 15 Νοεμβρίου 2016. Ο κ. Καντώρος θα διαδεχθεί στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου τον Γιώργο Κώτσαλο, ο οποίος -όπως είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Απρίλιο- ολοκληρώνει εντός του 2016 την παρουσία του στην ηγεσία της εταιρείας. Ο Γιάννης Καντώρος, έως σήμερα Γενικός Διευθυντής Ασφαλιστικών Εργασιών, εργάζεται στην  από το 2000.

Ο Uco Vegter, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της INTERAMERICAN, αναφερόμενος στη διοικητική μεταβολή και τον διορισμό του Γιάννη Καντώρου ως Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας, επεσήμανε: «Είμαστε ευτυχείς που μπορούμε να έχουμε σε αυτή τη σημαντική θέση ένα στέλεχος με επιτυχημένη σταδιοδρομία στην εταιρεία και με εμπειρία διαφόρων διοικητικών ευθυνών. Ο Γιάννης Καντώρος ανήλθε σε αυτή την ανώτατη επιτελική θέση έχοντας μία διαδρομή, από το ξεκίνημά του στην INTERAMERICAN έως σήμερα, μέσα από κομβικούς τομείς: το μάρκετινγκ, τη διεύθυνση πωλήσεων και τη διεύθυνση των εταιρικών λειτουργιών. Έχουμε την πεποίθηση ότι, με αυτά τα δεδομένα, είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για να ηγηθεί στην πορεία υλοποίησης της στρατηγικής και επιτάχυνσης της ανάπτυξης της INTERAMERICAN. Τον περιβάλλουμε με απόλυτη εμπιστοσύνη και προσδοκούμε από τον ίδιο να δώσει μία νέα διάσταση στον νέο ρόλο του, ως Διευθύνων Σύμβουλος».

Ο Γιάννης Καντώρος δήλωσε σχετικά: «Αποδέχομαι με ευγνωμοσύνη την εμπιστοσύνη των Μετόχων της εταιρείας, που εκφράζεται από την ανάθεση εκ μέρους τους σε μένα των υψηλών ευθυνών αυτής της θέσης. Είναι τιμή μου να αναλαμβάνω αυτόν τον ρόλο διαδεχόμενος τον Γιώργο Κώτσαλο, ο οποίος υποστήριξε επί χρόνια την ανάπτυξή μου και μού έδωσε την ευκαιρία να ωριμάσω και να εξελιχθώ επαγγελματικά μέσα στην εταιρεία, μαθαίνοντας πολλά από τον ίδιο. Πιστεύω ότι με την υποστήριξη της ACHMEA και των ανθρώπων της INTERAMERICAN, θα ανταποκριθώ στις απαιτήσεις για επιτάχυνση και καινοτομία, ψηφιακή πρωτοπορία και απόλυτη εστίαση της εταιρείας στους πελάτες της, καθώς επίσης και στους εργαζόμενους, διευρύνοντας τις προοπτικές της οικονομικής απόδοσης και ευρωστίας του οργανισμού».