back to top
27.5 C
Athens
Παρασκευή 22 Αυγούστου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 16

Allianz Commercial: Σε 5 χρόνια η ασφαλιστική αγορά υδρογόνου αναμένεται να ξεπεράσει τα $3 δισ.

0
Hydrogen plant, source: Shutterstock

Η ζήτηση υδρογόνου ενδέχεται να πενταπλασιαστεί έως το 2050, ενώ η καθαρή παραγωγή ενδέχεται να αυξηθεί στο 60% έως το 2035, χάρη στις σημαντικές επενδύσεις και τα προγραμματισμένα έργα σε παγκόσμιο επίπεδο. Παρόλο που το δυναμικό της αγοράς υδρογόνου είναι πολύ υψηλό, υπάρχουν πολλές άγνωστες μεταβλητές και κίνδυνοι που σχετίζονται με τη δημιουργία μιας ισχυρής και ασφαλούς υποδομής.

Σε αυτό το σκηνικό, ο ασφαλιστικός τομέας έχει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο, σύμφωνα με την Allianz Commercial, αντιμετωπίζοντας τους κινδύνους σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού, από την κατασκευή και την παραγωγή έως τον τελικό χρήστη, και μέσω άμεσων επενδύσεων.

Αναλυτικότερα, η Allianz εξηγεί ότι το υδρογόνο θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην προώθηση της πράσινης μετάβασης, με τη ζήτηση να αναμένεται να αυξηθεί κατακόρυφα τις επόμενες δεκαετίες. Περίπου 60 κυβερνήσεις έχουν υιοθετήσει σχετικές στρατηγικές, ενώ ο αριθμός των προγραμματισμένων έργων ξεπερνά ήδη τα 1.500 παγκοσμίως, σε σύγκριση με περίπου 200 το 2021, μια αύξηση περίπου 600%. Για την υλοποίηση αυτών των έργων, σύμφωνα με την Έκθεση του Hydrogen Council σε συνεργασία με τη McKinsey, μπορεί να χρειαστεί συνολικός επενδυτικός όγκος 680 δισ. δολαρίων έως το 2030, γεγονός που αναμένεται να προκαλέσει αυξημένη ζήτηση για ασφαλιστική κάλυψη καθώς τα έργα αυτά υλοποιούνται. Η Ευρώπη προηγείται κατά πολύ με 617 προγραμματισμένα έργα και την υψηλότερη συνολική επένδυση που έχει ανακοινωθεί, ύψους 199 δισ. δολαρίων.

Αν και το δυναμικό της χρήσης του υδρογόνου είναι αναμφισβήτητο, εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν. Το μέγεθος και το εύρος της οικονομίας του υδρογόνου θα εξαρτηθούν από μια σειρά παραγόντων, όπως το εξελισσόμενο πολιτικό, εμπορικό και οικονομικό περιβάλλον, καθώς και η ζήτηση. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και οι ρυθμιστικές αρχές έχουν να αντιμετωπίσουν το κόστος ανάπτυξης των υποδομών, ώστε να είναι δυνατή η κλιμάκωση σε ανταγωνιστικό επίπεδο σε σχέση με άλλες πηγές ενέργειας. Σε όλους τους κλάδους, τα αυστηρά μέτρα ασφαλείας θα είναι ζωτικής σημασίας για τη διαχείριση των εγγενών κινδύνων του υδρογόνου. Σε αυτό το σημείο γίνεται κρίσιμος ο ρόλος του ασφαλιστικού κλάδου. Καθώς το υδρογόνο ενσωματώνεται στην παγκόσμια οικονομία, οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να αναμένουν σημαντική αύξηση της ζήτησης για κάλυψη, με την Allianz Commercial να προβλέπει ότι η ασφαλιστική αγορά για την κάλυψη έργων υδρογόνου θα αυξηθεί σε πάνω από 3 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ σε ασφάλιστρα έως το 2030.

«Οι ασφαλιστικές εταιρίες έχουν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της οικονομίας του υδρογόνου, διευκολύνοντας τις επενδύσεις και την καινοτομία και παρέχοντας συμβουλές και καθοδήγηση για τη διαχείριση κινδύνων. Η συνεργασία και η ανταλλαγή γνώσεων εντός του κλάδου αυτού είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη βέλτιστων πρακτικών και την απόκτηση εμπειρογνωμοσύνης. Αντιμετωπίζοντας αυτές τις πολύπλευρες προκλήσεις, ο ασφαλιστικός τομέας μπορεί να υποστηρίξει την ανάπτυξη της οικονομίας του υδρογόνου και να υποστηρίξει τη μετάβαση προς μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών», αναφέρει ο Anthony Vassallo, Global Head of Natural Resources στην Allianz Commercial.

Το υδρογόνο προσφέρει μεγάλες δυνατότητες, αλλά και προκλήσεις και κινδύνους

Παρόλο που το υδρογόνο θεωρείται πολύ ελπιδοφόρο και χρησιμοποιείται εδώ και πολλές δεκαετίες στους τομείς της χημείας και της διύλισης, συνοδεύεται από γνωστούς και πιθανούς κινδύνους, όπως πυρκαγιές, εκρήξεις και ευθραυστότητα. Η ενσωμάτωση του υδρογόνου σε άλλους βιομηχανικούς τομείς δημιουργεί νέες προκλήσεις, ενώ τα τρέχοντα έργα απαιτούν περαιτέρω ενίσχυση στη διαχείριση κινδύνων. Οι ενεργειακές εγκαταστάσεις θα πρέπει να περιλαμβάνουν συστήματα αποθήκευσης υδρογόνου και καύση σε υψηλές θερμοκρασίες, γεγονός που ενδέχεται να οδηγήσει σε διαρροές ή εκρήξεις. Στον τομέα των μεταφορών, εφαρμογές όπως τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου θα αντιμετωπίσουν επίσης κινδύνους ευθραυστότητας και διαρροών. Επιπλέον, οι λιμενικές αρχές, τα πρατήρια ανεφοδιασμού και οι χειριστές καυσίμων καλούνται να διαχειριστούν εύφλεκτα και κρυογονικά καύσιμα υδρογόνου, με αυξημένους κινδύνους ατυχημάτων και μόλυνσης.

«Οι εξελισσόμενες τεχνολογίες πάντα δημιουργούν προκλήσεις, όπως την αύξηση του κινδύνου σειράς απωλειών, όπου ένα κοινό σφάλμα απαιτεί την αντικατάσταση εξοπλισμού σε ένα ή περισσότερα έργα. Για παράδειγμα, μια μεγάλη μονάδα παραγωγής υδρογόνου μπορεί να περιλαμβάνει εκατοντάδες ηλεκτρολύτες, με τον ίδιο σχεδιασμό να επαναλαμβάνεται σε πολλά εργοστάσια. Τέτοιες αξιώσεις για ελαττώματα έχουν ήδη παρατηρηθεί σε ανεμογεννήτριες, με αποτέλεσμα μεγάλες απώλειες για εταιρείες και ασφαλιστικές εταιρείες. Εν τω μεταξύ, καθώς η βιομηχανία υδρογόνου αναπτύσσεται, οι αλυσίδες εφοδιασμού ενδέχεται να υποστούν αυξανόμενη πίεση, με κίνδυνο περιορισμών χωρητικότητας και καθυστερήσεων στην αντικατάσταση ανταλλακτικών», προσθέτει ο Harald Dimpflmaier, Regional Head of Natural Resources στην Allianz Commercial.

Η διαχείριση και ο μετριασμός των κινδύνων είναι ζωτικής σημασίας για τα έργα υδρογόνου

Λόγω των μοναδικών ιδιοτήτων και της υψηλής αναφλεξιμότητας του υδρογόνου, η διασφάλιση της ασφάλειας σε όλη την αλυσίδα αξίας είναι ζωτικής σημασίας. Η ανάλυση των συμβάντων που σχετίζονται με το υδρογόνο δείχνει ότι οι μη ανιχνεύσιμες διαρροές μπορούν εύκολα να οδηγήσουν σε εκρήξεις, όπως συνέβη πέρσι σε έναν σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου στη νότια Γερμανία. Ο σωστός σχεδιασμός, η τακτική συντήρηση και η επαρκής εκπαίδευση του προσωπικού μπορούν να συμβάλουν στην πρόληψη της διαφυγής εύφλεκτου υδρογόνου, ενώ οι κίνδυνοι ανάφλεξης μπορούν επίσης να μειωθούν με την εγκατάσταση των μονάδων υδρογόνου σε ανοιχτούς χώρους. Οι κίνδυνοι ευθραυστότητας μπορούν να αντιμετωπιστούν με τη χρήση υλικών συμβατών με το υδρογόνο και ειδικά σχεδιασμένων ανθεκτικών επιστρώσεων. Πέραν της πρόληψης συμβάντων, οι οργανισμοί μπορούν να λάβουν μέτρα για τον περιορισμό της έκτασης των υλικών ζημιών, της διακοπής της λειτουργίας και της ευθύνης έναντι τρίτων. Τα κτίρια και οι εγκαταστάσεις πρέπει να σχεδιάζονται και να κατασκευάζονται έτσι ώστε να αντέχουν σε φυσικές καταστροφές, πυρκαγιές και εκρήξεις, και να περιορίζουν τις ζημιές σε γειτονικές ιδιοκτησίες και εξοπλισμό. Εξίσου σημαντική είναι η ύπαρξη ισχυρών συστημάτων ανίχνευσης και απομόνωσης διαρροών υδρογόνου.

Το ανθρώπινο λάθος αποτελεί επίσης έναν συχνό παράγοντα σε σοβαρές απώλειες. Οι διαδικασίες λειτουργίας, ασφάλειας, αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και εκπαίδευσης πρέπει να ενημερώνονται τακτικά, συμπεριλαμβανομένης της ύπαρξης σαφών και καλά δοκιμασμένων σχεδίων για την περίπτωση τυχαίων διαρροών.

«Δεδομένης της ευρείας εμβέλειας της αλυσίδας αξίας του υδρογόνου και των πιθανών χρήσεών του, οι επιπτώσεις για τον ασφαλιστικό κλάδο θα μπορούσαν να είναι εκτεταμένες, επηρεάζοντας πολλούς τομείς και κλάδους δραστηριότητας κατά την επόμενη δεκαετία. Ωστόσο, από την άποψη της έκθεσης και των πιθανών απαιτήσεων αποζημίωσης, οι κλάδοι προϊόντων όπως η Ενέργεια, οι Φυσικοί Πόροι και η Ευθύνη είναι πιθανό να υποστούν τη μεγαλύτερη επίδραση από τους κινδύνους που σχετίζονται με το υδρογόνο κατά τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια, ακολουθούμενοι από τους κλάδους της Περιουσίας και της Ναυτιλίας», εξηγεί ο Vassallo.

Howden Youth Academy 2025: Επένδυση στη νέα γενιά με έμφαση στα soft skills και στην ηγεσία

0
Howden Youth Academy

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, η Howden άνοιξε τις πόρτες της σε παιδιά εργαζομένων ηλικίας 12 έως 17 ετών, φιλοξενώντας την πρωτοβουλία Howden Youth Academy 2025. Πρόκειται για μία εβδομάδα αφιερωμένη στη νεολαία, με στόχο την καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής που θα τους βοηθήσουν να διαπρέψουν στο μέλλον.

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, τα παιδιά συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια όπου απέκτησαν γνώσεις για τη γλώσσα του σώματος, ανέπτυξαν τις «soft skills» μέσα από ομαδικά παιχνίδια και role playing, γνώρισαν τη δύναμη της αποτελεσματικής επικοινωνίας και ενημερώθηκαν για τη σημασία της διαπραγμάτευσης ως βασικό εργαλείο στην καθημερινότητά τους.

Tsapatakis at Howden Youth Academy 2025Μια ξεχωριστή στιγμή αποτέλεσε η συνάντηση με τον Παραολυμπιονίκη Αντώνη Τσαπατάκη, ο οποίος μοιράστηκε με τα παιδιά το προσωπικό του ταξίδι και το μήνυμα πως οι δυσκολίες μπορούν να γίνουν ευκαιρίες μέσα από την επιμονή και την πίστη στον εαυτό τους. Επίσης, σε συνεργασία με την πρωτοβουλία Bee for Planet, πραγματοποιήθηκε ένα βιωματικό εργαστήριο βιοποικιλότητας, όπου οι συμμετέχοντες δημιούργησαν περισσότερες από 250 «κάψουλες βιοποικιλότητας», μαθαίνοντας παράλληλα την αξία της περιβαλλοντικής ευθύνης. Καθημερινά, ο CEO της Howden Greece & Cyprus Δημήτρης Τσεσμετζόγλου γευμάτιζε μαζί με τα παιδιά, προσφέροντας έναν χώρο ανοιχτού διαλόγου, ανταλλαγής ιδεών και υποστήριξης.

Η εβδομάδα ολοκληρώθηκε με μια γιορτινή τελετή απονομής βραβείων, όπου οι νέοι τιμήθηκαν για την προσπάθεια, τη δημιουργικότητα και τη θετική τους ενέργεια, σε μια κίνηση που τονίζει την επένδυση της Howden στους μελλοντικούς ηγέτες. Η Howden Youth Academy 2025 αναδεικνύει τη σημασία της ενδυνάμωσης των νέων μέσα από την εκπαίδευση και την κοινωνική ευθύνη, προσφέροντάς τους εφόδια για ένα πιο σίγουρο και δημιουργικό μέλλον.

Απάντηση ΕΑΔΕ για τη συμμετοχή της διαμεσολάβησης στη διάρθρωση των ασφαλίστρων

0
ΕΑΔΕ Λογότυπο

Η Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος (ΕΑΔΕ), αναφορικά με δημοσιεύματα που παρουσιάζουν την Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση ως την βασική επιβαρυντική παράμετρο στην διάρθρωση των ασφαλίστρων, έχει ήδη απαντήσει με την από 23/07/2025 επιστολή της προς τον δημοσιογράφο και το Μέσο, τεκμηριώνοντας το στρεβλό και αναληθές του περιεχομένου τους.

Η ΕΑΔΕ, χωρίς πρόθεση στοχοποίησης καθώς το ζητούμενο είναι η αποκατάσταση της αλήθειας και η ορθή ενημέρωση του ευρύτερου κοινού, παραθέτει στην συνέχεια το αυτούσιο κείμενο της επιστολής, έχοντας παραλείψει τα στοιχεία του δημοσιογράφου και του Μέσου: 

Αγαπητέ κε ……………..,

Με αφορμή τα πρόσφατα δημοσιευμένα άρθρα σας στα Μέσα ……………………….., τα οποία αφορούν θέματα ασφαλιστικών προμηθειών, οφείλουμε ως Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος (ΕΑΔΕ), να σας επισημάνουμε ότι το περιεχόμενό τους είναι ανακριβές, αναληθές και ελλιπέστατο. Τα στοιχεία όπως παρουσιάζονται δημιουργούν στρεβλές εντυπώσεις, τη στιγμή που με μία απλή επικοινωνία σας θα μπορούσαν να είχαν διασταυρωθεί τα πραγματικά.

Οι προμήθειες της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης είναι τεχνικά σύνθετο θέμα το οποίο είμαστε στην διάθεσή σας να αναλύσουμε με κάθε λεπτομέρεια προκειμένου την κατάρτισή σας και την ορθή ενημέρωση του αναγνωστικού σας κοινού. 

Για λόγους ουσιαστικότητας στην απάντησή μας στα ως άνω άρθρα σας και προκειμένου να αποκατασταθεί η αλήθεια και η όποια λανθασμένη εντύπωση έχει δημιουργηθεί σε εσάς και στο αναγνωστικό σας κοινό, αρκούμαστε επί του παρόντος στα κατωτέρω, διαβεβαιώνοντάς σας πως είναι στην διάθεσή σας τα στοιχεία που τεκμηριώνουν την θέση μας –  

  • Ο ρόλος του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή, του επαγγελματία που παρέχει ανθρώπινη υποστήριξη και υπεύθυνη καθοδήγηση και τεχνογνωσία στον ασφαλισμένο, όπως και ο τρόπος αμοιβής του, διέπεται με σαφήνεια από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο
  • Ο κλάδος της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης λειτουργεί με πλήρη διαφάνεια, υπό την εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδος, και αποτελεί βασικό πυλώνα της ασφαλιστικής αγοράς, εξασφαλίζοντας την παροχή αξιόπιστων υπηρεσιών προς τους πολίτες
  • Οι αμοιβές (προμήθειες) του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή, καθορίζονται εξαρχής από τις ασφαλιστικές εταιρείες και, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, δεν υπόκεινται σε διαπραγμάτευση από την πλευρά του
  • Οι αμοιβές αυτές, όπως ρητά προβλέπεται στις Συμβάσεις, υπολογίζονται επί των καθαρών ασφαλίστρων (αφαιρουμένων των φόρων και του δικαιώματος συμβολαίου) και όχι επί του συνολικού ασφαλίστρου (ποσό που καταβάλει ο ασφαλισμένος)
  • Στην χώρα μας, οι προμήθειες στους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές για τα συμβόλαια του Κλάδου, κυμαίνονται, ανάλογα με το ασφαλιστικό προϊόν, από 8% έως και 18% επί του καθαρού ασφαλίστρου και έχουν παραμείνει σταθερές τα τελευταία 15 χρόνια, και ή έχουν μειωθεί ή και μηδενίζονται για κάποια παλαιά συμβόλαια
  • Για πολλές εταιρείες, η αμοιβή των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών δεν επηρρεάζεται από τις αυξήσεις των συμβολαίων στην διάρκεια των ετών, καθώς καταβάλλεται προμήθεια μόνο επί του αρχικού ποσού έκδοσης συμβολαίου
  • Σύμφωνα με διαθέσιμες έρευνες του Κλάδου, τα εισοδήματα των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών παραμένουν εξαιρετικά χαμηλά, με βασική πηγή τους, τις συγκεκριμένες αμοιβές. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι σχεδόν στο 90% των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών το ετήσιο εισόδημα δεν ξεπερνά τις 30.000€ – 35.000€, με το 50% εξ’ αυτών να είναι κάτω των 20.000€. 
  • Επιπρόσθετα, και προς αποφυγή σύγχυσης σε ενδεχόμενη έρευνά σας σχετικά, σπεύδουμε να διευκρινίσουμε και το ακόλουθο: το στοιχείο που αναφέρεται στην αμοιβή του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή με 28% στον πίνακα του 2023 της Τραπέζης της Ελλάδος (αφορά στον Κλάδο ασφάλισης 2, ήτοι μόνο τα ετησίως ανανεούμενα συμβόλαια) δημιουργεί  παραπλανητικές εντυπώσεις καθώς αναφέρεται στο συνολικό κόστος όλων των δικτύων διανομής  των εταιρειών,  τα οποία συμπεριλαμβάνουν κόστη υποστήριξης της διανομής, είτε αυτά βαρύνουν της ίδιες τις εταιρείες, είτε εμπεριέχονται σε αμοιβές τρίτων. Οφείλουμε να καταστήσουμε απολύτως σαφές ότι το αναφερόμενο ποσοστό δεν αφορά σε καμμία περίπτωση την αμοιβή του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή (δείτε σχετικό Δελτίου Τύπου της ΕΑΔΕ την 08/01/2025). 

Αγαπητέ κύριε …………………..,

Πιστεύουμε ότι από τα όσα εν συντομία αναφέρονται ανωτέρω, καθίσταται σαφές 

  • ότι οι αμοιβές των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών στη χώρα μας απέχουν μακράν από τα αναφερόμενα στα άρθρα σας 
  • είναι εφάμιλλες του ευρωπαϊκού Μέσου Όρου (με την παρατήρηση αν θέλετε, ότι τα ποσοστά ιδιωτικής ασφάλισης στη χώρα μας δεν ξεπερνούν το 10%, σε αντίθεση με το 65-70% στην υπόλοιπη Ευρώπη)
  • ότι το να στοχοποιείται μόνο ένας παράγοντας διάρθρωσης του ασφαλίστρου – και μάλιστα εκείνος με τη μικρότερη σχετική βαρύτητα – ως «υπεύθυνος» για την αύξηση των ασφαλίστρων, είναι μη ορθολογικό, μονοδιάστατο, και δημιουργεί παραπλανητικές εντυπώσεις.

Σε μία αγορά με λιγότερους από 10 ενεργούς ασφαλιστές υγείας, 2-3 κυρίαρχους ομίλους παρόχων νοσηλείας, και περισσότερους από 12.000 Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές, είναι εμφανές ότι η Διαμεσολάβηση δεν αποτελεί μοχλό κόστους, αλλά εργαλείο εξυπηρέτησης του πολίτη.

Και σε αυτή την κατεύθυνση της προστασίας του καταναλωτή, αλλά και της βιώσιμης ρύθμισης της αγοράς, η ΕΑΔΕ, έχοντας επισημάνει το πρόβλημα που βαίνει διογκούμενο εδώ και τουλάχιστον πέντε έτη, έκτοτε, αλλά και το τελευταίο διάστημα, έχει επικοινωνήσει και καταθέσει προτάσεις για πραγματική μείωση του κόστους των ασφαλιστηρίων υγείας, όπως:

  • Επανεξέταση του ΦΠΑ 24% στις υπηρεσίες υγείας
  • Διαφάνεια στις χρεώσεις των νοσοκομείων
  • Κατάργηση του φόρου 15% στα ασφάλιστρα

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων, και, κλείνοντας δεσμευόμαστε εκ νέου πως η ΕΑΔΕ παραμένει στη διάθεσή σας για πλήρη και τεκμηριωμένη ενημέρωση, προκειμένου να επικοινωνείται η αλήθεια και να διασφαλίζεται η ακριβής και υπεύθυνη πληροφόρηση προς πάσα κατεύθυνση. 

Στην εποχή της υπερπληροφόρησης, η ακρίβεια δεν είναι επιλογή — είναι ευθύνη όλων.

Κλείνοντας:

Σχετικά με τα ανωτέρω, αιτούμεθα ως ΕΑΔΕ, την δημοσίευση του παρόντος ως απάντηση, σε κάθε άρθρο σας που δημοσιεύτηκε, στο καθένα από τα ανωτέρω Μέσα.

Με εκτίμηση,

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΑΔΕ

Η ΕΑΔΕ υπογραμμίζει ότι ο ρόλος της Διαμεσολάβησης είναι εγγυητικός για την σύναψη της ασφάλισης και πως χωρίς την Διαμεσολάβηση στο τραπέζι των συζητήσεων, βούληση για δημιουργία βιώσιμης αγοράς στην ιδιωτική ασφάλιση δεν υπάρχει.

Τα οφέλη της ηλεκτρονικής διαβίβασης δικαιολογητικών για Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές

0
Digital file procession, source: Shutterstock

Στις 25 Ιουλίου 2025, η Ολομέλεια της Βουλής ψήφισε τον νόμο με τίτλο «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας και άλλες διατάξεις – Συνταξιοδοτικές διατάξεις», που περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές για τον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης. Η πιο σημαντική καινοτομία αφορά την υποβολή των δικαιολογητικών των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, η οποία πλέον θα γίνεται ηλεκτρονικά και απευθείας από τους αρμόδιους φορείς (ασφαλιστικές εταιρείες και φορείς επαγγελματικής εκπαίδευσης) μέσω του Ενιαίου Σημείου Πληροφόρησης της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (Κ.Ε.Ε.Ε.).

Αυτή η αλλαγή απλοποιεί και επιταχύνει σημαντικά τη διαδικασία ανανέωσης εγγραφής, μειώνοντας το γραφειοκρατικό βάρος και περιορίζοντας πιθανά λάθη ή καθυστερήσεις. Ταυτόχρονα, ενισχύει τη διαφάνεια, καθώς όλες οι πληροφορίες καταγράφονται κεντρικά και ηλεκτρονικά. Η εφαρμογή της θα ξεκινήσει τρεις μήνες μετά τη δημοσίευση του νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Παρά το γεγονός ότι η ευθύνη για την τήρηση των υποχρεώσεων, όπως η σύναψη ή ανανέωση της επαγγελματικής αστικής ευθύνης και η ετήσια εκπαίδευση, παραμένει στους ίδιους τους διαμεσολαβητές, η νέα ηλεκτρονική διαδικασία καθιστά τη διαχείριση των δικαιολογητικών πολύ πιο εύκολη και αποτελεσματική. Παράλληλα, ο νόμος φέρνει σημαντικές διατάξεις για την ηλεκτρονική τιμολόγηση και την υποχρεωτική αποδοχή πληρωμών μέσω υπηρεσιών άμεσης πληρωμής, προωθώντας την ψηφιοποίηση και την αυξημένη διαφάνεια στις συναλλαγές.

Η ασφαλιστική αγορά υποδέχεται με θετική διάθεση αυτές τις εξελίξεις, καθώς η ψηφιοποίηση των διαδικασιών είναι ένα αναγκαίο βήμα για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, ταχύτητα και αξιοπιστία. Φυσικά, η μετάβαση θα απαιτήσει προσαρμογές και διαχείριση τεχνικών προκλήσεων, όμως τα οφέλη από την αυτοματοποίηση είναι αδιαμφισβήτητα.

Νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας 2025-2027: Στρατηγική Επένδυση στο Ανθρώπινο Δυναμικό της Ασφαλιστικής Αγοράς

0
Collective agreement, source: Shutterstock

Περίπου ένας μήνας μετά την υπογραφή της νέας κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ) για την τριετία 2025–2027 από την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) και την Ομοσπονδία Ασφαλιστικών Συλλόγων Ελλάδος (ΟΑΣΕ), και γίνεται ολοένα πιο σαφής η στρατηγική σημασία της συμφωνίας για την ενίσχυση και σταθερότητα του ανθρώπινου δυναμικού στον ασφαλιστικό κλάδο.

Σε ένα περιβάλλον συνεχών αλλαγών και αυξημένων απαιτήσεων, η νέα ΣΣΕ εδραιώνει ένα στιβαρό πλαίσιο εργασιακών σχέσεων, που στοχεύει στην ενίσχυση της επαγγελματικής ασφάλειας, την υποστήριξη της διαρκούς εξέλιξης και την προώθηση της αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων.

Η συμφωνία συμβάλλει στην περαιτέρω εδραίωση του ασφαλιστικού κλάδου ως σύγχρονου, ανταγωνιστικού και βιώσιμου τομέα, στον οποίο η ανάπτυξη βασίζεται στην ποιότητα και τη δέσμευση του ανθρώπινου δυναμικού.

Η νέα συλλογική σύμβαση εργασίας αποτελεί μία ουσιαστική επένδυση στον πυρήνα της ασφαλιστικής αγοράς — στο ανθρώπινο δυναμικό της. Μέσω αυτής, προωθείται η διατήρηση και η αναβάθμιση των εργασιακών σχέσεων, που είναι καθοριστικές για την περαιτέρω ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα του κλάδου.

Άμεση αύξηση αμοιβών ΕΟΠΥΥ ζητά ο Ιατρικός Σύλλογος Πειραιώς

0
Patient examination

Επείγουσα επιστολή έστειλε στον υπουργό Υγείας ο Ιατρικός Σύλλογος Πειραιώς για αύξηση αμοιβής ιατρικών επισκέψεων στον ΕΟΠΥΥ λόγω ακρίβειας και κοινωνικών πιέσεων.

Συγκεκριμένα, ο Ιατρικός Σύλλογος Πειραιώς ζητά την άμεση αύξηση της αποζημίωσης για τις ιατρικές επισκέψεις των συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ. Το αίτημα βασίζεται στην οικονομική ασφυξία που βιώνουν οι γιατροί και την ανάγκη για δίκαιη αμοιβή.

Αναπροσαρμογή αμοιβής με βάση τις οικονομικές συνθήκες

Αίτημα του ΙΣΠ είναι η αύξηση της αποζημίωσης των 10 ευρώ ανά επίσκεψη, τονίζοντας ότι η τιμή αυτή παραμένει αμετάβλητη από την εποχή των μνημονίων. Οι αυξήσεις σε τρόφιμα, ενέργεια και βασικά αγαθά έχουν ξεπεράσει το 20% την τελευταία τριετία, ενώ η αγοραστική δύναμη των πολιτών μειώνεται συνεχώς.

Αντίκτυπος στους γιατρούς και την ποιότητα υπηρεσιών

Σύμφωνα με την επιστολή, οι γιατροί που έχουν αφιερώσει χρόνια στην εκπαίδευση και την έρευνα, αμείβονται με ποσά που δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της σύγχρονης ζωής. Ένας μεσήλικας γιατρός με οικογενειακές υποχρεώσεις και μέσο μισθό 1.300 ευρώ δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις οικονομικές πιέσεις, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.

Διαβάστε περισσότερα στο virus.com.gr

Π. Παναγιωτίδης στην κάμερα του I.W.: «Υπάρχει δίψα στην αγορά και πεδίο βελτίωσης μπροστά μας»

0
Petros Panagiotidis

Tο φετινό Insurance Conference ανέδειξε και ανέλυσε όλα όσα συμβαίνουν στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις.

Το 18th Insurance Conference, #inco25, διοργανώθηκε από την ethosEVENTS σε συνεργασία με το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr, το ασφαλιστικό περιοδικό Insurance World και το portal insuranceworld.gr. Η συμμετοχή στo συνέδριο έγινε με φυσική παρουσία στο Divani Caravel και online μέσα από το LiveOn Expo Complex, το καινοτόμο 3D εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο της LiveOn, της ψηφιακής πλατφόρμας Επιχειρηματικής Επικοινωνίας και Εκδηλώσεων.

Στο περιθώριο του συνεδρίου, διακεκριμένοι προσκεκλημένοι μίλησαν στην κάμερα του Insurance World.

O Πέτρος Παναγιωτίδης, Ιδρυτής και Διευθυντής Πρακτορείου Ασφαλειών Παναγιωτίδη – ΡΒ Insurance, αναφέρθηκε στην προσωπική πορεία του και στις προοπτικές του κλάδου:

«Εγώ ξεκίνησα στον ασφαλιστικό κλάδο το 1975 και κλείνω 50 χρόνια, δόξα τω Θεώ, πήγαμε καλά όλα αυτά τα χρόνια. Τηρήσαμε όλους τους κανονισμούς του κλάδου, είμαστε επιτυχημένοι. Ακουλουθήσανε και οι δυο μου οι γιοι, και στα ασφαλιστικά και στα τραπεζικά, οι οποίοι δραστηριοποιούνται και στο εξωτερικό. Ο Ευριπίδης πιο πολύ με τα ασφαλιστικά, σε 30 χώρες σχεδόν και στην Κύπρο, ο δε Παναγιώτης είναι τραπεζικός στο Ντουμπάι, 21 χρονια πλέον εκεί, ασχολείται με επενδυτικά προγράμματα.

»Παρότι κλείνω 50 χρόνια στον κλάδο, μεγάλη εξέλιξη υπάρχει, αλλά θα πρέπει κι ακόμη περισσότερο, υπάρχει πεδίο βελτίωσης και να αναπτύξουμε περισσότερο ακόμη τον κλάδο της ασφάλισης, γιατί υπάρχει δίψα στην αγορά και είμαστε ακόμα πολύ χαμηλά, έχουμε ακόμα πεδίο μπροστά μας».

Κ. Καραμανλής: «Σε μια αγορά πυλώνα σταθερότητας, η Syndea είναι συνεπής και ενεργή»

0
Syndea assembly

Την 46η Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων της πραγματοποίησε η Syndea στις 25 Ιουλίου, τη 2η μετά τη μετονομασία της, τον Ιανουάριο του 2024.

Στους μετόχους απευθύνθηκαν ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου Κώστας Καραμανλής, ο CEO και Γενικός Διευθυντής της εταιρείας Δημήτρης Ζορμπάς και ο Οικονομικός Διευθυντής Στέλιος Μαρούτσης, ενώ Πρόεδρος της ΓΣ ορίστηκε ο Αλέξανδρος Κοντός.

Syndea assemblyΟ Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου Κώστας Καραμανλής επισήμανε ότι η ελληνική ασφαλιστική αγορά το 2024, για μια ακόμη χρονιά, απέδειξε την ανθεκτικότητά της, κατέγραψε σταθερή ανάπτυξη και διατήρησε την κεφαλαιακή της επάρκεια. «Η ασφαλιστική αγορά δεν είναι απλά ένας ακόμη οικονομικός κλάδος» τόνισε, «αλλά ένας θεσμικός πυλώνας σταθερότητας και προόδου με τριπλό ρόλο: διαχείριση κινδύνων, παροχή προστασίας και επενδυτική ενίσχυση της οικονομίας», προσθέτοντας ότι «σε αυτή την αποστολή η Syndea είναι παρούσα, συνεπής και ενεργή».

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην αύξηση παραγωγής ασφαλίστρων της Syndea κατά 12,9% και στην υλοποίηση συγκεκριμένων στρατηγικών πρωτοβουλιών, με επίκεντρο την ολιστική ανανέωση της εταιρικής ταυτότητας, την ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού, την εκπαίδευση, καθώς και την βελτίωση και ανάπτυξη νέων προϊόντων. «Είμαστε υπερήφανοι» είπε «γιατί έχουμε δίπλα μας μετόχους από την Ελλάδα και την Ευρώπη, οργανισμούς πρότυπα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Η συνεργασία μαζί τους μας ενδυναμώνει ουσιαστικά, προσφέροντάς μας τεχνογνωσία, διεθνείς προοπτικές και γέφυρες εξέλιξης».

Από την πλερά του, ο CEO της εταιρείας Δημήτρης Ζορμπάς ανέλυσε στοιχεία της αγοράς όπως τη συνολική κεφαλαιακή απαίτηση φερεγγυότητας των ασφαλιστικών εταιρειών, που ανήλθε σε 2,1 δισ. ευρώ με συνολικά επιλέξιμα ίδια κεφάλαια ύψους 3,7 δισ. ευρώ. Έτσι, ο δείκτης κάλυψης κεφαλαιακής απαίτησης φερεγγυότητας της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς διαμορφώθηκε σε επίπεδα σημαντικά υψηλότερα του 100%.

Επιπλέον, ο κ. Ζορμπάς αναφέρθηκε στην παραγωγή ασφαλίστρων, με βάση τα στοιχεία που δημοσιεύει η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, η οποία για το 2024 ανήλθε σε 5,7 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 8,7% σε σύγκριση με το 2023. Για τη Syndea ειδικότερα, ο Δημήτρης Ζορμπάς τόνισε πως το 2025 έχει ξεκινήσει θετικά, με τις πωλήσεις να σημειώνουν αύξηση άνω του 8% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Περισσότερα οικονομικά στοιχεία παρουσίασε στη συνέχεια ο Οικονομικός Διευθυντής Στέλιος Μαρούτσης, αποτυπώνοντας τη χρηματοοικονομική ευρωστία της Syndea.

Στη Γενική Συνέλευση συμμετείχαν διά ζώσης εκπρόσωποι των μεγαλύτερων ελληνικών συνεταιριστικών ενώσεων, ο Αντιπρόεδρος του ΔΣ της Syndea Clement Βovet -ηγετικό στέλεχος στρατηγικής με εμπειρία στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και στην ασφαλιστική αγορά-, καθώς και άλλα μέλη των κορυφαίων ασφαλιστικών επιχειρήσεων της Γαλλίας (MACIF), της Ιταλίας (UNIPOL) και του Βελγίου (P&V) μέσω live streaming.

Η ΕΑΕΕ ενημερώνει τον κλάδο για τις νέες διατάξεις

0
eaee logo blue

Για την απευθείας ηλεκτρονική διαβίβαση δικαιολογητικών ασφαλιστικών διαμεσολαβητών και λοιπές αλλαγές που αφορούν την ιδιωτική ασφάλιση, μετά την ψήφιση του νόμου «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας και άλλες διατάξεις – Συνταξιοδοτικές
διατάξεις», ενημερώνει με εγκύκλιό της η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος:

Mε την παρούσα επικοινωνία μας, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στις 25.07.2025 ψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής το αναφερόμενο στην επικεφαλίδα σχέδιο νόμου με τίτλο «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας και άλλες διατάξεις – Συνταξιοδοτικές διατάξεις».

Το ψηφισθέν κείμενο μπορείτε να αναζητήσετε εδώ.

Αφορά σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών με επιμέρους διατάξεις ειδικού ενδιαφέροντος για τον τομέα της ιδιωτικής ασφάλισης. Οι διατάξεις στις οποίες αναφερόμαστε και υπό την επιφύλαξη της μη διαφοροποίησής τους μετά τη δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΕτΚ), είναι οι εξής:

Άρθρο 265: Τροποποιείται το άρθρο 23 του ν. 4583/2018 και προβλέπεται διαφορετικός τρόπος υποβολής των προβλεπόμενων δικαιολογητικών, με γνώμονα την απλοποίηση και την επιτάχυνση της διαδικασίας ανανέωσης της εγγραφής των δραστηριοποιούμενων στην Ελλάδα ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.

Πιο αναλυτικά:

▪ Εισάγεται η ηλεκτρονική υποβολή των στοιχείων του ασφαλιστηρίου επαγγελματικής αστικής ευθύνης, καθώς και των στοιχείων βεβαιώσεων επαγγελματικής εκπαίδευσης, απευθείας από τους εκδίδοντες αυτά φορείς (ασφαλιστικές επιχειρήσεις και φορείς επαγγελματικής εκπαίδευσης), στο Ενιαίο Σημείο Πληροφόρησης που τηρεί η Κ.Ε.Ε.Ε. (Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος).

▪ Η υποχρέωση των εκδιδόντων φορέων εξαντλείται στην διαβίβαση των ως άνω στοιχείων, διατηρουμένης της ευθύνης των ίδιων των διαμεσολαβητών για τις αναγκαίες εκ μέρους τους ενέργειες για την εκπλήρωση των προβλεπόμενων υποχρεώσεων, όπως είναι η σύναψη/ανανέωση της σύμβασης για την κάλυψη της επαγγελματικής αστικής ευθύνης τους και η πραγματοποίηση της ετήσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης.

▪ Εξουσιοδοτούνται οι Υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Ανάπτυξης να εκδώσουν κοινή απόφαση, η οποία θα ορίζει την διαδικασία και τις τεχνικές λεπτομέρειες για την εφαρμογή της προτεινόμενης ρύθμισης. Το περιεχόμενο της ως άνω απόφασης είναι ήδη επεξεργασμένο και ολοκληρωμένο, εξ όσων γνωρίζουμε.

▪ Κατ’ εφαρμογή του άρθρου 271 παρ. 14, η ισχύς του άρθρου 265 του νέου νόμου ξεκινάει τρεις (3) μήνες από τη δημοσίευσή του στην ΕτΚ.

Άρθρο 212: Εισάγονται κίνητρα για την πρόωρη εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, τα οποία θεσπίζονται με την προσθήκη νέου άρθρου 71 Θ στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.

Άρθρο 215:

▪ Θεσπίζεται απαίτηση για τις επιχειρήσεις, στο πλαίσιο της υποχρεωτικής διασύνδεσής τους με τη φορολογική διοίκηση να αποδέχονται πληρωμές στις λιανικές πωλήσεις, μέσω υπηρεσιών άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό, είτε στο Σημείο Πώλησης, είτε μέσω διασυνδεδεμένων τερματικών «Ηλεκτρονικής Μεταφοράς Κεφαλαίων στο Σημείο Πώλησης (Electronic Funds Transfer at the point of sale, EFT/POS)», είτε μέσω Υπηρεσιών Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων.

▪ Παράλληλα προβλέπεται η επιβολή αυστηρών ποινών σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.

▪ Οι διατάξεις στο σημείο που αναφέρονται στα μέσα άμεσων πληρωμών, κάνουν ρητά μνεία στην υπηρεσία I.R.I.S. online payments, επιβάλλοντας εμμέσως πλην σαφώς την καθολική εφαρμογή της εν λόγω υπηρεσίας. Εξάλλου, ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Πιερρακάκης, σε ανακοίνωσή του σε συνέδριο της ΔΙΑΣ που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο 2025 είχε δηλώσει την πρόθεσή του να καταστήσει υποχρεωτική την ενσωμάτωση του IRIS Payments στα POS μέσω της χρήσης QR Code (εδώ).

▪ Σημειώνουμε, τέλος, ότι σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 65 του ν. 4446/2016, όπως προστέθηκε με το άρθρο 219 του ν. 5193/2025, τα νομικά πρόσωπα που είναι δικαιούχοι πληρωμής, στο πλαίσιο των συναλλαγών τους με πληρωτές οι οποίοι ενεργούν για λόγους που δεν εμπίπτουν στην εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική τους δραστηριότητα, δέχονται υποχρεωτικά πληρωμές μέσω υπηρεσιών άμεσης πληρωμής. Περαιτέρω, σύμφωνα με το άρθρο 219 του ιδίου νόμου, η ως άνω υποχρέωση τίθεται σε ισχύ από την 31η Οκτωβρίου 2025.

Θα επανέλθουμε με περισσότερες πληροφορίες για τον νέο νόμο μετά τη δημοσίευσή του στην ΕτΚ.

Διαβάστε ολόκληρη την εγκύκλιο: Εγκ Απευθείας ηλεκτρονική διαβίβαση δικαιολογητικών ασφαλιστικών διαμεσολαβητών 29-Ιουλ-25

Καλοκαιρινό κάλεσμα της Open Brokers σε βραδιά δικτύωσης και εξέλιξης

0
Open Brokers summer party

Μέσα σε ατμόσφαιρα χαλάρωσης και καλοκαιρινής διάθεσης, τα μέλη της Open Brokers υποδέχθηκαν την Τετάρτη 9 Ιουλίου στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς στο bar restaurant Gajah, σε μια ξεχωριστή βραδιά με καλοκαιρινή μουσική, δροσιστικά ποτά και εκλεκτές γεύσεις.

Η εκδήλωση, όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για ουσιαστική ανταλλαγή απόψεων γύρω από τις τελευταίες εξελίξεις στον ασφαλιστικό κλάδο, ενισχύοντας τις σχέσεις εμπιστοσύνης και επαγγελματικής συνέργειας.

Η Open Brokers είναι μια πρωτοποριακή, δυναμικά αναπτυσσόμενη ένωση ανεξάρτητων ασφαλιστικών γραφείων, που ενώνουν τις δυνάμεις τους γύρω από κοινό όραμα, αξίες και στρατηγική. Δηλώνει σταθερά προσηλωμένη στην ποιότητα, στην καινοτομία και στην επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, ώστε να διαμορφώνει ένα σύγχρονο μοντέλο συνεργασίας, που ενισχύει την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια των μελών της.

Η δυναμική της Open Brokers βασίζεται στην πολυφωνία, στην τεχνογνωσία και στη συλλογική εμπειρία των γραφείων που την απαρτίζουν: ΠΑΡΟΝ, MAKE SURE, WELCOME INSURANCE, TE-TRUST, WIN INSURANCE, GLOBAL CARE INSURANCE, ATTIKO KENTRO ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ, NIVIS MGA, ΓΚΟΦΑ ΙΩΑΝΝΑ.

Open Brokers night

Επιπλέον, μέσα από στοχευμένες πρωτοβουλίες εκπαίδευσης, επιμόρφωσης και τεχνολογικής ενίσχυσης, η ένωση δημιουργεί ένα σταθερό και υποστηρικτικό περιβάλλον για τους συνεργάτες της, με στόχο τη συνεχή αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τον τελικό πελάτη.

«Με οδηγό τη συνεργασία, τη διαφάνεια και τη διαρκή εξέλιξη» καταλήγει η ανακοίνωση, «η Open Brokers συνεχίζει να χτίζει το μέλλον της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης με συνέπεια, όραμα και προοπτική».