back to top
25 C
Athens
Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1477

Deloitte: Η αντζέντα της νέας γενιάς ηγετών των ελληνικών επιχειρήσεων

0

Ψηλά στη στρατηγική ατζέντα της νέας γενιάς ηγετών των ελληνικών οικογενειακών επιχειρήσεων βρίσκεται το θέμα της διαχείρισης πιθανών επερχόμενων σημαντικών αλλαγών (disruption), τόσο στο εσωτερικό των επιχειρήσεων, όσο και στους κλάδους δραστηριοποίησής τους, σύμφωνα με το NextGen Survey 2017 της Deloitte.

 Συγκεκριμένα, η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων δηλώνει ότι το ενδεχόμενο σημαντικών αλλαγών έχει ληφθεί υπόψη στο στρατηγικό πλάνο των εταιρειών τους, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό εκτιμά ότι οι όποιες μελλοντικές αλλαγές είναι πιθανότερο να αποτελέσουν εμπόδιο στην ανάπτυξή των οικογενειακών επιχειρήσεων, κυρίως λόγω του συσχετισμού με την οικονομική κρίση και το ευρύτερο ασταθές περιβάλλον.

 Αναφορικά με την ενδεχόμενη απώλεια μεριδίων αγοράς από την είσοδο νέων παικτών στις αγορές δραστηριοποίησής τους τα επόμενα χρόνια, 30% περίπου των ερωτηθέντων εκτιμά ότι υπάρχει πιθανότητα απώλειας, ενώ ένα επιπλέον 25% δεν αποκλείει το συγκεκριμένο ενδεχόμενο. Την ίδια στιγμή, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων στην έρευνα, θεωρεί πως η διοίκηση της οικογενειακής επιχείρησής τους, και ιδιαίτερα οι νεότερες γενιές που συμμετέχουν σε αυτή, κατανοεί τους παράγοντες που επιφέρουν αλλαγές στην αγορά, έχοντας τις απαραίτητες δεξιότητες για να αντιμετωπίσει τις όποιες προκλήσεις.

 Ωστόσο, παρά την εμπιστοσύνη που δείχνουν να αποπνέουν οι διοικήσεις των οικογενειακών επιχειρήσεων, τα ευρήματα της έρευνας εμφανίζουν ορισμένες βασικές αδυναμίες ως προς την προσαρμογή των επιχειρήσεων στις ανάγκες ενός συνεχώς μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος, με κυριότερη την έλλειψη κατάλληλων δεξιοτήτων από τους εργαζομένους.

 Σε ό,τι αφορά τους παράγοντες που εμφανίζουν τις περισσότερες πιθανότητες να επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στις οικογενειακές επιχειρήσεις, παρατηρείται διαφορά μεταξύ των Ελλήνων ηγετών της νέας γενιάς και των ομολόγων τους από άλλες χώρες. Ενώ στις υπόλοιπες χώρες, οι ενδεχόμενες μεταβολές στις σχέσεις μεταξύ των μελών της οικογένειας και το θέμα της διαδοχής στη διοίκηση έλαβαν μεγαλύτερη βαρύτητα, στην Ελλάδα επικράτησαν οι αλλαγές στην αγορά καθώς και οι μεταβολές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των οικογενειακών επιχειρήσεων.

Η διαφορά αυτή αντικατοπτρίζει τους ισχυρούς δεσμούς που διέπουν τις ελληνικές οικογένειες και βοηθούν στην εξομάλυνση τυχόν διαφορών μεταξύ των μελών τους, καθώς και το γεγονός ότι η αβεβαιότητα στην ελληνική οικονομία και αγορά συνεχίζει να είναι πιο έντονη σε σχέση με άλλες χώρες, όπως και την αυξημένη δραστηριότητα που σχετίζεται με εξαγορές και συγχωνεύσεις, τουλάχιστον σε επίπεδο συζητήσεων και διαπραγματεύσεων μεταξύ επενδυτών και ελληνικών επιχειρήσεων.

 «Σε ένα περιβάλλον που εξαιτίας των ραγδαίων εξελίξεων στην οικονομία, στις καταναλωτικές συνήθειες και κυρίως στην τεχνολογία, συνεχώς μεταβάλλεται και γίνεται όλο και λιγότερο προβλέψιμο, οι οικογενειακές επιχειρήσεις στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως, καλούνται να αντιμετωπίσουν την πρόκληση της συνεχούς αλλαγής, η οποία σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να αντίκειται στην κουλτούρα και τον παραδοσιακό τρόπο λειτουργίας τους. Είναι ιδιαίτερα ευχάριστο το ότι η έρευνά μας καταδεικνύει μία νέα γενιά ηγετών στις ελληνικές οικογενειακές επιχειρήσεις η οποία διαθέτει τη θέληση και την κατάλληλη γνώση και κατανόηση, ώστε να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα των οικογενειακών επιχειρήσεων, δηλαδή την ταχύτητα, την ευελιξία και τη μακροπρόθεσμη προοπτική στη λήψη αποφάσεων, με στόχο την αντιμετώπιση των προκλήσεων και την αξιοποίηση των ευκαιριών που φέρνει κάθε αλλαγή. Επίσης, η νέα γενιά ηγετών μπορεί να αντιμετωπίσει τις αδυναμίες των ελληνικών οικογενειακών επιχειρήσεων, που εντοπίζονται κυρίως στις δεξιότητες του στελεχιακού δυναμικού, στην έλλειψη πόρων και οργάνωσης και στην τάση για προσκόλληση σε πρακτικές και συνήθειες του παρελθόντος,» αναφέρει ο κ. Βασίλης Καφάτος, Consulting Managing Partner και Family Business Leader της Deloitte στην Ελλάδα.

Allianz Ελλάδος: Περήφανος Υποστηρικτής του Πρωταθλητή Ελλάδος στο Boccia, Γρηγόρη Πολυχρονίδη

0

Η Allianz Ελλάδος συγχαίρει θερμά τον αθλητή και Παραολυμπιονίκη Γρηγόρη Πολυχρονίδη, ο οποίος για 16η συνεχή χρονιά κατέκτησε την 1η θέση στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Μπότσια που διεξήχθη στο κλειστό γυμναστήριο Περιστερίου «Γ. Στεφανόπουλος» (πρώην Ολυμπιακό Γήπεδο Πυγμαχίας) από 9 έως 14 Μαΐου 2017.

Η ελληνική εταιρεία, στo πλαίσιo της παγκόσμιας στρατηγικής του Ομίλου Allianz, στηρίζει την Ελληνική Παραολυμπιακή επιτροπή ως «Επίσημος χορηγός», αλλά βρίσκεται και στο πλευρό του πιο διακεκριμένου Έλληνα αθλητή στο Boccia, Γρηγόρη Πολυχρονίδη από το 2012.

Ο Γρηγόρης, 2ος στην παγκόσμια κατάταξη της κατηγορίας του, αναμένεται να μας χαρίσει ακόμα μεγαλύτερες συγκινήσεις μέσα στο 2017 και η Allianz Ελλάδος θα είναι δίπλα του, ως περήφανος υποστηρικτής του.
Με τη χορηγία της σε εθνικά πρωταθλήματα αλλά και στο πλευρό του Γρηγόρη στη συμμετοχή του στους Παραολυμπιακούς και άλλες αθλητικές διοργανώσεις και δράσεις, η εταιρεία βοηθά στην ανάδειξη του Παραολυμπιακού αθλητισμού και στηρίζει συλλογικά τους εξαιρετικούς Έλληνες αθλητές και αθλήτριες με αναπηρία στις προσπάθειές τους.

ΣΕΜΑ: Τα οφέλη των ομαδικών ασφαλίσεων

0
sema logo

Τη συμβολή των ομαδικών ασφαλίσεων στην τόνωση των επιχειρηματικών επιδόσεων, στην ενίσχυση των εσόδων του δημοσίου και στην αποφόρτιση μέρους των βαρών που σήμερα αδυνατεί να σηκώσει το κρατικό σύστημα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Υγείας, ανέδειξε η πρόεδρος του ΣΕΜΑ, κυρία Θεοδώρα Ιωάννα Οικονομοπούλου, μιλώντας προ ημερών στο Money Show της Θεσσαλονίκης.

Η πρόεδρος του ΣΕΜΑ, αφού επεσήμανε ότι η ιδιωτική ασφάλιση αντιστοιχεί σήμερα μόλις στο 10% της ιδιωτικής δαπάνης υγείας, με το υπόλοιπο να καλύπτεται από τις πληρωμές των ίδιων των ασθενών, όπως επίσης ότι η συμμετοχή της ιδιωτικής ασφάλισης έχει εδώ και πολλά χρόνια κυριολεκτικά κολλήσει στο 2,5% του ΑΕΠ της χώρας, τόνισε ότι τα χρόνια διαρθρωτικά προβλήματα του εθνικού συστήματος υγειονομικής και ασφαλιστικής περίθαλψης, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα που επικρατεί για τη δυνατότητα των δημοσίων ταμείων να εξασφαλίσουν ικανοποιητικές συντάξεις μελλοντικά, θα ενισχύσουν σημαντικά το ρόλο της ιδιωτικής ασφάλισης στη χώρα μας, ιδιαίτερα στους κλάδους υγείας, ζωής και συντάξεων.

Αναφερόμενη στα θετικά στοιχεία των ομαδικών ασφαλίσεων επεσήμανε ότι, ενισχύουν την αφοσίωση των εργαζομένων. Δένουν, όπως είπε, τον εργαζόμενο με τον εργοδότη. Εξάλλου, έρευνες έχουν δείξει ότι οι αφοσιωμένοι υπάλληλοι δουλεύουν σκληρότερα, αποδίδουν καλύτερα, παραμένουν για μεγαλύτερο διάστημα σε έναν οργανισμό, ενώ οι επιχειρήσεις που έχουν αφοσιωμένους υπαλλήλους εξασφαλίζουν υψηλότερες επιδόσεις και καλύτερα αποτελέσματα, σημείωσε η κυρία Οικονομοπούλου για να προσθέσει ότι οι συμμετέχοντες σε ομαδικά – εταιρικά συμβόλαια σύνταξης και υγείας, απολαμβάνουν μια παροχή, για την οποία υπό άλλες συνθήκες, σε ατομική δηλαδή βάση, θα επιβαρύνονταν οικονομικά οι ίδιοι, με σαφώς υψηλότερα τιμολόγια.
«Κατά συνέπεια, η ομαδική ασφάλιση εκλαμβάνεται από τον εργαζόμενο ως μπόνους, το οποίο μάλιστα «καταβάλλεται» προκαταβολικά» τόνισε η πρόεδρος του ΣΕΜΑ.

Στο μεταξύ, μετά από σχετικό ερώτημα το οποίο απηύθυνε στο πλαίσιο του Money Show, το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΜΑ, κύριος Ιωάννης Ξηρογιαννόπουλος, από την τοποθέτηση των ασφαλιστικών εταιρειών διαπιστώθηκε ότι πλέον οι ασφαλιστικές αποζημιώνονται πλήρως και για το ΦΠΑ στα προγράμματα Υγείας, καθώς ο εν λόγω φόρος αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των συνολικών εξόδων. Επίσης, συζητήθηκε το θέμα της καλύτερης παρακολούθησης των συμφωνηθέντων μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και παρόχων υγείας μέσω των διμερών συμβάσεων που υπογράφουν.

Από την πλευρά του ο κύριος Φίλιππος Μυτιληναίος, επίσης μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΜΑ, επισήμανε την ανάγκη να υπάρξει περαιτέρω διαπραγμάτευση για τον εξορθολογισμό των ιατρικών χρεώσεων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας υπηρεσίας από τους ιατρικούς παρόχους, με στόχο την βέλτιστη και αποτελεσματική διαχείριση των εν λόγω συμβολαίων.

Επίσης τόνισε ότι, τα παραγωγικά στοιχεία του κλάδου ομαδικών ασφαλίσεων κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης παρουσιάστηκαν ανοδικά, αναδεικνύοντας το γεγονός ότι ο περιορισμός των παροχών του δημόσιου συστήματος υγείας και η αναγνώριση φορολογικών κινήτρων, έχουν στρέψει πολλές επιχειρήσεις – εργοδότες στη σύναψη ιδιωτικών ομαδικών ασφαλιστηρίων.

Τέλος, στο πλαίσιο της εκδήλωσης τονίστηκε πόσο σημαντικό μπορεί να είναι για μία επιχείρηση το «κόστος αδράνειας», το οποίο προκύπτει από την έλλειψη ενδελεχούς ανάλυσης των αποτελεσμάτων ενός ομαδικού ασφαλιστηρίου ζωής και συμπληρωματικών παροχών (νοσοκομειακής περίθαλψης, εξωνοσοκομειακών δαπανών κλπ), την έλλειψη αναγνώρισης των τάσεων και των σχετικών επιπτώσεων από τη χρήση ή ακόμα και από τη μη χρήση των παροχών ενός συμβολαίου. Ο ρόλος του Μεσίτη είναι νευραλγικός για τη μεγιστοποίηση του οφέλους για μια επιχείρηση από τη λειτουργία μιας ασφαλιστικής σύμβασης φροντίζοντας για:

– Την ανάλυση των δεδομένων.
– Την πρόβλεψη των τάσεων.
– Τη σωστή αξιοποίηση των παροχών από την ασφαλισμένη ομάδα μέσω πληροφόρησης και εξειδικευμένων συμβουλών.
– Τη σωστή κατανομή της επιχειρηματικής δαπάνης σε παροχές οι οποίες έχουν ανταποδοτικά οφέλη για τον εργαζόμενο με στόχο τη μεγιστοποίηση της απόδοσης της επένδυσης του επιχειρηματία.

Σημειώνεται ότι χορηγοί του ΣΕΜΑ στην εκδήλωση Money Show στη Θεσσαλονίκη ήταν οι εταιρείες Εθνική Ασφαλιστική και Ευρωπαϊκή Πίστη.

Από την Εθνική Ασφαλιστική ο κύριος Γιάννης Χατζηκωνσταντίνου, Μ. Sc, Προϊστάμενος Τομέα Ανάληψης Εργασιών, Διεύθυνση Ομαδικών Ασφαλιστηρίων Ζωής, αφού επεσήμανε ότι η εταιρεία υποστηρίζει ένα χαρτοφυλάκιο με πάνω από 1.000.000 ασφαλισμένους, ανέλυσε τις παροχές του ομαδικού προγράμματος αυτής, παρουσιάζοντας παράλληλα το δίκτυο των συνεργαζόμενων φορέων υγείας. Παράλληλα υπογράμμισε τη σημαντικότητα της ομαδικής ασφάλισης, αναλύοντας όλα τα πλεονεκτήματα που προσδίδει αυτή σε μία εταιρεία και το προσωπικό της και τόνισε ότι η ανάπτυξη στο συγκεκριμένο κλάδο ασφάλισης βρίσκεται στις αμιγώς ελληνικές επιχειρήσεις.

Ο κύριος Νίκος Χαλκιόπουλος, Αντιπρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου και Γενικός Διευθυντής Χαρτοφυλακίου της Ευρωπαϊκής Πίστης τόνισε ότι «κύριο χαρακτηριστικό του κοινωνικο-οικονομικού πλαισίου που διαμορφώνεται στη χώρα μας, είναι η μετατόπιση της ευθύνης για την εξασφάλιση εισοδηματικής σταθερότητας κατά την περίοδο της συνταξιοδότησης, από το κοινωνικό στο προσωπικό επίπεδο» και για το λόγο αυτό, όπως εξήγησε, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι θα πρέπει πλέον να ενεργήσουν από μόνοι τους για να συμπληρώσουν την σύνταξή τους.

Τέλος, η κυρία Βενετία Κουσία, πρόεδρος της Επιτροπής Απασχόλησης του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, αναφερόμενη στους εργαζόμενους επέμεινε στις έννοιες «αφοσίωση», «δέσμευση» και «ενθουσιασμός», τονίζοντας ότι μετά από έρευνες δεκαετιών σε εκατομμύρια εργαζόμενους ανά τον κόσμο διαπίστωσε ότι οι τρεις βασικές ανάγκες από τη δουλειά τους είναι να επιτυγχάνουν κάτι το οποίο έχει σημασία για εκείνους, να δουλεύουν σε κλίμα συνεργασίας και ομαδικότητας και να νιώθουν ότι τους συμπεριφέρονται με σεβασμό και δίκαια.

Swiss Re: Ιδρύει νέο Hub στην Ασία

0

Νέο hub στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού ανακοίνωσε ότι ιδρύει η Swiss Re το οποίο θα συνδυάζει υπηρεσίες του κλάδου Περιουσίας & Ατυχημάτων και Underwriting Αντασφάλισης.

Με την ίδρυση του νέου hub η Swiss Re στοχεύει να προσφέρει περισσότερες υποστηρικτικές υπηρεσίες στου πελάτες της και να διαχειριστεί καλύτερα τα επίπεδα κερδοφορίας της στην περιοχή.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Swiss Re τα ασφάλιστρα του κλάδου Περιουσίας & Ατυχημάτων  και κλάδου Ζωής στην Ασία θα αυξάνονται κατά 5% και  6% ετησίως για τα προσεχή 10 χρόνια αντίστοιχα με το ρυθμό ακόμα πιο αυξανόμενο σε κάποιες περιοχές της Ασίας.

Η Swiss Re διατηρεί δεσμούς με την περιοχή από το 1913 και για αυτήν στην περιοχή της Ασίας εργάζονται πάνω από 1.900 άτομα.

Ελ Ερμείδου

 

 

Δ. Λύχρου / ΕΑΔΕ: Κρίσιμη η IDD για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση

0

της Ελενας Ερμείδου

Τον δρόμο των αλλαγών διαβαίνει η ασφαλιστική αγορά με στόχο να συμμορφωθεί στις εποπτικές απαιτήσεις. Στο επίκεντρο των εξελίξεων, μεταξύ άλλων, η νέα Οδηγία Insurance Distribution Directive (IDD), η Οδηγία, 2016/97/ΕΕ  περί Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης και Δικτύων (IDD). Η νέα Οδηγία διαμορφώνει ένα νέο τοπίο στην ασφαλιστική αγορά το οποίο βρίσκεται υψηλά στην ατζέντα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

Για το θέμα της IDD μίλησε στο IW η κα Δήμητρα Λύχρου Πρόεδρος της ΕΑΔΕ, διευκρινίζοντας πρώτα απ’ όλα ότι «η δημιουργία της νέας Οδηγίας IDD στόχο έχει να βελτιώσει τα επίπεδα της διαφάνειας και να οδηγήσει στην προστασία του καταναλωτή», συμπληρώνοντας ότι «η νέα Οδηγία IDD που είναι η συνέχεια της IMD σε πιο αυστηρή μορφή μελετάται και βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης». Κρίσιμο σημείο σύμφωνα με την κα Λύχρου να μην δημιουργηθούν κενά κατά την ερμηνεία.

Ερωτώμενη για θέματα εποπτείας η κα Λύχρου παρατήρησε ότι η Εποπτική Αρχή θα πρέπει να ελέγξει την αγορά με ίσους όρους. Να μην υπάρχει έλεγχος δύο ταχυτήτων και «να ελέγχονται το ίδιο ασφαλιστές και τραπεζικοί υπάλληλοι».

Η IDD αφορά σε κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που είναι εγκατεστημένο σε κράτος μέλος ή επιθυμεί να εγκατασταθεί σε κράτος μέλος της Ε.Ε και ασχολείται με το αντικείμενο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Το πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας περιλαμβάνει και απευθείας πωλήσεις (direct sales) ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών καθώς και υπηρεσίες διαχείρισης ασφαλιστικών προϊόντων.  Εύλογο είναι ότι όσοι ασχολούνται με το αντικείμενο της διανομής ασφαλιστικών προϊόντων να ενημερωθούν άμεσα και να προετοιμαστούν σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο που θα διαμορφωθεί.

Η προσαρμογή της Οδηγίας IDD στο Ελληνικό Δίκαιο θα αναμένεται να γίνει τον Φεβρουάριου του 2018.

Σχετικά με την Οδηγία IDD, με την υπ αρίθμ. 491/2017/Χ.Π.461 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών που εξεδόθη την 28/03/2017 και επεδόθη την  07/04/2017 ορίζονται τα Μέλη της ΕΑΔΕ Δήμητρα-Ιωάννα Λύχρου και Δημήτρης Γαβαλάκης, με την ιδιότητα του  Τακτικού και Αναπληρωματικού Μέλους στην Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή για την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2016/97/ΕΕ  περί Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης και Δικτύων (IDD) στην εθνική νομοθεσία

Θ. Λιώκης: Η διαμεσολάβηση το βασικό κανάλι επικοινωνίας της “Δύναμις Ασφαλιστική”

0

Ρεπορτάζ του IW για τους νέους μαρκετινγκ κ’ επικοινωνίας από την Ελενα Ερμείδου: Μέρος Α.

Η Δύναμις Ασφαλιστική δεν είναι πολυεθνική, διαθέτει όμως σύγχρονους τρόπους επικοινωνίας και μάρκετινγκ. Λαμβάνει σοβαρά και με σεβασμό όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και ανταποκρίνεται με συνέπεια. Δίνει βαρύτητα στη διαμόρφωση εταιρικής ταυτότητας και στον στρατηγικό σχεδιασμό μάρκετινγκ και το επιτυγχάνει αξιοποιώντας ανά περίπτωση το σωστό εργαλείο, στον σωστό χρόνο.

Δημιουργεί νέα προϊόντα-υπηρεσίες, που ξεκινούν από τους πελάτες και καταλήγουν σε αυτούς, σε συνεργασία με το R&D. Στη συνέχεια, έρχεται το branding και η λογοτύπηση της υπηρεσίας. Μετά, οι στοχευμένες ενέργειες για την προώθηση του προϊόντος, που φέρουν την υπογραφή της Δύναμις Ασφαλιστικής. Η Δύναμις Ασφαλιστική πιστεύει στη δύναμη του Διαδικτύου ως μέσου προώθησης και πιστεύει ότι στο μέλλον η δύναμή του θα ξεπεράσει τη δύναμη της τηλεόρασης. Αυτό είναι το μήνυμα που πέρασε στο IW o κος Θεόδωρος Λιώκης Υπεύθυνος Marketing και Επικοινωνίας στην “Δύναμις Ασφαλιστική”.

– Ποιος είναι ο τομέας ευθυνών του διευθυντή μάρκετινγκ και επικοινωνίας;

Θ.Λ.: Η επιστήμη του μάρκετινγκ έχει ανεξάντλητο εύρος εφαρμογών, και για αυτόν τον λόγο ο τομέας των ευθυνών ενός διευθυντή μάρκετινγκ είναι μεγάλος. Αν θέλαμε να αποδώσουμε έναν εξαιρετικά απλουστευμένο ορισμό, θα λέγαμε ότι το μάρκετινγκ φέρνει σε επαφή τους καταναλωτές με την εταιρεία. Αυτό επιτυγχάνεται από πλήθος περίπλοκων ενεργειών και με τη συνεργασία όλων των τμημάτων μιας εταιρείας.

Το μάρκετινγκ μπορούμε να το χωρίσουμε σε δύο βασικές κατηγορίες, ανάλογα με το target group (κοινό, αγορά-στόχος) στο οποίο απευθύνεται. Το εσωτερικό μάρκετινγκ έχει σαν στόχο τους εργαζομένους στην εταιρεία, ενώ το εξωτερικό όλους τους υπολοίπους. Στη Δύναμις, δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα και στους δύο στόχους, καθώς είμαστε μια μεγάλη οικογένεια.

Δραστηριότητες όπως η διαμόρφωση εταιρικής ταυτότητας, ο στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ, οποιαδήποτε ενέργεια κοινωνικής ευθύνης, το digital marketing, που περιλαμβάνει social media, web site, fb campaigns, newsletters, ad words κ.τ.λ., η σύνταξη των δελτίων Τύπου, οι δημόσιες σχέσεις, η διοργάνωση εκδηλώσεων, η κειμενογράφηση, η επιμέλεια συνεντεύξεων, εγκυκλίων κ.ά., οι διαφημιστικές καμπάνιες, το media planning, η δημιουργία διαφημιστικού υλικού, και πολλά ακόμα, αποτελούν μερικούς από τους τομείς ευθυνών ενός διευθυντή μάρκετινγκ.

– Πώς οι εταιρείες δημιουργούν νέα προϊόντα και υπηρεσίες;

Θ.Λ.: Στη Δύναμις, τα προϊόντα-υπηρεσίες ξεκινούν από τους πελάτες και καταλήγουν σε αυτούς. Πιο συγκεκριμένα, ανιχνεύουμε τις ανάγκες των πελατών-αγοράς και, στη συνέχεια, σε συνεργασία με την τεχνική διεύθυνση της εταιρείας, που αποτελεί αυτό που ονομάζουμε R&D (τμήμα έρευνας και ανάπτυξης) στις υπόλοιπες εταιρείες, διαμορφώνουμε ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα που να καλύπτει τις ανάγκες του πελάτη και να έχει ανταγωνιστικό ασφάλιστρο, χωρίς να θέτει σε κίνδυνο την κερδοφορία και τη φερεγγυότητα της εταιρείας. Στη συνέχεια, γίνεται το branding της υπηρεσίας, που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει την ονομασία και τη λογοτύπηση μιας υπηρεσίας. Με την ολοκλήρωση του branding, προωθούμε το προϊόν-υπηρεσία μας μέσω στοχευμένων ενεργειών στην αγορά.


Μέσω ποιων καναλιών γίνεται η επικοινωνία και η γνωστοποίηση των προϊόντων; Ποια είναι τα επικρατέστερα κανάλια διανομής;

Θ.Λ.: Η Δύναμις ανέκαθεν στηρίζει και στηρίζεται στους συνεργάτες ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές της, άρα το κανάλι διανομής δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από αυτό. Η επικοινωνία ενός νέου προϊόντος ξεκινά πάντα από τους συνεργάτες μας και στη συνέχεια χρησιμοποιούμε εργαλεία επικοινωνίας μεγαλύτερης κλίμακας, προκειμένου να οδηγήσουμε νέους πελάτες στους διαμεσολαβητές μας και να διευκολύνουμε το έργο τους.

Τα κανάλια επικοινωνίας στα οποία επενδύουμε διαφέρουν ανάλογα με τους αντικειμενικούς σκοπούς κάθε «εκστρατείας» που διοργανώνουμε. Αν, για παράδειγμα, θέλουμε να προωθήσουμε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα ασφάλισης, απευθυνόμαστε σε συγκεκριμένο κοινό κάνοντας χρήση συγκεκριμένων καναλιών.
Σε γενικές γραμμές, κανάλια επικοινωνίας με υψηλή απόδοση σε σχέση με το κόστος τους είναι το ραδιόφωνο και η ηλεκτρονική διαφήμιση.

– Με ποιες τεχνικές διατηρούν το πελατολόγιό τους;

Θ.Λ.: Η διατήρηση του πελατολογίου είναι εξαιρετικά σημαντική και αποτελεί προτεραιότητα για τη Δύναμις. Στη Δύναμις, συμπεριφερόμαστε στους πελάτες μας όπως θα θέλαμε να συμπεριφέρονται σε εμάς, με σεβασμό, ήθος και αξιοπρέπεια. Αυτές είναι απαράβατες αρχές για εμάς και συντελούν στην προαγωγή του πολιτισμού στην ασφάλιση. Υπάρχουν ενέργειες μάρκετινγκ που μπορούν να γίνουν προς αυτήν την κατεύθυνση, όπως η τακτική επαφή με πελάτες ή τα οικονομικά κίνητρα για την ανανέωση ενός συμβολαίου, ωστόσο το βασικότερο εργαλείο είναι η πελατοκεντρική φιλοσοφία μας. Αν κάποιος πελάτης συνεργαστεί μαζί μας, θα καταλάβει αμέσως ότι, ως σχετικά μικρή ελληνική εταιρεία, είμαστε αρκετά ευέλικτοι να απευθυνόμαστε στον κάθε πελάτη μας «με το μικρό του όνομα», προσφέροντας εξατομικευμένες υπηρεσίες.

– Πώς γίνεται ο έλεγχος, η σύγκριση του αποτελέσματος με τους στόχους;

Θ.Λ.: Από τη στιγμή που το κανάλι διανομής μας είναι σύνθετο, γίνεται σύνθετος και ο έλεγχος της αποτελεσματικότητας των ενεργειών που πραγματοποιούνται. Η ενημέρωση που λαμβάνουμε συνήθως είναι ποιοτική, και όχι ποσοτική, και προέρχεται από τους συνεργάτες μας, καθώς αυτοί βρίσκονται στην πρώτη γραμμή επικοινωνίας με τους ασφαλισμένους. Η οποιαδήποτε μεταβολή στους αριθμούς δεν μπορεί να αποδοθεί με βεβαιότητα σε κάποια συγκεκριμένη ενέργεια προώθησης, αφού συντρέχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τη διαμόρφωση των αριθμών.

-Πώς επηρεάζει τις λειτουργίες η νέα ψηφιακή τεχνολογία;

Θ.Λ.: Η ψηφιακή τεχνολογία μάς παρέχει πληθώρα καναλιών επικοινωνίας και προώθησης και μας δίνει τη δυνατότητα της υψηλής στόχευσης αλλά και της απόλυτης μέτρησης των αποτελεσμάτων της κάθε επιμέρους ενέργειας. Όπως ανέφερα και παραπάνω, παρότι μπορούμε να μετρήσουμε πόσοι ήταν οι αποδέκτες του μηνύματός μας, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πόσοι από αυτούς προχώρησαν σε ασφάλιση. Όσο το Διαδίκτυο και οι εφαρμογές που σχετίζονται με αυτό κατακλύζουν τις ζωές μας τόσο αυξάνεται η δύναμη του μέσου, το οποίο εκτιμώ πως, με το πέρασμα των ετών, θα ξεπεράσει το, παραδοσιακά, επικρατέστερο μέσο, που είναι η τηλεόραση.

Ρεπορτάζ του IW για τους νέους μαρκετινγκ κ’ επικοινωνίας

0

Ρεπορτάζ: Έλενα Ερμείδου

Η ασφαλιστική αγορά είναι διαφορετική από άλλες αγορές. Παρουσιάζει πολλές ιδιαιτερότητες, γιατί οι υπηρεσίες που παρέχει, από τη φύση τους, είναι πιο σημαντικές από πολλά καταναλωτικά προϊόντα. Τα βήματα επικοινωνίας πρέπει να γίνονται πολύ προσεκτικά, με στοχευμένο περιεχόμενο, με σεβασμό προς τον ασφαλισμένο και τους συνεργάτες των ασφαλιστικών.

Τα «ξύλινα» λόγια, οι κλισέ αναφορές, οι φλύαρες διαφημιστικές καμπάνιες, η άσκηση πιέσεων μόνο για την αύξηση του τζίρου και οι παλαιές μέθοδοι μάρκετινγκ δεν συνιστούν επιτυχημένες συνταγές. Χαρακτηριστικά όπως ο σεβασμός, το ήθος, η αξιοπρέπεια και ο επαγγελματισμός αποτελούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, «όχημα» διατήρησης πελατών και ανάπτυξης.

Πρόσθετο «καύσιμο» στο «όχημα» για την ανάπτυξη είναι η υιοθέτηση και η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας. Η ψηφιακή τεχνολογία επιδρά σε όλα τα επίπεδα: ασφαλιστικές επιχειρήσεις, διαμεσολαβούντες και καταναλωτές. Παρέχει δυνατότητες ανάλυσης δεδομένων και παράλληλα δίνει τη δυνατότητα στο brand να βρίσκεται διαρκώς δίπλα στον πελάτη.

Για τις νέες τεχνικές μάρκετινγκ και επικοινωνίας των ασφαλιστικών μίλησαν στο ρεπορτάζ του περιοδικού  iw οι κ.κ.: Λιώκης Θεόδωρος, Υπεύθυνος Marketing και Επικοινωνίας, Δύναμις ΑΕΓΑ,  Γιάννης Σηφάκης, Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Bancassurance, Marketing, Διαφήμισης & Λοιπών Συνεργασιών, Μάρθα Στεφανοπούλου Marketing & Communications Manager,  Χρήστος Γ. Αχής, Εκτελεστικός Σύμβουλος Διοίκησης, Ορίζων Ασφαλιστική,
Βασίλης Δαβιλάς, Marketing Manager, Prime Insurance, Νεκταρία Μπέσσα, Διευθύντρια Διοικητικού & Ανάπτυξης, Συνεταιριστική Ασφαλιστική.

Το ΙW θα παρουσιάσει όλες τις απόψεις των συμμετεχόντων σε συνέχειες.

 

 

 

Ασφαλιστικές: Επιστροφή σε επίπεδα 2011 η παραγωγή για προϊόντα σύνταξης, υγείας, επένδυσης

0

του Νίκου Σακελλαρίου

Οι ασφαλίσεις ζωής, υγείας και συντάξεων αυξάνουν μέσα στην κρίση τα μερίδια αγοράς τους μέσα στην συνολική ασφαλιστική ‘πίτα’. Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας (ΕΑΕΕ), οι ασφαλίσεις ζωής, υγείας και συντάξεων το 2016 ανέκτησαν μερίδια αγοράς και πλέον η συνολική παραγωγή το 2016 επέστρεψε στα επίπεδα που είχε το 2011 δηλαδή στα 2,1 δισ. Ευρώ. Η παραγωγή αυτή ήταν αυξημένη κατά 14% σε σχέση με την αντίστοιχη του 2015  ενώ αντίθετα οι ασφαλίσεις κατά ζημιών υποχώρησαν κατά 5,6% στα 1,7 δισ. Ευρώ.

Ωστόσο οι κλάδοι ζωής και υγείας είναι μειωμένοι κατά 18% σε σχέση με την αντίστοιχη παραγωγή του 2009, πριν την εποχή των Μνημονίων.   Η σχέση ασφαλίστρων ως προς ελληνικό ΑΕΠ διαμορφώθηκε στο 2,1% ενώ η συμμετοχή των ασφαλίστρων ζωής ως προς το ΑΕΠ είναι στο 1,1% όταν στα περισσότερα κράτη της Ευρωζώνης ξεπερνά το 7%. Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΑΕΕ, η παραγωγή ζωής, υγείας , συντάξεων προέρχεται κατά 76% από ατομικά ασφαλιστήρια συμβόλαια και μόλις κατά 24% από ομαδικά. Σε ότι αφορά το είδος της ασφαλιστικής κάλυψης, το 29% αφορά νοσοκομειακή περίθαλψη και το 66% αφορά συνταξιοδοτικά-αποταμιευτικά-επενδυτικά προϊόντα.

 Κανάλια διανομής

Σε ότι αφορά τα δίκτυα διανομής, υπάρχει η μεγάλη κόντρα μεταξύ Bancassurance και διαμεσολάβησης με το 39% της παραγωγής του κλάδου (ζωής, υγείας, σύνταξης) να προέρχεται από ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές αποκλειστικής συνεργασίας και το 36% από Bancassurance  δηλαδή μέσα από τα τραπεζικά καταστήματα. Το 14% αφορά ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές μη αποκλειστικής συνεργασίας και το 10% προέρχεται από direct πωλήσεις.

 Ατομικά συμβόλαια σε Συντάξεις -Υγεία

Σε ότι αφορά τις ατομικές ασφαλίσεις  σε συντάξεις -υγεία (που αποτελούν το 76% της ‘πίτας’  της συγκεκριμένης αγοράς), το 64% της παραγωγής είναι συνταξιοδοτικά/αποταμιευτικά προϊόντα εκ των οποίων το 34% είναι εφάπαξ ασφαλίστρου και το 34% περιοδικών καταβολών.  Το 30% της ίδιας αγοράς αφορά νοσοκομειακή περίθαλψη και μόλις το 6% αφορά Ισόβια προγράμματα για ασθένεια / ατύχημα.

Ολο η έρευνα στον παρακάτω σύνδεσμο:

Ασφαλίσεις ζωής

Η Ευρώπη Ασφαλιστική ζητεί Επιθεωρητή Πωλήσεων

0

Επιθεωρητή Πωλήσεων αναζητεί η Ευρώπη Ασφαλιστική. Η εταιρία προσφέρει ικανοποιητικό πακέτο αποδοχών (μισθός, bonus, αυτοκίνητο, κλπ) αναλόγως προσόντων και ευκαιρίες για επαγγελματική εξέλιξη σε ένα φιλικό, σύγχρονο και οργανωμένο περιβάλλον εργασίας.
Για όλα τα βιογραφικά θα τηρηθεί απόλυτη εχεμύθεια.  Θα μπορείτε να τα αποστείλετε στη διεύθυνση hr@europe-aega.gr.

Επιθυμητά προσόντα/ εμπειρία:

Ηλικία έως 45 ετών
Πανεπιστημιακός τίτλος σπουδών
Επαγγελματική εμπειρία 5 τουλάχιστον ετών σε ανάλογη θέση
Πολύ καλή γνώση της Αγγλικής Γλώσσας και του  MS Office
Ικανότητα εκτέλεσης και διαχείρισης των βραχυπρόθεσμων και μεσοπρόθεσμων στόχων ανάπτυξης παραγωγής σε υγιείς βάσεις, σύμφωνα με το business plan της Εταιρίας.

Προφίλ υποψηφίου:

Αναλυτική σκέψη & Δυνατότητα λήψης αποφάσεων
Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων
Ομαδικό πνεύμα
Δυνατότητα συχνών ταξιδιών
Εξαιρετικές επικοινωνιακές δεξιότητες
Προσανατολισμός στην επίτευξη στόχων
Αναπτυγμένη ικανότητα οργάνωσης
Θα συνεκτιμηθεί σχετική εμπειρία στην ανάπτυξη του Κλάδου Υγείας

 

Αγγελία πρόσληψης προσωπικού από την Ευρώπη Ασφαλιστική

0

 Η Εταιρία ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο των Γενικών Ασφαλίσεων, ζητεί να προσλάβει Προϊστάμενο για τον Κλάδο Αυτοκινήτων.

Επιθυμητά προσόντα/ εμπειρία:

  • Πτυχίο Α.Ε.Ι. θα εκτιμηθεί αναλόγως
  • Εμπειρία σε αντίστοιχη θέση, εξειδίκευση στη δημιουργία και παρακολούθηση παραμετρικού τιμολογίου
  • Πολύ καλή χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών
  • Άριστη γνώση της Αγγλικής Γλώσσας
  • Management κλάδου και διαχείριση προσωπικού

Προφίλ υποψηφίου:

  • Αναλυτική σκέψη και ευχέρεια στην επίλυση προβλημάτων
  • Τήρηση χρονοδιαγραμμάτων
  • Μεθοδικότητα στην διεκπεραίωση εργασιών
  • Ομαδικό πνεύμα συνεργασίας
  • Επικοινωνιακές ικανότητες

Επαγγελματικές συστάσεις θα συνεκτιμηθούν.

Η Εταιρία προσφέρει ικανοποιητικό πακέτο αποδοχών αναλόγως προσόντων και ευκαιρίες για επαγγελματική εξέλιξη σε ένα φιλικό, σύγχρονο και οργανωμένο περιβάλλον εργασίας.

Για όλα τα βιογραφικά θα τηρηθεί απόλυτη εχεμύθεια Θα μπορείτε να τα αποστείλετε στη διεύθυνση hr@europe-aega.gr.