back to top
29 C
Athens
Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1471

Interamerican: Προσηλωμένη στις δράσεις για την πράσινη οικονομία και την κλιματική αλλαγή

0

Τη σταθερή προσήλωσή της στις αρχές της αειφόρου ασφάλισης υπογραμμίζει η INTERAMERICAN, με την προσυπογραφή και φέτος της παγκόσμιας διακήρυξης των θεσμικών επενδυτών για την αντιμετώπιση των κινδύνων της κλιματικής αλλαγής (Letter from Global Investors to Governments of the G7 and G20 Nations), κατά τον περασμένο Μάιο. Για όγδοη συνεχή χρονιά η εταιρεία συντάσσεται με τη διακήρυξη και την απαίτηση των θεσμικών επενδυτών από τις κυβερνήσεις των μεγάλων χωρών να συνεχίσουν να υποστηρίζουν την εφαρμογή της Συμφωνίας του Παρισιού (Δεκέμβριος 2015).

Στόχος της Συμφωνίας είναι ο περιορισμός της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας του πλανήτη, ώστε να αποφευχθούν οι περαιτέρω καταστροφικές και μη αναστρέψιμες συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, καθώς και η σταδιακή αποσύνδεση των εθνικών οικονομιών από τα ορυκτά καύσιμα, με τη δημιουργία εφαρμογή ενός αξιόπιστου συστήματος τιμολόγησης των εκπομπών ανθρακούχων αερίων. Ακόμη, ζητείται η δημιουργία ενός πλαισίου χρηματοοικονομικής πληροφόρησης σχετικά με το κλίμα.

Η INTERAMERICAN, παράλληλα, αναγνωρίζοντας τον διαρκώς εξελισσόμενο ρόλο της τεχνολογίας στην καθημερινή ζωή και τη θετική επίδραση της χρήσης της στο περιβάλλον, εξελίσσει ταχύτατα τον μετασχηματισμό της σε απόλυτο «ψηφιακό ασφαλιστή», μειώνοντας το λειτουργικό αποτύπωμά της μέσω του ελέγχου των αναλωσίμων και της ενέργειας. Στο σκέλος των ασφαλιστικών δραστηριοτήτων της για το περιβάλλον η εταιρεία, με δεδομένη την εστίασή της στην υποστήριξη των επενδύσεων καθαρής ενέργειας με τις ασφαλίσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) μέσω της προϊοντικής γραμμής “Energy Line”, υπολογίζεται ότι κατά την τελευταία τριετία (2014-2016) συνέβαλε στην αποτροπή έκλυσης 855,82 τόνων διοξειδίου του άνθρακα. Σημειώνεται ότι η INTERAMERICAN έχει καλύψει φωτοβολταϊκά πάρκα ισχύος 808,87 MW (1 MW αποτρέπει ετησίως την έκλυση 1,058 τόνο διοξειδίου του άνθρακα, με βάση τον μέσο συντελεστή εκπομπής της ελληνικής ηλεκτροπαραγωγής). Ακόμη στη διάσταση της ασφαλιστικής κάλυψης και της παραγωγής στον πρωτογενή τομέα, η εταιρεία παρέχει από πέρυσι τη δυνατότητα αντιμετώπισης του κινδύνου από φυσικές καταστροφές για τις γεωργικές καλλιέργειες. Στο πλαίσιο της Ατζέντας 2030 του ΟΗΕ και των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης, η INTERAMERICAN προτάσσει τον στόχο της προστασίας του περιβάλλοντος, των φυσικών πόρων και της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής μεταξύ των βασικών επιλογών της.

Οι δεσμεύσεις που έχει αναλάβει στην Ελλάδα και διεθνώς η εταιρεία, είναι σε υψηλό επίπεδο αναφοράς: είναι μέλος του προγράμματος των Τραπεζοασφαλιστικών Οργανισμών για το Περιβάλλον του ΟΗΕ (UNEPFI) από το 2006, αποτελεί ιδρυτικό μέλος της πρωτοβουλίας των Αρχών της Αειφόρου Ασφάλισης του UNEPFI (Principles for Sustainable Insurance – 2012), ενώ ακολουθεί τις επιταγές του Οικουμενικού Συμφώνου (Global Compact) του ΟΗΕ -μεταξύ των άλλων αρχών του- και για το περιβάλλον.

Η τεχνογνωσία και η αντίληψη για τους κινδύνους που προέρχονται από φυσικές καταστροφές, αποτελεί για την INTERAMERICAN καθοριστικό παράγοντα απορρόφησης των οικονομικών συνεπειών για την κοινωνία και την οικονομία, καθώς καταγράφονται από ανάλογους κινδύνους και από την κλιματική αλλαγή μεγάλες ζημιές. «Η εταιρεία αναγνωρίζει έμπρακτα την αναγκαιότητα για ενεργό, υπεύθυνη στάση σχετικά με τις επιπτώσεις των περιβαλλοντικών κινδύνων στην υγεία, τη στροφή στις πράσινες επενδύσεις και τη συνεισφορά των ασφαλιστικών επιχειρήσεων στην άμβλυνση των επιπτώσεων από την καταστροφή των οικοσυστημάτων και την υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος. Επιχειρησιακά, οφείλουμε να ενσωματώνουμε περιβαλλοντικές παραμέτρους στη μεθοδολογία ανάληψης κινδύνων στις τεχνικές ασφαλίσεις, ενώ σημαντικός είναι και ο ρόλος των εποπτικών αρχών και της νομοθεσίας για την προώθηση της αειφόρου ανάπτυξης μέσω της ασφάλισης» τονίζει ο Γιάννης Καντώρος, διευθύνων σύμβουλος της INTERAMERICAN.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με στοιχεία του αντασφαλιστικού οργανισμού Munich Re, κατά το 2016 οι φυσικές καταστροφές προκάλεσαν ζημιές αξίας 175 δισ. δολαρίων, ενώ το κόστος για τις ασφαλιστικές εταιρείες ανήλθε σε 50 δισ. δολάρια για ασφαλισμένα περιουσιακά στοιχεία. Συνολικά, πέρυσι καταγράφηκαν 750 ακραία φαινόμενα, με τα περισσότερα να οφείλονται στην κλιματική αλλαγή.

Γενική Πανελλαδική: Υψηλό Δείκτη Φερεγγυότητας (SCR) που ξεπερνά το 228%

0

Έναν από τους υψηλότερους δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας στην ελληνική ασφαλιστική αγορά εμφάνισε η Γενική Πανελλαδική στην έκθεση για τα Solvency II. H εταιρεία είχε επιλέξιμα ίδια κεφάλαια της τάξης των 8,795 εκατ. ευρώ και κεφαλαιακές υποχρεώσεις προς κάλυψη (SCR) της τάξης των 3,845 εκατ. ευρώ γεγονός που διαμορφώνει δείκτη φερεγγυότητας (SCR) της τάξης 228,7%.

Ιστορία και στόχοι

Πριν από 40 περίπου χρόνια, το 1978, μια μικρή, αλλά σημαντική, ομάδα ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων αποφάσισε να υλοποιήσει μια απλή ιδέα: τη δημιουργία μιας ασφαλιστικής εταιρείας που θα κάλυπτε με ανταγωνιστικό ασφάλιστρο τις ανάγκες των τουριστικών λεωφορείων.

Έτσι, δημιουργήθηκε η Γενική Πανελλαδική, δηλαδή μια ασφαλιστική επιχείρηση που λειτουργεί με τη μορφή του αλληλασφαλιστικού συνεταιρισμού και με κύρια δραστηριότητά την ασφάλιση των τουριστικών λεωφορείων των μελών της. Οι καλύψεις που διαθέτει για τα ασφαλισμένα μέλη της καλύπτουν, εκτός από την αστική ευθύνη έναντι τρίτων, όλο το εύρος των ασφαλιστικών κινδύνων, όπως πυρός, κλοπής, θραύσης κρυστάλλων κ.ά. και, σύντομα, επεκτείνει τις δραστηριότητές της και σε άλλους κλάδους γενικών ασφαλίσεων.

Όλες οι παρεχόμενες καλύψεις υποστηρίζονται από ισχυρές και φερέγγυες αντασφαλιστικές συμβάσεις διεθνών οίκων, ώστε να υποστηρίζονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι ανάγκες των περισσότερων από 1.400 ενεργών μελών.

Σήμερα, η Γενική Πανελλαδική, εκτός από τα ιδιόκτητα κεντρικά της γραφεία στο Σύνταγμα, διαθέτει δύο υποκαταστήματα, ένα στη Θεσσαλονίκη και ένα στα Χανιά της Κρήτης, έχει συστήσει τη δική της μεσιτική εταιρεία, την GP Brokers AE και συνεργάζεται με πάνω από 50 ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές.

Πρόκειται για έναν οργανισμό που συνεχώς αναπτύσσεται και εμπλουτίζεται, που στρέφεται ολοένα και περισσότερο στις νέες τεχνολογίες –ήδη ετοιμάζουμε μια mobile εφαρμογή, που θα εξυπηρετεί πολυεπίπεδα και τους πελάτες και τους συνεργάτες μας– οπότε, ναι, είμαστε ανοιχτοί και σε νέες, ποιοτικές συνεργασίες.

Η Tesla διαταράσσει και την ασφαλιστική βιομηχανία!

0

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

H Tesla, η πρωτοποριακή εταιρεία κατασκευής ηλεκτρονικών αυτοκινήτων του Elon Musk, μετά την αυτοκινητοβιομηχανία, ετοιμάζεται να διαταράξει και την ασφαλιστική βιομηχανία, αναγκάζοντας τις εταιρείες του κλάδου να επανεξετάσουν τα νέα δεδομένα που δημιουργεί στον κλάδο ΙΧ η πρόοδος της τεχνολογίας και η βαθμιαία εισαγωγή των αυτόνομων ΙΧ στην αγορά.

Οπως αναφέρει η αμερικανική ιστοσελίδα Business Insider, το τελευταίο παράδειγμα είναι η συνεργασία της Farmers Insurance με την Tesloop, μια μικρή υπηρεσία διαμοιρασμού αυτοκινήτων (ride-sharing service) που χρησιμοποιεί ΙΧ της Tesla για τη μεταφορά πελατών μεταξύ πόλεων στη Νότια Καλιφόρνια.

Η Farmers δημιούργησε ένα νέο προϊόν για την Tesloop, που “ψαλίδισε” το κόστος ασφάλισης της εταιρείας κατά 25%, μειώνοντας το ασφάλιστρο κινδύνου της, όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της Tesloop Rahul Sonnad.

Η συνεργασία αυτή αποτελεί για την Farmers ένα πεδίο δοκιμών για να διαπιστώσει τι είδους ασφαλιστικά συμβόλαια μπορούν να σχεδιαστούν έχοντας στο επίκεντρό τους τις νέες τεχνολογίες στον κλάδο ΙΧ, σχολίασε η Mariel Devesa, υπεύθυνη προϊοντικής καινοτομίας της Farmers. “Θέλουμε να κατανοήσουμε τι σημαίνουν οι νέες τεχνολογίες και ποια είναι τα επιχειρηματικά μοντέλα πίσω από τα νέα αυτά προϊόντα που διαταράσσουν την ασφαλιστική βιομηχανία”, πρόσθεσε.

Η Tesloop είναι μια εταιρεία περιορισμένης εμβέλειας -έχοντας έναν στόλο μόλις έξι ΙΧ-, αλλά η δουλειά της με την Farmers δείχνει πώς οι ασφαλιστικές εταιρίες συνειδητοποιούν ότι με τα αυτόνομα ΙΧ, η διαταραχή είναι αναπόφευκτη.

Η Tesla ήδη πωλεί ασφάλιση αυτοκινήτου μαζί με τα ΙΧ της στην Αυστραλία και το Χονγκ-Κονγκ στο πλαίσιο μιας ολιστικής προσέγγισης που μια ημέρα θα περιλαμβάνει την ασφάλιση στην τελική τιμή όλων της των οχημάτων.

Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα της Εθνικής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (NHTSA), τα ποσοστά συγκρούσεων με εμπλοκή οχημάτων της Tesla μειώθηκαν κατά 40% από τότε που εγκαταστάθηκαν συστήματα αυτόματης πλοήγησης (Autopilot) και τα ΙΧ προβλέπεται να γίνουν ακόμα ασφαλέστερα με την εγκατάσταση της νέας τεχνολογίας της Tesla, Autopilot 2.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, έχει δηλώσει ότι θέλει να διασφαλίσει πως οι ασφαλιστικές εταιρείες θα μειώσουν τα ασφάλιστρα αναλογικά με τη μείωση του κινδύνου που συνεπάγεται η οδήγηση ενός Tesla.

Φυσικά, αυτές οι τιμολογιακές ανακατατάξεις θα μπορουσαν να πλήξουν την ασφαλιστική βιομηχανία, με τον κλάδο προσωπικής ασφάλειας ΙΧ να συρρικνώνεται στο 40% του υφιστάμενου μεγέθους του εντός 25ετίας. σύμφωνα με έρευνα της KPMG.

“Αυτό είναι ένα παράδειγμα του τι προσπαθούμε να κάνουμε”, σημείωσε η κ. Devesa σχετικά τη συνεργασία με την Tesloop.

“Πώς μαθαίνουμε από αυτά (σ.σ τα αυτόνομα ΙΧ) και πώς μεγαλώνουμε με αυτά ;”. Η ίδια πρόσθεσε ότι υπάρχουν ακόμα πολλά ερωτήματα σε σχέση με την ευθύνη αποζημίωσης στα αυτόνομα ΙΧ.

Για τα πλήρως αυτόνομα ΙΧ, η κάλυψη θα μετατραπεί από προσωπική σε ασφάλεια προϊόντος, καθώς τα ατυχήματα θα συνδέονται με τεχνολογικά προβλήματα.

Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volvo έχουν ήδη συμφωνήσει να αναλάβουν πλήρως την ευθύνη αποζημίωσης για τα πλήρως αυτοοδηγούμενα ΙΧ. “Πιο περίπλοκη είναι η ενδιάμεση κατάσταση”, λέει η κ. Devesa.

“Οταν υπάρχει μερική αυτονομία και ο οδηγός είναι ακόμα πίσω από το τιμόνι ποιος φέρει την ευθύνη ;”

Ποιες μέρες ψωνίζουν περισσότερο οι καταναλωτές από το διαδίκτυο;

0

Είναι περισσότερο πιθανό οι χρήστες να κάνουν κλικ σε διαφημιστικά banner και να προβούν στην αγορά του προϊόντος που προωθείται από Δευτέρα έως Παρασκευή, με τα μεγαλύτερα ποσοστά μετατροπής να καταγράφονται την Τρίτη και την Τετάρτη. Τα αποτελέσματα προέρχονται από μία συγκεντρωτική ανάλυση των εκστρατειών που διεξήγαγε η RTB House, η διεθνής τεχνολογική εταιρεία που παρέχει λύσεις retargeting χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής, σε περισσότερες από 40 αγορές. Το αποκορύφωμα των πωλήσεων παρατηρήθηκε μεταξύ 2 – 4 μ.μ. και 8 – 11 μ.μ.

Το shopping δεν αποτελεί πλέον συνήθεια του Σαββατοκύριακου, καθώς οι πελάτες περιηγούνται σε ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου περισσότερο τις καθημερινές και λιγότερο τα σαββατοκύριακα. Σύμφωνα με τα συνολικά στοιχεία από διάφορες αγορές σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική, Ασία και Ειρηνικό, Μέση Ανατολή και Αφρική, ο αριθμός των κλικ και τα ποσοστά μετατροπής αυξήθηκαν ιδιαιτέρως την Τρίτη, όπου σημειώθηκαν κατά 37% περισσότερα κλικ και 43% αύξηση στα ποσοστά μετατροπής.

Τα αποτελέσματα αυτά επισκιάζουν την χειρότερη ημέρα ηλεκτρονικού εμπορίου για αγορές, το Σάββατο, όπου οι αποφάσεις για αγορές (με βάση τα κλικ) μειώνονται σημαντικά σε μόλις 11% των συνολικών εβδομαδιαίων αποτελεσμάτων.

Έρευνα της RTB House για τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων ανέδειξε τις ίδιες τάσεις. Οι χρήστες στην Ελλάδα πραγματοποιούν κλικ σε διαφημίσεις και ολοκληρώνουν μία αγορά περισσότερο την Τρίτη, με 30% μεγαλύτερα ποσοστά μετατροπής και 31% μεγαλύτερο αριθμό σε κλικ από ότι το Σάββατο (την ημέρα με τη λιγότερη κίνηση για αγορές). Η μεγαλύτερη δραστηριότητα παρατηρήθηκε μεταξύ 9 και 11 μ.μ. (24% των συνολικών μετατροπών).

Ο Αλέξανδρος Ρήγας, CEO της Impruvo, Αποκλειστικός Αντιπρόσωπος της RTB House στην Ελλάδα, εξηγεί τους λόγους για τους οποίους οι καθημερινές υπερισχύουν για την πραγματοποίηση μιας αγοράς και πως η κατανόηση αυτών των συμπεριφορών αποτελεί το κλειδί για την επιτυχία του ηλεκτρονικού εμπορίου.

«Πριν από μία δεκαετία οι υπολογιστές και το διαδίκτυο δεν αποτελούσαν το κύριο κανάλι αγορών και οι άνθρωποι περνούσαν κυρίως τον χρόνο τους στον υπολογιστή για εμπορικούς σκοπούς.

Σήμερα, ο κορεσμός της σύνδεσης στο διαδίκτυο, των smartphones και των tablets τις εργάσιμες ημέρες δίνει τη δυνατότητα στους αγοραστές να ολοκληρώσουν μια αγορά οποιαδήποτε στιγμή και από οποιοδήποτε μέρος.»

Έχοντας στη διάθεση τους όλο και περισσότερα στοιχεία σχετικά με την αγοραστική συμπεριφορά και τις τάσεις των αγορών που αλλάζουν με την εξέλιξη της τεχνολογίας, οι marketers πρέπει να γνωρίζουν όσο το δυνατόν περισσότερα για το κοινό-στόχο τους από κάθε άλλη φορά. Με καλύτερα δεδομένα, όσο πιο γρήγορα αντιδράσουν στις αγοραστικές τάσεις και παρέχουν πιο ακριβή, εξατομικευμένα μηνύματα κατά τους χρόνους αιχμής στους χρήστες, τόσο το καλύτερο.

«Σε αυτό το σημείο αναλαμβάνει δράση η τεχνητή νοημοσύνη» σημειώνει ο Αλέξανδρος Ρήγας. «Οι αλγόριθμοι Self-learning που χρησιμοποιούνται στο εξατομικευμένο retargeting (ενισχυμένοι με τεχνολογίες deep learning) μιμούνται τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι νευρώνες στον εγκέφαλό μας.

Με καταγεγραμμένα δεδομένα μπορούν να αναλύσουν τις αγορές 24/7 και να αντιδράσουν σε κάθε μικρή αλλαγή. Καθιστούν δυνατή την εξατομίκευση των διαφημιστικών δραστηριοτήτων μέσα σε λίγες ημέρες, ώρες ή και λεπτά για να εκμεταλλευτούν τις υψηλότερες πιθανότητες αγορών με τρόπο που δεν ήταν δυνατός στο παρελθόν.»

Η μελέτη βασίζεται σε δεδομένα που συλλέχθηκαν από περισσότερες από 1.000 εκστρατείες που διεξήχθησαν με βάση το μοντέλο της RTB House, μια διαδικτυακή τεχνολογία διαφήμισης που επιτρέπει την αγορά και την πώληση μοναδικών προβολών διαφήμισης σε πραγματικό χρόνο. Τα δεδομένα προέρχονταν από εξατομικευμένα εργαλεία retargeting που αναπτύχθηκαν από την RTB House.

Η RTB House είναι μία από τις λίγες εταιρείες στον κόσμο που αναπτύσσει και εφαρμόζει τη δική της τεχνολογία για αγορά διαφημιστικού χώρου με το μοντέλο RTB House (bidding σε πραγματικό χρόνο). Η εταιρεία δραστηριοποιείται διεθνώς και διεξάγει εκστρατείες για παγκόσμια brands σε 40 αγορές της Ευρώπης, της Λατινικής Αμερικής, της Ασίας και του Ειρηνικού, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής

Allianz Stadium το νέο όνομα του σταδίου της Γιουβέντους

0

της Ελενας Ερμείδου

Allianz Stadium θα είναι  είναι το νέο όνομα του σταδίου της Γιουβέντους (Juventus FC ), μετά την συμφωνία που υπέγραψε η Allianz με την Lagardère Sports, τον κάτοχο των δικαιωμάτων του ονόματος του σταδίου της Γιουβέντους.

Συγκεκριμένα, από τη 1η Ιουλίου 2017 και μέχρι τη 30η Ιουνίου 2023 και για έξι αγωνιστικές σεζόν το νυν στάδιο της Γιουβέντους, βάσει της συμφωνίας που υπεγράφη στην Piedmont  θα φέρει το όνομα Allianz Stadium of Turin, συμπληρώνοντας την λίστα των σταδίων με την επωνυμία της Allianz.

Σύμφωνα με αναμεταδόσεις των διεθνών δικτύων ενημέρωσης και του ipso.com το στάδιο των 41.500 θέσεων θα κοστίζει στην ασφαλιστική περί τα 3 εκατ ευρώ ετησίως.

Πρώτο στη λίστα ήταν το γήπεδο της Μπάγερν στο Μόναχο, το οποίο από το 2005 ονομάζεται Allianz Arena. Επονται το Sydney’s Allianz Stadium, το Allianz Park στο Λονδίνο, το Nice’s Allianz Riviera στη Γαλλία, το Allianz Parque στο  Sao Paulo της Βραζιλίας και το Allianz Stadion στην Βιέννη.

Την ιδιαίτερη του ικανοποίηση από την υπογραφή της συμφωνάς δήλωσε ο Sergio Balbinot, Μέλος του Δ. Σ. στην  Allianz SE, τονίζοντας ότι τα πλεονεκτήματα του σταδίου είναι μοναδικά, καθώς πρόκειται για ένα καθιερωμένο hub ποδοσφαίρου. Στο τερέν έχουν αγωνιστεί επώνυμες ομάδες και παίκτες, Ιταλικές και ξένες οι οποίες ομάδες έχουν πιστούς οπαδούς από όλο το κόσμο.

Από την άλλη πλευρά, ο ίδιος τόνισε πως η Allianz είναι από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές στο κόσμο, παρέχοντας υπηρεσίες σε πάνω από 80 εκατομμύρια πελάτες. Το Allianz Stadium στο Τορίνο, είναι συνεπώς, το φυσικό σημείο συνάναντησης εξεχόντων ονομάτων.

 

Raz Peleg/Mobileye: Αλλάζουμε τους κανόνες του παιχνιδιού στην ασφάλιση αυτοκινήτου

0

Μια «χαραμάδα» στον θαυμαστό καινούργιο κόσμο των αυτόνομων οχημάτων και των τεχνολογικών εφαρμογών πίσω από αυτά ανοίγει ο κύριος Raz Peleg, υψηλόβαθμο στέλεχος της ισραηλινής εταιρείας συστημάτων υποβοηθούμενης οδήγησης Mobileye. O κύριος Peleg επισκέφθηκε την Αθήνα στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο Hellenic Innovation Forum (με τιμώμενη χώρα το Ισραήλ) και λίγες ημέρες προτού ανακοινωθεί η εξαγορά της Mobileye από την Intel σε ένα από τα σημαντικότερα τεχνολογικά deal της χρονιάς. Μιλώντας στο iw, αναλύει πώς το σύστημα της Mobileye μειώνει δραστικά τα ατυχήματα (με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το κόστος σε ανθρώπινες ζωές και υλικές ζημίες) και εξηγεί πώς η Ευρωπαϊκή Πίστη ανοίγει νέους δρόμους στον ασφαλιστικό κλάδο προωθώντας την τεχνολογία της Mobileye στην Ελλάδα.

Συνέντευξη στη Λαλέλα Χρυσανθοπούλου

– Πώς θα μας συστήνατε τη Mobileye;

R.P.: Η Mobileye είναι μια ισραηλινή εταιρεία, που ιδρύθηκε το 1999 από τους Amnon Shashua και Ziv Aviram. O πρώτος ήταν πανεπιστημιακός ερευνητής, ο δεύτερος έμπειρος επιχειρηματίας. Το ιδρυτικό δίδυμο αξιοποίησε την έρευνα του καθηγητή Shashua για την τεχνητή όραση για την ανάπτυξη τεχνολογιών που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στην καθημερινή ζωή. Επέλεξαν ως πεδίο δράσης την αυτοκινητοβιομηχανία, με την πίστη ότι η τεχνολογία θα κάνει τους δρόμους ασφαλέστερους και θα σώσει ανθρώπινες ζωές. Οι εφαρμογές που ανέπτυξαν εμπεριέχουν δύο βασικά στοιχεία καινοτομίας:

Πρώτον, την ικανότητα αναγνώρισης τρισδιάστατων αντικειμένων και καταστάσεων μέσω μιας κάμερας και δεύτερον, έναν ισχυρότατο μικροεπεξεργαστή με τους αλγορίθμους του, που αποτελεί ουσιαστικά ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που εξελίχθηκε: Ξεκίνησε με το να μπορεί να αναγνωρίζει τα οχήματα και τις λωρίδες στον δρόμο και έφτασε να προειδοποιεί με ηχητικά σήματα τον οδηγό πότε αλλάζει ακουσίως λωρίδα, πότε είναι υπερβολικά κοντά σε ένα άλλο όχημα, πότε υπάρχει κάποιο εμπόδιο μπροστά του κ.λπ.

Συνοψίζοντας, θα έλεγα ότι η Mobileye είναι μια startup εταιρεία που… δεν αποτελεί πλέον startup, αφού μετρά 17 χρόνια ζωής και η κεφαλαιοποίησή της διαμορφώνεται στα 10 δισ. δολ., έχοντας εισαχθεί στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης από το 2014. Είμαστε πλέον ο βασικός πάροχος παγκοσμίως Προηγμένων Συστημάτων Υποβοήθησης Οδηγού (Advanced Driver Assist Systems-ADAS), ελέγχοντας το 70% της αγοράς. Αναγνωριζόμαστε επίσης ως leader στον κλάδο των αυτόνομων οχημάτων, καθώς κορυφαίοι όμιλοι όπως η BMW και η Volkswagen έχουν εξαγγείλει ότι θα χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία μας στη νέα γενιά οχημάτων που αναπτύσσουν.

Με δεδομένο το ότι τα αυτόνομα οχήματα θεωρούνται η νέα μεγάλη τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία, βλέπετε σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης για τη Mobileye;

Ναι, έχετε δίκιο. Στα πρώτα της χρόνια, η Mobileye λειτούργησε κυρίως ως κέντρο έρευνας και ανάπτυξης εφαρμογών τεχνητής όρασης. Οι πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που πίστεψαν στην τεχνολογία μας ήταν η Volvo το 2007 και η BMW το 2008, που ενσωμάτωσαν τη συσκευή μας στα μοντέλα τους στο στάδιο της κατασκευής. Γύρω στο 2012 αναπτύξαμε την after-market εκδοχή, δημιουργώντας μια «ανεξάρτητη» συσκευή που μπορεί να εγκατασταθεί και σε ένα έτοιμο ΙΧ. Πάνω από 17 εκατομμύρια οχήματα ανά τον κόσμο χρησιμοποιούν ήδη την τεχνολογία μας, κυρίως χάρη στις συμφωνίες που έχουμε συνάψει με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, αλλά και μέσω after-market εγκατάστασης σε στόλους αυτοκινήτων, φορτηγών κ.λπ.

Σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης προκύπτουν και από την αλλαγή του ρυθμιστικού πλαισίου διεθνώς: Καθώς τα τροχαία ατυχήματα έχουν εξελιχθεί σε παγκόσμια επιδημία, ήταν επόμενο οι τεχνολογίες πρόληψης των ατυχημάτων να προσελκύσουν την προσοχή των κυβερνήσεων, που θέσπισαν νέους κανονισμούς. Σε ορισμένες περιπτώσεις, προσφέρονται φορολογικά κίνητρα στους οδηγούς που προμηθεύονται συστήματα ADAS και σε άλλες η χρήση τους καθίσταται υποχρεωτική.

 Θα μπορούσατε να μας δώσετε ένα συγκεκριμένο παράδειγμα;

Ασφαλώς. Στην πατρίδα, μου το Ισραήλ, όπου το κόστος στην οικονομία από τα τροχαία ατυχήματα ξεπερνά τα 5 δισ. δολ. ετησίως, μετά από έρευνα για την αποτελεσματικότητα των συστημάτων αποφυγής σύγκρουσης της Mobileye, διαπιστώθηκε ότι όχι μόνο τα ατυχήματα με εμπλοκή οχημάτων που χρησιμοποιούσαν το Mobileye ήταν 45% λιγότερα σε σχέση με τα οχήματα που δεν έφεραν το σύστημα, αλλά και ότι το κόστος των ατυχημάτων όταν συνέβαιναν ήταν χαμηλότερο, καθώς λόγω των ηχητικών προειδοποιητικών σημάτων οι συγκρούσεις ήταν μικρότερης σφοδρότητας.

Για κάθε 1 δολάριο που επενδύθηκε σε συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, η απόδοση ήταν 2,8 δολάρια. Κατόπιν τούτου, η κυβέρνηση έδωσε φορολογικά κίνητρα για την αγορά συστημάτων αποφυγής σύγκρουσης και θέσπισε υποχρεωτική μείωση των ασφαλίστρων για τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με τα συστήματα αυτά. Μετά τη χορήγηση των φορολογικών κινήτρων, τα συστήματα της Mobileye εγκαταστάθηκαν σε 40.000 οχήματα. Από την 1η Νοεμβρίου 2016, η εγκατάσταση συστήματος αποφυγής σύγκρουσης είναι υποχρεωτική στο Ισραήλ για όλα τα βαρέα οχήματα που ζυγίζουν πάνω από 3,5 τόνους και η επέκταση της υποχρεωτικής χρήσης τους και στα ΙΧ συζητείται τώρα. Προγράμματα χορήγησης κινήτρων για εγκατάσταση συστημάτων ADAS εφαρμόζονται ήδη στην Αυστραλία, την Ταϊβάν, τη Σιγκαπούρη και αλλού.

Τι οφέλη θα μπορούσαν να προκύψουν από την αυξημένη χρήση συστημάτων αποφυγής συγκρούσεων και υποβοηθούμενης οδήγησης στην Ελλάδα;

Πολύ μεγάλα. Σύμφωνα με υπολογισμούς της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας, το συνολικό άμεσο κόστος των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα ανέρχεται σε 3,44 δισ. ευρώ ή 1,5% του ΑΕΠ. Εκτιμάται ότι εάν το 1% όλων των οχημάτων στην Ελλάδα έφερε σύστημα αποφυγής συγκρούσεων, η χώρα θα εξοικονομούσε 15,5 εκατ. ετησίως. Για κάθε 100 ευρώ που θα επενδυθούν στα εν λόγω συστήματα, η χώρα θα έπαιρνε πίσω 670 ευρώ. Ένας από τους μεγαλύτερους εμπορικούς μας πελάτες είναι η Coca-Cola Hellenic Bottling, που διαθέτει έναν πολύ μεγάλο στόλο φορτηγών και ΙΧ. Η εταιρεία ήρθε σε εμάς και μας ρώτησε: «Μπορείτε να μας αποδείξετε ότι το μοντέλο σας δουλεύει;». Απαντήσαμε «ναι» και εγκαταστήσαμε συστήματα που δουλεύουν παράλληλα με την τεχνολογία της Mobileye σε ένα δείγμα οχημάτων της εταιρείας. Αρχίσαμε να καταγράφουμε στοιχεία σχετικά με το όχημα και τη συμπεριφορά των οδηγών (ταχύτητα οδήγησης, κατανάλωση καυσίμων κ.ά.) χωρίς αυτοί να το γνωρίζουν.

Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά: Καταγράψαμε δεκάδες περιστατικά «δυνητικών ατυχημάτων», όπου ο οδηγός άλλαξε λωρίδα χωρίς να το σηματοδοτήσει, πλησίασε πάρα πολύ το προπορευόμενο όχημα ή κινδύνευσε να παρασύρει έναν πεζό. Στη συνέχεια, ενεργοποιήσαμε την τεχνολογία μας και είδαμε μείωση της τάξης του 50% στις κακές οδηγικές συνήθειες. Η CCHB είπε: «Ωραία, το σύστημα δουλεύει σε 30 αυτοκίνητα. Ας το δοκιμάσουμε τώρα σε 300 οχήματα». Και αυτή η δοκιμή πήγε καλά και τώρα η τεχνολογία μας είναι εγκατεστημένη και στα 19.000 οχήματα της CCHB στην Ευρώπη. Μεταξύ των πελατών μας συμπεριλαμβάνονται η Johnson & Johnson, η Philip Morris, η Nestlé και πολλές άλλες…

Η τεχνολογία σας έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών κυβερνήσεων. Δεν ισχύει το ίδιο και για τις ασφαλιστικές εταιρείες;

Πραγματικά, θα φανταζόταν κανείς ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες θα ήταν από τις πρώτες που θα εκδήλωναν ενδιαφέρον για την τεχνολογία μας, στο μέτρο που συμβάλλει στη δραστική μείωση των ατυχημάτων. Κι όμως, με έκπληξη, διαπίστωσα ότι αυτό δεν ισχύει. Αν μια ασφαλιστική εταιρεία δεν έχει πραγματικά καινοτόμο μάνατζμεντ, αρκείται στο να «τηρεί τις ισορροπίες». Εμείς αλλάζουμε τους κανόνες του παιχνιδιού, λέμε: «Μπορείτε να μειώσετε τον αριθμό των ατυχημάτων κατά 50% και να προσφέρετε ελκυστικότερα ασφάλιστρα στους πελάτες σας; Είναι μια κατάσταση που όλοι κερδίζουν!». Η ανταπόκριση των ασφαλιστικών εταιρειών δεν ήταν μέχρι στιγμής η αναμενόμενη. Ορισμένες προσφέρουν εκπτώσεις στα ασφάλιστρα στα οχήματα με συστήματα ADAS, ωστόσο δεν υπάρχουν ενεργητικές προωθητικές πολιτικές από τα δίκτυα πωλήσεων. Μία από τις εξαιρέσεις είναι η μεξικανική Qualitas, μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες της Λατινικής Αμερικής, η οποία εξαρχής προώθησε ενεργά την τεχνολογία μας. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχουν επιδείξει οι αντασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες δεν διαθέτουν «άνωθεν» κάλυψη. Η Munich Re και η Swiss Re «τρέχουν» ήδη προγράμματα με τη Mobileye, περιλαμβάνοντας την τεχνολογία της στις συμφωνίες που συνάπτουν με τις ευρωπαϊκές ασφαλιστικές εταιρείες. Κι εδώ πρέπει να πω ότι αυτή που ανοίγει τον δρόμο στην Ευρώπη είναι μια ελληνική εταιρεία, η Ευρωπαϊκή Πίστη. Βρισκόμαστε σε συζητήσεις και με άλλες εταιρείες, όπως η γαλλική AXA, αλλά μέχρι στιγμής καμία δεν έχει φανεί τόσο τολμηρή όσο η Ευρωπαϊκή Πίστη.

 

Η Munich Re πάει Σουηδία και αγοράζει «ενέργεια»

0
Munich Re, επιγραφή, κτίριο

Αντί του ποσού των 106 εκατ. ευρώ αγόρασε η Munich Re το αιολικό πάρκο Jenåsen ισχύος 79MW στην Σουηδία από την Eolus.

Η ενέργεια που θα παραχθεί από το αιολική μονάδα 23 Vestas θα πωληθεί στην Google μέσα από όρους που θα διέπουν μία ειδική συμφωνία.

Η συμφωνία αναμένεται να υλοποιηθεί, αμέσως μετά την ολοκλήρωση κατασκευής του αιολικού πάρκου το καλοκαίρι του 2018.

Το Jenåsen είναι το τέταρτο στη σειρά αιολικό πάρκο που κατασκευάζεται από την Eolus και προσελκύει το επενδυτικό ενδιαφέρον της Munich RE.

Η Eolus θα συνεχίσει να παρέχει τεχνικές υπηρεσίες και υπηρεσίες διαχείρισης στην αιολική μονάδας και μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας.

Ελ. Ερμείδου

«Συναγερμός» στην EIOPA

0

της Έλενας Ερμείδου

Προβλήματα στις ασφαλιστικές προκαλούν οι γραφειοκράτες των Βρυξελλών. Μετά τον φόρτο των κανονιστικών διαδικασιών και την σωρεία των διατάξεων που έχουν ήδη επιβάλλει σε διάστημα μόλις λίγων ετών, επινόησαν να αναμορφώσουν τις δομές των Ευρωπαϊκών Εποπτικών Αρχών, με άλλα λόγια να τις συγχωνεύσουν.

Στο άκουσμα της συγχώνευσης, άρχισαν και οι πιέσεις προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να ανατραπούν οι διαδικασίες και να μην προχωρήσει η συγχώνευση της μεγαλύτερης Ευρωπαϊκής Εποπτικής Αρχής για τις Ασφάλειες (EIOPA) με άλλες Ευρωπαϊκές Εποπτικές Αρχές.

Λαμβάνοντας, θέση η Insurance Europe παρατηρεί ότι αναδιάρθρωση αυτή που σκοπεύει η ΕΕ ενέχει τον κίνδυνο σπατάλης χρημάτων και όχι μόνο, καθώς αυτό θα οδηγήσει στην αβεβαιότητα για πολλά χρόνια.

Η διαφωνία έγκειται στα σχέδια αναδιάρθρωσης τριών βασικών Ευρωπαϊκών Εποπτικών Αρχών: των EIOPA, της Ευρωπαϊκής Αρχής για τους Τίτλους και τις Αγορές, (ESMA) και την Ευρωπαϊκή Αρχή για τις Τράπεζες (ΕΒΑ).

H Ενωση Συνεταιριστικών Ασφαλιστικών στην Ευρώπη (AMICE), από την πλευρά της υποστηρίζει ότι η EIOPA θα πρέπει να αντισταθεί στα σχέδια της Επιτροπής για την συγχώνευση των Εποπτικών Αρχών, υπογραμμίζοντας τον διαφορετικό αντικείμενο εργασιών του ασφαλιστικού κλάδου με του τραπεζικού.

Η επιτροπή έχει ξεκινήσει διαβούλευση σχετικά με το θέμα αυτό από τα τέλη Μαρτίου, επιζητώντας την βελτίωση των δομών των Εποπτικών Αρχών και η κίνηση έχει ήδη σημάνει συναγερμό σε όλους τους ασφαλιστές των οποίων ήδη η λειτουργία διέπεται από υπερβολικές κανονιστικές διατάξεις, όπως το Solvency II.

«Συναγερμός» στην EIOPA

0

της Έλενας Ερμείδου

Προβλήματα στις ασφαλιστικές προκαλούν οι γραφειοκράτες των Βρυξελλών. Μετά τον φόρτο των κανονιστικών διαδικασιών και την σωρεία των διατάξεων που έχουν ήδη επιβάλλει σε διάστημα μόλις λίγων ετών, επινόησαν να αναμορφώσουν τις δομές των Ευρωπαϊκών Εποπτικών Αρχών, με άλλα λόγια να τις συγχωνεύσουν.

Στο άκουσμα της συγχώνευσης, άρχισαν και οι πιέσεις προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να ανατραπούν οι διαδικασίες και να μην προχωρήσει η συγχώνευση της μεγαλύτερης Ευρωπαϊκής Εποπτικής Αρχής για τις Ασφάλειες (EIOPA) με άλλες Ευρωπαϊκές Εποπτικές Αρχές.

Λαμβάνοντας, θέση η Insurance Europe παρατηρεί ότι αναδιάρθρωση αυτή που σκοπεύει η ΕΕ ενέχει τον κίνδυνο σπατάλης χρημάτων και όχι μόνο, καθώς αυτό θα οδηγήσει στην αβεβαιότητα για πολλά χρόνια.

Η διαφωνία έγκειται στα σχέδια αναδιάρθρωσης τριών βασικών Ευρωπαϊκών Εποπτικών Αρχών: των EIOPA, της Ευρωπαϊκής Αρχής για τους Τίτλους και τις Αγορές, (ESMA) και την Ευρωπαϊκή Αρχή για τις Τράπεζες (ΕΒΑ).

H Ενωση Συνεταιριστικών Ασφαλιστικών στην Ευρώπη (AMICE), από την πλευρά της υποστηρίζει ότι η EIOPA θα πρέπει να αντισταθεί στα σχέδια της Επιτροπής για την συγχώνευση των Εποπτικών Αρχών, υπογραμμίζοντας τον διαφορετικό αντικείμενο εργασιών του ασφαλιστικού κλάδου με του τραπεζικού.

Η επιτροπή έχει ξεκινήσει διαβούλευση σχετικά με το θέμα αυτό από τα τέλη Μαρτίου, επιζητώντας την βελτίωση των δομών των Εποπτικών Αρχών και η κίνηση έχει ήδη σημάνει συναγερμό σε όλους τους ασφαλιστές των οποίων ήδη η λειτουργία διέπεται από υπερβολικές κανονιστικές διατάξεις, όπως το Solvency II.

Interamerican Ζωής: Μεγάλη αύξηση στους δείκτες φερεγγυότητας το 2016 σε σχέση με το 2015

0

Του Νίκου Σακελλαρίου

Η Interamerican Ζωής κινήθηκε πολύ καλύτερα το 2016 σε σχέση με το ‘δύσκολο’ 2015 σε ότι αφορά την κεφαλαιακή επάρκειά της παραμένοντας υψηλά κεφαλαιοποιημένη τόσο με το αυστηρό Εσωτερικό Μοντέλο που χρησιμοποιεί ο όμιλος όσο και με τα Solvency II.

Είναι πλήρως ευθυγραμμισμένη με τις απαιτήσεις της κοινοτικής οδηγίας Solvency II και εφαρμόζει Μερικό Εσωτερικό Μοντέλο στην Εταιρία Ζημιών. Το 95,4% του Χαρτοφυλακίου είναι επενδεδυμένο σε τίτλους σταθερού εισοδήματος (κυρίως ομόλογα και προθεσμιακές καταθέσεις).

Το 96,0% του χαρτοφυλακίου σταθερού εισοδήματος (ομόλογα και καταθέσεις) είναι τοποθετημένο σε ΑΑΑ, ΑΑ, Α χρεόγραφα ισχυρών οικονομικά κρατών (π.χ. Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία, κ.λπ.).

Eμφανίζει υγιή και ισχυρό ισολογισμό που δίνει έμφαση κυρίως στην αύξηση των ιδίων κεφαλαίων.

Υπολογιζόμενοι κίνδυνοι

Σε ότι αφορά την βελτίωση των δεικτών κεφαλαιακής επάρκειας τόσο με το Εσωτερικό Μοντέλο (είναι αυστηρότεροι ) όσο και με τα Solvency II , ο κίνδυνος αγοράς μειώθηκε κυρίως λόγω της μείωσης του κινδύνου μετοχών και του κινδύνου συγκέντρωσης.

Παρά το γεγονός ότι ο κίνδυνος αθέτησης αντισυμβαλλόμενου αυξήθηκε κυρίως λόγω της μεταβολής στη μεθοδολογία για τον υπολογισμό του τύπου Ι του εν λόγω κινδύνου αναφορικά με τις ανείσπρακτες επιταγές και του τύπου ΙΙ αναφορικά με απαιτήσεις από ασφαλισμένους η Interamerican Ζωής κατάφερε με την διαχείρισή της να αυξήσει τους δείκτες ρευστότητας.

Το ίδιο συνέβη με τον κίνδυνο ανάληψης ασφαλίσεων ζωής και υγείας που αυξήθηκε λόγω της επιδείνωσης της καμπύλης απόδοσης και της πρόσθετης αύξησης του κινδύνου ακυρώσεων λόγω της βελτίωσης του μοντέλου ακυρώσεων.

Προσαρμογή μεταβλητότητας για την απόδοση του ασφαλιστικού χαρτοφυλακίου

Η Ιντεραμέρικαν χρησιμοποιεί την προσαρμογή λόγω μεταβλητότητας για τον προσδιορισμό της βέλτιστης εκτίμησης του ασφαλιστικού χαρτοφυλακίου. Η προσαρμογή λόγω μεταβλητότητας αναπροσαρμόζει το προεξοφλητικό επιτόκιο μηδενικού κινδύνου που χρησιμοποιείται από την Achmea.

Tι προβλέπεται για το 2017

Ο δείκτης φερεγγυότητας της Ιντεραμέρικαν Ζωής το 2017 αναμένεται να είναι κοντά στον δείκτη φερεγγυότητας του 2016, δεδομένου ότι:

– θα υλοποιηθούν οι στρατηγικές πρωτοβουλίες, όπως καθορίζονται στο επιχειρηματικό σχέδιο για την περίοδο 2017-2019

– το προφίλ κινδύνου της εταιρίας δεν θα μεταβληθεί σημαντικά

– το οικονομικό περιβάλλον δεν θα μεταβληθεί σημαντικά

Η διαφορά του προβλεπόμενου για το 2016 δείκτη φερεγγυότητας (181%) σε σχέση με τον πραγματικό δείκτη φερεγγυότητας για το 2016 (156%), οφείλεται κυρίως στην αναγνώριση του ενδεχόμενου μερίσματος και στην αλλαγή της μεθοδολογίας για τον υπολογισμό του κινδύνου ακυρώσεων